Jönköping: Compliance Specialist - Autonomous Machinery & Operation

Hitta ansökningsinfo om jobbet Compliance Specialist - Autonomous Machinery & Operation i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Your role
This position is dedicated to advanced electric products – autonomous machines, and your main tasks will be to:
Identify and monitor worldwide regulatory development within areas affecting autonomous machines, such as functional safety and autonomous operation.
Assure that relevant stakeholders (R&D, product management, sourcing and manufacturing) are proactively informed about related legislative and standard changes.
Be part of our compliance network and take an active role in relevant national and international standard committees.
Represent Product Compliance in new product development projects to secure that product compliance is achieved. This include specifying requirements, supporting certification processes, reviewing compliance evidence and approvals.
Act in group compliance network lobbying activities to influence proposed legislative and standard changes, that risk to adversely affect the business.
Support in questions related to autonomous machinery and operation coming from compliance colleagues, R&D organizations, projects and other stakeholders.

About you
To fit in this role, we see that you have the following qualifications:
M.Sc. or BS degree in engineering or equivalent work experience.
Proficiency in English is required.
Experience from work with complex electric products and sensor technology.
Competence and experience in functional safety is preferred.
Knowledge about general product requirements for electric products, batteries, SW development, functional safety and (autonomous) road homologation is beneficial.

At Husqvarna we work in a global and high paced environment which require integrity and flexibility. We believe that you are a social, diplomatic and driving person who enjoy working individually as well as in a team. Further, you have a passion for compliance and quality and have a good insight in what consequences there is when lack of it.
Application
Please submit your application with CV and cover letter. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations.
For more information about the position, please contact Manager Product Compliance – Robotic/Wheeled; Therese Berg, therese.berg@husqvarnagroup.com.
Union Representatives:
Soili Johansson – Unionen, soili.johansson@husqvarnagroup.com
Cameron Rad – Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Företräder samtliga Saco-förbund), cameron.rad@husqvarnagroup.com.
When we receive your application, we will review it carefully to see if your profile matches the requirements of the vacant position. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be invited for an initial interview. In preparation for the interview you will receive information about the arrangement as well as other steps in the process, such as second interviews, assessments, references and introduction. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.
We seek people who have a great sense of self-motivation, creative problem solvers who enjoy collaboration and networking in an international environment - people with a strong desire to add value. Our Key Behaviors always begins with ME, I take ownership and I ask myself: What can I do?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Civilingenjör, konstruktion, elektronik

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Civilingenjör, konstruktion, elektronik.

Elektronikutvecklare

Läs mer Jun 7
Din roll

Du kommer arbeta i team tillsammans med andra elektronikutvecklare. Arbetet innebär utveckling av elektronik för robusta och kostnadseffektiva lösningar i nära samarbete med bland annat systemingenjörer, mjukvaruutvecklare och produktion.

I din roll blir du delaktig i hela elektronikutvecklingsprocessen, från kravanalys till verifiering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att kravställa, konstruera, simulera, verifiera och dokumentera elektronik för inbyggda säkerhetskritiska avioniksystem. Detta omfattar kretskortsutveckling (digitalt, analogt och/eller kraft) och FPGA-utveckling. Inget krav att du kan alla dessa områden dock. Inledningsvis kommer du arbeta med något av områdena och delmomenten. Efterhand kommer du sedan få ta ett större ansvar. En del av arbetsuppgifterna kan även innefatta felsökning under produktens livscykel. Vi skriver vår dokumentation i första hand på engelska.

Resor ingår inte regelbundet i tjänsten, men kan förekomma vid tex kurser, konferenser eller möten på andra Saab-sajter.

Din profil

Vi söker dig som har några års erfarenhet inom området eller som är nyexaminerad. Du bör ha högskole- eller civilingenjörsutbildning inom Elektro, Teknisk Fysik, Inbyggda System eller liknande.

För tjänsten behöver du ha kunskap inom:

* Elektronikkonstruktion och/eller FPGA-utveckling (VHDL)
* Du behöver behärska svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift

Det är meriterande med:

* Intresse för och kännedom om processorer, minnen, datorarkitektur och inbyggda system
* Kraftelektronik
* Analog elektronik

Du vill arbeta och leva upp till Saabs värdegrund: https://www.saab.com/about/company-in-brief/purpose-and-values

Vi ser gärna också att du är:

* Kommunikativ - Du kommer framförallt arbeta i ett team där flera personer är inblandade. Viktigt att alla vet vad de ska göra och kunna återkoppla hur progressen i arbetet går. God kommunikation är även viktigt för att kunna hjälpa och supporta varandra i teamet.
* Strukturerad - Flygindustri, kräver mycket dokumentation och att man har ordning och reda.
* Lagspelare - Viktigt att kunna samarbeta inom teamet och med andra instanser som systemutvecklare, mjukvaruutvecklare och produktionstekniker.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Sektionen Computer Hardware består i dag av ca 15 personer med huvudsakliga uppgifter att utveckla datorkort och andra avancerade kretskort, kraftkort och FPGA för inbyggda säkerhetskritiska avioniksystem. Vi arbetar i team och du kommer rapportera till teamledare och sektionschef.

Du blir en del av produktenheten Countermeasures and Aircraft Systems inom affärsområde Surveillance, en del av Saab AB. Vi utvecklar och tillverkar säkerhetskritiska system och utrustningar till flygplan, helikoptrar och obemannade farkoster. Vi levererar till exempel system, apparater och programvara till JAS 39 Gripen, Boeing 787 och Airbus A400M. Många av våra produkter är utvecklade i samarbete med andra delar av Saab och externa partners. Vill du lära känna vår verksamhet och personal lite bättre? Här kan du hitta berättelser från några av våra anställda.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, annonsen löper ut den 2022-08-22.

Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en lärande kultur, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma uppdrag - att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

Ansök nu

Senior elektronikutvecklare

Läs mer Jun 7
Din roll

Du kommer arbeta i team tillsammans med andra elektronikutvecklare. Arbetet innebär utveckling av elektronik för robusta och kostnadseffektiva lösningar i nära samarbete med bland annat systemingenjörer, mjukvaruutvecklare och produktion.

I din roll blir du delaktig i hela elektronikutvecklingsprocessen, från kravanalys till verifiering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att kravställa, konstruera, simulera, verifiera och dokumentera elektronik för inbyggda säkerhetskritiska avioniksystem. Detta omfattar kretskortsutveckling (digitalt, analogt och/eller kraft) och FPGA-utveckling. Inget krav att du kan alla dessa områden dock. Inledningsvis kommer du arbeta med något av områdena och delmomenten. Du kommer sedan få ta ett utökat ansvar och arbeta med alla moment i processen. En del av arbetsuppgifterna kan även innefatta felsökning under produktens livscykel. Vi skriver vår dokumentation i första hand på engelska.

Resor ingår inte regelbundet i tjänsten, men kan förekomma vid tex kurser, konferenser eller möten på andra Saab-sajter.

Din framtida roll

Efterhand ser vi fram emot att du tar ett större ansvar och vi ser möjligheter i att du relativt snart kan ta en tyngre roll som teamledare eller arkitekt inom HW. Detta efter att du fått kunskap och erfarenhet av utveckling av flygande hårdvara. Utöver projektarbete får du med fördel även vilja arbeta med förbättringar kring våra utvecklingsverktyg eller våra processer och metoder kopplade till vår HW-utveckling. Även inslag av kalkylering, planering i större omfattning samt rapportering kan ingå beroende på vilken inriktning du tar framöver. Vi ser även fram emot att du tar en mentorsroll till yngre utvecklare för att få dem att växa snabbare i deras utveckling.

Din profil

Vi söker dig som har minst 3 till 5 års erfarenhet inom elektronikutveckling. Du bör i grunden ha högskole- eller civilingenjörsutbildning inom Elektro, Teknisk Fysik, Inbyggda System eller liknande.

För tjänsten behöver du ha kunskap inom:

* Elektronikkonstruktion och/eller FPGA-utveckling (VHDL)
* Intresse för och kännedom om processorer, minnen, datorarkitektur och inbyggda system
* Kravhantering
* Konfigurationshantering

Det är meriterande med kunskap inom något/några av följande områden:

* Kraftelektronik
* Analog elektronik
* Highspeedinterface som PCI Express, SATA och Ethernet
* Signalintegritet och simulering
* EMC/EMI
* Hårdvarunära programmering
* Teamledning
* Utveckling av säkerhetskritiska system (flyg/tåg/medicin/kärnkraft etc.)

I själva utvecklingen är det viktigt att kunna arbeta strukturerat och följa våra formella processer, då utvecklingen oftast är flyg-/säkerhetskritisk. Du är noggrann och trivs med att analysera och lösa komplexa problem. Du vill få saker klara och du ser till att skaffa förutsättningar för att driva uppgifter i mål. Du tar ett helhetsansvar d.v.s. ser till att det du designat fungerar i en omgivning. Viktigt att även vilja dokumentera det man arbetar med samt skrivande av olika specifikationer Tjänsten innebär att vara i kontakt med stora delar av organisationen och det är därför viktigt att man har en god samarbetsförmåga, är kommunikativ och trivs med att ha ett stort kontaktnät. Du behöver behärska svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift.

Du vill arbeta och leva upp till Saabs värdegrund: https://www.saab.com/about/company-in-brief/purpose-and-values

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vid befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering, finns krav på svenskt medborgarskap.

Vad du blir en del av

Sektionen Computer Hardware består i dag av ca 15 personer med huvudsakliga uppgifter att utveckla datorkort och andra avancerade kretskort, kraftkort och FPGA för inbyggda säkerhetskritiska avioniksystem. Vi arbetar i team och du kommer rapportera till teamledare och sektionschef. Du blir en del av produktenheten Countermeasures and Aircraft Systems inom affärsområde Surveillance, en del av Saab AB. Vi utvecklar och tillverkar säkerhetskritiska system och utrustningar till flygplan, helikoptrar och obemannade farkoster. Vi levererar till exempel system, apparater och programvara till JAS 39 Gripen, Boeing 787 och Airbus A400M. Många av våra produkter är utvecklade i samarbete med andra delar av Saab och externa partners. Vill du lära känna vår verksamhet och personal lite bättre? Här kan du hitta berättelser från några av våra anställda.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, annonsen löper ut den 2022-08-22.

Välkommen in med din ansökan - vi ser fram emot att få träffa dig

Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en lärande kultur, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma uppdrag - att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

Ansök nu

Electronics Design Engineer

Läs mer Jun 16
The different design office. Yes, that's what we are. When our customers digitize their business or automate their production, they trust us. They will trust you as our electronics designer to find and implement the best solutions. Whether aiming for new innovative products, safer machines, production efficiency or additional capacity, you are one of the key players in our projects. Would you be interested in hearing in more detail what kind of world you would enter when becoming our co-worker? 

We work alongside our customers to build a new generation of devices and systems - we modernize and build new products, machines and digital solutions in both Sweden and all around the world. Our customers are ranging from promising start-ups that need a team to develop their very first product or prototype to global companies in medtech, industry, energy, moving machines and telecom sectors. Their base is very diverse, thus, the operating models and methods in our projects vary as well. The duration of our projects is often calculated in months - although delivery and product development projects can also be longer. 
In your role, you are responsiblefor custom electronics design and embedded hardware solutions for development tasks in various possible applications ranging from large-scale power electronics products to miniature sensing devices and everything in between. You will implement and test the electronics solutions according to product requirements, ensuring functional, safe and compliant products. 

What can we offer you? 
Development.One of the riches of your work is its variety. Even if you don’t constantly switch from one project to another, it’s possible for you to see, experience and learn a lot. We work with leading companies in their industries, which will surely take you to the forefront of embedded technology. 
Future.We are on the path towards profitable growth. For you this means stability, security, and?opportunities that our growth brings to your career. 
Together.?While your work can be very independent you are not alone. You always have someone to ask advice or help from. You can also make an impact in your own role. Your opinions matter and they are listened to. 
Humanity. You will become part of an open and knowledgeable team of experts. Even though we are already a big company we have not lost our humanity. We work together and continuously succeed in doing so. 

Above all, you get a chance to feel professional pride in a job well done. For us work-life balance is important, and we believe taking time to live life will only inspire your work. We offer exercise benefits; we have flexible working hours and a new hybrid policy for remote work possibilities. 

How does it sound this far?If you are interested in this opportunity, let’s look at what skills you will need to succeed in this role. 

To succeed in this role...
You probably hold an M.Sc./B.Sc. degree in Electronics, Electrical Engineering, Embedded Systems or similar area and experience in Electronics design.
You know how to specify, develop, test, and verify electronics products for functionality, performance, reliability and manufacturability.
You are familiar with some of the main design tools, like Altium, Mentor PADS or Expedition or Orcad.
We are interested in candidates with a few years’ work experience as well as more seasoned senior/lead engineers in the field of embedded hardware. Fluency in written and spoken English and good communication and documentation skills are important.  
Experience in tools for simulation, modelling, and analysis, like SPICE or Matlab, as well as knowledge in Embedded SW, HW/SW interfacing and/or FPGA development would be valuable assets for this position. 
Moreover, you will ensure your success with your proactive, self-guided and systematic approach towards your work. You know how to find solutions and overcome challenges. You are a team player with a customer-oriented approach and good communication skills. You don’t have to be an expert in everything, the Etteplan team is there to support you! 

Who are we?
Our brand promise of “Engineering with a difference” is reflected in everything we do. We are proud of our expertise and the ability to influence the success of our customers. We support and enable continuous learning and development of our employees by providing them meaningful and challenging work tasks, the most modern tools in our field and professional growth opportunities.
We strongly believe that a healthy balance between work and free time creates inspiration in our employees which has a positive impact on their work. We have an intriguing, international work environment and take pride in our relaxed corporate culture where we work with a professional attitude whilst having fun with our amazing co-workers.


Etteplan - engineering with a difference

Ansök nu

Design Engineer - Electric Motor

Läs mer Jul 1
Nytt
Husqvarna Group is a world-leading producer of outdoor power products for garden, park and forest care. Products include chainsaws, trimmers, robotic lawn mowers and ride-on lawn mowers. The Group is also the European leader in garden watering products and a world leader in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold under the main brands Husqvarna & Gardena that serves professionals in more than 140 countries. Net sales in 2020 amounted to SEK 42 billion and the Group has more than 12,000 employees in 40 countries
About the position
Are you looking for a professional environment in which you continuously can develop your own knowledge and skills? If so, you could be the right person for our team. We are now looking for a skilled Design Engineer within mechatronics with a strong focus on project deliveries as well as cross-functional team and supplier interaction.
You are going to work in a highly motivated team at the Handheld R&D Power Systems division at Husqvarna Group in Huskvarna, Sweden. Power Systems is responsible for the development of the powertrain in both Battery and Petrol products. We develop next generation handheld products for forest industry and urban environments. You will have a key role in the development of our future products.
To thrive in this role, you are initiative, curious, driven and have a great interest in technical details. You should enjoy working alone as well as in a team. You have high ability to communicate and can easily make decisions. Furthermore you have integrity and courage and work towards an inclusive workplace.
Your main tasks will be:
Design electric motor components
2D and 3D modeling (Catia & SmarTeam)
New development as well as improvements on existing products.
Support “Squad” and Team deliveries, internal and external relations.
Overall representative in projects with overall responsibility.
Lead and follow-up work tasks (material-lab, product test lab, CAE department, etc)



Who are you?
To be successful as a Mechanical Design Engineer you shall have the following capabilities and experiences:
Master’s Degree in Mechanical Engineering or 3 years related experience.
3+ years of experience (academic or professional) in Mechanical Design.
Experience with Design tools such as Catia, Office, Matlab
Experience with Smarteam is meritorious
Ability to work together with design engineers and resolve technical issues.
Strong communication and presentation skills – both verbal and written.
Fluent in English.



It is meritorious if you have:
Experience in the design of light metal, machining and molding tools.
Understanding of motor manufacturing methods and processes.
Development of high-volume products.
Experience in frequent contact with suppliers/customers.



Your application
Can you envision yourself being part of this? If so, apply as soon as possible since we are going through the applications continuously but no later than August 8th , 2022. We do not accept applications via mail due to GDPR.
For more questions regarding the position please contact hiring manager Josef Emme josef.emme@husqvarnagroup.com
For information about the recruitment, please contact Talent Acquisition Partner Emma Elofsgård emma.a.elofsgard@husqvarnagroup.com
Union representatives:
Soili Johansson – Unionen, soili.johansson@husqvarnagroup.com
Cameron Rad – Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Represent all SACO-unions), cameron.rad@husqvarnagroup.com.

Ansök nu

Electrical engineer

Läs mer Jun 14
We’re expanding our team!

We are looking for dedicated and skilled individuals in electrical engineering and product certification.

The strategic business unit Retail technology is looking for a new team member to the R&D department in Jönköping who wants to take lead for the electrical engineering and product certification within the business unit.

About the position
The main task in the role is to be responsible for the coordination of work to certify ITAB's products to comply with primary CE but also other regulations/safety standards. You will also work with electrical engineering and design in the products and have a key role in the work to develop an electrical engineering strategy, test procedures and test equipment.

This role will include

- Take lead for and coordinate certification work in product development projects.

- Create block diagrams, electric schemes. Dimension and suggest components.

- Together with the R&D and operations team develop new test procedures both for product verification and for serial production with belonging equipment.

- Support in the process development and be the business unit’s expert in overall electrical engineering related to the products.


Personal profile
To be successful in this position we believe you are a strong problem solver and make things happen and take decisions with a structured approach. You can work effectively in and with team(s) and find a network around the organization.

We believe you have an engineering degree in a relevant engineering discipline or an equivalent combination - of education and experience.

Minimum 5 years of experience in electrical engineering in a product development business.

Excellent oral and written English skills are mandatory. Knowledge of other languages may be meritorious.

Since the role is at the global level in an international environment, close dialogues with international colleagues are required. Expect travel to our company sites. The home base is in Jönköping.

Application and contact
Selection and interviews will take place on an ongoing basis, but the position may be filled before the last application date, so do not hesitate to apply today.
In this recruitment questions and applications are answered and processed by responsible recruiter Mikael Sahlberg at mikael.sahlberg@itab.com or 073-074 38 95.

About the company
ITAB Group sells, designs, develops and installs complete shop store concepts for retail chain stores. With our expertise, long-term relationships and innovative solutions, ITAB is at the forefront as a partner in retail business.

ITAB offers career opportunities in an international workplace environment and strives for diversity and good working conditions. Together we are creating the ultimate shopping experience, close to you!

Pleas find out more at www.itab.com

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Husqvarna AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Husqvarna AB .

Supporttekniker digitala möten

Drifttekniker, data
Läs mer Jul 1
Nytt
Fastighetsavdelningen på Husqvarna ansvarar för förvaltning och underhåll av alla Husqvarnas anläggningar i Norden. Avdelningens styrka ligger i den tekniska och breda kompetensen i att underhålla och sköta en mängd olika fastighetssystem.
Fastighetsavdelningen strävar mot att vara en effektiv och professionell organisation som ser till att vår operativa verksamhet har ändamålsenliga lokaler samt bra service avseende funktion, miljö, ekonomi och säkerhet. Nu söker vi efter en ny kollega till vårt team där du kommer ingå i ett arbetslag som arbetar med byggnationer, installationer och att säkerställa att vi har bästa möjliga ändamålsenliga lokaler.
Om rollen
Rollen som supporttekniker är en ny spännande position på avdelningen vilket gör att du har stor chans att påverka och forma positionen. Rollen är väldigt bred och innefattar bland annat att förbereda, filma events och onlinemöten samt att efterbearbeta materialet.
Tjänsten innefattar även underhåll och tillsyn av teknisk utrustning i kontrollrummet samt att supporta vid uppkoppling av teamsmöten. Övriga arbetsuppgifter kan vara felsökning av tekniska problem, supportera vid konferenser gällande AV -teknik samt att vara behjälplig vid diverse tekniska frågor gällande bland annat teams och annan kringutrustning.
Vad vi kan erbjuda dig
Du kommer till ett team med en bra gemenskap som i nära samarbete med varandra aktivt arbetar för att förbättra upplevelsen i våra anläggningar för våra kollegor ute i organisationen.
Hos oss kommer du att få möjligheten att utveckla dina intressen kring teknik i en omväxlande och spännande miljö med fastigheterna i Norden som ansvarsområde. Du kommer att arbeta efter principen ”frihet under ansvar” där ditt eget driv och dina egna ambitioner sätter gränserna för din utveckling. Du kommer i rollen, genom de projekt du driver, också att få möjligheten att göra verklig skillnad för våra kollegor ute i organisationen. Vi som funktion befinner oss också i en spännande utvecklingsfas där du får en möjlighet att påverka på riktigt och sätta din prägel på vår framtida arbete.
Placering Huskvarna.
Vem är du?
Vi vill att du har några års erfarenheter av support kring digitala möten. Erfarenhet av filmning, klippning är meriterande. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och där är det viktigt att du är serviceminded, flexibel och har en god kommunikativ förmåga.
Du behöver ha goda kunskaper i engelska, både tal och skrift samt B-körkort.


Din ansökan
Kan du se dig själv i rollen och som en del i vårt team? Då är du välkommen att skicka in din ansökan till oss! Urvalsprocess kommer påbörjas efter sommaren.


Vid eventuella frågor ang. tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Ulla-Britt Fasth, ulla-britt.fasth@husqvarnagroup.com
Vid eventuella frågor ang. rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Josephine Tjernlund, Josephine.Tjernlund@husqvarnagroup.com
Vad händer efter din ansökan?
När sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten

Ansök nu

Manufacturing Engineer

Produktionsingenjör, maskin
Läs mer Jun 30
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.Vårt sortiment omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2020 uppgick till 42 miljarder kronor och koncernen har cirka 12 400 medarbetare i 40 länder
Vad kommer du arbeta med?
I rollen som Manufacturing Engineer kommer du ha ett stort fokus på förbättringsarbete inom vår nyutvecklade och högautomatiserade fabrik som har specialbyggda maskiner anpassade till vår verksamhet. Tillsammans med övriga tekniker i teamet kommer du driva teknikutveckling för att nå våra uppställda mål i form av teknisk tillgänglighet, produktionskostnad, ergonomi, volym och kvalitet. Du kommer att ha en supporterande funktion med ansvar för att analysera, förbättra och driva vår teknik framåt så att den alltid ligger i framkant. En viktig del i arbetet är att du har förmågan att kunna se till hela flödet och vilken påverkan en förändring kan få på andra delar i processen. Arbetet kommer ske i tätt samarbete med exempelvis produktionsledare, operatörer, medarbetare inom underhåll och leverantörer.
Om dig
Högskole-/universitetsutbildning inom maskin/automation.
Produktionsteknisk utbildning är meriterande.
Vi ser det som meriterande om du har jobbat med projektledning då du kommer att driva förbättringsprojekt tillsammans med dina kollegor.
Meriterande är också om du har jobbat inom högautomatiserade flöden, har kunskap inom PLC och robothantering (ABB) och/eller kunskap inom visionteknik.
Du talar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i rollen
Som person har du ett tekniskt intresse då vi jobbar inom ett område som har snabb teknikutveckling. Du är initiativtagande med en hög kvalitetsmedvetenhet där du gärna deltar i tekniska diskussioner för att ständigt förbättra fabrikens processer. Du har en förmåga att analysera och dra slutsatser i ditt arbete för att kontinuerligt kunna förbättra tillvägagångssätt och processer. I ditt arbete kommer du samarbeta med flera intressenter, såväl interna som externa, och det kräver därmed en god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Placeringsort för denna roll ligger i Huskvarna.
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 14:e Augusti.
Då det är semestertider kommer rekryteringsprocessen att återupptas i vecka 33.
Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta:
Manufacturing Engineering Manager Maja Wixe - Maja.A.Wixe@husqvarnagroup.com
Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta:
Talent Acquisition Partner Sebastian Glaas – Sebastian.glaas@husqvarnagroup.com
Vad händer efter din ansökan?
Så snart vi hinner går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Ansök nu

Commodity Manager

Kategorichef/Kategoriansvarig
Läs mer Jun 30
Husqvarna Group is a global leading producer of outdoor power products for forest, park and garden care. Products include chainsaws, trimmers, robotic lawn mowers and ride-on lawn mowers. The Group is also the European leader in garden watering products and a global leader in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries.
Organization
Sourcing at Husqvarna Division is organized in several categories which all are responsible for securing quality, delivery, cost efficiency and sustainability of supply within the category. One of the key functions within Sourcing is commodity management of direct material commodities and related commercial relationships with suppliers
The Sourcing Handheld Category is responsible for procuring all direct material used in Husqvarna’s Petrol Handheld products with a global set up of both plants and suppliers. Our task is to ensure that the greatest value is provided to the organization´s internal customers and thereby positively affecting the overall business result.
Your future challenge
As Commodity Manager Plastics you are part of a highly motivated team of Commodity Managers and Operational Buyers and you report to the Sourcing Director Commodities. Your primary responsibility is to develop and apply business strategy and relationship management, deliver value in terms of quality, delivery, cost efficiency and sustainability for your commodities during the full product life cycle.
The role requires travelling to suppliers as well as some of Husqvarna’s Key sites. You will face a broad role with heavy responsibilities, but also a good base for future growth within the company.
Your responsibilities
Be ultimately responsible for all commercial relations with the suppliers within your commodities and secure set targets of cost, quality, delivery and sustainability.
Create long term strategies, well anchored with internal stakeholders, for your commodities to deliver optimized value and drive implementation of the same.
Develop and maintain vendor agreements.
Manage sourcing projects and lead negotiations of commercial terms and conditions.
Build and maintain mutually beneficial relations with important suppliers in order to improve supplier performance and collaboration, not only to decrease costs and eliminate waste but also to utilize the suppliers full potential in areas such as product development and innovation.
Build and maintain strong internal relations within sourcing functions such as Project Sourcing, Supplier Quality Assurance and Supplier Development but also with other internal stakeholders such as R&D, Logistics and Manufacturing.
Set up and manage the annual budget of cost saving activities and negotiations.

Your qualifications
Master’s Degree in engineering or business administration together with recognized qualification in Sourcing or other relevant academic background.
You have a passion and for, as well as extensive experience within sourcing of direct material and mechanic components.
You are a self-motivated team player with excellent communication and interpersonal skills who thrive in a dynamic and challenging environment.
You have the ability to independently manage complex sourcing projects and initiatives with internal and external stakeholders.
You are a true problem solver who enjoys reducing ambiguity and you are constantly moving forward.
Excellent commercial understanding.

Experience
Extensive experience of working in an international environment with purchasing, preferably in commodity management positions.
Extensive technical experience of mechanic or mechatronic components. Excellent knowledge of strategic sourcing methodologies, fact-based negotiation and cross-functional team collaboration.
Extensive experience of working in an international environment. Leadership and change management experience is a merit.

Languages
Fluency in English is required. Swedish and other such as German, Chinese and Japanese is a merit.
Location
Your office will be located in Huskvarna. Husqvarna is flexible and you have the opportunity to work from home, but also in the office when needed
Your application
Can you envision yourself being a part of this? If so, send us your application including resumé and personal letter. Last day to apply is August 14 . We do not accept applications via mail due to GDPR.
Due to summer vacation this recruitment process will proceed in middle of August, 2022
For more questions regarding the position please contact:
Hiring manager Björn Rembsgård – bjorn.rembsgard@husqvarnagroup.com
For information about the recruitment, please contact:
Talent Acquisition Partner Sebastian Glaas – sebastian.glaas@husqvarnagroup.com
What happens after you have applied?
When the application date is due, we will review your application carefully to see if your profile matches the requirements of the vacant position. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be invited for an initial interview. In preparation for the interview you will receive information about the arrangement as well as other steps in the process, such as second interviews, assessments, references and introduction. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled

Ansök nu

Design Engineer - Electric Motor

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Jul 1
Nytt
Husqvarna Group is a world-leading producer of outdoor power products for garden, park and forest care. Products include chainsaws, trimmers, robotic lawn mowers and ride-on lawn mowers. The Group is also the European leader in garden watering products and a world leader in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold under the main brands Husqvarna & Gardena that serves professionals in more than 140 countries. Net sales in 2020 amounted to SEK 42 billion and the Group has more than 12,000 employees in 40 countries
About the position
Are you looking for a professional environment in which you continuously can develop your own knowledge and skills? If so, you could be the right person for our team. We are now looking for a skilled Design Engineer within mechatronics with a strong focus on project deliveries as well as cross-functional team and supplier interaction.
You are going to work in a highly motivated team at the Handheld R&D Power Systems division at Husqvarna Group in Huskvarna, Sweden. Power Systems is responsible for the development of the powertrain in both Battery and Petrol products. We develop next generation handheld products for forest industry and urban environments. You will have a key role in the development of our future products.
To thrive in this role, you are initiative, curious, driven and have a great interest in technical details. You should enjoy working alone as well as in a team. You have high ability to communicate and can easily make decisions. Furthermore you have integrity and courage and work towards an inclusive workplace.
Your main tasks will be:
Design electric motor components
2D and 3D modeling (Catia & SmarTeam)
New development as well as improvements on existing products.
Support “Squad” and Team deliveries, internal and external relations.
Overall representative in projects with overall responsibility.
Lead and follow-up work tasks (material-lab, product test lab, CAE department, etc)



Who are you?
To be successful as a Mechanical Design Engineer you shall have the following capabilities and experiences:
Master’s Degree in Mechanical Engineering or 3 years related experience.
3+ years of experience (academic or professional) in Mechanical Design.
Experience with Design tools such as Catia, Office, Matlab
Experience with Smarteam is meritorious
Ability to work together with design engineers and resolve technical issues.
Strong communication and presentation skills – both verbal and written.
Fluent in English.



It is meritorious if you have:
Experience in the design of light metal, machining and molding tools.
Understanding of motor manufacturing methods and processes.
Development of high-volume products.
Experience in frequent contact with suppliers/customers.



Your application
Can you envision yourself being part of this? If so, apply as soon as possible since we are going through the applications continuously but no later than August 8th , 2022. We do not accept applications via mail due to GDPR.
For more questions regarding the position please contact hiring manager Josef Emme josef.emme@husqvarnagroup.com
For information about the recruitment, please contact Talent Acquisition Partner Emma Elofsgård emma.a.elofsgard@husqvarnagroup.com
Union representatives:
Soili Johansson – Unionen, soili.johansson@husqvarnagroup.com
Cameron Rad – Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Represent all SACO-unions), cameron.rad@husqvarnagroup.com.

Ansök nu

Product Quality Specialist

Kvalitetschef
Läs mer Jun 27
Beskrivning av jobb
The Product Quality department in Residential EPAC is now looking for a Product Quality Specialist working in the Global Technical Support Team with Husqvarna Battery Lawn Mower Products, Walk-behind Mowers, Rider Mowers and Tractors. This job offers a stimulating work that gives you a wide network and excellent opportunities for personal development and career within the Husqvarna Group.
Your Role
As Product Quality Specialist you will be a part of a team where you’ll be responsible for supporting the market with product knowledge of the Husqvarna battery Lawn Mowers products. The primary focus is to act as a single point of contact for product related quality improvements raised by Husqvarna Groups After Sales companies and distributors around the world. You will receive product related improvement requests from customers, sales companies and distributors and, inform them about short-term and long-term solutions. You will also, in close cooperation with R&D, factories, and suppliers, analyze the identified problems, feedback the identified issues into new development projects as well as report and prioritize product improvements on existing platforms.
The role includes travelling to domestic and international locations 10-30 days/year.
You will also visit key customers on regular basis and participate in quality performance reviews. The job also include to train service personnel, primarily related to implemented product improvements.
In your duties you will also prepare, analyze and distribute monthly warranty data reports to the management team.
You will:


Act as main contact with After Sales organization, supporting them to solve product related issues
Feedback the identified issues from field into new development projects
Prioritize product improvements on existing platforms
Develop Technical documentation and Service Bulletins
Develop presentation material and carry out training of service personnel
Visit key customers on a regular basis and participate in quality performance reviews
Participate in Quality related work-packages of Husqvarna Product Creation Process and take responsibility for Product Quality deliverables

Who you are
We are looking for a person who enjoys working in team. You are result oriented and can easily collaborate with colleagues.
You are an outgoing person that likes to interact with people and have the ability to speak freely in front of medium size audiences presenting your work in a good structured way.
You have strong analytical and problem solving skills. You are highly organized and have the ability to manage several projects
You have a passion for Quality and have a good insight in what consequences there is when lack of it. Quality is your first priority and you aren’t afraid of taking the needed discussions around it.
You are inspired of having our customers in center and feel comfortable reminding your colleagues about it whenever needed.
Husqvarna is investigating a lot into the electrification of our products and also into the Lawn Mowers that has traditionally been petrol products. We’re there for looking for a person that has knowledge in electro mechanics.
Required Qualifications


Bachelor or Master Degree in Mechanical Engineering or equivalent.
2 or more years of engineering, quality or after sales experience in a high-volume JIT manufacturing environment.
Strong analytical and problem solving skills
Interest in technology
Strong oral/written communication skills
Fluent in English, both spoken and written.

Desired Qualifications


Teaching skills
Swedish, German or French language skills
Ability to speak freely in front of medium size audiences
Highly organized and ability to manage several projects
Holistic system understanding for the interaction of mechanics – electronics – software
Knowledge in quality tools like FMEA, Six Sigma or 8D
Strong personal computer skills, to include but not limited to: Microsoft Office software applications (Word, Excel, Access, PowerPoint).

Location: Huskvarna
Application


Please submit your application with CV and cover letter. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations. Last date to apply August 8th
Due to Summer vacation this recruitment process will proceed in August.
For more information about this position please contact Ida Gustafsson, Manager Global Technical Support & Project Quality Management, phone +46 70 781 02 47, e-mail ida.gustafsson@husqvarnagroup.com.
For more information about the recruitment process please contact Recruiter Emma Elofsgård, Emma.A.Elofsgard@husqvarnagroup.com.


Union representatives: Soili Johansson, soili.johansson@husqvarnagroup.com,
Cameron Rad: Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Represents all Saco unions), Cameron.Rad@husqvarnagroup.com.
When we receive your application, we will review it carefully to see if your profile matches the requirements of the vacant position. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be invited for an initial interview. In preparation for the interview you will receive information about the arrangement as well as other steps in the process, such as second interviews, assessments, references and introduction. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.
We seek people who have a great sense of self-motivation, creative problem solvers who enjoy collaboration and networking in an international environment - people with a strong desire to add value. Our Key Behaviors always begins with ME, I take ownership and I ask myself: What can I do?
Husqvarna Group
Husqvarna Group is a world-leading producer of outdoor power products for garden, park and forest care. Products include chainsaws, trimmers, robotic lawn mowers and ride-on lawn mowers. The Group is also the European leader in garden watering products and a world leader in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold under brands including Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah and Diamant Boart via dealers and retailers to consumers and professionals in more than 100 countries. Net sales in 2016 amounted to SEK 36 billion and the Group has more than 13,000 employees in 40 countries.

Ansök nu

Kvalitetsingenjör

Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin
Läs mer Jul 1
Nytt
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.
Vårt sortiment omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Koncernen har cirka 12 400 medarbetare i 40 länder
Om rollen
Som kvalitetsingenjör hos oss är man involverad i hela produktionsprocessen, från projekt till seriemässig produktion. Detta främst av gjutna, lackerade och bearbetade komponenter till interna kunder inom Husqvarna. Rollen kräver engagemang och nyfikenhet och ett genuint kvalitetsintresse. Du kommer jobba nära produktion och ingå i flera förbättringsteam tillsammans med produktionsledare och tekniker.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara
Driva eller medverka i övriga projekt och förbättringsarbeten i syfte att säkra eller höja kvaliteten.
Utreda och felsöka avvikelser som är kopplat till intern tillverkningsprocess samt konstruktion
Beredning av kontrollinstruktioner och utveckling av analys- och kontrollmetoder samt framtagande av kontrollutrustning.
Ansvara för att allt kvalitetstekniskt arbete följer gällande system, avtal, rutiner och policys
Registrera och följa upp interna och externa reklamationer samt medverka i utredningsarbetet
Medverka i projekt vid framtagande av PFMEA och kontrollplaner
Medverka vid riskanalys i samband med framtagande av intern PPAP vid ny eller ändrad process eller komponent.



Vem är du?
Du har relevant ingenjörsutbildning som bas och önskvärt är att du har flerårig erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkande industri.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och kommunikativa förmåga. För att vara framgångsrik i rollen är det viktigt att du är noggrann, strukturerad, kvalitetsmedveten och självgående. Du är en lagspelare som trivs med att analysera data på ett systematiskt sätt och har en förmåga att hitta rotorsaker i en verksamhet med hög tempo.
Meriterande:
Goda kunskaper inom ritningsförståelse samt mätteknik
Kunskaper i Smarteam/Catia, viss förståelse för AI (artificiell intelligens) vision control
Erfarenhet av kvalitetsarbete inom pressjutning



Du är strukturerad och driver dig själv och andra framåt mot uppsatta mål. För att trivas hos Husqvarna bör du också vara utvecklingsorienterad och ha en positiv syn på förändring.
Då tjänsten innebär internationella kontaktytor och koncernspråket är engelska krävs goda kunskaper i både svenska och engelska.
Resor i tjänsten kan förekomma.
Ansökan
Skicka din ansökan senas 2022-08-01 Välkommen med din ansökan!
På grund av semestertider är svarstiden längre. Processen återupptas i v 31.
Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta
Rekryterande chef: Peter Kindbom peter.kindbom@husqvarnagroup.com
Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta
Talent Acquisition Partner Emma Elofsgård emma.a.elofsgard@husqvarnagroup.com
Fackliga representanter:
Unionen – Soili Johansson, 036-14 62 08, soili.johansson@husqvarnagroup.com
Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Företräder samtliga Saco-förbund) – Fredrik Lindström, 036-14 74 29, fredrik.lindstrom@husqvarnagroup.com.
Vad händer efter din ansökan?
Så snart vi hinner går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Ansök nu