Jönköping: HR Partner Peab Anläggning

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR Partner Peab Anläggning i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-10 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en personlig och pålitlig kollega med flera års kvalificerad erfarenhet från HR-området. Peab har en central samordnad HR-funktion inom Affärsområdena Anläggning och Bygg. Denna tjänst kommer arbeta med rikstäckande verksamheter som Peab Byggservice AB, Peab Grundläggning AB och Statlig Vägdrift. Detta är tre verksamheter inom Peabkoncernen som tillsammans har över 40 kontor i Sverige och ca 1400 medarbetare. Gruppen som idag arbetar med ovan nämnda verksamheter består av 8 HR med placering på olika orter i Sverige. Denna tjänst kommer ha ett samordnat fokus i södra Sverige, så placering kan vara på ett flertal orter ifrån Östergötland och söderut.

Arbetet som HR-partner
Vi erbjuder ett spännande arbete för dig som vill vara med och jobba med HR i en verksamhetsnära roll. I Peab har vi människan i centrum och trots vår storlek är vi familjära och personliga vilket gör det extra roligt att arbeta med HR-relaterade frågor.

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter
Du driver HR-arbetet i nära samverkan med våra chefer i ovan nämnda verksamheter. Du kommer arbeta med alla delar inom HR-området på såväl strategisk som operativ nivå. En av dina viktigaste uppgifter är att stötta våra chefer i dagliga personalfrågor inom bland annat rekrytering, lönesättning, introduktion, kompetensutveckling, rehabilitering och avveckling. Utöver detta är lag och avtalstolkning samt facklig samverkan och förhandling en naturlig del av dina arbetsområden. Du blir en del av Peabs HR grupp (Peab Byggservice, Peab Grundläggning samt Statlig Vägdrift) som tillsammans utvecklar och driver personalprocesser, förbättringsarbete samt stöttar varandra i det dagliga arbetet. Du kommer att vara involverad i bolagens övergripande HR-arbete. Du rapporterar till bolagens HR-chef.

Hos oss får du också möjlighet att utvecklas som medarbetare genom Peabs interna utbildningar riktat till alla våra anställda. Det är en tjänst i ett stort geografiskt område, så krav på B körkort finns.

Din profil
Du bör ha flera års erfarenhet av HR-arbete. I grunden har du en akademisk utbildning från högskola/universitet. Som person är du självgående och initiativrik med hög integritet, gott omdöme och har lätt för att samarbeta. Det är en operativ tjänst på en stor geografisk yta, vilket kommer innebära en del resor. Med bakgrund av detta så är körkort ett krav.

Peab Byggservice utför uppdrag inom renovering, ombyggnad och tillbyggnad. Våra kunder är fastighetsbolag, försäkringsbolag, industri samt privatkunder. Peab Byggservice består idag av tre regioner och är ca 1000 medarbetare.

Peab Grundläggning är ett av Sveriges största grundläggningsföretag med mer än 40 års erfarenhet av grundläggning som skapar förutsättningar för byggnation på alla platser i Sverige. Peab Grundläggning består idag av ca 200 medarbetare.

Peab Statlig Vägdrift underhåller och sköter om Sveriges vägar och anläggningar. Vi arbetar med vägunderhåll, anläggningsarbeten, vinterväghållning, skylt sättning, beläggningsarbeten och vägbesiktningar. Statlig vägdrift består idag av ca 300 medarbetare.

Vid frågor kontakta
Ulf Engstrand

0733-376405

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Personaladministratör/Personalassistent.

HR-administratör

Läs mer Apr 19
Utbildningsförvaltningen

Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du med din kunskap och erfarenheter vara med och skapa framtidens världsmedborgare? Då har vi jobbet för dig!

Ditt nya jobb
Är du en noggrann administratör med intresse för personalfrågor? Då kan du vara den vi söker för vårat vikariat som HR-administratör på utbildningsförvaltningen! Tillsammans med övriga kollegor på HR-avdelningen står vi för ett professionellt stöd till förvaltningens rektorer och chefer. I ditt arbete kommer du utföra administration kopplat anställningsförfarandet, så som registrering, ändring och avslut av anställningar i vårt personalsystem samt upprättande av tjänstgörings- och arbetsgivarintyg. Vi har en effektiv digitaliserad process vilket bland annat innebär att alla anställningsavtal signeras och arkiveras digitalt.

Välkommen till oss
HR-avdelningen är en av utbildningsförvaltningens centrala stödfunktioner som har till uppdrag att skapa förutsättningar, vägleda och ge service till verksamhetens chefer utifrån arbetsgivarperspektivet. Vi är 22 medarbetare med fokus på engagemang, nytänkande och gemenskap. Avdelningen leds av HR-chef, enhetschef samt biträdande enhetschef. Inriktningen på vårt arbete styrs av våra politiska nämnder (barn- och utbildningsnämnden och utbildning- och arbetsmarknadsnämnden) samt av arbetet med Jönköpings kommuns gemensamma arbetsgivarepolitik.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i ditt uppdrag genom ett ständigt lärande tillsammans med en chef som står för ett tillitsbaserat ledarskap. Ta chansen att bli en del av ett gäng som gör skillnad i en verksamhet med 5500 anställda!

Din kompetens
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning, gärna med ytterligare eftergymnasial utbildning inom administration mot HR eller lön. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom kommunal eller annan offentlig verksamhet ses som meriterande. Du behöver även ha förmåga att snabbt sätta dig in i och arbeta med IT-system. Arbetet ställer krav på att du är strukturerad och självgående samt har god förmåga att kommunicera med både kollegor och chefer.

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Urvalsprocessen kommer innehålla ett arbetsprov.

Tidsbegränsad anställning från 2024-09-01 eller enligt överenskommelse till och med 2025-08-31.

Vill du veta mer?
Jonatan Svensson, biträdande enhetschef, jonatan.svensson@jonkoping.se

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som HR-administratör.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Semestervikarierande enhetsadministratör till Resurspoolen

Läs mer Mar 12
Resurs, funktionshinderomsorgen

Brinner du för människor och service? Vill du bidra med samhällsnytta? Då är det dig vi söker för tjänsten som semestervikarierande bokare/enhetsadministratör till Funktionshinderomsorgens Resurspool!

Funktionshinderomsorgen är en del av socialtjänsten i Jönköpings kommun och vi arbetar med stöd till människor i alla åldrar och livssituationer som har olika typer av funktionsvariationer. Vi är organiserade i sex områden; Myndighet, Socialpsykiatri och boendestöd, Personlig assistans, Daglig verksamhet, Boende och korttids samt Resurs. Resurspoolen ingår i område Resurs och är Funktionshinderomsorgens interna bemanningsenhet. Vi är en serviceenhet och har som uppdrag att ersätta ordinarie personal vid oplanerad frånvaro dag 1 till 14. Vi servar alla områden inom Funktionshinderomsorgens utförande, vilket innebär cirka 200 olika arbetsplatser. Vår organisation består av cirka 25 bemanningspersonal (stödassistenter/undersköterskor), en bokningsenhet med 2 bokare/enhetsadministratörer, en samordnare och en enhetschef. Vårt motto är att ”Vi jobbar utifrån medborgarens behov för dagen”. Vi håller till på Kasernen vid Asecs.

Ditt sommarjobb
Som bokare/enhetsadministratör jobbar du främst med vikarietillsättning vid oplanerad frånvaro som uppstår i funktionshinderomsorgens olika verksamheter. Det kan vara aktuellt att till viss del vara behjälplig med sedvanlig personaladministration men dessa arbetsuppgifter i stort kommer att skötas av ordinarie medarbetare i tjänst. Vi jobbar primärt i systemen Time Care Pool, Time Care Multi Access samt Personec. Varje morgon klockan 06:30 öppnar vår växel för inkommande samtal så det är en stor fördel att vara morgonpigg!

Din kompetens

• Vi söker dig som har pågående eller avslutad gymnasieutbildning med ekonomisk/HR/administrativ inriktning.
• Har du tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt serviceerfarenhet och kundvana är det meriterande.
• Du har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• Det är önskvärt att du ha goda kunskaper kring Time Care Pool, Time Care Multi Access samt Personec.

Som person är du serviceinriktad, självgående och strukturerad. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga då arbetet förutsätter ett nära samarbete med team-kollegor, likaså ska du ha god förmåga att hantera en stor mängd kontakter då tjänsten innefattar kontinuerlig kontakt med olika samarbetspartners inom funktionshinderomsorgen. Vidare ser vi att du är tydlig i ditt arbete och dina beslut. Du är flexibel i ditt arbetssätt, samt serviceinriktad och relationsskapande då en stor del av arbetet innefattar att kunna marknadsföra verksamheten och knyta kontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig

• Ett individuellt och stimulerande arbete där man samtidigt ingår i ett nära team.
• Introduktion i arbetet

Bra att veta
Rekryteringen avser ett semestervikariat med arbetstid förlagd till dagtid främst måndag-fredag. Tjänstgöringsgrad 80-100 %. Helgtjänstgöring ingår, då på dagtid och i regel var fjärde helg. Något tätare helgarbete kan förekomma just på sommaren. Ensamarbete förekommer, då främst på helg. Årets huvudsemester sträcker sig vecka 25-34 och vi prioriterar sökande som kan arbeta sammanhängande under verksamhetens totala behov.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Förbered även två referenser varav en nuvarande/senaste chef om du blir kallad till intervju. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Kontakt
Sara Wikström, enhetschef
Tel: 036-10 77 55
Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre. Välkommen att söka tjänsten hos oss som semestervikarierande enhetsadministratör till Resurspoolen! https://www.jonkoping.se/

Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Enhetsadministratör vikariat

Läs mer Mar 6
Resurs, funktionshinderomsorgen

Är du strukturerad, självgående och effektiv? Gillar du att vara spindeln i nätet? Då kanske rollen som enhetsadministratör är något för dig? Läs vidare för att få veta mer!

Funktionshinderomsorgen är en del av socialtjänsten i Jönköpings kommun och vi arbetar med stöd till människor i alla åldrar och livssituationer som har olika typer av funktionsvariationer. Vi är organiserade i sex områden; Socialpsykiatri och boendestöd, Personlig assistans, Myndighet, Daglig verksamhet, Resurs samt Boende och korttids. Vår arbetsplats är på Kasernen vid Asecs.

Ditt nya jobb
Som enhetsadministratör jobbar du främst med personaladministration, telefonservice, schema och lönerapporter. Du är administrativt stöd åt enhetschefer inom funktionshinderomsorgen. Du kommer att ingå i ett nära team med enhetsadministratörer och enhetschef. Vi arbetar i systemen Time Care Pool, Time Care, Multi Access, Personec och Combine.

Din kompetens

• Vi söker dig som har en avslutad utbildning med ekonomisk/HR/administrativ inriktning.
• Har du tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt serviceerfarenhet och kundvana är det meriterande.
• Du har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• Det är önskvärt att du ha goda kunskaper kring, Time Care Pool, Time Care, Multi Access, samt Personec.

Som person är du serviceinriktad, självgående och strukturerad. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga då arbetet förutsätter ett nära samarbete med kollegor. Du ska ha god förmåga att hantera en stor mängd kontakter då tjänsten innefattar kontinuerlig kontakt med olika samarbetspartners inom funktionshinderomsorgen. Vidare ser vi att du är tydlig i ditt arbete och dina beslut. Du är flexibel i ditt arbetssätt, samt serviceinriktad och relationsskapande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Vi erbjuder dig
Ett individuellt och stimulerande arbete där man samtidigt ingår i ett nära team tillsammans med enhetsadministratörer och enhetschefer.

Upplysningar
Rekryteringen avser ett vikariat på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag. Vikariatet sträcker sig till och med 15/9-24.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Förbered även två referenser varav en nuvarande/senaste chef om du blir kallad till intervju. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Kontakt
Sofia Lithman, enhetschef
Tel: 036- 10 31 49
Fackliga representanter, se: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre- välkommen att söka tjänsten som enhetsadministratör till funktionshinderomsorgen!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Vi söker administratör till vår kund

Läs mer Jan 30
Om uppdraget
Vår välkända kund som är verksam inom försvarsindustrin söker nu dig som är en fena på att styra upp och organisera!
Du kommer ha en bred administrativ roll där du är avdelningens naturliga knutpunkt. Du är den som ordnar med aktiviteter, bokar möten, ser till att fakturor attesteras och en rad andra uppgifter, exempelvis:

- Dokumenthantering - ansvar för att skapa, redigera och arkivera olika typer av dokument.

- Möteskoordinering - hantera kalendrar och boka möten samt se till att alla nödvändiga resurser är tillgängliga

- Sammanställning - hantera KPI/uppföljningsunderlag

- Arbetsmiljöprocess – dokumentera iakttagelser och följa upp ärenden

- Korrespondens - sköta kommunikation internt och externt, inklusive e-post och telefon.

Start omgående eller efter överenskommelse. Arbetstiden är dagtid, mån - fre.
Vi hoppas att du blir nyfiken på rollen hos vår kund och vill blir en del av deras gäng.
Varmt välkommen att höra av dig om du har några frågor.

Om oss
Du kommer att vara anställd hos oss på Speed Competence, ett bolag inom Speed Group. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning. Speed är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att ta del av vårt friskvårdsbidrag samt delta i olika konsultaktiviteter.

Arbetsmiljö och säkerhet är en viktig fråga för oss på Speed Group. Vi är en alkohol- och drogfri arbetsplats och drogtest kan komma att ske inför och under anställning.

Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Välkommen till oss på Speed!

Om dig
Vi tror att du är en ansvarsfull person med en hög servicekänsla och stort engagemang. Du uppskattar att få lära dig nya saker och ser lösningar på eventuella utmaningar. Som person är du en "doer" som trivs med att styra upp och organisera dina dagar samt din omgivning. Du är även lyhörd och inkännande mot kollegor och besökare som du möter, alltid mån om att skapa en god miljö för samtliga.

Kvalifikationer:

- 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande.

- 1-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter

- God datavana

- Goda kunskaper i svenska och engelska

Ansökan
Ansökan sker på speedgroup.se, tryck på annonsens ansök-knapp och följ instruktionerna. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta Klara Kroksjö på? klara.kroksjo@speedgroup.se

Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
___________
Sökord: Reception, receptionist, administratör, administration, service, fakturering, attest, service

Ansök nu

Administratör till Strand i Jönköping

Läs mer Jan 30
Drivs du av frågor som rör medarbetare, kvalitet och miljö? Trivs du bäst i en mångsidig och omväxlande roll där ingen dag är den andra lik?
Då kan det vara just dig vi söker!

Till Strand i Jönköping söker vi Dig som vill arbeta i en bred administrativ roll med stort fokus på personal samt kvalitet och miljöarbete.
Tjänsten är på konsultbasis under ett år med goda möjligheter till direktanställning hos företaget. Sysselsättningsgraden är på 75%.

Om tjänsten
I denna roll har du en viktig och central funktion där du får förmånen att arbeta med många varierande uppgifter som bland annat:

Personaladministration med vanligt förekommande uppgifter och frågor som uppstår i det dagliga arbetet samt chefstöd.
Till exempel innefattar detta administration kring företagshälsovård, utbildningsadministration och semesterhandläggning.

Kommunikationsansvar internt så väl som externt. Du kommer att ansvara för den interna informationshanteringen där du bland annat ser till att uppdatera intranätet och ser till att viktig information når medarbetarna. Du uppdaterar även hemsidan med information om kontaktuppgifter, aktuella projekt och nyheter i bolaget.
I den externa kommunikationen ingår även att uppdatera bolagets sociala medier.

Tjänsten innefattar även kvalitet och miljöarbete där du kommer att arbeta brett med bolagets miljösamordning.
Detta inkluderar exempelvis utredningar, omvärldsbevakning, dokumentation samt att säkerställa och utveckla arbetet i linje med bolagets ISO-certifieringar.
Du säkerställer även att det systematiska arbetsmiljöarbetet fungerar effektivt i den dagliga verksamheten.

I tjänsten ingår även övrig administration så som:
-Maskinadminstration, inklusive hantering av körjournaler, bokning av besiktningar, service och reparationer.
- Att föra mötesprotokoll vid personalmöten och projektuppstarter.
- Fakturahantering.
- Posthantering.

Vem är du?
För att passa i rollen är din erfarenhet tillsammans med personliga egenskaper allra viktigast. Du som söker har ett stort driv, engagemang och vilja till att utvecklas tillsammans med bolaget.
Som person är du social och utåtriktad med ett intresse för andra människor. Du har ett gott självledarskap med förmågan att skapa en god struktur i ditt arbete. Ditt arbetssätt präglas av laganda och du tycker att det är viktigt med goda relationer på arbetsplatsen.
För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet av administration och goda kunskaper i Office-paketet. Har du dessutom utbildning inom relevant område är detta meriterande.

Om verksamheten
Strand i Jönköping AB arbetar med olika former av entreprenader i Jönköping med omnejd. Vi ägs av Storskogen 3 Invest AB och inom bolaget finns även en operativ ägare som har en gedigen kunskap i branschen och ett stort entreprenörskap.
Vi värderar våra medarbetare högt och ser därför till medarbetarnas bästa oavsett om det gäller arbetsmiljö, miljöklassade maskiner eller kompetensutveckling.
Vi är stolta över att vara ISO-certifierade inom Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö och arbetar aktivt med vårt kvalitetsledningssystem för att förbättra vår verksamhet för alla parter.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från PEAB AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från PEAB AB .

Beläggningsarbetare

Väg-och anläggningsarbetare
Läs mer Aug 22
Peab Asfalt värnar om en hållbar och klimatsmart framtid. Vi asfalterar och underhåller allt från mindre vägar till större infrastrukturprojekt för att du skall kunna känna dig trygg och säker när du färdas. Vi fokuserar på att minimera vår miljöpåverkan genom att återvinna asfalt, utveckla energisnåla asfaltsbeläggningar och konverterar våra asfaltverk för en koldioxidneutral tillverkning. Till vårt spriderlag i Jönköping och Skaraborg söker vi nu två beläggningsarbetare.

Om tjänsten
Du kommer att arbeta tillsammans i team om 2-5 personer med såväl nybyggnads- som underhållsbeläggningar. Tillsammans med dina kollegor lägger ni ut asfalt till statliga, kommunala och privata kunder. Som beläggningsarbetare är det av stor vikt att du trivs med att arbeta flexibelt då ingen dag är den andra lik och både arbetsställe och arbetstider varierar under säsongen. Resor med övernattning i tjänsten kan förekomma.

Vem är du?
Beläggningsarbete är ett lagarbete och det är därför av stor vikt att du trivs att arbeta i nära samarbete med dina kollegor, där ni tillsammans arbetar lösningsorienterat och målmedvetet. Vi söker dig som är praktiskt lagd, trivs att arbeta ansvarstagande och motiveras av att göra ett bra jobb med goda resultat. Du tycker det är viktigt att arbetsinsatsen ses som en laginsats där du är mån om att lämna över ett snyggt utförligt arbete till din kollega. Som beläggningsarbetare behöver du vara självgående, kommunikativ och flexibel.

Din erfarenhet
Vi söker dig som har en grundutbildning motsvarande gymnasial nivå, gärna inom bygg och anläggning. Du har tidigare erfarenhet av arbete inom bygg- och eller anläggningsbranschen och om du tidigare har arbetat som beläggningsarbetare ser vi det som meriterande. B-körkort är ett krav och C-körkort är meriterande.

Kontakt

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta arbetschef Anders Karlsson 070- 925 56 27 eller Platschef Thomas Håkansson 073-384 83 84.

Ansök nu

Mark- och anläggningsarbetare

Väg-och anläggningsarbetare
Läs mer Apr 5
Peab Anläggning Jönköping växer och nu söker vi dig med erfarenhet inom Mark- och anläggning.

Som mark- och anläggningsarbetare hos oss kommer du att arbeta med såväl tyngre anläggningsprojekt såsom exempelvis markarbeten vid grundläggning av industrier och husbyggnationer samt VA och väg- och gatubyggnationer samt mindre anläggningsprojekt tillsammans med våra ramavtalskunder. Några projekt som vi har utfört under året är bland annat vägbyggnad/massförflyttning i Torsvik, grundläggning av Peabs nya kontor, pumpstationer åt kommunerna Aneby, Eksjö och Nässjö.

Oavsett vilka kunskaper har med dig från ditt nuvarande i arbete är det viktigt att du vill fortsätta att utveckla kunnande och kompetens. Att lära sig nya saker och få utmanande arbetsuppgifter lockar dig. Hos oss kan du växa både personligen och yrkesmässigt!

Det är viktigt för oss att du som medarbetare trivs med det du gör. Som anställd på Peab finns många fina förmåner men framförallt många duktiga och goda arbetskamrater som bidrar till en trivsam arbetsmiljö.

Har du frågor?

Kontakta Mikael Krantz, Arbetschef, 070-779 44 50

Ansök nu

Arbetsledare

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Apr 14
Vår grupp inom Peab Anläggning i Kronoborg/Växjö arbetar över södra Sverige. Är du vår nya resande arbetsledare?

Om tjänsten
Som arbetsledare på Peab Anläggning arbetar du tillsammans med en platschef i flera mindre och medelstora projekt. Ditt uppdrag är att planera bemanning, förbereda med material till dina hantverkare samt följa upp genom dokumentation så att projekten fortskrider enligt plan. Du ger allt för att leverera goda resultat i rätt tid.

Vi är verksamma i projekt över hela Region Syd och ibland utanför vår egen geografi. Det medför att i den här rollen måste du vara mobil och kunna resa och bo på annan ort under arbetsveckan. Du erbjuds boende och kan utgå från i stort sett vilken ort som helst i södra Sverige.

Tjänsten erbjuder många sociala kontaktytor då du som arbetsledare träffar våra beställare, har kontakt med leverantörer och jobbar nära vår personal.

Kravprofil och personliga egenskaper
För att trivas och bidra i rollen tror vi att du har relevant utbildning och/eller erfarenhet av produktionsledning inom anläggning. Du talar och skriver svenska obehindrat samt innehar B-körkort.

Du har intresse för branschen, rätt inställning, erfarenhet av att möta olika sorters människor och du kan situationsanpassa ditt ledarskap. Vidare är du en van ledare som föregår med gott exempel. De individer du leder får du engagerade och du är duktig på sammanhållning och team building. Du har ett sinne för struktur, planering och ekonomi.

Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande arbetschef Torgny Sällberg, 0733 373910 eller HR-partner Marita Petkovic, 0725 337836.

Rekryteringsprocessen sker med löpande urval och vi går igenom ansökningarna under tiden annonsen ligger ute. Så skicka in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Yrkesarbetare, Anläggning

Väg-och anläggningsarbetare
Läs mer Apr 14
Är du vår nya yrkesarbetare som kan tänka dig att ”ligga ute” i veckorna? Nu förstärker vi på Peab Anläggning vår anläggningsverksamhet i Kronoberg med flera anläggare med kunskap inom trä, betong och mark. Söker du ett omväxlande och utmanade arbete är du välkommen med din ansökan.

Om tjänsterna
I rollen som anläggare hos oss utför du olika typer av mark- och anläggningsarbeten tillsammans med övriga teamet. Vi har stor variation på våra projekt och jobbar både i total-, utförande- och samverkansentreprenader. Det kan vara alltifrån större gatuombyggnader och VA-entreprenader till exploateringar och mindre ramavtalsprojekt.

Det krävs att du tycker om att jobba utomhus i en ibland fysiskt tung arbetsmiljö, både ensam och i lag med andra.

Vi är verksamma i projekt över hela Region Syd och ibland projekt utanför vår egen geografi. Det medför att i den här rollen måste du vara mobil och kunna resa och bo på annan ort under arbetsveckan. Du erbjuds boende och kan utgå från i stort sett vilken ort som helst i södra Sverige.

Tjänsterna är en tillsvidareanställning.

Kompetenser och personliga egenskaper
Vi söker anläggare som har goda erfarenheter av anläggningsarbete inom mark, trä eller betong. Du behöver ha kunskap i ritningsläsning, yrkesbevis samt minst B-körkort.

Vi söker dig som är självgående, ordningsam och bra på att hålla tider och deadlines. Du kommer att jobba i ett engagerat gäng där social kompetens och förmåga att samarbeta är viktigt.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta biträdande arbetschef Torgny Sällberg, 0733-37 39 10 eller HR-partner Marita Petkovic, 0725 337836.

Ansök nu

Lärling Byggåret, Anläggning

Lärling, beläggningsarbete
Läs mer Feb 9
Vi i branschen har uppenbarligen inte lyckats skapa förändring och bevisa motsatsen - att vår bransch är till för alla. På Peab har vi därför bestämt oss för att gå i bräschen för att på allvar göra vår bransch mer jämställd.

Vi måste bli fler kvinnor i byggbranschen! Därför drar Peab nu i gång Byggåret – ett kvinnligt lärlingsprogram som inte kräver några förkunskaper, och där du som har intresset, drivet och nyfikenheten får lära dig allt som krävs för en karriär inom ett av Sveriges roligaste och mest eftertraktade yrken. Till det får du lön under utbildningen. Vi har över 50 platser på 17 orter, från Malmö till Kiruna.

Programmet drar i gång den 1 september 2023. Hoppas vi ses där och då – vi behöver dig!

Vad innebär det att vara lärling?

Att vara lärling betyder att du både jobbar och utbildar dig samtidigt. Jobbet är på heltid, och på arbetstid kommer du också att läsa en yrkesteoretisk kurs som pågår under hela året. Som lärling har du en handledare på arbetsplatsen och tillsammans är ni ute och jobbar på ett Peab-projekt. En dag per vecka har du tid avsatt åt dina studier. Under Byggåret gör du färdigt grundutbildningen riktad antingen mot Träarbetare eller Väg- och anläggningsarbetare. På vissa orter erbjuder vi enbart lärlingsplatser som Träarbetare, på andra enbart som Väg- och anläggningsarbetare. På några orter har vi platser inom båda verksamheterna. Läs mer på www.byggaret.se om de olika yrkena.

Efter din grundutbildning fortsätter din kvalificeringstid som lärling i ytterligare 36 månader innan du kan få ut ditt yrkesbevis. Allt detta regleras av Yrkesutbildningsavtalet och den partsgemensamma organisationen Byggbranschens Yrkesnämnd, BYN. Läs mer på: www.byggbranschensyrkesnamnd.se/

Vilka valmöjligheter finns i min stad?

I Jönköping erbjuds möjlighet att söka lärlingsplats som Väg- och anläggningsarbetare. Som anläggningsarbetare kommer du arbeta med alla förberedande arbeten såsom borrning i jord, berg och grundförstärkningsarbeten. Du är också med och bygger vägar, järnvägar och broar. Det är ett yrke med stor variation som lägger grunden för hur bra ett bygg eller anläggningsprojekt kan bli.

Vem borde söka till Byggåret?

Detta är ett initiativ för att få in fler kvinnor i byggbranschen och vår resa mot en mer jämställd bransch. Vi vill understryka att du inte behöver någon tidigare erfarenhet av byggbranschen. Däremot behöver du en stark vilja att utvecklas inom ett hantverksyrke och ser en framtid inom vår bransch.

- Det allra viktigaste är att du har ett starkt driv, är nyfiken som person och att du gillar att jobba i lag och vill vara med och bygga morgondagens samhälle.
- Du är inte främmande för att ta i när det behövs och du mår som bäst när du får vara utomhus och arbeta med hela kroppen.
- Då lärlingsprogrammet varvar teori med praktik är det viktigt att du har förmåga att ta ansvar för dina studier och ta in den information som behövs för att kunna utvecklas under praktiken.
- Du måste vara över 18 år och ha gått ut gymnasiet.
- Körkort är meriterande.

Övrigt

- Anställningsstart: 1 september 2023
- Heltid: 40 timmar/vecka
- Lön: arbetstid, semester etc. enligt kollektivavtal

Din ansökan skall innehålla CV och personligt brev och i denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid det personliga brevet. Vi vill att du motiverar varför just du skall få en plats till Byggåret och vad som lockar dig med byggbranschen.

Sista ansökningsdagen är den 10 april 2023 och efter det kommer vi att påbörja urvalsprocessen. Vår ambition är att alla platser skall tillsättas under juni månad.

Har du frågor om tjänsten och din ansökan är du välkommen att kontakta: Byggaret@peab.se

OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, ej via email eller telefon.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Beläggningsarbetare

Väg-och anläggningsarbetare
Läs mer Mar 2
Peab Asfalt värnar om en hållbar och klimatsmart framtid. Vi asfalterar och underhåller allt från mindre vägar till större infrastrukturprojekt för att du skall kunna känna dig trygg och säker när du färdas. Vi fokuserar på att minimera vår miljöpåverkan genom att återvinna asfalt, utveckla energisnåla asfaltsbeläggningar och konverterar våra asfaltverk för en koldioxidneutral tillverkning. Till våra maskin- och spriderlag i Jönköping och Skaraborg söker vi nu två beläggningsarbetare.

Om tjänsten
Vi söker två beläggningsarbetare till våra maskin- och spriderlag. Du kommer att arbeta tillsammans i team om 2-5 personer med såväl nybyggnads- som underhållsbeläggningar. Tillsammans med dina kollegor lägger ni ut asfalt till statliga, kommunala och privata kunder. Som beläggningsarbetare är det av stor vikt att du trivs med att arbeta flexibelt då ingen dag är den andra lik och både arbetsställe och arbetstider varierar under säsongen. Resor med övernattning i tjänsten kan förekomma.

Vem är du?
Beläggningsarbete är ett lagarbete och det är därför av stor vikt att du trivs att arbeta i nära samarbete med dina kollegor, där ni tillsammans arbetar lösningsorienterat och målmedvetet. Vi söker dig som är praktiskt lagd, trivs att arbeta ansvarstagande och motiveras av att göra ett bra jobb med goda resultat. Du tycker det är viktigt att arbetsinsatsen ses som en laginsats där du är mån om att lämna över ett snyggt utförligt arbete till din kollega. Som beläggningsarbetare behöver du vara självgående, kommunikativ och flexibel.

Din erfarenhet
Vi söker dig som har en grundutbildning motsvarande gymnasial nivå, gärna inom bygg och anläggning. Du har tidigare erfarenhet av arbete inom bygg- och eller anläggningsbranschen och om du tidigare har arbetat som beläggningsarbetare ser vi det som meriterande. B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder

I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?

Välkommen med din ansökan!

Urval och intervjuer sker löpande.

Kontaktpersoner

Anders Karlsson

Telefon: 070- 925 56 27

Thomas Håkansson

Telefon: 073-384 83 84

Ansök nu