Jönköping: Administratör till Svenska Kyrkan Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till Svenska Kyrkan Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-27 // Varaktighet: Heltid

Är du en skicklig och dedikerad Administratör som vill spela en viktig roll i att stödja och stärka Svenska kyrkans dagliga verksamhet? Värdesätter du en omväxlande vardag och frihet under ansvar? Då finns den perfekta möjligheten för dig! Till Svenska kyrkan, Jönköpings församling, söker vi en trygg och strukturerad Administratör. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!
Om verksamheten
Svenska kyrkan Jönköping, Växjö stift, gestaltar församlingens grundläggande uppdrag i en dynamisk kontext som växer med knappt 2000 invånare om året. Församlingen verkar i en kommun som på sikt tar höjd för 200 000 invånare. En utvecklingskurva som påverkar och förändrar förutsättningarna för invånare, näringsliv, föreningsliv och kristna församlingar som vår. Jönköpings församling arbetar med utgångspunkt i tio kyrkor, organiserade i tre geografiska verksamhetsområden. Församlingen driver tre förskolor, familjerådgivning, samtalsmottagning och diakonimottagning. Vi finns på sjukhuset, på högskolan och i kriminalvården.
Om tjänsten
I rollen som Administratör hos Jönköpings församling kommer dina ansvarsområden främst att innefatta digital arkiv- och diarieföring, posthantering samt andra allmänna kontorsuppgifter. Då verksamheten inom kort kommer att omforma och effektivisera informationshanteringen kommer en stor del av ditt arbete att innefatta implementering och utveckling av den digitala diarieföringen. Vidare kommer du att sitta med i kyrkofullmäktige samt delta i andra politiska sammanhang såsom kyrkoråd där dina arbetsuppgifter främst innefattar protokollsskrivning. Du arbetar tätt med två andra administratörer som stöttar och hjälper varandra i diverse arbetsuppgifter.
Du kommer arbeta kontorstider och ingå i församlingssupporten som är en del av Jönköpings församling. Ditt kontor är på Sofiagården, mitt i centrala Jönköping. Du rapporterar till Arbetsledande Komminister.
Här får du möjlighet att ta dig an en nyckelroll som värdesätts högt!
För tjänsten krävs

Goda kunskaper och erfarenheter av digital diarieföring


Erfarenhet av administration inom kommunal/statlig/kyrklig förvaltning


God administrativ förmåga


Självständigt arbete och förmåga att hitta kreativa lösningar på uppkomna problem


Att du kan hantera och även utveckla arbetet med verksamhetens digitala system


Förståelse för Svenska kyrkans organisation och verksamhet


Vem är du?
Du som söker har en relevant utbildning inom administration eller motsvarande arbetslivserfarenhet (gärna både och). Erfarenhet av liknande offentliga administrationsuppgifter är meriterande. Vidare har du en passion för administrativa arbetsuppgifter samtidigt som vi tror att du delar Svenska kyrkans vision och värderingar. Du är ansvarstagande och strukturerad och ger alltid en god service och ett varmt bemötande till personer i din omgivning, även i svåra situationer. Då delar av ditt arbete kommer att inkludera hantering av hög sekretess är det av vikt att du är en lojal och samarbetsvillig person med hög integritet.
Hos Svenska kyrkan, Jönköpings församling, får du möjlighet att arbeta i en nytänkande och framåtsträvande organisation. Här blir du en betydelsefull del av arbetslaget i Jönköping! Som person önskar vi att du är en lagspelare som gärna bidrar med det du är och kan till hela arbetslaget. Goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska är ett krav.

 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Jonna Jonsson på 072-177 52 68 eller jonna.jonsson@poolia.se .

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Registrator

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Registrator.

Registrator

Läs mer Mar 1
Kansliavdelningen, Regionledningskontoret

Vi söker nu en registrator till Regionledningskontoret!
Är du en strukturerad och kommunikativ person som önskar arbeta koordinerande och serviceinriktat gentemot kollegor och allmänhet? Då har vi här en tjänst för dig!

Rollen som registrator
I ditt arbete som registrator kommer du bland annat att arbeta med följande arbetsuppgifter:

• dokumenthantering, posthantering och diarieföring
• interna och externa kontakter
• hantera officiella e-postlådor och papperspost
• identifiera och initiera aktiviteter som syftar till att utveckla registraturens verksamhet
• arbeta med att göra offentliga handlingar tillgängliga i enlighet med offentlighetsprincipen
• sprida användandet av och medverka i att utveckla vårt dokument- och ärendehanteringssystem.

Tjänsten är på heltid och tillsvidare, med placering i Regionens hus i Jönköping. Start enligt överenskommelse.

Din blivande arbetsplats
Du kommer att vara en del av Regionledningskontoret, område Kansli. Enheten består av ca 50 personer med olika kompetenser: nämndsekreterare, registratorer, arkivarier, jurister, utredare med flera. Du kommer att tillhöra sektionen för diarium och nämndsekretariat och ges möjlighet att vara del i arbetet med att utveckla och förvalta dokument- och ärendehanteringen för hela organisationen.

Vår avdelnings målsättning är att vi i våra ansvarsområden ger kvalitativ god service till: Regionens politiska organ, avdelningar och funktioner som finns på Regionledningskontoret, övriga förvaltningar, våra medborgare, andra myndigheter och externa aktörer.

Din profil
Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet inom offentlig förvaltning alternativt inom administration.

Vi ser positivt på om du har utfört liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning alternativt har goda kunskaper inom administration. Meriterande är också om du tidigare har arbetat i dokument- och ärendehanteringssystem.

Arbetet innebär att du behöver ha en förmåga att snabbt sätta dig in i olika ärenden och att förstå sammanhang. Som person är det önskvärt att du är ansvarstagande och självgående med god social kompetens och samarbetsförmåga. Du kan strukturera, planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och är noggrann i ditt arbete. Du har förmåga att ta egna initiativ och har en serviceorienterad personlighet. Vidare har du god datakunskap och goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten som registrator innebär en roll som är skydds-/säkerhetsklassad.

Vårt erbjudande till dig
Vi söker dig som trivs med administrativa och koordinerande arbetsuppgifter i rollen som registrator. Ett spännande och utvecklande arbete där du är en nyckelfunktion. Vi arbetar kontinuerligt med utveckling och ständiga förbättringar i vår verksamhet och vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare ska uppleva att du utvecklas och stimuleras i din roll.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta sektionschef Nathalie Bijelic Eriksson, nathalie.bijelic.eriksson@rjl.se, 073-0875640.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 31 mars 2024. Välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande.

Anställningen kan komma att bli aktuell för placering i säkerhetsklass varför svenskt medborgarskap är ett krav. Säkerhetsprövning med registerkontroll och säkerhetssamtal kan bli aktuellt före anställning

Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

Ansök nu

Vi söker en kvalificerad registrator

Läs mer Maj 12
Registratur- och arkivfrågorna genomgår stora förändringar på myndigheten.

Funktionen för registratur och arkiv är centraliserad till Skogsstyrelsens huvudkontor i Jönköping och stöttar verksamheten i hela landet. 

Arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med övriga registratorer att ansvara för registraturens löpande arbetsuppgifter. Utöver sedvanliga registratorsuppgifter ingår även att:

- Följa upp hanteringen av allmänna handlingar
- Lämna ut allmänna handlingar samt hantera sekretessprövning
- Utbilda och informera om regelverket kring hantering av allmänna handlingar och att konsultativt stödja övriga handläggare inom myndigheten i handläggningssystemet Evolution
- Att vid behov ingå i projekt/utredningar kopplat till funktionen

Arbetet är i många delar utåtriktat och innehåller löpande informationsgivning och samarbete med olika verksamheter som har beröringsytor med funktionen för registratur och arkiv.

Kvalifikationer
Du behöver ha registrators- eller arkivutbildning på högskolenivå eller har tillägnat dig likvärdiga kunskaper på annat sätt. Du är väl insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen.

Du har vana av att jobba i ärende- och dokumenthanteringssystem samt har goda kunskaper i sedvanligt förekommande IT-verktyg.

Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du är van att arbeta i team och har lätt för att samarbeta, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du är lyhörd och visar stort intresse för verksamhetens utveckling. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontakt
Om du har frågor, kontakta gärna enhetschef Torgny Andersson, som nås på telefon 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan med meritförteckning/CV senast den 6 juni 2023 via länken nedan.





Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i den statliga värdegrunden som består av principerna objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.skogsstyrelsen.se/

Ansök nu

Handläggare, övergripande verksamhet

Läs mer Mar 3
Utbildningsförvaltningen

Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje.

Ditt nya jobb
Som handläggare inom övergripande verksamhet arbetar du som registrator på utbildningsförvaltningen i Jönköpings kommun med tillkommande uppdrag av verksamhetsövergripande karaktär och andra närliggande arbetsuppgifter. I det dagliga arbetet ingår till exempel hantering av inkomna handlingar, diariet och arkivet, bevakning av myndighetsbrevlådan, tillgänglighet för att besvara frågor över telefon samt i förekommande fall utlämning av allmän handling. I uppdraget ingår även utbildning av kommunens medarbetare på utbildningsförvaltningen inom arkiv och diarium, att bistå vid revidering av rutiner, uppdatera mallar och liknande administrativa arbetsuppgifter. I uppdraget ingår även uppgiften att vara systemadministratör i befintliga verksamhetssystem så som Evolution och Stella. I systemadministratörsrollen förväntas du även introducera nya användare vid behov.

Välkommen till oss
Befattningen tillsätts på administrativa enheten inom samordningsavdelningen på utbildningsförvaltningen. Vi är en administrativ enhet som i dagsläget består av 20 personer och vi arbetar i huvudsak med barn - och elevadministration, skolskjuts, diariet och med andra närliggande arbetsuppgifter.

Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas.

Läs mer om hur det är att jobba i Jönköpings kommun på jonkoping.se (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)

Din kompetens
Vi söker dig som vill utvecklas i rollen som registrator och bidra till utvecklingen av utbildningsförvaltningens verksamhet. Du har en akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande och har goda kunskaper om tillämplig lagstiftning. Som person har du hög integritet, är stabil, har god samarbetsförmåga, är relationsskapande, lojal, serviceinriktad, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du är även omdömesgill. Vidare har du en god förmåga att uttrycka dig korrekt och obehindrat på svenska i tal och skrift. För att trivas i denna roll hos oss tycker du om att ha många olika kontaktytor och är mån om att bygga och bevara goda relationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Urval och intervjuer kan komma att genomföras innan ansökningstiden gått ut.

Vill du veta mer?
Ulrika Hensegård, Enhetschef
036-10 36 61
ulrika.hensegard@jonkoping.se

Här hittar du kontaktuppgifter till fackliga företrädare på utbildningsförvaltningen. (https://www.jonkoping.se/fackligaubf)

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som handläggare, övergripande verksamhet.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Vi söker en kollega till vår registratur

Läs mer Feb 3
Registratur- och arkivfrågorna genomgår stora förändringar på myndigheten.

Funktionen för registratur och arkiv är centraliserad till Skogsstyrelsens huvudkontor i Jönköping och stöttar verksamheten i hela landet. 

Arbetsuppgifter

Du kommer tillsammans med övriga registratorer att ansvara för registraturens löpande arbetsuppgifter. Utöver sedvanliga registratorsuppgifter ingår även att:

- Följa upp hanteringen av allmänna handlingar
- Lämna ut allmänna handlingar samt hantera sekretessprövning
- Utbilda och informera om regelverket kring hantering av allmänna handlingar och att konsultativt stödja övriga handläggare inom myndigheten i handläggningssystemet Evolution
- Att vid behov ingå i projekt/utredningar kopplat till funktionen

Arbetet är i många delar utåtriktat och innehåller löpande informationsgivning och samarbete med olika verksamheter som har beröringsytor med funktionen för registratur och arkiv.

Kvalifikationer

Du behöver ha registrators- eller arkivutbildning på högskolenivå eller har tillägnat dig likvärdiga kunskaper på annat sätt. Du är väl insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen.

Du har vana av att jobba i ärende- och dokumenthanteringssystem samt har goda kunskaper i sedvanligt förekommande IT-verktyg.

Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du är van att arbeta i team och har lätt för att samarbeta, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du är lyhörd och visar stort intresse för verksamhetens utveckling. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontakt

Om du har frågor, kontakta gärna enhetschef Torgny Andersson, som nås på telefon 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan med meritförteckning/CV senast den 26 februari 2023 via länken nedan.





Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB .

Inköpare till internationellt bolag

Inköpare
Läs mer Maj 13
Har du erfarenhet av rollen som Inköpare och kunskap inom tillverkande industri? Vill du verka i en internationell koncern med spännande framtidsvisioner och utvecklingsfokus? Då har vi chansen för dig! Vi söker nu en operativ och analytisk inköpare till ett internationellt bolag med placeringsort i Jönköping.
Tjänsten är en heltidsanställning hos vår kund där Poolia enbart hanterar rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer sker löpande, därav ser vi gärna att du skickar in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Inköpare kommer du ansvara för kvalificerat inköpsarbete. Du säkerställer att inköpsarbetet följer bolagets mål och processer samtidigt som du utvecklar kostnadseffektiva överenskommelser med leverantörer som optimerar organisationens lönsamhet. För att säkerställa hög prestanda, kvalitet och leveranssäkerhet arbetar du aktivt med att skanna av och följa marknadens förändringar, samtidigt som du bygger och underhåller starka relationer med bolagets leverantörer.
Placering för rollen är i Jönköping och du rapporterar till Inköpschefen. Här får du möjlighet att bli en del av ett framåtlutat bolag. Du blir en del av ett gott gäng som har roligt på arbetsplatsen samtidigt som du får arbeta i en utvecklande miljö med stort personligt ansvar.
VI SER GÄRNA ATT DU HAR

Eftergymnasial utbildning med relevant inriktning mot inköp och logistik och/eller har arbetslivserfarenhet som har gett dig denna kunskap i praktiken


Flerårig erfarenhet av inköpsarbete, gärna inom tillverkningsindustrin


God materialkännedom inom aluminium och plåt (meriterande)


God vana av Office-paketet och affärssystem, meriterande med SAP


Goda kommunikationsförmågor och förmåga att hantera flera projekt samtidigt


Goda kunskaper i svenska och engelska så väl i tal som skrift


PERSONLIGHET
Vi värdesätter högt om du är strukturerad, resultatinriktad och har en stark egen drivkraft. Du drivs av att nå utmanande, uppsatta mål och har viljan att nå hög effektivitet i ditt inköpsarbete. För denna tjänst krävs erfarenhet, noggrannhet och förmåga att sätta sig in i kalkyler, målsättningar och driva projekt och affärer framåt. Det är positivt om du har en god förhandlingsförmåga och trivs med att göra bra affärer.
Vidare tror vi att du är en engagerad person som gillar att ta stort eget ansvar i ditt dagliga arbete. Du är duktig på att tolka branscher, lägga strategier för att möta förändringar på marknaden samt skapa goda och långsiktiga relationer både internt och externt.
Låter detta som en tjänst för dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

VÅR REKRYTERINGSPROCESS:
I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Intervjuer och tillsättning kan göras innan sista ansökningsdag. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester och referenstagning. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Ansök nu

Innesäljare till Fagerhults Belysning

Innesäljare
Läs mer Maj 15
Hos oss på Fagerhults Belysning gör vi saker tillsammans. Vi hjälper varandra, vi skrattar och har otroligt kul på jobbet, men vi vågar också visa oss sårbara. Vill du också vara en bidragande faktor till vår gemensamma framgång och fortsatt starka sammanhållning? Har du dessutom ett starkt intresse för elteknik och för tekniska lösningar och vill ge support i världsklass till våra kunder? Då är det dig vi söker!
Fagerhults Belysning är inne i ett expansivt skede där satsningar på långsiktiga och utvecklande samarbeten med våra kunder är prioritet. Nu utökar vi därför teamet med en Innesäljare. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Innesäljare ansvarar du för att hantera olika typer av kundsupportärenden och kundförfrågningar från t. ex. elinstallatörer, konsulter, ljusdesigners och landskapsarkitekter. Du hanterar produktfrågor, förfrågningar och reklamationsärenden som du tar vidare internt både inom försäljning och mot produktion. Till dina arbetsuppgifter hör att erbjuda teknisk support, vara rådgivande och introducera kunderna till tilläggslösningar. Förutom inkommande kundkontakter via telefon och mail arbetar du även proaktivt med nya affärsavslut. Dina primära kontaktytor är Fagerhults kunder och dina kollegor som återfinns både i utesäljorganisationen, i dina närmsta kollegor på innesälj samt i fabrik/produktion.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Teknisk support gentemot våra kunder, främst installatörer


Ta fram kundspecifika offerter inom givna ramar


Orderhantering (orderregistrering, leveransplaner, leveransbevakning)


Hantera förändringar av leveransplan under projektets gång


Handlägga reklamationer och returer


Vara ett viktigt bollplank och stöd till företagets utesäljare


Merförsäljning gentemot kunder


Vad erbjuder vi dig?
På Fagerhults Belysning erbjuds du en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med ett brett spann av arbetsuppgifter. Du kommer ingå i vårt supportteam om 16 personer där alla arbetar mot att möta våra kunders behov och ge den absolut bästa kundupplevelsen. Hos oss arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget.
Placeringsort är Fagerhult där ditt skrivbord står färdigt, men möjligheter till distansarbete ett par dagar i veckan finns, då Fagerhults Belysning tillämpar ”Flexible Work-policy”.
Vem är du?
Vi vill arbeta med dig som är en noggrann och lösningsfokuserad person som älskar att bygga långsiktiga relationer och som alltid säkerställer den bästa möjliga kundupplevelsen. Du är positiv och har ett stor eget driv samtidigt som du gillar ett nära samarbete med dina kollegor. Vi ser även att du är strukturerad och kan prioritera dina egna arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. För att du ska trivas hos oss är det viktigt med ett tydligt kundfokus, att vilja utvecklas och fokusera på framgång. Du har ett starkt tekniskt intresse och några års erfarenhet av försäljning och/eller kundsupport, gärna inom B2B. Du talar och skriver obehindrat på svenska.
Om verksamheten
Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 100 medarbetare i 27 länder. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus- och utomhusmiljöer. Ett brett utbud av produkter och lösningar som utvecklas med kunskap och insikt om ljusets positiva inverkan på människan i olika miljöer. Fagerhults portfölj av tretton varumärken har samtliga starka positioner på sina respektive hemmamarknader. De har en central roll i tillväxtstrategin för att nå en större marknadstäckning och öka våra marknadsandelar. Läs gärna mer på -We light up your world - Fagerhult Group
Bra för dig att veta
Ansvarig rekryteringskonsult är Linnea Broman, 072-078 83 17, på Poolia Jönköping.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Area Sales Manager till Lankapaja Corporation

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Maj 14
Lankapaja Corporation producerar högklassiga metallkomponenter till flera olika tillverkningsbranscher. Genom vår nyfikenhet hjälper vi industrin med mekaniklösningar. Tillverkningen sker i moderna maskiner med senaste tekniken och vi gör allt från prototyper till stora serier. Lankapajas styrka är en hög servicenivå med snabba leveranser. Företaget ser positivt på framtiden och planerar för en fortsatt stark utveckling och söker därmed en Area Sales Manager för att bearbeta den svenska marknaden. Kanske är det just du, som är pusselbiten vi saknar?

LÄS MER!
Om tjänsten
I din roll som Area Sales Manager hos Lankapaja kommer du arbeta med att identifiera och bearbeta både befintliga kunder och nya kunder som arbetar med mekanisk konstruktion, tillverkning och underhåll. Din roll är att hitta den bästa tekniska lösningen baserat på varje kunds behov.  Idag har Lankapaja Corporation ca 700 köpande kunder, och vi vill växa verksamheten genom att erbjuda fler lösningar inom nya segment på den svenska marknaden.
I din roll ansvarar du för såväl marknadsföring som försäljning av våra mekaniklösningar som vi erbjuder kund. Du har även budgetansvar för tilldelat distrikt och får möjligheten att vara med på en tillväxtresa. Du kommer utföra kundvärdesanalyser och värdebaserad försäljning och skapar därigenom affärer och långsiktiga relationer med dina kunder. I rollen får du fullt ansvar för den svenska marknaden och fria händer att göra det som krävs för att nå våra mål. Tjänsten innebär resor då närvaro hos våra kunder är en nyckel till framgång. Vi ser gärna att du bor i närheten av vårt kontor i Skillingaryd.
Ansvarsområden:

Förstå kundens behov och erbjuda skräddarsydda lösningar


Utveckla och upprätthålla relationer med befintliga kunder samt identifiera och etablera kontakter med nya kunder.


Kommunicera effektivt med interna kollegor inom företaget för att säkerställa en smidig leveransprocess och kundtillfredsställelse.


Teknisk support i viss mån gentemot kund


Budgetansvar för din region


Rapportering till moderbolaget


Ansvarig rekryterare är Linnea Broman, 072 078 83 17.
Vem är du?
För att passa i rollen som Area Sales Manager har du tidigare arbetat med B2B-försäljning med dokumenterad vana att uppnå dina mål. Vi ser gärna att du har erfarenhet från branschen, har ett genuint tekniskt intresse och förståelse för mekaniska produkter.

Som person är du ansvarstagande, självgående, lyhörd och resultatorienterad och förstår vikten av tydlig och enkel kommunikation. Du är trygg i sig själv och är duktig på att etablera och utveckla relationer. Du trivs i en händelserik miljö samtidigt som du har förmågan att strukturera och ta ansvar för din kalender och för dina affärer. Vi söker dig som är en lagspelare som vill vinna och lyckas tillsammans. För tjänsten krävs B-körkort samt goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Om verksamheten

Lankapaja Industri är del av Lankapaja Corporation som har servat aktörer inom industrin sedan 1935. Vi förstår hur en produkt ska tillverkas. När våra kunder är framgångsrika har även vi lyckats. Med detta i åtanke väljer vi alltid den vettigaste och mest kostnadseffektiva lösningen för våra kunder. Vi är innovativa och blickar framåt. Vi är stolta över att göra sådant som andra kanske anser vara omöjligt. För oss är det ingen raketforskning – det enda som krävs är en vinnarskalle och sunt förnuft.

Ansök nu

Säljledare till Kinnarps i Jönköping

Säljledare
Läs mer Maj 2
Kinnarps söker en Säljledare med placering i Jönköping! Söker du efter något nytt och vill få chansen att komma till en fantastisk arbetsplats med drivna medarbetare? Då kan du vara den vi söker! Varmt välkommen med din ansökan!

Det här är Kinnarps
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder.
Om din roll
Vi kan erbjuda dig en säljroll där du kommer få använda alla dina tidigare erfarenheter inom försäljning. I rollen arbetar du tätt tillsammans med ditt säljteam med att förbättra vår affär i syfte att öka Kinnarps marknadsandelar samt utveckla försäljningen inom Kinnarps Jönköpings försäljningsområde.
Du upprätthåller och skapar goda relationer med befintliga kunder samt bearbetar marknaden och prospektkunder. Du är duktig på försäljning och tillsammans med dina medarbetare utvecklar ni tillsammans ert geografiska område med uppdraget att öka marknadsandelar och lönsamhet. Där du kommer leda genom att stötta och coacha våra säljare för att nå önskade resultat. Som säljledare har du ett personalansvar och ett eget budgetansvar.
Fokus i din roll

Försäljningsutveckla och bearbeta din kundplattform


Projektleda arbetet vid upphandling, beställning och offerthantering


Medverka och genomföra lokala event och delta vid mässor


Följa upp och säkerställa genomförda leveranser


Vem är du?
Du som söker jobbar troligtvis idag i en säljledande roll, och/eller med uppsökande försäljning där du ansvarar för din egen försäljningsbudget.
Som person är du ambitiös och resultatorienterad med högt eget driv och har lätt att ta kontakt och skapa kundmöten. Du är en modig ledare som tar initiativ och har en stark vilja att driva förändringar inom Kinnarps. Med en vinnarinsikt och rätt inställning är du redo att anta utmaningar och genomföra det som krävs för att leda gruppen framåt. Vidare behöver du kunna hålla i många frågor och kontakter samt att vara strukturerad är några grundläggande krav för tjänsten.

Erfarenhet av försäljning inom B2B


Presentationsteknik och förhandlingsvana


God affärsförståelse och erfarenhet inom ekonomi


Kontaktnät inom regionen


Branschvana är meriterande


Eftergymnasial utbildning inom sälj eller ekonomi


B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor till kund


Då rollen är kontaktintensiv och ställer höga krav på aktivitet och flexibilitet behöver du vara noggrann och ha ett utpräglat intresse för att möta människor och för affären. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet i denna rekrytering.
Bra för dig att veta

Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning.


Placeringsort Jönköping.


Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Lovisa Fransson på Lovisa.Fransson@poolia.se eller 072-987 27 50.

Ansök nu

Controller till Jordbruksverket

Controller
Läs mer Maj 10
Nu söker vi en engagerad Controller till Jordbruksverket i Jönköping. Uppdraget är på heltid med planerad start den 10 juni 2024 tom 28 februari 2025, med möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som Controller kommer du att tillhöra näringsutvecklingsenheten på myndigheten. Enheten arbetar bland annat med att främja småskaliga livsmedelsföretag. Du arbetar främst med ekonomisk lägesrapportering av myndighetens egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser
• Analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
• Sammanställande av rapporter
• Ta fram prognoser kopplade till verksamheten
• Ta fram riktlinjer för budgetarbete
• Genomföra budgetarbete och budgetuppföljning
• Servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion
• Arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)

Vem är du?
För tjänsten krävs följande:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Genomgått utbildning inom aktuellt område
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Det är meriterande om du har följande erfarenhet:

• 3 årig relevant högskoleutbildning inom ekonomi
• Minst 6 månaders erfarenhet av Agresso
• Erfarenhet av utbetalning från EU-fonder

Som person är du trygg, nyfiken och kommunikativ. Du är en ihärdig person med en analytisk anda. Du är strukturerad, proaktiv och självständig med en förmåga att leda ditt egna arbete. Därtill ser vi också att du har en god samarbetsförmåga.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Erfaren controller till Jordbruksverket i Jönköping.

Controller
Läs mer Maj 13
Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som vill jobba som controller hos Jordbruksverket i Jönköping.

-Omfattning: Heltid 100%
- Start: 2024 06 10
- Längd: 2025 02 25, eventuellt längre.

Distansarbete upp till 40%

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Nu behöver Jordbruksverket extra resurs i form av en Controller.

Arbetet består i huvudsak av att jobba med ekonomisk lägesrapportering av Jordbruksverkets egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor.

Arbetsuppgifter kan bl.a. avse:
- genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser.
- analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat.
- sammanställande av rapporter.
- ta fram prognoser kopplade till verksamheten.
- ta fram riktlinjer för budgetarbete.
- genomföra budgetarbete och budgetuppföljning.
- servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion.
- arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.).


Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget, så behöver du uppfylla nedan kriterier:

- gymnasium eller likvärdig utbildning.
- genomgått utbildning inom aktuellt område.
- minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller.
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Meriterande:
- en 3 årig relevant ekonomisk högskoleutbildning?
- arbetat i Agresso i minst 6 månader?
- erfarenhet av utbetalning från EU-fonder?



Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag som passar in på dig? Då söker du via länken i annonsen.

Välkommen!

Ansök nu