Jönköping: Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-21 // Varaktighet: Heltid

Arbetar du idag som ekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli interimskonsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta?
Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som är erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är;
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag
Kollektivavtal
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Generöst friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Kollegor med härlig stämning och mycket skratt!



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping, Jönköping och Uppsala. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Talent Acquisition Specialist Josefine Westman på josefine.westman@meritmind.se, 076-417 68 55
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Ekonomikonsult

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Ekonomikonsult.

International Trade Administrator till Disarmament Solutions i Jönköping!

Läs mer Mar 27
Är du ekonomiutbildad och längtar efter att få arbeta i internationella miljöer och med säkerhet? Hos Disarmament Solutions får du möjlighet att påverka till en tryggare omvärld genom säker och hållbar avveckling av vapen och ammunition. Tillsammans med dina kollegor kommer du att samarbeta med internationella instanser såsom FN i projekt runt om i världen och få unika kunskaper inom internationell handel. Såsom företagets pågående donationsprogram tillsammans med Ukraina där de löpande stöttar med material, resurser och ekonomiska medel. Så om du har en utbildningsbakgrund inom företagsekonomi och drömmer om att göra skillnad, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Som International Trade Administrator har du som huvuduppgift att hantera företagsekonomiska frågor och underlag i företagets projekt och uppdrag. Ditt främsta ansvarsområde avser internationell handel, inkluderande import, export och tullhantering. Du är sammanhållande för företagets inköp med mycket underleverantörskontakter både i Sverige och utomlands. Dessutom stödjer du företagets ledning med vidmakthållande av företagets kvalitetsledningssystem, marknadsföring och administration. Du är en social person som brinner för att arbeta i en internationell kontext och som trivs i interaktionen med andra människor. Du har ett strukturerat arbetssätt och klarar att arbete med flera uppgifter parallellt. Det resultat du leverera ska präglas av god ordning och reda, bra dokumentation och spårbarhet.

Disarmament Solutions vill med olika tekniska lösningar bidra till en säker och hållbar avveckling av vapen och ammunition som är kvar samt stötta projekt som syftar till att röja kvarvarande minor efter konflikter. Företaget utvecklar och tillhandahåller specialanpassad utrustning för att oskadliggöra och destruera vapen och ammunition på ett kontrollerat och säkert sätt med minimal miljöpåverkan.

Som International Trade Administrator för Disarmament Solutions kommer du arbeta både självständigt och tillsammans med företagets ledningsgrupp. Du kommer att sitta tillsammans med två/tre kollegor i fina lokaler i Jönköping- andra stödfunktioner i bolaget sitter i Hallsberg samt Stockholm.

Du erbjuds
- Möjligheten att arbeta på en organisation som ständigt bidrar till en bättre och säkrare värld, till exempel deras donationsprogram till Ukraina där de stöttar med minröjning, avveckling av vapen och materiella resurser
- Ett nationellt och internationellt arbete där du får arbeta med instanser såsom FN, EU, ambassader och organisationer runt om i världen
- Ett företag som har ett stort fokus på hållbarhet och som ständigt utvecklar nya lösningar för säkrare och mer hållbara sätt att avveckla vapen och ammunition
- En platt organisation med korta beslutsvägar och fina interna samarbeten
- Ett modernt kontorshotell med fri parkering, gym i byggnaden och en god gemenskap med andra organisationer

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sammanhållande för företagets inköp
* Sammanhållande för frågor som rör internationell handel
* Sammanhållande för företagets kvalitetsledningssystem
* Samordning och förhandling med underleverantörer
* Marknadsföring och försäljning av företagets produkter och tjänster
* Samordning av företagets administrativa rutiner


VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi, gärna med en internationell inriktning
- Har god datorvana
- Har ett B-körkort
- Har ett svenskt medborgarskap då du kommer att arbeta med internationella instanser och kommer behöva genomgå säkerhetsprövningar under din anställning
- Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska då intern samt extern kontakt sker på båda språken
- Har ett intresse för miljö- och människorättsfrågor

Det är meriterande om du
- Talar fler språk än svenska och engelska
- Har en god förståelse för import och exportfrågor samt tullbestämmelser.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Disarmament Solutions!

Ansök nu

Bli en av oss – bli ekonomikonsult på Mpya Finance i Jönköping!

Läs mer Feb 7
Det krävs enastående människor för att erbjuda enastående tjänster inom ekonomi. Vi på Mpya Finance älskar det vi gör och det tror vi att du också kommer att göra!
Har du hjärtat på rätta stället och vill vara med och bygga upp det nya vardagsrummet för ekonomer i Jönköping? Vår ambition är att definiera vår nisch, inte att följa den. Vi söker nu dig som vill bli vår nästa fantastiska kollega! Är du redo för Mpya? Ifall din Swahili är lite rostig kan det vara bra att känna till att ordet Mpya [empaja] betyder “nytänkande”.
Mindre decimalkomma, mer hjärta
En del arbetsgivare ser en medarbetare som inventarier. Andra ser en kostnad eller en beläggningsgrad. Vi ser en människa med unika behov och en livssituation som måste funka både privat och professionellt. Tanken med bolaget är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta, utvecklas och umgås. På Mpya Finance tar vi hand om varandra, vi ser varandra och vi jobbar för laget. En för alla – alla för en. Våra värderingar skapades inte av en grupp i ett styrelserum långt från verksamheten. Vår kultur är istället något som ägs utav oss alla.
Vi har siktet inställt…
Har utmaningarna tagit slut och är du redo för en annorlunda morgondag? Som ekonomikonsult på Mpya Finance är du med och levererar interimslösningar, projektstöd och rådgivning inom redovisning och controlling. Våra kunder är allt från små till stora företag med välkända varumärken, både börsnoterade och internationella koncerner. Arbetsuppgifterna består av allt från löpande bokföring, månatliga avstämningar, upprättande av bokslut, årsredovisningar, ekonomisk rådgivning och analyser till uppföljning samt rapportering. Vi arbetar både självständigt och i team hos våra kunder och har uppdrag på alla nivåer, allt från redovisningsekonom till CFO.
Vem är du?
Sannolikt är du Redovisningsekonom, Redovisningsansvarig, Ekonomiansvarig, Ekonomichef, Financial Controller eller Business Controller. Du har jobbat några år med ekonomi och är trygg i dina kunskaper. Du har med fördel arbetat i större bolag och koncerner men förstår samtidigt skillnaden mellan storbolagets komplexitet och den mindre organisationens särprägel. Vi söker en kollega som värdesätter att vara en del av ett starkt och ambitiöst team. Vi tar hand om varandra, har roligt på jobbet och värderar balans i livet högt.
Du delar gärna med dig av din kunskap och kompetens till kollegorna och har samtidigt möjlighet att vara med och utveckla både dig själv och Mpya. Vi håller våra ledstjärnor delaktighet, enkelhet och engagemang högt och vill tro att vi också lever som vi lär.
Bli en av oss – det blir roligare så!
Investera lite tid – det är sannolikt värt det oavsett vad det leder till. Ett förutsättningslöst första möte kan bli en spännande början! Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Sofia Molinder på 0729-98 87 55 eller sofia.molinder@mpya.se
Om Mpya Finance
Mpya Finance är ett nytänkande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi. Tanken med Mpya Finance är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta och trivs. Vår passion och vårt nytänkande ger en grund för individer, kollegor och kunder att växa och utvecklas – och att varje dag jobba för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren och rekryteraren i vår bransch. Vi lever våra ledord – enkelhet, engagemang och delaktighet.

Ansök nu

Controller med stor analytisk förmåga till internationellt bolag

Läs mer Dec 20
Vill du utvecklas inom controlling på ett internationellt bolag utanför Jönköping? Läs mer om sök redan idag!

Om tjänsten
Till vår kund med koppling mot tillverkande industri och kontor utanför Jönköping, söker vi dig som har en stark analytisk förmåga för att ingå i ett team av drivna kollegor i en verksamhetsnära med många kontaktytor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Bland arbetsuppgifterna kan nämnas;
Budgetarbete
Analys av kostnader och intäkter samt resultat och avvikelse
Prognosarbete
Uppföljning och rapportering
Utveckling och underhåll av system
Arbete med processer och rutiner

Lämplig bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du har en ekonomisk utbildning. Erfarenhet av liknande ekonomiarbete är meriterande. Du behöver även vara en stark användare av Excel och kommunicera obehindat på engelska och svenska.

Personliga egenskaper
Som person är du intresserad av att lära och utvecklas, du är nyfiken och har en hög analytisk förmåga. Du är kommunikativ, strukturerad och van att arbeta mot deadlines. Vidare är du en lagspelare med stor samarbetsförmåga och eget driv.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Rebecca Persson på 070 350 35 99. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-01-19.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Ansök nu

Utbildare inom ekonomi!

Läs mer Okt 9
Vi erbjuder:
En dynamisk och stödjande arbetsmiljö där dina idéer värderas och din personliga utveckling prioriteras.
Möjligheten att arbeta med ett brett spektrum av företag och branscher.
En konkurrenskraftig lön med förmånliga anställningsvillkor.
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.
Är du redo att bli en del av vårt team och bidra med dina kunskaper och ditt engagemang till Rely Consulting och våra klienter? Skicka in din ansökan bestående av CV och personligt brev till hiba.jaouni@relyconsulting.se.




Om Rely Consulting


Välkommen till Rely Consulting, en ledande aktör inom ekonomi- och affärsrådgivning som arbetar tätt med små och stora företag för att skapa hållbara och effektiva lösningar inom ekonomistyrning, personalhantering och affärsutveckling. Vårt engagerade team av experter strävar efter att leverera en service som är både personlig och professionell, där vi kontinuerligt förbättrar och anpassar våra tjänster för att möta våra klienters unika behov och utmaningar.


Om tjänsten


Vi befinner oss nu i en expansiv fas och söker därför en engagerad och kompetent Utbildare inom Ekonomi som kan stärka vårt team och bidra till att föra vår utbildningsverksamhet till nästa nivå.


Dina arbetsuppgifter


Som Utbildare inom Ekonomi hos oss kommer du att:


Utveckla och genomföra utbildningar inom personal- och företagsekonomi.
Bidra med din expertis för att anpassa utbildningsmaterial till aktuella behov och trender.
Vara en nyckelperson i dialogen med våra klienter för att förstå deras specifika behov och anpassa utbildningsinsatser därefter.
Arbeta tätt ihop med vårt konsultteam för att hålla dig uppdaterad om branschtrender och utmaningar.
Dina kvalifikationer


Professionellt bemötande: Du representerar företaget och är en viktig del i att bygga och upprätthålla relationer med våra klienter. Din förmåga att agera professionellt och tillmötesgående i alla situationer är avgörande.


Hög Servicekänsla: Att förstå och överträffa kundernas förväntningar är en del av vår framgång. Din vilja och förmåga att leverera högkvalitativ service och vara lyhörd inför kundens behov är essentiellt.


Mycket god pedagogisk förmåga: Du har förmågan att förklara komplexa ekonomiska begrepp och processer på ett enkelt och lättillgängligt sätt. Ditt engagemang och ditt intresse för att ständigt utveckla dina pedagogiska metoder är något vi värderar högt.


Mycket god kunskap inom Personal och företagsekonomi: Du har en djup kunskap och förståelse för ekonomiska principer, lagstiftning och bästa praxis inom personal- och företagsekonomi.






Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och ta nästa steg tillsammans i att forma framtidens ekonomiutbildning!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Meritmind AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Meritmind AB .

Financial Controller till Kitron, Jönköping

Finansiell controller
Läs mer Mar 27
Motiveras du av att arbeta i en dynamisk internationell miljö? Då är den här tjänsten som Financial Controller en spännande tjänst för dig!
I din roll som controller hos oss ansvarar du för den finansiella rapporteringen samt bidrar till redovisning och bokslut. Du har ett nära samarbete med ekonomiteamet och rapporterar till Finance Manager.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rapportering av prognos och bokslut enligt IFRS
Rapportering av KPI:er
Rapportering cashflow
Delaktig i månads- och årsbokslut
Delaktig i prognos, budget- och analysarbete
Ad hoc-rapporter



Kvalifikationer
Vi söker dig som är väl insatt i redovisning, bokslut och rapportering, gärna med erfarenhet från ett producerande internationellt bolag. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och det är meriterande om du även har arbetet i affärssystemet IFS. Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller har motsvarande förvärvad kunskap som vi bedömer likvärdig. För rollen krävs det att du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
För att trivas i rollen är du en person som motiveras av ett högt tempo med tighta deadlines i en föränderlig miljö. Du tar gärna ansvar för rapporteringen och det är en självklarhet för dig att arbeta proaktivt samt bidra till samarbete i gruppen. Vi värdesätter också din initiativförmåga, flexibilitet och prestigelöshet.


Vad erbjuds du hos oss?
Kitron erbjuder en positiv, utmanande och inspirerande arbetsmiljö. Våra företagsvärderingar: Ansvarstagande, Innovation och Engagemang är viktiga ledord som vi alla lever efter i vårat dagliga arbete. Att vara en del av Kitron innebär att du kommer att ha möjligheter att utveckla dina kunskaper för att nå din fulla potential. En karriär hos oss innebär möjligheter att växa inom ditt arbete, hitta nya sätt att förnya och utveckla dina talanger.


Om Kitron
Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Malaysia, Indien och USA.
Med cirka 3000 högkvalificerade medarbetare tillverkar och levererar vi allt från färdigmonterade kretskort till kompletta slutprodukter för kunder globalt.
På siten i Torsvik, strax söder om Jönköping City, arbetar idag ca 300 medarbetare. Här får du arbeta i fräscha och moderna lokaler och får möjligheten att lära känna många nya, härliga kollegor. Trevlig arbetsmiljö och god hälsa hos våra medarbetare är viktigt för oss och du har tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner.


Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Kitron med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Tiitso, tel 0765-112910 eller Catharina Bülow, tel 0736-531321. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Det innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Vi gör även en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Controller till Meritmind, Jönköping

Controller
Läs mer Dec 22
Våra konsulter gör ett strålande jobb ute hos våra kunder och därför är det hög efterfrågan på dem och deras kompetens. Vi behöver därför bli fler och nu är efterfrågan extra hög på Controller med olika inriktning, bland annat inom business controlling, financial controlling och IT-controlling.
Konsultrollen innebär en chans att utvecklas som Controller på kort tid genom uppdrag av olika karaktärer. Du blir en stor tillgång för våra kunder och med ditt driv och din vilja att leverera bidrar du till Meritminds mål – att hjälpa människor och företag till framgång.
Många av uppdragen innebär start omgående så för dig som är tillgänglig redan nu är möjligheten stor att du snabbt får ett uppdrag hos någon av våra kunder. Har du F-skatt och vill bli associerad konsult är du också varmt välkommen att skicka in din ansökan.


Exempel på ansvarsområde i rollen som Controller:
Bokslut, budget och prognosarbete
Löpande analyser och uppföljning av ekonomiska utfall
Verksamhetsuppföljning och kostnadskontroll
Arbeta med projekt inom ekonomi och IT
Kontinuerligt utveckla och förbättra processer och rutiner
Vara stöd till affärsområdeschefer, ledningsgrupp och VD



Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet från controllerområdet. Du har med fördel erfarenhet från produktion och tillverkande industri då vi har flertalet kunder inom det området. Utöver det ser vi att du är bokslutssjälvständig, har jobbat med budget, prognos, resultatuppföljning, analys och rapportering. Du har även stor erfarenhet från olika affärssystem och har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som ekonomikonsult hos Meritmind stimuleras av att möta nya människor och miljöer. Din analytiska förmåga och ditt intresse för redovisning innebär att du håller dig uppdaterad med det senaste och kan utnyttja dina kunskaper till effektiv problemlösning. Slutligen är du en person som trivs med teamarbete och vill vara med och skapa värde och bidra till våra kunders lönsamhet och tillväxt.


Om Meritmind
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef: på mail: louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske sporadiskt under sommarperioden. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
· Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Ekonomichef till producerande bolag i Småland

Ekonomichef
Läs mer Dec 28
Nu söker vi åt kunds räkning en Interim ekonomichef till ett känt bolag i Småland. Som ekonomichef ansvarar du för helheten vilket inkluderar allt löpande ekonomiarbete, månadsrapporter, resultat till ledningsgruppen, årsredovisning och analys.


Huvudsakliga arbetsuppgifter som interim Ekonomichef
• Löpande ekonomiarbete
• Månadsrapporter
• Resultat till ledningsgruppen
• Årsredovisning
• Analys


Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har senior erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med samtliga delar inkluderade. Vi ser det som en fördel om du har en högskoleexamen inom ekonomi och tidigare erfarenheter från produktionsbolag. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift och är även van att arbeta i Excel samt i större affärs- och ekonomisystem. (Med fördel Monitor)


Personliga egenskaper:
Rollen som ekonomichef präglas mycket av att vara trygg i sina ekonomikunskaper och äga sina processer. För att trivas behöver du ha både driv och vara en självgående person med erfarenhet.


Om företaget: Stort produktionsbolag


I detta konsultuppdrag samarbetar kunden med Meritmind.
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om konsultuppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef:
Louice Silvärn på 070–1660859 eller mail louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV och det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundansvarig till Meritmind, Jönköping

Utesäljare
Läs mer Okt 4
Vill du hjälpa våra kunder till framgång inom ekonomiområdet?
Till vårt härliga team i centrala Jönköping söker vi nu en kundansvarig som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa.
Vi står inför en spännande digital utveckling och vi behöver förstärkning i vår organisation med en driven kundansvarig som trivs i möten med kunder och med att göra affärer.
Du kommer att utgå från Meritminds kontor i centrala Jönköping och rapporterar till regionchef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som kundansvarig:
Bygga nära relationer med dina kunder och uppnå dina säljmål med eget budgetansvar
Bidra till utveckling, nytänkande och energi till hela säljteamet?inom Meritmind
Identifiera samt bidra till att vidareutveckla våra kunders ekonomifunktioner och bistå med våra tjänster inom interim, bemanning, rekrytering och förändringsledning
Omvärldsbevakning av ekonomimarknaden inom olika branscher och på ett konsultativt sätt stödja våra kunder i strategiska beslut



Kvalifikationer och erfarenhet:
För att lyckas i rollen har du några års erfarenhet av relationsbyggande B2B-försäljning. Akademisk examen inom ekonomi är starkt önskvärt. Vidare ser vi en fördel om du har erfarenhet från en operativ ekonomroll. Vi söker dig som är affärsinriktad, uppmärksam och en lyhörd lagspelare med god förmåga att kunna anpassa erbjudanden mot kundens behov och önskemål. Vidare ser vi att du kommunicerar med lätthet på svenska och engelska i både tal och skrift. Dessutom behöver du ha körkort eftersom våra kunder finns i regionen.
Personliga egenskaper:
Som kundansvarig lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen är du trygg i dig själv och drivs av att utifrån kundnytta hitta och utveckla affärsmöjligheter.
Du har ett förtroendeskapande sätt där lyhördhet och nyfikenhet är ledord. Självklart har du en hög energinivå och trivs med att arbeta både självständigt och i team.
Vad erbjuder vi dig?
Vi är ett entreprenörsdrivet bolag som drivs av tillväxt i kombination med kvalitet och glädje
Flexibla arbetstider och möjlighet att styra sin vardag
Möjlighet att vara med i utvecklingsprojekt inom och utanför ditt arbetsområde
Roliga hälsofrämjande aktiviteter
Kompetensutveckling, via vår utbildningsportal
Konferenser, fester och kick-offer
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Attraktivt friskvårdsbidrag



Placeringsort: Jönköping
Om Meritmind:
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi har ett starkt varumärke, är marknadsledande inom vår nisch och erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda, omsätter ca en halv miljard och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Linköping och Jönköping. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta regionchef Catharina Bülow på 0736-531 321 eller catharina.bulow@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till denna adress: rekrytering.jonkoping@meritmind.se

Ansök nu