Jönköping: Talent Sourcer till Pokayokes interna bemanningsteam i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Talent Sourcer till Pokayokes interna bemanningsteam i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-03 // Varaktighet: Deltid

Om tjänsten
Logistik branschen växer och vi med den. Vi behöver stärka upp vårt team med en Talent Sourcer. Du kommer vara en viktig del av vårt team och stöttepelare till våra Operations Managers och vi letar efter en energisk och entusiastisk person som är redo att hoppa in och bli en del av vårt härliga team liknande en roll som rekryteringsassistent på deltid, löpandes.

Vi på Pokayoke brinner för att leverera och att göra det snabbt. Vi är ett gäng ambitiösa personer som älskar att hjälpa folk hitta sina drömjobb och företag hitta sina drömkandidater inom logistik. Vi är en familjär och stöttande grupp som alltid ser till att ha kul på jobbet! Vi gillar att jobba och tycker vårt arbete är bland det roligaste vi vet.


Dina arbetsuppgifter
Som vår nya Talent Sourcer kommer du att vara ett hjärta i vårt team. Du kommer att hjälpa till med allt från att skriva jobbannonser och screena CV:n till att boka intervjuer och hålla kontakten med våra kandidater. Inga två dagar är desamma och du kommer att ha chansen att lära dig massor om rekrytering och personalhantering! När du är varm i kläderna kommer du att hålla intervjuer och få göra de urval som är avgörande i processen.

Vad vi söker
• Du är en positiv och driven person som älskar att jobba med människor.
• Du är supersnabb på att lära och har en "can-do" attityd.
• Erfarenhet av rekrytering är meriterande men inte ett krav - vi letar efter någon som är redo att ta på sig en ny utmaning och växa med oss!
• Du är bra på att kommunicera både skriftligt och muntligt, och har en vass känsla för detaljer.
• Vi arbetar med tempo och att ta snabba beslut är avgörande.

Födelar:
• Flexibla arbetstider som passar ditt schema.
• En chans att lära och växa inom ett spännande och nytänkande företag.
• Massor av stöd och möjligheter till personlig och professionell utveckling.
• En rolig och avslappnad arbetsmiljö där varje dag är en ny äventyrsresa!

Skicka ditt CV och en kort beskrivning av varför just du är perfekt för jobbet.
Vi tar emot ansökningar löpande, så vänta inte för länge med att skicka in din!


Om Pokayoke
Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som HR-assistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som HR-assistent.

HR-administratör med inriktning ekonomi och pension

Läs mer Maj 14
Löneservice

Är du noggrann och serviceinriktad? Har du erfarenhet av att arbeta med förmåner och pensionsfrågor? Då har du ett jobb att söka.

Ditt nya jobb
Som HR-administratör hos oss på Löneservice arbetar du bland annat med kontoavstämningar, arbetsgivardeklaration, löneskuldshantering, förmånscyklar och löneväxling. I uppdraget ingår också att arbeta med kvalitetssäkring och kontroller inom pensionsområdet. Du kommer även att ge support i frågor gällande förmåner, skatt och pension till medarbetare och chefer i Jönköpings kommun.

Inom ramen för tjänsten kommer du ha kontakt med t ex Försäkringskassan, Skatteverket och pensionsbolaget KPA och du arbetar i ett nära samarbete med vår ekonomisekreterare och pensionshandläggare. I ditt uppdrag förväntas du aktivt delta i arbetet med kontinuerlig utveckling och förbättring av våra processer.

Din kompetens
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi eller HR alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av självständigt arbete gällande löneskulder, arbetsgivaravgifter, förmånscyklar och/eller pensionshandläggning är meriterande likväl som erfarenhet av Visma Personec P och KPA pension. Du uttrycker dig väl i svenska, både i tal och i skrift, och har goda kunskaper inom Office 365.

Som person är du strukturerad, noggrann och lyhörd. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med dina kollegor samt bidrar med arbetsglädje och nyfikenhet. Då uppdraget innebär att vara support inom kommunen ställer det stora krav på att vara serviceinriktad och att du har en god förmåga att se helheter och konsekvenser av olika vägval. Du ser möjligheter istället för hinder och drivs av att leverera kvalitativa resultat. Då vi arbetar med ständiga förbättringar och utveckling behöver du vara flexibel och trivas i en föränderlig miljö.

Välkommen till oss
Löneservice ansvarar för handläggning och utbetalning av lön, arvoden och pension till kommunens anställda, uppdragstagare samt förtroendevalda. Vi är 36 personer som stödjer och ge service i frågor gällande lön och pension till chefer och medarbetare i Jönköpings kommunkoncern. Varje månad hanterar vi cirka 17 000 löner.

Vår arbetsplats kännetecknas av engagerade medarbetare och lagarbete. Tillsammans arbetar vi för att alla som kommer i kontakt med oss ska få den bästa servicen. Vårt fokus är korrekt lön och pension till rätt medarbetare i rätt tid.

Vi sitter i dag i lokaler på Kasernen på Asecs-området men kommer under augusti att flytta till nyrenoverade lokaler på Tändsticksområdet. De nya lokalerna ligger ett stenkast från Jönköpings station vilket ger goda möjligheter att pendla med både tåg och buss.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda här (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-).

Bra att veta
Intervjuer kommer att genomföras den 10-12 juni.

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta Åsa Nord, Lönechef på tfn. 036-10 57 07 eller Jessika Kvant, teamledare på tfn. 036-10 23 01
Facklig företrädare, Vision tillika pensionshandläggare, Victoria Lindén epost victoria.linden@jonkoping.se

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som HR-administratör.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Employer Branding & Talent Acquisition Assistent

Läs mer Maj 2
Har du studerat en utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller HR? Brinner du för att arbeta med Employer branding, sociala medier och att driva event? Nu finns möjligheten att ta sig an rollen som Employer branding & Talent Acquisition Assistent på Husqvarna. Tjänsten är initialt på konsultbasis fram till årsskiftet med en ambition om övertag i anställning för rätt person. Önskat startdatum är i slutet av maj. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som Employer branding & Talent Acquisition Assistent assisterar du Husqvarnas Employer Branding Manager och Talent Acquistion Manager inom deras respektive områden. Du tillhör ett team om nio personer bestående av Talent Acquisition Partners, Employer Branding Manager och Talent Acquisition Manager. Det är en nyckelroll där du genomför employer branding-strategier samt är ett stöd för teamet. Du får möjligheten att vara mitt i händelsernas centrum på Husqvarna, där det gäller att hitta och behålla rätt personer för organisationen. I rollen bygger du ett stort nätverk inom organisationen och har kontakt med externa intressenter. Du är behjälplig vid evenemang och mässor, och tjänsteresor inom Sverige ingår i rollen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Koordinera employer branding-event, vilket inkluderar allt från marknadsföring och praktisk logistik till genomförande och analys efter eventet
- Ansvarig för att samordna studentmässor på universitet runt om i Sverige
- I nära samarbete med intressenter, hantera och driva processerna kring sommarjobb, praktikplatser och examensarbeten
- Ansvara som go-to när det gäller frågor om pågående employer branding-evenemang
- Ansvara som studentkontaktperson och tillsammans med viktiga intressenter, definiera ett nytt sätt att överbrygga kommunikationen mellan studenter och Husqvarna
- Skapa framgångsrikt innehåll på sociala medieplattformar och följa upp KPI:er för att spåra framsteg
- Skapa övertygande presentationer och analyser i ppt och excel för att följa upp resultat
- Koordinera och administrera interna tvärfunktionella möten
- Bidra med hjälp till teamet genom att hantera uppgifter relaterade till pågående rekryteringsprocesser


Vem är du?
Vi ser att du har en utbildning inom ett relevant område såsom kommunikation, marknadsföring eller HR. För att lyckas i rollen har du ett intresse av Employer branding & Talent Acquisition, erfarenhet av att driva event och uppdaterad kunskap om att arbeta med sociala medier. Du har god kommunikationsförmåga och är flytande i engelska och svenska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du är duktig på att skapa övertygande PPT:er och arbeta med Excel för att presentera resultat samt analyser. Som person är du strukturerad och noggrann i ditt arbete och du ser till att inget faller mellan stolarna. Vidare är du en driven, lösningsorienterad och serviceminded person som trivs i en operativ roll med många kontakter.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Employer Branding & Talent Acquisition Assistant - Huskvarna

Läs mer Maj 2
Dina arbetsuppgifter
Are you ready to play a crucial role in shaping the future of our customer's organization? We are seeking a dynamic individual to support our customers' Employer Branding Manager and Talent Acquisition Manager in driving their employer branding strategy and recruitment efforts. As a key member of the team, you will have the opportunity to work closely with various stakeholders and be at the forefront of attracting and retaining top talent for Husqvarna.

About the Role:

In this exciting new role, you will have the chance to coordinate employer branding events, manage student fairs, oversee recruitment processes, and engage with a broad network of internal and external partners. Your responsibilities will include creating engaging content for social media platforms, organizing internal meetings, and assisting in the execution of recruitment activities. This hands-on position offers a unique opportunity to make a direct impact on our employer branding initiatives and talent acquisition strategies.

Key Responsibilities:

-Coordinate and execute employer branding events
-Manage student fairs and internship programs
-Act as a liaison between students and Husqvarna
-Develop and implement social media campaigns
-Create compelling presentations and analyses
-Provide support in ongoing recruitment processes

Requirements:

To excel in this role, you should possess the following:

-A degree in communication, marketing, or HR
-Experience in event management and digital marketing
-Strong interest in employer branding
-Excellent English and Swedish language skills
-Proficiency in creating presentations and working with Excel
-Strong organizational and communication skills

If you are a proactive, detail-oriented individual with a passion for employer branding and talent acquisition, we want to hear from you!

Tillträde och ansökan
Start Date: May 27, 2024
Duration: Until December 31, 2024
Deadline: May 13, 2024
Location: Huskvarna, Sweden
Workload: Full-time
Working Language: Swedish & English
Contact person: +46 790 06 27 11
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Pokayoke AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Pokayoke AB .

Plocktrucksförare sökes!

Truckförare
Läs mer Maj 12
Om tjänsten
Vi söker nu dig med ordentlig erfarenhet av plocktruck och ett glatt humör till kommande uppdrag på Torsvik.

Tjänsten är på heltid och arbetstid är främst dagtid måndag- fredag 6:00-14:30, men du behöver vara flexibel då kvällstider/skiftgång förekommer.
Detta är en visstidsanställning på 6 månader med goda möjligheter till tillsvidare.

Rekrytering sker löpande men vi ser gärna en omgående start.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer främst köra A-truckar, erfarenhet av att plocka är ett krav. Arbetsuppgifter innebär både plock och pack i modern logistik miljö. Arbetet är fysiskt krävande då du behöver lyfta och hantera en del tunga och otympliga produkter.
För att hålla en bra nivå arbetar vi tillsammans med kund mot KPI:er, som du får ta del av för att förbättra prestationen.

Vad vi söker
Vi söker dig som är engagerad och driven i arbetet. Du ska vilja prestera på arbetsplatsen och gärna ta egna initiativ. Krav är att kunna skriva och tala svenska samt att ha ett giltigt truckkort för truck A1-3.
Hos kunden utvecklas produktionen dagligen vilket gör att du behöver vara intresserad av att lära dig nya saker, samtidigt som du behöver arbeta effektivt.
Lagererfarenhet sedan tidigare är självklart meriterande men vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Erfarenhet av att ha plockat tidigare är ett krav.

Vi hoppas att hitta personer som vill växa och utvecklas på arbetsplatsen och i arbetslivet, med en start via ansökning nedan.

Krav:
Giltigt truckkort för A1-3
Erfarenhet av att plocka med truck
Behärskar det svenska språket väl

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av lagerarbete
Körkort och bil


Om Pokayoke
Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

Ansök nu

Plocktrucksförare sökes!

Truckförare
Läs mer Maj 17
Nytt
Om tjänsten
Vi söker nu dig med ordentlig erfarenhet av plocktruck och ett glatt humör till kommande uppdrag på Torsvik.

Tjänsten är på heltid och arbetstid är främst dagtid måndag- fredag 6:00-14:30, men du behöver vara flexibel då kvällstider/skiftgång förekommer.
Detta är en visstidsanställning på 6 månader med goda möjligheter till tillsvidare.

Rekrytering sker löpande men vi ser gärna en omgående start.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer främst köra A-truckar, erfarenhet av att plocka är ett krav. Arbetsuppgifter innebär både plock och pack i modern logistik miljö. Arbetet är fysiskt krävande då du behöver lyfta och hantera en del tunga och otympliga produkter.
För att hålla en bra nivå arbetar vi tillsammans med kund mot KPI:er, som du får ta del av för att förbättra prestationen.

Vad vi söker
Vi söker dig som är engagerad och driven i arbetet. Du ska vilja prestera på arbetsplatsen och gärna ta egna initiativ. Krav är att kunna skriva och tala svenska samt att ha ett giltigt truckkort för truck A1-3.
Hos kunden utvecklas produktionen dagligen vilket gör att du behöver vara intresserad av att lära dig nya saker, samtidigt som du behöver arbeta effektivt.
Lagererfarenhet sedan tidigare är självklart meriterande men vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Erfarenhet av att ha plockat tidigare är ett krav.

Vi hoppas att hitta personer som vill växa och utvecklas på arbetsplatsen och i arbetslivet, med en start via ansökning nedan.

Krav:
Giltigt truckkort för A1-3
Erfarenhet av att plocka med truck
Behärskar det svenska språket väl

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av lagerarbete
Körkort och bil


Om Pokayoke
Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

Ansök nu

Extra/sommarjobb som truckförare

Truckförare
Läs mer Maj 7
Om tjänsten
Vi på Pokayoke söker just nu extrapersonal till vår kund på Stigamo. Arbetstiden är förlagd vardagar 07.00-16.00 och 15:00-00:00 och vi ser helst att du kan arbeta minst två vardagar/vecka fram tills 20/6 och därefter minst fyra vardagar/veckan.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är huvudsakligen orderplock och pack men även inleveranser, sortering och övrigt förekommande lageruppgifter.

Vad vi söker
Vi söker dig som vill ha ett fartfyllt sommarjobb på ett nybyggt lager med väldigt goda chanser till fortsatt jobb till hösten.

Som person ser vi att du är driven, effektiv och noggrann med en stark vilja att leverera ett bra jobb. Du kommer arbeta med ett härligt gäng där vi tror att du en peppande kollega som är hjälpsam och ställer upp för andra.

Krav:
Truckkort A+B

Meriterande:
- Körkort och tillgång till bil
- Erfarenhet av skjutstativ

Låter detta som något för dig? Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Om Pokayoke
Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

Hos oss är alla lika värda. Vi tar hand om varandra och vill ständigt lära varandra och av varandra. Vi är öppna för utveckling och gör alltid vårt bästa i uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Inställningen är det viktigaste på Pokayoke!

Ansök nu

Sommarjobb på kvällstid med start redan nu

Lagerarbetare
Läs mer Maj 6
Vi söker nu dig som vill ha ett flexibelt jobb under sommarperioden.
Start sker enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt och det kommer finnas möjlighet att jobba extra hela vägen fram till sommaren och då ser vi gärna ser att du kan jobba 4-5 kvällar i veckan.
Arbetstider kommer infalla mellan tiderna 13:30-23:00 söndag kväll till fredag kväll. Möjligheter att arbeta mycket finns men också en viss flexibilitet, då kravet är att du minst är tillgänglig 3 dagar per vecka.
Arbetsplatsen ligger på Ljungrum och har bra förbindelser med buss, eller så tar du kanske cykeln!

Om tjänsten
Du kommer arbeta hos en av de främsta grossister inom livsmedelsbranschens. Ditt arbete kommer bestå av enkel truckkörning samt plock och pack av matvaror. Delar av arbetet görs på kyllager, perfekt under en varm sommardag.
Erfarenhet från arbete inom restaurang kommer komma till användning och är därför meriterande.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som är noggrann, ambitiös, driven och flexibel. Vi ser att det är viktigt att du tar ansvar i ditt arbete och vill prestera med kvalitet. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. Tidigare lager erfarenhet är meriterande men inget krav.
Du behöver ha ett truckkort för behörighet A1. Erfarenhet av truckkörning är meriterande, men saknar du erfarenhet är det inte avgörande. Med viljan att lära sig kommer man långt.
Du behöver ha god tal och skrivförmåga på svenska.

Om Pokayoke
Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

Ansök nu

Extra/sommarjobb som truckförare

Truckförare
Läs mer Maj 17
Nytt
Om tjänsten
Vi på Pokayoke söker just nu extrapersonal till vår kund på Stigamo. Arbetstiden är förlagd vardagar 07.00-16.00 och 15:00-00:00 och vi ser helst att du kan arbeta minst två vardagar/vecka fram tills 20/6 och därefter minst fyra vardagar/veckan.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är huvudsakligen orderplock och pack men även inleveranser, sortering och övrigt förekommande lageruppgifter.

Vad vi söker
Vi söker dig som vill ha ett fartfyllt sommarjobb på ett nybyggt lager med väldigt goda chanser till fortsatt jobb till hösten.

Som person ser vi att du är driven, effektiv och noggrann med en stark vilja att leverera ett bra jobb. Du kommer arbeta med ett härligt gäng där vi tror att du en peppande kollega som är hjälpsam och ställer upp för andra.

Krav:
Truckkort A+B

Meriterande:
- Körkort och tillgång till bil
- Erfarenhet av skjutstativ

Låter detta som något för dig? Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Om Pokayoke
Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

Hos oss är alla lika värda. Vi tar hand om varandra och vill ständigt lära varandra och av varandra. Vi är öppna för utveckling och gör alltid vårt bästa i uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Inställningen är det viktigaste på Pokayoke!

Ansök nu

Sommarjobb på kvällstid med start redan nu

Lagerarbetare
Läs mer Maj 17
Nytt
Vi söker nu dig som vill ha ett flexibelt jobb under sommarperioden.
Start sker enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt och det kommer finnas möjlighet att jobba extra hela vägen fram till sommaren och då ser vi gärna ser att du kan jobba 4-5 kvällar i veckan.
Arbetstider kommer infalla mellan tiderna 13:30-23:00 söndag kväll till fredag kväll. Möjligheter att arbeta mycket finns men också en viss flexibilitet, då kravet är att du minst är tillgänglig 3 dagar per vecka.
Arbetsplatsen ligger på Ljungrum och har bra förbindelser med buss, eller så tar du kanske cykeln!

Om tjänsten
Du kommer arbeta hos en av de främsta grossister inom livsmedelsbranschens. Ditt arbete kommer bestå av enkel truckkörning samt plock och pack av matvaror. Delar av arbetet görs på kyllager, perfekt under en varm sommardag.
Erfarenhet från arbete inom restaurang kommer komma till användning och är därför meriterande.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som är noggrann, ambitiös, driven och flexibel. Vi ser att det är viktigt att du tar ansvar i ditt arbete och vill prestera med kvalitet. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. Tidigare lager erfarenhet är meriterande men inget krav.
Du behöver ha ett truckkort för behörighet A1. Erfarenhet av truckkörning är meriterande, men saknar du erfarenhet är det inte avgörande. Med viljan att lära sig kommer man långt.
Du behöver ha god tal och skrivförmåga på svenska.

Om Pokayoke
Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

Ansök nu