Jönköping: Redovisningsassistent till ROL i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsassistent till ROL i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-19 // Varaktighet: Heltid

Vill du bli en del av ett familjärt och spännande bolag i tillväxt? Har du ett par års erfarenhet inom redovisningsområdet och trivs med att arbeta tätt tillsammans i team? ROL Ergo i Jönköping söker nu en erfaren Redovisningsassistent som kan säkerställa det dagliga arbetet med löpande redovisning och som samtidigt vill bidra till förbättringar i arbetssätt och rutiner.


Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Redovisningsassistent på ROL Ergo i Jönköping tillhör du ekonomiavdelningen med ett team på fyra personer som ansvarar för redovisningen i ROL-koncernens svenska dotterbolag. Rollen som Redovisningsassistent är bred och varierad och det dagliga arbetet innefattar flertalet kontaktytor. De huvudsakliga arbetsuppgifterna för rollen består av löpande bokföring av in- och utbetalningar samt kontoavstämningar. Du stöttar även dina kollegor på ekonomiavdelningen i arbetet med månads- och årsbokslut och medverkar till att arbetssätt och rutiner bidrar till kvalitet i redovisningen.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
Löpande bokföring och kontoavstämningar
Stöttning i månads- och årsbokslutsarbete
Moms- och intrastathantering
Uppföljning av förfallna kundfakturor med påminnelsehantering och inkasso
Vara behjälplig med hanteringen av leverantörsreskontran
Diverse statistik till SCB



Kvalifikationer och erfarenhet
Vi ser att du som söker har 2–3 års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet och en akademisk utbildning inom ekonomi, antingen från högskola eller YH. Vidare bör du ha goda kunskaper i Office-paketet, specifikt Excel och det är meriterande om du har arbetat i IFS eller liknande större ekonomisystem. I rollen som Redovisningsassistent har du många kontaktytor inom organisationen och du känner dig här bekväm i att kommunicera på såväl svenska som engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper
Som person är du positiv, nyfiken och självgående. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du värdesätter tätt samarbete med kollegor och att hjälpas åt. I ditt arbete är du strukturerad och noggrann och med din goda kommunikationsförmåga har du lätt för uppföljning och kontakt med övriga avdelningar i företaget.


Placeringsort: Jönköping


Om företaget
ROL Group är en global koncern som erbjuder en rad produkter och tjänster som möjliggör inspirerande och integrerade miljöer där vi bor, arbetar, handlar och umgås. I vårt erbjudande finns bland annat egenutvecklade mjuk- och hårdvarulösningar för att hantera och analysera olika typer av utrymmen och resurser, på kontor, i detaljhandeln, offentliga miljöer med flera, ergonomiskt optimerade kontorsmöbler samt konceptlösningar för butiker. ROL produkter erbjuds globalt både genom egen säljorganisation, samt distributörer. 2021 uppgick omsättningen till cirka 2 miljarder kronor och med fler än 900 anställda i 10 länder. Läs gärna mer på: https://www.rolgroup.com/


Vad erbjuder företaget dig?
Som medarbetare hos oss på ROL och i rollen som Redovisningsassistent kommer du ha möjlighet att vara med att påverka arbetssätt med uppsatt struktur och rutiner. Vi är ett stabilt företag i tillväxt med en spännande framtid tillmötes och vi hoppas nu att du vill vara en del av vår resa framåt!


Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind. Louice Silvärn på telefonnummer 070-166 08 59 eller mail: louice.silvarn@meritmind.se eller Paulina Jutnäs på telefonnummer 070-166 08 25 eller mail: paulina.jutnas@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Redovisningsassistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Redovisningsassistent.

Redovisningsassistent till ITAB

Läs mer Feb 23
Nu har du möjligheten att bli en del av en duktig redovisningsgrupp som stöttar flera av ITABs bolag med olika redovisningsärenden. Här får du möjligheten att arbeta med erfarna kollegor och skapa ett brett nätverk inom ITABs organisation!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Redovisningsassistent kommer du ingå i en arbetsgrupp om ca 3 medarbetare som ansvarar för redovisningen inom flera av ITABs bolag. På kontoret kommer ni sitta nära varandra och du kommer ha en erfaren kollega som stöttar dig under din upplärningsperiod. Tjänsten är varierad och du kommer få arbeta med många olika arbetsuppgifter. Ett område som du kommer arbeta mycket med är kundreskontra. Hanteringen av ordrar ser lite olika ut från bolag till bolag och därför passar rollen dig som är uppmärksam och som gillar att organisera upp ditt arbete på ett bra sätt. Andra uppgifter kommer vara löpnande bokföring, avstämningar, fakturering och rapporteringar. Du kommer även arbeta med månadsbokslut mot ITABs bolag, vilket gör att tempot och mängden arbete går upp och ned i olika perioder. Det är därför viktigt att du kan växla tempo, är tillgänglig och har möjlighet att lägga ned mer tid när det är mycket att göra. På sikt kommer du även få arbeta med leverantörsreskontra mot Itabs dotterbolag utomlands. Internkommunikationen sker både på svenska och engelska i tal och skrift och du kommer arbeta i affärssystemet Jeeves.

Tjänsten som Redovisningsassisten passar dig som söker ett utmanande arbete där du får möjligheten att både fördjupa och bredda dina kunskaper. Itab ser långsiktigt på anställningen och därför söker vi efter en medarbetare som verkligen vill lära sig och bli riktigt duktig på sitt arbete!

Din profil
För att lyckas i rollen som Redovisningsassisten tror vi att du har lätt för att ta kontakt med nya människor, då du kommer ha ett brett kontaktnät inom Itabs organisation. Du tycker det är roligt att arbeta mot uppsatta mål, som tex. månadsbokslut. Du har även en förmåga att håller ordning på ditt arbete och planera din tid för att kunna växla upp och ned arbetstempot, beroende på vilken fas ni befinner er i

Skallkrav för tjänsten:
•YH-utbildning inom Redovisning/Motsvarande
•Relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi
•Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande för tjänsten:
•Kunskaper i affärssystemet Jeeves
•Erfarenhet från logistikbranschen
•Kunskaper i tyska/franska

Om ITAB
ITAB är en världsledande leverantör inom butiksinredning till i huvudsak dagligvaruhandeln. ITAB tillhandahåller ett brett sortiment av kassadiskar, självutcheckning, entrésystem, inredning och belysning – allt för att kunna erbjuda så bra helhetslösningar av hög kvalitet till sina kunder! ITAB finns etablerade i och levererar produkter mot flera olika länder.

ITABs kontor i Jönköping är ljust, fräscht och modernt! I entréhallen mötes du av en stor utställningsyta av produktsortimentet. Medarbetarna sitter i trevliga arbetsrum, allt ifrån enskilda kontor till mindre landskap.

Hur du ansöker
För att söka tjänsten som Redovisningsassistent, vänligen ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Lisa Hannerz: lisa.hannerz@framtiden.com alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju order i Sverige samt i Oslo.

För tjänsten som Redovisningsassistent kommer du inledningsvis vara anställd konsult via Framtiden AB. Därefter finns mycket goda möjligheter att gå över i anställning direkt hos ITAB.

Villkor
Startdatum: April 2024
Placeringsort: Jönköping
Arbetstider: Mån-fre, flex
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Redovisningsassistent till Work System

Läs mer Maj 6
Urvalet sker löpande: Vi går igenom ansökningarna i den ordningen vi får in dem och kan komma att tillsätta tjänsten löpande. Vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt för att öka dina chanser! ????
Om Work System:
Work System utvecklar, säljer och installerar utrustning till lätta transportbilar med stolthet, enkelhet och snabbhet. Företaget grundades 2009 och har växt kraftigt sedan dess. Vi är idag ca 110 medarbetare utspridda över hela Sverige och Europa. Bolaget har tilldelats flera utmärkelse för vår fantastiska tillväxtrea - och har en minst lika spännande tid framför oss!
"Hos oss hittar du inga långa beslutsvägar - och heller ingen hierarkisk organisation. Stolthet, enkelhet, snabbhet, ambassadör och glädje är inte bara våra värdeord - utan något som skapat kulturen och känslan på våra anläggningar och kontor runt om i världen".
Vad kan vi erbjuda dig?
Välkommen till en spännande miljö, i ett företag präglat av entreprenörskap, familjeanda, glädje och ett stort mått av utmaning för dig som är redo att ta nästa steg.
Hos oss är du en viktig del i en framgångsrik resa och får dagligen vara med och påverka. På Work System finns möjligheter till både personlig och karriärmässig utveckling! Vid en anställning har vi en tydlig introduktionsplan och upplärning för att ge dig rätt förutsättningar i din roll.
Vi erbjuder en marknadsmässig lön, vinstdelning, pension, försäkringar, utbildning för utveckling inom din roll, friskvårdsbidrag, friskvårdstid och andra hälsofrämjande aktiviteter. Vi erbjuder även AW, julfester och andra teamaktiviteter i världsklass!
Om rollen som Redovisningsassistent
I tjänsten som Redovisningsassistent på Work System erbjuder vi dig möjligheten att bli en del av vårt team på Ekonomiavdelningen. Här kommer du att stå inför en spännande variation av arbetsuppgifter, med utrymme för personlig utveckling och en balans mellan frihet och ansvar.
Du hanterar och ansvarar bland annat för:
Leverantör- och kundreskontra
Betalningar och avstämning av kassa och bank för både svenska och utländska företag.
Bokning av interimsfordringar
Momsdeklarationer
Koncernavstämningar
Delar av bokslut
Kontroll av interna bokningar
Vidarefakturering av koncernens interna fakturering
Påminnelser
Bokningar av hotell, fika och luncher inför konferenser

I din roll kommer du att ha daglig kontakt med våra interna bolag, kollegor och banker och ansvarar för ekonomiavdelningens gemensamma mail och telefon.
För dig som vill utmanas kommer det med tiden erbjudas möjligheter att driva projekt samt ta större ansvar för våra utländska dotterbolag.
Som Redovisningsassistent på Work System kommer du att arbeta i olika system, där i bland Fortnox, Rillion, Capego, Tripletex, Cognos, WSB, Office-paktet, Pleo och Stripe.
Din profil
För att trivas i rollen är du strukturerad, självständig och initiativtagande. Du trivs med att följa ett klart definierat arbetsmönster på daglig, vecko- och månadsbasis och motiveras av ordning och reda. Du kommunicerar effektivt med både kunder och kollegor. På Work System värderar vi att varje individ tar eget ansvar med målet att gemensamt nå framgång.
I din roll kommer du att hantera betydelsefull information vilket ställer höga krav på din noggrannhet. Du är prestigelös och är inte rädd för att be om hjälp för att komma framåt i ditt arbete. Vi är en social arbetsplats och du är en given del i teamet! Du är en naturlig lagspelare men trivs bra i en självgående roll.
Vi tror att du har:
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från tidigare roller.
Förståelse för ekonomiska processer och flöden.
Erfarenhet av att arbeta med inom olika program och system. Meriterande är om du har arbetat i något/några av de system som vi arbetar inom.

Du har lätt för att kommunicera, och gör detta obehindrat på svenska i tal och skrift
Vi är ett Great Place to Work!
Varje år utvärderar Great Place to Work organisationer för att ge dem ett mått på arbetskultur och sin insats som arbetsgivare. I undersökningen bedömer medarbetarna verksamheten utifrån trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap.
Våra engagerade medarbetare är en av våra viktigaste resurser och viktig bidragande faktor till vår affärsmässiga framgång. Att bli certifierade är en viktig bekräftelse på den familjära känsla, genuina engagemang och stolthet som finns hos oss!
Start: Efter överenskommelse
Arbetstider: måndag-fredag, 8.00-17.00
Plats: Tenhult, Jönköping
Lön: Fast lön + vinstdelning
Övriga förmåner: Vi erbjuder en marknadsmässig lön, utbildningar, pension, försäkringar, friskvårdsbidrag, AW, julfester och andra teamaktiviteter.
Är detta du eller någon du känner?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut - skicka därför in din ansökan direkt här nedan! ????????

Ansök nu

Redovisningsassistent till Work System

Läs mer Mar 21
Urvalet sker löpande: Vi går igenom ansökningarna i den ordningen vi får in dem och kan komma att tillsätta tjänsten löpande. Vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt för att öka dina chanser! ????
Om Work System:
Work System utvecklar, säljer och installerar utrustning till lätta transportbilar med stolthet, enkelhet och snabbhet. Företaget grundades 2009 och har växt kraftigt sedan dess. Vi är idag ca 110 medarbetare utspridda över hela Sverige och Europa. Bolaget har tilldelats flera utmärkelse för vår fantastiska tillväxtrea - och har en minst lika spännande tid framför oss!
"Hos oss hittar du inga långa beslutsvägar - och heller ingen hierarkisk organisation. Stolthet, enkelhet, snabbhet, ambassadör och glädje är inte bara våra värdeord - utan något som skapat kulturen och känslan på våra anläggningar och kontor runt om i världen".
Vad kan vi erbjuda dig?
Välkommen till en spännande miljö, i ett företag präglat av entreprenörskap, familjeanda, glädje och ett stort mått av utmaning för dig som är redo att ta nästa steg.
Hos oss är du en viktig del i en framgångsrik resa och får dagligen vara med och påverka. På Work System finns möjligheter till både personlig och karriärmässig utveckling! Vid en anställning har vi en tydlig introduktionsplan och upplärning för att ge dig rätt förutsättningar i din roll.
Vi erbjuder en marknadsmässig lön, vinstdelning, pension, försäkringar, utbildning för utveckling inom din roll, friskvårdsbidrag, friskvårdstid och andra hälsofrämjande aktiviteter. Vi erbjuder även AW, julfester och andra teamaktiviteter i världsklass!
Om rollen som Redovisningsassistent
I tjänsten som Redovisningsassistent på Work System erbjuder vi dig möjligheten att bli en del av vårt team på Ekonomiavdelningen. Här kommer du att stå inför en spännande variation av arbetsuppgifter, med utrymme för personlig utveckling och en balans mellan frihet och ansvar.
Du hanterar och ansvarar bland annat för:
Leverantör- och kundreskontra
Betalningar och avstämning av kassa och bank för både svenska och utländska företag.
Bokning av interimsfordringar
Momsdeklarationer
Koncernavstämningar
Delar av bokslut
Kontroll av interna bokningar
Vidarefakturering av koncernens interna fakturering
Påminnelser
Bokningar av hotell, fika och luncher inför konferenser

I din roll kommer du att ha daglig kontakt med våra interna bolag, kollegor och banker och ansvarar för ekonomiavdelningens gemensamma mail och telefon.
För dig som vill utmanas kommer det med tiden erbjudas möjligheter att driva projekt samt ta större ansvar för våra utländska dotterbolag.
Som Redovisningsassistent på Work System kommer du att arbeta i olika system, där i bland Fortnox, Rillion, Capego, Tripletex, Cognos, WSB, Office-paktet, Pleo och Stripe.
Din profil
För att trivas i rollen är du strukturerad, självständig och initiativtagande. Du trivs med att följa ett klart definierat arbetsmönster på daglig, vecko- och månadsbasis och motiveras av ordning och reda. Du kommunicerar effektivt med både kunder och kollegor. På Work System värderar vi att varje individ tar eget ansvar med målet att gemensamt nå framgång.
I din roll kommer du att hantera betydelsefull information vilket ställer höga krav på din noggrannhet. Du är prestigelös och är inte rädd för att be om hjälp för att komma framåt i ditt arbete. Vi är en social arbetsplats och du är en given del i teamet! Du är en naturlig lagspelare men trivs bra i en självgående roll.
Vi tror att du har:
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från tidigare roller.
Förståelse för ekonomiska processer och flöden.
Erfarenhet av att arbeta med inom olika program och system. Meriterande är om du har arbetat i något/några av de system som vi arbetar inom.

Du har lätt för att kommunicera, och gör detta obehindrat på svenska i tal och skrift
Vi är ett Great Place to Work!
Varje år utvärderar Great Place to Work organisationer för att ge dem ett mått på arbetskultur och sin insats som arbetsgivare. I undersökningen bedömer medarbetarna verksamheten utifrån trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap.
Våra engagerade medarbetare är en av våra viktigaste resurser och viktig bidragande faktor till vår affärsmässiga framgång. Att bli certifierade är en viktig bekräftelse på den familjära känsla, genuina engagemang och stolthet som finns hos oss!
Start: Efter överenskommelse
Arbetstider: måndag-fredag, 8.00-17.00
Plats: Tenhult, Jönköping
Lön: Fast lön + vinstdelning
Övriga förmåner: Vi erbjuder en marknadsmässig lön, utbildningar, pension, försäkringar, friskvårdsbidrag, AW, julfester och andra teamaktiviteter.
Är detta du eller någon du känner?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut - skicka därför in din ansökan direkt här nedan! ????????

Ansök nu

EKONOMISTÄD AB SÖKER REDOVISNINGSASISTENT

Läs mer Jan 15
Vi söker nu en ordningsam och kvalitetsmedveten redovisningsassistent.
Om oss
Ekonomistäd erbjuder total städservice och fastighetsskötsel inriktad mot företag och privatpersoner. Våra kunder är framförallt företag och vi sköter lokalvård i de flesta typer av verksamheter såsom kontor, lager, produktion, butiker, restauranger och hotell. Kvalitet, ansvar och goda relationer till kunder såväl som till personal är viktiga komponenter i detta väletablerade företag. Ekonomistäd grundades 1990 och har en bra utveckling. Vi är certifierade enligt ISO 14001 och ISO 9001.
Om jobbet
I din roll har du helhetsansvaret för löpande redovisning. Du arbetar nära med företagets VD. Du följer utvecklingen inom dina ansvarsområden och därefter utvecklar och förbättrar arbetssätt och rutiner.
Arbetsuppgifter
Löpande arbete i vårt affärssystem Visma Administration
Skatter, deklarationer och momsfrågor
Kund-/samt leverantörsreskontra
Leverantörs- och kundreskontra
Löpande bokföring och redovisning
In-och utbetalningar
Viss kvitto- och utläggsredovisning
Årsavstämning med banken, leasing- och försäkringsbolag
Kontakt med myndigheter och revisorer

Om dig
Du har minst 2 års relevant erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och ansvarsområden.
Du behärskar svensk redovisning med internationella transaktioner.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet är självklarhet.
Vi ser även att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är det viktigt att du har lätt för att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter.
Du är rationell, har en analytisk förmåga och har en strategisk helhetssyn.
God kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att du ska lyckas i din roll.
Vidare ser vi att du har en prestigelös attityd.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


OBS! Vi tar emot ansökan endast via mejl!
Arbetsplatsen: Jönköping
Anställningsvillkor: heltid; tillsvidare, provanställning tillämpas
Tillträde: enligt överenskommelse
Lön: enligt kollektivavtal

Ansök nu

Ekonomi och Administrationsspecialist

Läs mer Nov 20
Om tjänsten: Rely Consulting söker nu en erfaren heltidstjänst inom ekonomi och administration för att stödja flera företag i Bottnaryds industriområde. Denna roll innebär ett brett ansvar över hela ekonomiflödet, från hantering av fakturor och löner till avslutande av bokslut.

Dina huvuduppgifter:
Effektiv hantering av fakturor och löneadministration.
Ansvarig för månads- och årsbokslut, inklusive rapportering och analys.
Självständigt arbete med ekonomiska processer och system.
Administrativa uppgifter och support till företagsledningen.


Vem är du?
Har gedigen erfarenhet inom ekonomi, särskilt bokslutsarbete.
Är självgående, noggrann och har en god förmåga att organisera och prioritera arbetsuppgifter.
Har goda kunskaper i ekonomisystem och MS Office, särskilt Excel.
Utmärkta kommunikationsförmågor på svenska, både muntligt och skriftligt.

Krav:
Relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
B-körkort och tillgång till egen bil för pendling.


Vi erbjuder:
En dynamisk arbetsmiljö med varierande arbetsuppgifter.
Möjligheten att arbeta med flera olika företag och lära känna många aspekter av industrin.
Konkurrenskraftig lön och goda anställningsvillkor.


Är du den drivna och erfarna ekonomispecialist vi söker? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till hiba.jaouni@relyconsulting.se omgående.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Meritmind AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Meritmind AB .

Financial Controller till Kitron, Jönköping

Finansiell controller
Läs mer Mar 27
Motiveras du av att arbeta i en dynamisk internationell miljö? Då är den här tjänsten som Financial Controller en spännande tjänst för dig!
I din roll som controller hos oss ansvarar du för den finansiella rapporteringen samt bidrar till redovisning och bokslut. Du har ett nära samarbete med ekonomiteamet och rapporterar till Finance Manager.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rapportering av prognos och bokslut enligt IFRS
Rapportering av KPI:er
Rapportering cashflow
Delaktig i månads- och årsbokslut
Delaktig i prognos, budget- och analysarbete
Ad hoc-rapporter



Kvalifikationer
Vi söker dig som är väl insatt i redovisning, bokslut och rapportering, gärna med erfarenhet från ett producerande internationellt bolag. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och det är meriterande om du även har arbetet i affärssystemet IFS. Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller har motsvarande förvärvad kunskap som vi bedömer likvärdig. För rollen krävs det att du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
För att trivas i rollen är du en person som motiveras av ett högt tempo med tighta deadlines i en föränderlig miljö. Du tar gärna ansvar för rapporteringen och det är en självklarhet för dig att arbeta proaktivt samt bidra till samarbete i gruppen. Vi värdesätter också din initiativförmåga, flexibilitet och prestigelöshet.


Vad erbjuds du hos oss?
Kitron erbjuder en positiv, utmanande och inspirerande arbetsmiljö. Våra företagsvärderingar: Ansvarstagande, Innovation och Engagemang är viktiga ledord som vi alla lever efter i vårat dagliga arbete. Att vara en del av Kitron innebär att du kommer att ha möjligheter att utveckla dina kunskaper för att nå din fulla potential. En karriär hos oss innebär möjligheter att växa inom ditt arbete, hitta nya sätt att förnya och utveckla dina talanger.


Om Kitron
Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Malaysia, Indien och USA.
Med cirka 3000 högkvalificerade medarbetare tillverkar och levererar vi allt från färdigmonterade kretskort till kompletta slutprodukter för kunder globalt.
På siten i Torsvik, strax söder om Jönköping City, arbetar idag ca 300 medarbetare. Här får du arbeta i fräscha och moderna lokaler och får möjligheten att lära känna många nya, härliga kollegor. Trevlig arbetsmiljö och god hälsa hos våra medarbetare är viktigt för oss och du har tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner.


Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Kitron med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Tiitso, tel 0765-112910 eller Catharina Bülow, tel 0736-531321. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Det innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Vi gör även en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Ekonomikonsult
Läs mer Mar 21
Arbetar du idag som ekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli interimskonsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta?
Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som är erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är;
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag
Kollektivavtal
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Generöst friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Kollegor med härlig stämning och mycket skratt!



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping, Jönköping och Uppsala. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Talent Acquisition Specialist Josefine Westman på josefine.westman@meritmind.se, 076-417 68 55
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Controller till Meritmind, Jönköping

Controller
Läs mer Dec 22
Våra konsulter gör ett strålande jobb ute hos våra kunder och därför är det hög efterfrågan på dem och deras kompetens. Vi behöver därför bli fler och nu är efterfrågan extra hög på Controller med olika inriktning, bland annat inom business controlling, financial controlling och IT-controlling.
Konsultrollen innebär en chans att utvecklas som Controller på kort tid genom uppdrag av olika karaktärer. Du blir en stor tillgång för våra kunder och med ditt driv och din vilja att leverera bidrar du till Meritminds mål – att hjälpa människor och företag till framgång.
Många av uppdragen innebär start omgående så för dig som är tillgänglig redan nu är möjligheten stor att du snabbt får ett uppdrag hos någon av våra kunder. Har du F-skatt och vill bli associerad konsult är du också varmt välkommen att skicka in din ansökan.


Exempel på ansvarsområde i rollen som Controller:
Bokslut, budget och prognosarbete
Löpande analyser och uppföljning av ekonomiska utfall
Verksamhetsuppföljning och kostnadskontroll
Arbeta med projekt inom ekonomi och IT
Kontinuerligt utveckla och förbättra processer och rutiner
Vara stöd till affärsområdeschefer, ledningsgrupp och VD



Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet från controllerområdet. Du har med fördel erfarenhet från produktion och tillverkande industri då vi har flertalet kunder inom det området. Utöver det ser vi att du är bokslutssjälvständig, har jobbat med budget, prognos, resultatuppföljning, analys och rapportering. Du har även stor erfarenhet från olika affärssystem och har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som ekonomikonsult hos Meritmind stimuleras av att möta nya människor och miljöer. Din analytiska förmåga och ditt intresse för redovisning innebär att du håller dig uppdaterad med det senaste och kan utnyttja dina kunskaper till effektiv problemlösning. Slutligen är du en person som trivs med teamarbete och vill vara med och skapa värde och bidra till våra kunders lönsamhet och tillväxt.


Om Meritmind
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef: på mail: louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske sporadiskt under sommarperioden. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
· Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Ekonomichef till producerande bolag i Småland

Ekonomichef
Läs mer Dec 28
Nu söker vi åt kunds räkning en Interim ekonomichef till ett känt bolag i Småland. Som ekonomichef ansvarar du för helheten vilket inkluderar allt löpande ekonomiarbete, månadsrapporter, resultat till ledningsgruppen, årsredovisning och analys.


Huvudsakliga arbetsuppgifter som interim Ekonomichef
• Löpande ekonomiarbete
• Månadsrapporter
• Resultat till ledningsgruppen
• Årsredovisning
• Analys


Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har senior erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med samtliga delar inkluderade. Vi ser det som en fördel om du har en högskoleexamen inom ekonomi och tidigare erfarenheter från produktionsbolag. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift och är även van att arbeta i Excel samt i större affärs- och ekonomisystem. (Med fördel Monitor)


Personliga egenskaper:
Rollen som ekonomichef präglas mycket av att vara trygg i sina ekonomikunskaper och äga sina processer. För att trivas behöver du ha både driv och vara en självgående person med erfarenhet.


Om företaget: Stort produktionsbolag


I detta konsultuppdrag samarbetar kunden med Meritmind.
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk inom ekonomi. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se


Ansökan:
För mer information om konsultuppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef:
Louice Silvärn på 070–1660859 eller mail louice.silvarn@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV och det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimskonsulter inom ekonomi till Meritmind Jönköping

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 24
Arbetar du idag som redovisningsekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli anställd konsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind interim kanske något för dig! Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder i Jönköping på interimskonsulter inom ekonomiområdet. Har du eget bolag med F-skattesedel eller går i tankar om att börja konsulta?
Vi stärker nu upp vårt konsultteam och söker dig som erfaren ekonom för intressanta konsultuppdrag i varierade bolag och branscher. Som interimskonsult på Meritmind går du ut i uppdrag som redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, koncernredovisare, ekonomichef, Business Controller eller Financial Controller beroende på din kompetens och kundens behov. Meritmind erbjuder både anställning och möjlighet att vara underkonsult.


Dina arbetsuppgifter som konsult varierar beroende på konsultuppdragets utformning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning är;
Löpande redovisning och avstämningar
Självständiga månads- och periodbokslut
Årsbokslut samt årsredovisning
Koncernredovisning
Moms- och skattedeklarationer
Analys och rapportering
Budget- och prognosarbete
Förbättringar och utveckling av redovisningsfunktionen



Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande och flerårig erfarenhet från olika roller inom ekonomiområdet, gärna med självständigt bokslutsarbete. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är van användare av större ekonomi-/affärssystem och om du har goda kunskaper i Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du en affärsorienterad, proaktiv och analytisk problemlösare som kontinuerligt söker förbättringspotential samt har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vidare tycker du om att arbeta mot deadlines och har en god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen som interimskonsult ser vi även att du har en prestigelös inställning, är serviceinriktad och ansvarstagande samt stimuleras av att möta nya miljöer.


Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind
En trygg tillsvidareanställning med fast lön både under och mellan uppdrag
Kollektivavtal
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Generöst friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Kollegor med härlig stämning och mycket skratt!



Om Meritmind
Meritmind är marknadsledande inom kvalificerade tjänster inom ekonomi samt bank, finans och försäkringsområdet. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Linköping och Jönköping. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på?www.meritmind.se
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer), ”Snabbväxare” på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och vd, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till ”Årets företagerska” under Beautiful Business Award 2011, blev nominerad till ”Alla tiders entreprenör” av Svenska Dagbladet (2014) och har utsetts till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer 2014, 2015, 2016 och 2017.
Låter detta intressant men du har ännu inte tagit steget mot att börja arbeta som konsult kan du läsa mer via vår hemsida här; https://meritmind.se/interim/jobba-som-underkonsult/ och https://meritmind.se/jobba-som-konsult/


Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta
Konsultchef, Anna Henebäck på anna.heneback@meritmind.se, 076-495 42 24
Konsultchef, Louice Silvärn på louice.silvarn@meritmind.se, 070-166 08 59
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundansvarig till Meritmind, Jönköping

Utesäljare
Läs mer Okt 4
Vill du hjälpa våra kunder till framgång inom ekonomiområdet?
Till vårt härliga team i centrala Jönköping söker vi nu en kundansvarig som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa.
Vi står inför en spännande digital utveckling och vi behöver förstärkning i vår organisation med en driven kundansvarig som trivs i möten med kunder och med att göra affärer.
Du kommer att utgå från Meritminds kontor i centrala Jönköping och rapporterar till regionchef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som kundansvarig:
Bygga nära relationer med dina kunder och uppnå dina säljmål med eget budgetansvar
Bidra till utveckling, nytänkande och energi till hela säljteamet?inom Meritmind
Identifiera samt bidra till att vidareutveckla våra kunders ekonomifunktioner och bistå med våra tjänster inom interim, bemanning, rekrytering och förändringsledning
Omvärldsbevakning av ekonomimarknaden inom olika branscher och på ett konsultativt sätt stödja våra kunder i strategiska beslut



Kvalifikationer och erfarenhet:
För att lyckas i rollen har du några års erfarenhet av relationsbyggande B2B-försäljning. Akademisk examen inom ekonomi är starkt önskvärt. Vidare ser vi en fördel om du har erfarenhet från en operativ ekonomroll. Vi söker dig som är affärsinriktad, uppmärksam och en lyhörd lagspelare med god förmåga att kunna anpassa erbjudanden mot kundens behov och önskemål. Vidare ser vi att du kommunicerar med lätthet på svenska och engelska i både tal och skrift. Dessutom behöver du ha körkort eftersom våra kunder finns i regionen.
Personliga egenskaper:
Som kundansvarig lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen är du trygg i dig själv och drivs av att utifrån kundnytta hitta och utveckla affärsmöjligheter.
Du har ett förtroendeskapande sätt där lyhördhet och nyfikenhet är ledord. Självklart har du en hög energinivå och trivs med att arbeta både självständigt och i team.
Vad erbjuder vi dig?
Vi är ett entreprenörsdrivet bolag som drivs av tillväxt i kombination med kvalitet och glädje
Flexibla arbetstider och möjlighet att styra sin vardag
Möjlighet att vara med i utvecklingsprojekt inom och utanför ditt arbetsområde
Roliga hälsofrämjande aktiviteter
Kompetensutveckling, via vår utbildningsportal
Konferenser, fester och kick-offer
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
Attraktivt friskvårdsbidrag



Placeringsort: Jönköping
Om Meritmind:
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi har ett starkt varumärke, är marknadsledande inom vår nisch och erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda, omsätter ca en halv miljard och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Linköping och Jönköping. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta regionchef Catharina Bülow på 0736-531 321 eller catharina.bulow@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till denna adress: rekrytering.jonkoping@meritmind.se

Ansök nu