Jönköping: FASTIGHETSLEDARE - Nobia Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet FASTIGHETSLEDARE - Nobia Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-16 // Varaktighet: Heltid

Nobia är Europas ledande köksspecialist. Vi är stolta över att vara en del av miljontals människors vardag där köket fått en alltmer central roll. I gruppen är vi arton lokalt starka varumärken, bland andra Marbodal, HTH, Sigdal och Uno form.

Med ambition att visa vägen inom design och hållbarhet bygger vi nu en unik fabrik i Jönköping - Europas modernaste köksfabrik. Här låter vi hantverket möta den senaste automatiserade tekniken för att skapa skräddarsydda kvalitetskök. Det blir en spännande arbetsplats i nybyggd, modern miljö.

Nu har du chansen att vara med från start och påverka när vår nya köksfabrik I Jönköping etableras, du kommer bli en viktig nyckelspelare hos oss.

Det här ska du göra

Som Fastighetsledare är du ansvarig för det förebyggande och avhjälpande underhållet på centrala tekniska system såsom t.ex. ventilation, kompressorer, spånhantering, transformatorer, belysning, portar, lastbryggor och silo/panna. Du får ett operativt fastighetsansvar vilket innebär att du dagligen behöver finnas på plats på fabriken i Jönköping. Du kommer att rapportera till vår Underhållschef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Planera, leda, utföra och följa upp löpande drift- och underhållsarbeten och projekt samt säkerställa planering och efterlevnad av underhållsplan, för inne- och utemiljö
• Energioptimering, och därtill hörande uppföljning och rapportering
• Upphandling av avtal och andra fastighetsrelaterade tjänster samt löpande uppföljning med personal och leverantörer
• Involverad i budgetarbete och leverans av fastighetsrelaterade avtal och tjänster
• Ansvar för efterlevnad av lagar, regler och krav, t.ex. brandskyddsarbete, relaterat till fastighetens inne- och utemiljö
• Ta fram beslutsunderlag och utredningar, vid behov med hjälp av externa resurser

Du har

Vi söker dig som har erfarenhet av en likande roll och som triggas av att vara med på en resa för att skapa en ny arbetsplats i Jönköping. För att bli framgångsrik i rollen så söker vi en lagspelare som har god förmåga att skapa förtroende men även vågar ställa krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Andra kompetenser/kunskaper vi uppskattar är:

• Teknisk gymnasieutbildning med kurser i styr och reglerteknik eller motsvarande

• Erfarenhet av industritekniska centrala system, såsom BMS
• Vana av att samarbetamed externa leverantörer av underhåll
• Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift
• God IT-vana

• B-körkort är ett krav, behörigheter utöver B är meriterande

Du är

Vi söker en kollega som är serviceinriktad, strukturerad och lösningsorienterad samt duktig på att prioritera mellan arbetsuppgifter. Du har en positiv grundsyn och vill vara med och bidra för att skapa de bästa förutsättningarna för den nya fabriken. Vidare är du nyfiken och tycker om att sätta dig in i nya saker och vid behov också ta hjälp av specialister. Gentemot dina kollegor är du en social lagspelare och bidrar med positiv energi. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varför börja på Nobia?

På Nobia har vi en företagskultur där vi stöttar, litar på och respekterar varandra och där vi gör det möjligt för människor att nå sin fulla potential och uppnå personlig och professionell utveckling. Vi tror på tvärfunktionellt samarbete och utbyte av bästa praxis i hela gruppen.

Om rekryteringsprocessen
För att hjälpa oss att placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Vi följer en kompetensbaserad, strukturerad intervjuprocess där dina färdigheter, erfarenheter och attribut som är relevanta för rollen och Nobia kommer att bedömas. Som en del av vår rekryteringsprocess används tester före anställning för att hjälpa oss att öka vår anställningsframgång genom att identifiera de kandidater som mest sannolikt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi erkänner att det finns två parter som fattar ett beslut i denna process och välkomnar dig att ställa alla frågor du kan ha när som helst i processen.

Vi ber dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 5 december 2022.

Om du har några frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Christina Cajtoft, Talent Acquisition Partner, (christina.cajtoft@nobia.com)

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vi söker kompetenta medarbetare som kan tillföra värde till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska kunna utvecklas på våra arbetsplatser, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Fastighetschef

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Fastighetschef.

Produktionschef Ombyggnad Väst till Riksbyggen

Läs mer Feb 27
Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för vårt långsiktiga engagemang med våra kunder. Vi är i en pågående tillväxtresa och behöver därför förstärka med en produktionschef. Marknadsområde Ombyggnad Väst har verksamhet i Borås, Göteborg, Jönköping, Karlstad, Skövde och Uddevalla. Varmt välkommen att läsa mer och ansöka nedan.

Nu söker vi en produktionschef till vår ombyggnadsverksamhet i Jönköping, Karlstad, Skövde och Uddevalla. Det här är en möjlighet att få vara med och leda Riksbyggens fortsatta satsning på projektverksamhet inom ombyggnation.

Hos oss gör du skillnad

Som produktionschef har du personalansvar och resultatansvar för ombyggnadsverksamheten i Jönköping, Karlstad, Skövde och Uddevalla och du ingår i ledningsgruppen för Marknadsområdet Ombyggnad Väst.

Medarbetarna inom ditt område består av projektchefer, projektledare och biträdande projektledare. Du rapporterar till marknadsområdeschefen för marknadsområde Ombyggnad Väst.

Du ansvarar för att planera, leda och utveckla verksamheten avseende försäljning, projekt, bemanning och avtal med leverantörer. I rollen ingår det bland annat att hantera rekryteringar, arbetsmiljöfrågor och medarbetarsamtal. Som arbetsgivarens företrädare har du ansvar för att säkerställa kvalitet i offerter, avtal och kalkyler.

Tjänsten kan vara placerad i Jönköping, Karlstad, Skövde och Uddevalla. Det krävs B-körkort och tillgång till egen bil. I tjänsten som är en heltidstjänst förekommer en del möten på kvällstid.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang

Du är byggingenjör eller har annan likvärdig utbildning och har flerårig arbetslivserfarenhet från fastighetsbolag och/eller entreprenadverksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av ombyggnadsverksamhet.

Vi söker en ledare som är resultatinriktad och har lätt för att inspirera, engagera och motivera sina medarbetare. Viljan att driva förändringar och ta verksamheten framåt är viktigt för att lyckas in denna roll.

Som person är du ansvarstagande, inlyssnande och analytisk. Vi ser gärna att du har en stark kommunikativ förmåga i kombination med att du systematisk och strukturerad.

Det är viktigt att du kan kommunicera väl på svenska i tal och skrift då din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Ansökan

Skicka din ansökan till https://www.riksbyggen.se Lediga jobb senast den 2024-03-17. Urval gör vi löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!

I denna roll samarbetar vi med Jefferson Wells, har du frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Maria Svedberg på epost: maria.svedberg@jeffersonwells.se eller telefon: 079-0763749.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Domstolsverket söker enhetschef till Lokalenheten

Läs mer Aug 31
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.



https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/ 


 


Läs mer om Domstolsverket på www.domstol.se/domstolsverket



Vår blivande enhetschef är en engagerad och målinriktad medarbetare som utmanas av driva, leda och utveckla verksamheten tillsammans med medarbetarna.

Om du känner igen dig, då kan du vara den vi söker!

Arbetet innebär 
Som enhetschef på lokalenheten kommer du att vara ett stöd till avdelningschefen och har personal- och budgetansvar för din enhet. Du arbetar främst med att leda enhetens medarbetare. Du skapar förutsättningar för dem att utvecklas inom sitt kompetensområde men även för att utveckla det goda samarbetet och de goda relationer som finns inom enheten. Du ansvarar för rekrytering och introduktion av nyanställda medarbetare.

Du driver utvecklingsarbetet inom enheten i samarbete med medarbetarna och andra chefer inom avdelningen. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och är en viktig del av Fastighetsavdelningens ledning.

Vi söker dig som
Har högskoleexamen som civilingenjör/byggingenjör. Alternativt har du annan utbildning i kombination med praktisk erfarenhet som vi bedömer som relevant.

Du har kunskap och erfarenhet av byggprocesser och byggprojektering, kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom byggområdet samt kunskap och erfarenhet av upphandling enligt LOU. Vidare behöver du ha god kännedom om lokalförsörjningsfrågor i en hyresgäst- och/eller beställarroll. Du behöver också ha erfarenhet av att ansvara för lokalprojekt med både interna och externa konsulter och gärna i olika roller.

Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift och kommunicerar på ett tydligt sätt, anpassat efter mottagare och situation.

Du behöver ha grundläggande kunskaper inom fastighets-, hyres- och entreprenad juridik.

Du har erfarenhet av chef- och ledarskap samt ledningsgruppsarbete där resultat- och budgetansvar ingått.

För att du ska vara framgångsrik i rollen som chef krävs att du har förmåga att stötta och entusiasmera dina medarbetare. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.

Vi lägger stor vikt vid dina ledaregenskaper, andra personliga egenskaper och förmågor som kan bidra till ett bra ledarskap och en god stämning på jobbet.

Arbetet innebär också att vara ett stöd till Sveriges Domstolar, med dess drygt 80 självständiga myndigheter. Det förutsätter att du har stort kundfokus och är lyhörd och prestigelös vilket är avgörande för att skapa goda relationer och tillit till fastighetsavdelningens verksamhet. Du har god analytisk förmåga och arbetar strukturerat och resultatinriktat utifrån vårt sätt att arbeta och har lätt för att ta beslut.

Om oss
Lokalenheten är en av tre enheter på Fastighetsavdelningen. Flertalet medarbetare på Fastighetsavdelningen är specialister inom områden som säkerhet, teknik, projektledning, juridik, miljö och service. Enheten består av 15 medarbetare där majoriteten är placerade i Jönköping men även på några av våra lokalkontor.

Vi erbjuder en trivsam arbetsplats med många intressanta och unika projekt med hela Sverige som arbetsplats. Vi är stolta över vad vi tillsammans bidrar med till domstolarna i form av inredning och arbetsplatser, modern teknik i alla dess former samt säkra och trygga domstolslokaler byggda och utformade med hög kvalitet.

Vi har ett gott rykte bland myndigheter och inom bygg- och fastighetsbranschen för vårt sätt att arbeta, något som vi värdesätter stort och ser som en kvalitetsmarkering för hur andra bedömer oss.

Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete. Mer information om Domstolsverket finns på www.domstol.se. 


Övrigt
Du kommer vara placerad vid Domstolsverkets huvudkontor i Jönköping. Resor inom Sverige ingår i arbetet och sker regelbundet. Provanställning kan komma att tillämpas.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta fastighetsdirektör Harald Pleijel via e-post harald.pleijel@dom.se

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Regionchef till stabilt och anrikt fastighetsbolag

Läs mer Mar 16
VEM söker en Regionchef till Jönköping för CA Fastigheter som med stort engagemang vill vara med och bidra till fortsatt utveckling och tillväxt av verksamheten.

 

 

Om tjänsten

Då nuvarande regionchef går vidare inom företaget söker vi nu en ersättare. Rollen som Regionchef hos CA Fastigheter innebär en bred och utvecklande tjänst i ett solitt och anrikt företag. Du bär det övergripande ansvaret för att driva företagets verksamhet i regionen genom att vara en långsiktig aktör som erbjuder morgondagens fastigheter inom Region Jönköping. Genom förvärv såväl som fastighetsförvaltning av kvalitet bidrar du till att CA Fastigheter ökar och utvecklar fastighetsportföljens värde.

Rollen innebär det yttersta ansvaret för regionen, vad gäller fastighetsbeståndet och våra människor. Du är ansvarig för utvecklingsprojekten, vilket kan innebära såväl nyproduktion, förädling av befintligt bestånd som ROT-projekt. Till din hjälp har du företagets projektorganisation som driver byggprojekten. Tillsammans med ditt skickliga och engagerade team utvecklar ni fastigheterna i beståndet.

Du är vår regionala expert avseende fastigheter, potentiella kunder och framtida affärsmöjligheter för bolaget i regionen. Detta medför en personlig och tät kontakt med nyckelpersoner och intressenter i regionen där du blir den drivande kraften i att lyckas initiera och samordna affärsmöjligheter genom dialog med exempelvis kommunen och näringsidkare.

I rollen följer ett ansvar för resultat-, budget- och personalansvar för Jönköpingsregionen där du skapar måluppfyllelse genom ett engagerat och målinriktat ledarskap i nära interaktion med interna samt externa parter. Du har en vilja samt förmåga att utveckla ditt team samt säkerställa deras kompetens och personliga utveckling.  Du värdesätter ett aktivt samarbete med övriga funktioner såsom exempelvis affärsutvecklare, ekonomer samt övriga regionchefer inom företaget.

 

 

Om dig

För att nå framgång i rollen ser vi att du har erfarenhet från fastighets- och/eller byggbranschen samt en god kännedom om regionen med ett upparbetat regionalt nätverk. Vidare har du god erfarenhet av att driva affärer med kunden i fokus. Du är trygg i ditt ledarskap, entusiastisk och duktig på att kommunicera med ett driv för att utveckla och stötta dina medarbetare. Tjänsten kräver en god förmåga att skapa hållbara relationer genom att bygga förtroende internt såväl som externt. Du har ett ödmjukt förhållningsätt som genomsyras av viljan att göra skillnad.

 

 

CA Fastigheter tar ordet!

Som en del av vårt bolag blir du en nyckelperson med stora möjligheter att påverka vår koncern som utmärks av stark entreprenöranda. Bolaget befinner sig i en spännande expansionsfas där du likväl som alla medarbetare är en av våra viktigaste tillgångar för att lyckas med detta. Du förväntas ta stort ansvar samtidigt som du tilldelas en stor portion frihet. Om du söker en miljö där engagemang, framåtanda och självständighet värderas högt skulle du sannolikt trivas hos oss på CA Fastigheter.

CA Fastigheter, med sina snart 100 anställda, ingår i den familjeägda CA koncernen. Koncernen äger fastigheter i attraktiva tillväxtregioner – både i och utanför Sverige. Totalt omfattar fastighetsbeståndet cirka 675 000 kvm. Bolaget har funnits i över 100 år och planen är att finnas minst lika länge till. CA Fastigheter finns med kontor på sex orter i Sverige, från Stockholm i norr till Malmö i söder och med huvudkontor i Kalmar samt med kontor i Berlin.

Vill du bygga och förvalta för framtiden tillsammans med oss? Välkommen till ett fastighetsbolag där hållbarhet och säkerhet alltid finns med i vardagen och en företagskultur som präglas av nära samarbeten och korta beslutsvägar.

 

 

Bra att veta

Befattningen är placerad på CA Fastigheters kontor i Jönköping. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 31 mars.

Ansök nu

Leveranschef för energi & drift till marknadsområde Skaraborg-Jönköping

Läs mer Mar 16
Är du en nytänkande och framåtlutad ledare med ett starkt intresse för energi och drift i fastighetsbranschen? Motiveras du av att coacha dina medarbetare och tillsammans arbeta för att säkerställa framgångsrika kundleveranser? Då har vi helt rätt tjänst för dig! Riksbyggen är i en expansiv fas och söker nu dig som vill axla rollen som Leveranschef för energi & drift i marknadsområdet för Skaraborg och Jönköping. Du får möjlighet att utveckla din personalgrupp i ett hållbart bolag som gör skillnad inför framtiden. Intervjuer och urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Riksbyggen
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Hos oss gör du skillnad
I rollen som leveranschef för energi & drift är du tillsammans med övriga chefer inom marknadsområdet en viktig del i verksamhetens utvecklingsresa. Du ansvarar för leveransen gentemot kunders köpta tjänster och driver därmed effektiviseringen av tjänsteleveransen. Samarbete och nöjda kunder är ledord för vår verksamhet där du som engagerad ledare skapar förutsättningar och motivation för att ditt team ska lyckas. Tillsammans skapar vi ett positivt arbetsklimat och en dynamisk arbetsplats där mål, arbetsuppgifter och ansvar är tydliga. Ditt team består av två energiingenjörer och 8 drifttekniker och de finns i Skaraborg och Jönköping. På Riksbyggen välkomnas du till en trygg och innovativ arbetsgivare med god gemenskap. Du får möjlighet att arbeta utvecklingsinriktat med fokus på ledarskap, samtidigt som du driver energiförvaltningen mot en spännande framtid. Du arbetar gentemot hela marknadsområdet och är placerad antingen i Skaraborg eller i Jönköping.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang
Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet från ledande befattning med resultat- och verksamhetsansvar. Du är en tydlig och drivande ledare med förmågan att skapa en öppen och förtroendeingivande dialog med dina medarbetare. Du är van att leda människor genom förändring och har ett inkluderande och kommunikativt ledarskap. För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet inom energi- eller fastighetsbranschen.

Du har en relevant utbildning, gärna på högskolenivå alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du är strukturerad, målmedveten, kommunikativ och har ett strategiskt förhållningssätt. Du har förmågan att se helheten och mervärdet i att skapa framgångsrika team, samtidigt som du vågar sätta tydliga förväntningar på dina medarbetare. Det viktigaste för oss är att du har rätt inställning, attityd och drivkraft. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil.

Din ansökan skickar du till oss via https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/jobb/leveranschef-energi-och-drift-5365/ senast den 21 april 2023. Vi arbetar med löpande urval, så skicka din ansökan redan idag!

I denna rekryteringsprocess samarbetar Riksbyggen med Poolia. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Jonna Jonsson på jonna.jonsson@poolia.se eller 072-177 52 68.

Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Se gärna vår film. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Property Manager (Fastighetsansvarig/Teknisk förvaltare), Scandic Portalen

Läs mer Jan 4
Nu söker vi en Property Manager till hotellet Scandic Portalen.

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Property Manager har du ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Property Manager?

Som Property Manager ansvarar du för att hotellet hålls i fint skick och är en trygg och säker plats för gäster och medarbetare. Scandic är hyresgäst och ansvarar driftmässigt för såväl hotellets egendom som byggnaden. Du arbetar proaktivt med brand- och säkerhet och håller i förebyggande och akut underhåll, både praktiskt och administrativt. Hållbarhet är ett viktigt ledord och du arbetar aktivt med att få in det i våra arbetssätt ytterligare. Property Manager rapporterar till hotelldirektören och ingår i hotellets lednings- och krisgrupp. Personalansvar för fastighetsskötare/-tekniker inom Property Services.

Arbetsuppgifter i rollen

• Säkerställa att myndighetskrav, åtaganden i hyresavtal samt att Scandics koncept och standarder följs • Vara Scandics kontaktyta i tekniska frågor och gränsdragning gentemot hyresvärden • Upprätta drift- och underhållsplan samt planera och delta i utförandet av daglig drift och underhåll av hotellet • Uppföljning av förbrukningar, rapportering av miljödata till myndigheter, Svanen™ etc • Analys och insatser för driftoptimering av byggnadens klimatsystem, värme och ventilation. • Budgetering och uppföljning • Systematiskt brandskyddsarbete, skalskydd och övergripande trygghets- och säkerhetsarbete, utbilda kolleger och nyanställda inom området

Vem är du?

Ansvarstagande och driv är A och O för denna tjänst, liksom struktur och organisationsförmåga. Du motiverar, handleder och deltar själv aktivt i det praktiska arbetet. Du har god förmåga att samarbeta och har stort fokus på gästnöjdhet och service

För rollen krävs erfarenhet inom teknisk förvaltning och teknisk utbildning på minst gymnasienivå. Du får gärna ha intresse för något av områdena el, VVS eller styr- och reglerteknik. Du behöver också ha goda kunskaper om brandsäkerhet, AFF-definitioner samt regelverk inom fastighet. Har du anläggningsskötarutbildning brandlarm & sprinkler och certifikat i Heta arbeten är det meriterande. I övrigt vill vi att du har god datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps, på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, vår kultur och våra förmåner!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från NOBIA Production Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från NOBIA Production Sweden AB .

Health & Safety Engineer till Nobia Jönköping

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Mar 6
Health & Safety Engineer

Nobia är Europas ledande köksspecialist. Vi är stolta över att vara en del av miljontals människors vardag där köket fått en alltmer central roll. I gruppen är vi arton lokalt starka varumärken, bland andra Marbodal, HTH, Sigdal och Uno form.

Med ambition att visa vägen inom design och hållbarhet bygger vi nu en unik fabrik i Jönköping - Europas modernaste köksfabrik. I vår ambition att bygga hållbart så siktar vi högt genom att miljöcertifiera byggnaden enligt Breeam. Här låter vi hantverket möta den senaste automatiserade tekniken för att skapa skräddarsydda kvalitetskök. Det blir en spännande arbetsplats i nybyggd, modern miljö.

Nu har du chansen att vara med från start när vår nya köksfabrik i Jönköping etableras och vi söker nu en Arbetsmiljöingenjör.

Vad innebär rollen?

Som Arbetsmiljöingenjör har du en god förståelse för ledningssystem, arbetsmiljölagar, standarder och vad som är viktigt för att bygga en god säkerhetskultur. På Nobia är medarbetares hälsa och säkerhet viktigast av allt. Vi ser att du strävar efter att skapa en säker arbetsplats som präglas av ett tänk där risker försöker förebyggas. I denna roll letar vi efter en person som kan vara coachande och stödjande, men också kravställande mot organisationen.

Under kommande år ska organisationen bland annat certifiera sig mot ISO 9001/14001/45000, i denna rollen blir du en viktigt spelare för att lyckas med ISO 45000. Vidare ansvarar du för att ständigt utveckla det systematiska arbetsmiljöarbetet och tillsammans med organisationen bygga en god säkerhetskultur. Att stötta organisationen i arbetet med riskanalyser och dagliga rutiner kopplat till en god säkerhetskultur är ett viktigt fokus i denna roll.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet av en likande roll och som triggas av att vara med på en resa för att skapa en ny arbetsplats i Jönköping. För att bli framgångsrik i rollen är du en lagspelare som har god förmåga att skapa förtroende men även vågar ställa krav. Du som söker har en högskoleutbildning, gärna med inriktning mot arbetsmiljö i kombination med relevant erfarenhet. Du kan också ha praktiska färdigheter inom arbetsmiljörelaterat arbete och nu är på jakt efter nya möjligheter? Det viktigaste för oss är att du på något sätt har en bakgrund inom tillverkande företag och ett stort intresse för arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Andra kompetenser/kunskaper vi uppskattar är:

- Erfarenhet från ytbehandling eller träindustri kan vara en fördel

- Kunskap och praktiska erfarenhet av lagar inom arbetsmiljö

- Kännedom om ISO 45000

- Erfarenhet av att bygga en säkerhetskultur

- Förmåga att leda och samarbeta med interna och externa team

- God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både tal och skrift

Vem är du?

Vi söker en kollega som är lösningsorienterad, målfokuserad och flexibel samt också har lätt för att anpassa sig till förändrade omständigheter. Du har en positiv grundsyn och vill vara med och bidra för att skapa de bästa förutsättningarna för den nya fabriken. Vidare är du nyfiken och tycker om att sätta dig in i nya saker och vid behov också ta hjälp av specialister. Gentemot dina kollegor är du en social lagspelare och bidrar med positiv energi. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varför börja på Nobia?

På Nobia har vi en företagskultur där vi stöttar, litar på och respekterar varandra och där vi gör det möjligt för människor att nå sin fulla potential och uppnå personlig och professionell utveckling. Vi tror på tvärfunktionellt samarbete och utbyte av bästa praxis i hela gruppen.

Om rekryteringsprocessen
För att hjälpa oss att placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Vi följer en kompetensbaserad, strukturerad intervjuprocess där dina färdigheter, erfarenheter och attribut som är relevanta för rollen och Nobia kommer att bedömas. Som en del av vår rekryteringsprocess används tester före anställning för att hjälpa oss att öka vår anställningsframgång genom att identifiera de kandidater som mest sannolikt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi erkänner att det finns två parter som fattar ett beslut i denna process och välkomnar dig att ställa alla frågor du kan ha när som helst i processen.

Vi ber dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 31 mars 2024.

Om du har några frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Emma Elofsgård, Talent Acqusition Specialist ( emma.elofsgard@nobia.com (mailto:eva.nyberg@nobia.com))

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vi söker kompetenta medarbetare som kan tillföra värde till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska kunna utvecklas på våra arbetsplatser, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Ansök nu

Lead Buyer Distribution

Inköpare
Läs mer Feb 2
Are you ready to play a crucial role in shaping the success of a dynamic and thriving organization? We are seeking a skilled and dedicated Lead Buyer Distribution to join our Supply Chain team in the North region. If you are passionate about streamlining distribution processes, negotiating contracts, and fostering strong stakeholder relationships, this opportunity is for you!

Just a kitchen, some might think. But at Nobia, we recognize its deeper essence. It's more than a space - it's the very soul of a home where mornings are greeted, and evenings wind down. It is the place where we connect and unite, share love and memories, recharge and make new ideas come to life. Kitchens set the stage for the stories of tomorrow. Join us in our mission of Designing Kitchens for Life!

About the role:

In your role you will collaborate with various business units to gather and understand distribution requirements, ensuring alignment with organizational goals. You will identify and evaluate optimal service providers that meet the business requirements, fostering efficiency in the distribution network.

Key Responsibilities:

Contract Management: Take ownership of all distribution contracts, including transportation, warehousing, 3PL services, and more. Prepare and support negotiations, ensuring favorable terms and conditions.

RFQ/RFI Processes:
Facilitate Request for Quotation (RFQ) and Request for Information (RFI) processes, ensuring transparency and competitiveness in service provider selection.

Budgetary Control: Manage distribution costs through effective budgetary control, optimizing spending while maintaining service excellence.

Supplier Development:
Support supplier development initiatives, building strong partnerships that contribute to overall supply chain success.

Compliance: Ensure compliance with Health, Safety, and Environmental regulations in all Nordic countries, fostering a culture of safety and responsibility.

Strategic Contribution: Play a key role in developing and implementing distribution strategies that align with Nobia's overarching business strategy.

You use a pro-active leadership which includes driving improvements and foster innovation within the distribution team. You will deliver good results, foster collaboration and maintain a customer-centric focus in all distribution operations.

Who are you?

You are an excellent communicator who likes to create engagement, and actively develop the skills and potential of our distribution team.

You have a bachelor's degree in Business, Supply Chain Management, or a related field. You have proven experience in distribution management and contract negotiations as well as strong understanding of Health, Safety, and Environmental regulations. You are familiar with RFQ/RFI processes and budgetary control.

You are fluent in English and one of the Scandinavian languages both orally and written.

This position is preferably located at our factory in Jönköping, Sweden and you will report to the Distribution Manager Nordic located in Finland.

Join our team and be a driving force in elevating Nobia's distribution capabilities to new heights. If you are ready for a challenging and rewarding career, apply now and help us shape the future of our Supply Chain Region North!

About your application

To help us place the right people in the right role, we believe in science-based and fair assessment methods.?We follow a competence-based, structured interview process where your skills, experience, and attributes relevant to the role and?Nobia?will be assessed.?We acknowledge that two parties are making a decision?in this process and welcome you to ask any questions you may have at any stage of the process.

If you have any questions regarding the process, please contact Talent Acquisition Specialist Emma Elofsgård, emma.elofsgard@nobia.com

We are looking for skilled employees who can add value to our business. We work actively to ensure that our employees can develop at our workplaces, irrespective of their sex, age, ethnicity, sexual orientation, religion or disability.

Our story:

The kitchen is a place for all aspects of life, all times of the day. As Europe’s leading kitchen specialist, Nobia strives to lead the way for purposeful designed and sustainable kitchen solutions. We let our 100 years of expertise meet with new habits, trends and techniques. We design, manufacture and sell well-designed, functional and emotionally appealing kitchens that enable a sustainable lifestyle with reduced climate impact. We are a group of 16 strong local brands, produced in our 12 factories. Our community of 5,500 co-workers are driven by our core values Care - Inspire - Deliver. We foster an open, supportive and innovative work environment where we encourage each other to reach our full potential for personal and professional growth - across the group, from the Nordics to the UK, Austria and the Netherlands. Read more about us at About us - Nobia

Ansök nu

Underhållstekniker till Nobia Jönköping

Underhållsmekaniker
Läs mer Feb 2
Nobia, Europas ledande köksspecialister med 17+ varumärken, inklusive Marbodal, HTH, Magnet och Sigdal, befinner sig i den mest ambitiösa perioden i företagets historia och söker nu Underhållstekniker med inriktning El eller Mekanik.

Är du intresserad av att vara med i processen att inrätta en toppmodern underhållsfunktion i en greenfield-verksamhet? Föredrar du att arbeta i en operativ roll med frihet under ansvar? Här finns en enastående möjlighet att verkligen vara med från start när Nobia bygger en av Europas mest avancerade fabriker för kök i Jönköping. Nobia investerar i förstklassig utrustning och räknar med att nå full kapacitet 2024. I rollen som Underhållstekniker kommer du att ingå i ett litet nystartat team som arbetar med att modernisera, effektivisera och optimera alla aspekter av de underhållstekniska processerna. Välkommen att följa med oss på denna resa!

Om Tjänsten

Som vår nya Underhållstekniker kommer du ingå i fabrikens Underhållsfunktion och kommer inledningsvis att i nära samarbete med projektteamet i Jönköping att bygga upp och bidra till den nya fabrikens underhållsarbete. Ansvaret övergår sedan till att säkerställa högsta möjliga driftsäkerhet, tillgänglighet och produktionskapacitet genom att genomföra underhållsaktiviteter enligt fastställda rutiner och tidsplaner samt bidra till ständiga förbättringsarbeten.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Förebyggande underhåll av elektrisk/mekanisk utrustning

- Felsökning maskiner/utrustning

- Underhåll som berör fastigheten och dess infrastruktur

- Delta i ansvarsgrupper och ständiga förbättringsarbeten

Du har grundläggande förståelse för underhållets funktion och syfte och du gillar problemlösning. Engelska i tal och skrift är meriterande, likaså truckkort, Heta Arbeten, traverskort samt mobila arbetsplattformar

Exempel på vad har du med dig in i rollen (Underhållstekniker El)

- Grundläggande kunskaper och bildning inom elektronik

- Erfarenhet av Industriautomation eller liknande

- Goda kunskaper i styr och reglerteknik

- Elektromekanik

- Kraftelektronik, frekvensomvandlare

Exempel på vad har du med dig in i rollen (Underhållstekniker Mekanik)

- Goda kunskaper i att hantera de flest förekommande verkstadsmaskiner i en serviceverkstad

- Har grundläggande kunskaper/förståelse för Mekanik, Pneumatik och hydraulik

- Har kunskaper i att läsa och förstå ritningsunderlag

- Mätteknik med vanligt förekommande mätinstrument

Har du en relevant utbildning är det meriterande men inget krav, vi lägger större vikt på dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter.

Du kommer att trivas här om du

- Vill arbeta i ett tvärfunktionellt sammanhang och stödja kollegor att arbeta bra tillsammans

- Har en fördomsfri personlighet och tänker "utanför boxen" med utgångspunkt från intressenternas behov

- Lyssna på och acceptera olika åsikter och åsikter; proaktivt dela kunskap och aktivt visa och skapa öppenhet inom teamet

- Är en bra lagspelare och bidrar till en säker, trivsam och rolig arbetsplats

Varför arbeta i Nobia?

På Nobia designar vi kök för livet. För oss betyder det att vi utvecklar väldesignade, vackra och känslomässigt konceptualiserade kök som talar till våra kunders hjärtan och sinnen. Kök som möjliggör en hållbar livsstil och minskad klimatpåverkan. Vi är femton starka lokala varumärken som drar nytta av fördelarna med att arbeta tillsammans. Med verksamhet som omfattar hela värdekedjan från design till installation, drivs vi av en gemensam ambition att leda vägen inom design och hållbarhet i vår bransch. Tillsammans bildar vi Europas ledande köksspecialist.

På Nobia har vi en företagskultur där vi stöttar, litar på och respekterar varandra och där vi gör det möjligt för människor att nå sin fulla potential och uppnå personlig och professionell tillväxt. Vi tror på tvärfunktionellt samarbete och att dela bästa praxis över hela gruppen.

Om rekryteringsprocessen

För att hjälpa oss placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Vi följer en kompetensbaserad, strukturerad intervjuprocess där dina färdigheter, erfarenheter och egenskaper relevanta för rollen och Nobia kommer att bedömas. Som en del av vår rekryteringsprocess används tester före anställning för att hjälpa oss att öka vår rekryteringsframgång genom att identifiera de kandidater som med största sannolikhet kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi är medvetna om att det finns två parter som fattar ett beslut i denna process och välkomnar dig att ställa alla frågor du kan ha i något skede av processen.

Vi ber dig skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-02-18. För frågor om tjänsten, kontakta Underhållsledare David Magnusson, (david.magnusson@nobia.com) alternativt Underhållschef Johan Rydström, (johan.rydstrom@nobia.com). Du behöver inte bifoga personligt brev, det räcker med ett enklare CV eller länk till LinkedIn-profil.

För frågor gällande rekryteringsprocessen hör av dig till Talent Acquisition Specialist Emma Elofsgård emma.elofsgard@nobia.com

Vi ser fram emot att höra av dig!

Vi söker duktiga medarbetare som kan tillföra värde till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska kunna utvecklas på våra arbetsplatser, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Ansök nu

Teknisk Projektledare till Nobia Jönköping

Produktionsingenjör, textil, trä, glas, förpackningar
Läs mer Feb 2
Nobia, Europas ledande köksspecialister med 15+ varumärken, inklusive Marbodal, HTH, Magnet och Sigdal, befinner sig i den mest ambitiösa perioden i företagets historia och söker nu efter en Teknisk Projektledare till vår nya fabrik i Jönköping. Här finns en enastående möjlighet att verkligen vara med från start när Nobia bygger en av Europas mest avancerade fabriker för kök. Nobia investerar i förstklassig utrustning och räknar med att nå full kapacitet 2024.

Om Rollen:

Till vår nya fabrik i Jönköping söker vi nu en teknisk projektledare. Du kommer ansvara för att driva projekt i syfte att utveckla, underhålla samt att avveckla produkter inom Nobias totala produktsortiment. Dina övergripande mål är att driva projekt inom Supply Chain North från förstudie till färdig och lanserad produkt/lösning, med fokus på implementeringsprocessen i fabrik.

En av de mest centrala uppgifterna är att leda projektgruppen och skapa förutsättningar så att alla projektmedlemmar kan arbeta, samverka och kommunicera på ett effektivt sätt för att nå uppsatta mål i projektet.

Andra exempel på arbetsuppgifter/ansvar:

- Du leder och koordinerar arbetet i projektgruppen samt ansvarar för att uppnå projektets mål inom budget

- Fastställer i samverkan med projektbeställaren projektets mål, omfattning och avgränsningar

- Organiserar projektet och säkerställer med resursansvariga gällande förfogande av personella och övriga resurser

- Koordinerar arbetsinsatserna och håller uppe tempot genom aktiv daglig ledning och effektiv mötesstruktur så att projektet levererar resultat med rätt kvalitet och kostnad på utsatt tid

- Håller intressenter informerade om nuläget och eventuella avvikelser, bl.a. genom statusrapporter och styrgruppsmöten

- Granskar tekniskt underlag och genomför riskanalyser.

Vem är du?

Vi välkomnar ansökningar från individer med bakgrund inom teknikyrken, särskilt inom process & produktion. Du har erfarenhet av projektledning, produktionsteknik, kvalitetsteknik, beredning eller produktionsledning.

Du är en passionerad ledare med hög social kompetens och har lätt för att kommunicera med andra. Din förmåga att analysera, strategisera och strukturera kommer vara nyckeln till att forma och driva vägen framåt. Som en självgående och driven individ är du redo att leda, organisera och fördela arbete på ett sätt som inspirerar och skapar resultat. Din målinriktade inställning och starka tekniska intresse kommer att vara drivkraften bakom vårt fortsatta framgångsäventyr.

Vi ser att du behärskar god engelska i tal och skrift.

Resor kan förekomma, framför allt till vår fabrik i Tidaholm, så körkort är ett krav.

Din ansökan

För att hjälpa oss placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Vi följer en kompetensbaserad, strukturerad intervjuprocess där dina färdigheter, erfarenheter och egenskaper relevanta för rollen och Nobia kommer att bedömas. Som en del av vår rekryteringsprocess används tester före anställning för att hjälpa oss att öka vår rekryteringsframgång genom att identifiera de kandidater som med största sannolikhet kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi är medvetna om att det finns två parter som fattar ett beslut i denna process och välkomnar dig att ställa alla frågor du kan ha i något skede av processen.

Vi ber dig skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-02-16.

Om du har några frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Emma Elofsgård, Talent Acquisition Specialist, emma.elofsgard@nobia.com

Vi söker duktiga medarbetare som kan tillföra värde till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska kunna utvecklas på våra arbetsplatser, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Ansök nu

Produktionstekniker/Ingenjör Skärande bearbetning till Nobia Jönköping

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Feb 2
Om tjänsten

Vi söker en erfaren och kvalificerad produktionstekniker inom skärande bearbetning för att ansluta till vårt team inom bearbetning. Vi söker dig som är specialist på verktyg och bearbetningsprocesser. Du kommer att spela en central roll i att säkerställa effektivitet och precision i vår produktionsprocess.

Tillsammans med dina kollegor i produktionsområdena och projektteamet kommer du vara en nyckelperson när våra processer och flöden inom skärande bearbetning byggs upp från grunden. Du kommer ansvara för utprovning, inköp och uppföljning av bearbetningsverktyg genom hela vårt flöde - formatsåg, kantbearbetning, CNC och borrning.

Ansvarsområden:

- Välja verktyg och bearbetningsmetoder

- Val och inköp av verktyg

- Uppföljning av bearbetningsdata och prestanda.

- Ansvara för intern utbildning av operatörer och underhållspersonal

- Delta i produktionsutvecklingsprocessen och ge teknisk expertis för att optimera produktionsflödet.

- Utföra kvalitetskontroller och säkerställa att produkterna uppfyller de angivna specifikationerna.

- Samarbeta med andra teammedlemmar för att lösa tekniska problem och förbättra produktionsmetoder.

- Följa säkerhetsföreskrifter och arbetsmetoder för att säkerställa en trygg arbetsmiljö.

Detta kan du:

- Erfarenhet av skärande bearbetning inom trä- eller möbelindustrin är ett krav.

- Relevant utbildning inom träteknik, möbelsnickeri eller liknande är mycket meriterande.

- Djup teknisk kunskap om skärande verktyg och maskiner.

- Förmåga att läsa och förstå ritningar och tekniska specifikationer.

- Utmärkt problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta självständigt.

- Teamorienterad inställning och förmåga att samarbeta med olika avdelningar.

Vem är du?

Vi söker dig som har passion och motivation att vara med på en resa för att skapa en ny arbetsplats i Jönköping! Eftersom vår nya fabrik i Jönköping är under uppbyggnad har du stor möjlighet att vara med och påverka framtidens arbetssätt och förbättringsarbete. Vi ser gärna att du vill utvecklas med rollen och de utmaningar som kommer.

För att lyckas i rollen vill vi att du brinner för träbearbetning, processer, produktions- och materialflöden och har god anpassningsförmåga i en mycket snabbt föränderlig miljö. Vi vill också att du har ett eget driv att genomföra och avsluta delprojekt som bygger en helhet.

Som person är du resultatorienterad, innovativ med ett lösningsorienterat mindset och en stor portion initiativförmåga. Vi värdesätter att du är prestigelös med en stor drivkraft för att förenkla och förbättra. Dina personliga egenskaper blir viktiga! Framgång når du genom att skaffa en hög kompetens inom området och samtidigt lyssna in dina medarbetare.

Du kommer att ha en nyckelroll i teknikorganisationen och bidra till en hållbar företagsutveckling.

Hur du söker tjänsterna?

För att hjälpa oss placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Vi följer en kompetensbaserad, strukturerad intervjuprocess där dina färdigheter, erfarenheter och egenskaper relevanta för rollen och Nobia kommer att bedömas. Som en del av vår rekryteringsprocess används tester före anställning för att hjälpa oss att öka vår rekryteringsframgång genom att identifiera de kandidater som med största sannolikhet kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi är medvetna om att det finns två parter som fattar ett beslut i denna process och välkomnar dig att ställa alla frågor du kan ha i något skede av processen.

Vi ber dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2 februari 2024. Urval sker löpande.

Om du har några frågor angående tjänsten, kontakta Talent Acquisition Specialist Emma Elofsgård, på mail: emma.elofsgard@nobia.com (mailto:fredrik.malberg@nobia.com)

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vi söker kompetenta medarbetare som kan tillföra värde till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska kunna utvecklas på våra arbetsplatser, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Ansök nu

Health & Safety Engineer till Nobia Jönköping

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Feb 2
Health & Safety Engineer

Nobia är Europas ledande köksspecialist. Vi är stolta över att vara en del av miljontals människors vardag där köket fått en alltmer central roll. I gruppen är vi arton lokalt starka varumärken, bland andra Marbodal, HTH, Sigdal och Uno form.

Med ambition att visa vägen inom design och hållbarhet bygger vi nu en unik fabrik i Jönköping - Europas modernaste köksfabrik. I vår ambition att bygga hållbart så siktar vi högt genom att miljöcertifiera byggnaden enligt Breeam. Här låter vi hantverket möta den senaste automatiserade tekniken för att skapa skräddarsydda kvalitetskök. Det blir en spännande arbetsplats i nybyggd, modern miljö.

Nu har du chansen att vara med från start när vår nya köksfabrik i Jönköping etableras och vi söker nu en Arbetsmiljöingenjör.

Vad innebär rollen?

Som Arbetsmiljöingenjör har du en god förståelse för ledningssystem, arbetsmiljölagar, standarder och vad som är viktigt för att bygga en god säkerhetskultur. På Nobia är medarbetares hälsa och säkerhet viktigast av allt. Vi ser att du strävar efter att skapa en säker arbetsplats som präglas av ett tänk där risker försöker förebyggas. I denna roll letar vi efter en person som kan vara coachande och stödjande, men också kravställande mot organisationen.

Under kommande år ska organisationen bland annat certifiera sig mot ISO 9001/14001/45000, i denna rollen blir du en viktigt spelare för att lyckas med ISO 45000. Vidare ansvarar du för att ständigt utveckla det systematiska arbetsmiljöarbetet och tillsammans med organisationen bygga en god säkerhetskultur. Att stötta organisationen i arbetet med riskanalyser och dagliga rutiner kopplat till en god säkerhetskultur är ett viktigt fokus i denna roll.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av en likande roll och som triggas av att vara med på en resa för att skapa en ny arbetsplats i Jönköping. För att bli framgångsrik i rollen är du en lagspelare som har god förmåga att skapa förtroende men även vågar ställa krav. Du som söker har en högskoleutbildning, gärna med inriktning mot arbetsmiljö, och ett antal års arbetslivserfarenhet inom området. Du kan också ha praktiska färdigheter inom arbetsmiljörelaterat arbete och nu är på jakt efter nya möjligheter? Det viktigaste för oss är att du på något sätt har en bakgrund inom tillverkande företag och ett stort intresse för arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Andra kompetenser/kunskaper vi uppskattar är:

- Erfarenhet från ytbehandling eller träindustri kan vara en fördel

- Kunskap och praktiska erfarenhet av lagar inom arbetsmiljö

- Kännedom om ISO 45000

- Erfarenhet av att bygga en säkerhetskultur

- Förmåga att leda och samarbeta med interna och externa team

- God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både tal och skrift

Vem är du?

Vi söker en kollega som är lösningsorienterad, målfokuserad och flexibel samt också har lätt för att anpassa sig till förändrade omständigheter. Du har en positiv grundsyn och vill vara med och bidra för att skapa de bästa förutsättningarna för den nya fabriken. Vidare är du nyfiken och tycker om att sätta dig in i nya saker och vid behov också ta hjälp av specialister. Gentemot dina kollegor är du en social lagspelare och bidrar med positiv energi. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varför börja på Nobia?

På Nobia har vi en företagskultur där vi stöttar, litar på och respekterar varandra och där vi gör det möjligt för människor att nå sin fulla potential och uppnå personlig och professionell utveckling. Vi tror på tvärfunktionellt samarbete och utbyte av bästa praxis i hela gruppen.

Om rekryteringsprocessen
För att hjälpa oss att placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Vi följer en kompetensbaserad, strukturerad intervjuprocess där dina färdigheter, erfarenheter och attribut som är relevanta för rollen och Nobia kommer att bedömas. Som en del av vår rekryteringsprocess används tester före anställning för att hjälpa oss att öka vår anställningsframgång genom att identifiera de kandidater som mest sannolikt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi erkänner att det finns två parter som fattar ett beslut i denna process och välkomnar dig att ställa alla frågor du kan ha när som helst i processen.

Vi ber dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 31 januari 2024.

Om du har några frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Emma Elofsgård, Talent Acqusition Specialist ( emma.elofsgard@nobia.com (mailto:eva.nyberg@nobia.com))

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vi söker kompetenta medarbetare som kan tillföra värde till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska kunna utvecklas på våra arbetsplatser, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Ansök nu