Jönköping: Enhetschef till Erikshjälpens marknadsenhet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef till Erikshjälpens marknadsenhet i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-14 // Varaktighet: Heltid

Erikshjälpen har fördubblat sin verksamhet under de senaste fem åren. Med ett starkt varumärke vill vi nu ta nästa steg för tillväxt och utveckling med fokus på kommunikation och insamling. Vi söker därför en enhetschef till Kommunikations- och Insamlingsavdelningen, för att ansvara för enheten Marknad och Innehåll.
Avdelningen är uppdelad i tre enheter. Enhetschefen för Marknad och Innehåll arbetar tillsammans med enhetscheferna för Givarrelationer och Event och Företag, och rapporterar till Kommunikations- och insamlingschefen. Placeringsorten för tjänsten är Huskvarna.Uppdraget omfattar att leda enhetens verksamhet med personalansvar för 10–12 personer som arbetar med marknadsföring, textproduktion/copy, foto och video, webb, sociala medier, grafisk formgivning samt press och media.


Arbetsuppgifter:
Ansvara för enhetens verksamhet, budget, arbetsmiljö och personal.
Leda och fördela arbetet inom din enhet.
Arbeta med verksamhetsutveckling och kvalitetsförbättringar inom din enhet.
Utveckla och förankra Erikshjälpens strategier och mål inom ansvarsområdet.



Vem söker vi?
Du har en akademisk examen, annan relevant utbildning eller motsvarande förvärvad erfarenhet.
Du har relevant kunskap om och erfarenhet av marknadsföring och/eller insamling.
Du har erfarenhet av att leda medarbetare.
Du har god samarbetsförmåga, är flexibel och inlyssnande.
Du har en god kommunikativ förmåga och kan delegera.
Du delar Erikshjälpens grundläggande värderingar.



Meriterande
Erfarenhet av arbete i ideell sektor/civilsamhället.
Kunskap om/erfarenhet av internationellt bistånd och/eller socialt arbete i Sverige.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Vi erbjuder dig
Här erbjuds du en arbetsplats med starka gemensamma värderingar och tydliga mål och strategier. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent och regleras med sex månaders provanställning. Vi kommer att behöva dig på plats på huvudkontoret i Huskvarna varje vecka, men visst arbete på distans är också möjligt. Som anställd hos oss blir du en del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som medarbetare i Erikshjälpen kommer du att göra skillnad!


Låter det spännande?
?Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast 4 december till: ansokan@erikshjalpen.se. Märk ansökan med Enhetschef Marknad och Innehåll.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Helena Lind, helena.lind@erikshjalpen.se.


Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Informationschef/Kommunikationschef

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Informationschef/Kommunikationschef.

Communication Manager till Husqvarna Group!

Läs mer Nov 6
Vill du vara en nyckelspelare i ett globalt ledande företag med en rik historia av innovation och framgång? Har du erfarenhet av att navigera i en global miljö och skapa strategier som sätter företag på kartan? Då kanske du är precis den person vi söker för rollen som Communication Manager hos Husqvarna Group!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Husqvarna Group räkning en kompetent Communication Manager. I denna roll kommer du att leda och implementera programkommunikation, inklusive planering och utförande. Husqvarna står inför en omfattande intern IT-system transformation och din uppgift är att definiera och utföra en heltäckande kommunikationsplan som är en central komponent av den övergripande förändringsstrategin. Målet är att öka användningen och antagandet av det nya programmet, med en stark inriktning på medvetenhet och förstärkning bland deltagarna.

I rollen som Communication Manager kommer du att ha en ledande befattning i att forma och driva Husqvarnas Change-plattform på SharePoint, vilket är en central del av deras kommunikationsstruktur. Dina ansvarsområden inkluderar att öka trafiken till deras informationsnav, skapa innovativa idéer för att engagera intressenter och leverera tydliga och begripliga budskap. Dessutom kommer du att ansvara för att framgångsrikt presentera Husqvarnas kommunikationsstrategi för hela organisationen och detta innebär att du måste vara skicklig på att hantera en mångfald av röster och perspektiv.

För att trivas och lyckas i denna position är det av största vikt att du har en förmåga att etablera starka relationer med både kollegor och intressenter. Proaktivitet och starkt initiativtagande är avgörande för att driva fram kommunikationsstrategier. Klar och tydlig kommunikation är essentiell för att säkerställa att budskap effektivt når mottagarna på ett korrekt sätt. Du måste också kunna skapa och förmedla kommunikation på ett övertygande sätt till hela organisationen. Flexibilitet och anpassningsförmåga är nödvändiga eftersom du kommer att verka i en organisation som präglas av snabba förändringar i arbetsmiljön.

Den här rollen är helt remote och du kommer att samarbeta med ett diversifierat team som bland annat sitter i Tyskland, Sverige och Indien. Vid enstaka tillfällen kommer du behöva komma till någon av siterna i Jonsered eller Huskvarna.

Du erbjuds
- En organisation där det finns stora möjligheter till kompetensutveckling både i din egen roll och inom bolaget.
- Möjligheten att arbeta i en snabbt föränderlig miljö.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda och genomföra programkommunikation inom organisationen, inklusive tillvägagångssätt, planering och genomförande
* Ansvara för att definiera och genomföra en gruppomfattande kommunktiationsplan som del av den övergripande förändringsplanen, med fokus på medvetenhet och förstärkning
* Hjälpa Change Managers att planera och ta fram kommunikationsplaner samt samordna arbetet för att få ut tydliga budskap och presentationer i organisationen
* Skapa och implementera en övergripande kommunikationsplan för att öka medvetenheten och användningen av programmet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en ledande position inom kommunikation
- Har tidigare erfarenhet av förändringskommunikation
- Har arbetat i ett stort globalt företag
- Har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift då arbetet sker helt på engelska
- Har förmågan att hantera komplexa situationer och prioritera uppgifter

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Nätverkande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Engagerad enhetschef till Kommunikationsavdelningen på Domstolsverket!

Läs mer Okt 26
Vi söker en engagerad och erfaren chef till kommuniceraenheten.

Som chef får du en avgörande roll i att öka kunskap och kännedom om domstolarnas roll i samhället. Att parter och vittnen, media, potentiella medarbetare och den breda allmänheten förstår och har förtroende för domstolarnas verksamhet är centralt i en väl fungerande rättsstat.

Kommunikation för allas rättssäkerhet helt enkelt!

Det här innebär jobbet
Du leder och ansvarar övergripande för enhetens arbete och driver verksamheten tillsammans med dina cirka 12 medarbetare. Du har också personal- och budgetansvar och deltar aktivt i hela kommunikationsavdelningens arbete, bland annat genom ditt engagemang i avdelningens ledningsgrupp och övrigt gemensamt utvecklingsarbete.

I enhetens uppdrag ingår planering och genomförande av redaktionellt och profilerande innehålls- och budskapsarbete, mediehantering och mediestöd, det prioriterade arbetet med att profilera domstolarna som arbetsplatser, visuell identitet i form av bild, färg och form tillsammans med generella kommunikationsstöd till hela organisationen. Delar av enheten ingår också i Domstolsverkets krisorganisation.

På enheten finns två självständiga team och i din roll som chef ingår att konkretisera uppdrag, tydliggöra ramar och mål. Du skapar struktur för planering, genomförande och uppföljning i linje med avdelningens övriga arbete. Du är engagerad i allt från dagliga kanbanmöten och veckomöten till sprintplaneringar och retrospektiv. Genom ett närvarande och tydligt ledarskap coachar och stöttar du medarbetarna att utvecklas både individuellt och tillsammans som grupp.

Du arbetar aktivt med att öka kunskap och förståelse för Sveriges Domstolars komplexa verksamhet och med att bygga goda relationer till domstolar och andra nyckelaktörer.

Det här är du
Du har akademisk examen inom kommunikation, marknadsföring eller annan motsvarande utbildning. Du har många års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete. Du följer med och vill vara drivande i den digitala utvecklingen och uppdaterar dig löpande kring nyheter och trender som kan påverka organisationers möjligheter att nå sina mål med hjälp av kommunikation.

Vi söker dig som har erfarenhet av att framgångsrikt leda andra. Du är trygg i din ledarroll och skapar ett gott samarbetsklimat där medarbetare trivs och utvecklas. Integritet och personlig mognad liksom god samarbetsförmåga är en förutsättning för att lyckas i arbetet.

Du känner väl till den juridik som omgärdar kommunikationsarbetet i statliga myndigheter. Du har hög digital kompetens och erfarenhet av agila arbetssätt. Du har erfarenhet av kriskommunikation, mediehantering och arbetsgivarprofilering/employer branding.

Det här är vi
Vi är en modern kommunikationsavdelning som under många år arbetat aktivt med att utveckla våra arbetssätt, vårt samarbete och vår samverkan med andra delar av organisationen. Vi har successivt ställt om delar av vår verksamhet för att kunna möta den digitala utvecklingen i form av mer komplexa digitala plattformar, fler och mer målgruppsinriktade kanaler och självklart digitala stöd och verktyg till hela organisationen. Vår samlade kommunikation ska präglas av att vara inkluderande, användbar, engagerande och samordnad.

På avdelningen arbetar cirka 25 medarbetare som tillsammans besitter både djup och bred expertkompetens. Och engagemanget kring vårt ovanligt fina uppdrag är stort. Vi driver utveckling, ger stöd och service till alla 80 självständiga domstolar i Sverige! En kontext som kräver stor lyhördhet inför utveckling, förändring och gemensamma budskap.

Vi är organiserade i två enheter, webbenheten och kommuniceraenheten och jobbar agilt/leaninspirerat i fyra team.

Domstolsverkets huvudkontor finns i Jönköping och vi har lokalkontor i Göteborg, Malmö, Stockholm och Umeå. På Domstolsverket är vi cirka 400 personer.

Besök oss gärna på www.domstol.se och läs mer om hur det är att jobba hos oss.

Övrigt
Placeringsort är Jönköping. Tester och provanställning kan komma att tillämpas.

Ansök nu

Kommunikationsdirektör

Läs mer Feb 15
Regionledningskontoret

Vi söker
Vi söker dig som med kommunikation som strategiskt verktyg vill vara med och bidra i vårt viktiga arbete för ett bra liv i en attraktiv region.

Vi erbjuder dig
Ett roligt och viktigt jobb där du får driva, leda och utveckla kommunikationsarbetet i en komplex organisation tillsammans med engagerade medarbetare och chefer.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Det här får du arbeta med
Som kommunikationsdirektör arbetar du på regiondirektörens uppdrag och har ett övergripande ansvar för kommunikationsfunktionen inom organisationen. Kommunikationsdirektören leder kommunikationsavdelningen på Regionledningskontoret och ingår i regionens ledningsgrupp.

I Region Jönköpings län är kommunikation ett strategiskt verktyg och ett stöd för måluppfyllelse. Kommunikationsfunktionens uppdrag är att utifrån expertkompetens skapa bästa tänkbara förutsättningar för effektiv kommunikation som stöd i vardagen och som utvecklar organisationen för framtiden. Kommunikationen ska bidra till att skapa förutsättningar för delaktighet, transparens och trovärdighet i mötet med invånare och intressenter och mellan chefer och medarbetare.

Det gemensamma uppdraget utgår från budget med verksamhetsplan och flerårsplan, och från de behov som finns i verksamheten. I kommunikationsfunktionen i Region Jönköpings län ingår förutom en central kommunikationsavdelning också kommunikationschefer och kommunikatörer i flera delar av verksamheten. Rollen innebär att kontinuerligt ha en nära dialog och samarbete med verksamhets- och kommunikationsansvariga, samarbetspartners och invånare.

I rollen ligger också ansvaret för att stödja ledning och verksamhet i strategiskt kommunikationsarbete.

För att du ska trivas hos oss
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som vi som arbetsgivare bedömer relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av såväl strategiskt som operativt kommunikationsarbete samt dokumenterad chefs- och ledarerfarenhet. Vi ser gärna att du har verksamhetsintresse och kunskap om hälso- och sjukvård och regional utveckling, och det är positivt om du har erfarenhet från ledningsgruppsarbete samt att arbeta i en offentlig verksamhet eller politiskt styrd organisation. Det är bra om du har erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete där du arbetat med förändringskommunikation samt att du har förmåga att hantera komplexa sammanhang.

Du:

• har erfarenhet av att vara chef i en större organisation med verksamhets-, budget- och personalansvar.
• har invånarna och verksamheten i fokus i kombination med en hög kunskap inom strategiskt kommunikationsarbete.
• är en god kommunikatör, bra på strategi och analys.
• är en utvecklingsinriktad, engagerad och drivande ledare.
• kan samarbeta och få med andra, och du tillvaratar den kraft som finns i ett ständigt förbättringsarbete.

Och inte minst: du skapar förtroende och förutsättningar för motivation och arbetsglädje. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, och då resor förekommer i tjänsten så underlättar det om du har körkort.

Att vara ledare i Region Jönköpings län
Region Jönköpings län är en kunskapsintensiv organisation med en mångfald av olika yrken och arbetsplatser. Som chef har du goda möjligheter till utveckling och variation inom organisationen.
Vi vill ge alla våra chefer tillgång till stöd, inspiration, utbildning och utveckling. Därför erbjuder vi chefsutbildningar och nätverk på många olika nivåer där du kan utbyta erfarenheter med dina chefskollegor inom organisationen, oavsett om du är ny som chef eller om du är rutinerad i rollen.

Så här gör du om du är intresserad
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta regiondirektör Jane Ydman: jane.ydman@rjl.se, HR-direktör Patrick Nzamba: patrick.nzamba@rjl.se eller regional utvecklingsdirektör Karin Hermansson: karin.hermansson@rjl.se

Fackliga kontaktpersoner är:
Ulrika Toftgård, Vision, 0730-75 99 59
Bengt Hultberg, Läkarföreningen, 010-242 28 84
Irene Sjövall Sanned, Vårdförbundet, 0725-25 84 78
Iréne Tengberg Herrstedt, Fysioterapeuterna, 010-242 44 64
Anna Holm, DIK, 070-593 87 53

Sista ansökningsdag är den 8 mars 2023. Första intervjuer är planerade att hållas 13 mars, 14 mars och 17 mars.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

För ett bra liv i en attraktiv region. Bakom den visionen finns Region Jönköpings län med ungefär 11 500 anställda i ett län med 368 000 invånare i 13 kommuner. Region Jönköpings läns verksamhet utgörs av hälso- och sjukvård, tandvård och regional utveckling. Tack vare ett medvetet och långsiktigt arbete med kvalitet som strategi och kompetenta medarbetare är Region Jönköpings län ofta bland de främsta regionerna vid olika nationella jämförelser.

Den centrala kommunikationsavdelningen på Regionledningskontoret består av 18 medarbetare och två chefer. Avdelningen arbetar strategiskt och operativt med både bredd och spets och i nära samverkan med övriga kommunikationschefer och andra kommunikatörer i Region Jönköpings län.

Ansök nu

Kommunikationschef

Läs mer Dec 30
Regional Utveckling

Vi söker
Vi söker nu en kommunikationschef med ansvar att driva, utveckla och samordna såväl det strategiska som det operativa kommunikationsarbetet inom verksamhetsområdet regional utveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Jönköping med tillträde enligt överenskommelse.

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha högskoleutbildning inom kommunikation eller utbildning och erfarenhet vi bedömer som likvärdig. Vi förväntar oss att du har flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete i en större organisation och helst också av marknadsföring. Erfarenhet av att arbeta som kommunikationschef är meriterande. Du har goda kunskaper om hur kommunikation kan användas som ett strategiskt verktyg för att nå verksamhetsmålen och har även stor vana av operativt arbete.

Du har erfarenhet såväl av att vara rådgivande i kommunikationsfrågor till andra som av att arbeta direkt mot olika målgrupper. Självklart är du intresserad av samhällsfrågor och har blick för trender i vår omvärld. Då resor förekommer i tjänsten är B-körkort ett krav.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete där du genom olika kommunikationsinsatser bidrar till att realisera verksamhetsområdets uppdrag utifrån det statliga och regionala uppdraget. Vårt gemensamma mål är att säkerställa länets långsiktigt hållbara utveckling utifrån länets specifika behov och utgångsläge.

Tjänsten som kommunikationschef innebär goda möjligheter att vara med och påverka och utveckla din tjänst utifrån kompetens och intresse. Du ges möjligheten att vara med och påverka utvecklingsarbetet inom Region Jönköpings län och på så vis verka för våra invånares bästa. I tjänsten ingår samverkan och nätverkande med kommunikationschefer och kommunikatörer i Region Jönköpings län för gemensam strategisk planering och för att utbyta idéer och tankar. Du har eget ansvar för ditt verksamhetsområde men du verkar i en organisation med många kommunikationskollegor.

Vi vill ge alla våra chefer tillgång till stöd, inspiration, utbildning och utveckling. Därför erbjuder vi chefsutbildningar och nätverk på många olika nivåer där du kan utbyta erfarenheter med dina chefskollegor inom organisationen.
Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder: http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/

Det här får du arbeta med
I din roll identifierar du nuvarande och framtida kommunikationsbehov utifrån interna och externa målgrupper. Du utvecklar relevanta strategier och arbetar både strategiskt och operativt, självständigt och i samarbete med andra, för att bidra till förverkligandet av verksamhetsområdets uppdrag och mål.
Du arbetar på uppdrag av den regionala utvecklingsdirektören och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp, men har inget eget personalansvar.

I arbetet ingår att:

• föreslå, driva, utveckla, samordna och följa upp strategiska och operativa insatser inom ledningsinformation, internkommunikation och extern kommunikation inom området regional utveckling
• internt och externt stärka kännedomen om Regional utvecklings roll i genomförandet av den regionala utvecklingsstrategin samt synliggöra de konkreta resultat som vi åstadkommer
• vara rådgivande i kommunikationsfrågor till den regionala utvecklingsdirektören
• ge strategiskt och operativt kommunikationsstöd till chefer, medarbetare och övriga kommunikatörer inom Regional utveckling
• aktivt delta i ledningsgruppsarbetet för Regional utveckling
• säkerställa tillämpningen av Region Jönköpings län övergripande riktlinjer för kommunikation samt grafiska profil
• i nära samarbete med kommunikationsdirektör, den centrala kommunikationsavdelningen och övriga kommunikationschefer inom Region Jönköpings län delta i planering och utveckling av organisationens övergripande kommunikations- och varumärkesarbete.

Detta värderar vi högt
Du är väl förtrogen med länet och dess förutsättningar. Du arbetar processorienterat och systematiskt med kommunikation som strategiskt verktyg. Tidigare arbete inom offentlig sektor på olika nivåer och kunskap om dess förutsättningar är meriterande.

För att du ska trivas hos oss
För att trivas hos oss ska du ha blick för helheten. Du är strategisk, har hög arbetskapacitet och har förmåga att hantera komplexa sammanhang. Du är driven och kan arbeta såväl självständigt som samarbetsorienterat med integritet och ödmjukhet inför andras förutsättningar och behov. Du har lätt för att prioritera och gillar att ta stort eget ansvar, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och ser vikten av att utveckla professionella nätverk. Du är flexibel och har lätt för att ställa om utifrån nya förutsättningar. Du kan arbeta snabbt och med flera uppgifter parallellt med bibehållen kvalitet. Du är trygg och tydlig i din egen kommunikation. Du bidrar genom din personlighet till trivsel för alla på arbetsplatsen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Så här gör du om du är intresserad
Vid frågor om tjänsten, kontakta regional utvecklingsdirektör Karin Hermansson, karin.hermansson@rjl.se. Sista ansökningsdag är den 22/1. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

För ett bra liv i en attraktiv region. Bakom den visionen finns Region Jönköpings län med 10 000 anställda och 344 000 invånare i 13 kommuner.

Regionens verksamhet utgörs av hälso- och sjukvård, tandvård och regional utveckling. Region Jönköping läns hälso- och sjukvård är en av Sveriges bästa. Tack vare ett strategiskt arbete och goda medarbetare placeras regionen i jämförelser oftast bland de bästa landstingen och regionerna i landet. Där människor lever behövs hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, utbildning, kultur och arbeten. Företag är beroende av rätt utbildade medarbetare och en bra infrastruktur.

Region Jönköpings län har ansvaret för både hälso- och sjukvård och den regionala utvecklingen - ett gyllene läge att förena hälso- och sjukvård med tillväxtinsatser, skaparkraft och entreprenörskap.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Erikshjälpen, Insamlingsstift Farbror Eriks

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Erikshjälpen, Insamlingsstift Farbror Eriks .

GENERALSEKRETERARE TILL ERIKSHJÄLPEN

Generalsekreterare
Läs mer Aug 7
Är du en engagerande, drivande, trygg och tydlig ledare som drivs av att utveckla verksamheter och människor? Vill du bidra till att förverkliga barns drömmar genom att vara en röst för barnen i Sverige och i världen är det här rollen för dig!
Om uppdraget
Som generalsekreterare kommer du leda, motivera och inspirera organisationen i sitt fortsatta viktiga arbete för barnen i Sverige och i världen. Du får vara med och bidra i Erikshjälpens fina vision ”För barnen. Och världen de drömmer om”. Du gör detta tillsammans och i dialog med en närvarande styrelse, engagerad ledningsgrupp och kompetenta medarbetare. Erikshjälpen är en välskött organisation med höga målsättningar om att växa. I rollen som Generalsekreterare kommer du ha ett övergripande ansvar för att Erikshjälpen är en barnrättsorganisation i framkant.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda och utveckla organisationen genom att göra oss till en starkare och tydligare röst i Sverige och i världen.
Vara en drivande och samlande kraft för organisationen.
Vara en tydlig och stark talesperson för Erikshjälpen.
Representera och företräda Erikshjälpen i interna och externa forum med många olika intressenter och samarbetspartners på olika nivåer, i nationella och internationella sammanhang.
Vara en kulturbärare och förebild som ledare baserat på Erikshjälpens värdegrund.
Fungera som ordförande för Erikshjälpen Second Hands styrelse och chef för dess verkställande chef.
Internationella resor förekommer.

För detta uppdrag söker vi dig som har:
Chefserfarenhet med god förmåga att motivera, leda och utveckla personal. Erfarenhet av att leda genom chefer.
Erfarenhet från civilsamhället, som anställd eller genom exempelvis styrelseengagemang.
Erfarenhet av ekonomi, budgetarbete och verksamhetsstyrning.
Erfarenhet av att ha drivit större utvecklings-/förändringsarbete i en komplex verksamhet.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Relevant akademisk utbildningsbakgrund.
Du vill vara en del av Erikshjälpens kultur och värdegrund.

Meriterande om du har:
Erfarenhet av att arbeta med barnrättsfrågor.
Internationell erfarenhet.

För att lyckas i rollen behöver du vara en trygg, tydlig och modig ledare som inbjuder till delaktighet samtidigt som du har förmåga att prioritera och fatta beslut. Du har lätt för att skapa relationer och är en skicklig kommunikatör som vet hur du når fram med ditt budskap. Vidare ser du till organisationen som helhet och trivs i en utåtriktad roll med många kontaktytor, både internt och externt.
Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen.
Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året.
Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad – för en framtid där barns drömmar får liv.
Välkommen med din ansökan!
Du visar ditt intresse via signerarekrytering.se där du bifogar CV och ett motivationsbrev om varför du är vår blivande Generalsekreterare. Eftersom urval sker löpande tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt, allra senast den 31 augusti. Eventuella frågor besvaras av Signeras konsulter Sofia Jansson, tel.073-539 64 51 eller Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60.
Övrigt
Placering: Huskvarna, med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan.
Fackliga representanter:
Projektledare, Daniel Gleisner, Tel: 0735 010 504: e-post: daniel.gleisner@eriksdevelopment.org
Hållbarhetsstrateg, Emelie Johansson, Tel: 070-44 22 334: e-post: emelie.johansson@erikshjalpen.se
Om Erikshjälpen
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver 61 butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer Om Erikshjälpen. Erikshjälpen omsätter 200 miljoner och Erikshjälpen Second Hand 450 miljoner. Organisationerna har tillsammans cirka 550 medarbetare.

Ansök nu

Digital kommunikatör med strategisk inriktning

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Maj 17
Digital kommunikatör med strategisk inriktning
Har du erfarenhet av digitala kanaler och vill använda dina strategiska kunskaper i en organisation som arbetar för att stärka barnen, och världen de drömmer om? Då är det dig vi söker!
Barnrättsorganisationen Erikshjälpen söker en nyfiken och strategisk digital kommunikatör till vår Inhousebyrå på huvudkontoret i Huskvarna. Vi vill utveckla och stärka vår närvaro i sociala medier för att skapa engagemang och nå fler.
Inhousebyrån är en del av Kommunikations- och insamlingsavdelningen som arbetar med givarrelationer, företag, event, opinionsbildning och marknadsföring. Vi skapar och publicerar innehåll till Erikshjälpens olika kanaler (sociala medier, webb, tidning, brev, intranät, annonser, tryckt material) utifrån strategiska kommunikationsplaner.


Arbetsuppgifter
Vi söker en vikarierande kommunikatör med stort intresse för digitala kanaler. Din uppgift blir bland annat att tillsammans med kollegorna;
- ta fram tydliga strategier utifrån målgrupp och budskap
- planera, producera, publicera innehåll till våra digitala kanaler
- mäta, analysera och optimera resultat
- utforska och testa nya sätt att kommunicera med olika målgrupper
- bevaka trender och utveckling inom digitala kanaler

Vem söker vi?
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom media- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Det är meriterande om du har ett par års dokumenterad erfarenhet som digital kommunikatör, men inget krav. Du behöver kunna arbeta i Adobe CS-programmen (PhotoShop, Indesign och Illustrator), och bör även kunna hantera webbpubliceringssystem och CMS, gärna Wordpress, på användarnivå.
Du är van att arbeta operativt och strategiskt med sociala medier och kan inspirera och utbilda andra inom verksamheten. Vi ser också att du har kunskaper inom digital marknadsföring och har jobbat med digitala verktyg som Facebook Business Manager och Google Analytics.
Du planerar självständigt ditt eget arbete och tar ansvar för att hålla de tidsramar som finns. Som kommunikatör förstår du din roll i organisationen och har en förmåga att agera och fatta beslut utefter organisationens bästa och helhet. Du följer aktivt med i utvecklingen inom sociala medier samt anpassar kommunikation och kanalval efter våra olika målgrupper. Du följer också upp ditt eget arbete genom statistik och analys.
Som person har du ett flexibelt arbetssätt och ser möjligheterna i förändringar. Du är en person som ofta kommer med idéer och förslag på hur man kan utveckla arbetet. I tjänsten kommer du att samarbeta med många personer och trivs med detta. Givetvis har du ett intresse för vårt arbete med barns rättigheter.
Du delar Erikshjälpens värdegrund som bygger på tre grundprinciper. Läs mer kring vår värdegrund på erikshjalpen.se/var-vardegrund/

Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund. Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!

Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 4 juni till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”Digital kommunikatör”.

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ytterligare information
Tjänsten är ett vikariat på 100 % under minst 1 år. Placeringsort Huskvarna, men delar av arbetet kan ske på distans. Tillträde efter sommaren eller enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Ann-Sofie Lekenstam på telefonnummer: 0725-777090 eller mail: ann--sofie.lekenstam@erikshjalpen.se


Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand på www.erikshjalpen.se


Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Ansök nu

Serviceinriktad Administratör

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 6
Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar? Erikshjälpen söker nu en medarbetare till Givarrelationer med fokus på insamling och administration.
Erikshjälpen är inne i en spännande fas, Kommunikation- och insamlingsavdelningen behöver därför utökas med en administratör till enheten Givarrelationer. Vi är idag fem medarbetare som tillsammans sköter givarkontakter och gåvohantering. Tillsammans bidrar vi till Erikshjälpens viktiga arbete att stärka barns rättigheter.


Arbetsuppgifter
Avdelningens uppdrag är bland annat att kommunicera och samla in medel till Erikshjälpens arbete för barns rättigheter i Sverige och världen. Du har daglig kontakt med Erikshjälpens givare och olika supporters via mejl, telefon och andra kanaler, samt planerar och hanterar givarkommunikationen. I rollen kommer du även bidra till att utveckla och effektivisera befintliga processer. Dina arbetsuppgifter innefattar administration av ärenden och processer kopplat till givande, såsom autogirohantering och gåvoregistrering. Andra förekommande arbetsuppgifter är registervård, växelsamtal och övriga uppgifter inom enheten och avdelningen.


Vem söker vi?
För att trivas i rollen är det viktigt att du är trygg och förtroendeingivande i mötet med givare och olika supporters. Du ger ett trevligt, tydligt och personligt bemötande till både nya och trogna givare, du är därför duktig på att kommunicera och tycker om telefonkontakt. Vi ser att du har minst ett par års erfarenhet av att arbeta med kundservice, administration och ekonomi, eller i liknande roller där en fin kundkontakt är viktigt. Vi söker dig som tycker det är roligt med administration. Du har goda kunskaper i Officepaketet och gärna erfarenhet av att arbeta med kund- eller CRM-system. Administrativ utbildning är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du positiv, ansvarstagande och lösningsorienterad. För oss är det viktigt att du är noggrann, tycker om att arbeta med siffror och har en analytisk förmåga. Vi ser även att du är bra på att skapa och bevara goda relationer med både givare, olika supporters och medarbetare. Du vill vara en del av Erikshjälpens kultur och värdegrund.


Meriterande:
Erfarenhet av liknande position på givarservice inom insamlingsbranschen
Erfarenhet av kundservice, kundklubb eller liknande
Erfarenhet av arbete inom idéburen sektor/civilsamhället



Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara en del i en växande verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi är en arbetsplats med starka gemensamma värderingar med tydliga mål och strategier. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!

Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 23 april till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med Administratör Givarrelationer
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och regleras med sex månaders provanställning.
Placeringsort är på huvudkontoret i Huskvarna, men med möjlighet till visst distansarbete. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Helena Häggqvist, helena.haggqvist@erikshjalpen.se eller 072-078 78 59.
Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand här: www.erikshjalpen.se

Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Ansök nu

Koordinator för ungt engagemang

Relationsmarknadsförare
Läs mer Mar 16
Ungagerad är Erikshjälpens plattform för unga i hela Sverige som vill engagera sig för barns rättigheter och global hållbar utveckling. Till detta arbete söker vi nu en engagerad och driven: Koordinator för ungt engagemang
Arbetsuppgifter
Som ansvarig för Erikshjälpens arbete med fokus på ungt engagemang, kommer du driva vårt arbete ”Erikshjälpen Ungagerad” framåt med extra fokus på månadsgivarformen Ung Fadder. I arbetet ingår det att rekrytera och handleda värvare som är med oss och jobbar vid olika event. Du kommer boka utställarplatser och genomföra event där vi informerar om Erikshjälpens verksamhet. Tillsammans med kollegor jobbar du också med återkoppling till givare, leder kampanjer för att få nå nya givare samt arbetar strategiskt att utveckla verksamheten. Du kommer även arbeta med att inspirera till och tar vara på ungas engagemang på olika vis, genom exempelvis besök på skolor.
Vem söker vi?
Vi söker dig som tycker om att jobba med event, gillar att möta människor och som brinner för barns rättigheter. Du har erfarenhet av att jobba med unga och deras engagemang men också av ideell verksamhet och ledarskap. Du har någon typ av eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som Erikshjälpen bedömer likvärdig, exempelvis inom projektledning, ledarskap, event, kommunikation, insamlingsarbete, mänskliga rättigheter eller internationellt/socialt arbete. Du är van att leda och koordinera projekt och du delar vår kristna värdegrund. Utlandserfarenhet är meriterande.
Som person är du driven, social och utåtriktad. Du är duktig på att nätverka och bygga relationer. Du är även bra på att samordna, koordinera och planera, är ansvarfull och självgående. I din roll som koordinator är du också en lagspelare i ett team där vi visionerar och tillsammans utvecklar verksamheten.
Du har körkort och kan uttrycka dig i svenska och engelska i tal och skrift.
Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 2 april till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”Koordinator Ungagerad”.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och regleras med 6 månaders provanställning.
Placeringsort Huskvarna, eller enligt överenskommelse. Du behöver regelbundet närvara på vårt kontor i Huskvarna, men delar av arbetet kan ske på distans. Resor samt helg- och kvällsarbete förekommer i tjänsten.
Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand här: www.erikshjalpen.se
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Ekeroth, enhetschef för teamet för företag och event, jonas.ekeroth@erikshjalpen.se eller 076-548 60 32.
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Ansök nu

Supporttekniker – First line support till vårt huvudkontor i Huskvarna

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Feb 3
Vill du ha ett spännande och meningsfullt arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar? Erikshjälpen söker nu en till medarbetare till vår IT och administrationsavdelning med fokus på IT ärenden.


Arbetsuppgifter.
Du kommer att ingå i ett team med totalt tre medarbetare där ni bland annat arbetar med att hantera ärenden via ett internt ärendehanteringssystem. I rollen som first line support ansvarar du för att ge stöd och service över telefon, e-post och hjälpa våra medarbetare med tekniska- och IT-relaterade frågor och problem.
Du driver de ärenden som kommer in och löser dem självständigt. I de fall det behövs ser du även till att de hamnar hos rätt person eller avdelning. Vanligt förekommande ärenden kan vara felanmälningar, beställningar, lösenord och det dagligt arbete med applikationer så som Windows, Office 365 och Outlook. Vår IT miljö sträcker sig från användarnas datorer, mobiltelefoner och telefoner till mfp, filservrar, växlar, hemsidor, intranät och administrativa system till butikernas kassor och korterminaler. I uppdraget kan det därför förekomma tjänsteresor till våra second hand butiker runt om i Sverige.


Vem söker vi?
Den här tjänsten passar dig som drivs av att hjälpa andra, är lösningsfokuserad och vill utvecklas och växa inom IT. Du har gymnasieutbildning, gärna inom IT/ teknik eller annan relevant erfarenhet. Vidare har du grundläggande kunskap inom IT, installationer och service.


Du har kompetens inom:
Microsoft 365
Windows 10/11
Azure Active Directory



Utöver detta är det meriterande med kompetens inom:
Relevanta IT-certifieringar
IOS och Android


Som person har du ett genuint intresse för teknik, är du engagerad, ansvarsfull, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Vi ser att du har en förmåga att kommunicera obehindrat både med IT-specialister och med slutanvändare. Du ser IT från ett verksamhetsperspektiv och har lätt för att prioritera även i stressfyllda situationer. Du har ett analytiskt tänk, är driftig, strukturerad och gillar att arbeta mot kort- och långsiktiga mål. Du delar Erikshjälpens kristna värdegrund.
Tjänsten kräver att du har B körkort, goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.


Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara del i en växande verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!


Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 26 februari till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”IT-support”.

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %, med 6 månaders provanställning.
Placeringsort Huskvarna, med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta IT-chef Elisabeth Holm 072-401 76 81: mail: elisabeth.holm@erikshjalpen.se
Du kan läsa mer om Erikshjälpen här: www.erikshjalpen.se

Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Ansök nu

Enhetschefer till vår internationella programavdelning

Enhetschef inom social omsorg
Läs mer Jan 25
Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar? Erikshjälpen söker nu två enhetschefer till vår internationella programavdelning.
Erikshjälpen har fördubblat sin verksamhet under de senaste fem åren. På internationella programavdelningen har vi genomfört en större omorganisation med utökad delegering till våra regionkontor och utifrån det justerat rollerna på huvudkontoret. För att förstärka den nya strukturen ytterligare söker vi därför två enhetschefer. En enhetschef ska ansvara för finansiering kopplat till större institutionella givare (Donor Relations) och den andra ska ansvara för kvalitetssäkring och programrådgivning av vår programverksamhet som stöd till regionkontoren (Quality Assurance and Programme Advice). Uppskattningsvis omfattar uppdraget som enhetschef 50 % och resterande 50 % är operationella arbetsuppgifter i enheten.
Enhetscheferna kommer gemensamt med ytterligare en enhetschef arbeta tillsammans och rapporterar till avdelningschefen för internationella programavdelningen.
Arbetsuppgifter
Delta i avdelningens övergripande arbete.
Ansvara för enhetens verksamhet, budget, arbetsmiljö och personal.
Leda och fördela arbetet inom din enhet.
Arbeta med verksamhetsutveckling och kvalitetsförbättringar inom din enhet.
Utveckla och förankra Erikshjälpens strategier och mål inom ansvarsområdet. ??

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom utvecklingsfrågor, internationella relationer, mänskliga rättigheter, alternativt annan relevant högskoleutbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från biståndssektorn, helst med utlandserfarenhet. Du har gedigen kunskap och erfarenhet kring barns rättigheter och rättighetsbaserat arbete. Vi ser att du har god samarbetsförmåga, är flexibel och inlyssnande samt att du har erfarenhet av att leda medarbetare. Du har en god kommunikativ förmåga och kan delegera. Rollen kräver att du kan formulera dig väl i tal och skrift på engelska, men även har även goda kunskaper i svenska. Du delar Erikshjälpens kristna värdegrund.
För tjänsten som enhetschef för Donor Relations:
Gedigen erfarenhet att jobba med institutionella givare både med ansökningar och rapporteringar.
Erfarenhet att jobba relationsskapande med relevant eget kontaktnät där du kan skapa relationer och förmedla Erikshjälpens arbete.

För tjänsten som enhetschef för Quality Assurance and Programme Advice:
Gedigen erfarenhet att jobba med handläggning och programrådgivning av internationella utvecklings – och humanitära insatser.
Erfarenhet av att arbete med utveckling av interna systemstöd och finansiell internkontroll.

Meriterande är:
Tidigare kunskap om Erikshjälpen och franska.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara del i en växande verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 19 februari till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”Enhetschef Donor Relations” eller ”Enhetschef QAPA”.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Ytterligare information
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 100 % och regleras med 6 månaders provanställning.
Placeringsort Huskvarna, med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Anders Malmstigen, anders.malmstigen@eriksdevelopment.org eller 072-6014353.
Du kan läsa mer om Erikshjälpen här: www.erikshjalpen.se

Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Ansök nu