Jönköping: Super User till Husqvarna Group

Hitta ansökningsinfo om jobbet Super User till Husqvarna Group i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-03 // Varaktighet: Heltid

Ta steget in i en nyckelroll hos Husqvarna och bli hjärnan bakom deras verksamhetssystem! Som ansvarig Super User får du en unik möjlighet att vara spindeln i nätet för organisationens alla stöddokument, policys och utvecklingsprocesser. Om du söker en dynamisk roll där din expertis och kommunikativa förmåga får blomstra, då är detta jobbet för dig!

OM TJÄNSTEN
I denna rollen kommer du att vara ansvarig Super User inom Husqvarnas verksamhetssystem. Det här systemet är navet för alla stöddokument, policys och utvecklingsprocesser för organisationen. Du kommer att vara en del av ett team på tre personer som ger stöd och hjälp inom systemet på olika sätt, men det är endast du som kommer att inneha rollen som Super User. Detta innebär ett betydande ansvar för ditt arbete.

Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att stödja olika avdelningar med deras process- och utvecklingsarbete genom systemet. Det innebär att du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller att hjälpa till att navigera genom systemets olika funktioner och möjligheter. Din expertis och kunskap kommer att vara avgörande för att säkerställa smidiga och effektiva arbetsflöden för hela organisationen.
Utöver att vara en resurs för avdelningarna kommer du också att ha ansvaret för att hålla utbildningar och träna användare i systemet. Detta innebär att du inte bara är en expert på systemet själv, utan också en skicklig kommunikatör och lärare som kan förmedla kunskap och färdigheter till andra medlemmar inom organisationen. För att lyckas väl i rollen är det viktigt att trivs i en kommunikativ roll och uppskattar att ha många kontaktytor.

Du erbjuds:
- En social roll med många samarbeten inom organisationen
- En stor möjlighet att utvecklas och bli duktig inom system för processutveckling
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administrera ledningssystemet, t.ex. för att stödja uppdateringar och ändringar, skapa sidor, hantera behörigheter för användare
* Utbildning av processägare, process, redaktörer och användare av ledningssystemet, inklusive introduktionsutbildning för ledningssystemet
* Stödja interna processägare och redaktörer i att definiera sina processer, rutiner etc
* Rita processflöden i Visio till ledningssystemet


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleingenjörsexamen där du fått förståelse för organisationer och system alternativt arbetslivserfarenhet från en liknande roll
- Har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift då arbetet sker helt på engelska
- Har ett stort tekniskt intresse

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en produktutvecklingsmiljö eller har erfarenhet av kvalitetsledningssystem
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med processutveckling
- Erfarenhet av att arbeta i Microsoft sharepoint och/eller Microsoft Visio
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kommunikativ

Övrigt:
- Start: Omgående eller enligt överenskommelse
- Placering: Huskvarna, med möjlighet att jobba hemifrån 1-2 dagar i veckan

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Systemadministratör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Systemadministratör.

3PP facilitator

Läs mer Maj 16
Om kundenKunden är en stor koncern som tar fram egna produkter, övrig information är konfidentiell. Mer information ges vid intervjutillfälle.
Om tjänstenSom 3PP facilitator kommer du att arbeta medanalys och riskbedömning av tredjeparts mjukvara. Då teamet är under uppbyggnad, och en ny process implementeras, kommer du hamöjligheter att påverka verksamheten under uppbyggnadsskedet. Rollen är ensupportande stöttande funktion och du kommer att jobbamed både hög- och lågnivåmjukvara.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
- Tolkning av juridiska texter- Exportkontroll; hantera exportklassificering med stöd av Export Control Managers- Stötta mjukvaruutvecklarna när de vill plocka in en ny mjukvara. Din uppgift blir då att göra en riskanalys på den specfikitationen som utvecklaren tagit fram- Verka i företaget för ökad kunskap och processefterlevnad inom 3pp området.
Din kompetensVi ser att du har lägst gymnasieutbildning och har minst 5 årsrelevant arbetslivserfarenhet. Du har ett intresse för teknik och behärskar svenska och engelska ohindrat i tal och skrift och vi ser det som meriterande om du har:
Förståelse för hur mjukvara fungerar och är uppbyggd
Förståelse för juridiska texter,licensfrågor och/eller exportklassificering.
Förståelse för administrativ it-säkerhet/informationssäkerhet somsäkra miljöer, processer, rutiner

Som person har du starka analytiska färdigheter och gärna med ettintresse för analys och riskbedömning. Du har mycket goda kommunikativa egenskaper och är lyhörd för andras perspektiv. Vidare är du prestigelös, strong-minded och kan arbeta både självständigt och i team.
Övrigt
Lön: Fast månadslönOmfattning:Heltid, tillsvidareStart: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstidPlaceringsort:Jönköping
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om ossProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda tillÅrets Rekryteringsföretag (20-49 anställda)ochÅrets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelsernahär.

Ansök nu

Super User till Husqvarna Group!

Läs mer Maj 3
Ta steget in i en nyckelroll hos Husqvarna och bli hjärnan bakom deras verksamhetssystem! Som ansvarig Super User får du en unik möjlighet att vara spindeln i nätet för organisationens alla stöddokument, policys och utvecklingsprocesser. Om du söker en dynamisk roll där din expertis och kommunikativa förmåga får blomstra, då är detta jobbet för dig!

OM TJÄNSTEN
I denna rollen kommer du att vara ansvarig Super User inom Husqvarnas verksamhetssystem. Det här systemet är navet för alla stöddokument, policys och utvecklingsprocesser för organisationen. Du kommer att vara en del av ett team på tre personer som ger stöd och hjälp inom systemet på olika sätt, men det är endast du som kommer att inneha rollen som Super User. Detta innebär ett betydande ansvar för ditt arbete.

Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att stödja olika avdelningar med deras process- och utvecklingsarbete genom systemet. Det innebär att du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller att hjälpa till att navigera genom systemets olika funktioner och möjligheter. Din expertis och kunskap kommer att vara avgörande för att säkerställa smidiga och effektiva arbetsflöden för hela organisationen.
Utöver att vara en resurs för avdelningarna kommer du också att ha ansvaret för att hålla utbildningar och träna användare i systemet. Detta innebär att du inte bara är en expert på systemet själv, utan också en skicklig kommunikatör och lärare som kan förmedla kunskap och färdigheter till andra medlemmar inom organisationen. För att lyckas väl i rollen är det viktigt att trivs i en kommunikativ roll och uppskattar att ha många kontaktytor.

Du erbjuds:
- En social roll med många samarbeten inom organisationen
- En stor möjlighet att utvecklas och bli duktig inom system för processutveckling
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administrera ledningssystemet, t.ex. för att stödja uppdateringar och ändringar, skapa sidor, hantera behörigheter för användare
* Utbildning av processägare, process, redaktörer och användare av ledningssystemet, inklusive introduktionsutbildning för ledningssystemet
* Stödja interna processägare och redaktörer i att definiera sina processer, rutiner etc
* Rita processflöden i Visio till ledningssystemet


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleingenjörsexamen där du fått förståelse för organisationer och system alternativt arbetslivserfarenhet från en liknande roll
- Har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift då arbetet sker helt på engelska
- Har ett stort tekniskt intresse

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en produktutvecklingsmiljö eller har erfarenhet av kvalitetsledningssystem
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med processutveckling
- Erfarenhet av att arbeta i Microsoft sharepoint och/eller Microsoft Visio
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kommunikativ

Övrigt:
- Start: Omgående eller enligt överenskommelse
- Placering: Huskvarna, med möjlighet att jobba hemifrån 1-2 dagar i veckan

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Systemadministratör & Infrastrukturspecialist till internationellt företag

Läs mer Mar 8
Vill du få möjlighet att arbeta med IT i en trevlig och framåtlutad internationell organisation? Har du tidigare erfarenhet av systemadministration och IT-infrastrukturarbete? Då är detta chansen för dig! Till kund i Jönköping söker vi nu en Systemadministratör & Infrastrukturspecialist med omgående start. Uppdraget är initialt på konsultbasis i sex månader med goda chanser till förlängning för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som Systemadministratör säkerställer du stabilitet, integritet och effektiv drift av de interna och molnbaserade infrastrukturtjänsterna som stödjer kärnfunktionerna i organisationen. Detta uppnås genom övervakning, underhåll, support och optimering av all nätverksinfrastruktur och relaterade operativsystem. Exempel på övriga arbetsuppgifter som rollen innehåller:

• Identifiera och lösa problem med affärssystem
• Designa, utveckla och implementera nya applikationer och förbättringar av befintliga applikationer, tjänster och hårdvara enligt affärsbehov
• Designa och utföra säkerhetsrevisioner, systembackup-procedurer och andra återställningsprocesser i enlighet med företagets strategier
• Skapa och upprätthålla överenskomna systemdokumentationer
• Främja användningen och funktionaliteten av applikationer för slutanvändarna
• Delta i projekt
• Samarbeta med leverantörer, affärspartners och entreprenörer

Du har en nyckelroll i utvecklingen av hållbara infrastrukturtjänster och processer. Därtill är du ansvarig för den lokalt underhållna IT-infrastrukturen och säkerheten för företagets enheter och utrustning. Du rapporterar till den nordiska IT-infrastrukturchefen. Företaget erbjuder en trygg, mångsidig och inkluderande arbetsmiljö för alla anställda. Du blir en del av ett trevligt team med god sammanhållning.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har en utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har teknisk kompetens inom både infrastruktur och applikationsutveckling. Därtill ser vi gärna att du har grundläggande kunskaper inom följande: Windows, Microsoft 365, Linux och virtualiseringslösningar företrädesvis VMware. Du har kännedom om Active Directory, nätverk (LAN, WLAN, brandväggar, SD-WAN) och installationer. För tjänsten krävs även flytande kunskaper i engelska och svenska.

Som person trivs du i att arbeta i en teambaserad miljö och har en god kommunikativ förmåga. Vidare är du flexibel, har en positiv attityd och en stark problemlösningsförmåga. För rollen förväntar vi oss också att du är proaktiv, affärsinriktad och intresserad av infrastruktur-relaterade ämnen.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Extrajobb på distans utanför kontorstid: Jour av Linuxsystem (SRE/DevOps)

Läs mer Mar 2
Älskar du Linux? Då kan vi ha det perfekta extrajobbet för dig som önskar ett extrajobb som utförs på distans utanför ordinarie kontorstid.
Din uppgift kommer att vara att delta i ett rullande jourschema tillsammans med andra mycket Linuxkunniga kollegor.
Jouren avser drift av ett antal Linuxmiljöer med servermjukvara som i princip uteslutande består av öppen mjukvara (open source).
Djupgående Linuxkunskap, erfarenhet av uppsäkring av Linuxmiljöer samt grundmurat intresse för öppen mjukvara är starkt meriterande för rollen.
Har du erfarenhet av någon eller några av nedanstående mjukvaror är även det meriterande:
Ansible
Docker
Elasticsearch
Grafana
Grafana Loki
Grafana Tempo
Kubernetes (K3s)
MongoDB
My
Nginx
Postgre
Prometheus
RabbitMQ
Traefik
Uvicorn
uWSGI
XCP-ng

För att ansöka, skicka ett kort mail till jobs@scalability.se och inkludera referensen "jour" i ämnesraden så tar vi det därifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Systemadministratör & Infrastrukturspecialist till internationellt företag

Läs mer Feb 15
Vill du få möjlighet att arbeta med IT i en trevlig och framåtlutad internationell organisation? Har du tidigare erfarenhet av systemadministration och IT-infrastrukturarbete? Då är detta chansen för dig! Till kund i Jönköping söker vi nu en Systemadministratör & Infrastrukturspecialist med omgående start. Uppdraget är initialt på konsultbasis i sex månader med goda chanser till förlängning för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som Systemadministratör säkerställer du stabilitet, integritet och effektiv drift av de interna och molnbaserade infrastrukturtjänsterna som stödjer kärnfunktionerna i organisationen. Detta uppnås genom övervakning, underhåll, support och optimering av all nätverksinfrastruktur och relaterade operativsystem. Exempel på övriga arbetsuppgifter som rollen innehåller:

• Identifiera och lösa problem med affärssystem
• Designa, utveckla och implementera nya applikationer och förbättringar av befintliga applikationer, tjänster och hårdvara enligt affärsbehov
• Designa och utföra säkerhetsrevisioner, systembackup-procedurer och andra återställningsprocesser i enlighet med företagets strategier
• Skapa och upprätthålla överenskomna systemdokumentationer
• Främja användningen och funktionaliteten av applikationer för slutanvändarna
• Delta i projekt
• Samarbeta med leverantörer, affärspartners och entreprenörer

Du har en nyckelroll i utvecklingen av hållbara infrastrukturtjänster och processer. Därtill är du ansvarig för den lokalt underhållna IT-infrastrukturen och säkerheten för företagets enheter och utrustning. Du rapporterar till den nordiska IT-infrastrukturchefen. Företaget erbjuder en trygg, mångsidig och inkluderande arbetsmiljö för alla anställda. Du blir en del av ett trevligt team med god sammanhållning.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har en utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har teknisk kompetens inom både infrastruktur och applikationsutveckling. Därtill ser vi gärna att du har grundläggande kunskaper inom följande: Windows, Microsoft 365, Linux och virtualiseringslösningar företrädesvis VMware. Du har kännedom om Active Directory, nätverk (LAN, WLAN, brandväggar, SD-WAN) och installationer. För tjänsten krävs även flytande kunskaper i engelska och svenska.

Som person trivs du i att arbeta i en teambaserad miljö och har en god kommunikativ förmåga. Vidare är du flexibel, har en positiv attityd och en stark problemlösningsförmåga. För rollen förväntar vi oss också att du är proaktiv, affärsinriktad och intresserad av infrastruktur-relaterade ämnen.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB .

Controller till Jordbruksverket i Jönköping!

Controller
Läs mer Maj 14
Är du en analytisk och affärsinriktad person med goda ekonomiska kunskaper? Har du erfarenhet av att hantera ekonomiska processer och vill vara en del av ett framstående team inom jordbrukssektorn? Då kan du vara den Controller vi letar efter till Jordbruksverket i Jönköping!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Jordbruksverkets räkning en controller. Du kommer att tillhöra Näringsutvecklingsenheten, som bland annat arbetar med att främja småskaliga livsmedelsföretag och besöksnäringen.

Arbetet består i huvudsak av att jobba med ekonomisk lägesrapportering av Jordbruksverkets egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor. Det är viktigt att arbetet på enheten håller hög kvalitet och effektivitet, då Jordbruksverket ständigt arbetar med att utveckla sina processer.

För att lyckas väl i rollen är det viktigt att du har ett kundfokus, med en förmåga att samarbeta med andra. Du som person bör vara noggrann, självgående och ta ansvar för ditt arbete. Vidare är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt och kan driva ditt arbete framåt. Jordbruksverket ser positivt på utveckling och därför ska du vara intresserad av att arbeta med ständiga förbättringar. Arbetsbelastningen kommer periodvis att vara hög under hösten och vintern eftersom många projekt ska slutredovisas. Det är därför viktigt att du är stabil under högre arbetstempo.

Du erbjuds
- En god introduktion till arbetet
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser
* Analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
* Ta fram prognoser kopplade till verksamheten
* Ta fram riktlinjer för budgetarbete
* Genomföra budgetarbete och budgetuppföljning


VI SÖKER DIG SOM
- Har gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- Har genomgått utbildning inom aktuellt område
- Har minst tre års arbetslivserfarenhet som controller
- Har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Har kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift då det krävs i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har:
- Har 3 årig relevant ekonomisk högskoleutbildning
- Har arbetat i Agresso i minst 6 månader
- Har erfarenhet av utbetalning från EU-fonder

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studentinformatör till Vision i Jönköping!

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 25
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av din verksamhetsledare.

Du erbjuds:
- Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb.
- Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.
- Fast timlön och individuell löneökning terminsvis.
- Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring.
- Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs.
- Introduktion i och kunskap om den fackliga världen.
- En merit för ditt framtida arbetsliv!

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på Högskolan i Jönköping.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av service och/eller försäljning.
- Har minst 1 år kvar av din studietid.
- Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetar bra i team.
- Social, utåtriktad och kreativ.
- Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål.
- Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad.

Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 15 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader

Vår rekryteringsprocess

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: dinara.garipova@vision.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

Ansök nu

Employer Branding & Talent Acusition Assistant till Husqvarna Group!

Marknadsförare
Läs mer Apr 30
Husqvarna Group strävar ständigt efter att attrahera och behålla de bästa talangerna i branschen. Som ledande inom deras industri är Husqvarna Group dedikerade till att skapa en arbetsmiljö som inspirerar tillväxt, innovation och gemenskap. Nu söker vi en passionerad och engagerad individ som vill vara med och forma deras framgångsrika resa som Employer Branding Coordinator and Talent Acquisition Assistant!

OM TJÄNSTEN
Som Employer Branding Coordinator och Talent Acquisition Assistant kommer du att stötta Husqvarnas Employer Branding Manager och Talent Acquisition Manager i deras ansvarsområden. Du blir en viktig del av ett dynamiskt team på nio personer, bestående av talent acquisition partners, employer brand manager och talent acquisition manager. Denna nyckelroll innebär att du kommer att vara mitt i händelsernas centrum på Husqvarna, ansvarig för att genomföra vår employer branding-strategi och stödja vårt Talent Acquisition Team i rekryteringsprocesser.

För att blomstra i denna roll krävs rätt attityd, passion för employer branding och Talent Acquisition samt ett genuin intresse för sociala medier. Att vara engagerad, kreativ och proaktiv kommer att vara nyckeln till framgång i den här rollen.

Du erbjuds
- En flexibel arbetsplats vilket ger friheten att till viss del arbeta hemifrån
- Ett utvecklande arbete i ett team som ständigt strävar efter förbättring hos en världsledande aktör
- Stora kontaktytor både med interna och externa kontakter
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Koordinera employer branding-event, inklusive allt från marknadsföring och praktisk logistik till genomförande och analys efter eventet
* Ansvarig för att samordna studentmässor på universitet runt om i Sverige
* Bidra med assistans till det svenska Talent Acquisition-teamet genom att hantera uppgifter relaterade till pågående rekryteringsprocesser
* Skapa framgångsrikt innehåll på sociala medier och följa upp KPI:er för att spåra framsteg
* I nära samarbete med intressenter, hantera och driva processer gällande sommarjobb, praktikplatser och examensarbeten


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller HR
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor och andra externa parter
- Har goda kunskaper inom marknadsföring och är van användare av sociala medier
- Har goda kunskaper i att skapa presentationer och analyser

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Nätverkande
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Projektkordinator till Husqvarna Group!

Inköpsingenjör
Läs mer Maj 9
Har du en högskolebakgrund inom teknik eller ekonomi och trivs när du får arbeta både analytiskt, kommunikativt och administrativt i en teknisk miljö? Då kan rollen som projektkoordinator passa dig!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en projektkoordinator till Husqvarna Group. Välkommen in i en väldigt trevlig atmosfär med högt i tak och väldigt trevliga arbetsdagar där man har roligt på projekten!

Vad kommer du göra?
I din roll som Projektkoordinator är du den som håller koll på artikellistor och ser till att vi har en bra överblick i projektet. Du skapar och hanterar detaljerade tidsplaner för alla projektets komponenter. Du är teamets materialmästare där du beställer och hanterar material för testning och verifiering. Du övervakar och rapporterar produktkostnader.
Du är brobyggare – när komponentansvar går från projekt till industrialisering, är du där och ser till att allt flyter smidigt.

Utmaningen i tjänsten är att kunna lägga komponentplanering genom hela projektet, administrera projektlogistik och order samt följa upp din planering tillsammans med projektledare och övriga projektmedlemmar.

Du blir det tvärfunktionella navet mellan projektledare, R&D, inköp, produktion, fabriksplanering samt leverantörer. Därför är det viktigt att du har ett proaktivt arbetssätt och kan kommunicera effektivt med alla inblandade parter.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning inom teknik, logistik eller ekonomi
- Har goda kunskaper i Excel
- Har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Arbetslivserfarenhet från utvecklings- eller projektarbete
- Erfarenhet från Controlling

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Affärsmässig
- Ansvarstagande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Test Engineer till Husqvarna Group!

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Maj 7
Är du intresserad av att vara med och skapa framtidens utvecklingsavdelning hos Husqvarna? Nu har du chansen att vara med och forma en spännande satsning på handhållna batteriprodukter för deras privatkunder. Vi välkomnar dig till ett team där alla delar en gemensam vision och arbetar tillsammans mot gemensamma mål.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för kund räkning en Test Engineer till deras nya utvecklingsavdelning! På den här avdelningen kommer man att fokusera på att utveckla batteridrivna verktyg som motorsågar, grästrimmers, blåsare och häcksaxar, skräddarsydda för privatmarknadens behov. Med deras 18-volts plattform stöder Husqvarna den globala marknaden, i nära samarbete med deras Kina-baserade R&D-funktion. Samtidigt fortsätter dem att förbättra sitt egna 36-volts system för att möta deras kunders unika behov.

I rollen som Test Engineer kommer du att vara verksam i deras labb och ansvara för att utföra tester på komponent- och produktionsnivå för att garantera både mekanisk och elektronisk funktionalitet. Dina uppgifter inkluderar att författa testprotokoll och sammanställa rapporter för att dokumentera resultat och analyser. Dessutom kommer du att ta fram verifikationsplaner för att säkerställa att Husqvarnas produkter uppfyller specifikationer och kunders krav. Husqvarna arbetar kontinuerligt med att förbättra sina testmetoder och processer för att öka effektiviteten och precisionen i deras testarbete. Genom din roll kommer du att vara en nyckelfigur i att säkerställa hög kvalitet och tillförlitlighet i deras produkter.

Du erbjuds:
- Möjligheten att vara med från början och forma både kulturen och dynamiken på avdelningen.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en civili- eller högskoleingenjörsexamen inom mekanik, mekatronik eller liknande
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet från en liknande roll

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Systemingenjör till Husqvarna Group!

Systemarkitekt
Läs mer Maj 7
Är du intresserad av att vara med och skapa framtidens utvecklingsavdelning hos Husqvarna? Nu har du chansen att vara med och forma en spännande satsning på handhållna batteriprodukter för deras privatkunder. Vi välkomnar dig till ett team där alla delar en gemensam vision och arbetar tillsammans mot gemensamma mål.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för kund räkning en systemingenjör till deras nya utvecklingsavdelning! På den här avdelningen kommer man att fokusera på att utveckla batteridrivna verktyg som motorsågar, grästrimmers, blåsare och häcksaxar, skräddarsydda för privatmarknadens behov. Med deras 18-volts plattform stöder Husqvarna den globala marknaden, i nära samarbete med deras Kina-baserade R&D-funktion. Samtidigt fortsätter dem att förbättra sitt egna 36-volts system för att möta deras kunders unika behov.

I rollen som systemingenjör har du ansvaret för systemarbetet kring arkitektur och krav för både nuvarande och framtida handhållna produkter. Du kommer att navigera genom komplexa system bestående av mjukvara, elektronik och mekanik, med stor möjlighet att påverka teknikvalen för nästa generations handhållna produkter. Din huvudsakliga uppgift är att vara ansvarig för att samla in och definiera krav, samt att utforma arkitekturen och koordinera systemet inom projekten. Du kommer att hantera frågor om hur olika funktioner ska implementeras för att uppnå de bästa produktfunktionerna för våra kunder, samtidigt som kostnadseffektivitet beaktas.

Ditt arbete innebär att du regelbundet agerar som en centralfigur i tvärfunktionella sammanhang, där alla delar av utvecklingsorganisationen är involverade. Dessutom ansvarar du för att dokumentera systemet både internt och externt, samt för att leda det löpande säkerhetsarbetet tillsammans med certifierade organ.

Du erbjuds:
- Möjligheten att vara med från början och forma både kulturen och dynamiken på avdelningen.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en civil- eller högskoleingenjörsexamen inom elektronik, teknisk fysik, mekatronik eller mjukvara
- Har ett brinnande tekniskt intresse och ett driv att ständigt utvecklas
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med kravställningar i produktutvecklingsprojekt
- Tidigare erfarenhet av process- och metodutveckling

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu