Jönköping: Kommunikationsdirektör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kommunikationsdirektör i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-02-15 // Varaktighet: Heltid

Regionledningskontoret

Vi söker
Vi söker dig som med kommunikation som strategiskt verktyg vill vara med och bidra i vårt viktiga arbete för ett bra liv i en attraktiv region.

Vi erbjuder dig
Ett roligt och viktigt jobb där du får driva, leda och utveckla kommunikationsarbetet i en komplex organisation tillsammans med engagerade medarbetare och chefer.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Det här får du arbeta med
Som kommunikationsdirektör arbetar du på regiondirektörens uppdrag och har ett övergripande ansvar för kommunikationsfunktionen inom organisationen. Kommunikationsdirektören leder kommunikationsavdelningen på Regionledningskontoret och ingår i regionens ledningsgrupp.

I Region Jönköpings län är kommunikation ett strategiskt verktyg och ett stöd för måluppfyllelse. Kommunikationsfunktionens uppdrag är att utifrån expertkompetens skapa bästa tänkbara förutsättningar för effektiv kommunikation som stöd i vardagen och som utvecklar organisationen för framtiden. Kommunikationen ska bidra till att skapa förutsättningar för delaktighet, transparens och trovärdighet i mötet med invånare och intressenter och mellan chefer och medarbetare.

Det gemensamma uppdraget utgår från budget med verksamhetsplan och flerårsplan, och från de behov som finns i verksamheten. I kommunikationsfunktionen i Region Jönköpings län ingår förutom en central kommunikationsavdelning också kommunikationschefer och kommunikatörer i flera delar av verksamheten. Rollen innebär att kontinuerligt ha en nära dialog och samarbete med verksamhets- och kommunikationsansvariga, samarbetspartners och invånare.

I rollen ligger också ansvaret för att stödja ledning och verksamhet i strategiskt kommunikationsarbete.

För att du ska trivas hos oss
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som vi som arbetsgivare bedömer relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av såväl strategiskt som operativt kommunikationsarbete samt dokumenterad chefs- och ledarerfarenhet. Vi ser gärna att du har verksamhetsintresse och kunskap om hälso- och sjukvård och regional utveckling, och det är positivt om du har erfarenhet från ledningsgruppsarbete samt att arbeta i en offentlig verksamhet eller politiskt styrd organisation. Det är bra om du har erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete där du arbetat med förändringskommunikation samt att du har förmåga att hantera komplexa sammanhang.

Du:

• har erfarenhet av att vara chef i en större organisation med verksamhets-, budget- och personalansvar.
• har invånarna och verksamheten i fokus i kombination med en hög kunskap inom strategiskt kommunikationsarbete.
• är en god kommunikatör, bra på strategi och analys.
• är en utvecklingsinriktad, engagerad och drivande ledare.
• kan samarbeta och få med andra, och du tillvaratar den kraft som finns i ett ständigt förbättringsarbete.

Och inte minst: du skapar förtroende och förutsättningar för motivation och arbetsglädje. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, och då resor förekommer i tjänsten så underlättar det om du har körkort.

Att vara ledare i Region Jönköpings län
Region Jönköpings län är en kunskapsintensiv organisation med en mångfald av olika yrken och arbetsplatser. Som chef har du goda möjligheter till utveckling och variation inom organisationen.
Vi vill ge alla våra chefer tillgång till stöd, inspiration, utbildning och utveckling. Därför erbjuder vi chefsutbildningar och nätverk på många olika nivåer där du kan utbyta erfarenheter med dina chefskollegor inom organisationen, oavsett om du är ny som chef eller om du är rutinerad i rollen.

Så här gör du om du är intresserad
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta regiondirektör Jane Ydman: jane.ydman@rjl.se, HR-direktör Patrick Nzamba: patrick.nzamba@rjl.se eller regional utvecklingsdirektör Karin Hermansson: karin.hermansson@rjl.se

Fackliga kontaktpersoner är:
Ulrika Toftgård, Vision, 0730-75 99 59
Bengt Hultberg, Läkarföreningen, 010-242 28 84
Irene Sjövall Sanned, Vårdförbundet, 0725-25 84 78
Iréne Tengberg Herrstedt, Fysioterapeuterna, 010-242 44 64
Anna Holm, DIK, 070-593 87 53

Sista ansökningsdag är den 8 mars 2023. Första intervjuer är planerade att hållas 13 mars, 14 mars och 17 mars.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

För ett bra liv i en attraktiv region. Bakom den visionen finns Region Jönköpings län med ungefär 11 500 anställda i ett län med 368 000 invånare i 13 kommuner. Region Jönköpings läns verksamhet utgörs av hälso- och sjukvård, tandvård och regional utveckling. Tack vare ett medvetet och långsiktigt arbete med kvalitet som strategi och kompetenta medarbetare är Region Jönköpings län ofta bland de främsta regionerna vid olika nationella jämförelser.

Den centrala kommunikationsavdelningen på Regionledningskontoret består av 18 medarbetare och två chefer. Avdelningen arbetar strategiskt och operativt med både bredd och spets och i nära samverkan med övriga kommunikationschefer och andra kommunikatörer i Region Jönköpings län.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Informationschef/Kommunikationschef

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Informationschef/Kommunikationschef.

Communication Manager till Husqvarna Group!

Läs mer Nov 6
Vill du vara en nyckelspelare i ett globalt ledande företag med en rik historia av innovation och framgång? Har du erfarenhet av att navigera i en global miljö och skapa strategier som sätter företag på kartan? Då kanske du är precis den person vi söker för rollen som Communication Manager hos Husqvarna Group!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Husqvarna Group räkning en kompetent Communication Manager. I denna roll kommer du att leda och implementera programkommunikation, inklusive planering och utförande. Husqvarna står inför en omfattande intern IT-system transformation och din uppgift är att definiera och utföra en heltäckande kommunikationsplan som är en central komponent av den övergripande förändringsstrategin. Målet är att öka användningen och antagandet av det nya programmet, med en stark inriktning på medvetenhet och förstärkning bland deltagarna.

I rollen som Communication Manager kommer du att ha en ledande befattning i att forma och driva Husqvarnas Change-plattform på SharePoint, vilket är en central del av deras kommunikationsstruktur. Dina ansvarsområden inkluderar att öka trafiken till deras informationsnav, skapa innovativa idéer för att engagera intressenter och leverera tydliga och begripliga budskap. Dessutom kommer du att ansvara för att framgångsrikt presentera Husqvarnas kommunikationsstrategi för hela organisationen och detta innebär att du måste vara skicklig på att hantera en mångfald av röster och perspektiv.

För att trivas och lyckas i denna position är det av största vikt att du har en förmåga att etablera starka relationer med både kollegor och intressenter. Proaktivitet och starkt initiativtagande är avgörande för att driva fram kommunikationsstrategier. Klar och tydlig kommunikation är essentiell för att säkerställa att budskap effektivt når mottagarna på ett korrekt sätt. Du måste också kunna skapa och förmedla kommunikation på ett övertygande sätt till hela organisationen. Flexibilitet och anpassningsförmåga är nödvändiga eftersom du kommer att verka i en organisation som präglas av snabba förändringar i arbetsmiljön.

Den här rollen är helt remote och du kommer att samarbeta med ett diversifierat team som bland annat sitter i Tyskland, Sverige och Indien. Vid enstaka tillfällen kommer du behöva komma till någon av siterna i Jonsered eller Huskvarna.

Du erbjuds
- En organisation där det finns stora möjligheter till kompetensutveckling både i din egen roll och inom bolaget.
- Möjligheten att arbeta i en snabbt föränderlig miljö.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda och genomföra programkommunikation inom organisationen, inklusive tillvägagångssätt, planering och genomförande
* Ansvara för att definiera och genomföra en gruppomfattande kommunktiationsplan som del av den övergripande förändringsplanen, med fokus på medvetenhet och förstärkning
* Hjälpa Change Managers att planera och ta fram kommunikationsplaner samt samordna arbetet för att få ut tydliga budskap och presentationer i organisationen
* Skapa och implementera en övergripande kommunikationsplan för att öka medvetenheten och användningen av programmet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en ledande position inom kommunikation
- Har tidigare erfarenhet av förändringskommunikation
- Har arbetat i ett stort globalt företag
- Har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift då arbetet sker helt på engelska
- Har förmågan att hantera komplexa situationer och prioritera uppgifter

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Nätverkande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Engagerad enhetschef till Kommunikationsavdelningen på Domstolsverket!

Läs mer Okt 26
Vi söker en engagerad och erfaren chef till kommuniceraenheten.

Som chef får du en avgörande roll i att öka kunskap och kännedom om domstolarnas roll i samhället. Att parter och vittnen, media, potentiella medarbetare och den breda allmänheten förstår och har förtroende för domstolarnas verksamhet är centralt i en väl fungerande rättsstat.

Kommunikation för allas rättssäkerhet helt enkelt!

Det här innebär jobbet
Du leder och ansvarar övergripande för enhetens arbete och driver verksamheten tillsammans med dina cirka 12 medarbetare. Du har också personal- och budgetansvar och deltar aktivt i hela kommunikationsavdelningens arbete, bland annat genom ditt engagemang i avdelningens ledningsgrupp och övrigt gemensamt utvecklingsarbete.

I enhetens uppdrag ingår planering och genomförande av redaktionellt och profilerande innehålls- och budskapsarbete, mediehantering och mediestöd, det prioriterade arbetet med att profilera domstolarna som arbetsplatser, visuell identitet i form av bild, färg och form tillsammans med generella kommunikationsstöd till hela organisationen. Delar av enheten ingår också i Domstolsverkets krisorganisation.

På enheten finns två självständiga team och i din roll som chef ingår att konkretisera uppdrag, tydliggöra ramar och mål. Du skapar struktur för planering, genomförande och uppföljning i linje med avdelningens övriga arbete. Du är engagerad i allt från dagliga kanbanmöten och veckomöten till sprintplaneringar och retrospektiv. Genom ett närvarande och tydligt ledarskap coachar och stöttar du medarbetarna att utvecklas både individuellt och tillsammans som grupp.

Du arbetar aktivt med att öka kunskap och förståelse för Sveriges Domstolars komplexa verksamhet och med att bygga goda relationer till domstolar och andra nyckelaktörer.

Det här är du
Du har akademisk examen inom kommunikation, marknadsföring eller annan motsvarande utbildning. Du har många års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete. Du följer med och vill vara drivande i den digitala utvecklingen och uppdaterar dig löpande kring nyheter och trender som kan påverka organisationers möjligheter att nå sina mål med hjälp av kommunikation.

Vi söker dig som har erfarenhet av att framgångsrikt leda andra. Du är trygg i din ledarroll och skapar ett gott samarbetsklimat där medarbetare trivs och utvecklas. Integritet och personlig mognad liksom god samarbetsförmåga är en förutsättning för att lyckas i arbetet.

Du känner väl till den juridik som omgärdar kommunikationsarbetet i statliga myndigheter. Du har hög digital kompetens och erfarenhet av agila arbetssätt. Du har erfarenhet av kriskommunikation, mediehantering och arbetsgivarprofilering/employer branding.

Det här är vi
Vi är en modern kommunikationsavdelning som under många år arbetat aktivt med att utveckla våra arbetssätt, vårt samarbete och vår samverkan med andra delar av organisationen. Vi har successivt ställt om delar av vår verksamhet för att kunna möta den digitala utvecklingen i form av mer komplexa digitala plattformar, fler och mer målgruppsinriktade kanaler och självklart digitala stöd och verktyg till hela organisationen. Vår samlade kommunikation ska präglas av att vara inkluderande, användbar, engagerande och samordnad.

På avdelningen arbetar cirka 25 medarbetare som tillsammans besitter både djup och bred expertkompetens. Och engagemanget kring vårt ovanligt fina uppdrag är stort. Vi driver utveckling, ger stöd och service till alla 80 självständiga domstolar i Sverige! En kontext som kräver stor lyhördhet inför utveckling, förändring och gemensamma budskap.

Vi är organiserade i två enheter, webbenheten och kommuniceraenheten och jobbar agilt/leaninspirerat i fyra team.

Domstolsverkets huvudkontor finns i Jönköping och vi har lokalkontor i Göteborg, Malmö, Stockholm och Umeå. På Domstolsverket är vi cirka 400 personer.

Besök oss gärna på www.domstol.se och läs mer om hur det är att jobba hos oss.

Övrigt
Placeringsort är Jönköping. Tester och provanställning kan komma att tillämpas.

Ansök nu

Kommunikationschef

Läs mer Dec 30
Regional Utveckling

Vi söker
Vi söker nu en kommunikationschef med ansvar att driva, utveckla och samordna såväl det strategiska som det operativa kommunikationsarbetet inom verksamhetsområdet regional utveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Jönköping med tillträde enligt överenskommelse.

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha högskoleutbildning inom kommunikation eller utbildning och erfarenhet vi bedömer som likvärdig. Vi förväntar oss att du har flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete i en större organisation och helst också av marknadsföring. Erfarenhet av att arbeta som kommunikationschef är meriterande. Du har goda kunskaper om hur kommunikation kan användas som ett strategiskt verktyg för att nå verksamhetsmålen och har även stor vana av operativt arbete.

Du har erfarenhet såväl av att vara rådgivande i kommunikationsfrågor till andra som av att arbeta direkt mot olika målgrupper. Självklart är du intresserad av samhällsfrågor och har blick för trender i vår omvärld. Då resor förekommer i tjänsten är B-körkort ett krav.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete där du genom olika kommunikationsinsatser bidrar till att realisera verksamhetsområdets uppdrag utifrån det statliga och regionala uppdraget. Vårt gemensamma mål är att säkerställa länets långsiktigt hållbara utveckling utifrån länets specifika behov och utgångsläge.

Tjänsten som kommunikationschef innebär goda möjligheter att vara med och påverka och utveckla din tjänst utifrån kompetens och intresse. Du ges möjligheten att vara med och påverka utvecklingsarbetet inom Region Jönköpings län och på så vis verka för våra invånares bästa. I tjänsten ingår samverkan och nätverkande med kommunikationschefer och kommunikatörer i Region Jönköpings län för gemensam strategisk planering och för att utbyta idéer och tankar. Du har eget ansvar för ditt verksamhetsområde men du verkar i en organisation med många kommunikationskollegor.

Vi vill ge alla våra chefer tillgång till stöd, inspiration, utbildning och utveckling. Därför erbjuder vi chefsutbildningar och nätverk på många olika nivåer där du kan utbyta erfarenheter med dina chefskollegor inom organisationen.
Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder: http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/

Det här får du arbeta med
I din roll identifierar du nuvarande och framtida kommunikationsbehov utifrån interna och externa målgrupper. Du utvecklar relevanta strategier och arbetar både strategiskt och operativt, självständigt och i samarbete med andra, för att bidra till förverkligandet av verksamhetsområdets uppdrag och mål.
Du arbetar på uppdrag av den regionala utvecklingsdirektören och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp, men har inget eget personalansvar.

I arbetet ingår att:

• föreslå, driva, utveckla, samordna och följa upp strategiska och operativa insatser inom ledningsinformation, internkommunikation och extern kommunikation inom området regional utveckling
• internt och externt stärka kännedomen om Regional utvecklings roll i genomförandet av den regionala utvecklingsstrategin samt synliggöra de konkreta resultat som vi åstadkommer
• vara rådgivande i kommunikationsfrågor till den regionala utvecklingsdirektören
• ge strategiskt och operativt kommunikationsstöd till chefer, medarbetare och övriga kommunikatörer inom Regional utveckling
• aktivt delta i ledningsgruppsarbetet för Regional utveckling
• säkerställa tillämpningen av Region Jönköpings län övergripande riktlinjer för kommunikation samt grafiska profil
• i nära samarbete med kommunikationsdirektör, den centrala kommunikationsavdelningen och övriga kommunikationschefer inom Region Jönköpings län delta i planering och utveckling av organisationens övergripande kommunikations- och varumärkesarbete.

Detta värderar vi högt
Du är väl förtrogen med länet och dess förutsättningar. Du arbetar processorienterat och systematiskt med kommunikation som strategiskt verktyg. Tidigare arbete inom offentlig sektor på olika nivåer och kunskap om dess förutsättningar är meriterande.

För att du ska trivas hos oss
För att trivas hos oss ska du ha blick för helheten. Du är strategisk, har hög arbetskapacitet och har förmåga att hantera komplexa sammanhang. Du är driven och kan arbeta såväl självständigt som samarbetsorienterat med integritet och ödmjukhet inför andras förutsättningar och behov. Du har lätt för att prioritera och gillar att ta stort eget ansvar, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och ser vikten av att utveckla professionella nätverk. Du är flexibel och har lätt för att ställa om utifrån nya förutsättningar. Du kan arbeta snabbt och med flera uppgifter parallellt med bibehållen kvalitet. Du är trygg och tydlig i din egen kommunikation. Du bidrar genom din personlighet till trivsel för alla på arbetsplatsen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Så här gör du om du är intresserad
Vid frågor om tjänsten, kontakta regional utvecklingsdirektör Karin Hermansson, karin.hermansson@rjl.se. Sista ansökningsdag är den 22/1. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

För ett bra liv i en attraktiv region. Bakom den visionen finns Region Jönköpings län med 10 000 anställda och 344 000 invånare i 13 kommuner.

Regionens verksamhet utgörs av hälso- och sjukvård, tandvård och regional utveckling. Region Jönköping läns hälso- och sjukvård är en av Sveriges bästa. Tack vare ett strategiskt arbete och goda medarbetare placeras regionen i jämförelser oftast bland de bästa landstingen och regionerna i landet. Där människor lever behövs hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, utbildning, kultur och arbeten. Företag är beroende av rätt utbildade medarbetare och en bra infrastruktur.

Region Jönköpings län har ansvaret för både hälso- och sjukvård och den regionala utvecklingen - ett gyllene läge att förena hälso- och sjukvård med tillväxtinsatser, skaparkraft och entreprenörskap.

Ansök nu

Enhetschef till Erikshjälpens marknadsenhet

Läs mer Nov 14
Erikshjälpen har fördubblat sin verksamhet under de senaste fem åren. Med ett starkt varumärke vill vi nu ta nästa steg för tillväxt och utveckling med fokus på kommunikation och insamling. Vi söker därför en enhetschef till Kommunikations- och Insamlingsavdelningen, för att ansvara för enheten Marknad och Innehåll.
Avdelningen är uppdelad i tre enheter. Enhetschefen för Marknad och Innehåll arbetar tillsammans med enhetscheferna för Givarrelationer och Event och Företag, och rapporterar till Kommunikations- och insamlingschefen. Placeringsorten för tjänsten är Huskvarna.Uppdraget omfattar att leda enhetens verksamhet med personalansvar för 10–12 personer som arbetar med marknadsföring, textproduktion/copy, foto och video, webb, sociala medier, grafisk formgivning samt press och media.


Arbetsuppgifter:
Ansvara för enhetens verksamhet, budget, arbetsmiljö och personal.
Leda och fördela arbetet inom din enhet.
Arbeta med verksamhetsutveckling och kvalitetsförbättringar inom din enhet.
Utveckla och förankra Erikshjälpens strategier och mål inom ansvarsområdet.



Vem söker vi?
Du har en akademisk examen, annan relevant utbildning eller motsvarande förvärvad erfarenhet.
Du har relevant kunskap om och erfarenhet av marknadsföring och/eller insamling.
Du har erfarenhet av att leda medarbetare.
Du har god samarbetsförmåga, är flexibel och inlyssnande.
Du har en god kommunikativ förmåga och kan delegera.
Du delar Erikshjälpens grundläggande värderingar.



Meriterande
Erfarenhet av arbete i ideell sektor/civilsamhället.
Kunskap om/erfarenhet av internationellt bistånd och/eller socialt arbete i Sverige.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Vi erbjuder dig
Här erbjuds du en arbetsplats med starka gemensamma värderingar och tydliga mål och strategier. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent och regleras med sex månaders provanställning. Vi kommer att behöva dig på plats på huvudkontoret i Huskvarna varje vecka, men visst arbete på distans är också möjligt. Som anställd hos oss blir du en del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som medarbetare i Erikshjälpen kommer du att göra skillnad!


Låter det spännande?
?Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast 4 december till: ansokan@erikshjalpen.se. Märk ansökan med Enhetschef Marknad och Innehåll.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Helena Lind, helena.lind@erikshjalpen.se.


Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från REGION JÖNKÖPINGS LÄN

Nedan visas andra jobb i Jönköping från REGION JÖNKÖPINGS LÄN .

RPA-utvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 15
Enhet Utveckling, IT-centrum

Region Jönköpings län har sedan flera år höga ambitioner att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter. Det kräver ett engagerat arbete med att leverera smarta digitala tjänster. Som en del av ambitionen har IT-centrum etablerat ett kompetenscenter inom Robotic Process Automation (RPA) för att automatisera repetitiva arbetsuppgifter i olika IT-system och på så sätt frigöra värdefull tid inom bl.a. hälso- och sjukvård och många andra tjänster som ryms inom regionens verksamhet.

Nu söker vi en erfaren RPA-utvecklare. Du kommer att komma till en organisation där RPA står högt på agendan där vi med en tydlig målbild ska automatisera de mest prioriterade tidstjuvarna. I och med vår satsning ges en unik chans till att vara med på en förändringsresa där du kommer få en god inblick i alla de olika områden som ingår i en stor organisation som Region Jönköpings län.

Vi söker
Vi vill att du har en högskoleutbildning inom systemutveckling eller motsvarande med kunskap inom .NET/C#/VB. Du ska ha utvecklat flertalet RPA-processer med hjälp av verktyget UIPath. Genom erfarenheten har du även haft möjlighet att skapa en förståelse för de olika automationstekniker som ryms inom UIPath-plattformen och kan på så sätt göra bra arkitekturval i samband med utveckling. Du ska ha god kännedom om behörighetshantering, t.ex. via AD/IdP/SITHS e.d. och erfarenhet av konfigurering av miljöer för att möjliggöra effektivt och säkert arbete för mjukvarurobotar. Kanske har du någon certifiering inom UiPath?

Vi söker en självgående, kommunikativ och drivande person som är bra på att samarbeta och kan hantera flera parallella utvecklingsinsatser. Du uppskattar arbete där man jobbar i team i kontakt med verksamhet och systemansvariga.
Du är analytisk med en problemlösarmentalitet, tydligt kvalitetsmedveten och känner ansvar för att lösningar blir förvaltningsbara och väldokumenterade. Du har också erfarenhet av agila arbetssätt, Azure DevOps samt behärskar det svenska språket i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av orkestrering av automationslösningar, jobbat med beslutsstöd kopplat till RPA eller har en god förståelse av att optimera automationslösningarna utifrån ett licensperspektiv. Kanske har du jobbat med processkartläggning av verksamhetsprocesser för att identifiera automatiseringslösningar?

Har du erfarenhet av att ha arbetat i sammanhanget hälso- och sjukvård, ekonomi eller HR så kittlar det också lite extra! Kanske har du jobbat med beslutsstöd, integrationer eller varför inte AI? Kort sagt värderar vi högt att du bidrar med dina erfarenheter och har ett intresse av att utvecklas vidare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid i Huskvarna med tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder dig
Här blir du en del i ett härligt team med arbetsuppgifter som är både intressanta, utvecklande och som leder till direkt nytta för regionens invånare. Vi tror på ett förhållningssätt som är strukturerat och människoorienterat. Utifrån detta skapar vi tillsammans de allra bästa förutsättningarna för en modern verksamhet som vår, med höga krav och i ständig förändring. Vi erbjuder dig en konstruktiv och utvecklande miljö med kompetenta och engagerade kollegor. Tillsammans arbetar vi för att bli Sveriges bästa IT-avdelning. Läs gärna mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Det här får du arbeta med
Du kommer i din roll att jobba med teknisk utveckling av RPA-lösningar med hjälp av plattformen UiPath. Ditt primära fokus kommer att vara att driva utvecklingen och förvaltningen av automationslösningarna, men du kommer även aktivt att vara med i dialogen med verksamheten för att finna de bästa lösningarna. Du kommer att ha ett tätt samarbete med projektledare, kravanalytiker och systemtekniker. Rollen ställer extra stora krav på att kunna arbeta både praktiskt med utveckling och att ha en god förståelse för verksamhetens krav och önskemål.

För att du ska trivas hos oss
Vi bedriver vårt arbete utifrån ett agilt arbetssätt och du bidrar med din sociala kompetens att kontinuerligt hitta nya sätt möta de krav och tekniska förutsättningar som finns. Du bör vara intresserad och engagerad och inte rädd för att ta tag i problem du stöter på. Vidare ser vi att du är en person som styrs av mål- och resultattänkande i hur du prioriterar, agerar och fattar beslut i ditt arbete. Vi värnar om våra medarbetare och arbetar aktivt med att erbjuda en god arbetsmiljö och ett hållbart arbetsliv.

Att vara medarbetare inom Region Jönköpings Län
Som medarbetare i Region Jönköpings län gör du skillnad för många – på riktigt. Oavsett yrke har vi alla samma uppdrag – att bidra till att göra livet bättre, roligare och friskare för länets alla invånare. I en stor organisation finns också stora möjligheter där vi samarbetar över gränserna och lär av varandra. Hos oss är kompetensutveckling inte bara utbildning, det är en del av det dagliga arbetet.

Så här gör du om du är intresserad
Sista ansökningsdag är den 18 augusti. För frågor kan du kontakta Enhetschef för Utveckling Magnus Erixon, 070–6070301. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Maskör

Maskör/Sminkör
Läs mer Apr 30
Kulturhuset Spira, Jönköping

Rollen som maskör
Arbetet som mask- och perukmakare innebär att du hanterar skådespelarnas mask, hår och peruker inför och under föreställning. Detta betyder både dag- och kvällsarbete såväl vardagar som helger.

Som maskdesigner har du även ett tilldelat pjäsansvar för produktionen som innebär att du också ansvarar för att kostnadsberäkna, planera, och producera maskuttrycket. Du är en del av det konstnärliga teamet. Tillsammans med dina kollegor har du även ansvar för underhåll av mask- och perukmaterial samt det löpande arbetet på avdelningen.

Som maskör har du ett nära samarbete med de övriga ateljéerna i huset. Vi jobbar gränsöverskridande och avdelningen genomsyras av bra samarbete och god atmosfär.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid med tillträde 1 sep 2024 till 31 mars 2025.

Din blivande arbetsplats
Kulturhuset Spira presenterar ett varierat utbud av teater, musik, musikal och dans för barn, ungdomar och vuxna i Jönköpings län. I vår verksamhet ryms bland annat vår fasta skådespelarensemble och Jönköpings Sinfonietta tillsammans med dekor-, mask, kostym, rekvisita och attributverkstad.

Årligen genomförs omkring 500 evenemang i form av egenproducerade föreställningar, gästspel, samarbeten med länets fria kulturutövare samt uthyrningar och konferenser. Vårt uppdrag är regionalt och en del av verksamheten sker på turné i länet. Ungefär 30 procent av verksamheten riktar sig särskilt till barn och unga genom Unga Spira.

Kulturhuset Spira är en del av Region Jönköpings län och är av enheterna inom Regional utveckling.
Verksamheten omsätter årligen cirka 132 miljoner sek och har cirka 100 anställda.

Din profil
Vi ser att du som person har förmåga att leverera lösningar och ta ansvar för ditt arbete. Du har ett helhetsperspektiv inom ditt arbetsområde och ser till produktionens och teaterns bästa när du gör dina prioriteringar. Du är trygg och stabil i din yrkesroll och måste vara självgående.
Arbetet ställer höga krav på yrkeskunnande samt förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du är flexibel när det krävs och har lätt att planera om. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Att vara medarbetare inom Region Jönköping Län
Som medarbetare i Region Jönköpings län gör du skillnad för många – på riktigt. Oavsett yrke har vi alla samma uppdrag – att bidra till att göra livet bättre, roligare och friskare för länets alla invånare. I en stor organisation finns också stora möjligheter där vi samarbetar över gränserna och lär av varandra.

Vårt erbjudande till dig
Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Ulrika Josefsson, e-post ulrika.josefsson@smot.se
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 10 juli.
Urval kan komma att ske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Undersköterska

Undersköterska, vård- och specialavdelning och mottagning
Läs mer Maj 15
Kirurgmottagning/Kirurgavdelning, Länssjukhuset Ryhov

Nu finns möjlighet att arbeta i en roterande arbetsroll mellan kirurgmottagning och vårdavdelning inom kirurgisk vård, välkommen med din ansökan!

Rollen som undersköterska
I din roll kommer du att rotera mellan kirurgmottagning och vårdavdelning på kirurgkliniken. På kirurgmottagningen arbetar du med att assistera vid teamens olika läkarmottagningar. Du kommer även få assistera vid små operationer i lokalbedövning, samt ha ansvar för egna mottagningar med bl.a såromläggning och undertrycksbehandling. På vår vårdavdelning kommer arbetet innefatta omvårdnad samt pre- och postoperativ vård för patienter.

Din blivande arbetsplats
Hos oss får du arbeta i en spännande verksamhet som ständigt utvecklas. Du blir del av en arbetsgrupp med god gemenskap där vi värdesätter varandra och varandras kunskaper med möjlighet att få erfarenhet och utveckling inom kirurgisk vård i din arbetsroll.

Din profil
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har ett intresse av kirurgisk omvårdnad. Tidigare erfarenhet av mottagningsarbete samt arbete på vårdavdelning är meriterande.
Du arbetar med patienten i fokus och har en hög känsla för bemötande och service och trivs med att arbeta i en miljö där möten med patienten oftast är snabba och du har förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du bör vara bra på muntlig kommunikation och att samarbeta. Som person är du stabil, strukturerad och ansvarstagande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande till dig
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetet är varierat där du får möjlighet att utvecklas som undersköterska och du kommer att ha ett 5 veckors schema där du roterar mellan att vara placerad på vår vårdavdelning samt på vår mottagning.
Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
Välkommen att kontakta vårdenhetschef Charlotte Jonsson,
tel: 010-24 262 15, charlotte.jonsson@rjl.se

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 15 Juni 2024. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Undersköterska är från och med den 1 juli 2023 en skyddad yrkestitel, vilket innebär att du behöver ange i din ansökan om du har ansökt om en skyddad yrkestitel. Har du en tillsvidareanställning som undersköterska idag och inte har ansökt om skyddad yrkestitel, ber vi dig bifoga ett intyg på din tillsvidareanställning i din ansökan för att fortsatt kunna behålla titeln undersköterska.


Kirurgkliniken i Region Jönköpings län är en regionövergripande klinik med verksamhet på tre orter: Eksjö, Jönköping och Värnamo. Vid alla tre orterna finns akutmottagning och akut kirurgisk vård bedrivs dygnet runt inklusive operation och intensivvård.
Kirurgmottagningen i Jönköping är en del av kirurgkliniken Region Jönköpings län. Här arbetar sjuksköterskor, stomiterapeuter, undersköterskor och vårdadministratörer. Hit kommer patienter för undersökningar och behandlingar. Vi gör även mindre kirurgiska ingrepp. I Jönköping finns två vårdavdelningar, kirurgen A och B. Kliniken består av fem kirurgiska team: akut, övre gastro, nedre gastro, kärl samt bröst/endokrin. De flesta team har omvårdnadsutvecklare som gemensamt med ansvarig teamläkare arbetar med att utveckla vårdrutiner och upprätthålla kompetensen på avdelningen. Vill du veta mer om kirurgkliniken kan du läsa mer genom att gå in på länken nedan: https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/Kirurgkliniken/

Ansök nu

Röntgensjuksköterska/sjuksköterska

Röntgensjuksköterska
Läs mer Apr 24
Mammografi Region Jönköpings Län

Söker du ett meningsfullt arbete och vill bli en del av mammografienhetens spännande verksamhet? Och dessutom arbeta i nybyggda lokaler? Då är jobbet som röntgensjuksköterska/sjuksköterska inom mammografin på Länssjukhuset Ryhov i Jönköping eller på Värnamo sjukhus jobbet för dig!

Rollen som röntgensjuksköterska/sjuksköterska
Du kommer att få arbeta med mammografiscreening med tillhörande uppföljning, och i Jönköping även med klinisk mammografiverksamhet där ultraljud, bröstpunktioner och biopsier ingår. Du arbetar också med att bemanna telefontid och rådgivning samt att medverka i multidisciplinära konferenser. Mammografiverksamheten är länsgemensam, därför behöver du har möjlighet att arbeta där behovet är som störst. Av den anledningen behöver du ha B-körkort.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Din blivande arbetsplats
Mammografienheten tillhör länskliniken röntgen i Region Jönköpings Län. Mammografienheten utför årligen cirka 10 000 kliniska undersökningar och 36 000 hälsokontroller. Den kliniska verksamheten finns i Jönköping. Hälsokontroller sker i Jönköping, i mammografivagnen på Höglandet och på röntgen i Värnamo. Vi är cirka 30 medarbetare och teamet som välkomnar dig består av bröstradiologer, röntgensjuksköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor och vårdadministratörer. IT-systemet som använts på mammografin heter Sectra RIS/PACS.

Vi på röntgen strävar hela tiden efter att utföra vårt arbete med hög kvalitet och bemöta våra patienter på bästa sätt. Våra ledord är säker och effektiv röntgen, nöjda kunder, attraktiv arbetsplats och kontinuerlig utveckling. Vi är certifierade enligt ISO 9001:2015 och vi följer hela tiden upp vår verksamhet och förändrar där det behövs.

Mammografin i länet har sex mammografiapparater, varav fyra på Länssjukhuset Ryhov i Jönköping där mammografienheten flyttade in i nybyggda och välanpassade lokaler 2021. En mammografiapparat finns i en mammografivagn för hälsokontroller på Höglandet och en finns på röntgenavdelningen på Värnamo sjukhus. Du kommer att få möjlighet att arbeta i en fantastisk arbetsmiljö med ny teknik oavsett om du arbetar i Jönköping eller i Värnamo.

Din profil

Vi söker dig som är legitimerad röntgensjuksköterska och som vill bli vår nya kollega på mammografienheten med huvudplacering på antingen Länssjukhuset Ryhov i Jönköping eller på Värnamo sjukhus. Vi välkomnar också dig som är legitimerad allmänsjuksköterska eller specialistsjuksköterska och som vill bredda dina kunskaper och erfarenheter mot mammografin.

För att trivas med arbetsuppgifterna behöver du tycka om att ha mycket patientkontakt och det är viktigt att du känner dig bekväm med att möta patienter i svåra situationer. Det är också viktigt att du tycker om att arbeta självständigt och strukturerat, men samtidigt samverka i teamet för att ge våra patienter den bästa möjliga vården. Eftersom den ena dagen aldrig är den andra lik behöver du vara flexibel. En undersökning kan leda till flera andra undersökningar, och det vet man sällan i förväg. Du har ett positivt förhållningssätt och intresse av att hjälpa andra, du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Röntgen är en utvecklingsintensiv verksamhet. Därför ser vi gärna att du trivs med att arbeta i sådan miljö – så lovar vi att få dig att brinna för röntgen lika mycket som vi gör! För att behålla en god arbetsmiljö är det viktigt med arbetsglädje och en bra teamkänsla.

Vårt erbjudande till dig
På vår arbetsplats bryr vi oss om varandra och har en god arbetsmiljö där det är lätt att känna trygghet i arbetet. Du jobbar i nära samarbete med bröstteamet som innefattar kirurgi, onkologi och patologi i en patientcentrerad verksamhet. Du får en introduktion som är individuellt anpassad efter dina behov. Det pågår en ständig utveckling med nya metoder, ny utrustning, nya utredningsvägar och utvecklade vårdprocesser. Därför är det viktigt att du tycker om att arbeta i denna sortens miljö. Hos oss arbetar du dagtid måndag till fredag och har alltså arbetstider som underlättar livet.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Hilje Roman, områdeschef för mammografienheten, 010-242 64 82, hilje.roman@rjl.se,
Frida Uddemar, områdeschef för mammografienheten, 010 24 26475, frida.uddemar@rjl.se

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 13 juni 2024. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Välkommen med din ansökan.

Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

Ansök nu

Sjuksköterska

Sjuksköterska, psykiatrisk vård
Läs mer Maj 15
Psykiatriska kliniken avdelning E, Jönköping

På psykiatriska kliniken i Jönköping arbetar positiva och engagerade medarbetare. Vi uppmuntrar till förbättringsarbeten och tar tillvara på medarbetarnas kompetens för att ge god psykiatrisk specialistvård. Vill du bli en av oss? #sverigesviktigastejobb

Rollen som sjuksköterska
Avdelning E är en slutenvårdsavdelning med inriktning mot missbruk och beroende. Vi är en länsresurs som arbetar mot länets 13 kommuner och har 16 vårdplatser som tar emot patienter från 18 år och uppåt med varierad psykiatrisk problematik.

Hos oss arbetar vi med parvård, sjuksköterska tillsammans med skötare och patienterna har tillgång till behandlingsformer som stödjande samtal, läkemedelsbehandling, öron akupunktur mm.

Som sjuksköterska hos oss medverkar du i genomförandet av omvårdnadsprocessens samtliga steg och följer patienten från in- till utskrivning. Vidare medverkar du i genomförandet av vård- och behandlingsplaner och samordnar patientbehandling i samverkan med övriga i teamet.

Verksamheten som du kommer att arbeta inom
Psykiatriska kliniken i Jönköping en av länets största kliniker med både öppen- och slutenvård inom specialistpsykiatri. Verksamheten har sju öppenvårdsmottagningar, fem vårdavdelningar, en vårdadministrativ enhet samt en psykiatrisk akutmottagning som erbjuder akuta bedömningar dygnet runt. Kliniken erbjuder psykiatrisk specialistvård för invånare över 18 år. Delar av kliniken är även en länsresurs med ansvar för psykiatrisk intensivvård, beroendevård, rättspsykiatri och jourverksamhet där vi handlägger akuta ärenden inom både vuxenpsykiatriska kliniken och barn- och ungdomspsykiatriska kliniken.

Mer information om psykiatriska kliniken i Jönköping finner du här. (https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/arbetsplatser-pa-lanssjukhuset-ryhov/psykiatriska-kliniken-som-arbetsplats/)

Din profil
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska till en av våra psykiatriska slutenvårdsavdelningar, avdelning E. Har du psykiatriinriktning på din utbildning och/eller tidigare arbetserfarenhet inom psykiatri ses som positivt men är inget krav.

För att du ska trivas hos oss tänker vi att du har en positiv attityd gentemot ditt arbete. Du är strukturerad och initiativtagande, samt har förmågan att behålla lugnet i stressiga situationer. Vidare har du lätt för att samarbeta med andra och kan fatta självständiga beslut i de lägen som det krävs. Att dela med sig och ta tillvara sina kollegors kompetens är något vi värdesätter högt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Tjänsten är enligt rotation dag/kväll och natt med arbetstid 36.20 tim. Tillträde så snart som möjligt eller efter överenskommelse.

Hos oss får du spännande arbetsuppgifter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi hoppas att du vill vara med och påverka vårt framtida arbete genom idéer och engagemang och utveckla vården för personer med behov inom det psykiatriska området. I Region Jönköpings län arbetar vi för en hållbar utveckling som är hälsofrämjande och jämlik.

För dig som är grundutbildad sjuksköterska finns möjlighet att efter ett år söka utbildningsanställning för att läsa till specialistsjuksköterska i Psykiatrisk vård. Utbildningsanställningen innebär att du läser till specialist med bibehållen grundlön.

Om du är nyutbildad sjuksköterska? Vi vet att steget från utbildning till verklighet kan kännas stort. Vi vill ge dig som nyutbildad sjuksköterska en bra start i arbetslivet där du får växa in i din nya yrkesroll. Därför erbjuder vi dig som fått din legitimation de senaste 12 månaderna att delta i ett av Sveriges bästa introduktions- och utvecklingsprogram för nyutbildade sjuksköterskor (RIU). Programmet omfattar 20 heldagar fördelade på åtta månader och det startar varje år i februari och september. RIU ger dig en möjlighet att träffa andra nyutbildade där ni utbyter erfarenheter och ger varandra råd och stöttning.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
Vill du veta mer är du välkommen att ringa vårdenhetschef Ulrik Wikström, 010-242 30 52.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är 2024-06-12. Välkommen med din ansökan!

Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

Ansök nu

Handläggare regionala utvecklingsprojekt

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 17
Nytt
Regional utveckling

Vill du ha en viktig roll i vårt arbete med att finansiera regionala utvecklingsprojekt? Trivs du med att arbeta administrativt och samtidigt ha mycket kontakter med människor? Då har vi något för dig!

Rollen som handläggare
Du kommer att arbeta med handläggning av regionala utvecklingsprojekt som kan sökas av olika aktörer, både inom organisationen och externt. Projekten finansieras av regionala utvecklingsmedel som kommer från regional och nationell nivå samt från EU. Andra administrativa uppgifter såsom att sammanställa uppgifter för rapportering och uppföljning kommer också att bli aktuella.

Du kommer att handlägga ansökningar som har blivit beviljade regionala utvecklingsmedel. I arbetet kommer du att samverka med sakkunniga och strateger inom Regional utveckling då de spelar en viktig roll i beslutsprocessen om tilldelning av regionala utvecklingsmedel. Du kommer att ha kontakt med sökande aktörer och också arbeta med att sammanställa uppgifter för återapportering och uppföljning. Du kommer också att delta i arbetet för att utveckla våra processer för finansiering.

Din blivande arbetsplats
Idag är vi en sektion på 12 medarbetare som tillsammans har det stimulerande uppdraget att arbeta för en långsiktigt hållbar utveckling av Jönköpings län. Sektionens roll är att stödja i ledning, styrning och uppföljning av uppdraget. Sektionen ansvarar bl.a. för finansiering och projektstöd, analys och GIS, kvalitetsledning, IT-samordning, ärendesamordning och internationella frågor. Inom sektionen finns även Europa Direkt, ett av EU-kommissionens informationskontor för att sprida information, svara på frågor samt arrangera föreläsningar och evenemang om EU. Sektionen är indelad i tre team som fokuserar på att lösa de dagliga uppgifterna i god tillsammansanda. Sektionen är en del av avdelningen för Regional utveckling, som samordnar och leder arbetet med den regionala utvecklingen utifrån ett såväl statligt som regionalt uppdrag. Hos oss arbetar strateger, sakkunniga, projektledare, koordinatorer och kommunikatörer inom bland annat hållbarhet, infrastruktur, näringsliv, kompetensförsörjning, besöksnäring, kultur och digitalisering. Vi jobbar tillsammans med många aktörer i Jönköpings län för att nå målet att bli Sveriges mest hållbara, attraktiva och tillgängliga region.
Kontoret ligger i centrala Jönköping. Avdelningen tillämpar distansarbete upp till två dagar i veckan.

Din profil
Du har en för området relevant högskoleutbildning eller en eftergymnasial utbildning som, tillsammans med erfarenhet, bedöms likvärdig. Du har även erfarenhet av ekonomi, handläggning och service. Erfarenhet från offentlig verksamhet är meriterande. Du behöver vara noggrann och strukturerad då du kommer att ansvara för granskning och uppföljning. Du behöver också ha en god bedömningsförmåga med rimlighetstänk. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift. Du behöver ha god förmåga att samverka och att se ditt arbete i ett större sammanhang.

Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder dig ett spännande, utmanande och stimulerande uppdrag där du får vara med i vårt viktiga uppdrag som projektprocessen innebär för regional utveckling i länet. Du kommer att arbeta i en miljö som präglas av samarbeten på olika sätt. Arbetsplatsen genomsyras av god och glad gemenskap där vi uppskattar att du bidrar med dina erfarenheter och din personlighet.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Olsson, sektionschef kansli, tel 0730-376589.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 9 juni 2024.
Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu