Jönköping: Enhetschef till enheten för administration

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef till enheten för administration i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-18 // Varaktighet: Heltid

Utbildningsförvaltningen

Har du ett stort intresse för administration? Vill du dessutom arbeta för en väl fungerande förskola och grundskola? Nu har vi en möjlighet för dig som vill leda andra i arbetet med att förvalta och utveckla administrativa processer. Välkommen att söka tjänsten som enhetschef till enheten för administration!


Ditt nya jobb
I din roll som enhetschef har du personalansvar, budgetansvar och verksamhetsansvar. Din uppgift är att säkerställa att det finns väl fungerande administrativa rutiner och även vara ansvarig för olika administrativa beslut. Du behöver även ha ett fokus på utveckling och digitalisering av administrativa processer.

Kundfokus är centralt då arbetet medför många kontakter med vårdnadshavare och personal på skolenheterna. Du kommer också att samarbeta med andra enheter på utbildningsförvaltningen och i viss mån även med andra funktioner i kommunen. Du kommer som chef arbeta genom dina medarbetare, så ett viktigt fokus är att stödja och utveckla medarbetarna.


Välkommen till oss
Enheten för administration har 18 medarbetare och är en av fem enheter på samordningsavdelningen, vars uppgift är att bistå kärnverksamheten med olika stödfunktioner. Enheten för administration ansvarar för barn- och elevadministration till och med årskurs 6. Detta innebär bland annat placering av barn och elever på olika skolenheter och skolpliktsbevakning. I uppdraget ingår även samordning av kommunens skolskjutsar. Vidare ansvarar enheten för förvaltningens diariefunktion och arkiv samt systemadministration av barn- och elevregistret.

Läs mer om hur det är att jobba i Jönköpings kommun på jonkoping.se (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)


Din kompetens
Du har en gedigen erfarenhet av administrativa uppgifter. Det är meriterande om du har arbetat inom förskola eller grundskola. Kunskap inom områden som diarier, arkiv eller samordning av skolskjutsar är också meriterande. Erfarenhet av arbete med processutveckling värdesätts också.

Din utbildningsbakgrund är på gymnasienivå. Relevant utbildning på högskola/universitet är meriterande. Du kan ha arbetat som chef tidigare, men det viktigaste är att du har goda ledaregenskaper.

Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten och initiativtagande. Du klarar också av att ta självständiga beslut. Även en god förmåga att bygga förtroende och skapa relationer är viktigt i den här tjänsten.

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Vill du veta mer?
Avdelningschef Claes Tidanå, 036-106709
Facklig företrädare Vision Rebecca Färgh, 036-102925
Här hittar du kontaktuppgifter till fackliga företrädare på utbildningsförvaltningen. (https://www.jonkoping.se/fackligaubf)
(https://www.jonkoping.se/fackligaubf)
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som enhetschef på enheten för administration.


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Enhetschef, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Enhetschef, offentlig förvaltning.

Teknisk chef

Läs mer Feb 4
Smot (Smålands Musik och Teater) teknik avdelningen

Vill du arbeta i en miljö där teknisk expertis möter scenkonst? Som teknisk chef på Kulturhuset Spira i Jönköping leder du den tekniska avdelningen med scenkonsten och uppdraget i fokus. Detta är en möjlighet för dig som vill utveckla och utvecklas tillsammans med medarbetare och chefskollegor. Välkommen med din ansökan!

Rollen som teknisk chef
Tankar från en av våra chefer på Kulturhuset Spira:
”På Spira har vi som chefer goda förutsättningar att lyckas i ett tydligt uppdrag tillsammans med skickliga medarbetare och med gott stöd av varandra i ledningsgruppen”.

Vi söker dig som vill vara med i den fortsatta utvecklingen av Kulturhuset Spiras verksamhet med syfte att nå barn, ungdomar och vuxna i Jönköpings län. Vi brinner för att producera och spela scenkonst som är relevant, inspirerar och engagerar vår publik.
Som teknisk chef har du personal- och budgetansvar, samt det övergripande ansvaret för att leda och utveckla den tekniska avdelningen, både operativt och strategiskt. Avdelningen består av cirka 30 medarbetare inom ett tiotal olika yrkesroller - inklusive konstnärliga, tekniska och administrativa medarbetare.
Du ingår i ledningsgruppen och samarbetar nära med verksamhetschefen och med övriga chefer. Tillsammans skapar ni förutsättningar för verksamhetens utveckling och arbetar mot dess mål och politiska uppdrag.
För att lyckas i ditt uppdrag har du stöd av två tekniska projektledare samt en teknisk koordinator som samordnar det dagliga arbetet i verkstäder och på scener. Du och dessa tre funktioner utgör den tekniska staben.
Du har även tillgång till stöd från HR-partner, controller och rekryteringsspecialist.

Tjänsten är tillsvidare och på heltid, tillträde sker enligt överenskommelse.

Din blivande arbetsplats
Kulturhuset Spira presenterar varje år ett varierat utbud av musik, teater, musikal och dans för barn, ungdomar och vuxna i Jönköpings län. I vår verksamhet ryms bland annat Jönköpings Sinfonietta och en fast skådespelarensemble tillsammans med dekor-, mask, kostym, rekvisita och attributverkstad.

Årligen genomförs omkring 700 evenemang i form av egenproducerade föreställningar, gästspel, samarbeten med länets fria kulturutövare samt uthyrningar och konferenser. Vårt uppdrag är regionalt och en del av verksamheten sker på turné i länet. Ungefär 30 procent av verksamheten riktar sig särskilt till barn och unga genom Unga Spira. Kulturhuset Spira är en del av Region Jönköpings län och är av enheterna inom Regional utveckling. Verksamheten omsätter årligen cirka 132 miljoner sek och har ungefär 100 anställda.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida: Kulturhuset Spira (https://kulturhusetspira.se/om-oss/)

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som chef med personalansvar och har relevant scenteknisk utbildning på högskolenivå, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av planering och arbetsledning inom scenkonst med teknisk produktion är meriterande. Har du även kunskap om fackförbundet Scen & Films kollektivavtal ser vi det som positivt.

Ditt ledarskap präglas av nyfikenhet, transparens, mod och förmåga att få saker genomförda. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och har en helhetssyn kring hur den tekniska avdelningen bidrar till vårt huvuduppdrag på Spira – att producera scenkonst. Du skapar engagemang och delaktighet i ditt team, leder verksamheten i linje med våra mål och hanterar komplexa frågor med gott omdöme. Vi söker en ansvarsfull och samarbetsinriktad ledare som agerar för verksamhetens bästa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande till dig
På Kulturhuset Spira får du möjlighet att arbeta med yrkeskunniga kollegor i en mångfacetterad miljö med en utpräglad tvärkonstnärlig profil. Sedan november 2011 är vi ett nav för professionell scenkonst i Jönköpings län. Vår arbetsplats är belägen i centrala Jönköping, med goda möjligheter till pendling, i ett modernt scenkonsthus.

Som chef i Region Jönköpings län erbjuds du olika vidareutbildningar, du kommer också få möjlighet att delta i regionens nätverk för engagerat ledarskap. I detta forum möter du andra chefer i regionen och diskuterar frågeställningar som rör möjligheter och utmaningar, hur vi kan stärka ledarskapet och vår utvecklingskraft.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta Verksamhetschef Ulrika Josefsson, ulrika.josefsson@smot.se

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Urval kan komma att ske löpande, sista ansökningsdag är 3 mars. Välkommen med din ansökan!
Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)

Ansök nu

Enhetschef vägunderhåll

Läs mer Jan 28
Vill du vara med och ansvara för drift och underhåll av det statliga vägnätet? Sök tjänsten som Enhetschef och utveckla ett modernt, effektivt och hållbart transportsystem tillsammans med oss!


Enhetschef vägunderhåll

Arbetsuppgifter

I din ledarroll, som första linjens chef, coachar och ansvarar du för ca 20 medarbetare i form av projektledare, projektingenjörer och underhållsingenjörer som tillsammans förvaltar underhållet av vägarna i Jönköpings-, Kalmar-, och Östergötlands län med en årlig verksamhetsvolym på 1000 - 1200 miljoner kronor. Du kommer att ha en geografisk spridd organisation med medarbetare på fler placeringsorter där det är viktigt i din roll som ledare är att vara lyhörd och skapa engagemang, även på distans.
Enheten ansvarar för daglig drift och underhåll av det statliga vägnätet, så att trafikering kan ske varje dag året runt oavsett väder och tid på dygnet. I underhållsarbete ingår att upphandla och leda entreprenörer för utförande av förebyggande och avhjälpande åtgärder samt reinvesteringar.
Du har ett ledarskap med högt resultatfokus och ett starkt driv för utveckling och ständiga förbättringar då arbetet har en stor spännvidd med allt ifrån strategiska till operativa frågor. Inom din enhet bidrar ni även i Trafikverkets planeringsprocesser genom att samla in, leverera information om anläggningen och dess tillstånd, samt ge förslag på åtgärder och stödja vid mottagande av ny eller förändrad anläggning. I ansvaret ligger också att planera och optimera verksamheten gällande paketering och val av affärsform för upphandling av underhållsåtgärder.
Du leder med fokus på resultat och bygger förtroende genom starkt personalengagemang, öppenhet, samarbete och samverkan med medarbetare, chefskollegor och andra samarbetsytor samt med nyfikenhet och drivkraft kring utveckling och förbättringsarbete.
"Jag som blir din chef heter Mattias Wigert och driver verksamheten framåt med fokus på resultat samt med stor tillit till mina chefers förmåga och vilja att ta ansvar för samt utveckla våra leveranser. Detta sker genom aktiv dialog där vi tillsammans bygger förtroende både internt och externt. Jag hoppas du vill vara med på vår resa mot ett modernt, effektivt och hållbart transportsystem!"

Övrig information

På Trafikverket arbetar vi för att genomföra fördomsfria rekryteringar och i linje med detta är vårt fokus riktat på kandidaters kompetens och potential. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer därför att ligga till grund för vårt första urval. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du även bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt strax efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum v. 8 - 9. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Svenskt medborgarskap är ett krav då anställningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Möjliga placeringsorter för tjänsten är Jönköping eller Linköping. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Vem är du?
Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din problemlösande och kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas.
Vi söker dig som har:
universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp inom för tjänsten relevant område eller annan utbildningsbakgrund som tillsammans med erfarenhet vi kan bedöma som likvärdig.
flerårig chefserfarenhet i närtid från anläggningsbranschen inom väg/ järnväg, med personal- och budgetansvar
erfarenhet av arbete med kontraktshantering och förhandlingsvana
goda kunskaper kring entreprenadjuridik
erfarenhet av planering och uppföljning av verksamhet eller projekt
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
giltigt körkort för personbil.

Vi ser det som meriterande om du har:
erfarenhet av att leda medarbetare på distans samt ledningsgruppsarbete
erfarenhet av att hantera mediefrågor och medverka i media
erfarenhet av att leda förändringsarbete.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.

Ansök nu

Enhetschef vägunderhåll

Läs mer Jan 21
Vill du vara med och ansvara för drift och underhåll av det statliga vägnätet? Sök tjänsten som Enhetschef och utveckla ett modernt, effektivt och hållbart transportsystem tillsammans med oss!


Enhetschef vägunderhåll

Arbetsuppgifter

I din ledarroll, som första linjens chef, coachar och ansvarar du för ca 20 medarbetare i form av projektledare, projektingenjörer och underhållsingenjörer som tillsammans förvaltar underhållet av vägarna i Jönköpings-, Kalmar-, och Östergötlands län med en årlig verksamhetsvolym på 1000 - 1200 miljoner kronor. Du kommer att ha en geografisk spridd organisation med medarbetare på fler placeringsorter där det är viktigt i din roll som ledare är att vara lyhörd och skapa engagemang, även på distans.
Enheten ansvarar för daglig drift och underhåll av det statliga vägnätet, så att trafikering kan ske varje dag året runt oavsett väder och tid på dygnet. I underhållsarbete ingår att upphandla och leda entreprenörer för utförande av förebyggande och avhjälpande åtgärder samt reinvesteringar.
Du har ett ledarskap med högt resultatfokus och ett starkt driv för utveckling och ständiga förbättringar då arbetet har en stor spännvidd med allt ifrån strategiska till operativa frågor. Inom din enhet bidrar ni även i Trafikverkets planeringsprocesser genom att samla in, leverera information om anläggningen och dess tillstånd, samt ge förslag på åtgärder och stödja vid mottagande av ny eller förändrad anläggning. I ansvaret ligger också att planera och optimera verksamheten gällande paketering och val av affärsform för upphandling av underhållsåtgärder.
Du leder med fokus på resultat och bygger förtroende genom starkt personalengagemang, öppenhet, samarbete och samverkan med medarbetare, chefskollegor och andra samarbetsytor samt med nyfikenhet och drivkraft kring utveckling och förbättringsarbete.
"Jag som blir din chef heter Mattias Wigert och driver verksamheten framåt med fokus på resultat samt med stor tillit till mina chefers förmåga och vilja att ta ansvar för samt utveckla våra leveranser. Detta sker genom aktiv dialog där vi tillsammans bygger förtroende både internt och externt. Jag hoppas du vill vara med på vår resa mot ett modernt, effektivt och hållbart transportsystem!"

Övrig information

På Trafikverket arbetar vi för att genomföra fördomsfria rekryteringar och i linje med detta är vårt fokus riktat på kandidaters kompetens och potential. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer därför att ligga till grund för vårt första urval. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du även bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt strax efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum v. 8 - 9. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Svenskt medborgarskap är ett krav då anställningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Möjliga placeringsorter för tjänsten är Jönköping eller Linköping. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Vem är du?
Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din problemlösande och kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas.
Vi söker dig som har:
universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp inom för tjänsten relevant område eller annan utbildningsbakgrund som tillsammans med erfarenhet vi kan bedöma som likvärdig.
flerårig chefserfarenhet i närtid från anläggningsbranschen inom väg/ järnväg, med personal- och budgetansvar
erfarenhet av arbete med kontraktshantering och förhandlingsvana
goda kunskaper kring entreprenadjuridik
erfarenhet av planering och uppföljning av verksamhet eller projekt
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
giltigt körkort för personbil.

Vi ser det som meriterande om du har:
erfarenhet av att leda medarbetare på distans samt ledningsgruppsarbete
erfarenhet av att hantera mediefrågor och medverka i media
erfarenhet av att leda förändringsarbete.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.

Ansök nu

Enhetschef till försöksdjursenheten

Läs mer Dec 17
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1850 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs

Djuravdelningens uppdrag är att skapa goda förutsättningar för en hållbar och konkurrenskraftig jordbruksnäring, djurhållning och livsmedelsproduktion. Försöksdjursenheten ansvarar för viktig verksamhet som ligger till grund för svensk forskning och utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en enhetschef till försöksdjursenheten. Enheten arbetar för att främja ett gott djurskydd i samband med försöksdjursverksamhet. 

Rollen som enhetschef innebär att du behöver göra avvägningar och fatta beslut utifrån lagstiftning och enhetens uppdrag. En stor och viktig del i ditt arbete kommer vara att kommunicera och samverka. Du kommer att ha kontakter både internt och externt, bland annat med forskningsnäringen, andra myndigheter och våra motsvarigheter i andra EU-länder. Enhetens frågor är spännande och komplexa vilket ibland även uppmärksammas av allmänheten på olika sätt, till exempel via media.

Försöksdjursenheten har ett brett ansvar på försöksdjursområdet och arbetar bland annat med:

• tillståndsgivning och föreskriftsarbete inom försöksdjursområdet
• försöksdjursfrågor på EU-nivå
• frågor som rör de sex regionala djurförsöksetiska nämnderna
• att tillhandahålla resurser till Sveriges 3R-center
• att tillhandahålla administrativt kanslistöd till den centrala djurförsöksetiska nämnden.

Sveriges 3R-center arbetar med kunskap om att ersätta (replace), minska (reduce) och förfina (refine) djurförsök och de regionala djurförsöksetiska nämnderna arbetar med prövning av etiska godkännande. Både Sveriges 3R-center och de regionala djurförsöksetiska nämnderna är särskilda verksamhetsgrenar som enheten ansvarar för. Den centrala djurförsöksetiska nämnden (CDFN) är en egen myndighet för vilken Jordbruksverket är värdmyndighet. 

Som enhetschef på försöksdjursenheten har du:

• budgetansvar för samtliga verksamheter som nämns ovan. En del av djuravdelningens verksamhet finansieras av avgifter, genom resultatområden (RO). Det är din uppgift som enhetschef att ansvara för att dessa resultatområden är i balans.
• personal- och arbetsmiljöansvar för samtliga medarbetare på enheten
• arbetsmiljöansvar för de djurförsöksetiska nämnderna
• verksamhetsansvar för enhetens handläggare i försöksdjursfrågor, men inte för de medarbetare som arbetar på Sveriges 3R-center eller som kanslistöd till CDFN.

Du kommer att tillhöra djuravdelningens ledningsgrupp som består av avdelningschef, biträdande avdelningschef, åtta enhetschefskollegor, controller, smittskyddschef, djurskyddschef och chefsveterinär (CVO). Ni arbetar tillsammans för att Jordbruksverket ska nå sina mål och bidra till att vi klarar vårt samhällsviktiga uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning och tidigare erfarenhet från ledande befattning där du haft ett formellt chefsansvar. Du har flera års tidigare arbetslivserfarenhet som gett dig en god förståelse för komplexa sammanhang och för myndighetsrollen. Har du tidigare erfarenhet från att hantera mediakontakter är det meriterande. Det är också meriterande om du har förståelse för djurförsök och det breda samhällsperspektivet på frågor inom området.

För att lyckas i den här rollen behöver du ha ett ledarskap som präglas av samarbete och kommunikation. Det är avgörande att du har en god förmåga att tydligt kommunicera och förmedla ställningstaganden och prioriteringar, internt och externt. Du är en trygg ledare som driver din verksamhets genom att sätta tydliga mål, skapa engagemang, samarbete, delaktighet och rätt förutsättningar för dina medarbetare.

Som enhetschef har du ett viktigt uppdrag att leda dina medarbetare och din verksamhet på ett sätt som levererar resultat, driver utveckling och skapar tillit.

Låter det som en tjänst som skulle passa dig? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Vi använder oss av tidsbegränsade chefsförordnanden med en tillsvidareanställning i grunden.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Ansök nu

Enhetschef för enhetsadministratörer inom Funktionsstöd

Läs mer Dec 19
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Som enhetschef för våra enhetsadministratörer får du chansen att leda ett kompetent team och samtidigt driva utvecklingen av vårt administrativa arbete.

Vi söker dig som kombinerar strategiskt tänkande med förmågan att skapa en trygg och motiverande arbetsmiljö.
Ditt nya jobb

Du arbetar för att utveckla och leda den administrativa enheten utifrån verksamhetens behov. I arbetet ingår det att organisera och strukturera enheten, med ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö.

Du behöver också vara insatt i enhetsadministratörernas arbetsuppgifter och kompetensutveckling för att stötta och driva utvecklingen framåt. Det är viktigt att säkerställa att administratörerna har rätt kompetens för sina uppdrag och att främja ett kontinuerligt lärande inom hela organisationen. Enhetsadministratörerna är placerade på Kasernen tillsammans med enhetscheferna inom funktionsstöd och stödjer alla områden.

Du ansvarar för att samverka och samarbeta med alla områden som enhetsadministratörerna stöttar, både internt och externt. Rollen innebär nära kontakt med enhetschefer och områdeschefer i de verksamheter som administratörerna stödjer, samt samarbete med enhetschefer inom individ och familjeomsorg, äldreomsorg och den administrativa enheten. Du är även en del av styrgruppen för enhetsadministratörer inom socialförvaltningen.

Utvecklings- och förbättringsarbete är en naturlig del av ditt ledarskap, och du deltar regelbundet i ledningsgruppen för område resurs. I din roll ingår även att stötta dina kollegor i deras arbete då en del av tjänsten är resurs. Som enhetschef i funktionsstöd praktiserar du ett hälsofrämjande chef- och ledarskap - baserat på tillit, kunskap och lärande. Genom ditt arbete skapar du förutsättningar för medarbetare att möta aktuella och nya behov samt förväntningar och krav som ställs på verksamheten.

Din kompetens

För tjänsten krävs en treårig avslutad och godkänd högskole- eller universitetsutbildning, exempelvis socionom, beteendevetenskap, samhällsinriktad utbildning, hälso- och sjukvård, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Erfarenhet av personalledning, projektledning eller liknande yrkesmässig ledarerfarenhet samt erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation är meriterande. Det är önskvärt om du som söker har grundläggande kunskaper inom verksamhetsplanering och budgetering. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet från funktionsstödsområdet.

Du som söker behöver ha mycket goda datorkunskaper och en vana att hantera både office-paketet och andra system. Likaså kan du på svenska uttrycka dig väl i både tal och skrift för att ta till sig och förmedla information.

Vi söker dig med personlig mognad och initiativförmåga, som har en god samarbetsförmåga då mycket av arbetet utförs tillsammans med andra, men hanterar såklart även självständigt arbete. Du är tydlig, strukturerad och har en kreativ förmåga att hitta lösningar. Du har en god helhetssyn och kan leda verksamheten framåt genom att engagera och samarbeta med andra.

Vi förutsätter att du har ett driv och engagemang, ser organisationen som en helhet och vill vara med och utveckla funktionsstöd i Jönköpings kommun. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för tjänsten i rekryteringen.

Vi erbjuder dig

Ett varierande arbete där du kommer att arbeta både operativt och med strategiska frågor. Du kommer ha en viktig och aktiv roll i att föra administratörernas talan och att utforma den administrativa funktionen utifrån vad som passar bäst för hela verksamheten. I ditt arbete har du stöd av personligt anknuten HR-konsult, rekryteringskonsult och ekonom. Du erbjuds även:

- Flexibel arbetstid
- Individuell lönesättning
- Förkortad arbetstid juni-augusti
- Möjlighet till semesterväxling

Läs mer om vilka förmåner du får som anställd i Jönköpings kommun här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss

Välkommen till oss

Funktionsstöd är en del av Socialförvaltningen i Jönköpings kommun. Vi som jobbar i Funktionsstöd ger stöd till människor i alla åldrar och livssituationer som har funktionsnedsättning. Funktionen är organiserad i sju områden; Daglig verksamhet, Socialpsykiatri och boendestöd, Personlig assistans, Myndighet, Boende LSS 1 och 2 samt Resurs. Organisatoriskt är du underställd områdeschef och organiserad inom område Resurs.

Bra att veta

Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetstiden är måndag till fredag 08-17. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer planeras till 22-24/1. Testverktyg kan komma att tillämpas i rekryteringen.

Vill du veta mer?

Nete Gashi, områdeschef
Tel/E-post: 036-10 21 01, mailto:nete.gashi@jonkoping.se

Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som enhetschef för enhetsadministratörer inom funktionsstöd!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Jönköpings kommun

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Jönköpings kommun .

Semestervikarier till Gränna hemtjänst

Vårdbiträde
Läs mer Jan 16
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Vill du ha ett roligt och viktigt arbete där du gör skillnad i en annan människas liv? Att uppmuntra, stötta och hjälpa samt vara någons vän och förlängda arm.

Då är det dig vi söker till Gränna hemtjänst!
Som semestervikarie på Gränna hemtjänst arbetar du med att ge individuellt anpassad och personlig vård och omsorg till våra kunder. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att utföra vardagliga sysslor som promenader, städning, matlagning, ledsagning och personlig hygien. Vi arbetar för att stärka och stödja individens egna förmågor utifrån behov och önskemål. Din roll som semestervikarie är viktig då du är ett stöd för den enskilde i dennes vardag och ger både individanpassar vård och omsorg samt social stimulans - alltid med individen i fokus.

Vem är du?
Du som söker har ett genuint intresse för människor och en positiv inställning till ditt arbete. Precis som vi ser du vikten av ett gott samarbete kollegor emellan och du värdesätter teamarbete. I yrket förekommer även ensamarbete vilket ställer krav på att du tar egna initiativ, lyhörd för andra och är ansvarstagande. Vi välkomnar även dig som är 17år att söka till oss.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetet!

Vidare ser vi det som önskvärt att du har pågående eller avslutad utbildning inom omvårdnadsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet, men det är inget krav. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg sedan tidigare ser vi som meriterande.
Du behärskar det svenska språket i tal, skrift och läsförståelse då du ska kunna kommunicera med medborgare, anhöriga och kollegor samt kunna skriva och läsa anteckningar i det dagliga arbetet. För tjänsten krävs det att du kan cykla och/eller har B-körkort och god körvana.

Vi erbjuder dig!
- Omväxlande arbetsuppgifter med avtalsenlig lön
- Ett meningsfullt, flexibelt och framförallt roligt arbete
- Gedigen introduktion till arbetet
- Trygg arbetsgivare och en trygg anställning
- För dig som visar framfötterna har chans till fortsatt arbete även i höst, perfekt för dig som studerar
- För dig som har sommarjobbat hos oss på Socialförvaltningen i Jönköpings kommun tidigare år utgår en återvändarbonus

Bra att veta
Rekryteringen avser semestervikariat. Din arbetstid är heltid eller enligt överenskommelse på dag, kväll både vardag och helg. Vår semesterperiod sträcker sig från v. 25 till 34. Vi ser gärna att du som söker kan arbeta sammanhängande, minst 6 veckor eller längre under semesterperioden. 
För att få arbeta hos oss måste du visa ett godkänt utdrag från polisensbelastningsregister. Beställ ett direkt på polisens hemsida i samband med att du skickar in din ansökan. Blanketten du ska begära ut heter ”kontroll av egna uppgifter”. Om det blir aktuellt med anställning önskar vi utdraget i ett oöppnat kuvert.

Låter det här som ett sommarjobb för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Vill du veta med?

Lovisa Aldensjö Lago, enhetschef

Tel: 036-10 38 22

Ann Berg, enhetschef

Tel: 036-10 62 89

Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre. Välkommen att söka tjänsten hos oss på Gränna hemtjänst! https://www.jonkoping.se/

Följ oss i sociala medier:

Facebook: Jobba i socialförvaltningen

Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Sommarjobba inom Äldreomsorgens verksamheter!

Vårdbiträde
Läs mer Dec 23
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Vill du skapa den äldreomsorg vi alla förtjänar? Är du en person som gillar att hjälpa, stötta och finnas där för andra? Vi söker dig som vill sommarjobba inom äldreomsorgen!
Sommarjobb inom äldreomsorgen är för dig som tycker om att arbeta med människor och vill bidra till att våra äldre får en bra vardag.

Du får ett roligt och varierande jobb där du möter olika personer och lär känna deras livshistorier. Din sommar kan vara mer än bara ett jobb. Ett sommarjobb hos oss handlar om att hjälpa andra - men också om att växa som människa.

Hos oss kan du arbeta inom följande områden:

- Hemtjänst
- Äldreboende
- Patrull
- Hemteam
- Dagverksamhet

Dina arbetsuppgifter
Som sommarvikarie hos oss får du ett omväxlande och socialt arbete. Oavsett var du jobbar handlar det om att ge stöd och skapa en meningsfull vardag för de äldre. Du utgår från medborgarens behov och hjälper dem att bibehålla sina förmågor. Vanliga arbetsuppgifter är:

- Hjälp med personlig omsorg, som på- och avklädning.
- Hjälp med personlig hygien, som dusch och toalettbesök
- Serviceuppgifter, som tvätt, städning och inköp
- Sociala aktiviteter, som promenader och fika

Vem är du?
Vi söker dig som är positiv, tycker om att arbeta med människor och kan samarbeta med kollegor. Arbetet kräver också att du kan arbeta självständigt, ta ansvar och vara lyhörd.

Det är bra om du har utbildning inom vård, barn- och fritidsprogrammet eller liknande, men det är inget krav. Tidigare erfarenhet av vård och omsorg är meriterande.

Du behöver kunna prata, läsa och skriva på svenska eftersom du ska kommunicera med de äldre, deras anhöriga och kollegor, samt skriva och läsa arbetsanteckningar.

De flesta av våra tjänster kräver att du har fyllt 18 år. För arbete inom hemtjänst behöver du ha körkort eller kunna cykla. För arbete i patrullen krävs körkort och för arbete i hemteam krävs körkort för manuell växellåda.

Vi erbjuder dig:
- Varierande arbetsuppgifter med avtalsenlig lön
- Ett meningsfullt, flexibelt och roligt arbete
- Gedigen introduktion till jobbet
- Ett tryggt sommarjobb med schyssta villkor

Om du gör ett bra jobb har du chans till fortsatt arbete även i höst, perfekt för dig som studerar.

Bra att veta
Vi söker sommarvikarier för semesterperioden mellan vecka 25 och 34. Som semestervikarie kan du jobba heltid eller enligt överenskommelse, på dag, kväll eller natt, både vardagar och helger. Vi ser gärna att du kan jobba minst sex veckor i rad under sommaren.

Ansökan
Vid ansökan kommer du att ange vilka veckor du kan jobba och vilka geografiska områden du kan jobba i. Tänk på att du själv behöver kunna ta dig till och från arbetsplatsen. Vi försöker matcha dina önskemål, men det kan komma att styras av verksamheternas behov.

För att arbeta hos oss måste du lämna in ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ detta på polisens hemsida samtidigt som du skickar in din ansökan. Använd blanketten "Kontroll av egna uppgifter". Om du blir aktuell för en tjänst ska utdraget lämnas in i ett oöppnat kuvert.

Är detta sommarjobbet för dig? Urval påbörjas i januari. Skicka in din ansökan redan idag!

Kontakt
Rekryteringsenheten besvarar dina frågor via frågeformuläret som du hittar genom att klicka https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbochferiepraktik/stalldinfragaomsommarjobbinomsocialforvaltningensverksamhet.4.374329081859b0c257460821.html
Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Sommarjobba med oss och bidra till den omsorg du själv skulle vilja ha en dag!

Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Sommarjobba inom Funktionsstöds verksamheter!

Vårdbiträde
Läs mer Dec 23
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Vill du skapa glädje och gemenskap i sommar? Vill du skapa meningsfulla dagar för personer som behöver extra stöd? Vi söker dig som vill sommarjobba inom funktionsstöd.

Ett sommarjobb inom funktionsstöd är för dig som gillar att arbeta med människor och vill göra en positiv skillnad. Arbetet innebär att stötta, utveckla och aktivera personer som behöver vårt stöd. Du kan jobba med barn eller vuxna som har intellektuella, fysiska eller psykiska funktionsnedsättningar.

Hos oss kan du arbeta inom följande områden:

- Gruppbostad
- Servicebostad
- Personlig assistans
- Korttidshem för barn
- Barn- och ungdomsboende
- Boendestöd
- Daglig verksamhet
- Ledsagning och avlösning

Arbetsuppgifter
Som semestervikarie hos oss får du ett varierande och socialt arbete. I alla våra verksamheter är målet att hjälpa varje person att få innehållsrik och meningsfull vardag. Du fokuserar alltid på individens behov och hjälper våra medborgare att använda och utveckla sina förmågor. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i alla verksamheter är:

- Hjälp med personlig omvårdnad – som på- och avklädning
- Hjälp med personlig hygien – som dusch och toalettbesök
- Serviceinsatser – som tvätt, städning och inköp
- Sociala aktiviteter – som promenader och utflykter

Vem är du?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och en positiv inställning. Du tycker om att samarbeta med kollegor men kan också arbeta självständigt. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, lyhörd och tar egna initiativ. Personlig lämplighet är viktigast för oss!

Det är ett plus om du har utbildning som undersköterska, har gått barn- och fritidsprogrammet, eller har annan relevant utbildning med pedagogisk eller social inriktning, men det är inget krav. Tidigare erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande.

Du behöver kunna tala, läsa och skriva på svenska, eftersom du ska kommunicera med medborgare, anhöriga och kollegor, samt skriva anteckningar.

För de flesta tjänster behöver du ha fyllt 18 år, och i vissa verksamheter behöver du ha B-körkort. För boendestöd och korttidshem krävs alltid B-körkort med manuell växellåda.

Vi erbjuder dig!
- Omväxlande arbetsuppgifter med avtalsenlig lön
- Gedigen introduktion till arbetet
- Ett meningsfullt, flexibelt och framför allt roligt arbete
- Ett tryggt sommarjobb med schyssta villkor

Om du gör ett bra jobb har du chans till fortsatt arbete även i höst, perfekt för dig som studerar.

Bra att veta
Vi söker sommarvikarier för semesterperioden mellan vecka 25 och 34. Som semestervikarie kan du jobba heltid eller enligt överenskommelse, på dag, kväll eller natt, både vardagar och helger. Vi ser gärna att du kan jobba minst sex veckor i rad under sommaren.

Ansökan
Vid ansökan kommer du att ange vilka veckor du kan jobba och vilka geografiska områden du kan jobba i. Tänk på att du själv behöver kunna ta dig till och från arbetsplatsen. Vi försöker matcha dina önskemål, men det kan komma att styras av verksamheternas behov.

För att arbeta hos oss måste du lämna in ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ detta på polisens hemsida samtidigt som du skickar in din ansökan. Använd blanketten "Kontroll av egna uppgifter". Om du blir aktuell för en tjänst ska utdraget lämnas in i ett oöppnat kuvert.

Är detta sommarjobbet för dig? Urval påbörjas i januari. Skicka in din ansökan redan idag!

Kontakt
Rekryteringsenheten besvarar dina frågor via frågeformuläret som du hittar genom att klicka https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbochferiepraktik/stalldinfragaomsommarjobbinomsocialforvaltningensverksamhet.4.374329081859b0c257460821.html

Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Din sommar kan vara mer än bara ett jobb. Hos oss kan du göra något meningsfullt för både dig själv och andra.

Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Lärare 7-9 Sanda Högstadium (till hösten 25)

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Jan 22
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen.

Vi kallar det lärglädje.
Som anställd på Sanda Högstadium kommer du få vara med om en spännande resa - att forma en ny skola. Till hösten 2025 flyttar vi in i en helt nybyggd skola där du får vara med och sätta din prägel på verksamheten.

Ditt nya jobb
Sanda Högstadium är en årskurs 7-9 skola. Vi söker dig som är lärare med behörighet i minst 2 ämnen inför start hösttermin 2025. Då skolan växer behöver vi rekrytera 8-10 lärartjänster med olika behörigheter.

Som lärare på Sanda högstadium är det en fördel om du har ett idrottsintresse eftersom en stor del av eleverna är antagna via en idrottsprofil. 

Du är medveten om vikten av att anpassa undervisningen till alla elevers behov och förutsättningar och vill ta ansvar både för din undervisning och gemensamma frågor på skolan. En självklar utgångspunkt i arbetet är att alltid sträva efter att skapa goda relationer till eleverna.
Du ingår i ett arbetslag och deltar i arbetslagets gemensamma arbete. Du bidrar i ett kollegialt samarbete till en god lärmiljö. Du samverkar även med övrig personal på skolan.

