Jönköping: Drifttekniker – Husqvarna

Hitta ansökningsinfo om jobbet Drifttekniker – Husqvarna i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2021-01-28 // Varaktighet: Heltid

Vår fastighetsavdelning består idag av ett härligt gäng med dedikerade medarbetare som alla jobbar för att våra kollegor ute i organisation ska få bästa möjliga ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen ansvarar därmed för förvaltning och underhåll av Husqvarnas anläggningar i Sverige och Norge och består idag av ca 35 anställda.
Inom driftenheten söker vi nu efter en ny kollega, en drifttekniker som vill vara med på vår fortsatta utvecklingsresa.


Vad vi kan erbjuda dig
I rollen som Drifttekniker hos oss kommer du bli kollega till ett team på 6 personer och ni tillsammans utgör driftenheten inom Fastighetsavdelningen på Husqvarna. Du kommer att komma in i en väldigt spännande utvecklingsfas där vi som funktion genomgår flera förändringar med ambitionen att kunna närma oss syftet att kunna leverera bästa möjliga ändamålsenliga lokaler för våra kollegor ute i organisationen. Du kommer därmed in i en enhet som gör skillnad för många kollegor på mer eller mindre vardaglig basis.

I den här rollen finns det även stora utvecklingsmöjligheter för dig som person där dina ambitioner styr din framtid hos oss. Detta är annars en bred roll där du kommer att ha många varierande uppgifter. Allt detta kommer att ske på historisk mark på ett globalt bolag med huvudfokus på Huskvarna och Jönköping men även Ödeshög.


Vad du ska göra
I rollen som drifttekniker/elektriker är du en viktig del av verksamheten och kommer arbeta både självständigt och i grupp. Arbetsuppgifterna består av tillsyn, förebyggande och avhjälpande underhåll på el-, styr- och reglersystem, service, skötsel och felsökningar på fastighetsavdelningens anläggningar (se nedan).


Värmeanläggningar
Ventilationsanläggningar
Hissanläggningar
Kylanläggningar
Vattenanläggningar
Brandlarmsinstallationer
Utrymningslarm
Sprinkleranläggningar
Avloppsanläggningar
Tryckluftsanläggningar
Elanläggningar (reservkraft)
Nätverksanläggningar
Telefonanläggning (dect)



Du kommer att ha mycket kundkontakt i form av Husqvarnas olika verksamheter och du kommer att styra underentreprenörer i mindre underhålls- och nybyggnads projekt. Tjänsten innebär beredskapstjänstgöring.


Placeringsort för tjänsten är Huskvarna
Vem du är
Nu söker vi efter dig som är serviceinriktad och som hela tiden har kundens perspektiv i fokus med viljan att kunna leverera bra lösningar. Du som drivs av problemlösning i vardagen där din kreativitet kommer till stor användning. Du bör ha ett genuint intresse för teknik med en ambition att hela tiden vilja utvecklas inom området.
Andra krav för rollen är:
Krav:
Erfarenhet inom styr & regler
Elbehögrighet B
Körkort B
Svenska i tal & skrift


Önskvärda meriter:
Tidigare erfarenhet av arbete med hissar
Erfarenhet av jourarbete då detta kommer att ingå i tjänsten
Erfarenhet av arbete som Drifttekniker



Din ansökan
Känner du att du vill vara en del i vår fortsatta utvecklingsresa på fastighetsavdelning uppmanar vi dig att skicka en ansökan till oss med ditt CV senast den 14 februari.

Vid eventuella frågor ang. tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Patrik Magnusson,patrik.magnusson@husqvarnagroup.com.
Vid eventuella frågor ang. rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Rizah Ferati,rizah.ferati@husqvarnagroup.com

Fackliga representanter
Daniel Tonberg - IF Metall: Daniel.Tornberg@husqvarnagroup.com
Soili Johansson – Unionen, soili.johansson@husqvarnagroup.com alternativt Fredrik Lindström - Sveriges Ingenjörer/Akademikerföreningen (Fredrik företräder samtliga Saco-förbund), fredrik.lindstrom@husqvarnagroup.com.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet.

Warehouse Support sökes till kund i Stigamo!

Läs mer Apr 3
Har du ett intresse för logistik? Är du student och redo för nästa utmaning? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Vår kund är ledande inom tredjepartslogistik i Sverige och Norden. De levererar innovativa och prisvärda logistiklösningar över hela den nordiska marknaden, från tillverkare till konsument. Nu söker vi en driven Warehouse Support till lagret i Stigamo.

Dina arbetsuppgifter är varierande och innefattar bland annat kundtjänst, både internt och externt. Vidare ansvarar du för att automationen i driften och säkerställer att den fungerar som den ska. I rollen arbetar du i affärssystemen Astro och eManager. Har du tidigare erfarenhet av dessa system är detta meriterande.

Tjänsten är ett sommarvikariat med goda chanser till förlängning i höst. Vi ser att du som söker är tillgänglig för introduktion i juni och att du är tillgänglig för arbete hela sommaren. Arbetstiderna är förlagda på dagtid, måndag-fredag.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting och utför arbetet hos vår kund i Stigamo.

Din profil
För att trivas i rollen som Warehouse Support är det meriterande med tidigare erfarenhet inom lager och logistik. Studerar du Logistik och Ledning eller likvärdig utbildning är även detta meriterande för tjänsten. Som person är du lösningsorienterad och anpassningsbar. Vidare krav för tjänsten är svenska och engelska i tal och skrift. Du som söker har även erfarenhet av Office-paketet, med fokus på Excel. Meriterande för tjänsten är kunskap inom affärssystemen Astro och eManager.

På grund av begränsad kollektivtrafik ser vi gärna att du har B-körkort och tillgång till bil.

Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Drifttekniker - Jönköping

Läs mer Mar 14
Tjänsten

Rollen som Fastighets/Drifttekniker innefattar främst felanmälan, planerat underhåll och skötsel av fastigheter. Vi erbjuder ett mycket varierande arbete med möjlighet att jobba med många olika typer av anläggningar t.ex. logistik, kommersiella och hyresfastigheter. I arbetet ingår planering av underhållsåtgärder, såväl som att hantera akut uppkomna situationer. Vi eftersträvar ständigt en minskad miljöpåverkan och resurseffektivisering hos våra kunder. Därför är drift och energioptimering något vi tror att du också känner stort engagemang för.

Hos oss kommer du ingå i vårt engagerade team som stöttar varandra för att nå våra mål. Dina insatser kommer att vara en viktig del i vår verksamhet och vi söker dig med serviceanda och affärsmässighet utöver din fastighetstekniska kunskap. Denna roll utgår från Växjö eller Jönköping men arbetsområdet kan vara i hela Småland. Beredskap kan komma att ingå i tjänsten.

Kvalifikationer

• Utbildning i fastighetsteknik eller annan arbetslivserfarenhet värderad av arbetsgivaren
• Erfarenhet av drift och servicearbete inom fastighet
• Behärska svenska väl, både i tal och skrift
• God datorvana
• B-körkort

Meriterande

• Erfarenhet av driftoptimering
• Styr- och reglerteknisk utbildning
• Erfarenhet inom el, ventilation, VVS, kyla eller liknande.
• Erfarenhet av systematiskt brandskyddsarbete och sprinkleranläggningar

Din profil

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som Fastighetstekniker ser vi att du är social, lyhörd samt kunnig och intresserad av teknik. Då detta är ett fritt och självständigt arbete ställer det krav på dig att vara ansvarstagande och flexibel. Du har ett lösningsorienterat synsätt i de problem som du ställs inför och är duktig på att slutföra dina uppgifter.

Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, god planeringsförmåga och trivs med att arbeta självständigt såväl som i grupp där du bidrar till ett gott samarbete i gruppen. Som person är du även kommunikativ och förtroendeingivande med stort kundfokus.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef

alfred.palmer@l-t.se Eller Områdeschef jimmi.johnsson@l-t.se

Ansök nu

Fastighetstekniker Jönköping med omnejd

Läs mer Feb 28
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

 

MELLERSTA SVERIGE

MBA Fastighetsservice kommer ursprungligen från Göteborg, nuförtiden sköter vi om fastigheter över halva Sverige. Vi är nu i behov av en fastighetstekniker med ansvarsområde Borås -Jönköping- Nässjö  med omnejd.

DIN ROLL

Vi söker dig som vill jobba som fastighetstekniker i främst Borås -Jönköping- Nässjö med omnejd för MBA Fastighetsservice. Som medarbetare är du företagets ansikte utåt och ansvarar för kontakt med såväl fastighetsförvaltare som hyresgäster och entreprenörer. Vi söker därför dig som är serviceinriktad, självgående och ordningsam med en härlig inställning och attityd.

Tjänsten erbjuder en variation av arbetsuppgifter där felavhjälpande underhåll hos våra hyresgäster utgör den största delen. Du arbetar ansvarsfullt med ditt fastighetsbestånd och deltar i uppföljningsmöten mot våra kunder. Tjänstens områdesindelning är i Mellansverige och inkluderar många resor.

Inom företaget får du möjligheten till kompetensutveckling inom de områden du arbetar med.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

Felavhjälpande åtgärder i lokaler mm

Drift och underhåll

In- och utvändig skötsel inkl. viss gräsklippning.

Ronderingar, avläsningar

Utföra planerat underhåll

Administrativa arbetsuppgifter i tex Excel

Projektledning, offertförfarande


DIN PROFIL

Önskvärda kvalifikationer är relevant utbildning och/eller erfarenhet av liknande arbete. En hög social kompetens, intresse för teknik och känsla för service är egenskaper som värdesätts. Du arbetar till större delen självständigt men då arbetsuppgifter varierar förekommer även uppgifter som du utför tillsammans med kollegor eller andra entreprenörer varpå samarbetsförmåga är en viktig egenskap. Det ingår en hel del administrativt arbete, vilket medför att grundläggande kunskaper i Excel är av stor vikt.

Du behöver kunna göra dig väl förstådd i svenska språket i såväl tal som skrift.

Du utgår hemifrån och då det är ett vidsträckt uppdrag vilket inkluderar många resor till och från fastigheterna så är B-körkort ett krav.

ÄR DU INTRESSERAD?

Vi rekryterar löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Ansök nu

Fastighetstekniker till Axcell Fastighetspartner i Jönköping!

Läs mer Jan 31
Axcell Fastighetspartner är en heltäckande leverantör av tjänster inom fastighetsförvaltning. Vi levererar tjänster till kommersiella, offentliga och privata fastighetsägare samt bostadsrättsföreningar. Vi är personliga och nytänkande och vårt mål är alltid att skapa ett lönsamt fastighetsägande med nöjda hyresgäster för våra kunder. Axcell finns på ett 30-tal orter i södra Sverige samt i Luleå och Örnsköldsvik.

Är du en driven fastighetstekniker? Vi på Axcell Fastighetspartner fortsätter att växa och söker nu en fastighetstekniker till vår verksamhet i Jönköping. Som person är du ansvarstagande, serviceinriktad och ödmjuk. Du värderar att ha roligt tillsammans med kollegor och trivs med frihet under ansvar. Varmt välkommen med din ansökan!

"Mitt namn är Göran och jobbar som arbetsledare på Axcell i Jönköping. Vi söker nu ytterligare en fastighetstekniker till vårt engagerade och prestigelösa team. Med mig som chef kan du förvänta dig stöttning där vi löser problemen tillsammans. Är du den jag söker?" - Göran Johansson

Arbetsuppgifter
Som fastighetstekniker arbetar du nära kunden. Det är din uppgift att vårda befintliga kundrelationer samt etablera nya kontakter. Du har dagligen kontakt med hyresgäster och fastighetsägare för att ger dem den service de behöver.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Servicearbeten
• Reparationer
• Underhållsarbeten
• Installationer
• Fastighetsronderingar
• Driftoptimeringar
• Driva mindre förbättringsarbeten

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Gymnasial utbildning
• Utbildning inriktad mot fastighetsteknik/intilliggande branscher eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• God systemvana
• Goda kunskaper i Office
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Som fastighetstekniker är du en engagerad problemlösare som trivs i en roll med många kontakter och höga krav på servicetänk. För tjänsten är det viktigt att du kan ta egna initiativ och gillar att arbeta med frihet under ansvar. Du trivs i kontakt med både kunder och kollegor och har en mycket god samarbetsförmåga. För att trivas hos oss är du prestigelös, framåt och en social person som trivs i rollen som fastighetstekniker.

Förmåner och fördelar

• Interna och externa utbildningar
• Korta beslutsvägar där du har möjlighet att kunna påverka din vardag
• Kollektivavtal, friskvård och företagshälsovård

Övrig information

• Start: Enligt överenskommelse
• Lön: Enligt överenskommelse
• Plats: Jönköping
• Omfattning: Heltid
• Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00

Ansökan
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Göran på +46363300563.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2024-03-03.

Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

Ansök nu

Supporttekniker

Läs mer Feb 9
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.



Är du en serviceinriktad person som drivs av att hjälpa samt serva andra. Är du dessutom en lagspelare, då har vi ett intressant jobb att erbjuda.


Arbetet innebär
Som supporttekniker hos oss kommer du ha daglig kontakt med verksamheten, där du tillsammans med dina kollegor hanterar olika ärenden så som internsupport av bland annat datorer, telefoni, skrivare samt mötesrumsteknik. Du kommer även utföra enklare felsökningar i datorer och skrivare. Vidare kommer du att administrera larm och passagesystem, hantera post- och godsmottagning, sortering och utdelning samt möblering av möteslokaler med mera.

Ett övergripande ansvarsområde är att se till att det råder ordning och säkerhet i Domstolsverkets lokaler. Arbetet innebär ett flertal arbetsuppgifter av mer administrativ karaktär. I denna roll kommer du att ha ett omväxlande arbete med varierande arbetsuppgifter.


Vi söker dig som
Har en hög servicekänsla och är en social, öppen och positiv person. Vidare behöver du ha ett stort intresse för teknik-, it och telefoni, då du kommer vara driftansvarig för datorer och telefoni. Du är van datoranvändare med erfarenhet av kringutrustning, presentationsteknik och säkerhetssystem

Du har en gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning.

Du är strukturerad, prestigelös och är lätt att samarbeta med. Du har förmågan att arbeta självständigt, förebyggande och systematiskt samt driva och genomföra förbättringar. Du är engagerad i ditt arbete och vill utvecklas.

Du kommer arbeta i en grupp som är Domstolsverkets ansikte utåt vilket ställer höga krav på ett gott omdöme och professionellt bemötande.

Då arbetet stundtals kan vara fysiskt krävande, är det viktigt att du har god hälsa och fysik.

Som supporttekniker behöver du kunna uttrycka dig väl i svenska språket, både i tal och skrift.

Vi kommer lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och dina erfarenheter.

Du kommer vara placerad vid Domstolsverkets huvudkontor i Jönköping.


Om oss
Intern Fastighetsservice, är en av tre enheter på Fastighetsavdelningen. Vi ser till att det finns fungerande och hållbar service gällande interna fastighets- och servicefrågor inom områdena vaktmästeri, reception, lokalplanering, egendomsskydd för Domstolsverket.

Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Mer information om Domstolsverket finns på www.domstol.se.


Övrigt
Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Arbetsprov kan komma att tillämpas.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Husqvarna AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Husqvarna AB .

Product Support Specialist

Produktutvecklare
Läs mer Apr 8
About the job
Husqvarna Division is on the journey to becoming the top brand in the market for our customers and dealers. The organization is living a transformation when it comes to its structure and focus, and we want you to join us in this pivotal moment.
In this position you will be a Product Support Specialist for the Light Agriculture & Pacific Business Unit, dedicated to contributing to the productivity and effectiveness of our staff, business partners and end customers on small farms, in plantation forestry and in commercial green space maintenance, executing on the agreed strategy to enhance the brand experience for all stakeholders.
Responsible for managing the product quality continuous improvement process you will respond to market feedback in a timely and constructive manner, initiate and manage product improvement projects approved in the Product Improvement Arena and ensure all new product projects managed by the business unit meet brand values and quality expectations. You will also support other functions to improve dealer partner workshop and service strategies with a focus on promoting digital systems, genuine parts, and service for end users. Communication and feedback will be key to build trust and support within our distribution network and with internal stakeholders.
Key Responsibilities
Manage and respond to quality issues identified in the business unit markets. For Light Ag CSU product platforms, and together with other BU Technical support teams.
As part of the new product Go to Market project team, working with the Light Ag CSU, manage product quality reviews, serviceability, parts stock recommendations, and service checklists on new product projects.
Develop specific Quality Assurance recommendations for new product projects including lessons learned.
Improve product Service Call Rate, and other quality metrics, data collection and country reporting processes to help identify and prioritize Product Improvement projects.
Ensure all service bulletins and other technical documents are up to date and amended to reflect all product changes.
Report major technical issues to relevant stake holders to ensure transparency.
Coordinate and propose resolutions to technical or performance issues that support our customer focus objectives.
Ensure all relevant stakeholders are kept informed of actions and progress on PI Projects.
Light Ag & Pacific Business Unit PI Arena ownership and chairperson. Other BU PI Arena participation.

Relevant background
Bachelor’s degree in mechanical engineering, or related area.
Proven experience (at least 3 to 5 years) in product and after sales support.
Fluent in English (preferably also additional languages).
Project management (i.e., initiating, execute and follow-up projects).

Location: Huskvarna. For the right candidate a remote/hybrid working model can be discussed.
Who You Are!
You are hands-on, believe people can learn and develop by doing, and you lead by example. You are solution-oriented, making a difference for internal and external customers through your curiosity and ability to provide solutions. Your business acumen makes you understand business operations to match product quality improvement opportunities and ramp up projects to grow sales and profitability. You truly enjoy business analysis, business cases and dashboards. Your critical thinking enables you to assess status quo and ways to promote business change management. You are a genuine team player, have strong interpersonal skills, accomplishing your work goals by collaborating and seeking collaboration.
Our team is a diverse group of individuals where we genuinely believe in being empowered and where your knowledge, ideas, and personality is a success factor. The Light Agriculture & Pacific Business Unit leads business operations in emerging markets, from Asia to Latin America and Eastern Europe as well as mature markets in the pacific region including Japan, Australia and New Zealand, your availability to travel and your genuine interest and respect for different cultures and environments are crucial for this position.
Your Application
Does this sound like the opportunity you been waiting for? Don't hesitate to apply as soon as possible. Please submit your CV and Cover Letter. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations
If you have any questions regarding the position, please contact Stephen Clark - stephen.clark@husqvarnagroup.com
If you have any questions regarding the recruitment process, please contact Talent Acquisition Partner, Sebastian Glaas - Sebastian.glaas@husqvarnagroup.com
What happens after you applied??
In this process we are applying for an ongoing selection, so please apply today. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be, or have been, invited for an initial interview. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.?
Husqvarna Group is the world’s largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, garden tractors, chainsaws and trimmers. The Group is also the European leader in consumer watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold via dealers and retailers to both consumers and professional users in more than 100 countries. The head office is located in Stockholm, Sweden, and the share is listed on NASDAQ OMX Stockholm Exchange.

Ansök nu

Digital Marketing Specialist

Marknadskommunikatör
Läs mer Apr 4
Vill du vara med i den spännande utvecklingen hos Husqvarna Group?
Husqvarna söker nu en Digital Marketing Specialist som ska hjälpa oss att skapa en inspirerande och engagerande kundupplevelse. Tjänsten innehåller en variation av uppgifter såsom webpubliceringar, sociala medier, nyhetsbrev och analyser. Fokus ligger på digitala kanaler, men även andra uppgifter inom marknadsföring förekommer, så var beredd på att ingen dag är den andra lik.
Om tjänsten:
Du kommer vara en del av det svenska marknadsteam som ansvarar för marknadsföringsaktiviteter på den svenska marknaden. En stor del handlar om att ansvara för www.husqvarna.com/se: översättningar, publiceringar, sökordsoptimering och analys. Du kommer också att ansvara för våra organiska sociala medier, såsom Instagram, Facebook, Youtube och LinkedIn. Andra kanaler som ingår i tjänsten är nyhetsbrev till slutkunder och inte minst kommunikation i vår Automower Connect-app för robotgräsklippare.
Tjänsten kräver ett stort eget driv och individuellt arbete för att lösa uppgifterna och uppnå de uppsatta målen. Men den ställer också krav på förmåga att samarbeta, då tjänsten arbetar nära både interna lokala och centrala team, såväl som externa samarbetspartners.
Den här rollen har fokus på den svenska marknaden och kräver flytande svenska i tal och skrift och gärna ett intresse för kommunikation. Husqvarna är ett internationellt företag och affärsspråket är engelska.
Observera att detta är ett vikariat från 10/6 2024 till 15/1 2025.
Kunskaper och erfarenhet
BSc eller MSc, gärna inom marknadsföring
Minst 2 år erfarenhet inom digital marknadsföring
Erfarenhet av arbete med webb och sociala medier
Gärna erfarenhet av att arbeta i Sitecore CMS
Förmåga att adaptera texter från engelska till svenska för tex webb, sociala medier och nyhetsbrev
Förmåga att arbeta i en komplex och internationell organisation

Om dig:
Du är en driven, operativ och självgående marknadsförare som gärna vill utvecklas och växa i en stor internationell organisation. Vi tror att du brinner för att leverera den bästa kundupplevelsen, är datadriven och utmanas av att kontinuerligt hitta nya lösningar och förbättra arbetssätt. Dina bästa arbetsdagar innehåller en mängd olika arbetsuppgifter, större och mindre, som ger dig möjlighet att addera värde och bidra med nya idéer.
Placeringsort: Huskvarna, vi erbjuder en hybrid arbetsmodell med närvaro på kontoret minst 3 dagar i veckan. Vissa resor framför allt inom Sverige kan förekomma.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och vi ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För specifikt info om tjänsten kontakta rekryterande chef Karolina Zenk, karolina.zenk@husqvarnagroup.com
För frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Talent Acquisition Partner Josephine Tjernlund josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com
Vad händer efter din ansökan?
I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.
Vårt sortiment omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin.

Ansök nu

Accounting Analyst

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 28
Are you interested in building your career at an global leading and continuously expanding company? At Husqvarna, we offer excellent opportunities for both professional and personal growth. We value an innovative and developmental work environment, where our culture is characterized by the values Bold, Dedicated, and Care. We are looking for individuals who are curious, motivated, and passionate for stimulating and challenging tasks. If you're ready to dive into an exciting journey filled with growth and opportunity, we welcome you to join us at Husqvarna!
About the Position
As an accountant with us, you will play a crucial role in monthly and quarterly closings. Your tasks during the closing period will mainly consist of account reconciliations, reconciliations between SAP and other systems, analysis of outcomes, reconciliations of internal transactions, and reporting in Aaro.
In addition to this, ongoing tasks include invoice processing, administration of cost centers, order management, and leading and driving projects. As part of our team, you will also continuously work on process improvements focused on efficiency and quality.
About you
To suit in this position you are a curious and ambitious person that are always eager to learn! You’re a good problem solver, adaptable and have analytical skills. Collaboration and teamwork is natural for you and at the same time you are motivated to take personal responsibility for the quality and delivery of your tasks. Of course it is meritorious with earlier experience from working with similar tasks, but here your personality and willingness to develop further the crucial. Fluent in English, both spoken and written and basic Swedish are required.
Requirements:
Education in economics/accounting, either University, college, or vocational college.
Proficient in Excel

Meritorious:
Degree in Business Administration/Economics
Experience working with SAP and/or Aaro

Location: The position is located at our office in Huskvarna, with the possibility to a hybrid working model.
Your application
Does this sound like the opportunity you been waiting for? Don't hesitate to apply as soon as possible,. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations. For questions regarding the recruitment process please contact Talent Acquisition Partner at josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com
What happens after you applied?
In this process we a apply an ongoing selection, so please apply already today. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be, or have been, invited for an initial interview. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.
Husqvarna Group is the world’s largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, garden tractors, chainsaws and trimmers. The Group is also the European leader in consumer watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold via dealers and retailers to both consumers and professional users in more than 100 countries. The head office is located in Stockholm, Sweden, and the share is listed on NASDAQ OMX Stockholm Exchange.

Ansök nu

Customer Care Experience Specialist

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 4
At Husqvarna Group, we are committed to delivering exceptional customer experiences. As a global leader in outdoor power equipment, we strive to exceed customer expectations at every touchpoint. We are currently seeking a dynamic and motivated individual to join our Customer Care Global team as a Customer Care Experience Specialist.
About the Role:
As a Customer Care Experience Specialist, you will play a crucial role in shaping and optimizing the customer and dealer support experience. Your responsibilities will include ensuring the success of our digital platforms, aligning them with our overarching CX strategy and evolving customer needs.
Key Responsibilities:
Ensure that product data and content on the B2B Dealer Portal meet customer needs.
Collaborate with cross-functional teams to bring the product vision to life.
Prioritize tasks based on customer experience, business value, and technical feasibility.
Review, update, and take corrective actions in STEP/MPIM.
Drive continuous improvement initiatives for enhanced customer experience.
With a CX mindset, propose enhancements in IT tools and specify requirements.
Identify process development opportunities and explore new technologies for improved CX and business efficiency.

Who You Are:
University degree within IT, Engineering, Business Development, or similar.
Passionate about customer experience and satisfaction.
Skilled in collaboration, able to work effectively with diverse teams.
Analytical and data-driven, with strong problem-solving skills.
Experienced in project leadership and effective task prioritization.
Results-oriented, with a focus on achieving measurable outcomes.
Familiarity with Husqvarna Group divisions and B2B tools is beneficial but not mandatory.
Experience in working at both operational and strategic levels.

Location:?The position is located at our office in Huskvarna, with the possibility to a hybrid working model.
Your application??
Does this sound like the opportunity you been waiting for? Don't hesitate to apply as soon as possible,. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations.
?For questions regarding the recruitment process please contact Talent Acquisition Partner at sebastian.glaas@husqvarnagroup.com
For questions regarding the position please contact hiring manager Jonas Sjölund, Sr. Manager Customer & Dealer Care at jonas.sjolund@husqvarnagroup.com
What happens after you applied??
In this process we are applying for an ongoing selection, so please apply today. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be, or have been, invited for an initial interview. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.?
Husqvarna Group is the world’s largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, garden tractors, chainsaws and trimmers. The Group is also the European leader in consumer watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold via dealers and retailers to both consumers and professional users in more than 100 countries. The head office is located in Stockholm, Sweden, and the share is listed on NASDAQ OMX Stockholm Exchange.

Ansök nu

Lönespecialist Husqvarna Group

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Mar 26
Har du ett brinnande intresse för kompensationsfrågor och vill vara med och fortsätta att utveckla Husqvarnas service inom lön och förmåner? Just nu söker vi en person som kan förstärka vårt fantastiska team inom Compensation & Benefits i Sverige.
Om oss
People & Organization på Husqvarna Group befinner sig i en intensiv och spännande utvecklingsfas. Vårt team inom Compensation & Benefits består av 13 personer som är experter inom lönespecialisering, kompensationsstrukturer, resehantering, HR-administration och relaterade områden. Tillsammans arbetar vi för att säkerställa att våra cirka 2 900 medarbetare runt om i Sverige får korrekt lön och andra ersättningar.
I denna tjänst får du möjlighet att arbeta i ett roligt, utvecklande och framåtsträvande team där ingen dag är den andra lik. Du kommer att få vara med och påverka, förbättra och stärka Husqvarnas kompensationspaket. Dessutom kommer du att ha arbetsplats med många utvecklingsmöjligheter.
Din roll
I din roll som lönespecialist kommer du, förutom att leverera rätt lön till våra medarbetare även att medverka till att förbättra våra processer. Du har möjlighet att delta i spännande projekt som syftar till att föra vår verksamhet framåt som ett viktigt led i automatisera och digitalisera delar av arbetet.
Du kommer att ha många interna kontakter, vilket innebär hög tillgänglighet för att kunna svara på frågor från HR Business Partners, chefer och medarbetare gällande lön, övriga förmåner samt skatter med mera. Du kommer även att ha en del extern kontakt med exempelvis våra leverantörer av löne- och tidrapporteringssystem (HR Plus och Medvind).
Din profil
För att lyckas i denna roll tror vi att du är en självständig och driven person som trivs med att arbeta i ett team. Du har förmågan att snabbt lära dig och anpassa dig till nya system. Om du dessutom är intresserad av att förbättra och arbeta strategiskt för att förenkla arbetsprocesser genom systemanvändning är det en stor fördel. Du är stresstålig och kan agera effektivt även när förutsättningarna förändras. Då ditt arbete innefattar både interna och externa kontakter är du utåtriktad och har god kommunikationsförmåga. Dessutom är du en person som tycker om att samarbeta, är positiv och har en nyfikenhet på utveckling och ständiga förbättringar.
Önskade erfarenheter och kvalifikationer:
Har en examen från högskola/Universitet eller KY-utbildning, gärna inom Lön, HR eller Ekonomi eller kompetens genom erfarenhet som bedöms som likvärdig.
2-4 års erfarenhet från kvalificerat lönearbete är meriterande.
Du behärskar mycket väl både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
Det är en fördel om du har arbetat i företag som tillämpat kollektivavtalen inom den privata industrisektorn.
Erfarenhet av systemen HR Plus/Medvind är meriterande.

Placering
Tjänsten är placerad i Huskvarna men möjlighet till distansarbete finns.
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV. Med hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via mejl. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Dijana Draganovic: dijana.draganovic@husqvarnagroup.com
Vid frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta Talent Acquisition Partner Sebastian Glaas sebastian.glaas@husqvarnagroup.com
Vad händer efter din ansökan?
När sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Ansök nu

Global Category Manager - 3PL Logistics Services

Kategorichef/Kategoriansvarig
Läs mer Mar 26
Are you a strategic thinker with a passion for optimizing global supply chains and have a proven track record in 3PL logistics services? Join our dynamic and innovative team as we continue to redefine the standards of excellence in the global supply chain industry. We are seeking a talented and experienced Global Category Manager to take our Third-Party Logistics (3PL) services to the next level.
About the position
We are looking for a strategic and results-driven professional to take on the role of Global Category Manager for 3PL Logistics Services. In this key position, you will be responsible for developing and implementing global sourcing strategies, managing supplier relationships, and driving continuous improvement initiatives across our 3PL logistics services. In close collaboration with cross-functional teams, you work thoroughly to understand business requirements and align sourcing strategies with organizational objectives. We are committed to driving continuous improvement initiatives to elevate the overall performance and effectiveness of our Third-Party Logistics (3PL) services.
Areas of responsibilities (among others)
Monitor key performance indicators (KPIs) and implement corrective actions as necessary to ensure service levels meet or exceed expectations.
Owner of RFI's, RFP's and RFQ's - ensuring all commercial terms are agreed and documented, including NDA, SOW's and Master Purchase Agreement are positioned appropriately before business is initiated
Consolidate spend across supply base to create leverage, analyze purchasing trends and develop sourcing alternatives
Lead complex and large-scale sourcing events, conduct fact-based negotiations (building on supplier and industry analysis, benchmarks, cost structure analysis), review and select suppliers to build long-term relationships with that deliver against business objectives and achieves sustainable relationships with suppliers
Develop key performance measures for chosen suppliers and negotiate on multiple variables to award longer-term strategic contracts that result in significant cost reduction and improved service levels, including evaluation of supplier business proposals and present recommendations that will result in cost savings, avoidance, or containment

About you
We're seeking a standout individual that is ready to lead the change in shaping the future of our supply chain operations! The ideal candidate have a Bachelor's degree in Supply Chain Management (Business or other relevant field) – an advanced degree is a major plus! You have at least 7 years of hands-on experience in global procurement and category management, with a specialized focus on Third-Party Logistics (3PL) services. Familiarity with relevant industry technologies and supply chain management systems is expected!
Your success will be defined by your proven ability to skillfully negotiate and manage contracts with 3PL service providers on a global scale. You have strong analytical prowess, and turn complex data into actionable insights, driving strategic decisions that propel our business forward. Additionally, you have an ability to lead cross-functional teams and deliver results in a fast-paced, global environment.
As a person you are an effective communicator and interpersonal skills are crucial for seamless collaboration with internal stakeholders and external suppliers. Fluent skills in English both written and spoken is required.
Location: We offer a hybrid working model with a consistency presence at the office in Huskvarna. Business travel is included on a regular basis.
Your application
Does this sound like the opportunity you been waiting for? Don't hesitate to apply as soon as possible. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations. For more information about the position please contact Hiring Manager Karin Johansson at karin.a.johansson@husqvarnagroup.com
For questions regarding the recruitment process please contact Talent Acquisition Partner at josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com
What happens after you applied?
In this process we a apply an ongoing selection, so please apply already today. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be, or have been, invited for an initial interview. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.
Husqvarna Group is the world’s largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, garden tractors, chainsaws and trimmers. The Group is also the European leader in consumer watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold via dealers and retailers to both consumers and professional users in more than 100 countries. The head office is located in Stockholm, Sweden, and the share is listed on NASDAQ OMX Stockholm Exchange.

Ansök nu