Jönköping: Compliance Specialist - Autonomous Machinery & Operation

Hitta ansökningsinfo om jobbet Compliance Specialist - Autonomous Machinery & Operation i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Your role
This position is dedicated to advanced electric products – autonomous machines, and your main tasks will be to:
Identify and monitor worldwide regulatory development within areas affecting autonomous machines, such as functional safety and autonomous operation.
Assure that relevant stakeholders (R&D, product management, sourcing and manufacturing) are proactively informed about related legislative and standard changes.
Be part of our compliance network and take an active role in relevant national and international standard committees.
Represent Product Compliance in new product development projects to secure that product compliance is achieved. This include specifying requirements, supporting certification processes, reviewing compliance evidence and approvals.
Act in group compliance network lobbying activities to influence proposed legislative and standard changes, that risk to adversely affect the business.
Support in questions related to autonomous machinery and operation coming from compliance colleagues, R&D organizations, projects and other stakeholders.

About you
To fit in this role, we see that you have the following qualifications:
M.Sc. or BS degree in engineering or equivalent work experience.
Proficiency in English is required.
Experience from work with complex electric products and sensor technology.
Competence and experience in functional safety is preferred.
Knowledge about general product requirements for electric products, batteries, SW development, functional safety and (autonomous) road homologation is beneficial.

At Husqvarna we work in a global and high paced environment which require integrity and flexibility. We believe that you are a social, diplomatic and driving person who enjoy working individually as well as in a team. Further, you have a passion for compliance and quality and have a good insight in what consequences there is when lack of it.
Application
Please submit your application with CV and cover letter. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations.
For more information about the position, please contact Manager Product Compliance – Robotic/Wheeled; Therese Berg, therese.berg@husqvarnagroup.com.
Union Representatives:
Soili Johansson – Unionen, soili.johansson@husqvarnagroup.com
Cameron Rad – Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Företräder samtliga Saco-förbund), cameron.rad@husqvarnagroup.com.
When we receive your application, we will review it carefully to see if your profile matches the requirements of the vacant position. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be invited for an initial interview. In preparation for the interview you will receive information about the arrangement as well as other steps in the process, such as second interviews, assessments, references and introduction. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.
We seek people who have a great sense of self-motivation, creative problem solvers who enjoy collaboration and networking in an international environment - people with a strong desire to add value. Our Key Behaviors always begins with ME, I take ownership and I ask myself: What can I do?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Civilingenjör, konstruktion, elektronik

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Civilingenjör, konstruktion, elektronik.

Elektroingenjör till Saab i Huskvarna!

Läs mer Jan 26
Är du en engagerad och analytisk Elektroingenjör? Vill du vara del av ett bolag som konstant utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt? Se då hit! Hos Saab i Huskvarna ges du stora utvecklingsmöjligheter samtidigt som du får de bästa förutsättningarna att leverera kvalitativa lösningar! Välkommen in med din ansökan - vi tillämpar löpande urval! 

Om tjänsten:

Vi söker för Saabs räkning en elektroingenjör att bli en del av dess "Operation Live training"- avdelning. Du kommer att tillhöra ett team som arbetar med allt ifrån offertfasen, kravspecifikationer, elscheman, verifiering av kretskort, optik samt hårdvarutest. I denna roll kommer du huvudsakligen vara delaktig i utvecklingen av de elektroniska komponenterna till diverse stridsredskap. Du kommer ges möjlighet att delta i flertalet projekt av variation med syftet att förbättra olika komponenter till exempelvis stridsvagnar. Vidare kommer du bli en del av ett team med senior karaktär som präglas av ett prestigelöst tankesätt där alla hjälps åt!

Arbetsuppgifter:

Du kommer till exempel att:

Utveckla elektrokomponenter med fokus på förbättring till Saabs träningsutrustning.
Delta vid detaljkonstruktion såväl på plats som ute hos kund.
Vara en del av hela produktionscykeln från ax till limpa.

Vi söker dig som: 
Innehar en civilingenjörsutbildning inom elektro, mekanik eller motsvarande med inrikting elektro.
Har ett extra intresse för elektroteknik och teknologisk innovation.
Talar obehindrat svenska och engelska då detta kommuniceras i det dagliga arbetet såväl internt som externt.


Det är meriterande men inte ett krav om du:

Har tidigare arbetslivserfarenhet av en liknande roll.


Därutöver kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet och vi tror att du som söker är en nyfiken och analytisk person med brinnande tekniskt intresse. Du uppskattar en roll med bred varians och lägger ingen prestige i det arbete som utförs. Du är en öppen och samarbetsvillig person som effektivt kan samverka med nära kollegor, andra avdelningar och externa leverantörer!

Om kundföretaget:

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land-, och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företaget respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Om anställningen: 

Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd, vid var tids gällande, bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du blir direktanställd hos kunden efter 12 månader.

 Övrig info: 
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Huskvarna
Rekryteringsansvarig: Sanja Velimirovic
Lön: Marknadsmässig månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om Friday:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag.

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Elektronikingenjör Jönköping

Läs mer Mar 25
Together Tech är med och utvecklar innovativa produkter och digitala lösningar. Vi tror på att skapa en inkluderande, dynamisk arbetsplats och uppmuntrar våra medarbetare att kombinera sin starka tekniska kompetens med viljan att utmana för att skapa en mer hållbar framtid.

Nu söker vi dig som är elektronikingenjör som vill ta nästa steg i din utveckling. Vi på Together Tech erbjuder tjänster inom produktutveckling, med både professionellt och personligt engagemang för människan och miljön. Vi söker nu som vill arbeta i en miljö där kreativitet och personlighet premieras och som delar strävan om en mer hållbar och bättre värld.

Vi söker dig som är civil- eller högskoleingenjör, samt har några års erfarenhet av att arbeta som elektronikingenjör. Viktigast av allt är din entusiasm över ny teknik och ditt sinne för innovation - du är kreativ och van vid att arbeta projektorienterat. Du är en utpräglad lagspelare och en kulturbärare som sprider glädje, omtanke och strävan.

Dina personliga egenskaper

Att vara anställd hos oss kräver en flexibel och nyfiken grundinställning, ett självständigt arbetssätt och en förmåga att bygga starka relationer med både kunder och kollegor. Vi ser att du är en person som är intresserad av de senaste teknikerna inom ditt område och är motiverad att utvecklas tillsammans med oss.

Together Tech för hållbar produktutveckling

Vi ger möjligheter till att kunna utvecklas genom en variation av uppdrag inom olika branscher och områden, i uppdrag hos kund eller i något av våra spännande in-houseprojekt. Hos oss på Together Tech arbetar du tillsammans med andra ingenjörer som brinner för miljö och hållbarhet, alla med en vilja att skapa bestående lösningar med hjälp av teknik - eller som vi säger: Better World Tech!

Din utveckling & vårt stöd????

Din utveckling och ditt välmående är viktigt för oss varpå vi erbjuder förmåner som stöttar dig och din karriär på bästa sätt. Vi värdesätter vikten av trygg anställning och fast lön, och är kollektivanslutna. För att främja din hälsa erbjuder vi friskvårdsbidrag på 4000 kr per år och även hälsoundersökning, bidrag till aktiviteter och friskvårdsrabatter.

Vi gillar att umgås med varandra i olika sociala aktiviteter, som passar alla! Alltifrån afterworks, sportaktiviteter och 5-kamp till företagskonferenser. Vi strävar efter att ge dig förutsättningar att växa genom olika uppdrag och projekt samt individuella utvecklingsplaner. Vi erbjuder även kurser inom hållbarhet och andra områden inom ramen för din roll och dina mål. Vi är stolta över att vara utsedda till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2024! ????

Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida www.togethertech.com (https://www.togethertech.com/sv)

För frågor kring den aktuella tjänsten, kontakta Maja Schentz (maja.)

Ansök nu

Senior elektronikutvecklare

Läs mer Mar 14
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll.

Din roll

Du kommer arbeta i team tillsammans med andra elektronikutvecklare. Arbetet innebär utveckling av elektronik för robusta och kostnadseffektiva lösningar i nära samarbete med bland annat systemingenjörer, mjukvaruutvecklare och produktion.

I din roll blir du delaktig i hela elektronikutvecklingsprocessen, från kravanalys till verifiering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att kravställa, konstruera, simulera, verifiera och dokumentera elektronik för inbyggda säkerhetskritiska avioniksystem. Detta omfattar kretskortsutveckling (digitalt, analogt och/eller kraft) och FPGA-utveckling. Inget krav att du kan alla dessa områden dock. Inledningsvis kommer du arbeta med något av områdena och delmomenten. Du kommer sedan få ta ett utökat ansvar och arbeta med alla moment i processen. En del av arbetsuppgifterna kan även innefatta felsökning under produktens livscykel. Vi skriver vår dokumentation i första hand på engelska.

Resor ingår inte regelbundet i tjänsten, men kan förekomma vid tex kurser, konferenser eller möten på andra Saab-sajter.

Din framtida roll
Efterhand ser vi fram emot att du tar ett större ansvar och vi ser möjligheter i att du relativt snart kan ta en tyngre roll som teamledare eller arkitekt inom HW. Detta efter att du fått kunskap och erfarenhet av utveckling av flygande hårdvara. Utöver projektarbete får du med fördel även vilja arbeta med förbättringar kring våra utvecklingsverktyg eller våra processer och metoder kopplade till vår HW-utveckling. Även inslag av kalkylering, planering i större omfattning samt rapportering kan ingå beroende på vilken inriktning du tar framöver. Vi ser även fram emot att du tar en mentorsroll till yngre utvecklare för att få dem att växa snabbare i deras utveckling.

Din profil

Vi söker dig som har minst 3 till 5 års erfarenhet inom elektronikutveckling. Du bör i grunden ha högskole- eller civilingenjörsutbildning inom Elektro, Teknisk Fysik, Datateknik, Inbyggda System eller liknande.

För tjänsten behöver du ha kunskap inom:

* Elektronikkonstruktion och/eller FPGA-utveckling (VHDL)
* Intresse för och kännedom om processorer, minnen, datorarkitektur och inbyggda system
* Kravhantering
* Konfigurationshantering

Det är meriterande med kunskap inom något/några av följande områden:

* Kraftelektronik
* Analog elektronik
* Highspeedinterface som PCI Express och Ethernet
* Signalintegritet och simulering
* EMC/EMI
* Hårdvarunära programmering
* Teamledning
* Utveckling av säkerhetskritiska system (flyg/tåg/medicin/kärnkraft etc.)

I själva utvecklingen är det viktigt att kunna arbeta strukturerat och följa våra formella processer, då utvecklingen oftast är flyg-/säkerhetskritisk. Du är noggrann och trivs med att analysera och lösa komplexa problem. Du vill få saker klara och du ser till att skaffa förutsättningar för att driva uppgifter i mål. Du tar ett helhetsansvar d.v.s. ser till att det du designat fungerar i en omgivning.

Viktigt att även vilja dokumentera det man arbetar med samt skrivande av olika specifikationer Tjänsten innebär att vara i kontakt med stora delar av organisationen och det är därför viktigt att man har en god samarbetsförmåga, är kommunikativ och trivs med att ha ett stort kontaktnät. Du behöver behärska svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift.

Du vill arbeta och leva upp till Saabs värdegrund: https://www.saab.com/about/company-in-brief/purpose-and-values

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

Ansök nu

Elektronikutvecklare

Läs mer Mar 14
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld.

Din roll

Du kommer arbeta i team tillsammans med andra elektronikutvecklare. Arbetet innebär utveckling av elektronik för robusta och kostnadseffektiva lösningar i nära samarbete med bland annat systemingenjörer, mjukvaruutvecklare och produktion.

I din roll blir du delaktig i hela elektronikutvecklingsprocessen, från kravanalys till verifiering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att kravställa, konstruera, simulera, verifiera och dokumentera elektronik för inbyggda säkerhetskritiska avioniksystem.

Detta omfattar kretskortsutveckling (digitalt, analogt och/eller kraft) och FPGA-utveckling. Inget krav att du kan alla dessa områden dock. Inledningsvis kommer du arbeta med något av områdena och delmomenten. Efterhand kommer du sedan få ta ett större ansvar. En del av arbetsuppgifterna kan även innefatta felsökning under produktens livscykel. Vi skriver vår dokumentation i första hand på engelska.

Resor ingår inte regelbundet i tjänsten, men kan förekomma vid tex kurser, konferenser eller möten på andra Saab-sajter.

Din profil

Vi söker dig som har några års erfarenhet inom området eller som är nyexaminerad. Du bör ha högskole- eller civilingenjörsutbildning inom Elektro, Teknisk Fysik, Datateknik, Inbyggda System eller liknande.

För tjänsten behöver du ha kunskap inom:

* Elektronikkonstruktion och/eller FPGA-utveckling (VHDL)
* Du behöver behärska svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift

Det är meriterande med:

* Intresse för och kännedom om processorer, minnen, datorarkitektur och inbyggda system
* Kraftelektronik
* Analog elektronik

Du vill arbeta och leva upp till Saabs värdegrund: https://www.saab.com/about/company-in-brief/purpose-and-values

Vi ser gärna också att du är:

* Kommunikativ - Du kommer framförallt arbeta i ett team där flera personer är inblandade. Viktigt att alla vet vad de ska göra och kunna återkoppla hur progressen i arbetet går. God kommunikation är även viktigt för att kunna hjälpa och supporta varandra i teamet.
* Strukturerad - Flygindustri, kräver mycket dokumentation och att man har ordning och reda.
* Lagspelare - Viktigt att kunna samarbeta inom teamet och med andra instanser som systemutvecklare, mjukvaruutvecklare och produktionstekniker.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

Ansök nu

Hardware Engineer

Läs mer Feb 20
Job description
Randstad Engineering is seeking a talented Hardware Engineer to join our team for a consultant assignment. In this role, you will be responsible for electronic construction, with a primary focus on designing PCBs for new products and enhancing existing products in maintenance projects. Your contributions will include creating prototypes, conducting lab tests, making adjustments, and overseeing the transition to mass production in collaboration with component manufacturers.


Randstad Engineering is specialized in competences within engineering. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Engineering, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities. 



Responsibilities
Designing PCBs for control units in both battery and combustion engine products.
Developing user interfaces (HMI)
Collaborating with cross-functional teams and various departments.
Ensuring compliance with legal requirements and regulations, with support from the department.
Collaborating with suppliers, creating Gerber files, and providing production test support.
Serving as an expert in supplier meetings alongside Lead Engineer and Procurement.
Delivering complete production documentation to suppliers, including BOM and PTS.
Collaborating with System Engineering to align with project requirements.
Handling end-of-life processes for components and introducing new components.
Building prototypes, supporting certifications, and managing tight deadlines.
Leading cost improvement initiatives and addressing product issues related to hardware.
Working on projects for minor adjustments and major commitments, requiring senior expertise.




Qualifications
Knowledge and experience in power electronics for control units.
Experience in UI/HMI (User Interface/Human Machine Interface).
Degree in Electronic Engineering with experience in electronic construction.
Hands-on experience in a laboratory setting.
Experience in the development of high-volume products.
Strong communication and collaboration skills.
Experience in frequent contact with suppliers/customers.
Experience in new product development.
Familiarity with Orcad Electric (meritorious).




About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Husqvarna AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Husqvarna AB .

Supply & Inventory Planner

Logistiker
Läs mer Apr 30
Nytt
About the organization
To our Supply Planning & Inventory Management team we are looking for a Supply & Inventory planner. The Supply Planning & Inventory Management function is organized under the planning function for Global Operations in the Husqvarna Forest & Garden division. Our organization serves as the central hub for all communication between sales companies/distributors and factories/suppliers, encompassing aspects such as forecasts, orders, delivery information and invoicing.
About the position
In this position you play a key role in the interface between our factories/suppliers and sales companies/distributors and a part of the work entails establishing long-term relationships with international customers and colleagues within Husqvarna Group. We are at an interesting stage of development and looking for someone who can contribute to our progress.
The team operates within a dynamic global CBP (collaborative business planning) framework and collaborates extensively with various departments, including sales, marketing, finance, product management and internal/external suppliers.
We are responsible for:
· Processing demand to supply plans
· Managing inventory levels
· Monitoring the execution of the plans
Additionally, we streamline the flow of goods from factories and suppliers to sales companies and distributors. Success in this role relies on a deep understanding of forecasting and planning best practices, strong analytical and statistical skills, attention to details and effective communication abilities.
About you
To be considered for the position, you have:
· University degree (BSc/MSc) in supply chain management or a related field
· 3-5-year track record in supply chain management.
· Good knowledge in Office 365 is and advanced excel skills
· Experience of ERP and advanced planning systems like SAP and Logility APO
Power-BI skills are preferable!
As an individual, you are service-minded, driven by a structured and analytical mindset, you are used to taking initiatives and being ambitious in delivering high quality on time. Husqvarna Group develops in a fast-pace so being flexible to meet our customers' demands comes naturally for you. Proficiency in English is a must, while fluency in Swedish is a bonus.
Location: Husqvarna site in Huskvarna, after a 3–6-month onsite introduction a hybrid working model can be offered to the right candidate.
The application?
Can you envision yourself being part of this? If so, apply as soon as possible, we are going through the applications continuously.?Due to GDPR we do not accept applications via mail.?
For more information about the position please contact hiring manager Johanna Wixe, johanna.wixe@husqvarnagroup.com. For more information about the recruitment process please contact Josephine Tjernlund, Talent Acquisition Partner. josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com
Husqvarna Group is the world’s largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, garden tractors, chainsaws and trimmers. The Group is also the European leader in consumer watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold via dealers and retailers to both consumers and professional users in more than 100 countries. The head office is located in Stockholm, Sweden, and the share is listed on NASDAQ OMX Stockholm Exchange.

Ansök nu

Marketing Specialist

Marknadsförare
Läs mer Apr 29
Vill du vara med i den spännande utvecklingen hos Husqvarna Group?
Husqvarna Construction söker nu en Marketing Specialist som ska hjälpa oss att skapa en inspirerande och engagerande kundupplevelse. Husqvarna Construction är en av Husqvarna Groups divisioner och fokuset är byggprodukter, maskiner och diamantverktyg och kundkretsen är mestadels andra industriföretag. Tjänsten innehåller en variation av uppgifter såsom skapa innehåll både för print och online produktion, sociala medier, nyhetsbrev och analyser. Du kommer att vara med och planera och genomföra spännande aktiviteter och evenemang.
Om tjänsten
Du kommer vara en viktig del av teamet som ansvarar för marknadsföringsaktiviteter på den svenska marknaden och stötta i strategiska frågor. En stor del handlar om att ansvara för översättningar, publiceringar, sökordsoptimering och analys samt framtagande av trycksaker och annat marknadsmaterial. Du kommer också att vara del av vårt sociala media team. Andra kanaler som ingår i tjänsten är produktkataloger och kampanjmaterial samt arbete med mässor.
Tjänsten kräver ett stort eget driv och förmåga i att vara operativ för att lösa uppgifterna och uppnå de uppsatta målen. Men den ställer också krav på förmåga att samarbeta, då tjänsten arbetar nära både interna lokala och centrala team, såväl som externa samarbetspartners.
Den här rollen har fokus på den svenska marknaden och kräver flytande svenska i tal och skrift och gärna ett intresse för kommunikation. Husqvarna är ett internationellt företag och affärsspråket är engelska.
Kunskaper och erfarenhet
BSc eller MSc, gärna inom marknadsföring och kommunikation.
Minst 2 år erfarenhet inom marknadsföring.
Goda kunskaper i grafisk design genom program i Adobe som InDesign, Illustrator och Photoshop.
Erfarenhet av arbete med webb och sociala medier.
Förmåga att adaptera texter från engelska till svenska för tex webb, sociala medier och nyhetsbrev.
Gärna erfarenhet av att arbeta med hemsidor tex i Sitecore CMS.
Förmåga att arbeta i en komplex och internationell organisation.

Om dig
Du är en driven, operativ och självgående marknadsförare som gärna vill utvecklas och växa i en stor internationell organisation. Vi tror att du brinner för att leverera den bästa kundupplevelsen och utmanas av att kontinuerligt hitta nya lösningar och förbättra arbetssätt. Du är medtänkande och vill lära dig om våra produkter. Dina bästa arbetsdagar innehåller en mängd olika arbetsuppgifter, större och mindre, som ger dig möjlighet att addera värde och bidra med nya idéer.
Placeringsort: Jönköping. Vissa resor framför allt inom Sverige kan förekomma.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och vi ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För specifikt info om tjänsten kontakta rekryterande chef Sofia Runn sofia.runn@husqvarnagroup.com
För frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Talent Acquisition Partner Josephine Tjernlund josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com
Vad händer efter din ansökan??
I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. ?
Husqvarna Construction
I över 325 år har vi drivit innovation och teknisk utveckling som överträffar slutkundernas förväntningar. Husqvarna Construction, en division inom Husqvarna Group, är en världsledande leverantör av maskiner och diamantverktyg för bygg- och stenindustrierna. För att kunna erbjuda professionella användare de mest framgångsrika och effektiva lösningarna är grundstenen prioritering av produkt- och teknikledarskap. Detta i sin tur säkerställs genom betydande investeringar i produktutveckling med användaren i fokus. Produkter och tjänster distribueras globalt via alla relevanta försäljningskanaler. Läs mer på www.husqvarnaconstruction.com/se

Ansök nu

Junior Collaborative Business Planner

Logistiker
Läs mer Apr 29
Junior Collaborative Business Planner
Responsible for driving and integrating the Portfolio & Marketing, EU Distributors & IKAM Sales review steps in the Collaborative Business Planning process (CBP process). Secure alignment between business functions and ensures our strategies are executed through our business plans. This position requires a combination of tactical thinking, leadership acumen and an excellent understanding of the business.
Role Overview:
Execution of the CBP process
•Proactively identify and prepares options for how to solve unique and complex cross-functional business planning problems for the EU Distributors & I-KAM in scope
•Collate data and presentations for the different reviews (Distributors & I-KAM), put together agenda with recommendations, discuss and draw out the issues, facilitate meetings and required decisions, take the outcome of the reviews and ensure actions are taken, links up with the other “CBP Regional Leads” to ensure co-ordination and resolution of the issues
•Secure strong results in FC accuracy and Bias.
Stakeholder Management, Cross-Functional Collaboration & Leadership
•Act as a key liaison between various Distributors, business functions and stakeholders to foster collaboration and to ensure a synchronized and collaborative planning approach
•Foster a culture of communication and collaboration to enhance cross-functional understanding and cooperation.
Monitoring & optimization of the CBP process
•Implement agreed continuous improvement initiatives to enhance the efficiency, accuracy, robustness and agility of the CBP process
Design & implement the CBP process
•Participate in the development and design of the CBP process, tailored to the needs of the entire Distributors and I-KAM scopes, delivering business results through proactive management of gaps to our targets and strategy
•Participate in the implementation of the new CBP process and strategy for Distributors and I-KAM Business and lead the implementation.
•Educate and support all relevant stakeholders to ensure everyone understands and engages to expectations
Who We’re Looking For:
•Minimum bachelor's degree in business-related field or Supply Chain management is required.
•5 years of experience in international cross-functional business-related roles
•3 years of specific experience in Finance Planning, Supply Chain or Business Planning or Management.
•Strong analytical and problem-solving skills, with a focus on data-driven decision-making.
•Great project management/process improvement skills
•Strong verbal and written communication skills
Apply Today:
Does this sound like an interesting role that you would like to know more about? Welcome with your application or contact us if you have any questions about the position. fabrice.pinel@husqvarnagroup.com (recruiting manager)
erica.lindau@husqvarnagroup.com (recruiter)
What happens after you apply? In this process, we continuously evaluate applications. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be invited for an initial interview. If you are not selected to proceed further, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.
About Husqvarna Group
Husqvarna Group is the world’s largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, garden tractors, chainsaws and trimmers. The Group is also the European leader in consumer watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold via dealers and retailers to both consumers and professional users in more than 100 countries. The head office is located in Stockholm, Sweden, and the share is listed on NASDAQ OMX Stockholm Exchange.

Ansök nu

Kvalitetsingenjör

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Apr 30
Nytt
Till Husqvarna söker vi nu en driftig och nyfiken kvalitetsingenjör!
Husqvarnas fabriker Chains & Bars tillverkar motorsågskedjor, svärd och dess delkomponenter. Fabrikerna består av nya och högt automatiserade maskinparker där produktionsledning, underhåll, produktionsteknik och kvalitet har kontor mitt i fabriken. Fabrikerna i stort består av ca 250 personer och du ansluter till kvalitets- och EHS-avdelningen som i dagsläget består av fem personer där du dagligen kommer samverka med andra avdelningar som produktionsledare, verktygstekniker och produktionstekniker.
Om Rekryterande chef Robert Söderlund – Quality & EHS manager - själv får beskriva tjänsten och vem han söker säger han :
”Jag vill komplettera teamet med en praktisk och analytisk ingenjör som motiveras av att arbeta, tillsammans med andra, med tekniskt utmanade interna kvalitetsärenden och produktionsstörningar. Personen bör trivas i sociala sammanhang, men också känna ro med att stänga om sig för att knacka lite excel. En person som vill åstadkomma förändring, påverkar sin omgivning, och driver arbetspaket i mål.”
Exempel på huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Driva och implementera kvalitetsförbättrande åtgärder inom arbetssätt, mätteknik, utvärderingstekniker, förbättringsmetodik
Genomföra avancerade utredningar inom arbetssätt, mätteknik, avvikelser
Analysera, upprätta och förbättra mättekniker
Genomföra, förmedla och förbättra statistiska analyser och kvalitetsförbättrande åtgärder

Vad tjänsten erbjuder
I den här rollen kommer du få en övergripande förståelse för produktionsflödet och att alla olika situationer kräver sin speciella anpassning. Med en hög produktionstakt och tillverkning av miljarder komponenter, står vi inför utmaningar inom produktionsteknik och produktionskvalitet som ständigt utvecklar oss. En till synes liten defekt, kan i sammanhanget få stora konsekvenser, och den lilla defekten kan kräva en typ av åtgärd medan konsekvenserna kräver en annan. Genom statistiska analyser och djup teknisk förståelse för produkterna och produktionen utmanas vi dagligen att lösa komplexa problem och tillsammans gnugga geniknölarna och komma på nya lösningar.
Vi erbjuder ett ledarskap som är avslappnat och transparant med en teknisk kunnig chef som inspireras och motiveras av handlingskraftiga och driftiga medarbetare.
Om dig
Krav för tjänsten är att du i grunden har en högskole/- civilingenjörsutbildning (gärna inom maskininriktning), utöver detta så är det ditt stora driv och intresse för kvalitet som är avgörande! Du är nyfiken på att lära, kommer med nya idéer och driver gärna förändrings- och förbättringsarbeten. Genom din bakgrund förstår du samband och tycker om variationen av det sociala samarbetet med andra avdelningar lika mycket som djupare analysarbete.
Det är självklart en stor bonus och meriterande i urvalet om du sedan tidigare har en vana vid att göra komplicerade rotorsaksanalyser och besitter god förståelse för ritningsteknik och mätteknik. Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift är ett krav.
Placeringsort Huskvarna
Ansökan
Känner du igen i beskrivningen och är sugen på att ansluta till Roberts team? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Av hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via mejl. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta Talent Acquisition Partner Josephine Tjernlund josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com?
Vad händer efter din ansökan?
?I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.
Vårt sortiment?omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin.

Ansök nu

Product Support Specialist

Produktutvecklare
Läs mer Apr 8
About the job
Husqvarna Division is on the journey to becoming the top brand in the market for our customers and dealers. The organization is living a transformation when it comes to its structure and focus, and we want you to join us in this pivotal moment.
In this position you will be a Product Support Specialist for the Light Agriculture & Pacific Business Unit, dedicated to contributing to the productivity and effectiveness of our staff, business partners and end customers on small farms, in plantation forestry and in commercial green space maintenance, executing on the agreed strategy to enhance the brand experience for all stakeholders.
Responsible for managing the product quality continuous improvement process you will respond to market feedback in a timely and constructive manner, initiate and manage product improvement projects approved in the Product Improvement Arena and ensure all new product projects managed by the business unit meet brand values and quality expectations. You will also support other functions to improve dealer partner workshop and service strategies with a focus on promoting digital systems, genuine parts, and service for end users. Communication and feedback will be key to build trust and support within our distribution network and with internal stakeholders.
Key Responsibilities
Manage and respond to quality issues identified in the business unit markets. For Light Ag CSU product platforms, and together with other BU Technical support teams.
As part of the new product Go to Market project team, working with the Light Ag CSU, manage product quality reviews, serviceability, parts stock recommendations, and service checklists on new product projects.
Develop specific Quality Assurance recommendations for new product projects including lessons learned.
Improve product Service Call Rate, and other quality metrics, data collection and country reporting processes to help identify and prioritize Product Improvement projects.
Ensure all service bulletins and other technical documents are up to date and amended to reflect all product changes.
Report major technical issues to relevant stake holders to ensure transparency.
Coordinate and propose resolutions to technical or performance issues that support our customer focus objectives.
Ensure all relevant stakeholders are kept informed of actions and progress on PI Projects.
Light Ag & Pacific Business Unit PI Arena ownership and chairperson. Other BU PI Arena participation.

Relevant background
Bachelor’s degree in mechanical engineering, or related area.
Proven experience (at least 3 to 5 years) in product and after sales support.
Fluent in English (preferably also additional languages).
Project management (i.e., initiating, execute and follow-up projects).

Location: Huskvarna. For the right candidate a remote/hybrid working model can be discussed.
Who You Are!
You are hands-on, believe people can learn and develop by doing, and you lead by example. You are solution-oriented, making a difference for internal and external customers through your curiosity and ability to provide solutions. Your business acumen makes you understand business operations to match product quality improvement opportunities and ramp up projects to grow sales and profitability. You truly enjoy business analysis, business cases and dashboards. Your critical thinking enables you to assess status quo and ways to promote business change management. You are a genuine team player, have strong interpersonal skills, accomplishing your work goals by collaborating and seeking collaboration.
Our team is a diverse group of individuals where we genuinely believe in being empowered and where your knowledge, ideas, and personality is a success factor. The Light Agriculture & Pacific Business Unit leads business operations in emerging markets, from Asia to Latin America and Eastern Europe as well as mature markets in the pacific region including Japan, Australia and New Zealand, your availability to travel and your genuine interest and respect for different cultures and environments are crucial for this position.
Your Application
Does this sound like the opportunity you been waiting for? Don't hesitate to apply as soon as possible. Please submit your CV and Cover Letter. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations
If you have any questions regarding the position, please contact Stephen Clark - stephen.clark@husqvarnagroup.com
If you have any questions regarding the recruitment process, please contact Talent Acquisition Partner, Sebastian Glaas - Sebastian.glaas@husqvarnagroup.com
What happens after you applied??
In this process we are applying for an ongoing selection, so please apply today. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be, or have been, invited for an initial interview. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.?
Husqvarna Group is the world’s largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, garden tractors, chainsaws and trimmers. The Group is also the European leader in consumer watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold via dealers and retailers to both consumers and professional users in more than 100 countries. The head office is located in Stockholm, Sweden, and the share is listed on NASDAQ OMX Stockholm Exchange.

Ansök nu

Digital Marketing Specialist

Marknadskommunikatör
Läs mer Apr 4
Vill du vara med i den spännande utvecklingen hos Husqvarna Group?
Husqvarna söker nu en Digital Marketing Specialist som ska hjälpa oss att skapa en inspirerande och engagerande kundupplevelse. Tjänsten innehåller en variation av uppgifter såsom webpubliceringar, sociala medier, nyhetsbrev och analyser. Fokus ligger på digitala kanaler, men även andra uppgifter inom marknadsföring förekommer, så var beredd på att ingen dag är den andra lik.
Om tjänsten:
Du kommer vara en del av det svenska marknadsteam som ansvarar för marknadsföringsaktiviteter på den svenska marknaden. En stor del handlar om att ansvara för www.husqvarna.com/se: översättningar, publiceringar, sökordsoptimering och analys. Du kommer också att ansvara för våra organiska sociala medier, såsom Instagram, Facebook, Youtube och LinkedIn. Andra kanaler som ingår i tjänsten är nyhetsbrev till slutkunder och inte minst kommunikation i vår Automower Connect-app för robotgräsklippare.
Tjänsten kräver ett stort eget driv och individuellt arbete för att lösa uppgifterna och uppnå de uppsatta målen. Men den ställer också krav på förmåga att samarbeta, då tjänsten arbetar nära både interna lokala och centrala team, såväl som externa samarbetspartners.
Den här rollen har fokus på den svenska marknaden och kräver flytande svenska i tal och skrift och gärna ett intresse för kommunikation. Husqvarna är ett internationellt företag och affärsspråket är engelska.
Observera att detta är ett vikariat från 10/6 2024 till 15/1 2025.
Kunskaper och erfarenhet
BSc eller MSc, gärna inom marknadsföring
Minst 2 år erfarenhet inom digital marknadsföring
Erfarenhet av arbete med webb och sociala medier
Gärna erfarenhet av att arbeta i Sitecore CMS
Förmåga att adaptera texter från engelska till svenska för tex webb, sociala medier och nyhetsbrev
Förmåga att arbeta i en komplex och internationell organisation

Om dig:
Du är en driven, operativ och självgående marknadsförare som gärna vill utvecklas och växa i en stor internationell organisation. Vi tror att du brinner för att leverera den bästa kundupplevelsen, är datadriven och utmanas av att kontinuerligt hitta nya lösningar och förbättra arbetssätt. Dina bästa arbetsdagar innehåller en mängd olika arbetsuppgifter, större och mindre, som ger dig möjlighet att addera värde och bidra med nya idéer.
Placeringsort: Huskvarna, vi erbjuder en hybrid arbetsmodell med närvaro på kontoret minst 3 dagar i veckan. Vissa resor framför allt inom Sverige kan förekomma.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och vi ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För specifikt info om tjänsten kontakta rekryterande chef Karolina Zenk, karolina.zenk@husqvarnagroup.com
För frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Talent Acquisition Partner Josephine Tjernlund josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com
Vad händer efter din ansökan?
I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.
Vårt sortiment omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin.

Ansök nu