Jönköping: Redovisningschef till Sesol i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningschef till Sesol i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vill du axla rollen som Redovisningschef i en framåtlutad organisation med högt tempo och stark tillväxt? Solcellsföretaget Sesol i Jönköping söker nu en Redovisningschef med flera års erfarenhet inom redovisning som trivs med att leda och stötta personal. Koncernen lever efter sina kärnvärden som innebär att vara professionella, familjära, engagerade och nytänkande. I rollen som Redovisningschef på Sesol tar du ett helhetsansvar för budget- och bokslutsprocessen samt koncernrapporteringen till ledning och styrelse. Du ansvarar i dagsläget för 4 medarbetare på ekonomi och rapporterar till CFO.


Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Månads- och årsbokslut med internrapportering och koncernrapportering till ledning och styrelse
Leda och stötta medarbetare inom redovisningen och säkerställa hög kvalitet i leverans från teamet
Skapa finansiella rapporter och delta i analys med ledning och affärsverksamhet
Utveckla och genomföra budget- och prognosprocesser
Inrätta och övervaka interna kontroller och processer för att upprätthålla företagsstandarder och enlighet med bokföringsstandarder och skattelagstiftning
Initiera och delta i projekt så som systemimplementeringar och andra ekonomiska aktiviteter
Projektredovisning och på sikt även hantering av konsolideringsprocessen för koncernens bokslut för att säkerställa korrekt rapportering enligt IFRS





Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå, gärna inom ekonomi och flerårig erfarenhet av arbete inom redovisningsområdet. Det är meriterande om du tidigare arbetat med projekt- eller koncernredovisning samt har erfarenhet av att leda personal. Du har tidigare arbetat i något större ekonomisystem och behärskar svenska i såväl tal som skrift.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som Redovisningschef på Sesol är du driven, lyhörd och strukturerad. Du har ett flexibelt förhållningssätt när snabba förändringar sker och är som person prestigelös och van att arbeta brett. Att leda personal trivs du med och är teamorienterad och stöttar gärna medarbetare inom ekonomiområdet. Du föredrar ett högt tempo och är van att ha många bollar i luften. Med ditt kunnande och din kompetens bidrar du till att hitta lösningar och driva utvecklingen framåt inom funktionen. När utmaningar kommer är du lösningsfokuserad och tar gärna egna initiativ och ser förbättringsmöjligheter.


Vad erbjuder företaget dig?
Vi erbjuder en nyckelroll i ett expansivt bolag med en unik möjlighet att vara med och påverka och fortsätta utveckla redovisningsfunktionen.
Du kommer att ha en självständig roll där du leder ett engagerat team av kompetenta kolleger. Här hittar du också en stark gemenskap och familjär företagskultur som genomsyrar hela verksamheten med fokus på att vara i framkant och satsa på sin personal.


Placeringsort: Jönköping


Om företaget
Vi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.


Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Sesol med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvariga konsultchefer på Meritmind, Paulina Jutnäs 070 166 08 25, paulina.jutnas@meritmind.se eller Louice Silvärn 070 166 08 59, louice.silvarn@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll.


Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV
Det räcker att du bifogar ditt CV. Vi använder ej personligt brev i våra processer.



Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Redovisningschef

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Redovisningschef.

Redovisningschef Skandinavien till Brenderup

Läs mer Feb 13
Klappar ditt hjärta extra för redovisning samtidigt som du vill arbeta med ledarskap? Vill du verka i en internationell koncern med spännande framtidsvisioner och utvecklingsfokus? Då har vi helt rätt tjänst för dig! Nu finns chansen att axla rollen som Redovisningschef på Brenderup Group som är Skandinaviens största leverantör av trailers. Det är en perfekt möjlighet för dig som vill ha ett helhetsansvar inom redovisning i kombination med personalansvar för ett engagerat team som har inriktning mot kund- och leverantörsreskontra. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Redovisningschef får du driva utvecklingen av Brenderups redovisningsprocesser i det geografiska området för Skandinavien. Det innefattar ett helhetsansvar för redovisningen och dess rapportering avseende fem bolag i koncernen med varierad storlek. I dina arbetsuppgifter ingår månads-, kvartals- och årsbokslut, skatteberäkningar och inkomstdeklarationer. Vidare hanterar du årsredovisningar för de svenska bolagen samt utför interna kontroller. Till din hjälp har du ett sammansvetsat team som består av en redovisningsassistent och två medarbetare inriktade mot kund- och leverantörsreskontra som rapporterar till den här rollen. På plats i Jönköping finns även två controllers som ingår i finansteamet. Ditt ledarskap präglas av en tydlig närvaro, lyhördhet och gedigen redovisningskompetens. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till Group Accounting Manager och med streckad linje till Site Manager för Jönköping.

På Brenderup välkomnas du in i ett marknadsledande företag som nu står inför en tillväxtresa där stort fokus är på utvecklingsarbete. Du blir en nyckelspelare i verksamheten som består av engagerade, erfarna och positiva kollegor som ständigt är ”on the move”. Du erbjuds en arbetsplats där du får göra skillnad på riktigt och varje dag använda dina kunskaper och erfarenheter. Att bidra med egna idéer och tankar för att utveckla ekonomifunktionens arbete och specifika redovisningsprocesser värderas högt. Med rätt mentalitet och drivkraft finns goda möjligheter att växa i tjänsten och internt inom bolaget.
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbetet och som är trygg i svensk redovisningsstandard. Du har antingen erfarenhet av personalansvar eller viljan att ta steget till en roll med inslag av ledarskap. Om du har tidigare kunskap med dig från redovisningsarbete i en internationell finansmiljö ser vi det som starkt meriterande. Vidare besitter du goda kunskaper i svenska och engelska. För att lyckas i rollen krävs mycket god vana i Microsoft Excel. Det är en fördel om du har erfarenhet av affärssystemet AX Dynamics, annars lär vi dig!

Som person är du positiv, nyfiken och engagerad. Du är en klassisk lagspelare som tycker om att samarbeta med andra för nå gemensamma målsättningar. Att både kunna ge och ta feedback ser du som vägen till framgång. Du trivs med att helhetsansvar över redovisningsprocessen, där du motiverar och driver ditt team framåt. Till dina starka egenskaper hör även att du är nytänkande, lösningsorienterad och gärna bidrar till utvecklings- och förbättringsarbete.

Bra att veta:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid


Kontorstider med flexmöjligheter


Placering är Stigamo, Jönköping


Ansvarig rekryteringskonsult är Linnea Broman, 072 078 83 17.


Om verksamheten
Brenderup Groups välkända varumärken som Brenderup, Fogelsta, Tysse, Ellebi, OneWay, Transparts, USE4FREE och 24Rental ger kunderna pålitliga och lättanvända släpvagnar samt ett brett utbud av tillbehör. Produktsortimentet omfattar fritids-, proffs-, båt- och skotervagnar, tillbehör och reservdelar. Produkterna används för privata, professionella och semiprofessionella applikationer. Brenderup Group är också marknadsledande inom traileruthyrning i Skandinavien med Europas största trailerflotta
Brenderup Group har 470 anställda och omsätter 1,2 miljard kronor. Koncernen har sitt huvudkontor i Malmö och driver produktionsanläggningar i Wiele?, Polen, Tyssebotnen, Norge, och en monteringsfabrik i Stigamo, söder om Jönköping. Försäljningskontor finns i Sverige, Norge, Danmark, Polen, Tyskland, Frankrike och Italien. 
Mer information om oss finns på www.brenderupgroup.com

Ansök nu

Redovisningschef till Husqvarna AB

Läs mer Feb 19
Är du en inspirerande ledare med passion för redovisning och förbättringsprocesser? Vill du verka i en innovativ och internationell koncern i framkant? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Till Husqvarna AB söker vi en Redovisningschef med ansvar för att leda och utveckla ett team. Det är en mångfacetterad tjänst med såväl operativa som strategiska inslag med möjlighet att bli en central punkt i den svenska verksamhetens ekonomihantering. Tjänsten är en tillsvidareanställning och med placering på kontoret mitt i det imponerande fabriksområdet i centrala Huskvarna. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att läsa just din ansökan redan idag!
Om tjänsten

I rollen som Redovisningschef väntar en unik möjlighet på Husqvarna AB med ansvar för den legala redovisningen hos regionens största moderbolag och tillhörande svenska dotterbolag. Det innefattar en total omsättning som uppgår till drygt 20 miljarder. Tillsammans med ditt team bestående av 11 medarbetare genomför ni ett kvalificerat redovisningsarbete med månads- och årsbokslut, budget samt efterföljande analys. Till avdelningens ansvarsområde hör därutöver årsredovisningar, skattefrågor och deklarationer. Du är en närvarande ledare som säkerställer att dina medarbetare har ett tydligt fokus och rätt förutsättningar för att lyckas. För dig är det en självklarhet att leda det övergripande arbetet såväl som att själv fördjupa dig i aktuell redovisning, parallellt som du har förmågan att ta strategisk höjd. Du arbetar processorienterat och en viktig del av ditt uppdrag är att bidra till förbättringsprojekt för att ständigt utveckla effektiva strukturer och arbetssätt. Vidare stödjer du affärsverksamheten med ekonomisk information och rapporterar kvalificerade analyser. Du har personalansvar, ingår i ledningsgruppen för Husqvarna Finance och rapporterar till Finance Director.

Du välkomnas in i ett börsnoterat bolag med anrik historia och internationell anda. Det finns en stor kapacitet och höjd i verksamheten, samtidigt som du får möjlighet att på riktigt göra skillnad och har närhet till beslutsvägar. Du är, tillsammans med alla anställda, en viktig pionjär som bidrar till att forma fantastiska upplevelser genom banbrytande teknologier och innovativa produkter. Det upplevs därför direkt när du kliver in genom portarna till företaget att du hamnar i en idérik och kreativ atmosfär som ständigt ser nya möjligheter till förbättring. Du trivs som allra bäst i en händelserik och dynamisk miljö, där du får skapa resultat genom din ekonomiska kompetens, goda ledarskapsförmåga och utvecklingsorienterade arbetssätt. För dig med en hög ambitionsnivå finns det ett gediget kunskapsutbyte och olika nätverk internt, men också flera potentiella karriärvägar.

Rekryteringsprocessen hanteras av Poolia. Vid frågor kontakta ansvarig Rekryteringskonsult på linnea.broman@poolia.se alternativt 072 078 83 17.

Vem är du?

Vi söker dig med en akademisk utbildning inom ekonomi i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. Du har en omfattande ledarskapsförmåga och vana av formellt personalansvar. För att lyckas i rollen har du goda kunskaper i boksluts- och rapporteringsarbete i större koncerner. Du har erfarenhet av att leda och aktivt delta i projekt. Vidare känner du dig trygg i internredovisning och vi ser det som en fördel om du har specialistkompetens inom relevanta områden så som externredovisning, IFRS-regelverk och bolagsskatt. Du är en van användare av Microsoft Excel och större affärs- och rapporteringssystem, varav vi ser tidigare kunskaper i SAP som meriterande. Då du verkar i en internationell koncern med många kontaktytor ställer det krav på att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person präglas du av ditt höga engagemang och positiva framåtanda. Du är en förtroendeingivande ledare som lyfter andra med stor lyhördhet för såväl gruppens som organisationens behov. Till dina kompetenser hör en stark analytisk förmåga genom att du kan identifiera och upprätta lösningar på avancerade frågeställningar. Du är även kommunikativ, pedagogisk och kan företräda avdelningen i komplexa ärenden gentemot verksamheten. Med sinne för detaljer har du öga för att uppmärksamma potentiella felkällor och använder ett strukturerat samt noggrant tillvägagångssätt. Du sätter tonen för ett gott samarbete och bidrar gärna med energi, hjälpsamhet och kunskap till dina kollegor.

Om verksamheten
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av produkter för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2020 uppgick till över 5 miljarder USD och koncernen har cirka 14 000 medarbetare i 40 länder.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.husqvarnagroup.com/en.

Ansök nu

Redovisningschef till Husqvarna AB

Läs mer Jan 24
Är du en inspirerande ledare med passion för redovisning och förbättringsprocesser? Vill du verka i en innovativ och internationell koncern i framkant? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Till Husqvarna AB söker vi en Redovisningschef med ansvar för att leda och utveckla ett team. Det är en mångfacetterad tjänst med såväl operativa som strategiska inslag med möjlighet att bli en central punkt i den svenska verksamhetens ekonomihantering. Tjänsten är en tillsvidareanställning och med placering på kontoret mitt i det imponerande fabriksområdet i centrala Huskvarna. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att läsa just din ansökan redan idag!
Om tjänsten

I rollen som Redovisningschef väntar en unik möjlighet på Husqvarna AB med ansvar för den legala redovisningen hos regionens största moderbolag och tillhörande svenska dotterbolag. Det innefattar en total omsättning som uppgår till drygt 20 miljarder. Tillsammans med ditt team bestående av 11 medarbetare genomför ni ett kvalificerat redovisningsarbete med månads- och årsbokslut, budget samt efterföljande analys. Till avdelningens ansvarsområde hör därutöver årsredovisningar, skattefrågor och deklarationer. Du är en närvarande ledare som säkerställer att dina medarbetare har ett tydligt fokus och rätt förutsättningar för att lyckas. För dig är det en självklarhet att leda det övergripande arbetet såväl som att själv fördjupa dig i aktuell redovisning, parallellt som du har förmågan att ta strategisk höjd. Du arbetar processorienterat och en viktig del av ditt uppdrag är att bidra till förbättringsprojekt för att ständigt utveckla effektiva strukturer och arbetssätt. Vidare stödjer du affärsverksamheten med ekonomisk information och rapporterar kvalificerade analyser. Du har personalansvar, ingår i ledningsgruppen för Husqvarna Finance och rapporterar till Finance Director.

Du välkomnas in i ett börsnoterat bolag med anrik historia och internationell anda. Det finns en stor kapacitet och höjd i verksamheten, samtidigt som du får möjlighet att på riktigt göra skillnad och har närhet till beslutsvägar. Du är, tillsammans med alla anställda, en viktig pionjär som bidrar till att forma fantastiska upplevelser genom banbrytande teknologier och innovativa produkter. Det upplevs därför direkt när du kliver in genom portarna till företaget att du hamnar i en idérik och kreativ atmosfär som ständigt ser nya möjligheter till förbättring. Du trivs som allra bäst i en händelserik och dynamisk miljö, där du får skapa resultat genom din ekonomiska kompetens, goda ledarskapsförmåga och utvecklingsorienterade arbetssätt. För dig med en hög ambitionsnivå finns det ett gediget kunskapsutbyte och olika nätverk internt, men också flera potentiella karriärvägar.

Rekryteringsprocessen hanteras av Poolia. Vid frågor kontakta ansvarig Rekryteringskonsult på linnea.broman@poolia.se alternativt 072 078 83 17.

Vem är du?

Vi söker dig med en akademisk utbildning inom ekonomi i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. Du har en omfattande ledarskapsförmåga och vana av formellt personalansvar. För att lyckas i rollen har du goda kunskaper i boksluts- och rapporteringsarbete i större koncerner. Du har erfarenhet av att leda och aktivt delta i projekt. Vidare känner du dig trygg i internredovisning och vi ser det som en fördel om du har specialistkompetens inom relevanta områden så som externredovisning, IFRS-regelverk och bolagsskatt. Du är en van användare av Microsoft Excel och större affärs- och rapporteringssystem, varav vi ser tidigare kunskaper i SAP som meriterande. Då du verkar i en internationell koncern med många kontaktytor ställer det krav på att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person präglas du av ditt höga engagemang och positiva framåtanda. Du är en förtroendeingivande ledare som lyfter andra med stor lyhördhet för såväl gruppens som organisationens behov. Till dina kompetenser hör en stark analytisk förmåga genom att du kan identifiera och upprätta lösningar på avancerade frågeställningar. Du är även kommunikativ, pedagogisk och kan företräda avdelningen i komplexa ärenden gentemot verksamheten. Med sinne för detaljer har du öga för att uppmärksamma potentiella felkällor och använder ett strukturerat samt noggrant tillvägagångssätt. Du sätter tonen för ett gott samarbete och bidrar gärna med energi, hjälpsamhet och kunskap till dina kollegor.

Om verksamheten
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av produkter för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2020 uppgick till över 5 miljarder USD och koncernen har cirka 14 000 medarbetare i 40 länder.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.husqvarnagroup.com/en.

Ansök nu

Redovisningschef Skandinavien till Brenderup AB

Läs mer Dec 6
Klappar ditt hjärta extra för redovisning samtidigt som du vill arbeta med ledarskap? Vill du verka i en internationell koncern med spännande framtidsvisioner och utvecklingsfokus? Då har vi helt rätt tjänst för dig! Nu finns chansen att axla rollen som Redovisningschef på Brenderup Group som är Skandinaviens största leverantör av trailers. Det är en perfekt möjlighet för dig som vill ha ett helhetsansvar inom redovisning i kombination med personalansvar för ett engagerat team som har inriktning mot kund- och leverantörsreskontra. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Redovisningschef får du driva utvecklingen av Brenderups redovisningsprocesser i det geografiska området för Skandinavien. Det innefattar ett helhetsansvar för redovisningen och dess rapportering avseende fem bolag i koncernen med varierad storlek. I dina arbetsuppgifter ingår månads-, kvartals- och årsbokslut, skatteberäkningar och inkomstdeklarationer. Vidare hanterar du årsredovisningar för de svenska bolagen samt utför interna kontroller. Till din hjälp har du ett sammansvetsat team som består av en redovisningsassistent och två medarbetare inriktade mot kund- och leverantörsreskontra som rapporterar till den här rollen. På plats i Jönköping finns även två controllers som ingår i finansteamet. Ditt ledarskap präglas av en tydlig närvaro, lyhördhet och gedigen redovisningskompetens. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till Group Accounting Manager och med streckad linje till Site Manager för Jönköping.

På Brenderup välkomnas du in i ett marknadsledande företag som nu står inför en tillväxtresa där stort fokus är på utvecklingsarbete. Du blir en nyckelspelare i verksamheten som består av engagerade, erfarna och positiva kollegor som ständigt är ”on the move”. Du erbjuds en arbetsplats där du får göra skillnad på riktigt och varje dag använda dina kunskaper och erfarenheter. Att bidra med egna idéer och tankar för att utveckla ekonomifunktionens arbete och specifika redovisningsprocesser värderas högt. Med rätt mentalitet och drivkraft finns goda möjligheter att växa i tjänsten och internt inom bolaget.
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbetet och som är trygg i svensk redovisningsstandard. Du har antingen erfarenhet av personalansvar eller viljan att ta steget till en roll med inslag av ledarskap. Om du har tidigare kunskap med dig från redovisningsarbete i en internationell finansmiljö ser vi det som starkt meriterande. Vidare besitter du goda kunskaper i svenska och engelska. För att lyckas i rollen krävs mycket god vana i Microsoft Excel. Det är en fördel om du har erfarenhet av affärssystemet AX Dynamics, annars lär vi dig!

Som person är du positiv, nyfiken och engagerad. Du är en klassisk lagspelare som tycker om att samarbeta med andra för nå gemensamma målsättningar. Att både kunna ge och ta feedback ser du som vägen till framgång. Du trivs med att helhetsansvar över redovisningsprocessen, där du motiverar och driver ditt team framåt. Till dina starka egenskaper hör även att du är nytänkande, lösningsorienterad och gärna bidrar till utvecklings- och förbättringsarbete.

Bra att veta:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid


Kontorstider med flexmöjligheter


Placering är Stigamo, Jönköping


Ansvarig rekryteringskonsult är Linnea Broman, 072 078 83 17.


Om verksamheten
Brenderup Groups välkända varumärken som Brenderup, Fogelsta, Tysse, Ellebi, OneWay, Transparts, USE4FREE och 24Rental ger kunderna pålitliga och lättanvända släpvagnar samt ett brett utbud av tillbehör. Produktsortimentet omfattar fritids-, proffs-, båt- och skotervagnar, tillbehör och reservdelar. Produkterna används för privata, professionella och semiprofessionella applikationer. Brenderup Group är också marknadsledande inom traileruthyrning i Skandinavien med Europas största trailerflotta
Brenderup Group har 470 anställda och omsätter 1,2 miljard kronor. Koncernen har sitt huvudkontor i Malmö och driver produktionsanläggningar i Wiele?, Polen, Tyssebotnen, Norge, och en monteringsfabrik i Stigamo, söder om Jönköping. Försäljningskontor finns i Sverige, Norge, Danmark, Polen, Tyskland, Frankrike och Italien. 
Mer information om oss finns på www.brenderupgroup.com

Ansök nu

Finance Manager till Sesol

Läs mer Apr 6
Välkommen till oss på Sesol och vår ekonomiavdelning!

Sveriges mest snabbväxande solcellsföretag söker nu en Finance Manager. Våra medarbetare är vår största tillgång, därför får du de bästa förutsättningarna för att växa hos oss, både i karriären och som person.

Om jobbet

Vill du vara en nyckelperson på vår ekonomiavdelning och se till att vår redovisningsfunktion ligger i framkant? Då ska du söka arbetet som Finance Manager. Som Finance Manager kommer du leda redovisningsfunktionen inom ett snabbväxande bolag där varje dag är unik och har sina utmaningar.

Som Finance Manager har du helhetsansvar för månadsbokslut och årsbokslut. Du har även ansvar för bolagets årsredovisningar samt deklarationer och rapportering till myndigheter. Utöver detta har du ansvar för kontakt med externrevisorer och förberedelser inför revison. Du kommer leda redovisningsfunktionens medarbetare och driva och strukturera deras arbete. Du rapporterar direkt till bolagets CFO.

Vem är du?

- Du har mångårig erfarenhet av redovisningsarbete.
- Du har en hög ambitionsnivå och trivs med att arbeta i ett högt tempo mot högt uppsatta mål.
- Du är socialt kompetent, ansvarsfull och har en stark vilja att lyckas tillsammans med din avdelning och bolaget.
- Du besitter mycket goda kommunikativa egenskaper och kan förklara ekonomi på ett enkelt och pedagogiskt sätt.




Krav för att söka tjänsten

- Civilekonomexamen eller motsvarande
- Mångårig erfarenhet av kvalificerat redovisnings- och bokslutsarbete
- Mycket goda kunskaper i Excel och redovisningssystem
- Erfarenhet av att leda samt att ha personalansvar


Följande är meriterande

- Erfarenhet av koncernredovisning
- Erfarenhet av att ha arbetat inom revision
- Erfarenhet av att ha drivit en egen ekonomifunktion
- Erfarenhet av IFRS


Vad erbjuder vi dig?

- Chansen att arbeta på en av marknadsledarna inom ny energi i Sverige
- Stort ansvar och möjlighet att forma redovisningsfunktionen
- Möjligheten att arbeta på ett snabbväxande bolag
- Bra lön och förmåner




Om anställningen

Lön: Fast och rörlig

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsvillkor: Heltid, 6 månaders provanställning

Välkommen in med din ansökan idag!

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta närmaste rekryterare eller CFO David Scherling, david.scherling@sesol.se.

OBS: Ansökningar tas endast emot via vår hemsida.



Om Sesol AB

Vi är det självklara valet för installation av solcellsanläggningar, elbilsladdare och IMD. Vi har all personal in-house och levererar alltid med högsta kundnöjdhet i fokus. Med passion för förnybar energi skapar vi nya och smarta lösningar för våra kunder. Vår kundkrets innefattar allt från den lilla villan till stora solcellsparker. Vi har etablerat oss på 14 orter i södra och mellersta Sverige, med huvudkontor i Jönköping. Detta gör att vi är en lokal leverantör där både privat- och företagskunder hittar sina lösningar. Det är med våra 1000 medarbetare som vi dagligen bidrar till att skapa en hållbar värld där vi är en trygg partner för både kunder och kollegor.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Meritmind AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Meritmind AB .

Financial Controller till Kitron, Jönköping

Finansiell controller
Läs mer Mar 27
Motiveras du av att arbeta i en dynamisk internationell miljö? Då är den här tjänsten som Financial Controller en spännande tjänst för dig!
I din roll som controller hos oss ansvarar du för den finansiella rapporteringen samt bidrar till redovisning och bokslut. Du har ett nära samarbete med ekonomiteamet och rapporterar till Finance Manager.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rapportering av prognos och bokslut enligt IFRS
Rapportering av KPI:er
Rapportering cashflow
Delaktig i månads- och årsbokslut
Delaktig i prognos, budget- och analysarbete
Ad hoc-rapporter



Kvalifikationer
Vi söker dig som är väl insatt i redovisning, bokslut och rapportering, gärna med erfarenhet från ett producerande internationellt bolag. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och det är meriterande om du även har arbetet i affärssystemet IFS. Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller har motsvarande förvärvad kunskap som vi bedömer likvärdig. För rollen krävs det att du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
För att trivas i rollen är du en person som motiveras av ett högt tempo med tighta deadlines i en föränderlig miljö. Du tar gärna ansvar för rapporteringen och det är en självklarhet för dig att arbeta proaktivt samt bidra till samarbete i gruppen. Vi värdesätter också din initiativförmåga, flexibilitet och prestigelöshet.


Vad erbjuds du hos oss?
Kitron erbjuder en positiv, utmanande och inspirerande arbetsmiljö. Våra företagsvärderingar: Ansvarstagande, Innovation och Engagemang är viktiga ledord som vi alla lever efter i vårat dagliga arbete. Att vara en del av Kitron innebär att du kommer att ha möjligheter att utveckla dina kunskaper för att nå din fulla potential. En karriär hos oss innebär möjligheter att växa inom ditt arbete, hitta nya sätt att förnya och utveckla dina talanger.


Om Kitron
Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Malaysia, Indien och USA.
Med cirka 3000 högkvalificerade medarbetare tillverkar och levererar vi allt från färdigmonterade kretskort till kompletta slutprodukter för kunder globalt.
På siten i Torsvik, strax söder om Jönköping City, arbetar idag ca 300 medarbetare. Här får du arbeta i fräscha och moderna lokaler och får möjligheten att lära känna många nya, härliga kollegor. Trevlig arbetsmiljö och god hälsa hos våra medarbetare är viktigt för oss och du har tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner.


Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Kitron med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Tiitso, tel 0765-112910 eller Catharina Bülow, tel 0736-531321. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Det innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Vi gör även en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Ekonomikonsult
Läs mer Mar 21
Arbetar du idag som ekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli interimskonsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta?
Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som är erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är;
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag
Kollektivavtal
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Generöst friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Kollegor med härlig stämning och mycket skratt!



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping, Jönköping och Uppsala. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Talent Acquisition Specialist Josefine Westman på josefine.westman@meritmind.se, 076-417 68 55
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Controller till Meritmind, Jönköping

Controller
Läs mer Dec 22
Våra konsulter gör ett strålande jobb ute hos våra kunder och därför är det hög efterfrågan på dem och deras kompetens. Vi behöver därför bli fler och nu är efterfrågan extra hög på Controller med olika inriktning, bland annat inom business controlling, financial controlling och IT-controlling.
Konsultrollen innebär en chans att utvecklas som Controller på kort tid genom uppdrag av olika karaktärer. Du blir en stor tillgång för våra kunder och med ditt driv och din vilja att leverera bidrar du till Meritminds mål – att hjälpa människor och företag till framgång.
Många av uppdragen innebär start omgående så för dig som är tillgänglig redan nu är möjligheten stor att du snabbt får ett uppdrag hos någon av våra kunder. Har du F-skatt och vill bli associerad konsult är du också varmt välkommen att skicka in din ansökan.


Exempel på ansvarsområde i rollen som Controller:
Bokslut, budget och prognosarbete
Löpande analyser och uppföljning av ekonomiska utfall
Verksamhetsuppföljning och kostnadskontroll
Arbeta med projekt inom ekonomi och IT
Kontinuerligt utveckla och förbättra processer och rutiner
Vara stöd till affärsområdeschefer, ledningsgrupp och VD



Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet från controllerområdet. Du har med fördel erfarenhet från produktion och tillverkande industri då vi har flertalet kunder inom det området. Utöver det ser vi att du är bokslutssjälvständig, har jobbat med budget, prognos, resultatuppföljning, analys och rapportering. Du har även stor erfarenhet från olika affärssystem och har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som ekonomikonsult hos Meritmind stimuleras av att möta nya människor och miljöer. Din analytiska förmåga och ditt intresse för redovisning innebär att du håller dig uppdaterad med det senaste och kan utnyttja dina kunskaper till effektiv problemlösning. Slutligen är du en person som trivs med teamarbete och vill vara med och skapa värde och bidra till våra kunders lönsamhet och tillväxt.


Om Meritmind
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef: på mail: louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske sporadiskt under sommarperioden. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
· Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Ekonomichef till producerande bolag i Småland

Ekonomichef
Läs mer Dec 28
Nu söker vi åt kunds räkning en Interim ekonomichef till ett känt bolag i Småland. Som ekonomichef ansvarar du för helheten vilket inkluderar allt löpande ekonomiarbete, månadsrapporter, resultat till ledningsgruppen, årsredovisning och analys.


Huvudsakliga arbetsuppgifter som interim Ekonomichef
• Löpande ekonomiarbete
• Månadsrapporter
• Resultat till ledningsgruppen
• Årsredovisning
• Analys


Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har senior erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med samtliga delar inkluderade. Vi ser det som en fördel om du har en högskoleexamen inom ekonomi och tidigare erfarenheter från produktionsbolag. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift och är även van att arbeta i Excel samt i större affärs- och ekonomisystem. (Med fördel Monitor)


Personliga egenskaper:
Rollen som ekonomichef präglas mycket av att vara trygg i sina ekonomikunskaper och äga sina processer. För att trivas behöver du ha både driv och vara en självgående person med erfarenhet.


Om företaget: Stort produktionsbolag


I detta konsultuppdrag samarbetar kunden med Meritmind.
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om konsultuppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef:
Louice Silvärn på 070–1660859 eller mail louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV och det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 24
Arbetar du idag som redovisningsekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli anställd konsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind interim kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta?
Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är;
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag
Kollektivavtal
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Generöst friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Kollegor med härlig stämning och mycket skratt!



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping och Jönköping. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Anna Henebäck på anna.heneback@meritmind.se, 076-495 42 24
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundansvarig till Meritmind, Jönköping

Utesäljare
Läs mer Okt 4
Vill du hjälpa våra kunder till framgång inom ekonomiområdet?
Till vårt härliga team i centrala Jönköping söker vi nu en kundansvarig som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa.
Vi står inför en spännande digital utveckling och vi behöver förstärkning i vår organisation med en driven kundansvarig som trivs i möten med kunder och med att göra affärer.
Du kommer att utgå från Meritminds kontor i centrala Jönköping och rapporterar till regionchef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som kundansvarig:
Bygga nära relationer med dina kunder och uppnå dina säljmål med eget budgetansvar
Bidra till utveckling, nytänkande och energi till hela säljteamet?inom Meritmind
Identifiera samt bidra till att vidareutveckla våra kunders ekonomifunktioner och bistå med våra tjänster inom interim, bemanning, rekrytering och förändringsledning
Omvärldsbevakning av ekonomimarknaden inom olika branscher och på ett konsultativt sätt stödja våra kunder i strategiska beslut



Kvalifikationer och erfarenhet:
För att lyckas i rollen har du några års erfarenhet av relationsbyggande B2B-försäljning. Akademisk examen inom ekonomi är starkt önskvärt. Vidare ser vi en fördel om du har erfarenhet från en operativ ekonomroll. Vi söker dig som är affärsinriktad, uppmärksam och en lyhörd lagspelare med god förmåga att kunna anpassa erbjudanden mot kundens behov och önskemål. Vidare ser vi att du kommunicerar med lätthet på svenska och engelska i både tal och skrift. Dessutom behöver du ha körkort eftersom våra kunder finns i regionen.
Personliga egenskaper:
Som kundansvarig lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen är du trygg i dig själv och drivs av att utifrån kundnytta hitta och utveckla affärsmöjligheter.
Du har ett förtroendeskapande sätt där lyhördhet och nyfikenhet är ledord. Självklart har du en hög energinivå och trivs med att arbeta både självständigt och i team.
Vad erbjuder vi dig?
Vi är ett entreprenörsdrivet bolag som drivs av tillväxt i kombination med kvalitet och glädje
Flexibla arbetstider och möjlighet att styra sin vardag
Möjlighet att vara med i utvecklingsprojekt inom och utanför ditt arbetsområde
Roliga hälsofrämjande aktiviteter
Kompetensutveckling, via vår utbildningsportal
Konferenser, fester och kick-offer
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Attraktivt friskvårdsbidrag



Placeringsort: Jönköping
Om Meritmind:
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi har ett starkt varumärke, är marknadsledande inom vår nisch och erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda, omsätter ca en halv miljard och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Linköping och Jönköping. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta regionchef Catharina Bülow på 0736-531 321 eller catharina.bulow@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till denna adress: rekrytering.jonkoping@meritmind.se

Ansök nu