Jönköping: JU söker en Säkerhetssamordnare med fokus på informationssäkerhet

Hitta ansökningsinfo om jobbet JU söker en Säkerhetssamordnare med fokus på informationssäkerhet i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-14 // Varaktighet: Heltid

Är du intresserad av att med din kompetens inom säkerhet med särskilt fokus på informationssäkerhet bidra till utvecklingen av ett modernt lärosäte som kännetecknas av internationalisering och entreprenörsanda? Sök då tjänsten som Säkerhetssamordnare med fokus på informationssäkerhet vid Jönköping University!

Jönköping University är en informationstät verksamhet med höga krav på en robust och ordnad säkerhetsorganisation.

Oavsett om det gäller IT- och informationssäkerhet, egendoms- och personsäkerhet eller skydd mot ekonomiska oegentligheter ska verksamheten möta de allt högre krav som ställs, både internt och externt. Vi söker därför dig som är hängiven området och som tillsammans med närliggande roller kan ta ansvar för den fortsatta utvecklingen av en ändamålsenlig säkerhetsorganisation.

Tjänsten är placerad vid Planeringsavdelningen där du arbetar nära andra funktioner som juridik, arkiv, dataskydd, upphandling och projektsamordnare för LIS. Precis som övriga expertfunktioner inom avdelningen arbetar du i nära samarbete med lärosätets samtliga verksamheter.

 

Arbetsuppgifter

Säkerhetsorganisationen vid JU är under utveckling där du som säkerhetssamordnare har en central roll. Den befintliga säkerhetsorganisationen ska utvecklas utifrån en ambition om att tydligare koordinera gemensamma säkerhetsfrågor. Som säkerhetssamordnare är du sammankallande för ett antal nystartade säkerhetsgrupper där kompetenser från lärosätets olika delar samlas. Du arbetar nära lärosätets ledning och rapporterar till en styrgrupp som leds av högskoledirektören.

Som en naturlig del i säkerhetsarbetet finns lärosätets informationssäkerhet som är ditt fokusområde. En central del är att, tillsammans med ansvarig projektsamordnare, leda arbetet med införande av LIS i enlighet med ISO 27000. Viktiga delar i arbetet är att ge stöd, rådgivning och utbildning till verksamhetens olika delar utifrån gällande lagar och regleringar. På strategisk nivå ingår framtagande av rutiner och styrdokument samt rapportering och vägledning till lärosätets ledning. I arbetsuppgifterna ingår även operativa delar som kontroller, utbildning, informationsklassning, riskanalyser och konsekvensbedömningar.

I den övergripande säkerhetssamordningen likväl som i informationssäkerhetsarbetet ingår att omvärldsbevaka, hålla dig informerad och kommunicera frågor inom området. Du kommer också företräda lärosätet i olika externa sammanhang.  

I din roll kommer du verka inom lärosätets samtliga verksamheter. Du kommer därför ha ett brett nätverk där du tillsammans med närliggande roller fortsätter utvecklingen av området utifrån målet om att erbjuda ett professionellt stöd. Här arbetar du nära befintliga roller som exempelvis IT-säkerhetsansvarig, jurist, arkivarie, person- och egendomsansvarig, dataskyddsombud, finans/ekonomiansvarig och upphandlare. 

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ett för arbetsuppgifterna relevant område samt erfarenhet från informationssäkerhet tillsammans med områden såsom säkerhetsarbete, IT-säkerhet, projekt- och förändringsledning och dataskydd. 

Vi ser även att du har en gedigen erfarenhet:

- från att leda arbete med informationssäkerhet och/eller säkerhet i större organisationer, gärna från offentlig verksamhet
- av informationsklassning, riskanalyser, konsekvensbedömningar och säkerhetsskyddsanalyser
- av att planera och implementera säkerhetsåtgärder enligt standarden ISO 27000.

 

För att lyckas med ditt uppdrag arbetar du strukturerat och välplanerat med en god förmåga att förankra, skapa engagemang och driva ett riskbaserat säkerhetsarbete. Du har en god kommunikationsförmåga och har lätt för att samarbeta med andra människor. Eftersom du kommer verka inom lärosätets samtliga delar är det viktigt att du kan kommunicera med olika roller inom alla verksamheter och på alla organisatoriska nivåer. Jönköping University har en tydlig internationell inriktning, vilket ställer krav på goda kunskaper i tal och skrift både i svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

Anställningsvillkoren regleras i kollektivavtal. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start under våren 2024 eller enligt överenskommelse. Du kommer erbjudas förtroendearbetstid där anställningens villkor regleras i villkorsavtalet och kompletterande kollektivavtal vid Jönköping University. Läs mer om våra villkor och förmåner, exempelvis förmånliga statliga avtal när det gäller löne-, pension- och anställningsvillkor. Läs mer- https://ju.se/om-oss/jobba-pa-jonkoping-university/jonkoping-university-som-arbetsplats.html

 

Välkommen med din ansökan senast 1 april 2024.

Din ansökan skickar du in via vårt webbaserade rekryteringsverktyg Varbi.
Ansökningarna kommer att hanteras löpande där tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Så skicka in din ansökan redan idag!

Ansökningshandlingar föredras i pdf-format och skall omfatta följande:

- Cv
- Personligt brev
- Referenser efter eventuell intervju.

 

Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som IT-strateg

Nedan visas andra jobb i Jönköping som IT-strateg.

IT CHEF - EMEA

Läs mer Apr 15
Vi har en mycket spännande framtid framför oss, med nya affärsområden och nya innovationer och vi söker nu dig som ska ta ett helhetsansvar över våra IT-frågor, säkerställa all infrastruktur-, nätverks- och säkerhetsrelaterade frågor avseende våra regioner Europa, Mellanöstern och Sydafrika

Rollen

Rollen innebär att ansvara för att IT sammanfogar koncernens och verksamheternas strategiska beslut och användarnas och funktionernas behov. I detta ingår det att lösa problem, föreslå lösningar och kvalitetssäkra rutiner och processer. Du kommer att ansvara för att bygga och utveckla funktionen samt att vara en del av den operativa verksamheten där du driver system- och integrationsprojekt.

Vi har många spännande projekt där digitalisering av processer kommer vara viktigt för att möta kundernas förväntningar. Tjänsten innebär att du arbetar med olika funktioner inom koncernen i såväl operativa som strategiska uppgifter.

Du ansvarar för planering, ledning och utveckling av 2 medarbetare (Sverige och Italien). Du förväntas vara närvarande och aktivt leda och supportera den dagliga styrningen. En annan viktig del är att du bidrar kreativt i vårt globala IT team som stödjer företagets övergripande mål och standarder för infrastruktur, nätverk och säkerhet.

Personen

Då rollen inkluderar relationer med såväl medarbetare/funktioner på olika nivåer och många externa partners och beslutsfattare, förutsätter vi att du har en god samarbetsförmåga och är trygg med att arbeta såväl operativt som strategiskt. Därmed tror vi att du ser dig som en engagerande och ansvarskännande person, med förmåga att snabbt sätta dig in i användarnas behov, och förstår vad som i slutändan blir en bra affär. I det strategiska arbetet har du god analytisk förmåga samt blick för helhet och komplexa sammanhang.

Vi förväntar oss att du har en akademisk utbildning och har tidigare erfarenhet som IT chef eller ansvarig roll som gruppledare eller projektledare inom IT, större verksamhet. Vidare har du dokumenterat goda ledaregenskaper och arbetat som projektledare med hög beställarkompetens och kunskap om att utveckla, projektleda och säkerställa system och processer. Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift är ett krav.

En annan viktig del är att du är med och skapar en positiv miljö i samarbete med våra olika verksamheter och medarbetare. Du kommer vara stationerad i Jönköping och rapporterar till Michael Adams, Global Director of Infrastructure and Network.

Vi erbjuder en roll, i ett mycket spännande utvecklingsskede, där du ska skapa och vidareutveckla processer som påverkar hela affärsprocessen inom en större internationell koncern. Välkommen att bli en del av SVP WORLDWIDE!

Ansökan

Vid den här rekryteringen samarbetar SVP WORLDWIDE med Stella Rekrytering och Ledarskap. Vid frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Henrik Hallström 073 -545 28 88 eller Jennifer Djureholt på 070-209 16 93. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att vi får in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 5 maj. Observera att ansökan ska vara på engelska.

Om SVP WORLDWIDE

SVP, som gör affärer genom SVP-Singer Holdings, Inc. och dess dotterbolag, är världens största symaskinsföretag för konsumenter och står för ungefär en av tre hushållssymaskiner som säljs årligen över hela världen. Företaget och dess varumärken - SINGER®, Husqvarna VIKING® och PFAFF® - har glatt konsumenter i över 460 år. Dessa premiummärken och produkter anses vara valet för både privat och professionellt bruk.

SVP har verksamhet i 19 länder och huvudkontor ligger i Nashville, TN, och stöds av regionala huvudkontor/försäljningskontor i Italien och Mexiko som tillsammans når konsumenter i mer än 180 länder. SVP har tillverkningsanläggningar i Asien och Latinamerika, flera FoU-center, ett mjukvaruutvecklingscenter i Europa samt en global leveranskedja med distributionscenter i alla regioner.

SVP Worldwide i Jönköping är ”Centre of Excellence” inom SVP Worldwide, med ansvar för produktutveckling av förstklassiga sy- och broderimaskiner för hemmet. Vi är ett engagerat, kompetent team med mycket spännande produktportföljer med nyrenoverade kontorslokaler längs riksväg 40, ”Göteborgsbacken” i Jönköping.

Ansök nu

Flytta till Göteborg och jobba med IFS? | Floatel söker IFS PO!

Läs mer Aug 16
Är du passionerad för att effektivisera och förbättra företagets användning av IFS Applications? Vill du bidra till att öka verksamhetens effektivitet genom att förbättra processer och system? Floatel International i Göteborg kan ha den perfekta tjänsten för dig!

??????????????



Din roll
Som Produktägare för IFS hos oss i Göteborg kommer du att spela en central roll i vår verksamhet genom att säkerställa att vårt företag använder IFS Applications på mest effektiva sätt. Du kommer att ansvara för att koordinera och övervaka systemets dagliga drift, identifiera och implementera förbättringar och fungera som länken mellan verksamheten och IT-avdelningen. Rollen innebär att du kommer att arbeta nära olika delar av verksamheten och ha möjlighet att påverka och utveckla våra processer och system.



Din profil
Vi söker en strukturerad och lösningsorienterad person som har förmågan att omvandla verksamhetens behov till tekniska lösningar. Du har en stark förståelse för affärsprocesser och system, och brinner för att hitta sätt att förbättra dem. För att lyckas i rollen som Produktägare för IFS tror vi att du har relevant utbildning och tidigare erfarenhet av att arbeta med IFS Applications.



Kvalifikationer

* Relevant eftergymnasial utbildning
* Erfarenhet av att arbeta med IFS Applications
* God förståelse för affärsprocesser
* Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift



På Floatel International betonar vi vikten av mångfald och inkludering, och vi ser fram emot att välkomna en ny medlem till vårt team som kan bidra med sin unika erfarenhet och perspektiv.

Har du övervägt att flytta till Göteborg? Då kan denna möjlighet vara just det du har väntat på!

Vi ser fram emot din ansökan!



Ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för Floatel Internationals räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Floatel International. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer på mark.ferrer@jeffersonwells.se

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!



Om Floatel International
Floatel International är en internationell koncern som grundades 2006 med huvudkontor i Oslo och verksamhet i Göteborg. Idag omsätter koncernen 155 miljoner US dollar och har verksamhet i åtta länder. Floatel driver en modern flotta av fem boende- och konstruktionsstödfartyg (boende-plattformar eller Floatels) för offshoreindustrin i världen och då primärt olja och gas men även vindkraft. Flottan är designad att möte de ökade krav som följer av nya krävande projekt på djupt vatten och/eller i tuffa miljöer. Floatel International strävar efter att tillhandahålla överlägsen levnadskomfort och stödtjänster.

Ansök nu

Utvecklingsledare Digitalisering - E-hälsa

Läs mer Jun 8
Kommunal utveckling, Region Jönköpings län

Vi på Kommunal utveckling söker en Utvecklingsledare som tillsammans med vårt digitaliseringsteam ska leda det digitala förändringsarbetet tillsammans med länets kommuner.

Uppdraget
Som utvecklingsledare kommer du att initiera och driva flertalet utvecklings- och samverkansprojekt inom digitaliseringsområdet.

Dina uppgifter består i att vara kontaktyta och stödfunktion för kommunerna samt bistå dessa med förbättringsförslag, information och beslutsunderlag. I ditt arbete säkerställer du att kommunerna når förväntade mål och effekter i projekten samt för kommunernas talan i olika samverkansforum, styrgrupper och nätverk nationellt som regionalt. I arbetet är du i kontinuerlig dialog med kommunernas kontaktpersoner, externa leverantörer och interna resurser på Regionen.

Din huvuduppgift i teamet är att ansvara för de arbeten och projekt som rör Nära vård. Fokus läggs på hur digitalisering kan möjliggöra bättre samverkan mellan olika vårdgivare, exempelvis mellan primärvård, sjukhus, kommunal vård och socialtjänst, genom informationsdelning, kontinuitet och samarbete.

Uppdraget är en tillsvidaretjänst på 100% och tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.

Din arbetsplats kommer att vara på Werket i centrala Jönköping.

Din kompetens och våra förväntningar
Du har utbildning på högre nivå, högskole- eller universitetsexamen, eller annan likvärdig/relevant utbildning.

Du bör ha erfarenhet från arbete med e-hälsofrågor, ha god kännedom om arbetsprocesser och informationsflöden inom vården, vara väl bekant med berörd juridik, samt att förankra förändringsarbete.

Du har god rutin på att planera, prioritera, initiera, styra och följa upp utvecklingsarbeten. Det är meriterande om du har kompetens och erfarenhet från arbeta med utvecklingsfrågor inom vården.

Som person är du kommunikativ och målinriktad med en pedagogisk läggning. Det är viktigt att du har en strategisk blick och kan identifiera övergripande förbättringsområden och arbeta för lösningar som är gynnsamma och långsiktiga. I ditt arbete kommer du hantera många olika kontaktytor och stora mängder information. Din kommunikativa och koordinerande förmåga är därför av stor vikt. Du behöver trivas med att få växla mellan såväl strategiskt som operativt arbete.

Våra förväntningar är att du:

• kan lotsa kommunerna i den digitala transformeringen, se helheten och komma fram till smarta lösningar
• har förmåga att entusiasmera och motivera
• har förmåga att förenkla och förmedla komplex information, både skriftligt och muntligt, på ett tydligt sätt

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en arbetsplats med ett härligt och professionellt gäng som använder utveckling, utbildning och forskning för att utveckla och förbättra kommunernas verksamheter. Vi erbjuder möjlighet att arbeta på valfri plats när verksamheten tillåter samt goda möjligheter till kompetensutveckling. Vår arbetsplats finns på Werket i centrala Jönköping, nära till kommunikationer, stadsliv och promenadstråk.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Så här gör du om du är intresserad
För mer information om uppdraget är du välkommen att kontakta teamchef Digitalisering Carolina Sanderberg, telefon 0760-108283, carolina.sanderberg@rjl.se

Sista ansökningsdag är 2023-06-30. Intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Om oss
Kommunal utveckling tillhör organisatoriskt Region Jönköpings län men arbetar självständigt på uppdrag av länets kommuner. Kommunerna samarbetar i ett antal prioriterade områden, såsom social välfärd, hälso- och sjukvård, utbildning inom förskola och skola, miljötillsyn, fritid samt personal- och kompetensutveckling. Arbetet organiseras i olika utvecklingspartnerskap, där kommunerna är finansiärer, aktiva ägare och även tillsätter egna personalresurser för kortare eller längre projekt.

Vår vision är: Tillsammans skapar vi hållbara kommuner för ökad livskvalitet.

• Vi samordnar utbildning för ökad kompetens
• Vi utvecklar verksamheter med hjälp av forskning för att höja kvaliteten
• Vi samverkar för att vara kostnadseffektiva

Vi har en webbsida där du kan läsa mer om oss: www.kommunalutveckling.nu (https://kommunalutveckling.nu/)

Ansök nu

Digitaliseringsledare

Läs mer Maj 2
Utvecklingsenheten, Regionfastigheter, Jönköping

Har du förmåga att få verksamhet och IT att fungera bra tillsammans? Då har vi tjänsten för dig, varmt välkommen med din ansökan!

Vad är det bästa med att arbeta på Utvecklingsenheten på Regionfastigheter i Jönköping? Så här svarar Anna som jobbar här:

”På utvecklingsenheten får man bidra till att digitalisera för framtiden. Detta tillsammans med engagerade och hjälpsamma kollegor, i en arbetsmiljö som bjuder in till delaktighet och gemenskap. Att fånga upp verksamhetens behov och omvandla dessa till förbättringar i våra systemstöd är en spännande och utvecklande resa!"

För att trivas i rollen som digitaliseringsledare gillar du att arbeta med komplexa frågor och hittar lösningar och vägar framåt. Vi erbjuder dig möjligheten att ingå i ett lösningsorienterat team med hög trivsel. Hos oss får du möjlighet att bidra till något viktigt och meningsfullt. Vi arbetar både i team och självständigt och hos oss finns det utrymme att testa nya idéer och lösningar. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Placeringsort är Jönköping men tjänsten innebär uppdrag inom hela länet.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

En dag på jobbet
Kommande ny- och ombyggnadsprojekt i länet genererar en ökad leverans av digital information från byggprojekt till drift och förvaltning. Som digitaliseringsledare får du arbeta med att bringa ordning i myllret av digitala informationsflöden, där perspektivet informationssäkerhet blir en del av detta arbete.

I din roll ingår att:

• Ansvara för genomförandet av vår digitaliseringsstrategi, det vill säga planera, samordna, leda och genomföra olika verksamhetsprojekt med fokus på digitalisering. Arbetet gör du både självständigt och tillsammans med verksamheten.
• Arbeta med processorienterad informationskartläggning och ingå i regionala och nationella nätverk.
• Arbeta med säkerhetsrelaterade frågor kopplat till digital information där du är den på Regionfastigheter som har spetskompetens inom detta område.

Önskad bakgrund och egenskaper
Vi söker dig som har kunskap inom digitalisering, projektledning, informationssäkerhet och gärna verksamhetsutveckling. Vi ser att du har en eftergymnasial examen inom systemvetenskap, datavetenskap, eller erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du har god erfarenhet av digital transformation och vi ser gärna att du har kännedom om digital säkerhet för skyddsvärda installationer och kritiska IT-system inom fastigheter.

Du ska ha goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.

Som person är du strukturerad, öppen för nya idéer och angreppssätt samt har förmåga att skapa en strategi för att nå uppsatta mål. Du har en vilja att utvecklas, anpassar dig lätt till nya förutsättningar, skapar förtroendefulla samarbeten och har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Så här gör du om du är intresserad
Kontakta gärna Charlotte Bruun, utvecklingschef, 010-24 25 167 om du har frågor kring tjänsten. I denna rekrytering arbetar vi med ett löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan annonstiden har gått ut. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 18 maj. I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av testverktyg och/eller arbetsprov som en del i rekryteringsprocessen.

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.


Regionfastigheter ska tillgodose Regionensbehov av ändamålsenliga lokaler med god standard och bidra till ett optimalt resursutnyttjande av lokaler samt bedriva en effektivfastighetsförvaltning på såväl kort som lång sikt.

Regionen äger merparten, cirka 600 000kvm, av de fastigheter som verksamhet bedrivs i, men hyr även externa lokaler på ca 80 000 kvm. Vi ansvarar för ett kostnadseffektivt och professionellt ägande och byggande för regionensverksamheter. Vårahyresgäster är länets sjukhus, vårdcentraler, folktandvård, skolor mm.

Fastighetsinvesteringarna är totalt ca 300-500 miljoner kronor per år. Regionfastigheter är ISO-certifierade enligt14001.
Läs mer om oss här (https://rjl.se/regionfastigheter)

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Högskoleservice i Jönköping AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Högskoleservice i Jönköping AB .

Internationell marknadsförare

Marknadsförare
Läs mer Apr 25
Jönköping University (JU) är ett av Sveriges mest internationella lärosäten och erbjuder studenter från hela världen högkvalitativ utbildning i en mångkulturell miljö.

Nu söker vi en passionerad och kreativ medarbetare som kommer att spela en central roll l i att skapa framgångsrik kommunikation och marknadsföring som når ut till och engagerar våra internationella målgrupper.

Vill du vara med och stärka JU:s varumärke internationellt?
Då är det här den perfekta möjligheten!

 

Ditt uppdrag

I din roll som internationell marknadsförare kommer du hantera en rad varierande arbetsuppgifter. Din roll kommer att vara central när det gäller att skapa, analysera och anpassa innehåll för att nå våra olika målgrupper.  Arbetet sker i nära samarbete med det nationella marknadsföringsteamet.

I arbetsuppgifterna ingår att:

- ansvara för och utveckla vår internationella marknadsföring inklusive processen för internationell studentrekrytering i vårt nya CRM-system
- skapa och samordna vår marknadsföring mot främst internationella studenter
- analysera och utvärdera resultat för att kunna anpassa strategier och kampanjer, i både digitala och fysiska kanaler
- samarbeta med övriga på Kommunikationsavdelningen och International office för att identifiera och skapa relevant innehåll för specifika målgrupper.

 

Din profil

Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning inom marknadsföring eller annan likvärdig utbildning och några års erfarenhet av internationell marknadsföring.

Vidare ser vi att du som sökande har erfarenhet av att:

- arbeta med CRM-verktyg
- driva kommunikation- och marknadsprojekt från start till mål
- driva digitala kampanjer
- arbeta i processer och med systemstöd.

JU har en tydlig internationell prägel och du kommer ha ett tätt samarbete med Internationella kontoret där arbetsspråket är engelska. Detta ställer krav på dokumenterad erfarenhet som skribent och kommunikatör med en mycket god skriv- och presentationsförmåga på engelska och god skrivförmåga på svenska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

- internationellt arbete
- arbetslivserfarenhet från universitet och högskola
- att skapa content och kampanjmaterial för sociala medier
- att arbeta mot målgrupp 18-25 år,
- flerspråkig.  

 

Information

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Arbetstid: reglerad arbetstid, flexibel. Vi tillämpar kollektivavtal och individuell lönesättning. Vi sätter stort värde vid att vara en organisation med en mångfald av färdigheter, erfarenheter och förmågor och välkomnar därför sökande från alla bakgrunder.

 

Välkommen med din ansökan senast 240526. Ansökningarna kommer att hanteras löpande där tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag! Ansökningshandlingar föredras i pdf-format och skall omfatta följande:

- personligt brev där du motiverar ditt intresse och din lämplighet för tjänsten
- CV

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

 

Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/

Ansök nu

Vill du jobba med kampanjer och digitala medier på Jönköping University?

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Feb 29
Vill du vara del av ett spännande uppdrag? På kommunikationsavdelningen arbetar vi för att genom nytänkande kommunikation bidra till att ständigt öka JU:s attraktivitet.

Avdelningen består idag av 18 kommunikatörer, uppdelade i tre team. Våra kommunikatörer jobbar nära tillsammans för att planera och utveckla arbetet. I den roll vi nu söker leder du våra kampanjer med fokus digitala medier där du spelar en central roll i att och driva marknadsförings- och kommunikationsinsatser inom studentrekrytering från start till mål.

 Vi vill leverera en sammanhängande digital upplevelse gällande studentrekrytering, där vi engagerar potentiella studenter genom personliga upplevelser baserade på deras behov. Som ledare för våra kampanjer utvecklar, implementerar och genomför du främst vår digitala marknadsföring från strategi till analys och uppföljning. Du kommer att leda vårt kampanjarbete i digitala- och analoga kanaler och ansvara för planeringen tillsammans med våra externa byråer vid produktion av kampanjer. Du är van vid att både vara kreativ och datadriven samt förväntas vara en proaktiv samarbetspartner både internt och externt. Du kommer att arbeta i en internationell och spännande miljö på ett av Sveriges mest internationella lärosäten där du bidrar till att stärka vårt varumärke ytterligare.

 

Arbetet innebär att du kommer att utveckla, planera och genomföra marknadsföringskampanjer och initiativ, inklusive optimerade organiska och betalda digitala kampanjer tillsammans med våra externa byråer. I rollen kommer du att vara experten på digital marknadsföring och dela kunskap och lärdomar från den datadrivna trafiken på ett enkelt och pedagogiskt sätt.

Vi ser att du är en innovativ och anpassningsbar person med god samverkansförmåga. Du är trygg i din yrkesroll, samtidigt som du är analytisk och kan hantera att arbeta både på strategisk och operativ nivå. Vidare har du:

en akademisk examen inom kommunikation eller marknadsföring
minst tre års erfarenhet av att arbeta med betald annonsering och praktisk erfarenhet av Paid Search och/eller Paid Social, YouTube och displayannonsering
god förståelse för webbanalys, CRM och hanterar verktyg som Google Analytics och Tag Manager
god förmåga att målgruppsanpassa information
erfarenhet av att planera, leda och följa upp projekt.

För att lyckas i rollen är du en erfaren kommunikatör som behärskar såväl tal som skrift på svenska och engelska.

 

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar kollektivavtal och individuell lönesättning. Vi sätter stort värde vid att vara en organisation med en mångfald av färdigheter, erfarenheter och förmågor och välkomnar därför sökande från alla bakgrunder. Som anställd är du berättigad till förmåner i enlighet med svenska lagar och avtal. Läs mer om våra villkor och förmåner, exempelvis förmånliga statliga avtal när det gäller löne-, pension- och anställningsvillkor. - https://ju.se/om-oss/jobba-pa-jonkoping-university/jonkoping-university-som-arbetsplats.html

Välkommen med din ansökan senast 2024-03-24. Urval kommer att ske löpande så inkom gärna med din ansökan så snart du kan. Ansökningshandlingar föredras i pdf-format och vi önskar att du bifogar CV och personligt brev.

 

Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/

Ansök nu

Projektledare för nytt HR-, löne- och ekonomisystem

Administrativ utvecklare
Läs mer Nov 13
Jönköping University (JU) söker en erfaren projektledare att leda betydande förändringsprojekt.

Jönköping University är inne i en förändringsresa för att ställa om våra arbetssätt och systemstöd till att bättre nyttja digitaliseringens möjligheter. Ditt första uppdrag blir att implementera ett nytt HR- och lönesystem, ett budget- och prognossystem samt vidareutveckla befintligt ekonomisystem. Vi behöver därför ytterligare en projektledare för att stärka upp våra utvecklingsinsatser.

Vi söker dig som har en utbildning inom projektledning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Du ska ha en dokumenterad erfarenhet i att samordna och implementera IT baserade verksamhetsstöd där ett flertal intressenter inkluderas. Erfarenhet av processkartläggning och verksamhetsutveckling är ett krav.

Du som söker är trygg och har hög integritet i din yrkesroll med god ledarförmåga som ger sig uttryck i att du kan leda en grupp framgångsrikt. Detta ställer krav på att du behöver ha ett systematiskt arbetssätt där struktur och tydlighet framgår. Din kommunikativa förmåga är god och präglas av tydlighet och transparens. Som person har du ett positivt förhållningssätt som motiverar och engagerar omgivningen. Du har en förmåga att samarbeta med alla olikheter av människor, håller samman gruppen och styr den mot gemensamma mål.

Jönköping University har en tydlig internationell prägel, vilket ställer krav på en god skriftlig och kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska. 

Meriterande är om du har:

- kunskap om processerna inom HR och ekonomi,
- haft en projektledande roll i införande av HR, löne- eller ekonomisystem,
- erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. 
- kunskap om lagen om offentlig upphandling

 

Ditt uppdrag är att:

- leda projektteam som består av både interna medarbetare och externa leverantörer,
- rapportera och kommunicera med olika arbetsgrupper samt med styrgrupper,
- leda, driva, samordna och avsluta projekt,
- säkerställa att tidplan, budget och utsatt kvalité uppfylls,
- administrera och dokumentera projekt,
- ansvara för kommunikationen av projektet i organisationen. 

 

Din arbetsplats

Jönköping University är en stiftelsehögskola som är geografiskt beläget mitt i centrala Jönköping, 10 minuter från tåg- och busstationen. Högskoleservice som kommer att bli din organisatoriska placering finns i moderna och ljusa lokaler med trevliga gemensamma utrymmen och möjlighet till eget alternativt öppet kontor.

Högskoleservice är det bolag på Jönköping University som i huvudsak utgör verksamhetsstödet till hela organisationen. Högskoleservice består av 9 olika avdelningar och som genom sitt verksamhetsstöd ska bidra till att uppnå visionen ”Genom samarbeten, internationella relationer och globalt fokus är vi en ledande kunskapsmiljö”

Som stiftelsehögskola och enskild utbildningsanordnare är Jönköping University ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Läs mer om oss på https://ju.varbi.com/center/tool/position/671708/edit/tab:2/www.ju.se

 

Varför ska du välja oss?

Här hittar du en arbetsgivare med mycket kompetenta, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare och goda kollegor från hela världen och där utveckling är i fokus. Detta skapar en kreativ och stimulerande miljö att verka inom och ger en härlig känsla när man går till jobbet!

Läs mer om våra villkor och förmåner, exempelvis förmånliga statliga avtal när det gäller löne-, pension och anställningsvillkor- https://ju.se/om-oss/jobba-pa-jonkoping-university/jonkoping-university-som-arbetsplats.html

JU strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som tillämpar likabehandling och en hållbar arbetsplats.

 

Välkommen med din ansökan senast 2023-12-03.

Din ansökan skickar du in via vårt webbaserade rekryteringsverktyg Varbi.
Ansökningarna kommer att hanteras löpande där tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Så skicka in din ansökan redan idag!

Ansökningshandlingar föredras i pdf-format och skall omfatta följande:

- Cv,
- Personligt brev,
- Referenser efter eventuell intervju.



Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring.
Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Internationell marknadsförare

Marknadsförare
Läs mer Okt 6
Jönköping University (JU) är ett av Sveriges mest internationella lärosäten och erbjuder studenter från hela världen högkvalitativ utbildning i en mångkulturell miljö.

Nu söker vi en passionerad och kreativ medarbetare som kommer att spela en central roll l i att skapa framgångsrik kommunikation och marknadsföring som når ut till och engagerar våra internationella målgrupper.

Vill du vara med och stärka JU:s varumärke internationellt?
Då är det här den perfekta möjligheten!

 

Ditt uppdrag

I din roll som internationell marknadsförare kommer du hantera en rad varierande arbetsuppgifter. Din roll kommer att vara central när det gäller att skapa, analysera och anpassa innehåll för att nå våra olika målgrupper.

I arbetsuppgifterna ingår att:

- skapa och samordna vår internationella marknadsföring mot främst internationella studenter,
- ansvara för och utveckla vår process för internationell marknadsföring och vårt nya CRM-system,
- analysera och utvärdera resultat för att kunna anpassa strategier och kampanjer,
- samarbeta med övriga på kommunikationsavdelningen och International office för att identifiera och skapa relevant innehåll för specifika målgrupper,
- hålla dig uppdaterad om trender och bästa praxis inom sociala medier.

 

Din profil

Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning inom marknadsföring eller annan likvärdig utbildning och några års erfarenhet av internationell marknadsföring.

Vidare ser vi att du som sökande har:

- erfarenhet att driva kommunikation- och marknadsprojekt från start till mål,
- erfarenhet att driva digitala kampanjer,
- erfarenhet att arbeta med CRM-verktyg,
- vana vid att arbeta i processer och med systemstöd.

JU har en tydlig internationell prägel och du kommer ha ett tätt samarbete med Internationella kontoret där arbetsspråket är engelska. Detta ställer krav på dokumenterad erfarenhet som skribent och kommunikatör med en mycket god skriv- och presentationsförmåga på och engelska och god skrivförmåga på svenska.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet från universitet och högskola,
- erfarenhet av arbete med sociala medier,
- erfarenhet av att arbeta mot målgrupp 18-25 år,
- flerspråkig. 

 

Information

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Arbetstid: reglerad arbetstid, flexibel. Vi tillämpar kollektivavtal och individuell lönesättning. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Vi sätter stort värde vid att vara en organisation med en mångfald av färdigheter, erfarenheter och förmågor och välkomnar därför sökande från alla bakgrunder.

Som anställd är du berättigad till förmåner i enlighet med svenska lagar och avtal. Läs mer om våra villkor och förmåner, exempelvis förmånliga statliga avtal när det gäller löne-, pension- och anställningsvillkor. - https://ju.se/om-oss/jobba-pa-jonkoping-university/jonkoping-university-som-arbetsplats.html

 

Välkommen med din ansökan senast 2023-11-06.

Din ansökan skickar du in via vårt webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. Ansökningarna kommer att hanteras löpande där tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Så skicka in din ansökan redan idag! 

Ansökningshandlingar föredras i pdf-format och skall omfatta följande:

- Personligt brev där du motiverar ditt intresse och din lämplighet för tjänsten,
- Cv,
- Referenser, om sådana efterfrågas vid en eventuell intervju.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

 

Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Förutom Planeringsavdelningen erbjuder vi bland annat högskolebibliotek, studieadministration, studie- och karriärvägledning, IT-service, vaktmästeri, kommunikation och marknadsföring samt ekonomi- och personaladministration. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer på https://ju.varbi.com/center/tool/position/662335/edit/tab:2/www.ju.se.

Ansök nu

Internationell samordnare till Jönköping University

Utbildningshandläggare
Läs mer Sep 22
Internationella kontorets uppdrag är att tillhandahålla stöd och service relaterat till lärosätets viktiga arbete kring internationalisering.

Detta ökar förutsättningarna för samarbete och kunskapsspridning inom Högskoleservice och Jönköping University. Det ingår också att arbeta integrerat och att anpassa stödet till bolagens olika förutsättningar och möjligheter, samt att verka för mycket goda relationer med våra externa partners. I avdelningens ansvarsområden ingår bland annat mobilitetsprogram, studentutbyte, partneruniversitet och internationell studentrekrytering. Avdelningen tillämpar ett teambaserat arbetssätt baserat på våra processer och kundresan inom varje process.

Till Internationella kontoret söker vi nu en driven och kommunikativ Internationell samordnare. Är du personen vi söker?

 

Ditt huvudansvar som Internationell samordnare kommer att vara arbete med inkommande utbytesstudenter för två av våra fackhögskolor. Du kommer därför att ingå i Team IN där ni tillsammans arbetar med hela processen och stödet för studenterna. Du kommer att ansvara för fackhögskolornas studenter innan, under och efter utbytesstudier. Teamet arbetar även med olika projekt och aktiviteter för studenterna på JU. Informationsinsatser till studenter och personal på JU samt våra partneruniversitet, men även välkomnande av internationella besök är en del av arbetet.

Vidare ingår också:

- Att vara delaktig i den fortsatta implementationen av ett nytt system för studentutbyte för respektive fackhögskola.
- Att vara samordningsansvarig för introduktionsveckan för inkommande utbytesstudenter.
- Att du i arbetet samarbetar med ledningsstödet på respektive fackhögskola samt partneruniversiteten.

Information och kommunikation är två viktiga komponenter i det dagliga arbetet och du kommer även arbeta med informationen på vår websida.  Vi har ett tätt samarbete på avdelningen och därför kan vissa arbetsuppgifter förkomma även i andra team.

Resor kan bli aktuella som en del i arbetet, både inom Sverige och till andra länder.

Arbetsspråket inom teamet är engelska.

 

Vi söker dig som har akademisk examen, på minst kandidatnivå inom relevant område och erfarenhet av arbete i internationell miljö med kvalificerat administrativt arbete.

Jönköping University har en tydlig internationell prägel, vilket ställer krav på mycket god skriftlig och muntlig förmåga i såväl svenska som engelska.

Du är serviceinriktad, driven och utåtriktad som person. Du behöver ha en god förmåga att kommunicera och att kunna hantera många kontaktytor inom olika delar av organisationen.
Du bör vara flexibel och ha en god samarbetsförmåga och du trivs med att arbeta i både team och självständigt med ett framgångsrikt sätt att strukturera ditt arbete. 

Utöver ovan nämna kvalifikationer ser vi det som meriterande om du som sökande har erfarenhet av att ha arbetat som internationell koordinator/samordnare inom högskola/universitet.

 

Tjänsten är ett vikariat på 100% under perioden, 2023-12-01 – 2025-03-31 med ev. möjlighet till förlängning.

Kollektivavtal och individuell lönesättning tillämpas. 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

 

Välkommen med din ansökan, senast- 2023-10-08
Ansökningarna kommer att hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Bilagor föredras i PDF-format och ska innehålla:

- CV
- Personligt brev 
- Namn och kontaktuppgifter till minst två (2) referenser

 

Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Förutom Planeringsavdelningen erbjuder vi bland annat högskolebibliotek, studieadministration, studie- och karriärvägledning, IT-service, vaktmästeri, kommunikation och marknadsföring samt ekonomi- och personaladministration. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/

Ansök nu