Jönköping: Rekryteringskonsult till Meritmind i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryteringskonsult till Meritmind i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-09 // Varaktighet: Heltid

Meritmind fortsätter att växa och vi stärker nu upp vårt rekryteringsteam med ännu en rekryteringskonsult för att möta en ökad efterfrågan från våra kunder.
Som rekryteringskonsult kommer du att driva hela rekryteringsprocessen från kravprofil och annonsering till urval, intervjuer, kandidatpresentationer och tillämpning av arbetspsykologiska tester. Meritmind är ett bolag som står för kvalitet i det vi levererar och vi vill att detta stämmer överens med din syn på kund- och kandidathantering.
Vad vi erbjuder dig
Vill du sätta din prägel och vara med på en tillväxtresa? Hos oss får du chansen att vara med och påverka, ha kul på jobbet och du får jobba med engagerade, vänliga kollegor.
Du kommer jobba med inspirerande uppgifter i en värderingsstyrd organisation, där innovation och entreprenörskap uppmuntras.
Meritmind erbjuder fina förmåner, roliga hälsofrämjande aktiviteter, konferenser, kickoffer och fester.
Du kommer ha flexibla arbetstider där du har möjlighet att styra din egen vardag.
Vem är du?
Vi hoppas att du är en person som trivs med ansvar, är van att ha helhetsansvar för rekryteringsprocesser och har en akademisk examen. Du kan också ha en bakgrund som ekonom, gärna med erfarenhet av rekryteringar.
Vi hoppas dessutom att du är duktig på att hantera förhandlingssituationer och att du gillar möten med kunder och att göra affärer. Du kan med lätthet kommunicera både på svenska och engelska.
Vad kommer du att jobba med?
Bearbetning av befintliga samt nya kunder, självständigt och tillsammans med kundansvariga
Framtagning av kravprofil i samarbete med kund
Screening av CV och personliga brev
Intervjuer
Personlighetsbedömning, testning, och referenstagning av kandidater
Utveckling av nätverk för kvalificerade ekonomer
Proaktivt arbeta med relationen mellan Meritmind och kandidater

Vilka är vi?
Meritmind är konsultföretaget för kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet. Vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering & ledarskap samt rådgivning & förändring. Från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Linköping och Jönköping hjälper vi kunder i hela Sverige och internationellt. Företaget grundades år 2000 och har idag 380 medarbetare.
Ansökan
För mer information om tjänsten kontakta Catharina Bülow, Regionchef på catharina.bulow@meritmind.se eller 073-653 13 21.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
I samband med att du skickar in din ansökan samtycker du till att Meritmind AB tar del av den data du skickar in, för mer information kring hur vi hanterar dina personuppgifter får du gärna kika in på vår integritetspolicy via denna länk: https://meritmind.se/om-oss/integritetspolicy/
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet GDPR-lagstiftningen):
Var noggrann med att ange vilken tjänst du söker.
Ansökan skickas in till oss via e-post på adressen rekrytering.jonkoping@meritmind.se
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Rekryterare till Sesol!

Läs mer Apr 13
Är du en person som vill utvecklas i din yrkesroll och vill arbeta i ett av Sveriges största bolag inom solenergi? Ansök idag och kliv in i värmen hos oss på Sesol!
Din framtida utmaning
Som rekryterare på Sesol arbetar du med företaget kortsiktiga och långsiktiga kompetensförsörjningsbehov. Du kommer bli en viktig del av vårt härliga talent acquisition team där vi målinriktat arbetar för att attrahera och rekrytera nya fantastiska medarbetare. Ditt huvudfokus kommer vara på rekrytering inom tjänstemannasidan där du kommer ha ansvar för hela rekryteringsprocessen. Detta innefattar bland annatsearch, kravprofil & annons till kompetensbaserade urval, intervjuer, kvalitetssäkring och referenser.
Som rekryterare är du ansiktet utåt mot våra kandidater och presumtiva medarbetare. Du kommer här bygga upp långsiktiga och förtroendefulla relationer. En annan viktig del av tjänsten är search och att bygga upp kandidatnätverk. Här vill vi att du tar initiativ och hittar nya innovativa metoder som bidrar till utveckling och vår framtida kompetensförsörjning.
Vem är vår perfekta matchning?
Vi söker dig med erfarenhet av rekrytering med relevant utbildning. Du älskar att arbeta i team och drivs av att komma med nya kreativa tankesätt och idéer. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, är trygg i din yrkesroll och trivs med att få ett stort eget ansvar där du får ta initiativ till utveckling.Vi vill att du:
har yrkeserfarenhet inom rekrytering
har relevant eftergymnasial utbildning
har goda kunskaper inom search
älskar att arbeta i team och komma med nya kreativa perspektiv på utveckling.


Om anställningen Lön: Fast
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt ök
Anställningsvillkor: Heltid
Om Sesol AB
Vi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige och Norge är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.
Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!
Välkommen in med din ansökan idag!

Ansök nu

Rekryterare/Talent acquisition, vikariat

Läs mer Mar 20
Vill du bli en del av Sveriges största och mest växande företag inom solenergi? Skicka då in din ansökan redan idag!

Din framtida utmaning

Som rekryterare på Sesol arbetar du med företaget kortsiktiga och långsiktiga kompetensförsörjningsbehov. Du kommer bli en viktig del av vårt framgångsrika talent acquisition team där vi målinriktat arbetar för att attrahera och rekrytera nya fantastiska medarbetare. I uppdraget kommer du ha ansvar för hela rekryteringsprocessen. Detta innefattar search, kravprofil & annons till kompetensbaserade urval, intervjuer, kvalitetssäkring och referenser.

Som rekryterare är du ansiktet utåt mot våra kandidater och presumtiva medarbetare. Du kommer här bygga upp långsiktiga och förtroendefulla relationer. En annan viktig del av tjänsten är search och att bygga upp kandidatnätverk. Här vill vi att du tar initiativ och hittar nya innovativa metoder som bidrar till utveckling och vår framtida kompetensförsörjning.

Tjänsten är ett vikariat på 1 år med möjligheter till förlängning.

Vem är vår perfekta matchning?

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom HR för uppdraget. Kanske studerar du idag och tar examen till sommaren 2024. Du älskar att arbeta i team och drivs av att komma med nya kreativa tankesätt och idéer. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och trivs med att få ett stort eget ansvar där du får ta initiativ till utveckling.

Vi vill att du:

- har relevant högskoleutbildning

- är nyfiken och vill utvecklas i din yrkesroll

- älskar att arbeta i team och komma med nya kreativa perspektiv på utveckling.

Om anställningen

Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt ök

Anställningsvillkor: Vikariat



Om Sesol AB

Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige och Norge är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Välkommen in med din ansökan idag!

Ansök nu

Senior rekryterare/Talent Acquisition till Sesol!

Läs mer Jan 5
Har du mångårig erfarenhet av rekrytering inom försäljning och vill vara en del av ett av Sveriges största och mest växande företag inom solenergi? Skicka då in din ansökan redan idag!

Din framtida utmaning

Som rekryterare på Sesol arbetar du med företaget kortsiktiga och långsiktiga kompetensförsörjningsbehov. Du kommer bli en viktig del av vårt talent acquisition team där vi målinriktat arbetar för att attrahera och rekrytera nya fantastiska medarbetare. Ditt huvudfokus kommer vara på rekrytering av säljare där du kommer ha ansvar för hela rekryteringsprocessen. Detta innefattar search, kravprofil & annons till kompetensbaserade urval, intervjuer, kvalitetssäkring och referenser.

Som rekryterare är du ansiktet utåt mot våra kandidater och presumtiva medarbetare. Du kommer här bygga upp långsiktiga och förtroendefulla relationer. En annan viktig del av tjänsten är search och att bygga upp kandidatnätverk. Här vill vi att du tar initiativ och hittar nya innovativa metoder som bidrar till utveckling och vår framtida kompetensförsörjning.

Vem är vår perfekta matchning?

Vi söker dig med mångårig erfarenhet av rekrytering inom försäljning. Du älskar att arbeta i team och drivs av att komma med nya kreativa tankesätt och idéer. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, är trygg i din yrkesroll och trivs med att få ett stort eget ansvar där du får ta initiativ till utveckling.

Vi vill att du:

- har minst 5-7 års yrkeserfarenhet av rekrytering inom försäljning
- har relevant högskoleutbildning
- har goda kunskaper inom search

- är flexibel och van vid att arbeta i bolag med stor tillväxt

- älskar att arbeta i team och komma med nya kreativa perspektiv på utveckling.


Det är även meriterande om du har erfarenhet och kunskaper inom employer branding.

Om anställningen
Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt ök

Anställningsvillkor: Heltid


Om Sesol AB

Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige och Norge är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Välkommen in med din ansökan idag!

Ansök nu

Rekryteringskonsult med HR-profil

Läs mer Maj 13
Om rollen

Som Rekryterings- och HR-konsult hos oss erbjuds du en bred och varierande roll som handlar om att utveckla långsiktiga kundrelationer. Du kommer dels driva rekryteringsuppdrag från start till mål, dels arbeta som HR-konsult med operativa och taktiska HR-frågor hos våra kunder. Det innebär att din roll har en intressant mix av både rekryterings- och HR uppdrag. Våra kunder finns inom flera branscher, med en viss tyngdpunkt på tillverkande företag.

Du kommer även bli en viktig del av Stellas fortsatta utvecklingsresa. Hos oss är samtliga medarbetare delaktiga och bidrar till försäljningsarbetet samt till att förbättra arbetssätt, verktyg och processer. Vi avsätter tid varje månad för att gemensamt fokuserar på olika teman och områden där vi kan utvecklas.

Du kommer att utgå från vårt huvudkontor i Jönköping, och resor till våra kunder i regionen förekommer.

Din profil

Vi söker dig med ett antal års erfarenhet inom rekrytering och/eller HR. Även om en relevant utbildning är ett plus är det inte avgörande för att lyckas. Vi värdesätter framför allt din förmåga att skapa och vårda långsiktiga kundrelationer. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt och en genuin nyfikenhet för att förstå våra kunders verksamheter och behov. Eftersom flera av våra kunder är internationella är det viktigt att du är en vass kommunikatör både på svenska och engelska.

Vi strävar efter att hela tiden utvecklas och små ständiga förbättringar är det som gör skillnad. Därför söker vi dig med god digital förmåga och viljan att hitta nya smarta sätt att arbeta. Du delar gärna med dig av din kunskap och erfarenhet, men är även öppen för att ta del av andras kompetens och åsikter.

Det är tillsammans vi skapar framgång! Är du redo att bli en av oss och samtidigt identifierar dig med våra värderingar Genuina – Engagerade – Dynamiska är vi övertygade om att vi blir ett bra team!

Vi erbjuder

Hos oss blir de en del av ett engagerat team med olika kompetenser och personligheter. Samtidigt som vi har ett stort kundfokus och vilja att ständigt utvecklas är vi måna om att ha balans i livet och kul på vägen. För oss är det en självklarhet med frihet under ansvar där du själv får styra din tid och prioriteringar.

Vanligtvis arbetar vi två konsulter i varje rekryteringsuppdrag och hoppas att du likt oss gillar den typen av samarbete. Det skapar en mer hållbar vardag och högre kvalitet gentemot våra kunder.

Har du frågor om oss eller tjänsten? Hör av dig till Christer Johansson på 070 670 25 85 alt Elin Dresch på 072 214 23 87

Om Stella

Vi är övertygade om att framgång bäst skapas tillsammans, och att närheten till våra kunder är nyckeln till starka och långsiktiga relationer. Vår ambition är att göra det enkelt för våra kunder att hitta rätt kompetens för sina behov, och vi strävar efter att vara en pålitlig och långsiktig samarbetspartner

Vi erbjuder tjänster inom Rekrytering, Interimslösningar, Ledarutveckling och Konsulting och har kontor i Jönköping, Värnamo, Falköping och Ulricehamn. Idag är vi 9 medarbetare med fortsatt ambition att växa tillsammans med våra kunder!

Stella Rekrytering & Ledarskap AB ingår i koncernen Huset Invest som är en del av Simonssongruppen - ett familjeägt investmentbolag med sunda värderingar och utpräglat entreprenörskap.

Ansök nu

Employer Branding Talent Acquisition Assistent

Läs mer Maj 3
Brinner du för employer
branding och vill jobba med sociala medier i en internationell organisation? Ta
chansen att bli en del av Husqvarna AB:s Talent Acquisition team!

Arbetsuppgifter som Employer Branding
Coordinator och Talent Acquisition Assistant
Som Employer Branding Coordinator och Talent Acquisition Assistant hos
Husqvarna kommer du att bli ett viktigt stöd för vårt Talent Acquisition Team. Du
kommer att ingå i ett team om nio personer och arbeta nära Employer Branding
Manager och Talent Acquisition Manager.

Du kommer att vara mitt i händelsernas
centrum när det gäller att hitta och behålla rätt personer för organisationen. Här får du bygga
ett omfattande nätverk och ha många kontakter med både interna och externa
intressenter. Även om ditt huvudsakliga fokus kommer att vara Sverige, är koncernspråket
engelska, och många av de evenemang och kontakter du kommer att arbeta med
kommer att vara på engelska. Resor inom Sverige kan förekomma för att assistera
vid evenemang och mässor.

Dina uppgifter kommer
att inkludera att:•Koordinera
arbetsgivarvarumärkesaktiviteter
•Ansvara för
studentmässor vid universitet runt om i Sverige
•Hantera processer för
sommarjobb, praktikplatser och examensarbeten
•Agera som
kontaktperson för studenter och definiera nya kommunikationsvägar mellan
studenter och Husqvarna
Du arbetar också med att
skapa framgångsrikt innehåll på sociala medieplattformar, skapa övertygande
presentationer och analyser samt koordinera och administrera interna
tvärfunktionella möten. Dessutom kommer du att bistå det svenska Talent
Acquisition-teamet med uppgifter relaterade till pågående
rekryteringsprocesser.

I rollen som Employer Branding
Coordinator och Talent Acquisition Assistant söker
vi dig som har:
•Lägst YH-utbildning
inom Kommunikation, Marknadsföring, HR eller liknande
•Flytande svenska &
engelska i tal & skrift
•Körkort B
•Kunskap i Excel

Det är meriterande om
du har:
•Erfarenhet av att
planera & genomföra event
•Erfarenhet av att
jobba med sociala medier

För att lyckas i denna
roll ser vi att du har ett intresse för employer branding och Talent
Acquisition. Du har lätt för att kommunicera via sociala medier och kan skapa snygga
presentationer. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete, vilket gör att
du kan hålla koll på saker och se till att ingenting faller mellan stolarna. Du
är en driven, lösningsorienterad och serviceinriktad person som trivs i en
operativ roll med många kontakter.


Om Husqvarna AB
Husqvarna Group är ett internationellt bolag med anrik historia inom
produktutveckling sedan 1689. Idag är de världsledande inom utomhusprodukter
för grönytor inom både privat & offentlig sektor.

Husqvarna har en oerhört stark innovationsfilosofi och de efterlever sin
företagskultur genom att fokusera på individer, hållbarhet & mångfald.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden
arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors
liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt
kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom
oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt
hos Husqvarna.

Villkor
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort:
Huskvarna
Omfattning: Heltid,
dagtid
Lön: Enligt
överenskommelse

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Meritmind AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Meritmind AB .

Financial Controller till Kitron, Jönköping

Finansiell controller
Läs mer Mar 27
Motiveras du av att arbeta i en dynamisk internationell miljö? Då är den här tjänsten som Financial Controller en spännande tjänst för dig!
I din roll som controller hos oss ansvarar du för den finansiella rapporteringen samt bidrar till redovisning och bokslut. Du har ett nära samarbete med ekonomiteamet och rapporterar till Finance Manager.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rapportering av prognos och bokslut enligt IFRS
Rapportering av KPI:er
Rapportering cashflow
Delaktig i månads- och årsbokslut
Delaktig i prognos, budget- och analysarbete
Ad hoc-rapporter



Kvalifikationer
Vi söker dig som är väl insatt i redovisning, bokslut och rapportering, gärna med erfarenhet från ett producerande internationellt bolag. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och det är meriterande om du även har arbetet i affärssystemet IFS. Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller har motsvarande förvärvad kunskap som vi bedömer likvärdig. För rollen krävs det att du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
För att trivas i rollen är du en person som motiveras av ett högt tempo med tighta deadlines i en föränderlig miljö. Du tar gärna ansvar för rapporteringen och det är en självklarhet för dig att arbeta proaktivt samt bidra till samarbete i gruppen. Vi värdesätter också din initiativförmåga, flexibilitet och prestigelöshet.


Vad erbjuds du hos oss?
Kitron erbjuder en positiv, utmanande och inspirerande arbetsmiljö. Våra företagsvärderingar: Ansvarstagande, Innovation och Engagemang är viktiga ledord som vi alla lever efter i vårat dagliga arbete. Att vara en del av Kitron innebär att du kommer att ha möjligheter att utveckla dina kunskaper för att nå din fulla potential. En karriär hos oss innebär möjligheter att växa inom ditt arbete, hitta nya sätt att förnya och utveckla dina talanger.


Om Kitron
Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Malaysia, Indien och USA.
Med cirka 3000 högkvalificerade medarbetare tillverkar och levererar vi allt från färdigmonterade kretskort till kompletta slutprodukter för kunder globalt.
På siten i Torsvik, strax söder om Jönköping City, arbetar idag ca 300 medarbetare. Här får du arbeta i fräscha och moderna lokaler och får möjligheten att lära känna många nya, härliga kollegor. Trevlig arbetsmiljö och god hälsa hos våra medarbetare är viktigt för oss och du har tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner.


Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Kitron med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Tiitso, tel 0765-112910 eller Catharina Bülow, tel 0736-531321. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Det innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Vi gör även en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Ekonomikonsult
Läs mer Mar 21
Arbetar du idag som ekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli interimskonsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta?
Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som är erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är;
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag
Kollektivavtal
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Generöst friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Kollegor med härlig stämning och mycket skratt!



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping, Jönköping och Uppsala. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Talent Acquisition Specialist Josefine Westman på josefine.westman@meritmind.se, 076-417 68 55
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Controller till Meritmind, Jönköping

Controller
Läs mer Dec 22
Våra konsulter gör ett strålande jobb ute hos våra kunder och därför är det hög efterfrågan på dem och deras kompetens. Vi behöver därför bli fler och nu är efterfrågan extra hög på Controller med olika inriktning, bland annat inom business controlling, financial controlling och IT-controlling.
Konsultrollen innebär en chans att utvecklas som Controller på kort tid genom uppdrag av olika karaktärer. Du blir en stor tillgång för våra kunder och med ditt driv och din vilja att leverera bidrar du till Meritminds mål – att hjälpa människor och företag till framgång.
Många av uppdragen innebär start omgående så för dig som är tillgänglig redan nu är möjligheten stor att du snabbt får ett uppdrag hos någon av våra kunder. Har du F-skatt och vill bli associerad konsult är du också varmt välkommen att skicka in din ansökan.


Exempel på ansvarsområde i rollen som Controller:
Bokslut, budget och prognosarbete
Löpande analyser och uppföljning av ekonomiska utfall
Verksamhetsuppföljning och kostnadskontroll
Arbeta med projekt inom ekonomi och IT
Kontinuerligt utveckla och förbättra processer och rutiner
Vara stöd till affärsområdeschefer, ledningsgrupp och VD



Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet från controllerområdet. Du har med fördel erfarenhet från produktion och tillverkande industri då vi har flertalet kunder inom det området. Utöver det ser vi att du är bokslutssjälvständig, har jobbat med budget, prognos, resultatuppföljning, analys och rapportering. Du har även stor erfarenhet från olika affärssystem och har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som ekonomikonsult hos Meritmind stimuleras av att möta nya människor och miljöer. Din analytiska förmåga och ditt intresse för redovisning innebär att du håller dig uppdaterad med det senaste och kan utnyttja dina kunskaper till effektiv problemlösning. Slutligen är du en person som trivs med teamarbete och vill vara med och skapa värde och bidra till våra kunders lönsamhet och tillväxt.


Om Meritmind
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef: på mail: louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske sporadiskt under sommarperioden. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
· Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Ekonomichef till producerande bolag i Småland

Ekonomichef
Läs mer Dec 28
Nu söker vi åt kunds räkning en Interim ekonomichef till ett känt bolag i Småland. Som ekonomichef ansvarar du för helheten vilket inkluderar allt löpande ekonomiarbete, månadsrapporter, resultat till ledningsgruppen, årsredovisning och analys.


Huvudsakliga arbetsuppgifter som interim Ekonomichef
• Löpande ekonomiarbete
• Månadsrapporter
• Resultat till ledningsgruppen
• Årsredovisning
• Analys


Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har senior erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med samtliga delar inkluderade. Vi ser det som en fördel om du har en högskoleexamen inom ekonomi och tidigare erfarenheter från produktionsbolag. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift och är även van att arbeta i Excel samt i större affärs- och ekonomisystem. (Med fördel Monitor)


Personliga egenskaper:
Rollen som ekonomichef präglas mycket av att vara trygg i sina ekonomikunskaper och äga sina processer. För att trivas behöver du ha både driv och vara en självgående person med erfarenhet.


Om företaget: Stort produktionsbolag


I detta konsultuppdrag samarbetar kunden med Meritmind.
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om konsultuppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef:
Louice Silvärn på 070–1660859 eller mail louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV och det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 24
Arbetar du idag som redovisningsekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli anställd konsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind interim kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta?
Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är;
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag
Kollektivavtal
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Generöst friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Kollegor med härlig stämning och mycket skratt!



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping och Jönköping. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Anna Henebäck på anna.heneback@meritmind.se, 076-495 42 24
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundansvarig till Meritmind, Jönköping

Utesäljare
Läs mer Okt 4
Vill du hjälpa våra kunder till framgång inom ekonomiområdet?
Till vårt härliga team i centrala Jönköping söker vi nu en kundansvarig som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa.
Vi står inför en spännande digital utveckling och vi behöver förstärkning i vår organisation med en driven kundansvarig som trivs i möten med kunder och med att göra affärer.
Du kommer att utgå från Meritminds kontor i centrala Jönköping och rapporterar till regionchef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som kundansvarig:
Bygga nära relationer med dina kunder och uppnå dina säljmål med eget budgetansvar
Bidra till utveckling, nytänkande och energi till hela säljteamet?inom Meritmind
Identifiera samt bidra till att vidareutveckla våra kunders ekonomifunktioner och bistå med våra tjänster inom interim, bemanning, rekrytering och förändringsledning
Omvärldsbevakning av ekonomimarknaden inom olika branscher och på ett konsultativt sätt stödja våra kunder i strategiska beslut



Kvalifikationer och erfarenhet:
För att lyckas i rollen har du några års erfarenhet av relationsbyggande B2B-försäljning. Akademisk examen inom ekonomi är starkt önskvärt. Vidare ser vi en fördel om du har erfarenhet från en operativ ekonomroll. Vi söker dig som är affärsinriktad, uppmärksam och en lyhörd lagspelare med god förmåga att kunna anpassa erbjudanden mot kundens behov och önskemål. Vidare ser vi att du kommunicerar med lätthet på svenska och engelska i både tal och skrift. Dessutom behöver du ha körkort eftersom våra kunder finns i regionen.
Personliga egenskaper:
Som kundansvarig lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen är du trygg i dig själv och drivs av att utifrån kundnytta hitta och utveckla affärsmöjligheter.
Du har ett förtroendeskapande sätt där lyhördhet och nyfikenhet är ledord. Självklart har du en hög energinivå och trivs med att arbeta både självständigt och i team.
Vad erbjuder vi dig?
Vi är ett entreprenörsdrivet bolag som drivs av tillväxt i kombination med kvalitet och glädje
Flexibla arbetstider och möjlighet att styra sin vardag
Möjlighet att vara med i utvecklingsprojekt inom och utanför ditt arbetsområde
Roliga hälsofrämjande aktiviteter
Kompetensutveckling, via vår utbildningsportal
Konferenser, fester och kick-offer
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Attraktivt friskvårdsbidrag



Placeringsort: Jönköping
Om Meritmind:
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi har ett starkt varumärke, är marknadsledande inom vår nisch och erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda, omsätter ca en halv miljard och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Linköping och Jönköping. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta regionchef Catharina Bülow på 0736-531 321 eller catharina.bulow@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till denna adress: rekrytering.jonkoping@meritmind.se

Ansök nu