Jönköping: Ekonomiassistent till Meritmind / Brightby i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent till Meritmind / Brightby i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-04-25 // Varaktighet: Heltid

Meritmind / Brightby i Jönköping söker efter nya kollegor som vill jobba som ekonomiassistent. Är du nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli konsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomiassistent på Meritmind något för dig!


Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt gärna arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Vidare ser vi gärna att du har arbetat med kundreskontra och leverantörsreskontra och/eller löpande bokföring och bokslut.
I konsultrollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rätt person för rollen som ekonomiassistent hos Meritmind är noggrann, anpassningsbar, självgående, ansvarsfull och serviceinriktad. Du har lätt för att sätta dig in i nya situationer och har god samarbetsförmåga och hög social kompetens.

Om rollen som ekonomikonsult
Som ekonomiassistent hos oss erbjuds du varierande och utvecklande uppdrag i olika branscher, allt för skapa ett brett CV. Troligtvis har du en inneboende drivkraft och hela tiden vill utvecklas i din yrkesroll.
Vi vill gärna att vår relation blir långvarig och tillsammans med våra erfarna och duktiga konsultchefer ser vi till att hitta uppdragen som passar bäst just för dig. Du och din konsultchef håller nära kontakt under uppdragen, ser till att du trivs och hjälper dig hela tiden till nästa steg i din karriär.
Vi träffas ofta för att umgås och dela erfarenheter med varandra. Du blir en del av ett starkt nätverk och ett välrenommerat varumärke. Dessutom har vi väldigt roligt tillsammans när vi ses!

Placeringsort
Jönköping med omnejd

Vad erbjuder vi dig?
Konsultrollen erbjuder dig stimulerande arbetsuppgifter där du får möjlighet att se olika typer av branscher och ekonomiavdelningar i mindre, medelstora och stora bolag och därmed utveckla din kompetens ytterligare. Vi erbjuder ett stort utbud av utbildningar och seminarium samt föreläsningar och konsultträffar. Utöver detta har du som konsult tillgång till ett digitalt utbildningsverktyg för att effektivisera din vardag och få kompetensutveckling på ett enkelt och snabbt sätt. Allt för att du ska få möjlighet att kompetensutvecklas och trivas i din roll som konsult. Som konsult på Meritmind har du en trygg anställning som omfattas av kollektivavtal. Självklart har vi också förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och tillgång till förmånsportalen Benify.

Om Brightby:
Brightby är Meritminds erbjudande av högkvalitativa konsulttjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på https://meritmind.se/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent sommarjobb

Läs mer Apr 22
Vi söker nu
ekonomiassistent för sommarvikariat för en av våra kunder. Om du studerar du
ekonomi just nu och vill ha en tjänst över sommaren är detta en bra möjlighet för dig.

Vem är du?
Du är en person som trivs med att arbeta självständigt och som är bekväm med
mycket administration. Du studerar förmodligen ekonomi på högskola eller YH
idag och söker en relevant tjänst över sommaren. Som person ser vi att du är
strukturerad och ansvarstagande.
Arbetsuppgifterna
kommer att innebära fakturering och betalningsbokningar. Man kommer att
administrera info mailen, försäljningsstatistik och orderstockslistor. Vidare
så kommer man att svara på telefonsamtal och hjälpa till där det behövs.

Skallkrav:
· Ekonomistuderande
· Svenska i tal
och skrift

Meriterande:
· Arbetslivserfarenhet
av liknande uppgifter

Om Framtiden
Vi på
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i
människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb
och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt
företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst
kommer du vara anställd genom oss på Framtiden och arbeta som konsult hos vår
kund.

Villkor:
Start:
Sommarvikariat. Start 24 juni.
Ort: Jönköping
Lön: Enligt
överenskommelse
Befattning:
Heltid (dagtid)

Ansök nu

Serviceadministratör/ekonomiassistent till väletablerade Flintab i Jönkö...

Läs mer Jan 2
Flintab är ett av Sveriges ledande företag inom industriell vägning. Företaget utvecklar och marknadsför vågar och vägningssystem för industrin och har ett omfattande sortiment med allt från små paketvågar till stora fordonsvågar. Flintab bedriver sin verksamhet med kunden, kvalitet och lönsamhet i fokus. Företaget är finansiellt starkt och arbetar med långsiktiga affärsmål. Flintab har huvudkontor i Jönköping och verkar rikstäckande genom en väl utbyggd service- och eftermarknadsorganisation. På huvudkontoret arbetar drygt 45 av de totalt ca 80 anställda. Flintabs laboratorium är ackrediterat av SWEDAC och företaget är certifierat enligt ISO 9001, 14001, 27001 och 45001. Flintab ingår i Dacke Industri som i sin tur är ägt av Nordstjernan där man ställer tydliga krav på bidrag till helheten men samtidigt värnar om personalen och trivsel på arbetet. Läs gärna mer på www.flintab.se.

På grund av omfördelning av arbetsuppgifter på Flintabs ekonomiavdelning så öppnas nu en möjlighet för dig med erfarenhet inom ekonomi- och serviceadministration. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i februari 2024 och som väntas pågå under hela året. För rätt person finns möjligheten att gå över till kund efter avslutat uppdrag.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med serviceadministration avseende orderhantering och avtal, tidrapportering och fakturering, även viss hantering av leverantörsfakturor ingår. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera ekonomisystem och att göra avstämningar, löpande redovisning och bokföring. Du kommer även att delta i bokslutsarbete samt besvara frågor om in- och utbetalningar, hantera påminnelser och krediteringar. I tjänsten ingår även viss tillgänglighet i växel.

Din profil

Vi söker dig som har

- gymnasie- eller högskoleutbildning inom ekonomi

- arbetslivserfarenhet inom serviceadministration samt ekonomi

- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- goda kunskaper i Office-paketets programvaror, främst Excel

- goda kunskaper i affärs-/ekonomisystem, erfarenhet av Jeeves är meriterande

Som person är du noggrann, självgående, initiativrik och engagerad både inom ditt specialistområde och för företaget som helhet. Du är analytisk, sifferintresserad och tycker om struktur, ordning och reda. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa kontakter såväl internt som externt. Du är stresstålig och har ett flexibelt förhållningssätt.

Du arbetar självständigt i din roll men även tillsammans med andra. Du tillhör ett engagerat och trevligt team med god sammanhållning. Ordinarie arbetstid är 8.00-17.00 med möjlighet till flexibel arbetstid.

I detta uppdrag samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se

Som konsult hos Ljung Kompetensförsörjning så skall du känna dig trygg och säker så att du kan fokusera på dina arbetsuppgifter och ditt uppdrag. Därför erbjuder vi både marknadsmässig lön, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera och hyra ut kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Maj 15
Prolympia och Änglagårdsskolan är Sveriges ledande idrottsskola på grundskolenivå med verksamhet från Göteborg i söder till Umeå i norr. Prolympia är en skola i rörelse där vi arbetar målinriktat med kunskap, trygghet, idrott och hälsa i fokus. Vi skapar förutsättningar för våra elever till att kombinera skola och idrott i syfte att uppnå goda kunskapsresultat, god hälsa och ett livslångt idrottsintresse.



Vill du vara en del av vårt team och bidra till att driva vår verksamhet framåt? Vi söker en noggrann och självständig ekonomiassistent som trivs i en miljö där samarbete och effektivitet står i fokus.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas och påverka, samtidigt som du erbjuds en stimulerande arbetsplats med goda anställningsvillkor. 

Vad vi erbjuder dig 

Som medarbetare är du en viktig del av vår gemenskap. Vi strävar efter att skapa en arbetsplats där du: 

- Blir lyssnad på och har möjlighet att påverka och utveckla verksamheten. 
- Ingår i ett team där lagkänsla och samarbete är nyckeln till framgång. 
- Erbjuds marknadsmässiga och förmånliga anställningsvillkor. 

Vad vi söker 

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och din samarbetsförmåga. För att trivas och lyckas i rollen bör du vara: 

- Driven och lösningsorienterad. 
- Ha förmåga att skapa struktur och vara flexibel. 
- Ha en noggrann och ansvarsfull inställning till ditt arbete. 

I rollen som ekonomiassistent kommer du att ha varierande arbetsuppgifter, inklusive: 

- Elevadministrativt arbete
- Kund - och leverantörsreskontra 
- Administrativa uppgifter
- Att vara backupfunktion för lön 

Kvalifikationer 

För att vara aktuell för tjänsten bör du: 

- Ha en gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande. 
- Erfarenhet inom liknande roll 
- Ha goda kommunikationsfärdigheter på svenska i både tal och skrift. 
- Ha god datorvana och vara öppen för digitala lösningar och system. 
- Meriterande att ha erfarenhet av lönebearbetning 

För anställning krävs ett utdrag ur belastningsregistret som gäller för skola och förskola. 

Om du känner att du matchar vår beskrivning och är redo för en ny utmaning, skicka in din ansökan redan idag!

Vi arbetar aktivt i denna rekryteringsprocess vilket innebär att urval och intervjuer hålls löpande. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp.



Välkommen att bli en del av Prolympia och Änglagårdsskolan!

Ansök nu

Serviceadministratör/ekonomiassistent till väletablerade Flintab i Jönkö...

Läs mer Dec 22
Flintab är ett av Sveriges ledande företag inom industriell vägning. Företaget utvecklar och marknadsför vågar och vägningssystem för industrin och har ett omfattande sortiment med allt från små paketvågar till stora fordonsvågar. Flintab bedriver sin verksamhet med kunden, kvalitet och lönsamhet i fokus. Företaget är finansiellt starkt och arbetar med långsiktiga affärsmål. Flintab har huvudkontor i Jönköping och verkar rikstäckande genom en väl utbyggd service- och eftermarknadsorganisation. På huvudkontoret arbetar drygt 45 av de totalt ca 80 anställda. Flintabs laboratorium är ackrediterat av SWEDAC och företaget är certifierat enligt ISO 9001, 14001, 27001 och 45001. Flintab ingår i Dacke Industri som i sin tur är ägt av Nordstjernan där man ställer tydliga krav på bidrag till helheten men samtidigt värnar om personalen och trivsel på arbetet. Läs gärna mer på www.flintab.se.

På grund av omfördelning av arbetsuppgifter på Flintabs ekonomiavdelning så öppnas nu en möjlighet för dig med erfarenhet inom ekonomi- och serviceadministration. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i februari 2024 och som väntas pågå under hela året. För rätt person finns möjligheten att gå över till kund efter avslutat uppdrag.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med serviceadministration avseende orderhantering och avtal, tidrapportering och fakturering, även viss hantering av leverantörsfakturor ingår. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera ekonomisystem och att göra avstämningar, löpande redovisning och bokföring. Du kommer även att delta i bokslutsarbete samt besvara frågor om in- och utbetalningar, hantera påminnelser och krediteringar. I tjänsten ingår även viss tillgänglighet i växel.

Din profil

Vi söker dig som har

- gymnasie- eller högskoleutbildning inom ekonomi

- arbetslivserfarenhet inom serviceadministration samt ekonomi

- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- goda kunskaper i Office-paketets programvaror, främst Excel

- goda kunskaper i affärs-/ekonomisystem, erfarenhet av Jeeves är meriterande

Som person är du noggrann, självgående, initiativrik och engagerad både inom ditt specialistområde och för företaget som helhet. Du är analytisk, sifferintresserad och tycker om struktur, ordning och reda. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa kontakter såväl internt som externt. Du är stresstålig och har ett flexibelt förhållningssätt.

Du arbetar självständigt i din roll men även tillsammans med andra. Du tillhör ett engagerat och trevligt team med god sammanhållning. Ordinarie arbetstid är 8.00-17.00 med möjlighet till flexibel arbetstid.

I detta uppdrag samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se

Som konsult hos Ljung Kompetensförsörjning så skall du känna dig trygg och säker så att du kan fokusera på dina arbetsuppgifter och ditt uppdrag. Därför erbjuder vi både marknadsmässig lön, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera och hyra ut kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Serviceadministratör/ekonomiassistent till väletablerade Flintab i Jönkö...

Läs mer Dec 12
Flintab är ett av Sveriges ledande företag inom industriell vägning. Företaget utvecklar och marknadsför vågar och vägningssystem för industrin och har ett omfattande sortiment med allt från små paketvågar till stora fordonsvågar. Flintab bedriver sin verksamhet med kunden, kvalitet och lönsamhet i fokus. Företaget är finansiellt starkt och arbetar med långsiktiga affärsmål. Flintab har huvudkontor i Jönköping och verkar rikstäckande genom en väl utbyggd service- och eftermarknadsorganisation. På huvudkontoret arbetar drygt 45 av de totalt ca 80 anställda. Flintabs laboratorium är ackrediterat av SWEDAC och företaget är certifierat enligt ISO 9001, 14001, 27001 och 45001. Flintab ingår i Dacke Industri som i sin tur är ägt av Nordstjernan där man ställer tydliga krav på bidrag till helheten men samtidigt värnar om personalen och trivsel på arbetet. Läs gärna mer på www.flintab.se.

På grund av omfördelning av arbetsuppgifter på Flintabs ekonomiavdelning så öppnas nu en möjlighet för dig med erfarenhet inom ekonomi- och serviceadministration. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i februari 2024 och som väntas pågå under hela året. För rätt person finns möjligheten att gå över till kund efter avslutat uppdrag.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med serviceadministration avseende orderhantering och avtal, tidrapportering och fakturering, även viss hantering av leverantörsfakturor ingår. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera ekonomisystem och att göra avstämningar, löpande redovisning och bokföring. Du kommer även att delta i bokslutsarbete samt besvara frågor om in- och utbetalningar, hantera påminnelser och krediteringar. I tjänsten ingår även viss tillgänglighet i växel.

Din profil

Vi söker dig som har

- gymnasie- eller högskoleutbildning inom ekonomi

- arbetslivserfarenhet inom serviceadministration samt ekonomi

- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- goda kunskaper i Office-paketets programvaror, främst Excel

- goda kunskaper i affärs-/ekonomisystem, erfarenhet av Jeeves är meriterande

Som person är du noggrann, självgående, initiativrik och engagerad både inom ditt specialistområde och för företaget som helhet. Du är analytisk, sifferintresserad och tycker om struktur, ordning och reda. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa kontakter såväl internt som externt. Du är stresstålig och har ett flexibelt förhållningssätt.

Du arbetar självständigt i din roll men även tillsammans med andra. Du tillhör ett engagerat och trevligt team med god sammanhållning. Ordinarie arbetstid är 8.00-17.00 med möjlighet till flexibel arbetstid.

I detta uppdrag samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se

Som konsult hos Ljung Kompetensförsörjning så skall du känna dig trygg och säker så att du kan fokusera på dina arbetsuppgifter och ditt uppdrag. Därför erbjuder vi både marknadsmässig lön, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera och hyra ut kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Meritmind AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Meritmind AB .

Financial Controller till Kitron, Jönköping

Finansiell controller
Läs mer Mar 27
Motiveras du av att arbeta i en dynamisk internationell miljö? Då är den här tjänsten som Financial Controller en spännande tjänst för dig!
I din roll som controller hos oss ansvarar du för den finansiella rapporteringen samt bidrar till redovisning och bokslut. Du har ett nära samarbete med ekonomiteamet och rapporterar till Finance Manager.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rapportering av prognos och bokslut enligt IFRS
Rapportering av KPI:er
Rapportering cashflow
Delaktig i månads- och årsbokslut
Delaktig i prognos, budget- och analysarbete
Ad hoc-rapporter



Kvalifikationer
Vi söker dig som är väl insatt i redovisning, bokslut och rapportering, gärna med erfarenhet från ett producerande internationellt bolag. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och det är meriterande om du även har arbetet i affärssystemet IFS. Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller har motsvarande förvärvad kunskap som vi bedömer likvärdig. För rollen krävs det att du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
För att trivas i rollen är du en person som motiveras av ett högt tempo med tighta deadlines i en föränderlig miljö. Du tar gärna ansvar för rapporteringen och det är en självklarhet för dig att arbeta proaktivt samt bidra till samarbete i gruppen. Vi värdesätter också din initiativförmåga, flexibilitet och prestigelöshet.


Vad erbjuds du hos oss?
Kitron erbjuder en positiv, utmanande och inspirerande arbetsmiljö. Våra företagsvärderingar: Ansvarstagande, Innovation och Engagemang är viktiga ledord som vi alla lever efter i vårat dagliga arbete. Att vara en del av Kitron innebär att du kommer att ha möjligheter att utveckla dina kunskaper för att nå din fulla potential. En karriär hos oss innebär möjligheter att växa inom ditt arbete, hitta nya sätt att förnya och utveckla dina talanger.


Om Kitron
Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Malaysia, Indien och USA.
Med cirka 3000 högkvalificerade medarbetare tillverkar och levererar vi allt från färdigmonterade kretskort till kompletta slutprodukter för kunder globalt.
På siten i Torsvik, strax söder om Jönköping City, arbetar idag ca 300 medarbetare. Här får du arbeta i fräscha och moderna lokaler och får möjligheten att lära känna många nya, härliga kollegor. Trevlig arbetsmiljö och god hälsa hos våra medarbetare är viktigt för oss och du har tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner.


Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Kitron med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Tiitso, tel 0765-112910 eller Catharina Bülow, tel 0736-531321. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Det innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Vi gör även en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Ekonomikonsult
Läs mer Mar 21
Arbetar du idag som ekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli interimskonsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta?
Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som är erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är;
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag
Kollektivavtal
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Generöst friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Kollegor med härlig stämning och mycket skratt!



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping, Jönköping och Uppsala. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Talent Acquisition Specialist Josefine Westman på josefine.westman@meritmind.se, 076-417 68 55
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Controller till Meritmind, Jönköping

Controller
Läs mer Dec 22
Våra konsulter gör ett strålande jobb ute hos våra kunder och därför är det hög efterfrågan på dem och deras kompetens. Vi behöver därför bli fler och nu är efterfrågan extra hög på Controller med olika inriktning, bland annat inom business controlling, financial controlling och IT-controlling.
Konsultrollen innebär en chans att utvecklas som Controller på kort tid genom uppdrag av olika karaktärer. Du blir en stor tillgång för våra kunder och med ditt driv och din vilja att leverera bidrar du till Meritminds mål – att hjälpa människor och företag till framgång.
Många av uppdragen innebär start omgående så för dig som är tillgänglig redan nu är möjligheten stor att du snabbt får ett uppdrag hos någon av våra kunder. Har du F-skatt och vill bli associerad konsult är du också varmt välkommen att skicka in din ansökan.


Exempel på ansvarsområde i rollen som Controller:
Bokslut, budget och prognosarbete
Löpande analyser och uppföljning av ekonomiska utfall
Verksamhetsuppföljning och kostnadskontroll
Arbeta med projekt inom ekonomi och IT
Kontinuerligt utveckla och förbättra processer och rutiner
Vara stöd till affärsområdeschefer, ledningsgrupp och VD



Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet från controllerområdet. Du har med fördel erfarenhet från produktion och tillverkande industri då vi har flertalet kunder inom det området. Utöver det ser vi att du är bokslutssjälvständig, har jobbat med budget, prognos, resultatuppföljning, analys och rapportering. Du har även stor erfarenhet från olika affärssystem och har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som ekonomikonsult hos Meritmind stimuleras av att möta nya människor och miljöer. Din analytiska förmåga och ditt intresse för redovisning innebär att du håller dig uppdaterad med det senaste och kan utnyttja dina kunskaper till effektiv problemlösning. Slutligen är du en person som trivs med teamarbete och vill vara med och skapa värde och bidra till våra kunders lönsamhet och tillväxt.


Om Meritmind
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef: på mail: louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske sporadiskt under sommarperioden. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
· Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Ekonomichef till producerande bolag i Småland

Ekonomichef
Läs mer Dec 28
Nu söker vi åt kunds räkning en Interim ekonomichef till ett känt bolag i Småland. Som ekonomichef ansvarar du för helheten vilket inkluderar allt löpande ekonomiarbete, månadsrapporter, resultat till ledningsgruppen, årsredovisning och analys.


Huvudsakliga arbetsuppgifter som interim Ekonomichef
• Löpande ekonomiarbete
• Månadsrapporter
• Resultat till ledningsgruppen
• Årsredovisning
• Analys


Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har senior erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med samtliga delar inkluderade. Vi ser det som en fördel om du har en högskoleexamen inom ekonomi och tidigare erfarenheter från produktionsbolag. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift och är även van att arbeta i Excel samt i större affärs- och ekonomisystem. (Med fördel Monitor)


Personliga egenskaper:
Rollen som ekonomichef präglas mycket av att vara trygg i sina ekonomikunskaper och äga sina processer. För att trivas behöver du ha både driv och vara en självgående person med erfarenhet.


Om företaget: Stort produktionsbolag


I detta konsultuppdrag samarbetar kunden med Meritmind.
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om konsultuppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef:
Louice Silvärn på 070–1660859 eller mail louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV och det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 24
Arbetar du idag som redovisningsekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli anställd konsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind interim kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta?
Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är;
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag
Kollektivavtal
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Generöst friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Kollegor med härlig stämning och mycket skratt!



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping och Jönköping. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Anna Henebäck på anna.heneback@meritmind.se, 076-495 42 24
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundansvarig till Meritmind, Jönköping

Utesäljare
Läs mer Okt 4
Vill du hjälpa våra kunder till framgång inom ekonomiområdet?
Till vårt härliga team i centrala Jönköping söker vi nu en kundansvarig som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa.
Vi står inför en spännande digital utveckling och vi behöver förstärkning i vår organisation med en driven kundansvarig som trivs i möten med kunder och med att göra affärer.
Du kommer att utgå från Meritminds kontor i centrala Jönköping och rapporterar till regionchef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som kundansvarig:
Bygga nära relationer med dina kunder och uppnå dina säljmål med eget budgetansvar
Bidra till utveckling, nytänkande och energi till hela säljteamet?inom Meritmind
Identifiera samt bidra till att vidareutveckla våra kunders ekonomifunktioner och bistå med våra tjänster inom interim, bemanning, rekrytering och förändringsledning
Omvärldsbevakning av ekonomimarknaden inom olika branscher och på ett konsultativt sätt stödja våra kunder i strategiska beslut



Kvalifikationer och erfarenhet:
För att lyckas i rollen har du några års erfarenhet av relationsbyggande B2B-försäljning. Akademisk examen inom ekonomi är starkt önskvärt. Vidare ser vi en fördel om du har erfarenhet från en operativ ekonomroll. Vi söker dig som är affärsinriktad, uppmärksam och en lyhörd lagspelare med god förmåga att kunna anpassa erbjudanden mot kundens behov och önskemål. Vidare ser vi att du kommunicerar med lätthet på svenska och engelska i både tal och skrift. Dessutom behöver du ha körkort eftersom våra kunder finns i regionen.
Personliga egenskaper:
Som kundansvarig lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen är du trygg i dig själv och drivs av att utifrån kundnytta hitta och utveckla affärsmöjligheter.
Du har ett förtroendeskapande sätt där lyhördhet och nyfikenhet är ledord. Självklart har du en hög energinivå och trivs med att arbeta både självständigt och i team.
Vad erbjuder vi dig?
Vi är ett entreprenörsdrivet bolag som drivs av tillväxt i kombination med kvalitet och glädje
Flexibla arbetstider och möjlighet att styra sin vardag
Möjlighet att vara med i utvecklingsprojekt inom och utanför ditt arbetsområde
Roliga hälsofrämjande aktiviteter
Kompetensutveckling, via vår utbildningsportal
Konferenser, fester och kick-offer
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Attraktivt friskvårdsbidrag



Placeringsort: Jönköping
Om Meritmind:
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi har ett starkt varumärke, är marknadsledande inom vår nisch och erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda, omsätter ca en halv miljard och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Linköping och Jönköping. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta regionchef Catharina Bülow på 0736-531 321 eller catharina.bulow@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till denna adress: rekrytering.jonkoping@meritmind.se

Ansök nu