Jönköping: Kundansvarig till Meritmind, Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundansvarig till Meritmind, Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-04 // Varaktighet: Heltid

Vill du hjälpa våra kunder till framgång inom ekonomiområdet?
Till vårt härliga team i centrala Jönköping söker vi nu en kundansvarig som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa.
Vi står inför en spännande digital utveckling och vi behöver förstärkning i vår organisation med en driven kundansvarig som trivs i möten med kunder och med att göra affärer.
Du kommer att utgå från Meritminds kontor i centrala Jönköping och rapporterar till regionchef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som kundansvarig:
Bygga nära relationer med dina kunder och uppnå dina säljmål med eget budgetansvar
Bidra till utveckling, nytänkande och energi till hela säljteamet?inom Meritmind
Identifiera samt bidra till att vidareutveckla våra kunders ekonomifunktioner och bistå med våra tjänster inom interim, bemanning, rekrytering och förändringsledning
Omvärldsbevakning av ekonomimarknaden inom olika branscher och på ett konsultativt sätt stödja våra kunder i strategiska beslut



Kvalifikationer och erfarenhet:
För att lyckas i rollen har du några års erfarenhet av relationsbyggande B2B-försäljning. Akademisk examen inom ekonomi är starkt önskvärt. Vidare ser vi en fördel om du har erfarenhet från en operativ ekonomroll. Vi söker dig som är affärsinriktad, uppmärksam och en lyhörd lagspelare med god förmåga att kunna anpassa erbjudanden mot kundens behov och önskemål. Vidare ser vi att du kommunicerar med lätthet på svenska och engelska i både tal och skrift. Dessutom behöver du ha körkort eftersom våra kunder finns i regionen.
Personliga egenskaper:
Som kundansvarig lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen är du trygg i dig själv och drivs av att utifrån kundnytta hitta och utveckla affärsmöjligheter.
Du har ett förtroendeskapande sätt där lyhördhet och nyfikenhet är ledord. Självklart har du en hög energinivå och trivs med att arbeta både självständigt och i team.
Vad erbjuder vi dig?
Vi är ett entreprenörsdrivet bolag som drivs av tillväxt i kombination med kvalitet och glädje
Flexibla arbetstider och möjlighet att styra sin vardag
Möjlighet att vara med i utvecklingsprojekt inom och utanför ditt arbetsområde
Roliga hälsofrämjande aktiviteter
Kompetensutveckling, via vår utbildningsportal
Konferenser, fester och kick-offer
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Attraktivt friskvårdsbidrag



Placeringsort: Jönköping
Om Meritmind:
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi har ett starkt varumärke, är marknadsledande inom vår nisch och erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda, omsätter ca en halv miljard och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Linköping och Jönköping. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta regionchef Catharina Bülow på 0736-531 321 eller catharina.bulow@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till denna adress: rekrytering.jonkoping@meritmind.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Utesäljare.

Säljare – Solenergilösningar, Senergia, Jönköping

Läs mer Maj 6
Säljare – Solenergilösningar, Senergia, Jönköping

Är du redo att driva framtidens energilösningar? Läs mer och ansök då till Nordens ledande distributör inom solenergi!
Senergia, etablerat 2018, har snabbt blivit en framstående nordisk leverantör av solenergilösningar. Vi strävar alltid efter att alltid ligga i framkant och erbjuder helhetslösningar inom solenergi, energilagring och elbilsladdning till Sveriges främsta installatörer. I takt med vår expansion söker vi nu en erfaren inom området och drivande säljare för vår verksamhet i Jönköping med omnej.
Om rollen:
I denna dynamiska position kommer du att vara en central del av Senergias team i Jönköping och spela en nyckelroll för att säkerställa och driva vår tillväxt och expansion i regionen. Ditt uppdrag blir att stärka Senergias position på marknaden genom proaktivt försäljningsarbete, där du hittar nya och utvecklar befintliga kundrelationer. Arbetsdagarna spenderas ute på fältet där du med ditt engagemang och din expertis skapar och underhåller lönsamma partnerskap. Du utgår från vårt kontor i Jönköping, i Munksjötornet alternativt från hemmet i ditt distrikt i Jönköpingsområdet, alternativt och rapporterar till Senergias försäljningschef.
Vem är du?
Du har en gedigen teknisk bakgrund och erfarenhet av B2B-försäljning inom solcells- eller elbranschen.
Du är självgående med ett starkt driv och förmågan att självständigt skapa affärsmöjligheter och bygga kundrelationer.
Innovativ och kreativ i ditt tillvägagångssätt för att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter.
Utmärkt förhandlare som trivs med kundmöten och kan hantera komplexa affärsdiskussioner.
Du har en förmåga att förstå och förutse kundernas behov, vilket gör dig till en värdefull partner för dem.
Du har jobbat i branschen och har ett etablerat nätverk inom området


Kvalifikationer:
Gymnasieutbildning inom elektronik, teknik eller liknande relevant område.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
B-körkort är nödvändigt, då tjänsten innebär en del resande.

Vi erbjuder:
En möjlighet att vara en del av en snabbväxande och entreprenörsdriven organisation där du får chansen att verkligen göra skillnad. Du blir en del av ett engagerat team som värderar innovation och kvalitet, och där ditt arbete direkt bidrar till en mer hållbar framtid. Vi erbjuder vi givetvis ordentlig onboarding och rikligt med chanser till vidareutbildning. Läs mer på www.senergia.se samt gå till vår Youtubekanal för mer information här: https://www.youtube.com/@SenergiaAB
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt. Frågor kring tjänsten hänvisas till rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mejl i och med GDPR. Vi ser fram emot din ansökan!

Senergia grundades 2018 och har snabbt utvecklats till en ledande nordisk leverantör och kunskapshubb för solenergilösningar. Huvudkontoret ligger vid Odenplan i Stockholm och har lokal närvaro i våra nordiska länder, inklusive distribution, försäljning, utbildning teknisk support och kundsupport.
Vi strävar efter långsiktiga partnerskap och en win-win-relation med våra kunder, dvs professionella installatörer och med leverantörer. Vi arbetar enbart B2B.
Senergia har en affärsmässig inställning och söker möjligheter i allt vi gör och implementerar skalbara lösningar. Vi utmanar.
Senergia bidrar till kunskapen i branschen med vårt team av professionella och engagerade utbildare som håller kurser, seminarier, webinarier, skriver handböcker och certifierar.

Ansök nu

Säljare till BA Plastservice

Läs mer Apr 23
Med över tre decennier i branschen står BA Plastservice som en pålitlig och stabil aktör inom kringutrustning och förbrukningskomponenter för plastindustrin. Just nu expanderar vi och söker en engagerad Säljare för att förstärka vårt team. Sedan starten 1993 som ett serviceföretag har vi vuxit och blivit specialister som erbjuder allt från individuella komponenter till fullskaliga plastfabriker.

Tack vare vår framgångsrika tillväxt och den stigande efterfrågan inom plastindustrin, söker vi nu en dynamisk och engagerad Säljare med bas i Jönköpings län. I denna centrala roll blir du en nyckelperson i vårt team och kommer att ha följande huvudsakliga ansvarsområden:
Kundrelationer: Du kommer att bearbeta både nya och befintliga kunder, bygga starka relationer och konsultera dem genom projektens olika faser, från idé till genomförande.
Tekniskt stöd: Genom att erbjuda djupgående teknisk expertis kommer du att stödja och vägleda våra kunder, säkerställa att deras behov och krav möts på bästa möjliga sätt.
Projektledning: Du kommer att ha en aktiv roll i projektens livscykel, från planering och förhandlingar till att direkt delta i genomförandet. Din förmåga att balansera strategisk planering med praktiskt arbete kommer att vara avgörande för framgången.
Denna position erbjuder en unik möjlighet att vara en del av en framstående aktör inom plastindustrin, där du kommer att spela en central roll i vår fortsatta tillväxt och framgång.

Vem du är
För att passa in i rollen ser vi att du är tekniskt kunnig och intresserad samt praktiskt lagd, med fördel inom formsprutning, plast eller verktygstillverkning. Du är driven, lösningsorienterad, nyfiken och ständigt på jakt efter nytt att lära. Då du stöter på kunder och beslutsfattare i alla led så är det viktigt att du är ödmjuk, social och duktig på att skapa samt vårda relationer. Då säljarbetet oftast görs ute på fält är det viktigt att du är aktiv, strukturerad och självgående. Stor vikt läggs på din personlighet och att du är som vi, en lagspelare. I rollen bör du behärska svenska/engelska i tal och skrift och meriterande är om du även behärskar tyska språket. För denna tjänst är B-körkort ett krav och då vi arbetar i affärssystemet Pyramid är det ett stort plus om även du har erfarenhet av detta.

Vi erbjuder
Oöverträffad expertis och trygghet: Vårt team av erfarna medarbetare besitter djupgående kunskap och förståelse, med bakgrund inom service, ställ, verktyg, produktion och kringutrustning. Vi vet vad vi pratar om, eftersom vi har levt det.
Strategisk placering: Beläget i Anderstorp, hjärtat av en av Sveriges mest koncentrerade plastregioner, är vi nära våra kunder och håller oss ständigt lyhörda för marknadens behov.
Brett produktutbud: Som agentur för ledande varumärken som Technotrans, Groche, Getcha och flera andra, samt med vårt eget omfattande produktutbud, erbjuder vi det mest kompletta sortimentet på marknaden.


Rekryteringsinformation
I denna rekrytering samarbetar vi med Purple Rekrytering & Interim. Vår rekryteringskonsult, Anela Drndo, finns tillgänglig för att hjälpa dig. Kontakta henne på telefon 0737–019453 eller via e-post på anela@purplerekrytering.se om du vill veta mer eller prata personligt om rollen och vårt företag. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Självgående och driven Säljare till Nordial Adhesive i Jönköping

Läs mer Apr 23
Nordial Adhesive grundades 2005 av personer med gedigen bakgrund från limbranschen som ville arbeta nära kunderna och ge hög, kvalitativ och personlig service. Tillsammans med våra världsledande producenter har vi de resurser som krävs för forskning och utveckling utan att göra avkall på det lilla företagets tillgänglighet och flexibiltet. Vår tillväxt har varit god och idag har vi kunder spridda över hela Skandinavien, Polen och Baltikum. Vår ambition är att fortsätta växa på samtliga marknader utan att göra avkall på kvalitativ och personlig service. I Jönköping har vi vårt lager för snabb distribution ut till våra kunder. Med Jönköpings geografiska läge når leveranserna merparten av våra kunder inom ett dygn. Vi erbjuder ett brett produktsortiment och utveckla och producerar med stor erfarenhet kundanpassade lösningar. Vid våra laboratorier genomför vi framtagning och utprovning av anpassade lim till specifika maskiner, applikationer och användningsområden. Vi vänder oss i huvudsak till den pappersarbetande industrin, förpackning-, livsmedel-, möbel- och monteringsindustrin.
Nordial Adhesive är en del av Layer Group, med målsättning att vara Nordens ledande ytskiktsleverantör som samlar de främsta lokala entreprenörerna. Gruppen har drygt 1600 anställda och omsätter 2,6 miljarder.
För att möta marknadens ökande efterfrågan och fortsatt kunna ge kvalitativ och personlig service så rekryterar nu Nordial Adhesive en säljare. I bolaget finns viljan, ödmjukheten, rätt kompetens, en långsiktig ägare men inte minst kvalitativa produkter vilket ger dig alla möjligheter och verktyg att lyckas.
I rollen som säljare på Nordial Adhesive så bearbetar du både befintliga och nya potentiella kunder som har behov av lim till sina förpackningar. Ofta har kunden ett nytt förpackningsprojekt vilket gör att du kommer in ett skede i kundens projekt där du får stor insyn och blir en viktig resurs i kundens slutprodukt. I projekten agerar du rådgivare och utför tester av olika lim där du kan påvisa limmets kvalitet och hållbarhet för bästa resultat. Som befintlig leverantör följer du kunden och ansvarar för att kunden får en plan för distribution, pris och dokumentation som utvecklar kundrelationen framåt.
Du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet från industrin, med fördel från en säljande roll där både uppsökande av nya kunder och utvecklande av befintliga varit centralt. Du kan också ha bakgrund som användare av förpackningslim, såsom driftstekniker och/eller maskinoperatör. Du har en säljande personlighet där du är kommunikativ, lyhörd och bra på att skapa långsiktiga relationer. Du trivs med eget ansvar där du får planera din vardag och driva din försäljning mot gemensamt uppsatta mål. Vi tror att du har teknisk förståelse och har en nyfikenhet som gör att du på ett förtroendegivande sätt kan sätta dig in i och förstå kundens projekt och förutsättningar. Då säljcykeln är lång krävs det att du är tålmodig och har lätt för att strukturera ditt arbete över tid.
Krav för tjänsten är att du har B-körkort och hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Nordial Adhesives kontor och lager ligger på Hedenstorp väster om Jönköping men möjlighet att utgå hemifrån finns. Möjlighet finns till att arbeta remote. Du rapporterar till VD.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Självgående och driven Säljare till Nordial Adhesive i Jönköping

Läs mer Apr 8
Nordial Adhesive grundades 2005 av personer med gedigen bakgrund från limbranschen som ville arbeta nära kunderna och ge hög, kvalitativ och personlig service. Tillsammans med våra världsledande producenter har vi de resurser som krävs för forskning och utveckling utan att göra avkall på det lilla företagets tillgänglighet och flexibiltet. Vår tillväxt har varit god och idag har vi kunder spridda över hela Skandinavien, Polen och Baltikum. Vår ambition är att fortsätta växa på samtliga marknader utan att göra avkall på kvalitativ och personlig service. I Jönköping har vi vårt lager för snabb distribution ut till våra kunder. Med Jönköpings geografiska läge når leveranserna merparten av våra kunder inom ett dygn. Vi erbjuder ett brett produktsortiment och utveckla och producerar med stor erfarenhet kundanpassade lösningar. Vid våra laboratorier genomför vi framtagning och utprovning av anpassade lim till specifika maskiner, applikationer och användningsområden. Vi vänder oss i huvudsak till den pappersarbetande industrin, förpackning-, livsmedel-, möbel- och monteringsindustrin.
Nordial Adhesive är en del av Layer Group, med målsättning att vara Nordens ledande ytskiktsleverantör som samlar de främsta lokala entreprenörerna. Gruppen har drygt 1600 anställda och omsätter 2,6 miljarder.
För att möta marknadens ökande efterfrågan och fortsatt kunna ge kvalitativ och personlig service så rekryterar nu Nordial Adhesive en säljare. I bolaget finns viljan, ödmjukheten, rätt kompetens, en långsiktig ägare men inte minst kvalitativa produkter vilket ger dig alla möjligheter och verktyg att lyckas.
I rollen som säljare på Nordial Adhesive så bearbetar du både befintliga och nya potentiella kunder som har behov av lim till sina förpackningar. Ofta har kunden ett nytt förpackningsprojekt vilket gör att du kommer in ett skede i kundens projekt där du får stor insyn och blir en viktig resurs i kundens slutprodukt. I projekten agerar du rådgivare och utför tester av olika lim där du kan påvisa limmets kvalitet och hållbarhet för bästa resultat. Som befintlig leverantör följer du kunden och ansvarar för att kunden får en plan för distribution, pris och dokumentation som utvecklar kundrelationen framåt.
Du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet från industrin, med fördel från en säljande roll där både uppsökande av nya kunder och utvecklande av befintliga varit centralt. Du kan också ha bakgrund som användare av förpackningslim, såsom driftstekniker och/eller maskinoperatör. Du har en säljande personlighet där du är kommunikativ, lyhörd och bra på att skapa långsiktiga relationer. Du trivs med eget ansvar där du får planera din vardag och driva din försäljning mot gemensamt uppsatta mål. Vi tror att du har teknisk förståelse och har en nyfikenhet som gör att du på ett förtroendegivande sätt kan sätta dig in i och förstå kundens projekt och förutsättningar. Då säljcykeln är lång krävs det att du är tålmodig och har lätt för att strukturera ditt arbete över tid.
Krav för tjänsten är att du har B-körkort och hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Nordial Adhesives kontor och lager ligger på Hedenstorp väster om Jönköping men möjlighet att utgå hemifrån finns. Möjlighet finns till att arbeta remote. Du rapporterar till VD.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Självgående och driven Säljare till Nordial Adhesive i Jönköping

Läs mer Mar 28
Nordial Adhesive grundades 2005 av personer med gedigen bakgrund från limbranschen som ville arbeta nära kunderna och ge hög, kvalitativ och personlig service. Tillsammans med våra världsledande producenter har vi de resurser som krävs för forskning och utveckling utan att göra avkall på det lilla företagets tillgänglighet och flexibiltet. Vår tillväxt har varit god och idag har vi kunder spridda över hela Skandinavien, Polen och Baltikum. Vår ambition är att fortsätta växa på samtliga marknader utan att göra avkall på kvalitativ och personlig service. I Jönköping har vi vårt lager för snabb distribution ut till våra kunder. Med Jönköpings geografiska läge når leveranserna merparten av våra kunder inom ett dygn. Vi erbjuder ett brett produktsortiment och utveckla och producerar med stor erfarenhet kundanpassade lösningar. Vid våra laboratorier genomför vi framtagning och utprovning av anpassade lim till specifika maskiner, applikationer och användningsområden. Vi vänder oss i huvudsak till den pappersarbetande industrin, förpackning-, livsmedel-, möbel- och monteringsindustrin.
Nordial Adhesive är en del av Layer Group, med målsättning att vara Nordens ledande ytskiktsleverantör som samlar de främsta lokala entreprenörerna. Gruppen har drygt 1600 anställda och omsätter 2,6 miljarder.
För att möta marknadens ökande efterfrågan och fortsatt kunna ge kvalitativ och personlig service så rekryterar nu Nordial Adhesive en säljare. I bolaget finns viljan, ödmjukheten, rätt kompetens, en långsiktig ägare men inte minst kvalitativa produkter vilket ger dig alla möjligheter och verktyg att lyckas.
I rollen som säljare på Nordial Adhesive så bearbetar du både befintliga och nya potentiella kunder som har behov av lim till sina förpackningar. Ofta har kunden ett nytt förpackningsprojekt vilket gör att du kommer in ett skede i kundens projekt där du får stor insyn och blir en viktig resurs i kundens slutprodukt. I projekten agerar du rådgivare och utför tester av olika lim där du kan påvisa limmets kvalitet och hållbarhet för bästa resultat. Som befintlig leverantör följer du kunden och ansvarar för att kunden får en plan för distribution, pris och dokumentation som utvecklar kundrelationen framåt.
Du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet från industrin, med fördel från en säljande roll där både uppsökande av nya kunder och utvecklande av befintliga varit centralt. Du kan också ha bakgrund som användare av förpackningslim, såsom driftstekniker och/eller maskinoperatör. Du har en säljande personlighet där du är kommunikativ, lyhörd och bra på att skapa långsiktiga relationer. Du trivs med eget ansvar där du får planera din vardag och driva din försäljning mot gemensamt uppsatta mål. Vi tror att du har teknisk förståelse och har en nyfikenhet som gör att du på ett förtroendegivande sätt kan sätta dig in i och förstå kundens projekt och förutsättningar. Då säljcykeln är lång krävs det att du är tålmodig och har lätt för att strukturera ditt arbete över tid.
Krav för tjänsten är att du har B-körkort och hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Nordial Adhesives kontor och lager ligger på Hedenstorp väster om Jönköping men möjlighet att utgå hemifrån finns. Möjlighet finns till att arbeta remote. Du rapporterar till VD.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Meritmind AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Meritmind AB .

Financial Controller till Kitron, Jönköping

Finansiell controller
Läs mer Mar 27
Motiveras du av att arbeta i en dynamisk internationell miljö? Då är den här tjänsten som Financial Controller en spännande tjänst för dig!
I din roll som controller hos oss ansvarar du för den finansiella rapporteringen samt bidrar till redovisning och bokslut. Du har ett nära samarbete med ekonomiteamet och rapporterar till Finance Manager.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rapportering av prognos och bokslut enligt IFRS
Rapportering av KPI:er
Rapportering cashflow
Delaktig i månads- och årsbokslut
Delaktig i prognos, budget- och analysarbete
Ad hoc-rapporter



Kvalifikationer
Vi söker dig som är väl insatt i redovisning, bokslut och rapportering, gärna med erfarenhet från ett producerande internationellt bolag. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och det är meriterande om du även har arbetet i affärssystemet IFS. Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller har motsvarande förvärvad kunskap som vi bedömer likvärdig. För rollen krävs det att du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
För att trivas i rollen är du en person som motiveras av ett högt tempo med tighta deadlines i en föränderlig miljö. Du tar gärna ansvar för rapporteringen och det är en självklarhet för dig att arbeta proaktivt samt bidra till samarbete i gruppen. Vi värdesätter också din initiativförmåga, flexibilitet och prestigelöshet.


Vad erbjuds du hos oss?
Kitron erbjuder en positiv, utmanande och inspirerande arbetsmiljö. Våra företagsvärderingar: Ansvarstagande, Innovation och Engagemang är viktiga ledord som vi alla lever efter i vårat dagliga arbete. Att vara en del av Kitron innebär att du kommer att ha möjligheter att utveckla dina kunskaper för att nå din fulla potential. En karriär hos oss innebär möjligheter att växa inom ditt arbete, hitta nya sätt att förnya och utveckla dina talanger.


Om Kitron
Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Malaysia, Indien och USA.
Med cirka 3000 högkvalificerade medarbetare tillverkar och levererar vi allt från färdigmonterade kretskort till kompletta slutprodukter för kunder globalt.
På siten i Torsvik, strax söder om Jönköping City, arbetar idag ca 300 medarbetare. Här får du arbeta i fräscha och moderna lokaler och får möjligheten att lära känna många nya, härliga kollegor. Trevlig arbetsmiljö och god hälsa hos våra medarbetare är viktigt för oss och du har tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner.


Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Kitron med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Tiitso, tel 0765-112910 eller Catharina Bülow, tel 0736-531321. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Det innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Vi gör även en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Ekonomikonsult
Läs mer Mar 21
Arbetar du idag som ekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli interimskonsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta?
Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som är erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är;
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag
Kollektivavtal
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Generöst friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Kollegor med härlig stämning och mycket skratt!



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping, Jönköping och Uppsala. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Talent Acquisition Specialist Josefine Westman på josefine.westman@meritmind.se, 076-417 68 55
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Controller till Meritmind, Jönköping

Controller
Läs mer Dec 22
Våra konsulter gör ett strålande jobb ute hos våra kunder och därför är det hög efterfrågan på dem och deras kompetens. Vi behöver därför bli fler och nu är efterfrågan extra hög på Controller med olika inriktning, bland annat inom business controlling, financial controlling och IT-controlling.
Konsultrollen innebär en chans att utvecklas som Controller på kort tid genom uppdrag av olika karaktärer. Du blir en stor tillgång för våra kunder och med ditt driv och din vilja att leverera bidrar du till Meritminds mål – att hjälpa människor och företag till framgång.
Många av uppdragen innebär start omgående så för dig som är tillgänglig redan nu är möjligheten stor att du snabbt får ett uppdrag hos någon av våra kunder. Har du F-skatt och vill bli associerad konsult är du också varmt välkommen att skicka in din ansökan.


Exempel på ansvarsområde i rollen som Controller:
Bokslut, budget och prognosarbete
Löpande analyser och uppföljning av ekonomiska utfall
Verksamhetsuppföljning och kostnadskontroll
Arbeta med projekt inom ekonomi och IT
Kontinuerligt utveckla och förbättra processer och rutiner
Vara stöd till affärsområdeschefer, ledningsgrupp och VD



Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet från controllerområdet. Du har med fördel erfarenhet från produktion och tillverkande industri då vi har flertalet kunder inom det området. Utöver det ser vi att du är bokslutssjälvständig, har jobbat med budget, prognos, resultatuppföljning, analys och rapportering. Du har även stor erfarenhet från olika affärssystem och har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som ekonomikonsult hos Meritmind stimuleras av att möta nya människor och miljöer. Din analytiska förmåga och ditt intresse för redovisning innebär att du håller dig uppdaterad med det senaste och kan utnyttja dina kunskaper till effektiv problemlösning. Slutligen är du en person som trivs med teamarbete och vill vara med och skapa värde och bidra till våra kunders lönsamhet och tillväxt.


Om Meritmind
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef: på mail: louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske sporadiskt under sommarperioden. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
· Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Ekonomichef till producerande bolag i Småland

Ekonomichef
Läs mer Dec 28
Nu söker vi åt kunds räkning en Interim ekonomichef till ett känt bolag i Småland. Som ekonomichef ansvarar du för helheten vilket inkluderar allt löpande ekonomiarbete, månadsrapporter, resultat till ledningsgruppen, årsredovisning och analys.


Huvudsakliga arbetsuppgifter som interim Ekonomichef
• Löpande ekonomiarbete
• Månadsrapporter
• Resultat till ledningsgruppen
• Årsredovisning
• Analys


Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har senior erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med samtliga delar inkluderade. Vi ser det som en fördel om du har en högskoleexamen inom ekonomi och tidigare erfarenheter från produktionsbolag. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift och är även van att arbeta i Excel samt i större affärs- och ekonomisystem. (Med fördel Monitor)


Personliga egenskaper:
Rollen som ekonomichef präglas mycket av att vara trygg i sina ekonomikunskaper och äga sina processer. För att trivas behöver du ha både driv och vara en självgående person med erfarenhet.


Om företaget: Stort produktionsbolag


I detta konsultuppdrag samarbetar kunden med Meritmind.
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om konsultuppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef:
Louice Silvärn på 070–1660859 eller mail louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV och det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 24
Arbetar du idag som redovisningsekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli anställd konsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind interim kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta?
Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är;
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag
Kollektivavtal
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Generöst friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Kollegor med härlig stämning och mycket skratt!



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping och Jönköping. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Anna Henebäck på anna.heneback@meritmind.se, 076-495 42 24
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu