Jönköping: Chef till IT-enheten

Hitta ansökningsinfo om jobbet Chef till IT-enheten i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2020-12-21 // Varaktighet: Heltid

Arbetsuppgifter

Som chef inom Skogsstyrelsen har du tre roller.

Du är arbetsgivare, ledare och verksamhetsansvarig inom ditt ansvarsområde.

I rollen som arbetsgivare tar du ansvar för arbetsgivarpolitiken och tillämpar den för verksamhetens bästa. Som ledare tillämpar du ett coachande förhållningsätt där du motiverar och skapar förutsättningar för dina medarbetare att nå sin fulla potential. Rollen som verksamhetsansvarig presenteras i texten nedan.

Till vår IT-enhet söker vi ny enhetschef som kan bidra med helhetssyn och förmåga att driva strategiska framtidsfrågor inom IT. Det kan handla om utvecklade arbetssätt, digitalisering, automatisering, utveckling inom AI samt GIS-utveckling där vi idag ligger i framkant. Som enhetschef har du har god förmåga att följa utveckling i omvärlden och kan omsätta detta till vår verksamhet.

I din funktion som enhetschef leder du IT-enheten som ingår i den administrativa avdelningen och du ingår också i avdelningens ledningsgrupp. Ditt team består av ett 40-tal medarbetare som du har fullt budgetansvar för. Du leder enheten i samarbete med två gruppchefer med vilka du delar det direkta personalansvaret och enhetens olika uppgifter. Enhetens arbete är idag indelat i tre funktioner: systemutveckling, drift och support.

Arbetet innebär mycket samarbete med övriga delar av verksamheten.  Du ingår bland annat också i myndighetens portföljråd där vi övergripande styr arbetet med verksamhetsutveckling och förvaltning av system.

Du har övergripande ansvar för myndighetens IT-infrastruktur, arbetsmetoder inom IT-utveckling och upprätthållande av IT-strategi.

Utöver enhetens egna resurser sker löpande avrop av konsulter för att framförallt leverera de systemutvecklingstjänster och IT-drift som verksamheten efterfrågar.

Du har även ansvar för externa kontakter med IT-leverantörer, konsultföretag och ansvar för förvaltning och upprätthållande av ett antal avtal för PC/Skrivare, konsulttjänster, licenser med mera.

Kvalifikationer   

Vi söker dig med erfarenhet av kvalificerat arbete inom IT-området samt relevant högskoleutbildning. Chefserfarenhet och erfarenhet av offentlig verksamhet är meriterande.

- Du har förmåga att arbeta målstyrt och resultatinriktat både på lång och kort sikt.
- Du visar mod i ditt ledarskap genom att kunna fatta beslut och vara lojal mot fattade beslut i myndigheten.
- Vi förväntar oss att du är kommunikativ och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet.
- Ditt ledarskap kännetecknas av samarbete, lyhördhet och förtroende för dina medarbetares kompetens vilket skapar delaktighet och ansvarstagande i arbetsgruppen.
- Du kan omsätta Skogsstyrelsens vision, verksamhetsidé och strategi genom att prioritera, sätta mål, följa upp och återkoppla resultat.
- Du är en förebild genom att vara en trygg och stabil person med gott omdöme. Du delar organisationens värdegrund med respekt för alla människors lika värde.

Skogsstyrelsen tillämpar tidsbegränsade chefsförordnanden (upp till fem år) med möjlighet till förlängning. I grunden finns en tillsvidareanställning inom Skogsstyrelsen.

Stationeringsort: Jönköping

Kontakt

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Martina Trygg, 036-35 94 37.

Fackliga företrädare är för SACO Lisa Classon, telefon  0680-554 45 och för ST Hillevi Eriksson, telefon 036-35 93 42. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan och meritförteckning/CV via länken nedan senast den 24 januari 2021.





Om Skogsstyrelsen


Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Enhetschef, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Enhetschef, offentlig förvaltning.

Enhetschef till enheten för administration

Läs mer Apr 18
Utbildningsförvaltningen

Har du ett stort intresse för administration? Vill du dessutom arbeta för en väl fungerande förskola och grundskola? Nu har vi en möjlighet för dig som vill leda andra i arbetet med att förvalta och utveckla administrativa processer. Välkommen att söka tjänsten som enhetschef till enheten för administration!


Ditt nya jobb
I din roll som enhetschef har du personalansvar, budgetansvar och verksamhetsansvar. Din uppgift är att säkerställa att det finns väl fungerande administrativa rutiner och även vara ansvarig för olika administrativa beslut. Du behöver även ha ett fokus på utveckling och digitalisering av administrativa processer.

Kundfokus är centralt då arbetet medför många kontakter med vårdnadshavare och personal på skolenheterna. Du kommer också att samarbeta med andra enheter på utbildningsförvaltningen och i viss mån även med andra funktioner i kommunen. Du kommer som chef arbeta genom dina medarbetare, så ett viktigt fokus är att stödja och utveckla medarbetarna.


Välkommen till oss
Enheten för administration har 18 medarbetare och är en av fem enheter på samordningsavdelningen, vars uppgift är att bistå kärnverksamheten med olika stödfunktioner. Enheten för administration ansvarar för barn- och elevadministration till och med årskurs 6. Detta innebär bland annat placering av barn och elever på olika skolenheter och skolpliktsbevakning. I uppdraget ingår även samordning av kommunens skolskjutsar. Vidare ansvarar enheten för förvaltningens diariefunktion och arkiv samt systemadministration av barn- och elevregistret.

Läs mer om hur det är att jobba i Jönköpings kommun på jonkoping.se (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)


Din kompetens
Du har en gedigen erfarenhet av administrativa uppgifter. Det är meriterande om du har arbetat inom förskola eller grundskola. Kunskap inom områden som diarier, arkiv eller samordning av skolskjutsar är också meriterande. Erfarenhet av arbete med processutveckling värdesätts också.

Din utbildningsbakgrund är på gymnasienivå. Relevant utbildning på högskola/universitet är meriterande. Du kan ha arbetat som chef tidigare, men det viktigaste är att du har goda ledaregenskaper.

Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten och initiativtagande. Du klarar också av att ta självständiga beslut. Även en god förmåga att bygga förtroende och skapa relationer är viktigt i den här tjänsten.

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Vill du veta mer?
Avdelningschef Claes Tidanå, 036-106709
Facklig företrädare Vision Rebecca Färgh, 036-102925
Här hittar du kontaktuppgifter till fackliga företrädare på utbildningsförvaltningen. (https://www.jonkoping.se/fackligaubf)
(https://www.jonkoping.se/fackligaubf)
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som enhetschef på enheten för administration.


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Enhetschef till näringsutvecklingsenheten

Läs mer Apr 9
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1750 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet. Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss. Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en enhetschef till vår näringsutvecklingsenhet!

Näringsutvecklingsenheten tillhör jordbruk- och analysavdelningen och har i uppdrag att främja och stärka en hållbar konkurrenskraft för de gröna näringarna inom jordbruk och trädgård samt livsmedels- och besöksnäringen i linje med Jordbruksverkets och den nationella Livsmedelsstrategins mål. Verktygen för detta är i huvudsak de åtgärder och ekonomiska medel som finns inom den svenska strategiska planen för den gemensamma jordbrukspolitiken, CAP. Åtgärderna ska även bidra till att stärka lantbrukets kunskaps- och innovationssystem (AKIS). Ett effektivt arbete med utlysningar och upphandlingar av de medel som finns tillgängliga inom enhetens ansvarsområden är därför centralt. Dialog med kunderna och god kännedom om behoven är viktigt.

Som enhetschef arbetar du med att operativt och strategiskt leda din enhet med 21 medarbetare. Du har ansvar för ekonomi, personal, arbetsmiljö och leverans på uppsatta mål och att ta tillvara på medarbetares kompetens, lärande och drivkraft. I den här rollen kommer viktiga uppgifter präglas av utveckling, målstyrning och samverkan. Du och dina medarbetare har många samverkansytor externt med näringarna, andra myndigheter och akademin. Du har även många viktiga samarbetsytor internt där vi jobbar tillsammans som en helhet.

Du är en del av i jordbruk- och analysavdelningens ledningsgrupp tillsammans med avdelningschefen som leder gruppen, biträdande avdelningschef och enhetscheferna för övriga åtta enheter på avdelningen. I nära samarbete driver ni avdelningens utveckling framåt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som ledare som trivs i en verksamhet med fokus på utveckling, främjande och samverkan. Du är en trygg och tydlig ledare som har förmågan att arbeta strategiskt och utvecklingsinriktat. Det är viktigt att du har helhetsperspektivet och kan driva arbetet framåt eftersom du kommer vara ett stöd till dina medarbetare i prioriteringar och målstyrningen av den Strategiska planen.

Eftersom rollen har många samverkansytor behöver du också vara relationsinriktad och besitta god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du har en för enhetens ansvarsområde relevant högskoleexamen och ledarerfarenhet med personalansvar. Har du erfarenhet av arbete med företags- och näringsutveckling inom de gröna näringarna inklusive livsmedels- och besöksnäring är det meriterande. En vana att arbeta mål- och resultatinriktat är också meriterande.

Som ledare på Jordbruksverket utgår du från vår syn på ledarskap, där ditt uppdrag är att leverera resultat, driva utveckling och skapa tillit. Läs mer om vår syn på ledarskap här: https://jordbruksverket.se/om-jordbruksverket/jobba-hos-oss/attjobba-pa-jordbruksverket-h-Varavarderingar

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Våra chefsförordnanden är tidsbegränsade förordnanden med en tillsvidareanställning i grunden.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Ansök nu

Sommarjobba som enhetschef

Läs mer Jan 31
Socialförvaltningen, äldre- och funktionshinderomsorg

Är du ansvarstagande och söker ett meningsfullt jobb där du kan göra skillnad på riktigt? Är du nyfiken och vill testa på chefsyrket? Socialförvaltningen söker dig som vill jobba som enhetschef sommaren 2023!

”Att arbeta som semestervikarierande enhetschef var väldigt lärorikt och varierande. Ena stunden sitter man koncentrerad i ett av våra verksamhetssystem och jobbar med bemanningsfrågor och den andra studenten sitter man och tar en kaffe med de äldre på boendet. Ingen dag är den andra lik. Något som jag upplevde väldigt positivt var också möjligheten att nätverka med andra chefer inom kommunen. Stödet som finns runt omkring gjorde att jag aldrig kände mig ensam." - enhetschef, äldreomsorgen

Ditt nya jobb
Som vikarierande enhetschef är du ansvarig för verksamheten, personalen, ekonomin och arbetsmiljön på arbetsplatsen. I ditt arbete har du stöttning av HR-konsult, rekryteringskonsult och ekonom med flera. Du har kontakt med såväl medarbetare, medborgare, anhöriga som med andra myndigheter.

Formella kompetenser

• Du har en avslutad eller pågående högskoleutbildning om lägst 180 hp inom socialt arbete, hälso- och sjukvård eller HR/ledarskap
• Tidigare arbetslivserfarenhet från ovanstående områden är meriterande , detta ska du kunna styrka
• Har du tidigare arbetat som chef eller har erfarenhet inom ledarskap är det meriterande
• B-körkort är meriterande

Personliga egenskaper
Som person är du förtroendeingivande, ansvarstagande och trygg i dig själv. Du tar egna initiativ och har en god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. För att trivas i rollen som enhetschef har du ett lösningsfokuserat förhållningsätt och är trygg med att hantera olika situationer som uppstår på ett effektivt sätt. Givetvis brinner du för arbetet med människor och har alltid medborgaren och medarbetaren i fokus i ditt arbete.

Våra verksamheter
Äldreomsorgen riktar sig till personer som behöver service och omvårdnad på grund av ålder, sjukdom eller funktionsnedsättning. Arbetet utgår från äldreomsorgens värdegrund som syftar till att skapa förutsättningar för att den äldre att ha en aktiv och meningsfull tillvaro i gemenskap med andra. Som enhetschef kan du exempelvis ha ansvar för ett av våra äldreboenden eller inom hemtjänst.

Funktionshinderomsorgen riktar sig till personer (vuxna eller barn) som på grund av sjukdom eller skada har en nedsatt intellektuell, psykisk eller fysisk funktionsförmåga och är beviljad stöd utifrån socialtjänstlagen (SoL) eller lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Insatserna som ges ser olika ut baserat på medborgarens behov. Stöd och service för att kunna leva som andra. Som enhetschef kan du exempelvis ansvara för område inom personlig assistans eller ett/flera gruppboenden/serviceboenden.

Läs mer om funktionshinderomsorgen och äldreomsorgens verksamheter här: Verksamhetsbeskrivningar inom vård och omsorg - Jönköpings kommun (jonkoping.se) (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbijonkopingskommun/sommarjobbainomvardochomsorg/verksamhetsbeskrivningarinomvardochomsorg.4.4c1955991604eb6e2df792c.html)

Upplysningar
Rekryteringen avser semestervikariat, heltid, med tillträde och avslut enligt överenskommelse. Din arbetstid är heltid eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder omväxlande arbetsuppgifter med avtalsenlig lön samt introduktion i arbetet. Vår semesterperiod sträcker sig mellan v. 25 till v. 34. Vi prioriterar de sökande som kan arbeta hela sommaren eller en sammanhängande period om minst 8 veckor.

Ansökan

• Ange i din ansökan vilka veckor du kan arbeta.
• Var tydlig med att ange tidigare erfarenhet och praktik om du har detta.
• För en smidig rekryteringsprocess ber vi dig också att bifoga tjänstgöringstintyg och examensbevis/studieintyg i ansökan.

Vi träffar kandidater löpande under hela annonseringstiden. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Kontakt
Har du frågor?
Ställ din fråga i frågeformuläret här. (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/sommarjobbochferiepraktik/stalldinfragaomsommarjobbinomsocialforvaltningensverksamhet.4.374329081859b0c257460821.html)

Fackliga representanter, se http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka sommarjobb som enhetschef! https://www.jonkoping.se/


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Enhetschef till äldreomsorgen

Läs mer Feb 29
Mjölkafållans äldreboende, Huskvarna

Har du erfarenhet av ledarskap och vill vara med och forma framtidens äldreomsorg i Jönköpings kommun? Drivs du av att utveckla och motivera andra till att nå gemensamma mål? Vi söker nu en driven och engagerad enhetschef till Mjölkafållans äldreboende i Huskvarna.

Äldreomsorgen är en del av socialförvaltningen i Jönköpings kommun och har till uppgift att tillgodose äldres individuella behov av vård, omsorg och trygghet i enlighet med verksamhetens mål, riktlinjer och rådande förutsättningar. Inom Jönköpings kommun finns fem olika geografiska äldreområden som består av ett antal äldreboenden. Varje äldreområde har mellan 5-8 äldreboenden.

Mjölkafållans äldreboende är ett äldreboende med inriktning demens. På äldreboendet finns 4 enheter för medborgare som bor permanent hos oss och en enhet som är korttidsboende.

Ditt nya jobb
Som enhetschef ansvarar du för äldreboendet tillsammans med din chefskollega, där du har i uppgift att leda och driva verksamheten. Du skapar genom ditt arbete förutsättningar för dina medarbetare att bidra till att våra hyresgäster kan leva ett värdigt liv och känna välbefinnande.

Du har verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Utvecklings- och förbättringsarbete ingår som en naturlig del i ditt ledaruppdrag. Organisatoriskt är du underställd områdeschef och i ditt arbete har du stöd av HR-konsult, rekryteringskonsult och ekonom. På plats ute i verksamheten har du också stöd av din enhetsadministratör och samordnare.

Din kompetens

• Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskole- eller universitetsutbildning om lägst 180 hp som arbetsgivaren anser likvärdig
• Vi vill att du som söker tjänsten har erfarenhet från ledande befattningar med personal-, budget-, och arbetsmiljöansvar
• Du har tidigare erfarenhet från äldreomsorgen och god kunskap om äldres behov
• Du har god kunskap om demenssjukdom, psykiatri samt missbruk
• Erfarenhet från politiskt styrd organisation och kommunal verksamhet är meriterande

Som enhetschef är du närvarande, trygg och förtroendeingivande. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har intresse för att driva processer och verksamhetens utveckling framåt, detta gör du bland annat genom att leda och förse andra med befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Självklart tycker du att ett delat och nära ledarskap är grunden för ett lyckat chefssamarbete och ditt ledarskap präglas av närvaro, lyhördhet, delaktighet och engagemang.

Vidare har du förmågan att värna om goda relationer till den enskilde, dess anhöriga, medarbetare samt kollegor.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett spännande, utmanande och omväxlande arbete tillsammans med engagerade kollegor och medarbetare. Som ny chef i Jönköpings kommun kommer du genomgå en chefsintroduktion och ges möjlighet till personlig vidareutveckling.

Läs mer om vilka förmåner du får som anställd i Jönköpings kommun här. (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)

Upplysningar
Tjänsten avser 1 enhetschefstjänst, tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Äldreområde fyra, där Mjölkafållan ingår, består i nuläget av ca 13 st chefskollegor fördelade på fem boenden. På Mjölkafållans äldreboende kommer ni att vara 2 st chefskollegor som samarbetar och delar ansvaret.

Testverktyg kan komma att tillämpas.

I tjänsten ska du kunna arbeta brett och vara ett stöd för dina chefskollegor inom området och även gällande samplaneringen av natten.

Vi kommer löpande att välja ut kandidater till intervjuer för tjänsten. Dessa kommer att hållas tisdag förmiddag den 26 mars samt torsdag eftermiddag den 28 mars. Samma dag kommer fackliga intervjuer att hållas.

Kontakt
Jenny Wiberg Larsson, områdeschef Ä4
Tel: 036-10 69 65
Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc

Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Enhetschef IVO Jönköping

Läs mer Feb 19
Avdelning sydöst finns i Jönköping och har Jönköpings län, Kalmar län och Östergötlands län som tillsynsområde.

Är du en trygg ledare med erfarenhet av förändringsledning? Vill du vara med att utveckla IVO:s verksamhet? Då kanske detta är rollen för dig.

Vi söker enhetschef till IVO med placering i Jönköping. Som enhetschef kommer du arbeta med hela IVO:s tillsynsuppdrag men i första hand med fokus på socialtjänstområdet.

 

Rollen som enhetschef

Som enhetschef kommer du att leda avdelningen tillsammans med övriga chefer på avdelningen. Du kommer att ha personal- och budgetansvar för din enhet och vara direkt underställd avdelningschefen samt ingå i avdelningens ledningsgrupp. Du ingår även i myndighetens chefsgrupp som gemensamt tar ansvar för myndighetens utveckling och dagliga verksamhet. I arbetet kommer du i kontakt med representanter för de verksamheter som IVO tillsynar, dess personal, brukare, allmänhet och media.

Vidare representerar du IVO i extern samverkan med andra myndigheter. Du kommer att leda enheten i en myndighet som är i ständig utveckling. Det innebär att du ansvarar för det dagliga arbetet och har en viktig roll som drivande i det förändringsarbete som pågår i samarbetet med andra enheter och avdelningar.

IVO:s omfattande uppdrag ställer krav på utvecklade arbetssätt för att nå ökad måluppfyllelse. Myndighetens strategiska inriktning syftar till att nå ett ökat genomslag för patienter och brukare, genom att arbeta mer tillsammans och mer riskbaserat. Digitalisering, datadriven analys och stärkt rättstillämpning är centrala utvecklingsområden, tillsammans med utvecklat ledarskap och medarbetarskap.

 

Din profil

Vi söker en trygg ledare med god analytisk förmåga och ett strategiskt förhållningssätt. Ditt ledarskap präglas av mod, tydlighet och integritet. Vidare är du utvecklings- och resultatorienterad och har en förmåga att se och agera för helheten.

Vi ser även att du har god förmåga att skapa goda relationer och samarbeta med andra. Du leder på ett tydligt och coachande sätt och kan skapa de förutsättningar som krävs för att medarbetarna ska känna sig engagerade och delaktiga. Ditt engagemang i ledarskapet är stort och den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Vi söker dig som har:


• relevant akademisk utbildning i kombination med erfarenhet inom socialtjänst, funktionshinderområdet och/eller hälso- och sjukvård
• flerårig och aktuell chefserfarenhet och goda ledaregenskaper
• vana att ta initiativ, driva och genomföra utvecklings- och förändringsarbete
• förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendeingivande sätt, både muntligt och skriftligt

Det är meriterande är om du har:


• kunskap om lagar och regelverk som styr IVO:s tillsynsområden
• erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete inom området som arbetsgivaren bedömer relevant
• erfarenhet och kännedom om lagar och förordningar som råder för statlig verksamhet
• erfarenhet av att företräda arbetsgivaren i externa samarbeten

IVO – Inspektionen för vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har ca 800 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning, analys, planering och kommunikation samt verksamhetsstöd är placerade i Stockholm, liksom generaldirektörens stab.

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är tillsvidare och inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten avser heltid med placering i Jönköping. Tillträde sker enligt överenskommelse.

 

Hur du ansöker

Märk din ansökan med dnr. 2.1.1-07141/2024. Sista ansökningsdag är den 2024-03-10

Bifoga personligt brev och CV. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen.

Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

 

Välkommen med din ansökan

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Skogsstyrelsen

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Skogsstyrelsen .

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 29
Skogsstyrelsens IT-enhet har många spännande projekt på gång och vi söker nu en senior fullstackutvecklare! Om du är en person som gillar att samarbeta, utmanas av problemlösning och samtidigt skapa bästa värde för kunden/verksamheten – då kommer du trivas hos oss! 

IT-enheten - som i huvudsak är placerad på huvudkontoret i Jönköping - servar förutom huvudkontoret även cirka 80 lokala kontor runt om i landet, med allt från utveckling, förvaltning, drift och support.

Enheten består av ca 50 kollegor som är uppdelade i ett par driftteam, ett supportteam, ett par utvecklingsteam och därtill ett antal resurskonsulter.

Våra utvecklingsteam arbetar agilt i nära samarbete med verksamheten och även i nära samarbete med drift och support, som är inom samma organisatoriska enhet.

Huvudkontoret i Jönköping ligger vid Munksjöns södra strand i nybyggda lokaler.

Digitaliseringen inom skogssektorn är ett område som ger oss nya möjligheter till att skapa ännu mer nytta och innovativa tjänster för bevarande och nyttjande av Sveriges viktigaste råvara, skogen.

Skogsstyrelsen skapar nytta bland annat genom att erbjuda användarvänliga tjänster för skogsägare, skogsföretag och de som bara vill ut för att njuta av naturen. Detta görs genom att tillgängliggöra de stora mängder information om skogen vi har på ett enkelt sätt till både skogssektorn och andra tjänsteutvecklare. Dessutom skapar vi egna tillämpningar genom till exempel tekniker inom AI som bildanalys och machine learning.

Hos oss får du arbeta på en omväxlande och vänlig arbetsplats med stora möjligheter till utveckling inom ditt arbetsområde.

Vi erbjuder dig
- Att bli en del av ett härligt gäng på IT-enhet och få vara med att skapa värde till skogsägare, skogsföretag och naturintresserade i vårt avlånga land.
- Fina förmåner; bland annat del av ersättning för inköp av egen kontorsutrustning, ersättning för receptbelagd medicin samt generöst semesteravtal.

Om rollen
Du kommer ingå i ett av våra utvecklingsteam där vi utvecklar IT-stöd utifrån verksamhetens behov. Skogsstyrelsen arbetar i Microsoftmiljö och med ArcGIS-plattformen från Esri men har också några större egenutvecklade stöd, vilket gör att du kan komma att utveckla och förvalta både externa och interna systemstöd.

Krav
Vi söker dig som har akademisk utbildning med IT-inriktning eller liknande erfarenhet. Du är en senior fullstackutvecklare med flera års praktisk erfarenhet av systemutveckling.

Du har flera års erfarenhet som utvecklare inom T- , C# och .NET Core. Du har även erfarenhet av Rest och Web API samt Entity Framework.

Du har flera års erfarenhet av utveckling med Angular som ramverk.

Du är van vid att arbeta agilt i ett scrumteam.

Du har ett helhetstänk och van vid att arbeta strukturerat och realisera lösningar med en förvaltningsbar arkitektur.

Meriterande
Erfarenhet av GIT och Azure DevOps är meriterande.

Erfarenhet inom geografiskt data och GIS-utveckling är ett plus.

Erfarenhet av Python är meriterande.

Dina egenskaper
Du är en värdeskapande teamspelare som tror att teamets totala förmåga kan prestera mer än individen.

För att lyckas med dina arbetsuppgifter är det viktigt att du har ett nära samarbete med beställare, produktägare, teamet och övrig organisation. Stor vikt läggs därför vid personliga egenskaper som god samarbets- och kommunikationsförmåga, initiativkraft och intresse för utveckling av verksamheten.

Skogsstyrelsen har kontor över hela landet vilket innebär att vi har många kontakter med kollegor på andra orter. Därför är det ett naturligt arbetssätt att arbeta på distans genom digitala kanaler, vilket du behöver ha god vana av.

Villkor
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder förtroendearbetstid och distansarbete del av arbetsveckan vilket innebär en ökad möjlighet att uppnå balans mellan arbete och fritid.

Placeringsort är i första hand på vårt huvudkontor i Jönköping, men placering på annan ort där vi har kontor kan diskuteras.

Kontakt
Mer information lämnas av gruppchef Anna Rydén eller IT-chef Malin Wilsson. Fackliga företrädare är för SACO Sofia Österdahl och för ST Rickard Åman. Samtliga nås via vårt växelnummer 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan senast den 2023-10-22 via länken nedan.
Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i den statliga värdegrunden som består av principerna objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Vi erbjuder bland annat möjlighet till distansarbete, förtroendearbetstid och friskvårdsbidrag. Som myndighet har vi även generösa semester- och föräldravillkor. 


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.skogsstyrelsen.se/

Ansök nu

Chefsjurist Skogsstyrelsen

Verksjurist
Läs mer Aug 18
Vi söker nu en chefsjurist till Rättsenheten på Skogsstyrelsen.

Hos oss får du möjlighet att arbeta med utmanande och aktuell juridik och vara med i rättsutvecklingen avseende skogliga frågor.

På Rättsenheten arbetar enhetschef, chefsjurist, biträdande chefsjurist och 12 verksjurister placerade i Jönköping, Skövde, Borås, Göteborg och Växjö. Enhetschefen blir din närmaste chef och den biträdande chefsjuristen blir en av dina närmaste kollegor där ni förutsätts hjälpas åt.

Dina arbetsuppgifter   
I huvudsak handlar chefsjuristarbetet om att på bredden ge juridiskt stöd i frågor gällande skoglig rätt, miljörätt, artskydd, förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess, föreskriftsarbeten, frågor om avtal och överenskommelser med andra myndigheter samt digitalisering.

Chefsjuristen och de andra juristerna stöttar myndighetens beslutsfattare, specialister och handläggare. Stundtals är det frågan om komplexa ärenden som ibland kräver ett nytänkande kopplat till bland annat bedömningsfrågor och beslutsfattande.

I rollen ingår att ge juridiskt stöd för Skogsstyrelsens räkning även till externa såsom departement och andra myndigheter.

Du kommer att vara delaktig i arbetet med att ta fram, utveckla och hålla i pågående teamarbeten inom Rättsenheten.

Arbetsuppgifterna i sig ställer stora krav på din förmåga att kombinera chefsjuristskapet med mjuka värden. Du som chefsjurist behöver ha framåtanda och vanan av att lösa arbetsuppgifter med stort fokus eftersom du kommer spela en huvudroll i att bedriva och säkerställa att myndighetens arbete utvecklas rättssäkert såväl som effektivt.

Fler spännande utmaningar väntar oss i en föränderlig värld avseende bland annat EU-rätt och dess påverkan på vår verksamhet!

Kvalifikationer
Du som söker ska ha juristexamen och flerårig erfarenhet av juridiskt arbete vid myndighet och domstol eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi förutsätter att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Som kvalificerad chefsjurist behöver du ha erfarenhet av praktiskt arbete med för oss relevanta rättsområden vilka också ska anknyta till nedan uppräknade arbetsuppgifter:

- Vara myndighetsledningens och generaldirektörens juridiska stöd liksom verksjuristernas bollplank
- Arbeta i den nationella ledningsgruppen som leds av generaldirektören och där aktivt bidra med juridiska perspektiv och kunskap
- Ansvarig utgivare för Skogsstyrelsens författningssamling och ha det övergripande ansvaret för myndighetens föreskrifter och allmänna råd
- Ge råd angående nationellt viktiga och strategiska mediafrågor och känna dig bekväm med att vara kontaktperson avseende aktuella rättsfrågor
- Hantera myndighetens interna och externa visselblåsarfunktion
- Ledamot i myndighetens personalansvarsnämnd
- Skriva PM/rättsutredningar och göra juridiska bedömningar i större juridiska frågeställningar ofta med EU-rättslig anknytning. Du behöver därför ha deltagit i att ha gjort djupgående rättsliga analyser och ha förmågan att överblicka hela rättsområden och gjort analyser utifrån det
- Utveckla rutiner och arbetssätt genom framtagandet av verksövergripande styrande och stödjande dokument
- Inneha rollen som processanvarig och processförvaltare för flertalet interna processer
- Erfarenhet av att ha medverkat i projekt, regeringsuppdrag och i att skriva remissvar/svar till departement och andra myndigheter och därmed vara väl förtrogen även med externa kontakter

Vi ser också att du behöver vara en kommunikativ och tillitsfull person med mycket god samarbetsförmåga. Vidare har du hög integritet, är väl förtrogen och bekväm i rollen som statsanställd på en förvaltningsmyndighet.

Avslutningsvis förutsätts du ha mycket goda juridiska kunskaper inom skogliga frågor och framför allt inom Skogsvårdslagens och miljöbalkens område. Goda kunskaper om artskydd, EU-rätt och förvaltningsrätt är också viktigt. Det är meriterande om du tidigare arbetat med angivna arbetsuppgifter och rättsområden och särskilt om du också arbetat som chefsjurist eller i en liknande roll.

Ansökan 
Välkommen med din ansökan senast den 8 september 2023. 

Kontakt  
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Martina Trygg, avdelningschef för administrativa avdelningen, telefon 036-35 93 00.

Sofia Österdahl för SACO 070-395 39 43 och Rickard Åman för ST 036-35 93 00.

 





Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i den statliga värdegrunden som består av principerna objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Vi erbjuder bland annat möjlighet till distansarbete, förtroendearbetstid och friskvårdsbidrag. Som myndighet har vi även generösa semester- och föräldravillkor. 


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.skogsstyrelsen.se/

Ansök nu

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jun 21
Skogsstyrelsens IT-enhet har många spännande projekt på gång och vi söker nu en senior fullstackutvecklare! Om du är en person som gillar att samarbeta, utmanas av problemlösning och samtidigt skapa bästa värde för kunden/verksamheten – då kommer du trivas hos oss! 

IT-enheten - som i huvudsak är placerad på huvudkontoret i Jönköping - servar förutom huvudkontoret även cirka 80 lokala kontor runt om i landet, med allt från utveckling, förvaltning, drift och support.

Enheten består av ca 50 kollegor som är uppdelade i ett par driftteam, ett supportteam, ett par utvecklingsteam och därtill ett antal resurskonsulter.

Våra utvecklingsteam arbetar agilt i nära samarbete med verksamheten och även i nära samarbete med drift och support, som är inom samma organisatoriska enhet.

Huvudkontoret i Jönköping ligger vid Munksjöns södra strand i nybyggda lokaler.

Digitaliseringen inom skogssektorn är ett område som ger oss nya möjligheter till att skapa ännu mer nytta och innovativa tjänster för bevarande och nyttjande av Sveriges viktigaste råvara, skogen.

Skogsstyrelsen skapar nytta bland annat genom att erbjuda användarvänliga tjänster för skogsägare, skogsföretag och de som bara vill ut för att njuta av naturen. Detta görs genom att tillgängliggöra de stora mängder information om skogen vi har på ett enkelt sätt till både skogssektorn och andra tjänsteutvecklare. Dessutom skapar vi egna tillämpningar genom till exempel tekniker inom AI som bildanalys och machine learning.

Hos oss får du arbeta på en omväxlande och vänlig arbetsplats med stora möjligheter till utveckling inom ditt arbetsområde.

Vi erbjuder dig
- Att bli en del av ett härligt gäng på IT-enhet och få vara med att skapa värde till skogsägare, skogsföretag och naturintresserade i vårt avlånga land.
- Fina förmåner; bland annat del av ersättning för inköp av egen kontorsutrustning, gym finns på huvudkontoret och ersättning för offentligt finansierad hälso- och sjukvård.

Om rollen
Du kommer ingå i ett av våra utvecklingsteam där vi utvecklar IT-stöd utifrån verksamhetens behov. Skogsstyrelsen arbetar i Microsoftmiljö och med ArcGIS-plattformen från Esri men har också några större egenutvecklade stöd, vilket gör att du kan komma att utveckla och förvalta både externa och interna systemstöd.

Krav
Vi söker dig som har akademisk utbildning med IT-inriktning eller liknande erfarenhet. Du är en senior fullstackutvecklare med flera års praktisk erfarenhet av systemutveckling.

Du har flera års erfarenhet som utvecklare inom T- , C# och .NET Core. Du har även erfarenhet av Rest och Web API samt Entity Framework.

Du har flera års erfarenhet av utveckling med Angular som ramverk.

Du är van vid att arbeta agilt i ett scrumteam.

Du har ett helhetstänk och van vid att arbeta strukturerat och realisera lösningar med en förvaltningsbar arkitektur.

Meriterande
Erfarenhet av GIT och Azure DevOps är meriterande.

Erfarenhet inom geografiskt data och GIS-utveckling är ett plus.

Erfarenhet av Python är meriterande.

Dina egenskaper
Du är en värdeskapande teamspelare som tror att teamets totala förmåga kan prestera mer än individen.

För att lyckas med dina arbetsuppgifter är det viktigt att du har ett nära samarbete med beställare, produktägare, teamet och övrig organisation. Stor vikt läggs därför vid personliga egenskaper som god samarbets- och kommunikationsförmåga, initiativkraft och intresse för utveckling av verksamheten.

Skogsstyrelsen har kontor över hela landet vilket innebär att vi har många kontakter med kollegor på andra orter. Därför är det ett naturligt arbetssätt att arbeta på distans genom digitala kanaler, vilket du behöver ha god vana av.

Villkor
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder förtroendearbetstid och distansarbete del av arbetsveckan vilket innebär en ökad möjlighet att uppnå balans mellan arbete och fritid.

Placeringsort är i första hand på vårt huvudkontor i Jönköping, men placering på annan ort där vi har kontor kan diskuteras.

Kontakt
Mer information lämnas av gruppchef Anna Rydén eller IT-chef Malin Wilsson. Fackliga företrädare är för SACO Sofia Österdahl och för ST Rickard Åman. Samtliga nås via vårt växelnummer 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan senast den 2023-08-15 via länken nedan.
Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i den statliga värdegrunden som består av principerna objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Vi erbjuder bland annat möjlighet till distansarbete, förtroendearbetstid och friskvårdsbidrag. Som myndighet har vi även generösa semester- och föräldravillkor. 


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.skogsstyrelsen.se/

Ansök nu

Vi söker en kvalificerad registrator

Registrator
Läs mer Maj 12
Registratur- och arkivfrågorna genomgår stora förändringar på myndigheten.

Funktionen för registratur och arkiv är centraliserad till Skogsstyrelsens huvudkontor i Jönköping och stöttar verksamheten i hela landet. 

Arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med övriga registratorer att ansvara för registraturens löpande arbetsuppgifter. Utöver sedvanliga registratorsuppgifter ingår även att:

- Följa upp hanteringen av allmänna handlingar
- Lämna ut allmänna handlingar samt hantera sekretessprövning
- Utbilda och informera om regelverket kring hantering av allmänna handlingar och att konsultativt stödja övriga handläggare inom myndigheten i handläggningssystemet Evolution
- Att vid behov ingå i projekt/utredningar kopplat till funktionen

Arbetet är i många delar utåtriktat och innehåller löpande informationsgivning och samarbete med olika verksamheter som har beröringsytor med funktionen för registratur och arkiv.

Kvalifikationer
Du behöver ha registrators- eller arkivutbildning på högskolenivå eller har tillägnat dig likvärdiga kunskaper på annat sätt. Du är väl insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen.

Du har vana av att jobba i ärende- och dokumenthanteringssystem samt har goda kunskaper i sedvanligt förekommande IT-verktyg.

Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du är van att arbeta i team och har lätt för att samarbeta, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du är lyhörd och visar stort intresse för verksamhetens utveckling. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontakt
Om du har frågor, kontakta gärna enhetschef Torgny Andersson, som nås på telefon 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan med meritförteckning/CV senast den 6 juni 2023 via länken nedan.





Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i den statliga värdegrunden som består av principerna objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.skogsstyrelsen.se/

Ansök nu

Vi söker en kollega till vår registratur

Registrator
Läs mer Feb 3
Registratur- och arkivfrågorna genomgår stora förändringar på myndigheten.

Funktionen för registratur och arkiv är centraliserad till Skogsstyrelsens huvudkontor i Jönköping och stöttar verksamheten i hela landet. 

Arbetsuppgifter

Du kommer tillsammans med övriga registratorer att ansvara för registraturens löpande arbetsuppgifter. Utöver sedvanliga registratorsuppgifter ingår även att:

- Följa upp hanteringen av allmänna handlingar
- Lämna ut allmänna handlingar samt hantera sekretessprövning
- Utbilda och informera om regelverket kring hantering av allmänna handlingar och att konsultativt stödja övriga handläggare inom myndigheten i handläggningssystemet Evolution
- Att vid behov ingå i projekt/utredningar kopplat till funktionen

Arbetet är i många delar utåtriktat och innehåller löpande informationsgivning och samarbete med olika verksamheter som har beröringsytor med funktionen för registratur och arkiv.

Kvalifikationer

Du behöver ha registrators- eller arkivutbildning på högskolenivå eller har tillägnat dig likvärdiga kunskaper på annat sätt. Du är väl insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen.

Du har vana av att jobba i ärende- och dokumenthanteringssystem samt har goda kunskaper i sedvanligt förekommande IT-verktyg.

Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du är van att arbeta i team och har lätt för att samarbeta, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du är lyhörd och visar stort intresse för verksamhetens utveckling. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontakt

Om du har frågor, kontakta gärna enhetschef Torgny Andersson, som nås på telefon 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan med meritförteckning/CV senast den 26 februari 2023 via länken nedan.





Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Ansök nu

IT-tekniker till vårt driftteam

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Nov 2
Vi söker dig som vill vikariera under ett år med möjlighet till förlängning.

Du kommer att ingå i vårt kompetenta team som arbetar med drift och infrastrukturfrågor. Idag består teamet av tekniker med olika specialområden. Vill du vara med i ett bra gäng och bidra till att skapa nytta för bevarande och nyttjande av Sveriges viktigaste råvara, skogen, då är Skogsstyrelsens IT-enhet rätt ställe för dig!

Det händer alltid något spännande hos oss och vi ligger långt fram inom flera områden. Just nu pågår till exempel projekt inom mikrosegmentering, AI och logghantering för att nämna några.

Skogsstyrelsens IT-enhet servar förutom huvudkontoret även cirka 75 lokalkontor. Enheten består av ca 50 medarbetare som är uppdelade i ett driftteam, ett supportteam och flera utvecklingsteam.

Du kommer att vara placerad på huvudkontoret i Jönköping som ligger i nybyggda lokaler vid Munksjöns södra strand.

Din roll och arbetsuppgifter

I driftteamet kommer du jobba med den dagliga driften av de system du ansvarar för både enskilt och tillsammans med dina kollegor. Du är också delaktig i vidareutveckling av våra system och plattformar.

I din roll kommer du ha fokus på SharePoint och våra mötesplattformar Skype4b och Teams men också hjälpa till inom andra områden.

Kvalifikationer och dina egenskaper
För att ingå i driftteamet ser vi att du trivs både med att samarbeta i team och att arbeta självständigt. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och van vid att ta ansvar och driva dina frågor. Du ser till teamets bästa och att det är vi som ska lösa uppgiften tillsammans.

Vi tror att du har en högskoleutbildning inom IT-infrastruktur, alternativt att du arbetat ett par år inom området och på så sätt har motsvarande kunskaper.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som god samarbetsförmåga, initiativkraft, ansvarstagande och intresse för utveckling av verksamheten.

Du har erfarenhet av drift av en eller flera av nedanstående:

- SharePoint 2019
- Skype4b
- Teams

Det är meriterande om du dessutom har kunskaper inom andra Microsoftprodukter.

Villkor
Vi erbjuder förtroendearbetstid och möjlighet till distansarbete.

 

Mer information lämnas av gruppchef driftteamet Johnny Hermansson 036-35 94 25 eller johnny.hermansson@skogsstyrelsen.se  

 

Välkommen med din ansökan senast 2022-11-20 via länken nedan.

 

Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Ansök nu