Jönköping: Vi söker en strategisk kollega till HR-enheten

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en strategisk kollega till HR-enheten i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2020-09-25 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en HR-strateg som vill vara med och utveckla vår delprocess ”Behålla” främst inom lönebildning och avtalsfrågor utöver ordinarie HR-arbete.

Du blir en del av HR-enheten som idag består av elva medarbetare. Tillsammans arbetar vi med att ständigt förbättra våra processer, arbetssätt och de goda relationerna vi har med våra chefer och kollegor i hela myndigheten. Vi har spännande år framför oss med arbetsmarknadsuppdrag vilket innebär att behovet av kompetens inom HR ökar.

Arbetsuppgifter

Tillsammans med oss övriga på HR-enheten ansvarar du för att rutiner och styrande dokument hålls uppdaterade och aktuella inom ditt arbetsområde. Du ska med din kompetens kunna stötta verksamheten i olika arbetsrättsliga frågor samt medverka vid förhandlingar och ta fram underlag till avtalskonstruktioner till såväl lokala som centrala avtal. Vi har ingått samarbete med Statens servicecenter där du kommer att vara en av flera kontaktpersoner.

Som HR-strateg kommer du att vara knuten till en av våra ledningsgrupper (region Nord) som ett direkt operativt stöd till cheferna exempelvis gällande rekrytering,  arbetsmiljö och vid planering av regionens kompetensförsörjning. Det är också viktigt att du är bekväm med att hålla presentationer och utbildningar.

Med verksamhet i hela landet genomför vi många av våra möten via Skype, än mer i den pandemisituation som råder nu.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleexamen inom HR och flera års erfarenhet av kvalificerat arbete av HR. Du ska vara väl insatt i arbetsrättsliga regleringar och kollektivavtal. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom lönebildning samt erfarenhet från statligt arbete eller annan offentlig verksamhet. 

För att vi ska trivas tillsammans uppskattar vi att du:

- är flexibel och har en god förmåga att samarbeta och att skapa förtroende
- kan skapa engagemang och delaktighet i din omgivning genom din kommunikativa förmåga
- har ett målinriktat arbetssätt präglat av helhetssyn, drivkraft, initiativförmåga, struktur och noggrannhet
- har förmåga att arbeta självständigt
- vill vara en lagspelare i vårt team och har god förmåga att uttrycka dig i svenska både tal och skrift
- har god IT- och systemvana, särskilt i Excel

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar och känner dig trygg med dem.

Villkor

Vi erbjuder en spännande och kreativ arbetsplats med goda anställningsvillkor och möjligheter till utveckling och variation inom arbetsområdet. I Jönköping flyttar vi snart till nya fräscha lokaler där vi kommer att arbetat aktivitetsbaserat. Vår HR-enhet präglas av samarbete, öppenhet, glädje och kompetens.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt Vi tillämpar provanställning, individuell lönesättning och erbjuder förtroendearbetstid.

Stationeringsort är Jönköping eller Växjö. Under pandemin tillämpar vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer för hemarbete.

Arbetet innebär vanligtvis en del resor.

Välkommen med din ansökan senast den 18 oktober 2020 via länken nedan.

Har du frågor ring gärna HR chef Inga-Lena Alm Larsson 036-35 93 92 eller stf HR chef Annika Tilstam 036-35 93 64.

Fackliga representanter för SACO Lisa Classon 0680-554 45 och för ST Hillevi Eriksson 036-35 93 24.

 

Om Skogsstyrelsen


Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som HR-specialist/HR-adviser

Nedan visas andra jobb i Jönköping som HR-specialist/HR-adviser.

Employer branding specialist!

Läs mer Jan 2
Din framtida utmaning
Sesol är ett av Sveriges största bolag inom solenergi och nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta framgångsresa. Vi söker nu efter en specialist inom employer branding för att utveckla vårt arbetsgivarvarumärke och attrahera nya talanger. Du kommer ha en nyckelroll i att utveckla Sesols positionering på arbetsmarknaden som en attraktiv arbetsgivare och bidra till företagets kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Du kommer att tillhöra talent acquisition teamet men även arbeta i nära samarbete med vår marknadsavdelning.

Som employer branding specialist hos oss kommer du arbeta med både operativa och strategiska frågor inom området. I rollen kommer du att få ansvar för att utforma och utveckla en employer branding strategi med tillhörande implementering och efterlevnad. I detta ingår det att definiera mål och nyckeltal samt genomförande av strategins tillhörande handlingsplaner och aktiviteter. Du kommer även ha ansvar för att bygga upp proaktiva kandidatnätverk med tillhörande kommunikationsplaner.

Vem är vår perfekta matchning?
För att trivas i rollen som employer branding specialist hos oss vill vi att du har erfarenhet av att framgångsrikt leda arbete inom employer branding. Du har en förmåga att leda stora projekt och få saker att hända. Vi letar efter dig med både strategiska och operativa förmågor som är orädd, har ett kreativt tänkande och vill vara med och utveckla ett av Sveriges mest spännande tillväxtbolag. Vidare tror vi att du delar samma värderingar som oss. Hos oss har vi identifierat framgång i drivna och engagerade medarbetare som vågar vara nytänkande. För oss är den interna företagskulturen ovärderlig. Oavsett vem du är och vilken avdelning du tillhör låter vi den familjära känslan genomsyra hela Sesol.

Vi vill att du har:

- Högskoleutbildning inom relevant område.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att leda arbete inom employer branding.

- Du är flexibel och van vid att arbeta i en tillväxtfas och trivs med att leda projekt och människor.

- Det är meriterande om du även har goda kunskaper inom kommunikation och digital marknadsföring.

Om anställningen
Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt ök

Anställningsvillkor: Heltid.

Om Sesol AB
Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Henric Lilja. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

OBS: Ansökan tas endast emot via vår karriärsida

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Ansök nu

HR-strateg med fokus på kompetensförsörjning

Läs mer Maj 3
Enheten för utveckling och hr-stöd

Är du redo att ta dig an en av Jönköpings kommuns största utmaningar? Har du god erfarenhet av att arbeta strategiskt och processorienterat och vill använda det för att att stärka kommunen i vårt arbete med kompetensförsörjning? Då har du ett jobb att söka.

Ditt nya jobb
Som HR-strateg kommer du att utveckla och införa en kommungemensam process och modell för strategisk kompetensförsörjning, vilket också kan innebära att samordna och ansvara för genomförande av identifierade kompetensförsörjningsinsatser. Du ansvarar för samordningen av kommunens omställningsmedel i enlighet med avtal och den strategiska kompetensförsörjningen. Du ansvarar för uppföljning och rapportering till verksamhet och nämnd.

I rollen ingår omvärldsbevakning av trender och faktorer som kan påverka framtida förutsättningar och behov av nya kompetenser, och att utveckla samverkan med relevanta aktörer för att långsiktigt stärka möjligheten att attrahera, rekrytera och behålla/utveckla medarbetare.

Som HR-strateg är du också processledare för en eller flera kommunövergripande HR-processer inom kompetensförsörjning. Arbetet sker i nära samarbete och dialog med övriga HR-strateger (tillika processledare) och kollegor på enheten och avdelningen, chefer och medarbetare inom HR på övriga förvaltningar och bolag samt andra relevanta roller och funktioner inom kommunkoncernen.

Din kompetens
Du har en högskoleexamen inom HR eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget och har flera års erfarenhet av att arbeta med utveckling och införande av processer och modeller i stora och komplexa organisationer, gärna inom strategisk kompetensförsörjning. Du är van att jobba med ett processorienterat arbetssätt där helhet, dialog och samarbete är i fokus. Du har en god förmåga att bygga tvärfunktionella relationer och samarbeten. Du skapar engagemang och delaktighet för att nå gemensamma mål. Du har en god kommunikativ förmåga och anpassar ditt budskap till olika målgrupper. Du är van att med utgångspunkt i visioner och strategier identifiera och driva mot mål och uppnå resultat.

Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska. Du har en god IT-vana och vana av att jobba i olika systemstöd och verktyg.

Välkommen till oss
Som HR-strateg hos oss blir du en del av enheten Utveckling och HR-stöd på Stadskontorets HR-avdelning. Avdelningens uppdrag är att styra, stödja och stimulera kommunkoncernens chefer och HR-funktioner så att vi tillsammans kan utföra uppdraget enhetligt och professionellt. Inom kommunen pågår ett arbete med att samordna våra gemensamma HR-resurser och att utvecklas i riktning mot ett mer processorienterat arbetssätt. Kompetensförsörjning är ett av våra utmaningsområden och därför förstärker vi vår organisation med denna strategroll.

I augusti 2024 flyttar enheten till nyrenoverade lokaler på Tändsticksområdet.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda här (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-).

Bra att veta
Intervjuer planeras till vecka 22-23.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta enhetschef Jenny Lundgren på e-post jenny.lundgren@jonkoping.se eller telefon 0722-030159. Facklig företrädare hittar du här (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sa-soker-du-jobb-hos-oss/fackliga-foretradare-pa-stadskontoret).

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som HR-strateg!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Lönespecialist Husqvarna Group

Läs mer Mar 26
Har du ett brinnande intresse för kompensationsfrågor och vill vara med och fortsätta att utveckla Husqvarnas service inom lön och förmåner? Just nu söker vi en person som kan förstärka vårt fantastiska team inom Compensation & Benefits i Sverige.
Om oss
People & Organization på Husqvarna Group befinner sig i en intensiv och spännande utvecklingsfas. Vårt team inom Compensation & Benefits består av 13 personer som är experter inom lönespecialisering, kompensationsstrukturer, resehantering, HR-administration och relaterade områden. Tillsammans arbetar vi för att säkerställa att våra cirka 2 900 medarbetare runt om i Sverige får korrekt lön och andra ersättningar.
I denna tjänst får du möjlighet att arbeta i ett roligt, utvecklande och framåtsträvande team där ingen dag är den andra lik. Du kommer att få vara med och påverka, förbättra och stärka Husqvarnas kompensationspaket. Dessutom kommer du att ha arbetsplats med många utvecklingsmöjligheter.
Din roll
I din roll som lönespecialist kommer du, förutom att leverera rätt lön till våra medarbetare även att medverka till att förbättra våra processer. Du har möjlighet att delta i spännande projekt som syftar till att föra vår verksamhet framåt som ett viktigt led i automatisera och digitalisera delar av arbetet.
Du kommer att ha många interna kontakter, vilket innebär hög tillgänglighet för att kunna svara på frågor från HR Business Partners, chefer och medarbetare gällande lön, övriga förmåner samt skatter med mera. Du kommer även att ha en del extern kontakt med exempelvis våra leverantörer av löne- och tidrapporteringssystem (HR Plus och Medvind).
Din profil
För att lyckas i denna roll tror vi att du är en självständig och driven person som trivs med att arbeta i ett team. Du har förmågan att snabbt lära dig och anpassa dig till nya system. Om du dessutom är intresserad av att förbättra och arbeta strategiskt för att förenkla arbetsprocesser genom systemanvändning är det en stor fördel. Du är stresstålig och kan agera effektivt även när förutsättningarna förändras. Då ditt arbete innefattar både interna och externa kontakter är du utåtriktad och har god kommunikationsförmåga. Dessutom är du en person som tycker om att samarbeta, är positiv och har en nyfikenhet på utveckling och ständiga förbättringar.
Önskade erfarenheter och kvalifikationer:
Har en examen från högskola/Universitet eller KY-utbildning, gärna inom Lön, HR eller Ekonomi eller kompetens genom erfarenhet som bedöms som likvärdig.
2-4 års erfarenhet från kvalificerat lönearbete är meriterande.
Du behärskar mycket väl både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
Det är en fördel om du har arbetat i företag som tillämpat kollektivavtalen inom den privata industrisektorn.
Erfarenhet av systemen HR Plus/Medvind är meriterande.

Placering
Tjänsten är placerad i Huskvarna men möjlighet till distansarbete finns.
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV. Med hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via mejl. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Dijana Draganovic: dijana.draganovic@husqvarnagroup.com
Vid frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta Talent Acquisition Partner Sebastian Glaas sebastian.glaas@husqvarnagroup.com
Vad händer efter din ansökan?
När sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Ansök nu

HR-specialist

Läs mer Mar 22
Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Dom-stolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete. Mer information om Domstolsverket finns på www.domstol.se.


Välkommen till Domstolsverket!

Vi finns mitt i centrala Jönköping och är cirka 400 personer som driver utveckling och ger löpande stöd och service på olika sätt till cirka 80 domstolar inom Sveriges Domstolar. På Arbetsgivarenheten arbetar vi med att skapa förutsättningar för ett tydligt ledar- och medarbetskap och vårt mål är att utveckla och säkra kompetensförsörjningen för Sveriges Domstolar – kanske tillsammans med dig?


Vad ska du göra?

Det är måndag morgon. Du och dina kollegor börjar dagen tillsammans med en incheckning där ni hjälps åt att hitta svar åt en domstol på en tolkningsfråga om en skrivning i kollektivavtalet. Din morgon fortsätter med att du kontaktar en domstol för att hjälpa till att planera arbetet med resultatet från den årliga medarbetarundersökningen. En annan uppgift du har är att ha ett digitalt möte med en domstolschef för att sätta upp en kravprofil för en anställning som domstolshandläggare som du driver tillsammans med domstolen. På eftermiddagen har du möte med teamet som jobbar med ledarskap-medarbetarskap där ni förbereder material till nästa månads utbildning ”chefens samtal”.


Som HR-specialist är du ett konsultativt stöd inom hela HR-området till chefer vid ett antal domstolar alternativt internt på Domstolsverket. Tillsammans i ett team med några kollegor ansvarar du också för, och utvecklar, HR-processer inom vissa utpekade områden. Det ingår också att utbilda våra chefer - det är därför viktigt att du känner dig bekväm i att skapa och utföra olika utbildningsinsatser.


Vem är du?

Vi som går till jobbet på Domstolsverket sätter en ära i att lära och vi växer varje dag genom att dela kunskap och fylla på med färsk insikt som ger oss trygghet i alla beslut. Så för att trivas hos oss tror vi att du delar vår önskan och drivkraft. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att uppnå mål, hantera svårigheter eller lösa problem på ett strukturerat sätt i en föränderlig omvärld, krävs att du är agil i ditt arbetssätt. Du ser fördelen med att jobba i team och är också en person som kontinuerligt omvärldsspanar och håller dig uppdaterad inom ditt fokusområde. Egenskaper såsom ansvarsfull, engagerad och kommunikativ är parametrar som kommer vara av stor vikt i denna rekrytering.


För att lyckas i rollen som HR-specialist tror vi att du antingen har erfarenhet av brett, kvalificerat arbete med HR-frågor eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig och värdefull för arbetet. Utöver det behöver du:


• ha en akademisk examen från personalprogrammet eller annan relevant utbildning vi bedömer likvärdig


• behärska svenska språket mycket väl i tal och skrift


Det är ett plus om du har erfarenhet av att ge stöd i HR-frågor på distans.


För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar.


Vilka kommer du jobba med?

Arbetsgivarenheten är en av fem enheter på HR-avdelningen. Enheten består av 12 HR-specialister, en arbetsrättsjurist och en enhetschef. Hos oss arbetar vi med ett aktivt medarbetarskap och ett tillitsbaserat ledarskap. Därför har vi en varm och bjussig gemenskap med stöttande kollegor som fungerar som förebilder och livlinor – och som hjälper dig att bli det du vill vara!


Vilka är vi?

Sveriges Domstolar spelar en central roll inom rättsväsendet och bidrar till att upprätthålla demokratin och allas rättssäkerhet. Att vårt uppdrag har en samhällsbärande funktion och högre mening får varje arbetsdag att kännas som den viktigaste.


Vill du veta mer om Sveriges Domstolar och Domstolsverket? På möt våra medarbetare kan du läsa och se filmer om hur det är att arbeta hos oss. https://www.domstol.se/jobba-hos-oss/att-jobba-i-sveriges-domstolar/mot-vara-medarbetare/

Övrigt

Vi söker en eller flera HR-specialister för tillsvidareanställning, heltidsanställning, med inledande provanställning. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete i upp till två dagar i veckan. Inom Sveriges Domstolar har vi individuell lönesättning.


Placeringsort är Jönköping.


Sista ansökningsdag är 14 april, men sök redan idag om du är intresserad!


För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR-specialist i början av din karriär

Läs mer Mar 22
Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete.



Välkommen till Domstolsverket!

Vi finns mitt i centrala Jönköping och är cirka 400 personer som driver utveckling och ger löpande stöd och service på olika sätt till cirka 80 domstolar inom Sveriges Domstolar. På Arbetsgivarenheten arbetar vi med att skapa förutsättningar för ett tydligt ledar- och medarbetskap och vårt mål är att utveckla och säkra kompetensförsörjningen för Sveriges Domstolar – kanske tillsammans med dig?


Vad ska du göra?

I den här rollen får du chansen att jobba på en stor HR-avdelning med många kompetenta kollegor. Du kommer att få möjlighet att samarbeta med och lära av dina kollegor och vara med och stötta i olika typer av frågor. Det här är ett steg in i HR-arbetet där du kan växa in i rollen på en HR-avdelning. Du kommer främst att börja arbeta med personaladministrativa frågor och sedan kan det finnas möjlighet att bredda arbetsuppgifterna. Du kan också komma att få möjlighet att bidra i arbetet med attraktiv arbetsgivare med fokus på att attrahera och rekrytera.


Vem är du?

Vi som går till jobbet på Domstolsverket sätter en ära i att lära och vi växer varje dag genom att dela kunskap och fylla på med färsk insikt som ger oss trygghet i alla beslut. Så för att trivas hos oss tror vi att du delar vår önskan och drivkraft. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Egenskaper såsom ansvarsfull, engagerad och noggrann är parametrar som kommer vara av stor vikt i denna rekrytering.


Det här är troligtvis ett av dina första HR-jobb. Vi ser gärna att du har jobbat med exempelvis rekrytering eller har annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig och värdefull för arbetet. Det är ett plus om du har erfarenhet av rekrytering i sociala medier samt är en fena på LinkedIn.


Utöver det behöver du:


• ha en akademisk examen från personalprogrammet eller annan relevant utbildning vi bedömer likvärdig


• behärska svenska språket mycket väl i tal och skrift


För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vilka kommer du jobba med?

Arbetsgivarenheten är en av fem enheter på HR-avdelningen. Enheten består av 12 HR-specialister, en arbetsrättsjurist och en enhetschef. Hos oss arbetar vi med ett aktivt medarbetarskap och ett tillitsbaserat ledarskap. Därför har vi en varm och bjussig gemenskap med stöttande kollegor som fungerar som förebilder och livlinor – och som hjälper dig att bli det du vill vara!


Vilka är vi?

Sveriges Domstolar spelar en central roll inom rättsväsendet och bidrar till att upprätthålla demokratin och allas rättssäkerhet. Att vårt uppdrag har en samhällsbärande funktion och högre mening får varje arbetsdag att kännas som den viktigaste.


Vill du veta mer om Sveriges Domstolar och Domstolsverket? På möt våra medarbetare kan du läsa och se filmer om hur det är att arbeta hos oss. https://www.domstol.se/jobba-hos-oss/att-jobba-i-sveriges-domstolar/mot-vara-medarbetare/

Övrigt

Vi söker en HR-specialist i början av sin karriär för en tidsbegränsad anställning, heltidsanställning, till slutet av januari 2025. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete i upp till två dagar i veckan. Inom Sveriges Domstolar har vi individuell lönesättning.


Placeringsort är Jönköping.


Sista ansökningsdag är den 8 april, men sök redan idag om du är intresserad!


För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Skogsstyrelsen

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Skogsstyrelsen .

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 29
Skogsstyrelsens IT-enhet har många spännande projekt på gång och vi söker nu en senior fullstackutvecklare! Om du är en person som gillar att samarbeta, utmanas av problemlösning och samtidigt skapa bästa värde för kunden/verksamheten – då kommer du trivas hos oss! 

IT-enheten - som i huvudsak är placerad på huvudkontoret i Jönköping - servar förutom huvudkontoret även cirka 80 lokala kontor runt om i landet, med allt från utveckling, förvaltning, drift och support.

Enheten består av ca 50 kollegor som är uppdelade i ett par driftteam, ett supportteam, ett par utvecklingsteam och därtill ett antal resurskonsulter.

Våra utvecklingsteam arbetar agilt i nära samarbete med verksamheten och även i nära samarbete med drift och support, som är inom samma organisatoriska enhet.

Huvudkontoret i Jönköping ligger vid Munksjöns södra strand i nybyggda lokaler.

Digitaliseringen inom skogssektorn är ett område som ger oss nya möjligheter till att skapa ännu mer nytta och innovativa tjänster för bevarande och nyttjande av Sveriges viktigaste råvara, skogen.

Skogsstyrelsen skapar nytta bland annat genom att erbjuda användarvänliga tjänster för skogsägare, skogsföretag och de som bara vill ut för att njuta av naturen. Detta görs genom att tillgängliggöra de stora mängder information om skogen vi har på ett enkelt sätt till både skogssektorn och andra tjänsteutvecklare. Dessutom skapar vi egna tillämpningar genom till exempel tekniker inom AI som bildanalys och machine learning.

Hos oss får du arbeta på en omväxlande och vänlig arbetsplats med stora möjligheter till utveckling inom ditt arbetsområde.

Vi erbjuder dig
- Att bli en del av ett härligt gäng på IT-enhet och få vara med att skapa värde till skogsägare, skogsföretag och naturintresserade i vårt avlånga land.
- Fina förmåner; bland annat del av ersättning för inköp av egen kontorsutrustning, ersättning för receptbelagd medicin samt generöst semesteravtal.

Om rollen
Du kommer ingå i ett av våra utvecklingsteam där vi utvecklar IT-stöd utifrån verksamhetens behov. Skogsstyrelsen arbetar i Microsoftmiljö och med ArcGIS-plattformen från Esri men har också några större egenutvecklade stöd, vilket gör att du kan komma att utveckla och förvalta både externa och interna systemstöd.

Krav
Vi söker dig som har akademisk utbildning med IT-inriktning eller liknande erfarenhet. Du är en senior fullstackutvecklare med flera års praktisk erfarenhet av systemutveckling.

Du har flera års erfarenhet som utvecklare inom T- , C# och .NET Core. Du har även erfarenhet av Rest och Web API samt Entity Framework.

Du har flera års erfarenhet av utveckling med Angular som ramverk.

Du är van vid att arbeta agilt i ett scrumteam.

Du har ett helhetstänk och van vid att arbeta strukturerat och realisera lösningar med en förvaltningsbar arkitektur.

Meriterande
Erfarenhet av GIT och Azure DevOps är meriterande.

Erfarenhet inom geografiskt data och GIS-utveckling är ett plus.

Erfarenhet av Python är meriterande.

Dina egenskaper
Du är en värdeskapande teamspelare som tror att teamets totala förmåga kan prestera mer än individen.

För att lyckas med dina arbetsuppgifter är det viktigt att du har ett nära samarbete med beställare, produktägare, teamet och övrig organisation. Stor vikt läggs därför vid personliga egenskaper som god samarbets- och kommunikationsförmåga, initiativkraft och intresse för utveckling av verksamheten.

Skogsstyrelsen har kontor över hela landet vilket innebär att vi har många kontakter med kollegor på andra orter. Därför är det ett naturligt arbetssätt att arbeta på distans genom digitala kanaler, vilket du behöver ha god vana av.

Villkor
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder förtroendearbetstid och distansarbete del av arbetsveckan vilket innebär en ökad möjlighet att uppnå balans mellan arbete och fritid.

Placeringsort är i första hand på vårt huvudkontor i Jönköping, men placering på annan ort där vi har kontor kan diskuteras.

Kontakt
Mer information lämnas av gruppchef Anna Rydén eller IT-chef Malin Wilsson. Fackliga företrädare är för SACO Sofia Österdahl och för ST Rickard Åman. Samtliga nås via vårt växelnummer 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan senast den 2023-10-22 via länken nedan.
Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i den statliga värdegrunden som består av principerna objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Vi erbjuder bland annat möjlighet till distansarbete, förtroendearbetstid och friskvårdsbidrag. Som myndighet har vi även generösa semester- och föräldravillkor. 


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.skogsstyrelsen.se/

Ansök nu

Chefsjurist Skogsstyrelsen

Verksjurist
Läs mer Aug 18
Vi söker nu en chefsjurist till Rättsenheten på Skogsstyrelsen.

Hos oss får du möjlighet att arbeta med utmanande och aktuell juridik och vara med i rättsutvecklingen avseende skogliga frågor.

På Rättsenheten arbetar enhetschef, chefsjurist, biträdande chefsjurist och 12 verksjurister placerade i Jönköping, Skövde, Borås, Göteborg och Växjö. Enhetschefen blir din närmaste chef och den biträdande chefsjuristen blir en av dina närmaste kollegor där ni förutsätts hjälpas åt.

Dina arbetsuppgifter   
I huvudsak handlar chefsjuristarbetet om att på bredden ge juridiskt stöd i frågor gällande skoglig rätt, miljörätt, artskydd, förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess, föreskriftsarbeten, frågor om avtal och överenskommelser med andra myndigheter samt digitalisering.

Chefsjuristen och de andra juristerna stöttar myndighetens beslutsfattare, specialister och handläggare. Stundtals är det frågan om komplexa ärenden som ibland kräver ett nytänkande kopplat till bland annat bedömningsfrågor och beslutsfattande.

I rollen ingår att ge juridiskt stöd för Skogsstyrelsens räkning även till externa såsom departement och andra myndigheter.

Du kommer att vara delaktig i arbetet med att ta fram, utveckla och hålla i pågående teamarbeten inom Rättsenheten.

Arbetsuppgifterna i sig ställer stora krav på din förmåga att kombinera chefsjuristskapet med mjuka värden. Du som chefsjurist behöver ha framåtanda och vanan av att lösa arbetsuppgifter med stort fokus eftersom du kommer spela en huvudroll i att bedriva och säkerställa att myndighetens arbete utvecklas rättssäkert såväl som effektivt.

Fler spännande utmaningar väntar oss i en föränderlig värld avseende bland annat EU-rätt och dess påverkan på vår verksamhet!

Kvalifikationer
Du som söker ska ha juristexamen och flerårig erfarenhet av juridiskt arbete vid myndighet och domstol eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi förutsätter att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Som kvalificerad chefsjurist behöver du ha erfarenhet av praktiskt arbete med för oss relevanta rättsområden vilka också ska anknyta till nedan uppräknade arbetsuppgifter:

- Vara myndighetsledningens och generaldirektörens juridiska stöd liksom verksjuristernas bollplank
- Arbeta i den nationella ledningsgruppen som leds av generaldirektören och där aktivt bidra med juridiska perspektiv och kunskap
- Ansvarig utgivare för Skogsstyrelsens författningssamling och ha det övergripande ansvaret för myndighetens föreskrifter och allmänna råd
- Ge råd angående nationellt viktiga och strategiska mediafrågor och känna dig bekväm med att vara kontaktperson avseende aktuella rättsfrågor
- Hantera myndighetens interna och externa visselblåsarfunktion
- Ledamot i myndighetens personalansvarsnämnd
- Skriva PM/rättsutredningar och göra juridiska bedömningar i större juridiska frågeställningar ofta med EU-rättslig anknytning. Du behöver därför ha deltagit i att ha gjort djupgående rättsliga analyser och ha förmågan att överblicka hela rättsområden och gjort analyser utifrån det
- Utveckla rutiner och arbetssätt genom framtagandet av verksövergripande styrande och stödjande dokument
- Inneha rollen som processanvarig och processförvaltare för flertalet interna processer
- Erfarenhet av att ha medverkat i projekt, regeringsuppdrag och i att skriva remissvar/svar till departement och andra myndigheter och därmed vara väl förtrogen även med externa kontakter

Vi ser också att du behöver vara en kommunikativ och tillitsfull person med mycket god samarbetsförmåga. Vidare har du hög integritet, är väl förtrogen och bekväm i rollen som statsanställd på en förvaltningsmyndighet.

Avslutningsvis förutsätts du ha mycket goda juridiska kunskaper inom skogliga frågor och framför allt inom Skogsvårdslagens och miljöbalkens område. Goda kunskaper om artskydd, EU-rätt och förvaltningsrätt är också viktigt. Det är meriterande om du tidigare arbetat med angivna arbetsuppgifter och rättsområden och särskilt om du också arbetat som chefsjurist eller i en liknande roll.

Ansökan 
Välkommen med din ansökan senast den 8 september 2023. 

Kontakt  
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Martina Trygg, avdelningschef för administrativa avdelningen, telefon 036-35 93 00.

Sofia Österdahl för SACO 070-395 39 43 och Rickard Åman för ST 036-35 93 00.

 





Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i den statliga värdegrunden som består av principerna objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Vi erbjuder bland annat möjlighet till distansarbete, förtroendearbetstid och friskvårdsbidrag. Som myndighet har vi även generösa semester- och föräldravillkor. 


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.skogsstyrelsen.se/

Ansök nu

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jun 21
Skogsstyrelsens IT-enhet har många spännande projekt på gång och vi söker nu en senior fullstackutvecklare! Om du är en person som gillar att samarbeta, utmanas av problemlösning och samtidigt skapa bästa värde för kunden/verksamheten – då kommer du trivas hos oss! 

IT-enheten - som i huvudsak är placerad på huvudkontoret i Jönköping - servar förutom huvudkontoret även cirka 80 lokala kontor runt om i landet, med allt från utveckling, förvaltning, drift och support.

Enheten består av ca 50 kollegor som är uppdelade i ett par driftteam, ett supportteam, ett par utvecklingsteam och därtill ett antal resurskonsulter.

Våra utvecklingsteam arbetar agilt i nära samarbete med verksamheten och även i nära samarbete med drift och support, som är inom samma organisatoriska enhet.

Huvudkontoret i Jönköping ligger vid Munksjöns södra strand i nybyggda lokaler.

Digitaliseringen inom skogssektorn är ett område som ger oss nya möjligheter till att skapa ännu mer nytta och innovativa tjänster för bevarande och nyttjande av Sveriges viktigaste råvara, skogen.

Skogsstyrelsen skapar nytta bland annat genom att erbjuda användarvänliga tjänster för skogsägare, skogsföretag och de som bara vill ut för att njuta av naturen. Detta görs genom att tillgängliggöra de stora mängder information om skogen vi har på ett enkelt sätt till både skogssektorn och andra tjänsteutvecklare. Dessutom skapar vi egna tillämpningar genom till exempel tekniker inom AI som bildanalys och machine learning.

Hos oss får du arbeta på en omväxlande och vänlig arbetsplats med stora möjligheter till utveckling inom ditt arbetsområde.

Vi erbjuder dig
- Att bli en del av ett härligt gäng på IT-enhet och få vara med att skapa värde till skogsägare, skogsföretag och naturintresserade i vårt avlånga land.
- Fina förmåner; bland annat del av ersättning för inköp av egen kontorsutrustning, gym finns på huvudkontoret och ersättning för offentligt finansierad hälso- och sjukvård.

Om rollen
Du kommer ingå i ett av våra utvecklingsteam där vi utvecklar IT-stöd utifrån verksamhetens behov. Skogsstyrelsen arbetar i Microsoftmiljö och med ArcGIS-plattformen från Esri men har också några större egenutvecklade stöd, vilket gör att du kan komma att utveckla och förvalta både externa och interna systemstöd.

Krav
Vi söker dig som har akademisk utbildning med IT-inriktning eller liknande erfarenhet. Du är en senior fullstackutvecklare med flera års praktisk erfarenhet av systemutveckling.

Du har flera års erfarenhet som utvecklare inom T- , C# och .NET Core. Du har även erfarenhet av Rest och Web API samt Entity Framework.

Du har flera års erfarenhet av utveckling med Angular som ramverk.

Du är van vid att arbeta agilt i ett scrumteam.

Du har ett helhetstänk och van vid att arbeta strukturerat och realisera lösningar med en förvaltningsbar arkitektur.

Meriterande
Erfarenhet av GIT och Azure DevOps är meriterande.

Erfarenhet inom geografiskt data och GIS-utveckling är ett plus.

Erfarenhet av Python är meriterande.

Dina egenskaper
Du är en värdeskapande teamspelare som tror att teamets totala förmåga kan prestera mer än individen.

För att lyckas med dina arbetsuppgifter är det viktigt att du har ett nära samarbete med beställare, produktägare, teamet och övrig organisation. Stor vikt läggs därför vid personliga egenskaper som god samarbets- och kommunikationsförmåga, initiativkraft och intresse för utveckling av verksamheten.

Skogsstyrelsen har kontor över hela landet vilket innebär att vi har många kontakter med kollegor på andra orter. Därför är det ett naturligt arbetssätt att arbeta på distans genom digitala kanaler, vilket du behöver ha god vana av.

Villkor
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder förtroendearbetstid och distansarbete del av arbetsveckan vilket innebär en ökad möjlighet att uppnå balans mellan arbete och fritid.

Placeringsort är i första hand på vårt huvudkontor i Jönköping, men placering på annan ort där vi har kontor kan diskuteras.

Kontakt
Mer information lämnas av gruppchef Anna Rydén eller IT-chef Malin Wilsson. Fackliga företrädare är för SACO Sofia Österdahl och för ST Rickard Åman. Samtliga nås via vårt växelnummer 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan senast den 2023-08-15 via länken nedan.
Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i den statliga värdegrunden som består av principerna objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Vi erbjuder bland annat möjlighet till distansarbete, förtroendearbetstid och friskvårdsbidrag. Som myndighet har vi även generösa semester- och föräldravillkor. 


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.skogsstyrelsen.se/

Ansök nu

Vi söker en kvalificerad registrator

Registrator
Läs mer Maj 12
Registratur- och arkivfrågorna genomgår stora förändringar på myndigheten.

Funktionen för registratur och arkiv är centraliserad till Skogsstyrelsens huvudkontor i Jönköping och stöttar verksamheten i hela landet. 

Arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med övriga registratorer att ansvara för registraturens löpande arbetsuppgifter. Utöver sedvanliga registratorsuppgifter ingår även att:

- Följa upp hanteringen av allmänna handlingar
- Lämna ut allmänna handlingar samt hantera sekretessprövning
- Utbilda och informera om regelverket kring hantering av allmänna handlingar och att konsultativt stödja övriga handläggare inom myndigheten i handläggningssystemet Evolution
- Att vid behov ingå i projekt/utredningar kopplat till funktionen

Arbetet är i många delar utåtriktat och innehåller löpande informationsgivning och samarbete med olika verksamheter som har beröringsytor med funktionen för registratur och arkiv.

Kvalifikationer
Du behöver ha registrators- eller arkivutbildning på högskolenivå eller har tillägnat dig likvärdiga kunskaper på annat sätt. Du är väl insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen.

Du har vana av att jobba i ärende- och dokumenthanteringssystem samt har goda kunskaper i sedvanligt förekommande IT-verktyg.

Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du är van att arbeta i team och har lätt för att samarbeta, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du är lyhörd och visar stort intresse för verksamhetens utveckling. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontakt
Om du har frågor, kontakta gärna enhetschef Torgny Andersson, som nås på telefon 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan med meritförteckning/CV senast den 6 juni 2023 via länken nedan.





Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i den statliga värdegrunden som består av principerna objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.skogsstyrelsen.se/

Ansök nu

Vi söker en kollega till vår registratur

Registrator
Läs mer Feb 3
Registratur- och arkivfrågorna genomgår stora förändringar på myndigheten.

Funktionen för registratur och arkiv är centraliserad till Skogsstyrelsens huvudkontor i Jönköping och stöttar verksamheten i hela landet. 

Arbetsuppgifter

Du kommer tillsammans med övriga registratorer att ansvara för registraturens löpande arbetsuppgifter. Utöver sedvanliga registratorsuppgifter ingår även att:

- Följa upp hanteringen av allmänna handlingar
- Lämna ut allmänna handlingar samt hantera sekretessprövning
- Utbilda och informera om regelverket kring hantering av allmänna handlingar och att konsultativt stödja övriga handläggare inom myndigheten i handläggningssystemet Evolution
- Att vid behov ingå i projekt/utredningar kopplat till funktionen

Arbetet är i många delar utåtriktat och innehåller löpande informationsgivning och samarbete med olika verksamheter som har beröringsytor med funktionen för registratur och arkiv.

Kvalifikationer

Du behöver ha registrators- eller arkivutbildning på högskolenivå eller har tillägnat dig likvärdiga kunskaper på annat sätt. Du är väl insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen.

Du har vana av att jobba i ärende- och dokumenthanteringssystem samt har goda kunskaper i sedvanligt förekommande IT-verktyg.

Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du är van att arbeta i team och har lätt för att samarbeta, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du är lyhörd och visar stort intresse för verksamhetens utveckling. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontakt

Om du har frågor, kontakta gärna enhetschef Torgny Andersson, som nås på telefon 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan med meritförteckning/CV senast den 26 februari 2023 via länken nedan.





Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Ansök nu

IT-tekniker till vårt driftteam

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Nov 2
Vi söker dig som vill vikariera under ett år med möjlighet till förlängning.

Du kommer att ingå i vårt kompetenta team som arbetar med drift och infrastrukturfrågor. Idag består teamet av tekniker med olika specialområden. Vill du vara med i ett bra gäng och bidra till att skapa nytta för bevarande och nyttjande av Sveriges viktigaste råvara, skogen, då är Skogsstyrelsens IT-enhet rätt ställe för dig!

Det händer alltid något spännande hos oss och vi ligger långt fram inom flera områden. Just nu pågår till exempel projekt inom mikrosegmentering, AI och logghantering för att nämna några.

Skogsstyrelsens IT-enhet servar förutom huvudkontoret även cirka 75 lokalkontor. Enheten består av ca 50 medarbetare som är uppdelade i ett driftteam, ett supportteam och flera utvecklingsteam.

Du kommer att vara placerad på huvudkontoret i Jönköping som ligger i nybyggda lokaler vid Munksjöns södra strand.

Din roll och arbetsuppgifter

I driftteamet kommer du jobba med den dagliga driften av de system du ansvarar för både enskilt och tillsammans med dina kollegor. Du är också delaktig i vidareutveckling av våra system och plattformar.

I din roll kommer du ha fokus på SharePoint och våra mötesplattformar Skype4b och Teams men också hjälpa till inom andra områden.

Kvalifikationer och dina egenskaper
För att ingå i driftteamet ser vi att du trivs både med att samarbeta i team och att arbeta självständigt. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och van vid att ta ansvar och driva dina frågor. Du ser till teamets bästa och att det är vi som ska lösa uppgiften tillsammans.

Vi tror att du har en högskoleutbildning inom IT-infrastruktur, alternativt att du arbetat ett par år inom området och på så sätt har motsvarande kunskaper.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som god samarbetsförmåga, initiativkraft, ansvarstagande och intresse för utveckling av verksamheten.

Du har erfarenhet av drift av en eller flera av nedanstående:

- SharePoint 2019
- Skype4b
- Teams

Det är meriterande om du dessutom har kunskaper inom andra Microsoftprodukter.

Villkor
Vi erbjuder förtroendearbetstid och möjlighet till distansarbete.

 

Mer information lämnas av gruppchef driftteamet Johnny Hermansson 036-35 94 25 eller johnny.hermansson@skogsstyrelsen.se  

 

Välkommen med din ansökan senast 2022-11-20 via länken nedan.

 

Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Ansök nu