Jönköping: Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-03 // Varaktighet: Heltid

Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet! Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta? Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher.
Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar givetvis beroende på konsultuppdragets utformning, men främst handlar det om följande uppgifter inom redovisning
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättring och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
Kompetensutveckling
Ett värderingsstyrt bolag där innovation och entreprenörskap uppmuntras
Roliga och hälsofrämjande aktiviteter, konferenser och kickoffer
Förmåner genom Benify



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping och Jönköping. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Paulina Jutnäs på paulina.jutnas@meritmind.se, 070-166 08 25
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.


Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.



Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Redovisningskonsult.

Redovisningsassistent för konsultuppdrag i Jönköping

Läs mer Apr 10
Vi på Jefferson Wells söker en noggrann och engagerad Redovisningsassistent med kunskap inom bokföring till vår kund i Jönköping. Låter det intressant? Tveka inte, sök redan idag!

Vi söker Redovisningsassistent för kortare uppdrag. Som Redovisningsassistent kommer du att stödja vår kunds redovisningsteam genom att hantera olika uppgifter inom bokföring, fakturering, momsredovisning och andra relaterade aktiviteter. Du kommer att arbeta nära våra övriga ekonomifunktioner för att säkerställa att alla uppgifter utförs korrekt och i enlighet med gällande lagar och regler.

Detta är ett konsultuppdrag under kortare period med möjlighet till förlängning vid behov. Arbetsbelastningen kan variera och uppdragens längd kan vara flexibel beroende på vår kunds behov.



Arbetsuppgifter

* Assistera i bokföringsaktiviteter, inklusive inmatning av transaktioner och hantering av kontoutdrag.
* Hantera faktureringsprocessen och säkerställa att alla fakturor skickas ut i tid.
* Stödja vid momsredovisning och andra skatteförpliktelser.
* Assistera i att förbereda rapporter och analyser för ledningsgruppen.
* Utföra ad hoc-uppgifter inom redovisning och ekonomi vid behov.



Kvalifikationer

* Tidigare erfarenhet av arbete inom redovisning eller ekonomi.
* God förståelse för bokföringsprinciper och förmåga att hantera grundläggande redovisningsuppgifter.
* God kunskap om MS Office-program, särskilt Excel.
* Noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer.
* Förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team.
* God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.



Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Jefferson Wells får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Du blir heltidsanställd på Jefferson Wells men jobba ute hos vår kund.


Kontakt och ansökan
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. Observera att vi inte tar emot ansökningar på mail. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta

Therese Johansson eller Cherie Enhörning via e-post: therese.johansson@manpower.se / cherie.enhorning@manpower.se

Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningskonsult - VALIDI

Läs mer Jan 25
Är du intresserad av siffror, affärer och att samarbeta med människor? VALIDI, den nya tidens redovisnings- och verksamhetskonsult, söker nu en skicklig Redovisningskonsult för våra kontor i Jönköping och Anderstorp.

 



 

Om tjänsten

I rollen som Redovisningskonsult hos VALIDI kommer du få arbeta med varierande och spännande arbetsuppgifter inom vårt tjänsteutbud. Möjligheten att utvecklas och engagera dig i uppdrag över olika branscher och med olika kundföretag av varierande storlek kommer att vara en central del av din roll.

Din dag kommer att involvera löpande redovisning och digital hantering av kund- och leverantörsreskontra. Månads- och årsbokslut, rapportering, skatter, analyser, rapportering av moms, skatter och avgifter, enklare löneuppdrag, upprättande av årsredovisningar samt inkomstdeklarationer. Du kommer också ha kundkontakt och eget ansvar för att säkerställa att ditt arbete bidrar till att förbättra våra kunders vardag.

 

 

Om dig

För att trivas och lyckas i rollen som Redovisningskonsult hos VALIDI bör du ha erfarenhet av redovisningsarbete och kunskaper inom bokföring, reskontrahantering och avstämningar. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ta ansvar för hela eller delar av redovisningsprocesser, inklusive månads- och årsbokslut, skattehantering och rapportering. Vidare har du relevant utbildning inom ekonomi. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt erfarenhet av Microsoft Office-program och affärssystem är också viktigt för rollen.

Vi lägger särskilt stor vikt vid din personlighet och egenskaper som service- och teamkänsla, noggrannhet, strukturerat arbete med uppmärksamhet på detaljer, samt proaktivitet och initiativförmåga. På VALIDI värdesätter vi självledarskap och ger dig stort eget ansvar samt möjlighet att påverka din utveckling och kompetens.

 

 

VALIDI tar ordet!

På VALIDI kommer du att vara en viktig del av vårt växande företag och team, där du ges möjligheten att utvecklas och trivas i en innovativ och nytänkande arbetsmiljö. Vi använder digitala verktyg för att skapa en flexibel arbetsmiljö med möjligheter för både kunder och anställda. Hos oss på VALIDI är teamkänslan viktig.

Läs mer om oss på www.validi.se och ansök redan idag för att vara med på vår spännande resa!

 

 

Bra att veta

Tjänsten är placerad i Jönköping eller Anderstorp med möjlighet att till viss del arbeta på distans beroende på uppdrag. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval.

 

 

VEM är VEM?

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

Redovisningskonsult till Bareda Redovisning

Läs mer Nov 16
Bareda Redovisning är redovisningsbyrån som erbjuder en mängd olika tjänster, samt en nära och personlig service åt sina kunder. Som Redovisningskonsult blir du en del av ett härligt gäng som värdesätter en trevlig stämning och bra samarbete på jobbet!

Om Bareda Redovisning
Bareda Redovisning är den lokala byrån som erbjuder tjänster inom redovisning, bokslut, årsredovisning, rådgivning, deklaration och lön mot små och medelstora bolag. Idag är det 6 medarbetare som delar kontor med två mindre bolag. Bareda Redovisning har sitt kontor centralt beläget i Bankeryd, en mil norr om Jönköping. Kontoret ligger nära busshållplatser, matbutiker och restauranger. För dig som känner önskar en löprunda under lunchrasten är det nära till elljusspår intill vackra Vättern!

För mer information om företaget, besök: https://www.bareda.se/.

Om rollen
Nu söker Bareda Redovisning en ny Redovisningskonsult som på ett självständigt sätt vill ta sig an arbetsuppgifter inom löpande redovisning, bokslutsarbete och årsbokslut. Du kommer ta över arbetsuppgifter och kundkontakter som andra på bolaget driver idag. Det kommer finnas ett stort utrymme till flexibilitet i tjänsten där du kan kombinera arbete hemifrån med arbete från kontoret. Tjänsten innebär mycket kundkontakt och du kan få åka på kundbesök såväl som att ta emot kunder på kontoret. Initialt kommer du att hjälpa befintliga kunder med redovisning och bokslut men på sikt finns möjligheten finns att få bearbeta nya.

Detta erbjuda du som Redovisningskonsult på Bareda Redovisning
•Ett tryggt och stabilt företag
•Erfarna kollegor som gärna stöttar dig
•Utbildning och fortbildning
•Tjänstepension, 5000 kr i friskvård
•Frukost på jobbet
•Gratis parkering

Du som söker tjänsten är en ödmjuk och trevlig person både mot kollegor och kunder. Du värdesätter en god sammanhållning med dina kollegor och bemöter kunderna respektfullt. Du kan agera rådgivande mot kunden, både vad gäller hur de ska sköta sin ekonomi och rekommendera dem hjälp med olika tjänster som de kan behöva. Du kan vara rak och tydlig i din kommunikation, när det behövs. Vi tror även att du som söker kan vara flexibel med dina arbetsuppgifter och anpassa dig utifrån kunden behov. Du tycker också om att arbeta mot uppsatta deadlines.

Skallkrav för tjänsten:
•Gymnasial examen
•Arbetat med löpande redovisning
•Upprättat bokslut och momsdeklarationer självständigt
•Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande för tjänsten:
•Upprättat årsredovisning
•Auktorisation som Redovisningskonsult
•Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning/motsvarande
•Arbetat som Redovisningskonsult mot flera bolag
•B-körkort

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

I rollen som Redovisningskonsult kommer du anställas direkt av Bareda Redovisning.

Rekryteringsprocessen
I rekryteringsprocessen kommer Framtiden kommer göra första urvalet. göra första urvalet. du går vidare i processen kommer du få träffa rekryterande chef på Bareda Redovisning. Därefter tas beslut om anställning. Urvalet sker löpande, sök via https://www.framtiden.com/. Välkommen med din ansökan redan idag!

Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Bankeryd, hybrid
Arbetstider: Dagtid, må-fr
Omfattning: Heltid/deltid

Ansök nu

Junior redovisningskonsult, Jönköping

Läs mer Dec 25
Studerar du ekonomi på universitet eller högskola och söker efter ditt första jobb efter examen? Till vårt kontor i Jönköping söker vi nu dig som vill rivstarta din karriär som redovisningskonsult hos oss på Aspia. Vi är marknadsledande inom redovisning och erbjuder en mängd företagsnära tjänster. Vårt breda utbud ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare. Häng med på vår resa!

Ditt uppdrag

I rollen som redovisningskonsult på Aspia har du ett omväxlande och självständigt arbete, där du arbetar på olika uppdrag åt våra kunder. Vi arbetar alltid i team och du kommer därmed ha ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans ser vi till att ge en högkvalitativ leverans till kund samt ger input och feedback till varandra utifrån respektive roll. Arbetet sker normalt både på vårt eget kontor samt ute hos kund.

Dina arbetsuppgifter består främst av:

- Löpande bokföring
- Upprättande av månadsbokslut
- Månatliga avstämningar
- Rapportering till kund

Hos oss på Aspia får du lära dig redovisningsyrket från grunden. Vi utmanar dig, stöttar dig och tror på dig!

Vem är du?

Vi söker dig som studerar/har studerat ekonomi på universitet, högskola eller yrkeshögskola och kommer ta din examen senast september 2024 eller januari 2025. Vi ser gärna att du vid examen uppfyller de teoretiska kunskapskraven för att bli auktoriserad redovisningskonsult (för information, läs mer på www.far.se). Vidare ser vi även att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.

För att du ska trivas och utvecklas i rollen som junior redovisningskonsult hos oss tror vi att du är en driven person som trivs i mötet med kunden och har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter. Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du också trivs med att arbeta i grupp samt har förmågan att samarbeta med andra. Vidare ser vi även att du har lätt för att anpassa dig till nya situationer samt har förmågan att arbeta parallellt med flera uppgifter.

Du erbjuds

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om balansen mellan privatliv och arbete. Hos oss får du ett arbete med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Praktiskt om tjänsten

Tjänsten är på heltid med primärt tillträdesdatum i september 2024 och januari 2025. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Placeringsort: Jönköping
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!
Du söker enkelt med CV och genom att besvara ett par urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. När du skickat in din ansökan kommer du inom kort att få en inbjudan till att genomföra två olika arbetspsykologiska tester. Testerna mäter problemlösningsförmåga och personliga egenskaper.

Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens och potential att växa i rollen.

På grund av GDPR så tar vi inte emot ansökningar via mejl.

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1200 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Meritmind AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Meritmind AB .

Financial Controller till Kitron, Jönköping

Finansiell controller
Läs mer Mar 27
Motiveras du av att arbeta i en dynamisk internationell miljö? Då är den här tjänsten som Financial Controller en spännande tjänst för dig!
I din roll som controller hos oss ansvarar du för den finansiella rapporteringen samt bidrar till redovisning och bokslut. Du har ett nära samarbete med ekonomiteamet och rapporterar till Finance Manager.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rapportering av prognos och bokslut enligt IFRS
Rapportering av KPI:er
Rapportering cashflow
Delaktig i månads- och årsbokslut
Delaktig i prognos, budget- och analysarbete
Ad hoc-rapporter



Kvalifikationer
Vi söker dig som är väl insatt i redovisning, bokslut och rapportering, gärna med erfarenhet från ett producerande internationellt bolag. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och det är meriterande om du även har arbetet i affärssystemet IFS. Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller har motsvarande förvärvad kunskap som vi bedömer likvärdig. För rollen krävs det att du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
För att trivas i rollen är du en person som motiveras av ett högt tempo med tighta deadlines i en föränderlig miljö. Du tar gärna ansvar för rapporteringen och det är en självklarhet för dig att arbeta proaktivt samt bidra till samarbete i gruppen. Vi värdesätter också din initiativförmåga, flexibilitet och prestigelöshet.


Vad erbjuds du hos oss?
Kitron erbjuder en positiv, utmanande och inspirerande arbetsmiljö. Våra företagsvärderingar: Ansvarstagande, Innovation och Engagemang är viktiga ledord som vi alla lever efter i vårat dagliga arbete. Att vara en del av Kitron innebär att du kommer att ha möjligheter att utveckla dina kunskaper för att nå din fulla potential. En karriär hos oss innebär möjligheter att växa inom ditt arbete, hitta nya sätt att förnya och utveckla dina talanger.


Om Kitron
Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Malaysia, Indien och USA.
Med cirka 3000 högkvalificerade medarbetare tillverkar och levererar vi allt från färdigmonterade kretskort till kompletta slutprodukter för kunder globalt.
På siten i Torsvik, strax söder om Jönköping City, arbetar idag ca 300 medarbetare. Här får du arbeta i fräscha och moderna lokaler och får möjligheten att lära känna många nya, härliga kollegor. Trevlig arbetsmiljö och god hälsa hos våra medarbetare är viktigt för oss och du har tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner.


Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Kitron med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Tiitso, tel 0765-112910 eller Catharina Bülow, tel 0736-531321. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Det innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Vi gör även en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Controller till Meritmind, Jönköping

Controller
Läs mer Dec 22
Våra konsulter gör ett strålande jobb ute hos våra kunder och därför är det hög efterfrågan på dem och deras kompetens. Vi behöver därför bli fler och nu är efterfrågan extra hög på Controller med olika inriktning, bland annat inom business controlling, financial controlling och IT-controlling.
Konsultrollen innebär en chans att utvecklas som Controller på kort tid genom uppdrag av olika karaktärer. Du blir en stor tillgång för våra kunder och med ditt driv och din vilja att leverera bidrar du till Meritminds mål – att hjälpa människor och företag till framgång.
Många av uppdragen innebär start omgående så för dig som är tillgänglig redan nu är möjligheten stor att du snabbt får ett uppdrag hos någon av våra kunder. Har du F-skatt och vill bli associerad konsult är du också varmt välkommen att skicka in din ansökan.


Exempel på ansvarsområde i rollen som Controller:
Bokslut, budget och prognosarbete
Löpande analyser och uppföljning av ekonomiska utfall
Verksamhetsuppföljning och kostnadskontroll
Arbeta med projekt inom ekonomi och IT
Kontinuerligt utveckla och förbättra processer och rutiner
Vara stöd till affärsområdeschefer, ledningsgrupp och VD



Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet från controllerområdet. Du har med fördel erfarenhet från produktion och tillverkande industri då vi har flertalet kunder inom det området. Utöver det ser vi att du är bokslutssjälvständig, har jobbat med budget, prognos, resultatuppföljning, analys och rapportering. Du har även stor erfarenhet från olika affärssystem och har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som ekonomikonsult hos Meritmind stimuleras av att möta nya människor och miljöer. Din analytiska förmåga och ditt intresse för redovisning innebär att du håller dig uppdaterad med det senaste och kan utnyttja dina kunskaper till effektiv problemlösning. Slutligen är du en person som trivs med teamarbete och vill vara med och skapa värde och bidra till våra kunders lönsamhet och tillväxt.


Om Meritmind
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef: på mail: louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske sporadiskt under sommarperioden. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
· Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Ekonomichef till producerande bolag i Småland

Ekonomichef
Läs mer Dec 28
Nu söker vi åt kunds räkning en Interim ekonomichef till ett känt bolag i Småland. Som ekonomichef ansvarar du för helheten vilket inkluderar allt löpande ekonomiarbete, månadsrapporter, resultat till ledningsgruppen, årsredovisning och analys.


Huvudsakliga arbetsuppgifter som interim Ekonomichef
• Löpande ekonomiarbete
• Månadsrapporter
• Resultat till ledningsgruppen
• Årsredovisning
• Analys


Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har senior erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med samtliga delar inkluderade. Vi ser det som en fördel om du har en högskoleexamen inom ekonomi och tidigare erfarenheter från produktionsbolag. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift och är även van att arbeta i Excel samt i större affärs- och ekonomisystem. (Med fördel Monitor)


Personliga egenskaper:
Rollen som ekonomichef präglas mycket av att vara trygg i sina ekonomikunskaper och äga sina processer. För att trivas behöver du ha både driv och vara en självgående person med erfarenhet.


Om företaget: Stort produktionsbolag


I detta konsultuppdrag samarbetar kunden med Meritmind.
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om konsultuppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef:
Louice Silvärn på 070–1660859 eller mail louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV och det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundansvarig till Meritmind, Jönköping

Utesäljare
Läs mer Okt 4
Vill du hjälpa våra kunder till framgång inom ekonomiområdet?
Till vårt härliga team i centrala Jönköping söker vi nu en kundansvarig som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa.
Vi står inför en spännande digital utveckling och vi behöver förstärkning i vår organisation med en driven kundansvarig som trivs i möten med kunder och med att göra affärer.
Du kommer att utgå från Meritminds kontor i centrala Jönköping och rapporterar till regionchef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som kundansvarig:
Bygga nära relationer med dina kunder och uppnå dina säljmål med eget budgetansvar
Bidra till utveckling, nytänkande och energi till hela säljteamet?inom Meritmind
Identifiera samt bidra till att vidareutveckla våra kunders ekonomifunktioner och bistå med våra tjänster inom interim, bemanning, rekrytering och förändringsledning
Omvärldsbevakning av ekonomimarknaden inom olika branscher och på ett konsultativt sätt stödja våra kunder i strategiska beslut



Kvalifikationer och erfarenhet:
För att lyckas i rollen har du några års erfarenhet av relationsbyggande B2B-försäljning. Akademisk examen inom ekonomi är starkt önskvärt. Vidare ser vi en fördel om du har erfarenhet från en operativ ekonomroll. Vi söker dig som är affärsinriktad, uppmärksam och en lyhörd lagspelare med god förmåga att kunna anpassa erbjudanden mot kundens behov och önskemål. Vidare ser vi att du kommunicerar med lätthet på svenska och engelska i både tal och skrift. Dessutom behöver du ha körkort eftersom våra kunder finns i regionen.
Personliga egenskaper:
Som kundansvarig lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen är du trygg i dig själv och drivs av att utifrån kundnytta hitta och utveckla affärsmöjligheter.
Du har ett förtroendeskapande sätt där lyhördhet och nyfikenhet är ledord. Självklart har du en hög energinivå och trivs med att arbeta både självständigt och i team.
Vad erbjuder vi dig?
Vi är ett entreprenörsdrivet bolag som drivs av tillväxt i kombination med kvalitet och glädje
Flexibla arbetstider och möjlighet att styra sin vardag
Möjlighet att vara med i utvecklingsprojekt inom och utanför ditt arbetsområde
Roliga hälsofrämjande aktiviteter
Kompetensutveckling, via vår utbildningsportal
Konferenser, fester och kick-offer
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Attraktivt friskvårdsbidrag



Placeringsort: Jönköping
Om Meritmind:
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi har ett starkt varumärke, är marknadsledande inom vår nisch och erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda, omsätter ca en halv miljard och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Linköping och Jönköping. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta regionchef Catharina Bülow på 0736-531 321 eller catharina.bulow@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till denna adress: rekrytering.jonkoping@meritmind.se

Ansök nu