Jönköping: Communication Manager till Husqvarna Group

Hitta ansökningsinfo om jobbet Communication Manager till Husqvarna Group i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-06 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en nyckelspelare i ett globalt ledande företag med en rik historia av innovation och framgång? Har du erfarenhet av att navigera i en global miljö och skapa strategier som sätter företag på kartan? Då kanske du är precis den person vi söker för rollen som Communication Manager hos Husqvarna Group!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Husqvarna Group räkning en kompetent Communication Manager. I denna roll kommer du att leda och implementera programkommunikation, inklusive planering och utförande. Husqvarna står inför en omfattande intern IT-system transformation och din uppgift är att definiera och utföra en heltäckande kommunikationsplan som är en central komponent av den övergripande förändringsstrategin. Målet är att öka användningen och antagandet av det nya programmet, med en stark inriktning på medvetenhet och förstärkning bland deltagarna.

I rollen som Communication Manager kommer du att ha en ledande befattning i att forma och driva Husqvarnas Change-plattform på SharePoint, vilket är en central del av deras kommunikationsstruktur. Dina ansvarsområden inkluderar att öka trafiken till deras informationsnav, skapa innovativa idéer för att engagera intressenter och leverera tydliga och begripliga budskap. Dessutom kommer du att ansvara för att framgångsrikt presentera Husqvarnas kommunikationsstrategi för hela organisationen och detta innebär att du måste vara skicklig på att hantera en mångfald av röster och perspektiv.

För att trivas och lyckas i denna position är det av största vikt att du har en förmåga att etablera starka relationer med både kollegor och intressenter. Proaktivitet och starkt initiativtagande är avgörande för att driva fram kommunikationsstrategier. Klar och tydlig kommunikation är essentiell för att säkerställa att budskap effektivt når mottagarna på ett korrekt sätt. Du måste också kunna skapa och förmedla kommunikation på ett övertygande sätt till hela organisationen. Flexibilitet och anpassningsförmåga är nödvändiga eftersom du kommer att verka i en organisation som präglas av snabba förändringar i arbetsmiljön.

Den här rollen är helt remote och du kommer att samarbeta med ett diversifierat team som bland annat sitter i Tyskland, Sverige och Indien. Vid enstaka tillfällen kommer du behöva komma till någon av siterna i Jonsered eller Huskvarna.

Du erbjuds
- En organisation där det finns stora möjligheter till kompetensutveckling både i din egen roll och inom bolaget.
- Möjligheten att arbeta i en snabbt föränderlig miljö.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda och genomföra programkommunikation inom organisationen, inklusive tillvägagångssätt, planering och genomförande
* Ansvara för att definiera och genomföra en gruppomfattande kommunktiationsplan som del av den övergripande förändringsplanen, med fokus på medvetenhet och förstärkning
* Hjälpa Change Managers att planera och ta fram kommunikationsplaner samt samordna arbetet för att få ut tydliga budskap och presentationer i organisationen
* Skapa och implementera en övergripande kommunikationsplan för att öka medvetenheten och användningen av programmet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en ledande position inom kommunikation
- Har tidigare erfarenhet av förändringskommunikation
- Har arbetat i ett stort globalt företag
- Har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift då arbetet sker helt på engelska
- Har förmågan att hantera komplexa situationer och prioritera uppgifter

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Nätverkande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Informationschef/Kommunikationschef

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Informationschef/Kommunikationschef.

Communication Manager till Husqvarna Group!

Läs mer Nov 6
Vill du vara en nyckelspelare i ett globalt ledande företag med en rik historia av innovation och framgång? Har du erfarenhet av att navigera i en global miljö och skapa strategier som sätter företag på kartan? Då kanske du är precis den person vi söker för rollen som Communication Manager hos Husqvarna Group!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Husqvarna Group räkning en kompetent Communication Manager. I denna roll kommer du att leda och implementera programkommunikation, inklusive planering och utförande. Husqvarna står inför en omfattande intern IT-system transformation och din uppgift är att definiera och utföra en heltäckande kommunikationsplan som är en central komponent av den övergripande förändringsstrategin. Målet är att öka användningen och antagandet av det nya programmet, med en stark inriktning på medvetenhet och förstärkning bland deltagarna.

I rollen som Communication Manager kommer du att ha en ledande befattning i att forma och driva Husqvarnas Change-plattform på SharePoint, vilket är en central del av deras kommunikationsstruktur. Dina ansvarsområden inkluderar att öka trafiken till deras informationsnav, skapa innovativa idéer för att engagera intressenter och leverera tydliga och begripliga budskap. Dessutom kommer du att ansvara för att framgångsrikt presentera Husqvarnas kommunikationsstrategi för hela organisationen och detta innebär att du måste vara skicklig på att hantera en mångfald av röster och perspektiv.

För att trivas och lyckas i denna position är det av största vikt att du har en förmåga att etablera starka relationer med både kollegor och intressenter. Proaktivitet och starkt initiativtagande är avgörande för att driva fram kommunikationsstrategier. Klar och tydlig kommunikation är essentiell för att säkerställa att budskap effektivt når mottagarna på ett korrekt sätt. Du måste också kunna skapa och förmedla kommunikation på ett övertygande sätt till hela organisationen. Flexibilitet och anpassningsförmåga är nödvändiga eftersom du kommer att verka i en organisation som präglas av snabba förändringar i arbetsmiljön.

Den här rollen är helt remote och du kommer att samarbeta med ett diversifierat team som bland annat sitter i Tyskland, Sverige och Indien. Vid enstaka tillfällen kommer du behöva komma till någon av siterna i Jonsered eller Huskvarna.

Du erbjuds
- En organisation där det finns stora möjligheter till kompetensutveckling både i din egen roll och inom bolaget.
- Möjligheten att arbeta i en snabbt föränderlig miljö.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda och genomföra programkommunikation inom organisationen, inklusive tillvägagångssätt, planering och genomförande
* Ansvara för att definiera och genomföra en gruppomfattande kommunktiationsplan som del av den övergripande förändringsplanen, med fokus på medvetenhet och förstärkning
* Hjälpa Change Managers att planera och ta fram kommunikationsplaner samt samordna arbetet för att få ut tydliga budskap och presentationer i organisationen
* Skapa och implementera en övergripande kommunikationsplan för att öka medvetenheten och användningen av programmet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en ledande position inom kommunikation
- Har tidigare erfarenhet av förändringskommunikation
- Har arbetat i ett stort globalt företag
- Har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift då arbetet sker helt på engelska
- Har förmågan att hantera komplexa situationer och prioritera uppgifter

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Nätverkande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Engagerad enhetschef till Kommunikationsavdelningen på Domstolsverket!

Läs mer Okt 26
Vi söker en engagerad och erfaren chef till kommuniceraenheten.

Som chef får du en avgörande roll i att öka kunskap och kännedom om domstolarnas roll i samhället. Att parter och vittnen, media, potentiella medarbetare och den breda allmänheten förstår och har förtroende för domstolarnas verksamhet är centralt i en väl fungerande rättsstat.

Kommunikation för allas rättssäkerhet helt enkelt!

Det här innebär jobbet
Du leder och ansvarar övergripande för enhetens arbete och driver verksamheten tillsammans med dina cirka 12 medarbetare. Du har också personal- och budgetansvar och deltar aktivt i hela kommunikationsavdelningens arbete, bland annat genom ditt engagemang i avdelningens ledningsgrupp och övrigt gemensamt utvecklingsarbete.

I enhetens uppdrag ingår planering och genomförande av redaktionellt och profilerande innehålls- och budskapsarbete, mediehantering och mediestöd, det prioriterade arbetet med att profilera domstolarna som arbetsplatser, visuell identitet i form av bild, färg och form tillsammans med generella kommunikationsstöd till hela organisationen. Delar av enheten ingår också i Domstolsverkets krisorganisation.

På enheten finns två självständiga team och i din roll som chef ingår att konkretisera uppdrag, tydliggöra ramar och mål. Du skapar struktur för planering, genomförande och uppföljning i linje med avdelningens övriga arbete. Du är engagerad i allt från dagliga kanbanmöten och veckomöten till sprintplaneringar och retrospektiv. Genom ett närvarande och tydligt ledarskap coachar och stöttar du medarbetarna att utvecklas både individuellt och tillsammans som grupp.

Du arbetar aktivt med att öka kunskap och förståelse för Sveriges Domstolars komplexa verksamhet och med att bygga goda relationer till domstolar och andra nyckelaktörer.

Det här är du
Du har akademisk examen inom kommunikation, marknadsföring eller annan motsvarande utbildning. Du har många års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete. Du följer med och vill vara drivande i den digitala utvecklingen och uppdaterar dig löpande kring nyheter och trender som kan påverka organisationers möjligheter att nå sina mål med hjälp av kommunikation.

Vi söker dig som har erfarenhet av att framgångsrikt leda andra. Du är trygg i din ledarroll och skapar ett gott samarbetsklimat där medarbetare trivs och utvecklas. Integritet och personlig mognad liksom god samarbetsförmåga är en förutsättning för att lyckas i arbetet.

Du känner väl till den juridik som omgärdar kommunikationsarbetet i statliga myndigheter. Du har hög digital kompetens och erfarenhet av agila arbetssätt. Du har erfarenhet av kriskommunikation, mediehantering och arbetsgivarprofilering/employer branding.

Det här är vi
Vi är en modern kommunikationsavdelning som under många år arbetat aktivt med att utveckla våra arbetssätt, vårt samarbete och vår samverkan med andra delar av organisationen. Vi har successivt ställt om delar av vår verksamhet för att kunna möta den digitala utvecklingen i form av mer komplexa digitala plattformar, fler och mer målgruppsinriktade kanaler och självklart digitala stöd och verktyg till hela organisationen. Vår samlade kommunikation ska präglas av att vara inkluderande, användbar, engagerande och samordnad.

På avdelningen arbetar cirka 25 medarbetare som tillsammans besitter både djup och bred expertkompetens. Och engagemanget kring vårt ovanligt fina uppdrag är stort. Vi driver utveckling, ger stöd och service till alla 80 självständiga domstolar i Sverige! En kontext som kräver stor lyhördhet inför utveckling, förändring och gemensamma budskap.

Vi är organiserade i två enheter, webbenheten och kommuniceraenheten och jobbar agilt/leaninspirerat i fyra team.

Domstolsverkets huvudkontor finns i Jönköping och vi har lokalkontor i Göteborg, Malmö, Stockholm och Umeå. På Domstolsverket är vi cirka 400 personer.

Besök oss gärna på www.domstol.se och läs mer om hur det är att jobba hos oss.

Övrigt
Placeringsort är Jönköping. Tester och provanställning kan komma att tillämpas.

Ansök nu

Kommunikationsdirektör

Läs mer Feb 15
Regionledningskontoret

Vi söker
Vi söker dig som med kommunikation som strategiskt verktyg vill vara med och bidra i vårt viktiga arbete för ett bra liv i en attraktiv region.

Vi erbjuder dig
Ett roligt och viktigt jobb där du får driva, leda och utveckla kommunikationsarbetet i en komplex organisation tillsammans med engagerade medarbetare och chefer.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Det här får du arbeta med
Som kommunikationsdirektör arbetar du på regiondirektörens uppdrag och har ett övergripande ansvar för kommunikationsfunktionen inom organisationen. Kommunikationsdirektören leder kommunikationsavdelningen på Regionledningskontoret och ingår i regionens ledningsgrupp.

I Region Jönköpings län är kommunikation ett strategiskt verktyg och ett stöd för måluppfyllelse. Kommunikationsfunktionens uppdrag är att utifrån expertkompetens skapa bästa tänkbara förutsättningar för effektiv kommunikation som stöd i vardagen och som utvecklar organisationen för framtiden. Kommunikationen ska bidra till att skapa förutsättningar för delaktighet, transparens och trovärdighet i mötet med invånare och intressenter och mellan chefer och medarbetare.

Det gemensamma uppdraget utgår från budget med verksamhetsplan och flerårsplan, och från de behov som finns i verksamheten. I kommunikationsfunktionen i Region Jönköpings län ingår förutom en central kommunikationsavdelning också kommunikationschefer och kommunikatörer i flera delar av verksamheten. Rollen innebär att kontinuerligt ha en nära dialog och samarbete med verksamhets- och kommunikationsansvariga, samarbetspartners och invånare.

I rollen ligger också ansvaret för att stödja ledning och verksamhet i strategiskt kommunikationsarbete.

För att du ska trivas hos oss
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som vi som arbetsgivare bedömer relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av såväl strategiskt som operativt kommunikationsarbete samt dokumenterad chefs- och ledarerfarenhet. Vi ser gärna att du har verksamhetsintresse och kunskap om hälso- och sjukvård och regional utveckling, och det är positivt om du har erfarenhet från ledningsgruppsarbete samt att arbeta i en offentlig verksamhet eller politiskt styrd organisation. Det är bra om du har erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete där du arbetat med förändringskommunikation samt att du har förmåga att hantera komplexa sammanhang.

Du:

• har erfarenhet av att vara chef i en större organisation med verksamhets-, budget- och personalansvar.
• har invånarna och verksamheten i fokus i kombination med en hög kunskap inom strategiskt kommunikationsarbete.
• är en god kommunikatör, bra på strategi och analys.
• är en utvecklingsinriktad, engagerad och drivande ledare.
• kan samarbeta och få med andra, och du tillvaratar den kraft som finns i ett ständigt förbättringsarbete.

Och inte minst: du skapar förtroende och förutsättningar för motivation och arbetsglädje. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, och då resor förekommer i tjänsten så underlättar det om du har körkort.

Att vara ledare i Region Jönköpings län
Region Jönköpings län är en kunskapsintensiv organisation med en mångfald av olika yrken och arbetsplatser. Som chef har du goda möjligheter till utveckling och variation inom organisationen.
Vi vill ge alla våra chefer tillgång till stöd, inspiration, utbildning och utveckling. Därför erbjuder vi chefsutbildningar och nätverk på många olika nivåer där du kan utbyta erfarenheter med dina chefskollegor inom organisationen, oavsett om du är ny som chef eller om du är rutinerad i rollen.

Så här gör du om du är intresserad
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta regiondirektör Jane Ydman: jane.ydman@rjl.se, HR-direktör Patrick Nzamba: patrick.nzamba@rjl.se eller regional utvecklingsdirektör Karin Hermansson: karin.hermansson@rjl.se

Fackliga kontaktpersoner är:
Ulrika Toftgård, Vision, 0730-75 99 59
Bengt Hultberg, Läkarföreningen, 010-242 28 84
Irene Sjövall Sanned, Vårdförbundet, 0725-25 84 78
Iréne Tengberg Herrstedt, Fysioterapeuterna, 010-242 44 64
Anna Holm, DIK, 070-593 87 53

Sista ansökningsdag är den 8 mars 2023. Första intervjuer är planerade att hållas 13 mars, 14 mars och 17 mars.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

För ett bra liv i en attraktiv region. Bakom den visionen finns Region Jönköpings län med ungefär 11 500 anställda i ett län med 368 000 invånare i 13 kommuner. Region Jönköpings läns verksamhet utgörs av hälso- och sjukvård, tandvård och regional utveckling. Tack vare ett medvetet och långsiktigt arbete med kvalitet som strategi och kompetenta medarbetare är Region Jönköpings län ofta bland de främsta regionerna vid olika nationella jämförelser.

Den centrala kommunikationsavdelningen på Regionledningskontoret består av 18 medarbetare och två chefer. Avdelningen arbetar strategiskt och operativt med både bredd och spets och i nära samverkan med övriga kommunikationschefer och andra kommunikatörer i Region Jönköpings län.

Ansök nu

Kommunikationschef

Läs mer Dec 30
Regional Utveckling

Vi söker
Vi söker nu en kommunikationschef med ansvar att driva, utveckla och samordna såväl det strategiska som det operativa kommunikationsarbetet inom verksamhetsområdet regional utveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Jönköping med tillträde enligt överenskommelse.

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha högskoleutbildning inom kommunikation eller utbildning och erfarenhet vi bedömer som likvärdig. Vi förväntar oss att du har flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete i en större organisation och helst också av marknadsföring. Erfarenhet av att arbeta som kommunikationschef är meriterande. Du har goda kunskaper om hur kommunikation kan användas som ett strategiskt verktyg för att nå verksamhetsmålen och har även stor vana av operativt arbete.

Du har erfarenhet såväl av att vara rådgivande i kommunikationsfrågor till andra som av att arbeta direkt mot olika målgrupper. Självklart är du intresserad av samhällsfrågor och har blick för trender i vår omvärld. Då resor förekommer i tjänsten är B-körkort ett krav.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete där du genom olika kommunikationsinsatser bidrar till att realisera verksamhetsområdets uppdrag utifrån det statliga och regionala uppdraget. Vårt gemensamma mål är att säkerställa länets långsiktigt hållbara utveckling utifrån länets specifika behov och utgångsläge.

Tjänsten som kommunikationschef innebär goda möjligheter att vara med och påverka och utveckla din tjänst utifrån kompetens och intresse. Du ges möjligheten att vara med och påverka utvecklingsarbetet inom Region Jönköpings län och på så vis verka för våra invånares bästa. I tjänsten ingår samverkan och nätverkande med kommunikationschefer och kommunikatörer i Region Jönköpings län för gemensam strategisk planering och för att utbyta idéer och tankar. Du har eget ansvar för ditt verksamhetsområde men du verkar i en organisation med många kommunikationskollegor.

Vi vill ge alla våra chefer tillgång till stöd, inspiration, utbildning och utveckling. Därför erbjuder vi chefsutbildningar och nätverk på många olika nivåer där du kan utbyta erfarenheter med dina chefskollegor inom organisationen.
Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder: http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/

Det här får du arbeta med
I din roll identifierar du nuvarande och framtida kommunikationsbehov utifrån interna och externa målgrupper. Du utvecklar relevanta strategier och arbetar både strategiskt och operativt, självständigt och i samarbete med andra, för att bidra till förverkligandet av verksamhetsområdets uppdrag och mål.
Du arbetar på uppdrag av den regionala utvecklingsdirektören och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp, men har inget eget personalansvar.

I arbetet ingår att:

• föreslå, driva, utveckla, samordna och följa upp strategiska och operativa insatser inom ledningsinformation, internkommunikation och extern kommunikation inom området regional utveckling
• internt och externt stärka kännedomen om Regional utvecklings roll i genomförandet av den regionala utvecklingsstrategin samt synliggöra de konkreta resultat som vi åstadkommer
• vara rådgivande i kommunikationsfrågor till den regionala utvecklingsdirektören
• ge strategiskt och operativt kommunikationsstöd till chefer, medarbetare och övriga kommunikatörer inom Regional utveckling
• aktivt delta i ledningsgruppsarbetet för Regional utveckling
• säkerställa tillämpningen av Region Jönköpings län övergripande riktlinjer för kommunikation samt grafiska profil
• i nära samarbete med kommunikationsdirektör, den centrala kommunikationsavdelningen och övriga kommunikationschefer inom Region Jönköpings län delta i planering och utveckling av organisationens övergripande kommunikations- och varumärkesarbete.

Detta värderar vi högt
Du är väl förtrogen med länet och dess förutsättningar. Du arbetar processorienterat och systematiskt med kommunikation som strategiskt verktyg. Tidigare arbete inom offentlig sektor på olika nivåer och kunskap om dess förutsättningar är meriterande.

För att du ska trivas hos oss
För att trivas hos oss ska du ha blick för helheten. Du är strategisk, har hög arbetskapacitet och har förmåga att hantera komplexa sammanhang. Du är driven och kan arbeta såväl självständigt som samarbetsorienterat med integritet och ödmjukhet inför andras förutsättningar och behov. Du har lätt för att prioritera och gillar att ta stort eget ansvar, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och ser vikten av att utveckla professionella nätverk. Du är flexibel och har lätt för att ställa om utifrån nya förutsättningar. Du kan arbeta snabbt och med flera uppgifter parallellt med bibehållen kvalitet. Du är trygg och tydlig i din egen kommunikation. Du bidrar genom din personlighet till trivsel för alla på arbetsplatsen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Så här gör du om du är intresserad
Vid frågor om tjänsten, kontakta regional utvecklingsdirektör Karin Hermansson, karin.hermansson@rjl.se. Sista ansökningsdag är den 22/1. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

För ett bra liv i en attraktiv region. Bakom den visionen finns Region Jönköpings län med 10 000 anställda och 344 000 invånare i 13 kommuner.

Regionens verksamhet utgörs av hälso- och sjukvård, tandvård och regional utveckling. Region Jönköping läns hälso- och sjukvård är en av Sveriges bästa. Tack vare ett strategiskt arbete och goda medarbetare placeras regionen i jämförelser oftast bland de bästa landstingen och regionerna i landet. Där människor lever behövs hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, utbildning, kultur och arbeten. Företag är beroende av rätt utbildade medarbetare och en bra infrastruktur.

Region Jönköpings län har ansvaret för både hälso- och sjukvård och den regionala utvecklingen - ett gyllene läge att förena hälso- och sjukvård med tillväxtinsatser, skaparkraft och entreprenörskap.

Ansök nu

Enhetschef till Erikshjälpens marknadsenhet

Läs mer Nov 14
Erikshjälpen har fördubblat sin verksamhet under de senaste fem åren. Med ett starkt varumärke vill vi nu ta nästa steg för tillväxt och utveckling med fokus på kommunikation och insamling. Vi söker därför en enhetschef till Kommunikations- och Insamlingsavdelningen, för att ansvara för enheten Marknad och Innehåll.
Avdelningen är uppdelad i tre enheter. Enhetschefen för Marknad och Innehåll arbetar tillsammans med enhetscheferna för Givarrelationer och Event och Företag, och rapporterar till Kommunikations- och insamlingschefen. Placeringsorten för tjänsten är Huskvarna.Uppdraget omfattar att leda enhetens verksamhet med personalansvar för 10–12 personer som arbetar med marknadsföring, textproduktion/copy, foto och video, webb, sociala medier, grafisk formgivning samt press och media.


Arbetsuppgifter:
Ansvara för enhetens verksamhet, budget, arbetsmiljö och personal.
Leda och fördela arbetet inom din enhet.
Arbeta med verksamhetsutveckling och kvalitetsförbättringar inom din enhet.
Utveckla och förankra Erikshjälpens strategier och mål inom ansvarsområdet.



Vem söker vi?
Du har en akademisk examen, annan relevant utbildning eller motsvarande förvärvad erfarenhet.
Du har relevant kunskap om och erfarenhet av marknadsföring och/eller insamling.
Du har erfarenhet av att leda medarbetare.
Du har god samarbetsförmåga, är flexibel och inlyssnande.
Du har en god kommunikativ förmåga och kan delegera.
Du delar Erikshjälpens grundläggande värderingar.



Meriterande
Erfarenhet av arbete i ideell sektor/civilsamhället.
Kunskap om/erfarenhet av internationellt bistånd och/eller socialt arbete i Sverige.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Vi erbjuder dig
Här erbjuds du en arbetsplats med starka gemensamma värderingar och tydliga mål och strategier. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent och regleras med sex månaders provanställning. Vi kommer att behöva dig på plats på huvudkontoret i Huskvarna varje vecka, men visst arbete på distans är också möjligt. Som anställd hos oss blir du en del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som medarbetare i Erikshjälpen kommer du att göra skillnad!


Låter det spännande?
?Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast 4 december till: ansokan@erikshjalpen.se. Märk ansökan med Enhetschef Marknad och Innehåll.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Helena Lind, helena.lind@erikshjalpen.se.


Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB .

Controller till Jordbruksverket i Jönköping!

Controller
Läs mer Maj 14
Är du en analytisk och affärsinriktad person med goda ekonomiska kunskaper? Har du erfarenhet av att hantera ekonomiska processer och vill vara en del av ett framstående team inom jordbrukssektorn? Då kan du vara den Controller vi letar efter till Jordbruksverket i Jönköping!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Jordbruksverkets räkning en controller. Du kommer att tillhöra Näringsutvecklingsenheten, som bland annat arbetar med att främja småskaliga livsmedelsföretag och besöksnäringen.

Arbetet består i huvudsak av att jobba med ekonomisk lägesrapportering av Jordbruksverkets egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor. Det är viktigt att arbetet på enheten håller hög kvalitet och effektivitet, då Jordbruksverket ständigt arbetar med att utveckla sina processer.

För att lyckas väl i rollen är det viktigt att du har ett kundfokus, med en förmåga att samarbeta med andra. Du som person bör vara noggrann, självgående och ta ansvar för ditt arbete. Vidare är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt och kan driva ditt arbete framåt. Jordbruksverket ser positivt på utveckling och därför ska du vara intresserad av att arbeta med ständiga förbättringar. Arbetsbelastningen kommer periodvis att vara hög under hösten och vintern eftersom många projekt ska slutredovisas. Det är därför viktigt att du är stabil under högre arbetstempo.

Du erbjuds
- En god introduktion till arbetet
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser
* Analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
* Ta fram prognoser kopplade till verksamheten
* Ta fram riktlinjer för budgetarbete
* Genomföra budgetarbete och budgetuppföljning


VI SÖKER DIG SOM
- Har gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- Har genomgått utbildning inom aktuellt område
- Har minst tre års arbetslivserfarenhet som controller
- Har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Har kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift då det krävs i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har:
- Har 3 årig relevant ekonomisk högskoleutbildning
- Har arbetat i Agresso i minst 6 månader
- Har erfarenhet av utbetalning från EU-fonder

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studentinformatör till Vision i Jönköping!

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 25
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av din verksamhetsledare.

Du erbjuds:
- Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb.
- Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.
- Fast timlön och individuell löneökning terminsvis.
- Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring.
- Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs.
- Introduktion i och kunskap om den fackliga världen.
- En merit för ditt framtida arbetsliv!

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på Högskolan i Jönköping.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av service och/eller försäljning.
- Har minst 1 år kvar av din studietid.
- Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetar bra i team.
- Social, utåtriktad och kreativ.
- Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål.
- Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad.

Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 15 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader

Vår rekryteringsprocess

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: dinara.garipova@vision.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

Ansök nu

Employer Branding & Talent Acusition Assistant till Husqvarna Group!

Marknadsförare
Läs mer Apr 30
Husqvarna Group strävar ständigt efter att attrahera och behålla de bästa talangerna i branschen. Som ledande inom deras industri är Husqvarna Group dedikerade till att skapa en arbetsmiljö som inspirerar tillväxt, innovation och gemenskap. Nu söker vi en passionerad och engagerad individ som vill vara med och forma deras framgångsrika resa som Employer Branding Coordinator and Talent Acquisition Assistant!

OM TJÄNSTEN
Som Employer Branding Coordinator och Talent Acquisition Assistant kommer du att stötta Husqvarnas Employer Branding Manager och Talent Acquisition Manager i deras ansvarsområden. Du blir en viktig del av ett dynamiskt team på nio personer, bestående av talent acquisition partners, employer brand manager och talent acquisition manager. Denna nyckelroll innebär att du kommer att vara mitt i händelsernas centrum på Husqvarna, ansvarig för att genomföra vår employer branding-strategi och stödja vårt Talent Acquisition Team i rekryteringsprocesser.

För att blomstra i denna roll krävs rätt attityd, passion för employer branding och Talent Acquisition samt ett genuin intresse för sociala medier. Att vara engagerad, kreativ och proaktiv kommer att vara nyckeln till framgång i den här rollen.

Du erbjuds
- En flexibel arbetsplats vilket ger friheten att till viss del arbeta hemifrån
- Ett utvecklande arbete i ett team som ständigt strävar efter förbättring hos en världsledande aktör
- Stora kontaktytor både med interna och externa kontakter
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Koordinera employer branding-event, inklusive allt från marknadsföring och praktisk logistik till genomförande och analys efter eventet
* Ansvarig för att samordna studentmässor på universitet runt om i Sverige
* Bidra med assistans till det svenska Talent Acquisition-teamet genom att hantera uppgifter relaterade till pågående rekryteringsprocesser
* Skapa framgångsrikt innehåll på sociala medier och följa upp KPI:er för att spåra framsteg
* I nära samarbete med intressenter, hantera och driva processer gällande sommarjobb, praktikplatser och examensarbeten


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller HR
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor och andra externa parter
- Har goda kunskaper inom marknadsföring och är van användare av sociala medier
- Har goda kunskaper i att skapa presentationer och analyser

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Nätverkande
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Projektkordinator till Husqvarna Group!

Inköpsingenjör
Läs mer Maj 9
Har du en högskolebakgrund inom teknik eller ekonomi och trivs när du får arbeta både analytiskt, kommunikativt och administrativt i en teknisk miljö? Då kan rollen som projektkoordinator passa dig!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en projektkoordinator till Husqvarna Group. Välkommen in i en väldigt trevlig atmosfär med högt i tak och väldigt trevliga arbetsdagar där man har roligt på projekten!

Vad kommer du göra?
I din roll som Projektkoordinator är du den som håller koll på artikellistor och ser till att vi har en bra överblick i projektet. Du skapar och hanterar detaljerade tidsplaner för alla projektets komponenter. Du är teamets materialmästare där du beställer och hanterar material för testning och verifiering. Du övervakar och rapporterar produktkostnader.
Du är brobyggare – när komponentansvar går från projekt till industrialisering, är du där och ser till att allt flyter smidigt.

Utmaningen i tjänsten är att kunna lägga komponentplanering genom hela projektet, administrera projektlogistik och order samt följa upp din planering tillsammans med projektledare och övriga projektmedlemmar.

Du blir det tvärfunktionella navet mellan projektledare, R&D, inköp, produktion, fabriksplanering samt leverantörer. Därför är det viktigt att du har ett proaktivt arbetssätt och kan kommunicera effektivt med alla inblandade parter.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning inom teknik, logistik eller ekonomi
- Har goda kunskaper i Excel
- Har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Arbetslivserfarenhet från utvecklings- eller projektarbete
- Erfarenhet från Controlling

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Affärsmässig
- Ansvarstagande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Test Engineer till Husqvarna Group!

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Maj 7
Är du intresserad av att vara med och skapa framtidens utvecklingsavdelning hos Husqvarna? Nu har du chansen att vara med och forma en spännande satsning på handhållna batteriprodukter för deras privatkunder. Vi välkomnar dig till ett team där alla delar en gemensam vision och arbetar tillsammans mot gemensamma mål.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för kund räkning en Test Engineer till deras nya utvecklingsavdelning! På den här avdelningen kommer man att fokusera på att utveckla batteridrivna verktyg som motorsågar, grästrimmers, blåsare och häcksaxar, skräddarsydda för privatmarknadens behov. Med deras 18-volts plattform stöder Husqvarna den globala marknaden, i nära samarbete med deras Kina-baserade R&D-funktion. Samtidigt fortsätter dem att förbättra sitt egna 36-volts system för att möta deras kunders unika behov.

I rollen som Test Engineer kommer du att vara verksam i deras labb och ansvara för att utföra tester på komponent- och produktionsnivå för att garantera både mekanisk och elektronisk funktionalitet. Dina uppgifter inkluderar att författa testprotokoll och sammanställa rapporter för att dokumentera resultat och analyser. Dessutom kommer du att ta fram verifikationsplaner för att säkerställa att Husqvarnas produkter uppfyller specifikationer och kunders krav. Husqvarna arbetar kontinuerligt med att förbättra sina testmetoder och processer för att öka effektiviteten och precisionen i deras testarbete. Genom din roll kommer du att vara en nyckelfigur i att säkerställa hög kvalitet och tillförlitlighet i deras produkter.

Du erbjuds:
- Möjligheten att vara med från början och forma både kulturen och dynamiken på avdelningen.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en civili- eller högskoleingenjörsexamen inom mekanik, mekatronik eller liknande
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet från en liknande roll

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Systemingenjör till Husqvarna Group!

Systemarkitekt
Läs mer Maj 7
Är du intresserad av att vara med och skapa framtidens utvecklingsavdelning hos Husqvarna? Nu har du chansen att vara med och forma en spännande satsning på handhållna batteriprodukter för deras privatkunder. Vi välkomnar dig till ett team där alla delar en gemensam vision och arbetar tillsammans mot gemensamma mål.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för kund räkning en systemingenjör till deras nya utvecklingsavdelning! På den här avdelningen kommer man att fokusera på att utveckla batteridrivna verktyg som motorsågar, grästrimmers, blåsare och häcksaxar, skräddarsydda för privatmarknadens behov. Med deras 18-volts plattform stöder Husqvarna den globala marknaden, i nära samarbete med deras Kina-baserade R&D-funktion. Samtidigt fortsätter dem att förbättra sitt egna 36-volts system för att möta deras kunders unika behov.

I rollen som systemingenjör har du ansvaret för systemarbetet kring arkitektur och krav för både nuvarande och framtida handhållna produkter. Du kommer att navigera genom komplexa system bestående av mjukvara, elektronik och mekanik, med stor möjlighet att påverka teknikvalen för nästa generations handhållna produkter. Din huvudsakliga uppgift är att vara ansvarig för att samla in och definiera krav, samt att utforma arkitekturen och koordinera systemet inom projekten. Du kommer att hantera frågor om hur olika funktioner ska implementeras för att uppnå de bästa produktfunktionerna för våra kunder, samtidigt som kostnadseffektivitet beaktas.

Ditt arbete innebär att du regelbundet agerar som en centralfigur i tvärfunktionella sammanhang, där alla delar av utvecklingsorganisationen är involverade. Dessutom ansvarar du för att dokumentera systemet både internt och externt, samt för att leda det löpande säkerhetsarbetet tillsammans med certifierade organ.

Du erbjuds:
- Möjligheten att vara med från början och forma både kulturen och dynamiken på avdelningen.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en civil- eller högskoleingenjörsexamen inom elektronik, teknisk fysik, mekatronik eller mjukvara
- Har ett brinnande tekniskt intresse och ett driv att ständigt utvecklas
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med kravställningar i produktutvecklingsprojekt
- Tidigare erfarenhet av process- och metodutveckling

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu