Jönköping: Verksjurist till växt- och kontrollavdelningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Verksjurist till växt- och kontrollavdelningen i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-29 // Varaktighet: Heltid

Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1800 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs

Växt- och kontrollavdelningens uppdrag är fokuserat på växter och miljöfrågor inom jordbruk och trädgårdsnäringen. Vi arbetar inom ett flertal sakområden såsom växtskydd, växtnäring, genteknik, foder, ekologisk produktion och utsäde. Genom vårt uppdrag bidrar avdelningen till att Sverige har en konkurrenskraftig och hållbar matproduktion samt ett gott skydd av växter och djur. Avdelningen arbetar brett med regel-, främjande-, och kontrolluppdrag samt certifiering. Verksjurister på avdelningen hör organisatoriskt till miljöregelenheten.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksjurist består ditt uppdrag av att bidra till att verksamheten är juridiskt kvalitetssäkrad, men också att utveckla det juridiska arbetet på avdelningen. Avdelningens verksjurister ansvarar tillsammans för det juridiska arbetet på avdelningen, vilket exempelvis kan vara att
• bidra med juridisk service till medarbetare och chefer på avdelningen genom att bland annat svara på frågor om förvaltningsrätt, processrätt, offentlighet och sekretess, dataskyddslagstiftning samt saklagstiftning som är specifik för avdelningen, såsom exempelvis miljörätt.
• arbeta proaktivt med vägledning och information samt med utveckling av rutiner och processer
• delta i projekt/uppdrag, exempelvis regeringsuppdrag på avdelningen
• göra rättsutredningar
• kvalitetsgranska föreskrifter, avtal och beslut

Sammantaget har du som verksjurist en viktig roll i att avdelningens verksamhet kvalitetssäkras och utvecklas. Tjänsten inleds med ett introduktionsprogram för att du på bästa sätt ska vara rustad för att bidra till ett gott resultat. Du deltar på forum för erfarenhetsutbyte med verksjurister från andra avdelningar och chefsjuristen där aktuella frågor tas upp.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har svensk juris kandidatexamen/juristexamen (180 poäng/270 högskolepoäng) samt flerårig erfarenhet som jurist i offentlig förvaltning. Vi ser det som särskilt meriterande om du har notarietjänstgöring. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av arbete med miljörätt, EU-rätt, lagstiftningsarbete eller annat juridiskt utvecklingsarbete.

Du är van vid att arbeta med komplexa frågor och känner dig trygg i metoder för att analysera och bryta ner problem. Vidare är det viktigt att du har väl utvecklade förmågor till att kommunicera och samarbeta, eftersom tjänsten innebär många kontaktytor. Arbetet innebär inte sällan olika avvägningar och hänsynstaganden. I detta visar du ett gott omdöme och du är trygg i att stå för de juridiska bedömningar du gör. Som person bör du trivas i en krävande och dynamisk miljö där tempot tidvis är högt och ställer krav på snabba beslut.

Intervjuer planeras att hållas efter semesterperioden.
Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping. Möjlighet finns att teckna överenskommelse om distansarbete, viss del av arbetstiden.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Verksjurist

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Verksjurist.

Avdelningsjurist till Inspektionen för vård och omsorg

Läs mer Feb 21
Vill du göra samhällsnytta och bidra till en säkrare vård och omsorg genom att utveckla den statliga tillsynen och tillståndsprövningen? IVO driver ett utvecklingsarbete som bland annat handlar om att stärka rättstillämpningen och öka enhetligheten. Vi söker nu avdelningsjurister med placering på något av IVO:s kontor över landet. I denna rekrytering kommer en eller flera avdelningsjurister att rekryteras.

Uppdraget
Det juridiska arbetet på myndigheten utförs av rättsenheten tillsammans med kvalificerade jurister, så kallade avdelningsjurister som arbetar nationellt och är placerade vid de olika avdelningarna på IVO. Som avdelningsjurist blir du en nyckelperson i arbetet med en stärkt rättstillämpning och hantering av kvalificerade juridiska frågor. Du har ett särskilt fokus på utveckling och kvalitetssäkring av myndighetens beslut i kärnverksamheten, i syfte att verksamheten ska bedrivas enhetligt, effektivt och strategiskt. Du fungerar som verksamhetens stöd i juridiska frågor och deltar i den slutliga handläggningen av beslut inom olika ärendeslag. Du rapporterar till chefsjuristen och ingår i operativa ledningsgrupper utifrån det eller de ärendeslag du arbetar med. Du är kontaktperson gentemot de biträdande chefsjuristerna och övriga avdelningsjurister samt juristerna på rättsenheten.

Vi söker dig som har

• juristexamen
• flerårig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på svensk myndighet
• aktuell erfarenhet av att utveckla det juridiska arbetet på myndighet och förmåga att leda andra
• erfarenhet av att arbeta i en konsultativ roll
• mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du också har

• erfarenhet och kunskap om regelverk inom IVOs verksamhetsområden
• erfarenhet av arbete i domstol som assessor eller motsvarande
• erfarenhet av juridiskt arbete på Regeringskansliet.

Vi söker förändrings- och utvecklingsorienterade och erfarna jurister som vill vara med och driva och genomföra utvecklingsarbetet vid myndigheten. Samarbetsförmåga och flexibilitet är viktiga förutsättningar för arbetet. Du har förmåga att skaffa överblick och anpassa arbetsinsatsen till behovet i varje enskilt fall. I rollen som avdelningsjurist ger du kvalificerat juridiskt stöd till chefer och kollegor, både jurister och icke-jurister. Det är därför viktigt att du trivs i en konsultativ roll och att du har lätt för att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. Du har en god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer i ditt arbete. Vi ser att du är strukturerad och har god analytisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Arbetet innebär en del resor och det är därför en fördel om du har B-körkort.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. 

Ansökan
Du ansöker genom att bifoga ditt CV och personliga brev. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Sista ansökningsdag är 7 mars.

Om du har frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta vår chefsjurist Karin Lewin (se kontaktuppgifter nedan) alternativt avdelningschefen på avdelning Mitt, Peder Carlsson, 010-788 56 43, eller avdelningschefen för avdelning Nord, Marie Åberg, tel 010-788 57 97.

IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har ca 800 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning, analys, planering och kommunikation samt verksamhetsstöd är placerade i Stockholm, liksom generaldirektörens stab.

Ansök nu

Chefsjurist Skogsstyrelsen

Läs mer Aug 18
Vi söker nu en chefsjurist till Rättsenheten på Skogsstyrelsen.

Hos oss får du möjlighet att arbeta med utmanande och aktuell juridik och vara med i rättsutvecklingen avseende skogliga frågor.

På Rättsenheten arbetar enhetschef, chefsjurist, biträdande chefsjurist och 12 verksjurister placerade i Jönköping, Skövde, Borås, Göteborg och Växjö. Enhetschefen blir din närmaste chef och den biträdande chefsjuristen blir en av dina närmaste kollegor där ni förutsätts hjälpas åt.

Dina arbetsuppgifter   
I huvudsak handlar chefsjuristarbetet om att på bredden ge juridiskt stöd i frågor gällande skoglig rätt, miljörätt, artskydd, förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess, föreskriftsarbeten, frågor om avtal och överenskommelser med andra myndigheter samt digitalisering.

Chefsjuristen och de andra juristerna stöttar myndighetens beslutsfattare, specialister och handläggare. Stundtals är det frågan om komplexa ärenden som ibland kräver ett nytänkande kopplat till bland annat bedömningsfrågor och beslutsfattande.

I rollen ingår att ge juridiskt stöd för Skogsstyrelsens räkning även till externa såsom departement och andra myndigheter.

Du kommer att vara delaktig i arbetet med att ta fram, utveckla och hålla i pågående teamarbeten inom Rättsenheten.

Arbetsuppgifterna i sig ställer stora krav på din förmåga att kombinera chefsjuristskapet med mjuka värden. Du som chefsjurist behöver ha framåtanda och vanan av att lösa arbetsuppgifter med stort fokus eftersom du kommer spela en huvudroll i att bedriva och säkerställa att myndighetens arbete utvecklas rättssäkert såväl som effektivt.

Fler spännande utmaningar väntar oss i en föränderlig värld avseende bland annat EU-rätt och dess påverkan på vår verksamhet!

Kvalifikationer
Du som söker ska ha juristexamen och flerårig erfarenhet av juridiskt arbete vid myndighet och domstol eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi förutsätter att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Som kvalificerad chefsjurist behöver du ha erfarenhet av praktiskt arbete med för oss relevanta rättsområden vilka också ska anknyta till nedan uppräknade arbetsuppgifter:

- Vara myndighetsledningens och generaldirektörens juridiska stöd liksom verksjuristernas bollplank
- Arbeta i den nationella ledningsgruppen som leds av generaldirektören och där aktivt bidra med juridiska perspektiv och kunskap
- Ansvarig utgivare för Skogsstyrelsens författningssamling och ha det övergripande ansvaret för myndighetens föreskrifter och allmänna råd
- Ge råd angående nationellt viktiga och strategiska mediafrågor och känna dig bekväm med att vara kontaktperson avseende aktuella rättsfrågor
- Hantera myndighetens interna och externa visselblåsarfunktion
- Ledamot i myndighetens personalansvarsnämnd
- Skriva PM/rättsutredningar och göra juridiska bedömningar i större juridiska frågeställningar ofta med EU-rättslig anknytning. Du behöver därför ha deltagit i att ha gjort djupgående rättsliga analyser och ha förmågan att överblicka hela rättsområden och gjort analyser utifrån det
- Utveckla rutiner och arbetssätt genom framtagandet av verksövergripande styrande och stödjande dokument
- Inneha rollen som processanvarig och processförvaltare för flertalet interna processer
- Erfarenhet av att ha medverkat i projekt, regeringsuppdrag och i att skriva remissvar/svar till departement och andra myndigheter och därmed vara väl förtrogen även med externa kontakter

Vi ser också att du behöver vara en kommunikativ och tillitsfull person med mycket god samarbetsförmåga. Vidare har du hög integritet, är väl förtrogen och bekväm i rollen som statsanställd på en förvaltningsmyndighet.

Avslutningsvis förutsätts du ha mycket goda juridiska kunskaper inom skogliga frågor och framför allt inom Skogsvårdslagens och miljöbalkens område. Goda kunskaper om artskydd, EU-rätt och förvaltningsrätt är också viktigt. Det är meriterande om du tidigare arbetat med angivna arbetsuppgifter och rättsområden och särskilt om du också arbetat som chefsjurist eller i en liknande roll.

Ansökan 
Välkommen med din ansökan senast den 8 september 2023. 

Kontakt  
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Martina Trygg, avdelningschef för administrativa avdelningen, telefon 036-35 93 00.

Sofia Österdahl för SACO 070-395 39 43 och Rickard Åman för ST 036-35 93 00.

 





Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i den statliga värdegrunden som består av principerna objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Vi erbjuder bland annat möjlighet till distansarbete, förtroendearbetstid och friskvårdsbidrag. Som myndighet har vi även generösa semester- och föräldravillkor. 


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.skogsstyrelsen.se/

Ansök nu

Verksjurist till djuravdelningen

Läs mer Jul 5
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1800 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs

Djuravdelningens uppdrag är att skapa goda förutsättningar för en hållbar och konkurrenskraftig jordbruksnäring, miljö, djurhållning och livsmedelsproduktion. Sverige har höga ambitioner inom djurskydds-, djurhälso- och smittskyddsarbetet, inte minst i syfte att verka för en låg användning av antibiotika och motverka resistensutveckling. Målet är att Jordbruksverket i samarbete med andra aktörer ska leda utvecklingen inom dessa områden.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksjurist består ditt uppdrag av att bidra till att verksamheten är juridiskt kvalitetssäkrad, men också att utveckla det juridiska arbetet på avdelningen. Avdelningens verksjurister ansvarar tillsammans för det juridiska arbetet på avdelningen, vilket exempelvis kan vara att:

• bidra med juridisk service till medarbetare och chefer på avdelningen genom att bland annat svara på frågor om förvaltningsrätt, processrätt, offentlighet- och sekretess, dataskyddslagstiftning samt saklagstiftning på djurområdet
• arbeta proaktivt med vägledning och information samt med utveckling av rutiner och processer
• delta i projekt/uppdrag, exempelvis regeringsuppdrag på avdelningen
• kvalitetsgranska föreskrifter, avtal och beslut
• göra rättsutredningar

Sammantaget har du som verksjurist en viktig roll i att avdelningens verksamhet kvalitetssäkras och utvecklas. Tjänsterna inleds med ett introduktionsprogram för att du på bästa sätt ska vara rustad för att bidra till ett gott resultat. Du deltar på forum för erfarenhetsutbyte med verksjurister från andra avdelningar och chefsjuristen där aktuella frågor tas upp.


KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har svensk juris kandidatexamen/juristexamen (180 poäng/270 högskolepoäng) samt flerårig erfarenhet som jurist i offentlig förvaltning. Vi ser det som särskilt meriterande om du har notarietjänstgöring. Det är även meriterande med erfarenhet av arbete med EU-rätt, lagstiftningsarbete eller annat juridiskt utvecklingsarbete.

Du är van vid att arbeta med komplexa frågor och känner dig trygg i metoder för att analysera och bryta ner problem. Vidare är det viktigt att du har väl utvecklade förmågor till att kommunicera och samarbeta, eftersom tjänsten innebär många kontaktytor. Arbetet innebär inte sällan olika avvägningar och hänsynstaganden. I detta visar du ett gott omdöme och integritet för att stå för de juridiska bedömningar du gör. Som person bör du trivas i en krävande och dynamisk miljö där tempot tidvis är högt och ställer krav på snabba beslut.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping. Möjlighet finns att teckna överenskommelse om distansarbete, viss del av arbetstiden.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Ansök nu

Kvalificerade jurister sökes som internationella samordnare

Läs mer Maj 5
Vill du bidra i vårt arbete med att utveckla rättsväsendet i andra länder och samtidigt skapa positiva mervärden för Sveriges Domstolar? Då ska du komma och arbeta med oss.

Vad innebär arbetet?
Som internationell samordnare på Domstolsverket kommer du vara en viktig del av en enhet som ansvarar för att planera, driva och utveckla Sveriges Domstolars internationella verksamhet. Du kan bli en av våra projektledare i utvecklingssamarbetet, vilket innebär att du får planera, leda och följa upp arbetet i våra längre utvecklingsprojekt samt samordna kortare internationella insatser av olika slag. Du kan även komma att medverka i utarbetandet av nya projektförslag. Du kommer också få arbeta med vår fredsfrämjande verksamhet/ internationell civil krishantering, som inrymmer stöd genom personalbidrag till EU:s insatser i länder som nyligen varit drabbade av krig eller konflikt.

Arbetet innebär många och nära kontakter med domstolar och övriga myndigheter inom bl.a. rättsväsendet samt med Sida och Regeringskansliet. Det medför även resor både inom Sverige och utomlands. Placeringsorten kan vara Jönköping eller Stockholm. En stor del av arbetet bedrivs på engelska.

Vem är du?
Du är jurist (med juristexamen eller motsvarande) och har antingen genom domarutbildning eller annat arbete inom Sveriges Domstolar eller på något annat sätt skaffat dig en mycket god kännedom om verksamheten i svenska domstolar. Du kan arbeta självständigt och har gärna genomgått projektledarutbildning eller har erfarenhet av att leda arbete i projektform. Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Som person är du social, samarbetsinriktad och har en väl utvecklad förmåga att knyta och förvalta kontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av internationellt utvecklingssamarbete eller fredsfrämjande/internationell civil krishantering. Har du tidigare deltagit i internationella biståndsinsatser inom rättssektorn värdesätts detta särskilt. Det är också värdefullt om du har kunskaper om Sida, EU, FN och andra liknande organisationer samt erfarenhet av samverkan mellan myndigheter. Ytterligare språkkunskaper värdesätts också, liksom erfarenhet av arbete eller studier utomlands.

Vilka är vi?
Enheten för internationella relationer är en av tre enheter på Rättsavdelningen. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap där arbetsglädje, engagemang, tillit och ansvarstagande är viktiga ledord. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö.

Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Mer information om Domstolsverket finns på http://www.domstol.se.

Övrigt
Det finns två lediga anställningar - ett vikariat och en tillsvidareanställning (alternativt tidsbegränsad anställning upp till sex år om du är assessor). Ange i din ansökan vilken/vilka anställningar du är intresserad av.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Statens Jordbruksverk

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Statens Jordbruksverk .

Vi söker dig som vill arbeta med löneadministration

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Maj 10
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1750 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs



ARBETSUPPGIFTER
Är du nyfiken på ett nästa steg och har erfarenhet av löneadministration i en större organisation? På vår ekonomienhet hanterar vi löner och ersättningar för Jordbruksverket inklusive Distriktsveterinärerna och nu söker vi dig som vill arbeta med löneadministration och samtidigt utvecklas och lära dig nytt.

Du kommer att vara en del av vårt löneteam på fyra personer. Tillsammans arbetar vi för att stötta vår verksamhet i lönerelaterade frågor inom Jordbruksverket och Distriktsveterinärerna. Löneteamet ansvarar för beräkning, beredning och utbetalning av ca 1 800 löner, support i lönerelaterade frågor från organisationen, administration av intyg och arbetsgivarintyg, kontakter med myndigheter, exempelvis Försäkringskassan samt övriga relaterande ärenden såsom policy, försäkringar och avtalsfrågor. Rollen innebär också att kontinuerligt arbeta för att effektivisera och öka digitaliseringen av löneadministrationen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom löneadministration och minst två års arbetslivserfarenhet inom löneadministration. Arbetet ställer krav på god datorvana och att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetet i Agresso/ERP och har kunskap inom Villkorsavtalen de statliga centrala kollektivavtalen.

För att passa i rollen tror vi att du har en ambitiös vilja att driva ditt arbete framåt, både självständigt och i samarbete med kollegor. Vidare trivs du med att arbeta mot såväl egna mål som gruppens gemensamma målsättningar. Du har förmåga att strukturera och planera ditt arbete väl, i en stundtals föränderlig miljö. Då arbetet innefattar intern support är det av stor vikt att du har en tillmötesgående inställning och har lätt för att sätta dig in i andra situation och behov.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Ansök nu

Veterinär till Distriktsveterinärerna Huskvarna

Veterinär
Läs mer Apr 26
Är du beredd att jobba i en samhällsbärande verksamhet? Är du en person som vill vara med och skapa något nytt och utveckla vår verksamhet för att möta framtida behov? Då är detta en spännande utmaning.

För att alla djur i Sverige ska få förutsättningar att leva ett så bra liv som möjligt finns Distriktsveterinärerna. Med beredskap dygnet runt, mottagningar över hela landet och unik kunskap om djurhälsa bidrar vi till sundare djur och ett tryggare liv. Som distriktsveterinärer arbetar vi på uppdrag av privatpersoner, företag och myndigheter. Vi erbjuder samhällsbärande tjänster för akut djursjukvård, smittskydd och förebyggande insatser för en god djurhälsa. Alltid med fötterna på jorden och hjärtat på rätt ställe. Distriktsveterinärerna är en del av Jordbruksverket.

ARBETSUPPGIFTER
Till vår mottagning i Huskvarna söker vi nu en distriktsveterinär för att jobba med alla djurslag men framförallt med häst. Vi behandlar samtliga djurslag och inledningsvis kommer du ha en viktig roll då du tillsammans med kollegor formar vår verksamhet och etablerar kundrelationer för framtiden i Huskvarna och Jönköping med omnejd. Har du specialkompetens inom häst som t ex internmedicinska utredningar, tandbehandlingar, kastrationer, besiktningar med mera så ser vi det som meriterande.

Under beredskapen förekommer akutsjukvård på alla djurslag, tex sårskador, kolik och förlossningar. Ingen dag är den andra lik då vi arbetar med varierande djurslag och åkommor. Dina åsikter och idéer är viktiga för att föra oss framåt och det är vi tillsammans som utvecklar verksamheten varje dag. Din trygghet är vår högsta prioritet. Vi jobbar därför med ständiga förbättringar i vår arbetsmiljö. Du ska som person vara serviceinriktad och tycka om kundkontakter i din vardag. Vi värdesätter också ditt goda omdöme.

Du har ett stort stöd av kollegor som är måna om att ta hand om nya kollegor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är självgående och tar ansvar för din uppgift samtidigt som du har lätt för att samarbeta och ser värdet i gott samarbete. Du är dessutom noggrann, ordningsam och lojal. Du behöver vara en lagspelare som anpassar dig till gruppen och har en god kommunikativ förmåga.

Hos oss är aldrig den ena dagen den andra lik, du ska trivas med att vara en del av en händelsestyrd verksamhet och kunna anpassa dig efter vad situationen kräver. Som veterinär är du drivande och framåt och tänker gärna i nya banor. Du uppskattar kundkontakter och trivs med att låta kunden vara i fokus.

I din roll som veterinär visar du på gott omdöme genom förmåga att göra korrekta prioriteringar utifrån situationens behov och du är mån om att göra ett bra jobb, du är inte rädd för att fråga om hjälp när situationer kräver det.

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet, social kompetens och söker en medarbetare som värdesätter gott samarbete och bidrar till teamkänsla.
Svensk veterinär legitimation och B-körkort är ett krav.

Vill du ingå i ett team med hög kompetens där vi tillsammans gör skillnad?
Välkommen med din ansökan redan nu, vi hanterar ansökningarna löpande.

ÖVRIGT
Vi bryr oss om vår personal. Därför ger vi alla medarbetare inom Distriktsveterinärerna möjlighet att ta del av olika förmåner. Några exempel är 28-35 dagar semester beroende på din ålder, löneväxling, friskvårdsbidrag och företagshälsovård. För dig som förälder har vi bra villkor för att hitta en bra balans mellan arbetsliv och familjeliv, vi erbjuder bland annat föräldrapenningtillägg och möjlighet att reducera din arbetstid fram till dess att barnet är tolv år.

Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare.

Vårt arbetsspråk är svenska och våra tjänster kräver att du behärskar svenska i både tal och skrift.

Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har Distriktsveterinärerna tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Hos Distriktsveterinärerna använder vi e-rekrytering genom Offentliga Jobb för att effektivisera och kvalitetssäkra arbetet med ansökningshandlingarna. När du en gång fyllt i dina uppgifter kan du enkelt söka andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen.

Tack för att du söker genom Offentliga Jobb!

Ansök nu

Handläggare till djurinförselenheten

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 8
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1750 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs

Djuravdelningens uppdrag är att skapa goda förutsättningar för en hållbar och konkurrenskraftig jordbruksnäring, miljö, djurhållning och livsmedelsproduktion. Sverige har höga ambitioner inom djurskydds-, djurhälso- och smittskyddsarbetet, inte minst i syfte att verka för en låg användning av antibiotika och motverka resistensutveckling. Målet är att Jordbruksverket i samarbete med andra aktörer ska leda utvecklingen inom dessa områden.

ARBETSUPPGIFTER
Djurinförselenheten arbetar med frågor kopplade till införsel av levande djur och avelsmaterial. Enheten är drygt ett år gammal och består i dagsläget av tolv medarbetare. Nu vi vill utöka bemanningen genom att både bredda och stärka vår kompetens. Hos oss finns det stora möjligheter till utveckling, i en verksamhet under utveckling, med spännande och högaktuella frågor!

Våra frågor rör alla djurslag och alla typer av verksamheter med djur. Du kommer att ha daglig kontakt med djurhållare som antingen håller djur för hobby som sällskapsdjur och hästar, eller yrkesmässigt som lantbruks- försöks- eller djurparksdjur. Du kommer också att hjälpa privata djurhållare och verksamhetsutövare med svar på frågor om vad som gäller för att få ta in djur i landet, från alla länder i världen.

Vidare har du daglig kontakt med andra myndigheter som t.ex. Tullverket och Länsstyrelserna, samt med veterinärkliniker och branschorganisationer. I de kontakterna har du ofta en rådgivande roll, ex. som stöd till veterinärer som utfärdar djurhälsointyg inför djurs resa.

Jordbruksverkets uppdrag omfattar att se till att djur inte förs in i landet i strid mot gällande regelverk då de i sådana fall kan utgöra en risk för att sprida smittsamma sjukdomar. I dina arbetsuppgifter ingår därför att fatta beslut om vad som ska ske med djur som stoppats vid Sveriges gränser, eller påträffas i landet efter att ha förts in illegalt. Dessa ärenden är händelsestyrda och ställer krav på att du kan ta ställning under tidspress med bibehållen rättssäkerhet.

Enhetens andra ansvarsområden är av mer långsiktig, strategisk, och utredande karaktär som arbete med lagstiftning på nationell och EU-nivå. Du kommer att få samarbeta förebyggande, ibland även brottsförebyggande, med andra myndigheter nationellt och i andra länder både inom och utanför EU. Du deltar i, eller tar fram underlag till möten inom EU eller andra internationella sammanhang. Du skriver underlag till regeringskansliet eller andra myndigheter i frågor som enheten arbetar med.

Ytterligare arbetsuppgifter i din roll hos oss är handläggning av olika typer av ärenden, t.ex. ansökningar om införseltillstånd eller undantag från gällande bestämmelser.

I tjänsten förekommer resor, både i Sverige och i vissa fall till andra länder, främst inom EU.

Tjänsterna är tidsbegränsade på ett år.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete på myndighet och myndighetsutövning. Du har även erfarenhet från arbete med smittsamma djursjukdomar. Det är meriterande om du har erfarenhet av frågor gällande införsel av djur och avelsmaterial. Det är därutöver meriterande om du har vana att kommunicera ingripande beslut. Grundläggande är att du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift, samt att du talar och skriver obehindrat på engelska.

En förutsättning är att du är stabil i dig själv, och kan bibehålla lugn och handlingsförmåga även i stressade situationer. Detta är av särskild vikt då du kommer att ställas inför att föredra och meddela mycket ingripande beslut, exempelvis beslut om att avliva djur.
Vidare är du kreativ på så vis att du har lätt för att tänka i nya banor och ser olika lösningar på problem. Denna förmåga kommer att tjäna dig väl när det kommer till organisatoriska förbättringar av t.ex. rutiner och processer. Du är samarbetsorienterad och prioriterar det gemensamma målet framför det individuella.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga förmågor vid tillsättning av båda tjänsterna.

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Ansök nu

Handläggare till försöksdjursenheten

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 23
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1750 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs

Djuravdelningens uppdrag är att skapa goda förutsättningar för en hållbar och konkurrenskraftig jordbruksnäring, miljö, djurhållning och livsmedelsproduktion. Sverige har höga ambitioner inom djurskydds-, djurhälso- och smittskyddsarbetet, inte minst i syfte att verka för en låg användning av antibiotika och motverka resistensutveckling. Målet är att Jordbruksverket i samarbete med andra aktörer ska leda utvecklingen inom dessa områden.

ARBETSUPPGIFTER
På försöksdjursenheten ansvarar vi för de nationella djurskyddsbestämmelserna och de olika typer av tillstånd och godkännanden som krävs för försöksdjursverksamhet i Sverige. Vi arbetar även med internationella försöksdjursfrågor och ansvarar för vägledningar till kontrollmyndigheterna. Totalt arbetar 13 medarbetare på enheten.

Du kommer att ingå i förvaltningsteamet på enheten och här jobbar idag tio medarbetare. Teamets ansvarsområden är brett och dina arbetsuppgifter kommer att variera därefter.

I rollen ingår i huvudsak handläggning av olika ärendetyper bland annat förhandsgodkännande och godkännande av försöksdjursanläggningar, verksamhetstillstånd och anläggningar för genmodifierade djur.

Det kan också bli aktuellt att delta i utformning av regelverk, utredningar och i arbetet med att utbilda de regionala försöksdjursetiska nämnderna.

Arbetet med frågor inom försöksdjursenhetens ansvarsområden innebär mycket kontakt med våra kunder som är forskare, universitet, andra myndigheter och intresseorganisationer. Kontakten innebär exempelvis att svara på frågor och att vägleda kunderna rätt, men också att vara med och utveckla våra samarbeten och verksamhet.

Vi söker nu ytterligare en kollega till teamet under en period med bakgrund av en kommande föräldraledighet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning inom naturvetenskap, eller att du är husdjursagronom. Alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket såväl skriftligen som muntligen och har goda kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har arbetat inom försöksdjursområdet, har vana av arbete med regelverk och/eller myndighetsutövning. Har du erfarenhet av förprövning är det också meriterande.

I denna rekrytering läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är strukturerad. Du är trygg som person och har förmåga att göra egna prioriteringar. Vidare är du samarbetsorienterad och bidrar till ett gott arbetsklimat.

Varm välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Ansök nu

Teamledare och portföljledare med fokus på agil utveckling

Teamledare
Läs mer Apr 30
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1750 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en teamledare tillika portföljledare till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten. Enheten har idag totalt ca 25 medarbetare och konsulter som arbetar med Jordbruksverkets digitala arbetsplats samt med utveckling, implementation och förvaltning av webbplatser, samarbetsytor och standardsystem.
Hos oss får du som teamledare och portföljledare arbeta med både nyutveckling- vidareutveckling och förvaltning i en komplex och spännande verksamhet. I den här rollen kommer majoriteteten av din arbetstid vara som teamledare.

Som teamledare ansvarar du för ett systemutvecklingsteam på ca 12 personer som utvecklar IT-system för att ge våra kunder användarvänliga och verksamhetsnära system. Du leder och driver det dagliga arbetet i ditt team och samverkar tillsammans med beställare, utvecklare, testare, verksamhetsexperter och kravställare för att hjälpa teamet att planera sitt arbete.
Vi jobbar enligt agila metoder och som teamledare kommer du att ansvara för möten som till exempel dagliga stå upp-möten, sprintplaneringar, retrospektiv och workshops. Du coachar och stöttar teamet och skapar de bästa förutsättningarna för att teamet ska klara sina leveranser. Du jobbar aktivt med utveckling av teamets arbetssätt, kompetens och metoder.

Jordbruksverkets utvecklingsinitiativ samlas i olika portföljer för att möjliggöra en effektiv styrning. Portföljerna består av agila team och projekt som arbetar med systemutveckling. Som portföljledare för portföljen Gemensamma system är du ansvarig tillsammans med portföljägare för planering av portföljens utvecklingsinsatser och att portföljplanen är genomförbar givet den kapacitet portföljen besitter. Portföljen styrs av portföljforum med verksamhetsrepresentanter där du är föredragande.

KVALIFIKATIONER
Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor och söker dig som tar ansvar för ditt arbete, är analytisk, har ett strukturerat arbetssätt och förmågan att anpassa och tänka om vid ändrade förutsättningar. Du är bra på att skapa förutsättningar för utveckling i ditt team samt har en stor drivkraft. Du är van att hantera målkonflikter och har förmågan att se helheten och agerar långsiktigt. Du är kommunikativ, uttrycker dig klart och tydligt och är bekväm med att tala inför grupper.

Du har akademisk IT-utbildning eller har förvärvat motsvarande kompetens genom flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet att arbeta med agil systemutveckling, kravställning eller testning. Du har arbetslivserfarenhet från någon eller flera ledande roller, exempelvis som projektledare eller teamledare.
Vi ser det som meriterande om du har scrum master certifiering och/eller har tidigare erfarenhet av att arbeta som portföljledare.

Då svenska är vårt arbetsspråk behöver du behärska svenska språket väl i både tal och skrift.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Ansök nu

Javautvecklare med inriktning integration

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 23
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1750 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs

Vill du arbeta i en modern och händelserik utvecklingsverksamhet där teamarbete i nära dialog med kunden och ett agilt arbetssätt utgör grunden? Är det viktigt för dig att arbeta hos en arbetsgivare som prioriterar medarbetarnas välmående och utveckling och som värdesätter engagemang och kreativitet? Läs vidare!

I en tid där samhället ställs inför svåra prövningar är vårt uppdrag som statlig myndighet viktigare än någonsin. På Jordbruksverket arbetar vi med många högaktuella och viktiga frågor, bland annat för att vi ska öka svensk matproduktion och därmed också minska vårt beroende av omvärlden. Vi arbetar också för att matproduktionen i Sverige ska vara hållbar med en minskad antibiotikaresistens och ett gott djur- och växtskydd. Vårt arbete bidrar till att göra Sverige levande och konkurrenskraftigt.

Utveckling- och digitaliseringsavdelningen samlar all verksamhet kring digital utveckling och stärker Jordbruksverkets förmåga inom området. Avdelningen ansvarar för hur vi ska utforma utvecklingsarbetet så att hela verksamheten är involverade. Vidare är avdelningen ansvarig för drift och förvaltning av våra system, support och register. Vi arbetar teambaserat i systemutvecklingsteam med teammedlemmar som tillsammans tar ansvar för sitt resultat. Vi utvecklar vår teknik och våra arbetssätt kontinuerligt.

På Jordbruksverket finns ett stort antal egenutvecklade system och standardsystem, där flera av dem har komplexa beroenden och det finns ett stort behov av att kunna utbyta information på ett effektivt sätt via den gemensamma integrationsplattformen. Dessutom finns flera integrationer mot olika externa parter. Till vårt engagerade integrationsteam söker vi nu ytterligare två utvecklare.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en passionerad Java-utvecklare som är nyfiken på att utforska och vidareutveckla dina kunskaper inom området integrationer? Denna roll erbjuder en spännande möjlighet att arbeta med avancerade tekniker och bidra till vårt team, oavsett om du är nybörjare eller har tidigare erfarenhet av integrationer.

Som utvecklare i vårt integrationsteam ansvarar du tillsammans med teamet för att utveckla och förvalta de integrationer som hanteras i vår integrationsplattform, samt några av de systemlösningar som är gemensamma för Jordbruksverket. Utöver programmering kommer du i det dagliga arbetet att delta i analys och nedbrytning tillsammans med kravställare och planering tillsammans med teamet samt regelbundna retrospektiv för att ständigt göra vårt arbete lite bättre.

Vårt team har ett agilt förhållningssätt och varje medlem bidrar aktivt till både sin egen och gruppens utveckling. Just nu står vi mitt i ett generationsskifte och din insats kommer direkt påverka vår resa från Jakarta EE 8 och Camel 3 till de nyaste versionerna Jakarta EE 10, Camel 4 och ActiveMQ Artemis.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande, har en helhetssyn och tänker långsiktigt. Du är nyfiken på nya tekniker och trivs att arbeta i team mot gemensamma mål.
Som person tror vi att du är analytisk och kvalitetsmedveten samt har en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmågan och din inställning till teamarbete. Rollen innebär ett stort personligt ansvar där det krävs initiativförmåga och struktur.

Du som söker har mycket god kompetens inom Java anskaffad genom flerårig arbetslivserfarenhet där du arbetat med Java/Jakarta EE. Du ska även ha erfarenhet av Maven och Git.
Vårt arbetsspråk är svenska så du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av integrationer/integrationsplattformar, OpenAPI, JSON, XML/XSD, JMS, Nexus, Wildfly (version 27+), Quarkus, GitLab, Camel, Artemis, agila metoder (Scrum eller Kanban).
Meriterande är även erfarenhet av testdriven utveckling, arbete med regressionstester och enhetstester där vi använder JUnit som ramverk.

Har du erfarenhet av att förbättra byggpipelines, säkerställa systemkonsistens övermiljöer och en vana av att använda versionshanteringssystem för att följa upp ändringar, lösa konflikter och säkerställa kodbasintegritet är även det meriterande.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Ansök nu