Jönköping: AVDELNINGSCHEF UNG FRITID TILL JÖNKÖPINGS KOMMUN

Hitta ansökningsinfo om jobbet AVDELNINGSCHEF UNG FRITID TILL JÖNKÖPINGS KOMMUN i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du använda din kunskap och erfarenhet till att skapa framtidens mötesplatser för barn och unga? Då kan du vara vår nya avdelningschef för Ung Fritid!
Som avdelningschef förankrar, verkställer och följer du upp avdelningsövergripande beslut och är länken mellan det strategiska arbetet och det operativa utförandet i verksamheten. Du rapporterar till kultur- och fritidsdirektören, arbetar tillsammans med förvaltningens ledningsgrupp för kultur- och fritidsnämndens och kommunfullmäktiges uppsatta mål. I din roll har du personal-, budget och avdelningsövergripande verksamhetsansvar, med tre underställda enhetschefer samt åtta underställda medarbetare.
Vi söker dig som brinner för uppdraget och som med driv och engagemang utvecklar verksamheten. Du triggas av att driva utvecklings- och förändringsarbete och ser vikten av att samverka både med interna och externa aktörer. Du har adekvat utbildning inom området, gärna på högskolenivå, och formulerar dig med lätthet på svenska i såväl tal som skrift. Vi ser positivt på erfarenhet av föreningsliv, kulturell och/eller pedagogisk verksamhet.
För att lyckas i rollen har du erfarenhet av att leda, styra och coacha såväl chefer som medarbetare i en offentlig verksamhet med goda resultat. Du är trygg i din roll och har modet att ta beslut samtidigt som du är en engagerande och involverande ledare. Med din kommunikativa och relationsskapande förmåga känner du dig bekväm i dialogen med såväl kommuninvånare och organisationer som medarbetare och förtroendevalda. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Välkommen till en förvaltning med mycket hjärta som kännetecknas av kreativitet och framåtanda! Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Position som arbetar med rekrytering av ledande befattningar och specialister. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Quennerstedt på 070–3021441 eller Lydia Karlsson på 070–2802424. Du söker tjänsten via www.jobb.nyposition.se och vi önskar din ansökan senast 18 december.


Avdelningen Ung Fritid ansvarar för kommunens öppna barn- och ungdomsverksamhet. Våra mötesplatser är arenor som erbjuder barn och unga en meningsfull, lustfylld och utvecklande fritid där det informella lärandet är centralt. Avdelningen är en del av Kultur- och fritidsförvaltningen som bidrar till goda uppväxtvillkor för barn och unga i kommunen, verkar för att erbjuda alla kommuninvånare möjligheter till en rik och aktiv fritid, en god allmänkulturell verksamhet, bibliotek och stöd till kulturföreningar. Inom avdelningen arbetar ca. 55 medarbetare fördelat på tre enheter och nio geografiskt utspridda fritidsområden.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Avdelningschef, kommun

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Avdelningschef, kommun.

Utvecklings- och trafikchef

Läs mer Sep 1
Utvecklings- och trafikavdelningen

Vill du vara en nyckelperson när vi fortsätter att utveckla vår superkommun Jönköping?

Jönköpings kommun är en kommun i stark tillväxt. Ambitionen är att vår stadskärna ska bli den mest attraktiva i sin storlek - samtidigt som alla kommundelar ska leva och hela kommunen utvecklas hållbart.

Vår arbetsplats
Här leder du en avdelning med drygt 20 medarbetare och ansvarar för de tre områdena; investering, trafik och stadsutveckling. Utvecklings- och trafikavdelningen ansvarar för flera kompetensområden som stadsutveckling, kommundelsutveckling, hållbart resande, myndighetsfrågor, trafiksäkerhet och olika investeringsprojekt. Avdelningens medarbetare har en stor bredd av kompetenser, en jämn fördelning mellan könen och en spridning i ålder. Till din hjälp har du två erfarna verksamhetschefer som leder det dagliga arbetet och utvecklar sina respektive områden. Du är en av sex avdelningschefer i stadsbyggnadskontorets ledningsgrupp, en grupp som gemensamt ansvarar för den strategiska utvecklingen av kommunens samhällsbyggnad.

Kontoret är centralt placerat, med goda buss- och tågförbindelser

Ditt nya arbete
Som chef för Utvecklings- och trafikavdelningen är du kommunens ansikte utåt för trafik- och stadsutvecklingsfrågor. Du har övergripande budget-, verksamhets- och personalansvar och leder avdelningen med ett tillitsbaserat men tydligt ledarskap. Tillsammans skapar du och verksamhetscheferna goda förutsättningar för medarbetarna och ni arbetar mot avdelningens och förvaltningens mål.

I din roll förväntas du skapa kontaktnät och bygga relationer med politik, övriga förvaltningar i vår kommun och externa parter inom näringsliv och offentlig sektor. Med intresse och engagemang driver du och deltar i förändringsarbete på kort och lång sikt. Du arbetar strategiskt för att nå uppsatta mål men stöttar även i operativa beslut.

Din kompetens
Vi vill att du som söker har högskoleexamen inom relevant område, gärna med inriktning mot trafik. Du har kunskap inom trafikområdet och har tidigare erfarenhet av arbete på strategisk nivå där du samordnat och lett komplexa projekt och strategiska processer inom trafik- och/eller stadsbyggnad. Har du dessutom erfarenhet av planeringsarbete på kommunal, regional och/eller statlig nivå så är det meriterande. Du har dokumenterat goda ledaregenskaper.

Som person är du strategisk och lösningsorienterad. Eftersom arbetet innebär mycket samverkan och kontakt med såväl interna som externa parter behöver du ha en god samarbetsförmåga. Lyhördhet och en god kommunikativ förmåga är andra viktiga egenskaper, precis som förmåga att förändra inriktning när målen ändrar sig. Du är tydlig i din kommunikation och har en god analytisk förmåga.

Vi erbjuder dig
Du erbjuds ett varierande, omväxlande och spännande arbete där du tillsammans med engagerade medarbetare har möjlighet att göra skillnad.

Som anställd i Jönköpings kommun får du del av förmåner så som förkortad arbetstid under juni, juli och augusti, möjlighet att byta semesterdagstillägg mot extra semesterdagar, löneväxling till pension samt rabatt inom friskvård och träning.

Bra att veta
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. En första intervju planeras att genomföras under vecka 40 och 41. I rekryteringen kommer vi även att tillämpa testverktyg.

I din ansökan vill vi att det finns personligt brev, ett CV samt att du bifogar annat relevant underlag för tjänsten såsom betyg/intyg som styrker din ansökan.

Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Christina Stenberg, Stadsbyggnadsdirektör via e-post, christina.stenberg@jonkoping.se

Fackliga representanter är:
Carlos Trischler, Sveriges ingenjörer, 036-10 51 77
Cecilia Jämsén Hultberg, Akavia, 036-10 37 37

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som Utvecklings- och trafikchef på stadsbyggnadskontoret!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Upphandlingschef till Jönköpings kommun

Läs mer Sep 5
Vill du vara med och utveckla Jönköping? Brinner du för upphandlingsarbetet och ledarskap, har siktet inställt på framtid och ser möjligheter inte hinder? Tillsammans utvecklar vi Jönköpings kommun till en av de bästa arbetsgivarna. Vill du bli en av oss?

Med engagemang, tillit och mod leder du avdelningens arbete på alla nivåer från avdelning till kommunledning. Du är en utvecklingsinriktad, kommunikativ och prestigelös ledare med gedigen kunskap och erfarenhet inom upphandlingsområdet. Du ser både helheten och delarna och förstår vikten av kommunikation, samarbete och samverkan. Som ledare är du trygg och stabil, skapar förtroende, är uthållig och har förmåga att sätta upp tydliga mål som leder till resultat.

Din roll

Du kommer att ha helhetsansvar för att driva och utveckla upphandlingsverksamheten i hela Jönköpings kommun, exkluderat bygg- och markentreprenader. Upphandlingsavdelningen ansvarar för att ta fram ramar och styrdokument och fungerar därmed både som utvecklings- och serviceorgan för kommunkoncernen.

Andra viktiga ansvarsområden är att leda och vidareutveckla kommunens e-handel och vår samordnade varudistribution samt att säkerställa att vi har en god helhet i försörjningskedjan. Att lösa uppkomna behov, göra träffsäkra upphandlingar och säkerställa en effektiv inköpsstyrning med avtalsförvaltning och uppföljning.

Du leder en avdelning med ca 20 direkt underställda medarbetare och kommer att få stor möjlighet att själv forma och vidareutveckla din organisation. En viktig del av ditt uppdrag kommer att vara det utåtriktade arbetet att utveckla förtroendefulla relationer och samverka med förtroendevalda, kommunens bolag, förvaltningar, anbudsgivare och leverantörer. Du ingår också i olika nätverk på regional och nationell nivå.  

Du är direkt underställd stadsdirektören och ingår i stadskontorets ledningsgrupp. Som medlem i ledningsgruppen arbetar du tillsammans med övriga medlemmar för att driva och utveckla kommunen i sin helhet mot en hållbar utveckling – ekonomiskt, ekologiskt och socialt. Du är också ansvarig inför kommunens upphandlingsutskott.

Vi söker dig som har

Relevant akademisk utbildning företrädesvis med inriktning mot ekonomi, logistik eller liknande.
Flera års erfarenhet av arbete med övergripande upphandlingsfrågor. 
Erfarenhet av chefskap, att verka i ledningsgrupp samt att leda i politiskt styrd organisation
Förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift.


Om oss

Vi som är verksamma inom Jönköpings kommun, förtroendevalda och medarbetare, har ett gemensamt ansvar för vårt uppdrag. Tillsammans berikar vi kommuninnevånarnas vardag. Det gör vi genom att medverka till att kommuninnevånarna får sina rättigheter tillgodosedda, får en bra service och ett likvärdigt bemötande.

Här kan du läsa mer om Jönköpings kommun

Kontakt och ansökan

Du är välkommen att kontakta vår konsult, Conny Besterman, tfn 0706 - 18 11 62, conny.besterman@asb-executive.se och du är även välkommen att kontakta stadsdirektör Johan Fritz, tfn 036-10 80 90, johan.fritz@jonkoping.se 



Fackliga företrädare är:

Jan Samuelsson SACO, tfn 036-10 54 28 och Rebecca Färgh Vision, tfn 036-10 29 25.



Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten hos oss

Välkommen med din ansökan senast den 24 september

Ansök nu

Verksamhetschef

Läs mer Jul 28
Gata Park Skog, Teknisk service

Är du en person som vill vara med oss i att leda och sprida glädje på arbetsplatsen ? Vill du använda dina kunskaper och erfarenheter inom både ledarskap och teknisk service samt vill bidra till samhällsnyttan? Då har du ett jobb att söka som verksamhetschef till Tekniska kontoret. Du som vill vara en del av vårat team i att leda, planera och utveckla den tekniska servicen till våra olika förvaltningar och bidra till vår vackra kommun, ta chansen, sök tjänsten och bli en av oss.


Ditt nya jobb
Verksamheten Teknisk service ingår i Tekniska kontorets avdelning Gata Park Skog. Avdelningen består av fem verksamheter och omfattar produktion, planering inom markinfrastrukturen, teknisk service, parkering samt Visingsötrafiken. Vi är en avdelning med ca 200 anställda och verksamheten Teknisk service omfattar ca 50 personer. Verksamheten är placerad vid vägporten, Rosenlund. Vi arbetar och leder utifrån en gemensam värdegrund.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en gemenskap som bara kan upplevas. Du får möjlighet att utveckla medarbetare, verksamhet och ditt eget ledarskap i en trygg miljö i en framåtriktad förvaltning.

Som verksamhetschef för Teknisk service får du möjlighet att leda en verksamhet som består av bilcentral, transportcentral, eget förråd samt egen verkstad. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där vi tillsammans arbetar för att nå kommunens och tekniska kontorets visioner och mål. Du leder verksamheten genom enhetscheferna och har det övergripande ekonomiska ansvaret för verksamhetens budget med uppföljningar. Ditt ledarskap präglas av viljan att utveckla människor, modet att leda och tilliten till medarbetarna.

Din kompetens
Vi söker dig som är prestigelös och har erfarenhet av att leda verksamheter. Du skall ha akademisk utbildning inom relevant område eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren anser lämplig för tjänsten. Du skall ha byggt på din utbildning med ledarskapsutbildning gärna med inriktning åt tillitsbaserad styrning. Vi ser att du har goda kunskaper inom teknisk service med inriktning mot fordon, maskiner, strategiskt arbete och ekonomisk medvetenhet. Vi söker dig som är positiv, strukturerad, flexibel och duktig på att kommunicera, har hög serviceinriktning och samarbetar för att nå bästa resultat ur ett helhetsperspektiv.

Välkommen till oss!
Tjänsten är tillsvidare med tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse. Intervjuer planeras till vecka 35-36. Test kommer att användas som komplement i rekryteringsprocessen.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Avdelningschef Therése Evertsdotter Staaf 036-102726.
Vid frågor till facklig part kan följande kontaktas.
Vision Mari Hoffmann (åter 14/8) 036-107564
Kommunal Carina Gardewall 010-4429613

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Verksamhetschef

Läs mer Apr 19
GPS

Vill du ha ett spännande arbete där du får använda ditt ledarskap i en verksamhet som växer och utvecklas? Har du erfarenhet av att leda på ett sätt som skapar engagemang och delaktighet? Då har du ett jobb att söka!

Ditt nya jobb
Som verksamhetschef för produktion kommer du ingå i en positiv och glad ledningsgrupp för avdelningen där vi gemensamt tar ansvar för avdelnings utveckling in i framtidens kommun. Du leder en härlig grupp med enhetschefer, entreprenad ingenjörer och verksamhetsadministratörer. Du har dialog med andra förvaltningar och verksamheter inom kommunen. Verksamheten består i både drift och underhåll av kommunens infrastruktur samt även entreprenadarbeten inom infrastrukturen i kommunen. I din tjänst ingår verksamhets-, personal- och ekonomiskt ansvar.

Din kompetens
Vi söker dig som har ingenjörsutbildning inom relevant område såsom väg och vatten, anläggning, park. Du har flerårig ledarerfarenhet med personalansvar och budgetansvar. Vidare har du tidigare erfarenhet inom entreprenadverksamhet för gata, park skog samt budgetansvar.

I ditt nya uppdrag leder du utifrån Jönköpings kommuns vision 2030, baserad på mänskliga rättigheter, kommunens medarbetaridé samt tekniska kontorets vision och förhållningssätt. Du leder utifrån medarbetaridén vilken innefattar förmåga att visa tillit till medarbetare, hög integritet och ett föredömligt agerande, mod att leda samt vilja att utveckla verksamheten. Du har ett stort intresse för ledarskap och dokumenterad ledarskapsutbildning, gärna enligt exempelvis TUFF (beteendestyrt ledarskap) och/eller tillitsbaserad ledning och styrning. Vi ser det som en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av att leda genom andra som chef för chefer.

Vi söker dig som är en tydlig ledare, har helhetssyn och kan ta beslut på ett klokt sätt. Du har en personlig mognad, är uthållig och har en förmåga att strukturera arbetet väl. Vi ser även att du är lojal och har lätt för att samarbeta.

Välkommen till oss
Tekniska kontoret, med sina drygt 850 viktiga medarbetare, är en av de större förvaltningarna inom Jönköpings kommun. Vårt uppdrag är att förvalta och utveckla kommunen inom en rad områden såsom fastigheter, kommunala vägar, gång- och cykelvägar, vatten och avlopp men också våra gemensamma grönområden, lekplatser och verksamhetsservice.

Som verksamhetschef är du en del av Jönköpings kommuns tekniska kontor och tillhör avdelningen Gata Park Skog (GPS) som ansvarar för drift, underhåll och nyanläggning av kommunens gator, park- och grönområden samt torg. Verksamheten GPS består idag av ca 100 medarbetare med olika professioner. Läs mer om Tekniska kontoret här (../Recruitments/här https:/www.jonkoping.se/kommunpolitik/kommunensorganisation/forvaltningar/tekniskakontoret.4.74fef9ab15548f0b8002388.html) och vad vi erbjuder dig här (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html).

Bra att veta!
Tillträde önskas till augusti eller efter överenskommelse. För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg på adekvat utbildning och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Fundera även över två referenser om du blir kallad på intervju.

Urval och intervjuer
Vi planerar att genomföra intervjuer under veckorna 20-21. Testning kommer att tillämpas som ett komplement i rekryteringsprocessen.

Upplysningar
Vill du veta mer? Välkommen att kontakta
Avdelningschef Gata Park Skog. Theres Staaf, theres.staf@jonkoping.se
Vision, Mari Hoffmann, mari.hoffmann@jonkoping.se
Kommunal, Carina Gardevall, carina.gardevall@jonkoping.se

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som verksamhetschef!


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Ny Position i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Ny Position i Sverige AB .

Koncerncontroller till TROAX

Koncerncontroller
Läs mer Apr 23
Vi söker nu en engagerad och framåtblickande Koncerncontroller för att stödja vår tillväxtresa framåt. Är du den vi letar efter?
Som Koncerncontroller blir det din uppgift att utveckla Troax Group controllerarbete genom att vara en värdeskapande affärspartner för samtliga bolag. Du kan se fram emot omväxlande dagar där du arbetar nära vår ledning och dotterbolagens ekonomiansvariga med att vässa koncernens finansiella prestanda. Naturligtvis så har du ett mycket nära samarbete med vår CFO och övriga i ekonomiteamet. Rollen omfattar en bredd av uppgifter inom både business, finance – och operations som till exempel:


Säkerställa att månadsrapporteringen är i enlighet med IFRS och Troax Group Financial Guidelines via analys och uppföljning av månadsvisa resultat – och balansräkningar för samtliga koncernbolag.
Resultat -, kostnads – och lönsamhetsanalyser på bolagsnivå, segmentsnivå samt kund – och produktgruppsnivå.
Produktionskostnadsuppföljningar.
Driva treasury arbetet i koncernen.
Aktivt söka förbättringspotential och bidra till affärsbeslut.
I nära samarbete med CFO hantera företagsförvärv samt övervaka och utveckla den interna kontrollstrukturen inom koncernen.
Arbeta med transfer pricing frågor och annan regelefterlevnad inklusive börsrelaterade regelverk samt hantera koncernens försäkringsskydd.



Tjänsten passar dig som gillar att jobba affärsnära och som drivs av att kunna stötta ledningen att fatta kloka beslut utifrån väl genomfört analysarbete och tillförlitlig ekonomisk data. Gedigen erfarenhet av kvalificerat controllerarbete, i kombination med relevant högskoleutbildning inom ekonomi/finans, tror vi är en bra grundplatta för att axla denna roll. Du behöver väl insatt i de regelverk som styr ekonomiarbetet i ett större, internationellt företag samt ha goda kunskaper gällande internkontroll. Även om controllerarbetet till stor del är framåtriktat så ser vi det som en fördel om du har tidigare erfarenhet från redovisning - antingen från ett tillverkande företag eller från en revisions- eller redovisningsbyrå. Då vi är en internationell koncern är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift.
Vi vill jobba med dig som får energi av att samverka med andra människor och som på ett enkelt sätt kan tydliggöra komplexa ekonomiska samband. Med ett öppet och nyfiket sinne skapar du tillit i verksamheten och med struktur och framförhållning kommer du i mål med ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vill du bygga på dina kunskaper inom ekonomi för att på sikt ta ett större ansvar? Kul! Då har du chansen nu! Visar du initiativkraft så står vi redo att klä på dig nya utmaningar. Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Hillerstorp men då vi även har kontor i Munksjötornet centralt i Jönköping så går det bra att fördela sin arbetstid på de båda orterna.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Skill Executive som arbetar med rekrytering av ledande befattningar och specialister. För mer information om tjänsten kontakta Maria Svensson på 076–6771288 eller Annika Quennerstedt på 070–3021441. Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan snarast dock senast den 5 maj

Ansök nu

CFO till Länsförsäkringar Jönköping

Chef, Corporate Finance
Läs mer Nov 1
Länsförsäkringar Jönköping söker nu en modig och modern ledare till ett av Sveriges roligaste ekonomi- och finansjobb! Då vi är ett kundägt bolag med bank, försäkring, pension och fastighetsförmedling lovar vi dig en omväxlande roll med stor variation. Hos oss får du arbeta nära affären och kunden samtidigt som du är en del av en federation som tillsammans har en av Sveriges största försäkrings-och bankaffärer.


Om jobbet
Som CFO är du en viktig tillgång för oss i de strategiska frågorna där du tillsammans med VD, ledningsgrupp och övrig organisation arbetar med våra prioriterade frågor. Du gör kloka framtidsbedömningar och ger förslag på lämpliga aktiviteter och prioriteringar ur ett affärsmässigt och företagsekonomiskt perspektiv. Vi vill att du, tillsammans med ditt team, sätter den strategiska riktningen för ekonomiarbetet i bolaget. Digitalisering och utveckling av vår ekonomiska styrning och analys är exempel på prioriterade fokusområden i närtid.
CFO rapporterar till VD och är övergripande ansvarig för Länsförsäkringar Jönköpings ekonomi, vilket bl.a. innefattar:
· Ansvar för bolagets ekonomiska och finansiella planering, rapportering redovisning, bokslut och prognoser
· Ledaransvar för ekonomi- och finansteamet, i dagsläget 9 medarbetare
· Kontinuerligt arbete med att utveckla ekonomifunktionen med fokus på framåtriktad analys och uppföljning
· Nära samverkan inom federationen


Om dig
Rollen som CFO passar dig med bred och gedigen erfarenhet/kunskap inom ekonomi, redovisning och finans. Du har ett stort intresse och erfarenhet av framåtriktad analys kopplat mot affärsutveckling och motiveras av att arbeta i en komplex bolagsstruktur. Vi ser att du är utbildad civilekonom eller har annan likvärdig utbildning.
Vi ser också att du har:
· Mångårig erfarenhet av ledningsgruppsarbete och arbete med strategiska frågor
· Erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete
· Insikt i regelverk som följer med en Compliance & Risk-regelstyrd verksamhet
Vi vill jobba med dig som har förmågan att kommunicera komplexa ekonomiska samband på ett enkelt och tydligt sätt. Du är en trygg och erfaren ledare med helhetsperspektiv och god förmåga att leda genom andra. Med ett strategiskt framåtriktat tänkande och en genuin vilja att utveckla får du en framdrift i verksamheten. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
Om oss
Länsförsäkringar Jönköping består av 280 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Vi vill tillsammans göra mer än att erbjuda de bästa tjänsterna inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Hos oss har alla medarbetare ett meningsfullt jobb, som bidrar till något större. Vi erbjuder dig möjligheten att skapa trygghet i våra kunders vardag, vara engagerad i lokalsamhället och tillsammans prioritera hållbarhetsarbetet högt. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar innovation, främjar samarbete och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Hos oss får du en plats att växa och bidra i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap där vi gör gott för länet.
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill Executive som arbetar med rekrytering av ledande befattningar. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Quennerstedt 070-302 14 41 eller Maria Svensson 076-677 12 88. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt dock senast 15 november.
Länsförsäkringar Jönköping är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag i Länsförsäkringsgruppen och består av 280 engagerade medarbetare fördelade på fem kontor. Vi erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder i hela Jönköpings län och kan därmed lägga kraft på att lära känna våra kunder och säkerställa deras behov. Som kundägt bolag fokuserar vi på att skapa trygghet och möjligheter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att förebygga olyckor och skador, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss. Läs mer om oss på www.lansforsakringar.se

Ansök nu

BUSINESS CONTROLLER CORRUGATED SWEDEN

Business controller
Läs mer Maj 19
Do you have a managerial experience and strong business acumen, and want to take the next step to lead our controlling work in Sweden? Stora Enso Packaging Solutions Business Unit Central & Northern Europe is now looking for Business Controller, Corrugated Sweden to support our growth journey ahead.
Career for a better climate. Every day.?
We are looking for a person to lead our controlling team in Sweden. You will be mainly acting as business partner for Head of Corrugated Sweden and being responsible for country’s all controlling tasks, for example commercial and operations controlling, with your direct team. You will also have an own dedicated controlling function area (e.g. commercial, operations, supply chain or product management controlling), to be covered through the whole Business Unit of Central & Northern Europe.
As an experienced controller, your job is to be proactive, forward looking and value adding business partner. You will work actively with our management in enhancing the performance culture especially within our sales and operations mainly in Sweden. Initially you will focus on country’s business controlling duties and leading profit enhancement, scenario-/optimization-modelling and business steering, for example target setting, KPIs, action plans, operations metrics, and business reviews.
You are an experienced and valued manager developing tools, processes and controls, aligned with business needs. You will be working together with experts from different functions, and developing, leading and managing your controlling team to fulfill the regulatory requirements and internal reporting needs of the division, covering the financials for actuals, forecasts and business plans in Sweden. Together with your team, you will proactively seek improvement potential and contribute to business decisions.
Your location can be any of Stora Enso’s Packaging Solutions locations in Sweden. Jönköping being the preferred location. You will be working in Packaging Solutions Division and report to Head of Controlling BU Central & Northern Europe.?The position requires travelling.


Who are we looking for??
Strong business acumen – desire to provide clever analysis, tools and develop processes for efficient decision making
A couple of years of experience in the finance/controlling area, preferably in an international context with commercial and/or operations controlling background
Strong analytical skills and ability to understand cause-and-effect relationships.
Highly self-motivated, ready to go the extra mile.
Proactivity and result orientation with “hands-on attitude”.
Good team player who improves engagement across teams.
Knowledge in management and financial accounting.
Strong communication skills in Swedish and English, both verbal and written,
Master’s degree in the relevant field



What we offer?
By joining us, you will be part of our diverse working culture supporting you to explore new perspectives and develop professionally. You will contribute towards a more sustainable world, as we believe that anything made from fossil-based materials today can be made from a tree tomorrow. To keep you going safely, we support your physical and mental wellbeing.
With our company values, “Lead and Do What’s Right” and our division’s ABC-culture (agile, brave and curious) we endeavor to set an example in all aspects of our business as well as sustainability. We dare to take the initiative and constantly ask ourselves what more we can do, what can we do better. This is a brilliant opportunity for someone who wants to develop his or her professional skills further and work for a sustainable future.


How can you apply for this role?
In this recruitment, we cooperate with Skill Executive, who are professional recruiters of executive positions and specialists. If you have any questions about the job, please Maria Svensson tel.nr 076-6771288. You apply for the position on this webpage. We want your application at the latest May 6th.


Welcome to work in the renewable materials company!
Part of the global bioeconomy, Stora Enso is a leading provider of renewable products in packaging, biomaterials, wooden construction, and one of the largest private forest owners in the world. We believe that everything that is made from fossil-based materials today can be made from a tree tomorrow. We employ approximately 21,000 people.
Packaging Solutions division develops and sells premium fiber-based packaging products and services. Stora Enso's high-end eco-friendly packaging products are used by leading brands across multiple market sectors, including the retail, e-commerce and industrial sectors. The portfolio includes converting corrugated board and cartonboard and converting new materials such as formed fiber and wood foams, as well as design and sustainability services, and circular and automation solutions.
We believe diversity strengthens our competitiveness and contributes to better decision-making. Diverse working teams help us to explore different perspectives and challenge our way of thinking. We work actively to increase diversity in the workplace and welcome applicants from diverse backgrounds. Stora Enso is an equal opportunity employer and follows non-discriminatory practices.

Ansök nu

Head of Customer Service International | DHL

Kundtjänstchef
Läs mer Dec 2
Är du en framåtsträvande ledare med ett stort driv för att leverera service på hög nivå? Vi söker en engagerad och kommunikativ ledare som vill vår nya Head of Customer Service International.

På DHL Customer Service i Jönköping arbetar ca 50 medarbetare fördelat på totalt sex team. Vi är som en stor familj som tar hand om varandra och vid sidan av vår dagliga verksamhet gör vi små och stora aktiviteter för att stärka medarbetarengagemanget och vår teamkänsla. För oss är det nyckeln för att lyckas i vårt arbete!

Dagligen hanterar vi nästan 3000 kundkontakter via samtal, mejl, chattar och ärenden, flertalet av komplex karaktär. Fokus för vårt arbete är de företagskunder som skickar och tar emot internationella transporter via oss. Som Head of Customer Service International arbetar du ständigt med att förbättra våra kunders upplevelser när de kontaktar DHL Freight. Du ansvarar för resultat, utveckling och optimering av verksamheten och är dessutom en viktig nyckelspelare när det kommer till att utveckla samarbetet mellan olika avdelningar inom DHL Freight Sverige och internationellt. Till din hjälp i ditt dagliga arbete har du ett antal supervisors och teamleaders. Du ingår i ledningsgruppen för Customer Service & Customer Experience Management och rapporterar till Director Customer Experience.

Vi vill jobba med dig som motiveras av att leda en stor avdelning i en fartfylld miljö där kunden är i centrum. Du har lätt för att sätta dig in i komplexa flöden och navigerar smidigt mellan operativa och strategiska frågeställningar. Du triggas av att sätta tydliga mål och har förmågan att inspirera och ge energi till din omgivning. Svenska och engelska i såväl tal som skrift är inga problem för dig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

DHL är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Vill du vara med på vår framtidsresa? Välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Position som arbetar med rekrytering av ledande befattningar och specialister. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Quennerstedt på 070-3021441 eller Maria Svensson på 076-6771288. Du söker tjänsten via www.nyposition.se, registrerar ditt CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Vi jobbar med löpande urval och intervjuer men önskar din ansökan senast 2 januari.

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla. Läs mer om oss på www.dhl.se

Ansök nu

INTERIM KVALITESTCHEF TILL VÄSTRA GÖTALAND

Kvalitetschef
Läs mer Feb 14
Nu söker vi en interim kvalitetschef till ett industriföretag i Västra götalands län!
Som kvalitetschef kommer du att samordna och ansvara för leverantörskontroller och uppföljning. Det innebär dagliga kontakter och avrapporteringar, samt att samordna och säkerställa framdrift i arbetet internt inom företaget tillsammans med produkt och teknik, samt ev. extern tredje part. Hantera löpande kvalitetsfrågor gentemot alla leverantörer och kunder
Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av liknande. Erfarenhet av Produktkvalitet och produktion, tekniskt kunnande. Du har en förmåga att hantera tuffa diskussioner och är tydlig och strukturerad.
Uppdraget startar omgående och beräknas pågå ca 6 månader.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Patrik Engh på 0790 79 75 68. Du anmäler ditt intresse via jobb.skillexecutive.se

Ansök nu

TEKNISK INNESÄLJARE TILL JEVEN

Innesäljare
Läs mer Dec 15
Är du serviceminded ända ut i fingerspetsarna? Tycker du att teknik + service = sant? Vi har tjänsten för dig!
Som Teknisk innesäljare på Jeven Projektservice ansvarar du tillsammans med teamet för företagets projektservice till den skandinaviska marknaden. Rollen innebär att vägleda och projektera fram förslag på våra produkter till kunder. Teamet på projektservice dimensionerar, upprättar specifikationer och ritar upp kökskåpor efter kundens underlag och kravställning. Som del av teamet blir du blir vår länk mellan marknads- och produktionsavdelningen och har även direktkontakt med våra kunder som är verksamma i ventilations- och byggbranschen. Du rapporterar till Försäljningschef och tjänstens placering blir på något av våra säljkontor i Jönköping, Söderhamn eller Gävle.
Vill du bli en av oss? Du har en eftergymnasial utbildning, teknisk högskola eller motsvarande erfarenhet. Har du branschkännedom och erfarenhet från CAD, blir vi extra glada, men det är inte ett skallkrav. Kanske jobbar du idag som konstruktör inom ventilation eller bygg? Är du säljare från branschen men vill trappa ned på resandet eller har du jobbat som projektledare eller konstruktör i entreprenadsledet? Huvudsaken är att du har teknisk förståelse, hög ambition och vilja tillsammans med ett serviceminded sätt, så lär vi dig resten.
För att briljera i din roll tror vi att du är affärsmässig och kommunikativ, men även självgående, noggrann och lyhörd. Du trivs i en roll med mycket kontakt med såväl medarbetare som kunder. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Hos oss på Jeven blir du en del av ett innovativt företag som ständigt driver utvecklingen framåt. Låter det här som något för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Position som arbetar med rekrytering av ledande befattningar och specialister. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Quennerstedt på 070-3021441. Du söker tjänsten via www.jobb.nyposition.se. Vi önskar din ansökan snarast, dock senast den 15 januari.
På Jeven AB anser vi att en ren, sund och energiklok arbetsmiljö i restaurangkök är en självklarhet. Genom våra produkter skapar vi en bättre arbetsmiljö, förbättrar lönsamheten och ökar byggnadens energieffektivitet. Jeven AB är idag Nordens största tillverkare av kåpor till storkök med försäljning i alla de nordiska länderna samt ett antal länder i övriga Europa. Vi har idag utvecklats till ett komplett företag med utveckling, marknadsföring, försäljning och tillverkning under samma namn. Tillverkningen sker i egen produktionsanläggning i Söderhamn. Våra försäljningskontor finns i Söderhamn, Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Jeven AB har en omsättning på ca 125 milj. SEK och är en del av Absolent Air Care Group – en världsomspännande och börsnoterad koncern som tillverkar produkter för rening av luft i samband med kommersiella processer. Läs mer på www.jeven.se

Ansök nu