Du är mån om att hålla dig uppdaterad som lärare och i ditt ämne genom omvärldsbevakning, fortbildning och det kollegiala lärandet. Mentorskap är en central del i din roll genom sociala kontakter kring elever och klasser, kontakt med vårdnadshavare, frånvarohantering och utvecklingssamtal samt samarbete med myndigheter och socialtjänst. I din roll samverkar du med elevhälsoteamet. Du förutsätts kunna arbeta med digitala verktyg i din undervisning.
 

Välkommen till oss
Inom Jönköpings kommun arbetar ca 13 000 medarbetare inom drygt 300 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Jönköping. Utbildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning och vi arbetar för en tillgänglig skola för alla och att vara en organisation med lärglädje. Verksamheten präglas av engagerade pedagoger som genom reflektion och flexibilitet tar vara på och utmanar varje elevs förmåga och kompetens för att möta en föränderlig värld. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad är du välkommen till oss!

Sanda Utbildningscentrum i Huskvarna består av fyra olika skolformer; gymnasiet, anpassad
gymnasieskola, anpassad grundskola och högstadium. På Sanda Utbildningscentrum studerar drygt 1400 elever. Mellan de här fyra skolformerna har vi ett nära samarbete kring personal, lokaler och gemensamma aktiviteter. 

Högstadiet på Sanda har sen starten för drygt 10 år sen haft ett tydligt idrottsfokus och kommer fortsätta med det även framåt när vi växer. I nuläget har vi ca 80 elever per årskurs, samtliga har sökt och blivit antagna genom tester i sin specialidrott. Från årskurs 7 HT25 kommer vi att ta in ungefär 100 elever från ett upptagningsområde och 100 elever via antagning i specialidrott. Hälsa och idrott är en del av vårt DNA och vi värnar om en hållbar hälsa för både elever och personal.

https://sandauc.se/idrottshogstadium.html

https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html

Din kompetens
Du är utbildad och legitimerad lärare för årskurs 7-9 med behörighet i minst 2 ämnen utifrån verksamhetens behov.

Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du är duktig på att kommunicera med vårdnadshavare, elever och personal på skolan. 

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde är 250807 eller annat efter överenskommelse.

För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. 

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Urval och intervjuer sker fortlöpande med start vecka 8. 

Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. Vänligen logga in via Skolverkets e-tjänst på följande länk: https://login.skolverket.se/idp/lleg-etjanst/select?returnUrl=https://lleg.skolverket.se/.

Vill du veta mer?
Peter Brandt Rektor Sanda Högstadium: Tel. 036-106571

Elin Kaiding-Edlund Bitr rektor Sanda Högstadium: Tel. 036-102979

Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan.

https://www.jonkoping.se/fackligaubf

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som lärare 7-9.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Sommarjobba som undersköterska inom HS!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 2
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Har du läst minst tre terminer på sjuksköterskeprogrammet eller är du kanske redan färdigutbildad undersköterska och har erfarenhet av exempelvis venprovtagning, dosettdelning och insulingivning? Inför sommaren 2025 söker vi dig som vill arbeta som undersköterska inom kommunal hälso- och sjukvård!

"Jag har jobbat som undersköterska länge och trivs verkligen med mina arbetsuppgifter.

En stor fördel jag ser med arbetet inom hälso- och sjukvårdsfunktionen är det nära samarbete som vi undersköterskor har med bland annat sjuksköterskor/specialistsjuksköterskor. Sen trivs jag verkligen med arbetstiderna och att jobba måndag till fredag" - Pernilla

"Att jobba som undersköterska inom hälso- och sjukvårdsteam 11 är utmanande och lärorikt och varierande. Vi lär oss något nytt varje dag och har ett gott stöd i kollegor." - Cecilia & Sara

Ditt sommarjobb
Kommunal hälso- och sjukvård erbjuder både planerade och akuta insatser i patientens hem. Patienten kan bo på äldreboende, gruppboende, korttidsenhet eller i enskild bostad som villa, radhus eller lägenhet. Målgruppen är bred och inkluderar både unga och äldre. Som undersköterska kommer du att utföra hälso- och sjukvårdsinsatser som delegerats eller överlåtits av sjuksköterska.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Blodtryckskontroll, kateterhantering, såromläggning. 
- Venprovtagning. 
- Läkemedelshantering ex dosettdelning, insulingivning. 
- Dokumentation i socialförvaltningens verksamhetssystem. 

I ett HS-team ingår du tillsammans med erfarna och kunniga kollegor med olika yrkesprofessioner så som arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster, rehabiliteringsassistenter och sjuksköterskor/specialistsjuksköterskor. Arbetstiden i HS-team är främst förlagd till dagtid.

HS-team 11 består av två korttidsenheter inom hälso- och sjukvårdsfunktionen. Med en palliativ inriktning och en med inriktning mot stort behov av omvårdnad och medicinskt stöd. Arbetet är förlagt på enheterna, så inget resande ingår i tjänsten. Arbetstider inom HS-team 11 är förlagd till dag/kväll eller natt.

Vem är du?
- Undersköterskeutbildning är ett krav, alternativt 3 terminer på sjuksköterskeprogrammet med godkända studieresultat, 6 terminer avklarade på läkarprogrammet eller 4 terminer avklarade för att bli biomedicinsk analytiker.
- Även du som är vårdbiträde med stor erfarenhet är välkommen att söka dig till HS-team 11. 
- B-körkort är ett krav då bil används som transportmedel i arbetet (gäller ej HS-team 11). 
- Goda kunskaper i svenska samt datorvana är ett krav. 
- För att kunna jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.

Du är strukturerad, självgående och van vid att planera, utföra uppgifter och fatta egna beslut. Du är flexibel och anpassar dig lätt till förändrade omständigheter. Precis som vi värdesätter du ett gott samarbete med kollegor. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten för arbetsuppgifterna.

