Jönköping: Redovisningsekonom till Holmgrens Bil

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom till Holmgrens Bil i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-25 // Varaktighet: Heltid

För dig som Redovisningsekonom finns nu chansen att arbeta i en väletablerad och fartfylld koncern med Glädje, Respekt, Ansvar och Sparsamhet som värdegrund. I rollen som redovisningsekonom på Holmgrens Bil tar du ett helhetensansvar för den löpande redovisningen och boksluten i ett eller flera av koncernens bolag. Du får möjlighet att arbeta brett och utvecklas inom redovisningsområdet och blir dessutom del i ett härligt team på runt 10 medarbetare på ekonomiavdelningen. Du arbetar nära och rapporterar till redovisningschefen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Löpande redovisning med månads- och årsbokslut samt årsredovisning
Moms, skatt och avstämningar vid månads- och årsbokslut
Anläggningsredovisning med avstämning av anläggningstillgångar
Stötta organisationen i frågor kring redovisning och ekonomisk rapportering
Likviditetsprognoser, analys och rapportering
Delta i att arbeta fram gemensamma mål- och nyckeltal för ekonomifunktionen
Bidra till kontinuerlig utveckling och förbättringar för ekonomifunktionens processer
Samarbete med revisorer och ta fram underlag för granskning och intern kontroll
Delaktig i koncernredovisning såsom koncerninterna mellanhavanden och övrig rapportering

Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har en civilekonomexamen eller motsvarande och minst fem års erfarenhet av tidigare roll som Redovisningsekonom, gärna i större bolag. Du har erfarenhet av arbete i större ekonomisystem och är en van excelanvändare. Du behärskar svenska och engelska såväl i tal som skrift.
Personliga egenskaper
För att passa i rollen som redovisningsekonom på Holmgrens Bil är du prestigelös, nyfiken och villig att arbeta brett. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta strukturerat och tillsammans med andra. När utmaningar kommer är du lösningsorienterad och tar gärna egna initiativ och ser förbättringsmöjligheter. Viljan att utvecklas och komma framåt finns där, både när det kommer till dig själv som individ och för företaget i stort.
Vad erbjuder företaget dig?
Holmgrens Bil erbjuder en spännande och bred tjänst som för rätt person kommer innebära mycket goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en central spelare i en spännande koncern med många olika kontaktytor både internt och externt.

Placeringsort: Jönköping
Om företaget
Holmgrens Bil är idag ett av Sveriges största privata bilhandelsföretag och vi finns på 14 orter i Sverige. Vi säljer sex nybilsvarumärken: BMW, MINI, Hyundai, Nissan, Ford och MG och har auktoriserade verkstäder för alla våra egna märken. På Holmgrens Bil jobbar vi alltid utifrån vår värdegrund. Genom engagerade medarbetare och en bransch ledande service bygger vi långsiktiga relationer tillsammans med våra kunder. Vårt varumärkeslöfte är Vi bryr oss, och det är den upplevelse varje kund alltid har rätt att förvänta sig hos oss.
AnsökanI denna rekryteringsprocess samarbetar Holmgrens Bil AB med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult/regionchef på Meritmind, Catharina Bülow 073 653 13 21, catharina.bulow@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom sökes omgående!

Läs mer Apr 6
S&F Nordica Legal söker dig som brinner för redovisning och som vill fortsätta att utvecklas i rollen som redovisningsekonom.
Vi söker just nu en redovisningsekonom på 100 %. I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta i en bred tjänst med krav på erfarenhet av att kunna arbeta självständigt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Leverantörsfakturor
Kundfakturor
In- och utbetalningar
Löpande bokföring
Momsdeklarationer/Skattedeklarationer
Avstämningar
Månadsrapport
Bokslut

Vi erbjuder en trygg men samtidigt dynamisk arbetsmiljö där det finns möjlighet att vara med och påverka och där du får chans att utvecklas.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev till valentine.audisho@sfnordica.com.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Ansök nu

Servicecenter ekonom/redovisningsexpert

Läs mer Apr 24
Är du sugen på att arbeta som expert gentemot våra kunder för våra system Vitec Ekonomi och Vitec Verksamhetsanalys? Jobbet innebär daglig kundkontakt och du blir del av ett team med positiv energi och framåtanda.
Vitec Fastighet, en del av Vitec Software Group är Sveriges största leverantör av affärssystem för fastighetsbranschen. Genom innovativa lösningar och lång erfarenhet är vi stolta att erbjuda systemstöd av högsta kvalité.
Vi erbjuder en spännande arbetsplats, med möjligheter till utveckling. Att jobba hos oss är populärt, vi har ett ENPS-index på 50, ett av de högsta i branschen och flera av de som tidigare lämnat oss har sökt sig tillbaka till oss som arbetsgivare. Något vi är väldigt stolta över.
Om tjänsten
Ditt ansvar blir att ge expertråd och stöd främst åt kunder inom våra produkter Vitec Ekonomi och Vitec Verksamhetsanalys och vi ser därför att du behöver ha goda ekonomi- och redovisningskunskaper. Du behöver även vara en nyfiken problemlösare med ett analytiskt angreppssätt. Det är ett stort plus om du även har erfarenhet från fastighetsbranschen. Arbetet utförs främst via telefon och vårt ärendehanteringssystem.
Du kommer tillhöra ett team som består av 22 mycket erfarna medarbetare och som finns på flera orter. Vi brinner för våra kunder och har en stark gemenskap där vi hjälper varandra. Vi jobbar hårt för att hålla en hög servicenivå med personlig touch gentemot våra kunder. Ett arbete som du kommer att bli delaktig i.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en engagerad person med en positiv inställning och som alltid är mån om att leverera utmärkt service. Vi värdesätter samarbete och ödmjukhet, där du aktivt stödjer dina kollegor och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du bör tycka om att lösa komplexa problem och kunna sätta dig in i kundens behov. Vidare behöver du vara nyfiken, kommunikativ och redo att ta ansvar.
Vilken erfarenhet ska du ha?
· minst 2-3 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
· erfarenhet av att jobba med systemstöd av programvaror · erfarenhet av service och kundkontakt
Du är civilekonom eller har motsvarande högskoleexamen och vi tror attdu idag arbetar med redovisning alltifrån löpande bokföring till controlling.
Om du har erfarenhet av någon av våra produkter eller om du tidigare arbetat med redovisning på ett fastighetsbolag så är det meriterande. Då alla våra kunder finns i Sverige behöver du tala och skriva svenska obehindrat.
Vad erbjuder vi?
Hos oss får du en trygg anställning med extra semesterdagar, friskvårdsbidrag, teamkänsla och möjlighet till distansarbete. Vi prioriterar en stark gemenskap och anordnar därför olika sammankomster och konferenser, senast besökte vi Gotland som bjöd på både härliga aktiviteter och sol! Vi är bra på det vi gör, mycket beroende på att vi trivs tillsammans och har skapat en gemensam företagskultur driven av en stark värdegrund. Vill du läsa mer om vår verksamhet och få en närmare beskrivning om hur det är att arbeta på Vitec så följ denna länk: www.vitec-fastighet.com/kontakt-om-oss/om-oss/
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Tillsvidareanställning
Plats: Stockholm, Jönköping, Örebro, Kalmar, Västerås
Sista ansökningsdag: Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2023-05-15. Rekrytering sker löpande.
I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Therese Ericson, Gruppchef Vitec ServiceCenter, therese.ericson@vitecsoftware.com

Om Vitec Fastighet
Som en del i Vitec Software Group finns affärsenheten Fastighet, Sveriges största leverantör av heltäckande affärssystem till fastighetsbranschen. Vi är ca 150 medarbetare fördelade på 9 orter i landet med ett gemensamt uppdrag att leverera tillförlitliga system som hjälper våra kunder i deras vardag.
Vi som jobbar på Vitec bidrar alla till samhällsnyttiga och samhällskritiska produkter. Sanningen är att många verksamheter skulle stanna utan Vitec. Därför måste vi tänka långsiktigt, vilket också uttrycks i vårt varumärkeslöfte – To rely on today and tomorrow. Läs mer om oss på www.vitec-fastighet.com.
Om Vitec Software Group
Vitec är ledande inom Vertical Software och har sitt ursprung och huvudkontor i Umeå. Våra produkter har utvecklats utifrån specifika behov inom olika nischer i samhället. Medarbetarnas expertis, i kombination med vår gemensamma företagskultur och affärsmodell, möjliggör ständiga förbättringar och innovationer. Vi växer genom våra affärsenheters framgångar och genom förvärv. Allt vi gör, gör vi med ett långsiktigt perspektiv. För vi är att lita på – idag och imorgon. Vitec har 1 500 anställda, är noterat på Nasdaq Stockholm och hade 2023 en nettoomsättning på 2 778 miljoner kronor. Läs mer på vitecsoftware.com.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Finnvedens Lastvagnar i Jönköping

Läs mer Apr 22
Vill du få möjlighet att arbeta med en bred och utvecklande tjänst som Redovisningsekonom? Har du ett par års erfarenhet inom redovisning och är trygg och självgående i din arbetsroll? Då har vi möjligheten för dig! Till Finnvedens Lastvagnar söker vi nu en Redovisningsekonom. Tjänsten är på konsultbasis med önskad start i augusti fram till mars år 2026. Möjlighet till förlängning eller övergång i anställning finns för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!


Om tjänsten
I rollen som Redovisningsekonom hos Finnvedens Lastvagnar får du möjligheten att utvecklas i en bred roll med ansvar för olika ekonomiska arbetsuppgifter på ett företag med ambitiösa tillväxtplaner. Du erbjuds ett kompetent och positivt ekonomiteam som hjälps åt när det behövs. Därtill har du daglig kontakt med servicechefer och den interna säljorganisationen, som du stödjer med ekonomiska rapporter och underlag. För dig med ett stort systemintresse och ett förbättringsdriv finns det goda möjligheter att involveras i projekt och utveckling av arbetsprocesser och transaktionsflöden.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
• Löpande redovisning
• Ekonomiska rapporter och kostnadsanalyser
• Avstämningar
• Leverantörsfakturahantering
• Upprättande av månads- och årsbokslut
• Årsredovisning och deklaration
• Budgetarbete
• Service och uppföljning gentemot regionchefer, servicechefer samt ledning
• Delaktighet i ekonomiska projekt


Arbetstider är vanliga kontorstider med utrymme för flex.


Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är självgående i en roll som Redovisningsekonom. Du har en ekonomiutbildning i grunden, yrkeshögskola eller en högskoleexamen. Du har med fördel erfarenhet från redovisnings-/revisionsbranschen. Vidare har du en mycket god IT-system vana och framför allt behärskar du Excel mycket väl. Du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

För att trivas i rollen är du ansvarstagande, noggrann och van vid att arbeta mot deadlines. Därtill tycker du om att samarbeta med andra och har en kommunikativ samt stödjande förmåga då rollen innefattar mycket kontakt med övriga kollegor internt. Vidare ser vi gärna att du som person är handlingskraftig, prestigelös och bidrar till en positiv stämning.


Om verksamheten
Finnvedens Lastvagnar startades 1997 när man särskilde lastvagnsverksamheten från personbilar på den dåvarande huvudanläggningen i Värnamo. Sedan dess har man expanderat kraftigt genom ett antal förvärv i närliggande distrikt. Idag är bolaget den största privata återförsäljaren av Volvo Lastvagnar och finns representerade på 20 orter i södra Sverige. Huvudkontoret ligger strategiskt beläget utmed E4:an i Jönköping. Genom att i samma bolag kunna erbjuda helhetslösningar i form av försäljning, service, uthyrning, reservdelar, försäkringar och finansiering är man en självklar och trygg partner för alla som arbetar yrkesmässigt med åkeriverksamhet och transporter. Målet med verksamheten är att kontinuerligt arbeta för att höja servicegraden i området genom nära och enhetlig service på samtliga anläggningar. Ett flertal prestigefulla priser har erhållits på senare år, bland annat bästa Volvo Action Service och bästa mekanikerteam.

Finnvedens Lastvagnar ger dig en anställning i ett tryggt och stabilt familjeföretag med ett starkt varumärke, offensiv tillväxtstrategi, framåtanda och snabba beslutsvägar. De är en arbetsgivare med ett starkt medarbetarperspektiv som alltid vill bli bättre och utvecklas.

Deras värdegrund är den som genomsyrar allt de gör på Finnvedens Lastvagnar. Den står för hur de bemöter deras kunder och varandra. Deras ledstjärnor i vardagen är yrkesstolthet, driv, öppenhet och närhet.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Apr 25
Om oss
Länsförsäkringar Jönköping består av 290 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Vi vill tillsammans göra mer än att erbjuda de bästa tjänsterna inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Hos oss har alla medarbetare ett meningsfullt jobb, som bidrar till något större. Vi erbjuder dig möjligheten att skapa trygghet i våra kunders vardag, vara engagerad i lokalsamhället och tillsammans prioritera hållbarhetsarbetet högt. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar innovation, främjar samarbete och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Hos oss får du en plats att växa och bidra i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap.


Vi erbjuder dig
Länsförsäkringar Jönköping är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Vi erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder i hela Jönköpings län och kan därmed lägga kraft på att lära känna våra kunder och säkerställa deras behov. Som kundägt bolag fokuserar vi på att skapa trygghet och möjligheter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att förebygga olyckor och skador, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss.

Är du en driven ekonom med ett starkt intresse av att fortsätta växa och utvecklas på bredden inom redovisning? Är du dessutom analytisk och har en god samarbetsförmåga? Då kan du vara den person som vi söker till en tjänst som redovisningsekonom till Länsförsäkringar Jönköping.

Om jobbet
I rollen som redovisningsekonom är du en viktig del av avdelningen Ekonomi & Finans. Där kommer du att medverka i arbetet med att upprätta bolagets redovisning, månads- och årsbokslut, årsredovisning, deklarationer med mera. Du kommer att ha ett eget ansvar för vissa bokslutsprocesser, redovisningsfrågor och avstämningar. Då Länsförsäkringar Jönköping är ett tillståndspliktigt bolag så kommer du att vara med och upprätta och kvalitetssäkra bolagets myndighetsrapportering. Du kommer att medverka till bolagets utveckling genom analys och kvalitetssäkring av data. Företaget står inför flera spännande utmaningar till följd av bland annat nya regelverk och systembyten, varför en annan viktig del i tjänsten är att aktivt delta i arbetet med effektivisering och utveckling av processer, rutiner och arbetssätt. I rollen kommer du att arbeta nära övriga medarbetare vid ekonomi- och finansavdelningen samt ha såväl interna som externa kontakter.

Om dig
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande och har några års erfarenhet med ekonomiarbete, gärna med arbetslivserfarenhet från försäkringsföretag alternativt arbete med revision av finansiella företag vid revisionsbyrå.  Som person är du analytisk och förstår komplexa strukturer och frågeställningar. Du är kommunikativ och kan uttrycka dig pedagogiskt i både tal och skrift. Jobbet kräver goda kunskaper i Microsoft Office såsom Word och Excel. Du har en god samarbetsförmåga och trivs att samverka med kollegor i en prestigelös miljö. Att du är en självständig person som kan planera, organisera och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard tror vi är viktigt för att lyckas med denna roll. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar och har ett positivt förhållningssätt och nyfikenhet till förändringar och nya arbetssätt. 
Eftersom vi ägs av våra kunder handlar en stor del av jobbet om att finnas där för dem i vardagen när livet händer, med fokus på långsiktiga och hållbara relationer. Länsförsäkringar Jönköpings värdeord är långsiktighet, omtänksamhet och nyfikenhet, vilket är egenskaper vi söker hos dig som är intresserad av att arbeta hos oss.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Troax

Läs mer Apr 22
Har du ett brinnande intresse för siffror och är redo för nya utmaningar? Härligt! Troax i Hillerstorp behöver nu förstärka sin organisation med en redovisningsekonom. Vi söker dig som har ett stort driv och vill fortsätta din karriär inom redovisning.

Om företaget
Troax Group startades 1955 i småländska Hillerstorp och är idag den ledande globala leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning inom marknadsområdena Maskinskydd, Lager samt Förråd. Troax mission är att utveckla högkvalitativa och innovativa säkerhetslösningar som skyddar människor, egendom och processer. Troax har utvecklats till en framgångsrik börsnoterad internationell koncern med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i över 45 länder. Antalet anställda är idag ca 1200 medarbetare. Huvudkontoret är beläget i Hillerstorp. Läs mer om oss och vår fantastiska resa på www.troax.com

Dina arbetsuppgifter
Välkommen till oss på Troax! Vi erbjuder en trygg men samtidigt dynamisk arbetsmiljö där det finns möjlighet att vara med och påverka och där du får chans att utvecklas. I rollen som redovisningsekonom kommer du arbeta med löpande redovisning, avstämningar samt bokslut med efterföljande rapportering för 3 svenska försäljningsbolag. Vid sidan av dina ordinarie arbetsuppgifter finns det möjlighet att engagera sig i olika förbättrings- och effektiviseringsprojekt.

I ditt ansvarsområde ingår även:
• Vara behjälplig vid upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer
• Arbete med budget samt statistik och KPI:er
• Rapportering till myndigheter

Du ingår i ett team om sju personer och rapporterar till Accounting Manager. Då vi har kontor både i Hillerstorp och Jönköping så går det bra att fördela sin arbetstid på båda orterna.

Din profil
Vi vill jobba med dig som har relevant utbildning inom ekonomi från universitet alternativt yrkeshögskola. Om du dessutom har något års erfarenhet av liknande arbete blir vi extra glada. Du har lätt för att sätta dig in i olika system, har goda kunskaper i Excel och behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift.

På Troax värnar vi om teamet, därför är du som söker en lagspelare som tror på att vi arbetar bäst tillsammans. Du tycker om att ha kul på jobbet och bidrar därmed till den goda stämningen både i det dagliga arbetet och vid fikabordet. Som person är du ansvarstagande, engagerad och har förmågan att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en naturlig fallenhet för siffror och har en bredare förståelse för ekonomi samt vilja att analysera, dra slutsatser samt ge förslag på förändringar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi ser fram emot att välkomna dig till ett stabilt bolag där glädje, energi och en genuin och familjär anda kännetecknar vår kultur.

Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Troax med Skill. Du är välkommen med din ansökan på skill.se. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Algeskog på 036-18 82 96, linda.algeskog@skill.se alternativt Maria Svensson på 076–6771288, maria.svensson@skill.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Meritmind AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Meritmind AB .

Financial Controller till Kitron, Jönköping

Finansiell controller
Läs mer Mar 27
Motiveras du av att arbeta i en dynamisk internationell miljö? Då är den här tjänsten som Financial Controller en spännande tjänst för dig!
I din roll som controller hos oss ansvarar du för den finansiella rapporteringen samt bidrar till redovisning och bokslut. Du har ett nära samarbete med ekonomiteamet och rapporterar till Finance Manager.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rapportering av prognos och bokslut enligt IFRS
Rapportering av KPI:er
Rapportering cashflow
Delaktig i månads- och årsbokslut
Delaktig i prognos, budget- och analysarbete
Ad hoc-rapporter



Kvalifikationer
Vi söker dig som är väl insatt i redovisning, bokslut och rapportering, gärna med erfarenhet från ett producerande internationellt bolag. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och det är meriterande om du även har arbetet i affärssystemet IFS. Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller har motsvarande förvärvad kunskap som vi bedömer likvärdig. För rollen krävs det att du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
För att trivas i rollen är du en person som motiveras av ett högt tempo med tighta deadlines i en föränderlig miljö. Du tar gärna ansvar för rapporteringen och det är en självklarhet för dig att arbeta proaktivt samt bidra till samarbete i gruppen. Vi värdesätter också din initiativförmåga, flexibilitet och prestigelöshet.


Vad erbjuds du hos oss?
Kitron erbjuder en positiv, utmanande och inspirerande arbetsmiljö. Våra företagsvärderingar: Ansvarstagande, Innovation och Engagemang är viktiga ledord som vi alla lever efter i vårat dagliga arbete. Att vara en del av Kitron innebär att du kommer att ha möjligheter att utveckla dina kunskaper för att nå din fulla potential. En karriär hos oss innebär möjligheter att växa inom ditt arbete, hitta nya sätt att förnya och utveckla dina talanger.


Om Kitron
Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Malaysia, Indien och USA.
Med cirka 3000 högkvalificerade medarbetare tillverkar och levererar vi allt från färdigmonterade kretskort till kompletta slutprodukter för kunder globalt.
På siten i Torsvik, strax söder om Jönköping City, arbetar idag ca 300 medarbetare. Här får du arbeta i fräscha och moderna lokaler och får möjligheten att lära känna många nya, härliga kollegor. Trevlig arbetsmiljö och god hälsa hos våra medarbetare är viktigt för oss och du har tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner.


Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Kitron med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Tiitso, tel 0765-112910 eller Catharina Bülow, tel 0736-531321. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Det innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Vi gör även en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Ekonomikonsult
Läs mer Mar 21
Arbetar du idag som ekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli interimskonsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta?
Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som är erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är;
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag
Kollektivavtal
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Generöst friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Kollegor med härlig stämning och mycket skratt!



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping, Jönköping och Uppsala. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Talent Acquisition Specialist Josefine Westman på josefine.westman@meritmind.se, 076-417 68 55
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Controller till Meritmind, Jönköping

Controller
Läs mer Dec 22
Våra konsulter gör ett strålande jobb ute hos våra kunder och därför är det hög efterfrågan på dem och deras kompetens. Vi behöver därför bli fler och nu är efterfrågan extra hög på Controller med olika inriktning, bland annat inom business controlling, financial controlling och IT-controlling.
Konsultrollen innebär en chans att utvecklas som Controller på kort tid genom uppdrag av olika karaktärer. Du blir en stor tillgång för våra kunder och med ditt driv och din vilja att leverera bidrar du till Meritminds mål – att hjälpa människor och företag till framgång.
Många av uppdragen innebär start omgående så för dig som är tillgänglig redan nu är möjligheten stor att du snabbt får ett uppdrag hos någon av våra kunder. Har du F-skatt och vill bli associerad konsult är du också varmt välkommen att skicka in din ansökan.


Exempel på ansvarsområde i rollen som Controller:
Bokslut, budget och prognosarbete
Löpande analyser och uppföljning av ekonomiska utfall
Verksamhetsuppföljning och kostnadskontroll
Arbeta med projekt inom ekonomi och IT
Kontinuerligt utveckla och förbättra processer och rutiner
Vara stöd till affärsområdeschefer, ledningsgrupp och VD



Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet från controllerområdet. Du har med fördel erfarenhet från produktion och tillverkande industri då vi har flertalet kunder inom det området. Utöver det ser vi att du är bokslutssjälvständig, har jobbat med budget, prognos, resultatuppföljning, analys och rapportering. Du har även stor erfarenhet från olika affärssystem och har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som ekonomikonsult hos Meritmind stimuleras av att möta nya människor och miljöer. Din analytiska förmåga och ditt intresse för redovisning innebär att du håller dig uppdaterad med det senaste och kan utnyttja dina kunskaper till effektiv problemlösning. Slutligen är du en person som trivs med teamarbete och vill vara med och skapa värde och bidra till våra kunders lönsamhet och tillväxt.


Om Meritmind
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef: på mail: louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske sporadiskt under sommarperioden. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
· Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Ekonomichef till producerande bolag i Småland

Ekonomichef
Läs mer Dec 28
Nu söker vi åt kunds räkning en Interim ekonomichef till ett känt bolag i Småland. Som ekonomichef ansvarar du för helheten vilket inkluderar allt löpande ekonomiarbete, månadsrapporter, resultat till ledningsgruppen, årsredovisning och analys.


Huvudsakliga arbetsuppgifter som interim Ekonomichef
• Löpande ekonomiarbete
• Månadsrapporter
• Resultat till ledningsgruppen
• Årsredovisning
• Analys


Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har senior erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med samtliga delar inkluderade. Vi ser det som en fördel om du har en högskoleexamen inom ekonomi och tidigare erfarenheter från produktionsbolag. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift och är även van att arbeta i Excel samt i större affärs- och ekonomisystem. (Med fördel Monitor)


Personliga egenskaper:
Rollen som ekonomichef präglas mycket av att vara trygg i sina ekonomikunskaper och äga sina processer. För att trivas behöver du ha både driv och vara en självgående person med erfarenhet.


Om företaget: Stort produktionsbolag


I detta konsultuppdrag samarbetar kunden med Meritmind.
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om konsultuppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef:
Louice Silvärn på 070–1660859 eller mail louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV och det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 24
Arbetar du idag som redovisningsekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli anställd konsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind interim kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta?
Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är;
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag
Kollektivavtal
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Generöst friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Kollegor med härlig stämning och mycket skratt!



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping och Jönköping. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Anna Henebäck på anna.heneback@meritmind.se, 076-495 42 24
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundansvarig till Meritmind, Jönköping

Utesäljare
Läs mer Okt 4
Vill du hjälpa våra kunder till framgång inom ekonomiområdet?
Till vårt härliga team i centrala Jönköping söker vi nu en kundansvarig som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa.
Vi står inför en spännande digital utveckling och vi behöver förstärkning i vår organisation med en driven kundansvarig som trivs i möten med kunder och med att göra affärer.
Du kommer att utgå från Meritminds kontor i centrala Jönköping och rapporterar till regionchef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som kundansvarig:
Bygga nära relationer med dina kunder och uppnå dina säljmål med eget budgetansvar
Bidra till utveckling, nytänkande och energi till hela säljteamet?inom Meritmind
Identifiera samt bidra till att vidareutveckla våra kunders ekonomifunktioner och bistå med våra tjänster inom interim, bemanning, rekrytering och förändringsledning
Omvärldsbevakning av ekonomimarknaden inom olika branscher och på ett konsultativt sätt stödja våra kunder i strategiska beslut



Kvalifikationer och erfarenhet:
För att lyckas i rollen har du några års erfarenhet av relationsbyggande B2B-försäljning. Akademisk examen inom ekonomi är starkt önskvärt. Vidare ser vi en fördel om du har erfarenhet från en operativ ekonomroll. Vi söker dig som är affärsinriktad, uppmärksam och en lyhörd lagspelare med god förmåga att kunna anpassa erbjudanden mot kundens behov och önskemål. Vidare ser vi att du kommunicerar med lätthet på svenska och engelska i både tal och skrift. Dessutom behöver du ha körkort eftersom våra kunder finns i regionen.
Personliga egenskaper:
Som kundansvarig lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen är du trygg i dig själv och drivs av att utifrån kundnytta hitta och utveckla affärsmöjligheter.
Du har ett förtroendeskapande sätt där lyhördhet och nyfikenhet är ledord. Självklart har du en hög energinivå och trivs med att arbeta både självständigt och i team.
Vad erbjuder vi dig?
Vi är ett entreprenörsdrivet bolag som drivs av tillväxt i kombination med kvalitet och glädje
Flexibla arbetstider och möjlighet att styra sin vardag
Möjlighet att vara med i utvecklingsprojekt inom och utanför ditt arbetsområde
Roliga hälsofrämjande aktiviteter
Kompetensutveckling, via vår utbildningsportal
Konferenser, fester och kick-offer
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Attraktivt friskvårdsbidrag



Placeringsort: Jönköping
Om Meritmind:
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi har ett starkt varumärke, är marknadsledande inom vår nisch och erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda, omsätter ca en halv miljard och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Linköping och Jönköping. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta regionchef Catharina Bülow på 0736-531 321 eller catharina.bulow@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till denna adress: rekrytering.jonkoping@meritmind.se

Ansök nu