Jönköping: Enhetschef till kommunikationsenheten

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef till kommunikationsenheten i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-25 // Varaktighet: Heltid

Är du ledare med stort hjärta som brinner för möjligheterna med kommunikativa frågor?  Gillar du att arbeta med aktuella politiska ämnen?

Vi söker dig som vill leda arbetet med att ta till vara möjligheterna med kommunikation och utveckla vårt arbetssätt tillsammans med enhetens medarbetare.

Arbetsuppgifter
Du kommer ansvara för omkring 20 medarbetare som arbetar brett inom kommunikationsområdet. I din roll som enhetschef kommer du att ansvara för att fortsätta driva, utveckla och leda myndighetens intern- och externkommunikation. Du gör det strategiskt och operativt, tillsammans med dina medarbetare och i samverkan med övrig verksamhet. Du kommer också att ansvara för kommunikationsstrategier, vår visuella identitet, kanaler och vissa system.

Enhetens medarbetare har en rad olika kompetenser och är delvis spridda över landet, vilket innebär att du även kommer att leda på distans.

Som ledare tillämpar du ett coachande förhållningsätt. Du motiverar och skapar förutsättningar för dina medarbetare att utvecklas och att utföra sina uppgifter på bästa sätt. Du delar organisationens värdegrund med respekt för alla människors lika värde.

Som enhetschef ingår du i administrativa avdelningens ledningsgrupp. Du ingår även i Skogsstyrelsens nationella ledningsgrupp och bidrar därigenom till myndighetens ledning och utveckling ur ett helhetsperspektiv. Du ansvarar för planering, genomförande och uppföljning av enhetens verksamhet, ekonomi och budget.

Dina kvalifikationer/egenskaper
Du har förmåga att skapa engagemang, delaktighet och förtroendefulla relationer. Ditt ledarskap kännetecknas av tillit, samarbete och lyhördhet. Du har förmåga att skapa och verka i tvärfunktionella team där du och dina medarbetare ingår. Du arbetar mål- och resultatinriktat och tar initiativ och lyfter frågor där du ser att det behövs. 

- Du har erfarenhet av att i ledande position driva kommunikationsfrågor strategiskt såväl som operativt.
- Du har flerårig erfarenhet av att arbeta som chef och med ledningsarbete.
- Du har akademisk examen inom relevant område.
- Du har erfarenhet av att driva och ansvara för utvecklingsarbete och gärna inom digitalisering.

- Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.
- Det är bra om du har erfarenhet av att leda på distans eftersom medarbetarna idag har placeringar på olika orter.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av kriskommunikation och/eller krisledning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Villkor 
Skogsstyrelsen tillämpar tidsbegränsade chefsförordnanden (upp till fem år) med möjlighet till förlängning. I grunden finns en tillsvidareanställning inom Skogsstyrelsen.

Placering på huvudkontoret i Jönköping.

Krav på B-körkort. Resor ingår i tjänsten.

Har du frågor om tjänsten kontakta gärna avdelningschef Martina Trygg telefon 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan senast 18 april 2022
Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Informationschef/Kommunikationschef

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Informationschef/Kommunikationschef.

Communication Manager till Husqvarna Group!

Läs mer Nov 6
Vill du vara en nyckelspelare i ett globalt ledande företag med en rik historia av innovation och framgång? Har du erfarenhet av att navigera i en global miljö och skapa strategier som sätter företag på kartan? Då kanske du är precis den person vi söker för rollen som Communication Manager hos Husqvarna Group!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Husqvarna Group räkning en kompetent Communication Manager. I denna roll kommer du att leda och implementera programkommunikation, inklusive planering och utförande. Husqvarna står inför en omfattande intern IT-system transformation och din uppgift är att definiera och utföra en heltäckande kommunikationsplan som är en central komponent av den övergripande förändringsstrategin. Målet är att öka användningen och antagandet av det nya programmet, med en stark inriktning på medvetenhet och förstärkning bland deltagarna.

I rollen som Communication Manager kommer du att ha en ledande befattning i att forma och driva Husqvarnas Change-plattform på SharePoint, vilket är en central del av deras kommunikationsstruktur. Dina ansvarsområden inkluderar att öka trafiken till deras informationsnav, skapa innovativa idéer för att engagera intressenter och leverera tydliga och begripliga budskap. Dessutom kommer du att ansvara för att framgångsrikt presentera Husqvarnas kommunikationsstrategi för hela organisationen och detta innebär att du måste vara skicklig på att hantera en mångfald av röster och perspektiv.

För att trivas och lyckas i denna position är det av största vikt att du har en förmåga att etablera starka relationer med både kollegor och intressenter. Proaktivitet och starkt initiativtagande är avgörande för att driva fram kommunikationsstrategier. Klar och tydlig kommunikation är essentiell för att säkerställa att budskap effektivt når mottagarna på ett korrekt sätt. Du måste också kunna skapa och förmedla kommunikation på ett övertygande sätt till hela organisationen. Flexibilitet och anpassningsförmåga är nödvändiga eftersom du kommer att verka i en organisation som präglas av snabba förändringar i arbetsmiljön.

Den här rollen är helt remote och du kommer att samarbeta med ett diversifierat team som bland annat sitter i Tyskland, Sverige och Indien. Vid enstaka tillfällen kommer du behöva komma till någon av siterna i Jonsered eller Huskvarna.

Du erbjuds
- En organisation där det finns stora möjligheter till kompetensutveckling både i din egen roll och inom bolaget.
- Möjligheten att arbeta i en snabbt föränderlig miljö.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda och genomföra programkommunikation inom organisationen, inklusive tillvägagångssätt, planering och genomförande
* Ansvara för att definiera och genomföra en gruppomfattande kommunktiationsplan som del av den övergripande förändringsplanen, med fokus på medvetenhet och förstärkning
* Hjälpa Change Managers att planera och ta fram kommunikationsplaner samt samordna arbetet för att få ut tydliga budskap och presentationer i organisationen
* Skapa och implementera en övergripande kommunikationsplan för att öka medvetenheten och användningen av programmet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en ledande position inom kommunikation
- Har tidigare erfarenhet av förändringskommunikation
- Har arbetat i ett stort globalt företag
- Har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift då arbetet sker helt på engelska
- Har förmågan att hantera komplexa situationer och prioritera uppgifter

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Nätverkande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Engagerad enhetschef till Kommunikationsavdelningen på Domstolsverket!

Läs mer Okt 26
Vi söker en engagerad och erfaren chef till kommuniceraenheten.

Som chef får du en avgörande roll i att öka kunskap och kännedom om domstolarnas roll i samhället. Att parter och vittnen, media, potentiella medarbetare och den breda allmänheten förstår och har förtroende för domstolarnas verksamhet är centralt i en väl fungerande rättsstat.

Kommunikation för allas rättssäkerhet helt enkelt!

Det här innebär jobbet
Du leder och ansvarar övergripande för enhetens arbete och driver verksamheten tillsammans med dina cirka 12 medarbetare. Du har också personal- och budgetansvar och deltar aktivt i hela kommunikationsavdelningens arbete, bland annat genom ditt engagemang i avdelningens ledningsgrupp och övrigt gemensamt utvecklingsarbete.

I enhetens uppdrag ingår planering och genomförande av redaktionellt och profilerande innehålls- och budskapsarbete, mediehantering och mediestöd, det prioriterade arbetet med att profilera domstolarna som arbetsplatser, visuell identitet i form av bild, färg och form tillsammans med generella kommunikationsstöd till hela organisationen. Delar av enheten ingår också i Domstolsverkets krisorganisation.

På enheten finns två självständiga team och i din roll som chef ingår att konkretisera uppdrag, tydliggöra ramar och mål. Du skapar struktur för planering, genomförande och uppföljning i linje med avdelningens övriga arbete. Du är engagerad i allt från dagliga kanbanmöten och veckomöten till sprintplaneringar och retrospektiv. Genom ett närvarande och tydligt ledarskap coachar och stöttar du medarbetarna att utvecklas både individuellt och tillsammans som grupp.

Du arbetar aktivt med att öka kunskap och förståelse för Sveriges Domstolars komplexa verksamhet och med att bygga goda relationer till domstolar och andra nyckelaktörer.

Det här är du
Du har akademisk examen inom kommunikation, marknadsföring eller annan motsvarande utbildning. Du har många års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete. Du följer med och vill vara drivande i den digitala utvecklingen och uppdaterar dig löpande kring nyheter och trender som kan påverka organisationers möjligheter att nå sina mål med hjälp av kommunikation.

Vi söker dig som har erfarenhet av att framgångsrikt leda andra. Du är trygg i din ledarroll och skapar ett gott samarbetsklimat där medarbetare trivs och utvecklas. Integritet och personlig mognad liksom god samarbetsförmåga är en förutsättning för att lyckas i arbetet.

Du känner väl till den juridik som omgärdar kommunikationsarbetet i statliga myndigheter. Du har hög digital kompetens och erfarenhet av agila arbetssätt. Du har erfarenhet av kriskommunikation, mediehantering och arbetsgivarprofilering/employer branding.

Det här är vi
Vi är en modern kommunikationsavdelning som under många år arbetat aktivt med att utveckla våra arbetssätt, vårt samarbete och vår samverkan med andra delar av organisationen. Vi har successivt ställt om delar av vår verksamhet för att kunna möta den digitala utvecklingen i form av mer komplexa digitala plattformar, fler och mer målgruppsinriktade kanaler och självklart digitala stöd och verktyg till hela organisationen. Vår samlade kommunikation ska präglas av att vara inkluderande, användbar, engagerande och samordnad.

På avdelningen arbetar cirka 25 medarbetare som tillsammans besitter både djup och bred expertkompetens. Och engagemanget kring vårt ovanligt fina uppdrag är stort. Vi driver utveckling, ger stöd och service till alla 80 självständiga domstolar i Sverige! En kontext som kräver stor lyhördhet inför utveckling, förändring och gemensamma budskap.

Vi är organiserade i två enheter, webbenheten och kommuniceraenheten och jobbar agilt/leaninspirerat i fyra team.

Domstolsverkets huvudkontor finns i Jönköping och vi har lokalkontor i Göteborg, Malmö, Stockholm och Umeå. På Domstolsverket är vi cirka 400 personer.

Besök oss gärna på www.domstol.se och läs mer om hur det är att jobba hos oss.

Övrigt
Placeringsort är Jönköping. Tester och provanställning kan komma att tillämpas.

Ansök nu

Kommunikationsdirektör

Läs mer Feb 15
Regionledningskontoret

Vi söker
Vi söker dig som med kommunikation som strategiskt verktyg vill vara med och bidra i vårt viktiga arbete för ett bra liv i en attraktiv region.

Vi erbjuder dig
Ett roligt och viktigt jobb där du får driva, leda och utveckla kommunikationsarbetet i en komplex organisation tillsammans med engagerade medarbetare och chefer.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Det här får du arbeta med
Som kommunikationsdirektör arbetar du på regiondirektörens uppdrag och har ett övergripande ansvar för kommunikationsfunktionen inom organisationen. Kommunikationsdirektören leder kommunikationsavdelningen på Regionledningskontoret och ingår i regionens ledningsgrupp.

I Region Jönköpings län är kommunikation ett strategiskt verktyg och ett stöd för måluppfyllelse. Kommunikationsfunktionens uppdrag är att utifrån expertkompetens skapa bästa tänkbara förutsättningar för effektiv kommunikation som stöd i vardagen och som utvecklar organisationen för framtiden. Kommunikationen ska bidra till att skapa förutsättningar för delaktighet, transparens och trovärdighet i mötet med invånare och intressenter och mellan chefer och medarbetare.

Det gemensamma uppdraget utgår från budget med verksamhetsplan och flerårsplan, och från de behov som finns i verksamheten. I kommunikationsfunktionen i Region Jönköpings län ingår förutom en central kommunikationsavdelning också kommunikationschefer och kommunikatörer i flera delar av verksamheten. Rollen innebär att kontinuerligt ha en nära dialog och samarbete med verksamhets- och kommunikationsansvariga, samarbetspartners och invånare.

I rollen ligger också ansvaret för att stödja ledning och verksamhet i strategiskt kommunikationsarbete.

För att du ska trivas hos oss
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som vi som arbetsgivare bedömer relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av såväl strategiskt som operativt kommunikationsarbete samt dokumenterad chefs- och ledarerfarenhet. Vi ser gärna att du har verksamhetsintresse och kunskap om hälso- och sjukvård och regional utveckling, och det är positivt om du har erfarenhet från ledningsgruppsarbete samt att arbeta i en offentlig verksamhet eller politiskt styrd organisation. Det är bra om du har erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete där du arbetat med förändringskommunikation samt att du har förmåga att hantera komplexa sammanhang.

Du:

• har erfarenhet av att vara chef i en större organisation med verksamhets-, budget- och personalansvar.
• har invånarna och verksamheten i fokus i kombination med en hög kunskap inom strategiskt kommunikationsarbete.
• är en god kommunikatör, bra på strategi och analys.
• är en utvecklingsinriktad, engagerad och drivande ledare.
• kan samarbeta och få med andra, och du tillvaratar den kraft som finns i ett ständigt förbättringsarbete.

Och inte minst: du skapar förtroende och förutsättningar för motivation och arbetsglädje. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, och då resor förekommer i tjänsten så underlättar det om du har körkort.

Att vara ledare i Region Jönköpings län
Region Jönköpings län är en kunskapsintensiv organisation med en mångfald av olika yrken och arbetsplatser. Som chef har du goda möjligheter till utveckling och variation inom organisationen.
Vi vill ge alla våra chefer tillgång till stöd, inspiration, utbildning och utveckling. Därför erbjuder vi chefsutbildningar och nätverk på många olika nivåer där du kan utbyta erfarenheter med dina chefskollegor inom organisationen, oavsett om du är ny som chef eller om du är rutinerad i rollen.

Så här gör du om du är intresserad
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta regiondirektör Jane Ydman: jane.ydman@rjl.se, HR-direktör Patrick Nzamba: patrick.nzamba@rjl.se eller regional utvecklingsdirektör Karin Hermansson: karin.hermansson@rjl.se

Fackliga kontaktpersoner är:
Ulrika Toftgård, Vision, 0730-75 99 59
Bengt Hultberg, Läkarföreningen, 010-242 28 84
Irene Sjövall Sanned, Vårdförbundet, 0725-25 84 78
Iréne Tengberg Herrstedt, Fysioterapeuterna, 010-242 44 64
Anna Holm, DIK, 070-593 87 53

Sista ansökningsdag är den 8 mars 2023. Första intervjuer är planerade att hållas 13 mars, 14 mars och 17 mars.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

För ett bra liv i en attraktiv region. Bakom den visionen finns Region Jönköpings län med ungefär 11 500 anställda i ett län med 368 000 invånare i 13 kommuner. Region Jönköpings läns verksamhet utgörs av hälso- och sjukvård, tandvård och regional utveckling. Tack vare ett medvetet och långsiktigt arbete med kvalitet som strategi och kompetenta medarbetare är Region Jönköpings län ofta bland de främsta regionerna vid olika nationella jämförelser.

Den centrala kommunikationsavdelningen på Regionledningskontoret består av 18 medarbetare och två chefer. Avdelningen arbetar strategiskt och operativt med både bredd och spets och i nära samverkan med övriga kommunikationschefer och andra kommunikatörer i Region Jönköpings län.

Ansök nu

Kommunikationschef

Läs mer Dec 30
Regional Utveckling

Vi söker
Vi söker nu en kommunikationschef med ansvar att driva, utveckla och samordna såväl det strategiska som det operativa kommunikationsarbetet inom verksamhetsområdet regional utveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Jönköping med tillträde enligt överenskommelse.

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha högskoleutbildning inom kommunikation eller utbildning och erfarenhet vi bedömer som likvärdig. Vi förväntar oss att du har flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete i en större organisation och helst också av marknadsföring. Erfarenhet av att arbeta som kommunikationschef är meriterande. Du har goda kunskaper om hur kommunikation kan användas som ett strategiskt verktyg för att nå verksamhetsmålen och har även stor vana av operativt arbete.

Du har erfarenhet såväl av att vara rådgivande i kommunikationsfrågor till andra som av att arbeta direkt mot olika målgrupper. Självklart är du intresserad av samhällsfrågor och har blick för trender i vår omvärld. Då resor förekommer i tjänsten är B-körkort ett krav.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete där du genom olika kommunikationsinsatser bidrar till att realisera verksamhetsområdets uppdrag utifrån det statliga och regionala uppdraget. Vårt gemensamma mål är att säkerställa länets långsiktigt hållbara utveckling utifrån länets specifika behov och utgångsläge.

Tjänsten som kommunikationschef innebär goda möjligheter att vara med och påverka och utveckla din tjänst utifrån kompetens och intresse. Du ges möjligheten att vara med och påverka utvecklingsarbetet inom Region Jönköpings län och på så vis verka för våra invånares bästa. I tjänsten ingår samverkan och nätverkande med kommunikationschefer och kommunikatörer i Region Jönköpings län för gemensam strategisk planering och för att utbyta idéer och tankar. Du har eget ansvar för ditt verksamhetsområde men du verkar i en organisation med många kommunikationskollegor.

Vi vill ge alla våra chefer tillgång till stöd, inspiration, utbildning och utveckling. Därför erbjuder vi chefsutbildningar och nätverk på många olika nivåer där du kan utbyta erfarenheter med dina chefskollegor inom organisationen.
Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder: http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/

Det här får du arbeta med
I din roll identifierar du nuvarande och framtida kommunikationsbehov utifrån interna och externa målgrupper. Du utvecklar relevanta strategier och arbetar både strategiskt och operativt, självständigt och i samarbete med andra, för att bidra till förverkligandet av verksamhetsområdets uppdrag och mål.
Du arbetar på uppdrag av den regionala utvecklingsdirektören och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp, men har inget eget personalansvar.

I arbetet ingår att:

• föreslå, driva, utveckla, samordna och följa upp strategiska och operativa insatser inom ledningsinformation, internkommunikation och extern kommunikation inom området regional utveckling
• internt och externt stärka kännedomen om Regional utvecklings roll i genomförandet av den regionala utvecklingsstrategin samt synliggöra de konkreta resultat som vi åstadkommer
• vara rådgivande i kommunikationsfrågor till den regionala utvecklingsdirektören
• ge strategiskt och operativt kommunikationsstöd till chefer, medarbetare och övriga kommunikatörer inom Regional utveckling
• aktivt delta i ledningsgruppsarbetet för Regional utveckling
• säkerställa tillämpningen av Region Jönköpings län övergripande riktlinjer för kommunikation samt grafiska profil
• i nära samarbete med kommunikationsdirektör, den centrala kommunikationsavdelningen och övriga kommunikationschefer inom Region Jönköpings län delta i planering och utveckling av organisationens övergripande kommunikations- och varumärkesarbete.

Detta värderar vi högt
Du är väl förtrogen med länet och dess förutsättningar. Du arbetar processorienterat och systematiskt med kommunikation som strategiskt verktyg. Tidigare arbete inom offentlig sektor på olika nivåer och kunskap om dess förutsättningar är meriterande.

För att du ska trivas hos oss
För att trivas hos oss ska du ha blick för helheten. Du är strategisk, har hög arbetskapacitet och har förmåga att hantera komplexa sammanhang. Du är driven och kan arbeta såväl självständigt som samarbetsorienterat med integritet och ödmjukhet inför andras förutsättningar och behov. Du har lätt för att prioritera och gillar att ta stort eget ansvar, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och ser vikten av att utveckla professionella nätverk. Du är flexibel och har lätt för att ställa om utifrån nya förutsättningar. Du kan arbeta snabbt och med flera uppgifter parallellt med bibehållen kvalitet. Du är trygg och tydlig i din egen kommunikation. Du bidrar genom din personlighet till trivsel för alla på arbetsplatsen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Så här gör du om du är intresserad
Vid frågor om tjänsten, kontakta regional utvecklingsdirektör Karin Hermansson, karin.hermansson@rjl.se. Sista ansökningsdag är den 22/1. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

För ett bra liv i en attraktiv region. Bakom den visionen finns Region Jönköpings län med 10 000 anställda och 344 000 invånare i 13 kommuner.

Regionens verksamhet utgörs av hälso- och sjukvård, tandvård och regional utveckling. Region Jönköping läns hälso- och sjukvård är en av Sveriges bästa. Tack vare ett strategiskt arbete och goda medarbetare placeras regionen i jämförelser oftast bland de bästa landstingen och regionerna i landet. Där människor lever behövs hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, utbildning, kultur och arbeten. Företag är beroende av rätt utbildade medarbetare och en bra infrastruktur.

Region Jönköpings län har ansvaret för både hälso- och sjukvård och den regionala utvecklingen - ett gyllene läge att förena hälso- och sjukvård med tillväxtinsatser, skaparkraft och entreprenörskap.

Ansök nu

Enhetschef till Erikshjälpens marknadsenhet

Läs mer Nov 14
Erikshjälpen har fördubblat sin verksamhet under de senaste fem åren. Med ett starkt varumärke vill vi nu ta nästa steg för tillväxt och utveckling med fokus på kommunikation och insamling. Vi söker därför en enhetschef till Kommunikations- och Insamlingsavdelningen, för att ansvara för enheten Marknad och Innehåll.
Avdelningen är uppdelad i tre enheter. Enhetschefen för Marknad och Innehåll arbetar tillsammans med enhetscheferna för Givarrelationer och Event och Företag, och rapporterar till Kommunikations- och insamlingschefen. Placeringsorten för tjänsten är Huskvarna.Uppdraget omfattar att leda enhetens verksamhet med personalansvar för 10–12 personer som arbetar med marknadsföring, textproduktion/copy, foto och video, webb, sociala medier, grafisk formgivning samt press och media.


Arbetsuppgifter:
Ansvara för enhetens verksamhet, budget, arbetsmiljö och personal.
Leda och fördela arbetet inom din enhet.
Arbeta med verksamhetsutveckling och kvalitetsförbättringar inom din enhet.
Utveckla och förankra Erikshjälpens strategier och mål inom ansvarsområdet.



Vem söker vi?
Du har en akademisk examen, annan relevant utbildning eller motsvarande förvärvad erfarenhet.
Du har relevant kunskap om och erfarenhet av marknadsföring och/eller insamling.
Du har erfarenhet av att leda medarbetare.
Du har god samarbetsförmåga, är flexibel och inlyssnande.
Du har en god kommunikativ förmåga och kan delegera.
Du delar Erikshjälpens grundläggande värderingar.



Meriterande
Erfarenhet av arbete i ideell sektor/civilsamhället.
Kunskap om/erfarenhet av internationellt bistånd och/eller socialt arbete i Sverige.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Vi erbjuder dig
Här erbjuds du en arbetsplats med starka gemensamma värderingar och tydliga mål och strategier. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent och regleras med sex månaders provanställning. Vi kommer att behöva dig på plats på huvudkontoret i Huskvarna varje vecka, men visst arbete på distans är också möjligt. Som anställd hos oss blir du en del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som medarbetare i Erikshjälpen kommer du att göra skillnad!


Låter det spännande?
?Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast 4 december till: ansokan@erikshjalpen.se. Märk ansökan med Enhetschef Marknad och Innehåll.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Helena Lind, helena.lind@erikshjalpen.se.


Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Skogsstyrelsen

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Skogsstyrelsen .

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 29
Skogsstyrelsens IT-enhet har många spännande projekt på gång och vi söker nu en senior fullstackutvecklare! Om du är en person som gillar att samarbeta, utmanas av problemlösning och samtidigt skapa bästa värde för kunden/verksamheten – då kommer du trivas hos oss! 

IT-enheten - som i huvudsak är placerad på huvudkontoret i Jönköping - servar förutom huvudkontoret även cirka 80 lokala kontor runt om i landet, med allt från utveckling, förvaltning, drift och support.

Enheten består av ca 50 kollegor som är uppdelade i ett par driftteam, ett supportteam, ett par utvecklingsteam och därtill ett antal resurskonsulter.

Våra utvecklingsteam arbetar agilt i nära samarbete med verksamheten och även i nära samarbete med drift och support, som är inom samma organisatoriska enhet.

Huvudkontoret i Jönköping ligger vid Munksjöns södra strand i nybyggda lokaler.

Digitaliseringen inom skogssektorn är ett område som ger oss nya möjligheter till att skapa ännu mer nytta och innovativa tjänster för bevarande och nyttjande av Sveriges viktigaste råvara, skogen.

Skogsstyrelsen skapar nytta bland annat genom att erbjuda användarvänliga tjänster för skogsägare, skogsföretag och de som bara vill ut för att njuta av naturen. Detta görs genom att tillgängliggöra de stora mängder information om skogen vi har på ett enkelt sätt till både skogssektorn och andra tjänsteutvecklare. Dessutom skapar vi egna tillämpningar genom till exempel tekniker inom AI som bildanalys och machine learning.

Hos oss får du arbeta på en omväxlande och vänlig arbetsplats med stora möjligheter till utveckling inom ditt arbetsområde.

Vi erbjuder dig
- Att bli en del av ett härligt gäng på IT-enhet och få vara med att skapa värde till skogsägare, skogsföretag och naturintresserade i vårt avlånga land.
- Fina förmåner; bland annat del av ersättning för inköp av egen kontorsutrustning, ersättning för receptbelagd medicin samt generöst semesteravtal.

Om rollen
Du kommer ingå i ett av våra utvecklingsteam där vi utvecklar IT-stöd utifrån verksamhetens behov. Skogsstyrelsen arbetar i Microsoftmiljö och med ArcGIS-plattformen från Esri men har också några större egenutvecklade stöd, vilket gör att du kan komma att utveckla och förvalta både externa och interna systemstöd.

Krav
Vi söker dig som har akademisk utbildning med IT-inriktning eller liknande erfarenhet. Du är en senior fullstackutvecklare med flera års praktisk erfarenhet av systemutveckling.

Du har flera års erfarenhet som utvecklare inom T- , C# och .NET Core. Du har även erfarenhet av Rest och Web API samt Entity Framework.

Du har flera års erfarenhet av utveckling med Angular som ramverk.

Du är van vid att arbeta agilt i ett scrumteam.

Du har ett helhetstänk och van vid att arbeta strukturerat och realisera lösningar med en förvaltningsbar arkitektur.

Meriterande
Erfarenhet av GIT och Azure DevOps är meriterande.

Erfarenhet inom geografiskt data och GIS-utveckling är ett plus.

Erfarenhet av Python är meriterande.

Dina egenskaper
Du är en värdeskapande teamspelare som tror att teamets totala förmåga kan prestera mer än individen.

För att lyckas med dina arbetsuppgifter är det viktigt att du har ett nära samarbete med beställare, produktägare, teamet och övrig organisation. Stor vikt läggs därför vid personliga egenskaper som god samarbets- och kommunikationsförmåga, initiativkraft och intresse för utveckling av verksamheten.

Skogsstyrelsen har kontor över hela landet vilket innebär att vi har många kontakter med kollegor på andra orter. Därför är det ett naturligt arbetssätt att arbeta på distans genom digitala kanaler, vilket du behöver ha god vana av.

Villkor
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder förtroendearbetstid och distansarbete del av arbetsveckan vilket innebär en ökad möjlighet att uppnå balans mellan arbete och fritid.

Placeringsort är i första hand på vårt huvudkontor i Jönköping, men placering på annan ort där vi har kontor kan diskuteras.

Kontakt
Mer information lämnas av gruppchef Anna Rydén eller IT-chef Malin Wilsson. Fackliga företrädare är för SACO Sofia Österdahl och för ST Rickard Åman. Samtliga nås via vårt växelnummer 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan senast den 2023-10-22 via länken nedan.
Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i den statliga värdegrunden som består av principerna objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Vi erbjuder bland annat möjlighet till distansarbete, förtroendearbetstid och friskvårdsbidrag. Som myndighet har vi även generösa semester- och föräldravillkor. 


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.skogsstyrelsen.se/

Ansök nu

Chefsjurist Skogsstyrelsen

Verksjurist
Läs mer Aug 18
Vi söker nu en chefsjurist till Rättsenheten på Skogsstyrelsen.

Hos oss får du möjlighet att arbeta med utmanande och aktuell juridik och vara med i rättsutvecklingen avseende skogliga frågor.

På Rättsenheten arbetar enhetschef, chefsjurist, biträdande chefsjurist och 12 verksjurister placerade i Jönköping, Skövde, Borås, Göteborg och Växjö. Enhetschefen blir din närmaste chef och den biträdande chefsjuristen blir en av dina närmaste kollegor där ni förutsätts hjälpas åt.

Dina arbetsuppgifter   
I huvudsak handlar chefsjuristarbetet om att på bredden ge juridiskt stöd i frågor gällande skoglig rätt, miljörätt, artskydd, förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess, föreskriftsarbeten, frågor om avtal och överenskommelser med andra myndigheter samt digitalisering.

Chefsjuristen och de andra juristerna stöttar myndighetens beslutsfattare, specialister och handläggare. Stundtals är det frågan om komplexa ärenden som ibland kräver ett nytänkande kopplat till bland annat bedömningsfrågor och beslutsfattande.

I rollen ingår att ge juridiskt stöd för Skogsstyrelsens räkning även till externa såsom departement och andra myndigheter.

Du kommer att vara delaktig i arbetet med att ta fram, utveckla och hålla i pågående teamarbeten inom Rättsenheten.

Arbetsuppgifterna i sig ställer stora krav på din förmåga att kombinera chefsjuristskapet med mjuka värden. Du som chefsjurist behöver ha framåtanda och vanan av att lösa arbetsuppgifter med stort fokus eftersom du kommer spela en huvudroll i att bedriva och säkerställa att myndighetens arbete utvecklas rättssäkert såväl som effektivt.

Fler spännande utmaningar väntar oss i en föränderlig värld avseende bland annat EU-rätt och dess påverkan på vår verksamhet!

Kvalifikationer
Du som söker ska ha juristexamen och flerårig erfarenhet av juridiskt arbete vid myndighet och domstol eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi förutsätter att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Som kvalificerad chefsjurist behöver du ha erfarenhet av praktiskt arbete med för oss relevanta rättsområden vilka också ska anknyta till nedan uppräknade arbetsuppgifter:

- Vara myndighetsledningens och generaldirektörens juridiska stöd liksom verksjuristernas bollplank
- Arbeta i den nationella ledningsgruppen som leds av generaldirektören och där aktivt bidra med juridiska perspektiv och kunskap
- Ansvarig utgivare för Skogsstyrelsens författningssamling och ha det övergripande ansvaret för myndighetens föreskrifter och allmänna råd
- Ge råd angående nationellt viktiga och strategiska mediafrågor och känna dig bekväm med att vara kontaktperson avseende aktuella rättsfrågor
- Hantera myndighetens interna och externa visselblåsarfunktion
- Ledamot i myndighetens personalansvarsnämnd
- Skriva PM/rättsutredningar och göra juridiska bedömningar i större juridiska frågeställningar ofta med EU-rättslig anknytning. Du behöver därför ha deltagit i att ha gjort djupgående rättsliga analyser och ha förmågan att överblicka hela rättsområden och gjort analyser utifrån det
- Utveckla rutiner och arbetssätt genom framtagandet av verksövergripande styrande och stödjande dokument
- Inneha rollen som processanvarig och processförvaltare för flertalet interna processer
- Erfarenhet av att ha medverkat i projekt, regeringsuppdrag och i att skriva remissvar/svar till departement och andra myndigheter och därmed vara väl förtrogen även med externa kontakter

Vi ser också att du behöver vara en kommunikativ och tillitsfull person med mycket god samarbetsförmåga. Vidare har du hög integritet, är väl förtrogen och bekväm i rollen som statsanställd på en förvaltningsmyndighet.

Avslutningsvis förutsätts du ha mycket goda juridiska kunskaper inom skogliga frågor och framför allt inom Skogsvårdslagens och miljöbalkens område. Goda kunskaper om artskydd, EU-rätt och förvaltningsrätt är också viktigt. Det är meriterande om du tidigare arbetat med angivna arbetsuppgifter och rättsområden och särskilt om du också arbetat som chefsjurist eller i en liknande roll.

Ansökan 
Välkommen med din ansökan senast den 8 september 2023. 

Kontakt  
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Martina Trygg, avdelningschef för administrativa avdelningen, telefon 036-35 93 00.

Sofia Österdahl för SACO 070-395 39 43 och Rickard Åman för ST 036-35 93 00.

 





Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i den statliga värdegrunden som består av principerna objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Vi erbjuder bland annat möjlighet till distansarbete, förtroendearbetstid och friskvårdsbidrag. Som myndighet har vi även generösa semester- och föräldravillkor. 


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.skogsstyrelsen.se/

Ansök nu

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jun 21
Skogsstyrelsens IT-enhet har många spännande projekt på gång och vi söker nu en senior fullstackutvecklare! Om du är en person som gillar att samarbeta, utmanas av problemlösning och samtidigt skapa bästa värde för kunden/verksamheten – då kommer du trivas hos oss! 

IT-enheten - som i huvudsak är placerad på huvudkontoret i Jönköping - servar förutom huvudkontoret även cirka 80 lokala kontor runt om i landet, med allt från utveckling, förvaltning, drift och support.

Enheten består av ca 50 kollegor som är uppdelade i ett par driftteam, ett supportteam, ett par utvecklingsteam och därtill ett antal resurskonsulter.

Våra utvecklingsteam arbetar agilt i nära samarbete med verksamheten och även i nära samarbete med drift och support, som är inom samma organisatoriska enhet.

Huvudkontoret i Jönköping ligger vid Munksjöns södra strand i nybyggda lokaler.

Digitaliseringen inom skogssektorn är ett område som ger oss nya möjligheter till att skapa ännu mer nytta och innovativa tjänster för bevarande och nyttjande av Sveriges viktigaste råvara, skogen.

Skogsstyrelsen skapar nytta bland annat genom att erbjuda användarvänliga tjänster för skogsägare, skogsföretag och de som bara vill ut för att njuta av naturen. Detta görs genom att tillgängliggöra de stora mängder information om skogen vi har på ett enkelt sätt till både skogssektorn och andra tjänsteutvecklare. Dessutom skapar vi egna tillämpningar genom till exempel tekniker inom AI som bildanalys och machine learning.

Hos oss får du arbeta på en omväxlande och vänlig arbetsplats med stora möjligheter till utveckling inom ditt arbetsområde.

Vi erbjuder dig
- Att bli en del av ett härligt gäng på IT-enhet och få vara med att skapa värde till skogsägare, skogsföretag och naturintresserade i vårt avlånga land.
- Fina förmåner; bland annat del av ersättning för inköp av egen kontorsutrustning, gym finns på huvudkontoret och ersättning för offentligt finansierad hälso- och sjukvård.

Om rollen
Du kommer ingå i ett av våra utvecklingsteam där vi utvecklar IT-stöd utifrån verksamhetens behov. Skogsstyrelsen arbetar i Microsoftmiljö och med ArcGIS-plattformen från Esri men har också några större egenutvecklade stöd, vilket gör att du kan komma att utveckla och förvalta både externa och interna systemstöd.

Krav
Vi söker dig som har akademisk utbildning med IT-inriktning eller liknande erfarenhet. Du är en senior fullstackutvecklare med flera års praktisk erfarenhet av systemutveckling.

Du har flera års erfarenhet som utvecklare inom T- , C# och .NET Core. Du har även erfarenhet av Rest och Web API samt Entity Framework.

Du har flera års erfarenhet av utveckling med Angular som ramverk.

Du är van vid att arbeta agilt i ett scrumteam.

Du har ett helhetstänk och van vid att arbeta strukturerat och realisera lösningar med en förvaltningsbar arkitektur.

Meriterande
Erfarenhet av GIT och Azure DevOps är meriterande.

Erfarenhet inom geografiskt data och GIS-utveckling är ett plus.

Erfarenhet av Python är meriterande.

Dina egenskaper
Du är en värdeskapande teamspelare som tror att teamets totala förmåga kan prestera mer än individen.

För att lyckas med dina arbetsuppgifter är det viktigt att du har ett nära samarbete med beställare, produktägare, teamet och övrig organisation. Stor vikt läggs därför vid personliga egenskaper som god samarbets- och kommunikationsförmåga, initiativkraft och intresse för utveckling av verksamheten.

Skogsstyrelsen har kontor över hela landet vilket innebär att vi har många kontakter med kollegor på andra orter. Därför är det ett naturligt arbetssätt att arbeta på distans genom digitala kanaler, vilket du behöver ha god vana av.

Villkor
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder förtroendearbetstid och distansarbete del av arbetsveckan vilket innebär en ökad möjlighet att uppnå balans mellan arbete och fritid.

Placeringsort är i första hand på vårt huvudkontor i Jönköping, men placering på annan ort där vi har kontor kan diskuteras.

Kontakt
Mer information lämnas av gruppchef Anna Rydén eller IT-chef Malin Wilsson. Fackliga företrädare är för SACO Sofia Österdahl och för ST Rickard Åman. Samtliga nås via vårt växelnummer 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan senast den 2023-08-15 via länken nedan.
Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i den statliga värdegrunden som består av principerna objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Vi erbjuder bland annat möjlighet till distansarbete, förtroendearbetstid och friskvårdsbidrag. Som myndighet har vi även generösa semester- och föräldravillkor. 


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.skogsstyrelsen.se/

Ansök nu

Vi söker en kvalificerad registrator

Registrator
Läs mer Maj 12
Registratur- och arkivfrågorna genomgår stora förändringar på myndigheten.

Funktionen för registratur och arkiv är centraliserad till Skogsstyrelsens huvudkontor i Jönköping och stöttar verksamheten i hela landet. 

Arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med övriga registratorer att ansvara för registraturens löpande arbetsuppgifter. Utöver sedvanliga registratorsuppgifter ingår även att:

- Följa upp hanteringen av allmänna handlingar
- Lämna ut allmänna handlingar samt hantera sekretessprövning
- Utbilda och informera om regelverket kring hantering av allmänna handlingar och att konsultativt stödja övriga handläggare inom myndigheten i handläggningssystemet Evolution
- Att vid behov ingå i projekt/utredningar kopplat till funktionen

Arbetet är i många delar utåtriktat och innehåller löpande informationsgivning och samarbete med olika verksamheter som har beröringsytor med funktionen för registratur och arkiv.

Kvalifikationer
Du behöver ha registrators- eller arkivutbildning på högskolenivå eller har tillägnat dig likvärdiga kunskaper på annat sätt. Du är väl insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen.

Du har vana av att jobba i ärende- och dokumenthanteringssystem samt har goda kunskaper i sedvanligt förekommande IT-verktyg.

Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du är van att arbeta i team och har lätt för att samarbeta, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du är lyhörd och visar stort intresse för verksamhetens utveckling. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontakt
Om du har frågor, kontakta gärna enhetschef Torgny Andersson, som nås på telefon 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan med meritförteckning/CV senast den 6 juni 2023 via länken nedan.





Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i den statliga värdegrunden som består av principerna objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.skogsstyrelsen.se/

Ansök nu

Vi söker en kollega till vår registratur

Registrator
Läs mer Feb 3
Registratur- och arkivfrågorna genomgår stora förändringar på myndigheten.

Funktionen för registratur och arkiv är centraliserad till Skogsstyrelsens huvudkontor i Jönköping och stöttar verksamheten i hela landet. 

Arbetsuppgifter

Du kommer tillsammans med övriga registratorer att ansvara för registraturens löpande arbetsuppgifter. Utöver sedvanliga registratorsuppgifter ingår även att:

- Följa upp hanteringen av allmänna handlingar
- Lämna ut allmänna handlingar samt hantera sekretessprövning
- Utbilda och informera om regelverket kring hantering av allmänna handlingar och att konsultativt stödja övriga handläggare inom myndigheten i handläggningssystemet Evolution
- Att vid behov ingå i projekt/utredningar kopplat till funktionen

Arbetet är i många delar utåtriktat och innehåller löpande informationsgivning och samarbete med olika verksamheter som har beröringsytor med funktionen för registratur och arkiv.

Kvalifikationer

Du behöver ha registrators- eller arkivutbildning på högskolenivå eller har tillägnat dig likvärdiga kunskaper på annat sätt. Du är väl insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen.

Du har vana av att jobba i ärende- och dokumenthanteringssystem samt har goda kunskaper i sedvanligt förekommande IT-verktyg.

Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du är van att arbeta i team och har lätt för att samarbeta, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du är lyhörd och visar stort intresse för verksamhetens utveckling. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontakt

Om du har frågor, kontakta gärna enhetschef Torgny Andersson, som nås på telefon 036-35 93 00.

Välkommen med din ansökan med meritförteckning/CV senast den 26 februari 2023 via länken nedan.





Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Ansök nu

IT-tekniker till vårt driftteam

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Nov 2
Vi söker dig som vill vikariera under ett år med möjlighet till förlängning.

Du kommer att ingå i vårt kompetenta team som arbetar med drift och infrastrukturfrågor. Idag består teamet av tekniker med olika specialområden. Vill du vara med i ett bra gäng och bidra till att skapa nytta för bevarande och nyttjande av Sveriges viktigaste råvara, skogen, då är Skogsstyrelsens IT-enhet rätt ställe för dig!

Det händer alltid något spännande hos oss och vi ligger långt fram inom flera områden. Just nu pågår till exempel projekt inom mikrosegmentering, AI och logghantering för att nämna några.

Skogsstyrelsens IT-enhet servar förutom huvudkontoret även cirka 75 lokalkontor. Enheten består av ca 50 medarbetare som är uppdelade i ett driftteam, ett supportteam och flera utvecklingsteam.

Du kommer att vara placerad på huvudkontoret i Jönköping som ligger i nybyggda lokaler vid Munksjöns södra strand.

Din roll och arbetsuppgifter

I driftteamet kommer du jobba med den dagliga driften av de system du ansvarar för både enskilt och tillsammans med dina kollegor. Du är också delaktig i vidareutveckling av våra system och plattformar.

I din roll kommer du ha fokus på SharePoint och våra mötesplattformar Skype4b och Teams men också hjälpa till inom andra områden.

Kvalifikationer och dina egenskaper
För att ingå i driftteamet ser vi att du trivs både med att samarbeta i team och att arbeta självständigt. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och van vid att ta ansvar och driva dina frågor. Du ser till teamets bästa och att det är vi som ska lösa uppgiften tillsammans.

Vi tror att du har en högskoleutbildning inom IT-infrastruktur, alternativt att du arbetat ett par år inom området och på så sätt har motsvarande kunskaper.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som god samarbetsförmåga, initiativkraft, ansvarstagande och intresse för utveckling av verksamheten.

Du har erfarenhet av drift av en eller flera av nedanstående:

- SharePoint 2019
- Skype4b
- Teams

Det är meriterande om du dessutom har kunskaper inom andra Microsoftprodukter.

Villkor
Vi erbjuder förtroendearbetstid och möjlighet till distansarbete.

 

Mer information lämnas av gruppchef driftteamet Johnny Hermansson 036-35 94 25 eller johnny.hermansson@skogsstyrelsen.se  

 

Välkommen med din ansökan senast 2022-11-20 via länken nedan.

 

Om Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.


Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Ansök nu