Vad du kan förvänta dig 
Hälso- och sjukvårdsfunktionen i Jönköpings kommun består av tretton hälso- och sjukvårdsteam samt ett hemteam som arbetar med hemsjukvård och hemrehabilitering i både ordinärt och särskilt boende. Som sommarjobbare hos oss får du ett omväxlande arbete där ingen dag är den andra lik, och din arbetsplats beror på var patienten bor. Du får stor frihet att planera och organisera ditt arbete självständigt. I början av anställningen får du en introduktion som anpassas efter dina kunskaper och erfarenheter för att du ska känna dig trygg i din roll. Handledare finns i varje team. Vill du veta mer, besök gärna vår hemsida https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/yrken-och-kompetenser/jobba-inom-sjukvard-vard-och-omsorg/jobba-med-halso--och-sjukvard

https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sommarjobb-och-feriepraktik/sommarjobba-inom-halso--och-sjukvarden

Återvändarbonus

För dig som har sommarjobbat hos oss på socialförvaltningen i Jönköpings kommun tidigare år utgår en högre bonus. 

Bra att veta
Rekryteringen gäller sommarvikariat under juni till augusti med möjlighet till förlängning.
För arbete i HS-team är arbetstiden främst förlagd till dagtid måndag-fredag.
För arbete i HS-team 11 är arbetstiden förlagd dag/kväll eller natt såväl vardag som helg.

Då vi rekryterar till flera hälso- och sjukvårdsteam kan du i din ansökan ange vilket geografiskt område du främst är intresserad av att arbeta inom. 
 
Urval påbörjas i januari och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan idag! 

Vill du veta mer?
Välkommen med din fråga till: mailto:rekryteringsenheten@jonkoping.se

https://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som undersköterska!

Följ oss i sociala medier!
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Sommarjobba som sjuksköterska inom HS!

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Dec 2
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Inför sommaren 2025 söker vi dig som vill arbeta som sjuksköterska inom kommunal hälso- och sjukvård!
”Det bästa med att arbeta som sjuksköterska är alla personliga möten.

Sen tycker jag verkligen om att jag i mitt jobb får användning för såväl mina händer, min hjärna som mitt hjärta. Det som gör att jag trivs så bra är också den fina kamratskap och gemenskap som finns mellan kollegor. Vi stöttar och ställer alltid upp för varandra. En styrka som jag ser är också det nära samarbete som man inom hälso- och sjukvårdsfunktionen har med andra professioner” - Linda

Ditt sommarjobb 
Sjuksköterska i HS-team:

Som sjuksköterska hos oss arbetar du med både planerade och akuta hälso- och sjukvårdsinsatser i patientens hem. Det kan vara i äldreboende, gruppboende, servicebostad eller korttidsenhet. Du möter en bred målgrupp med varierande vårdbehov. Ditt uppdrag innefattar medicinska bedömningar och sjukvårdsinsatser som provtagning, sårbehandling och palliativ vård. Du ansvarar för läkemedelshantering och medicintekniska produkter. Dokumentation görs i socialförvaltningens system. Arbetet sker både självständigt och i samarbete med andra sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehabiliteringsassistenter, där du ofta har en central roll i teamet.

Sjuksköterska på nattetid:

Som sjuksköterska på natten arbetar du tillsammans med dina kollegor med både planerade och akuta hälso- och sjukvårdsinsatser i patientens hem, över hela kommunen. Du möter en bred målgrupp, där insatserna varierar beroende på patienternas behov. Du gör medicinska bedömningar och ansvarar för sjukvårdsinsatser som provtagning, sårbehandling och palliativ vård. Du hanterar läkemedel och medicintekniska produkter och dokumentation görs i socialförvaltningens system.

Vem är du?
- Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska/specialistsjuksköterska eller tar examen till sommaren. 
- B-körkort är ett krav då bil används som transportmedel i arbetet.
- Erfarenhet från vård och omsorg är meriterande. Du kan ha tidigare erfarenhet från arbete som sjuksköterska eller undersköterska.
- Goda kunskaper i svenska och datorvana är ett krav. 

För att du ska trivas i rollen tror vi att du som person är trygg i dig själv och i din profession, är bekväm med att göra egna bedömningar och fatta egna beslut med stöttning av kollegor. Du är strukturerad men har också ett flexibelt förhållningssätt som gör att du lätt anpassar dig till ändrade omständigheter och situationer. Du samarbetar bra med andra och trivs med teamarbete. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten för arbetsuppgifterna.

Vad du kan förvänta dig
Hälso- och sjukvårdsfunktionen i Jönköpings kommun består av tretton hälso- och sjukvårdsteam samt ett hemteam som arbetar med hemsjukvård och hemrehabilitering i både ordinärt och särskilt boende. Som sommarjobbare hos oss får du ett omväxlande arbete där ingen dag är den andra lik, och din arbetsplats beror på var patienten bor. Du får stor frihet att planera och organisera ditt arbete självständigt. I början av anställningen får du en introduktion som anpassas efter dina kunskaper och erfarenheter för att du ska känna dig trygg i din roll. Handledare finns i varje team. Vill du veta mer, besök gärna vår hemsida https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/yrken-och-kompetenser/jobba-inom-sjukvard-vard-och-omsorg/jobba-med-halso--och-sjukvard

https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sommarjobb-och-feriepraktik/sommarjobba-inom-halso--och-sjukvarden

Återvändarbonus
För dig som har sommarjobbat hos oss på socialförvaltningen i Jönköpings kommun tidigare år utgår en högre bonus. 

Bra att veta
Rekryteringen avser sommarvikariat under juni till augusti med möjlighet till förlängning. För dig som visar framfötterna finns goda möjligheter till tillsvidareanställning. Arbetstiden i HS-team är förlagd till dag och kväll såväl vardag som helg. 

För dig som är mer intresserad av att jobba nattetid gäller följande. Arbetstiden är förlagd till vaken natt, viss dags- och kvällstjänstgöring kan förekomma. Du utgår från våra kontor vid Asecs.


Då vi rekryterar till flera hälso- och sjukvårdsteam kan du i din ansökan ange vilket geografiskt område samt om du helst önskar HS-team eller nattarbete. 
Urval påbörjas i januari och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan idag! 

Vill du veta mer?
Välkommen  med din fråga till: mailto:rekryteringsenheten@jonkoping.se

https://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som sjuksköterska!

Följ oss i sociala medier!
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu